Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen alışveriş
özelliği eklendi. Yani işletmeniz için Instagram hesabınızı da bir mağaza olarak kullanabilirsiniz. Dolayısıyla Instagram mağaza açmak, e-ticaret sitenizin satış ağını genişletmeniz ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilmeniz
açısından sizin için önemli bir fırsat.
İÇİNDEKİLER
Instagram mağaza açma rehberi
bölümleri
Instagram’da Mağaza Açmak
Sosyal medya uygulamaları, günlük hayatın hemen her yerine nüfuz etmiş durumda. Instagram ise kullanıcı sayısından aldığı güç ile alışveriş trendlerini belirleme konusunda bile etkili. Öyle ki tüketiciler artık alışverişlerini bile
Instagram’dan yapabiliyorlar. Bu yüzden siz de bir e-ticaret girişimcisi olarak Instagram’ın mağaza özelliğini, aktif bir şekilde kullanmalısınız. Instagram’daki her takipçiniz sizin potansiyel müşterinizdir. Dolayısıyla onları
e-ticaret sitenizde yönlendirmek yerine ürünlerinizi Instagram üzerinden onlara yönlendirmeniz daha etkili olur.
Instagram Mağaza Özelliği Nedir, Nasıl Çalışır?
Çeşitli fonksiyonları ile bir sosyal medya uygulamasından çok daha fazlası olan Instagram, kullanıcıların uygulamada gezinirken alışveriş yapabilmesini mümkün hâle getirmiş durumda. Türkiye’de aktifleştirildiği andan itibaren hızlıca
yayılan Instagram mağaza özelliği, sosyal ağ ile online alışverişi birleştiren bir yenilik. E-ticaret markalarının, web siteleri ile Instagram hesaplarını entegre etmesini sağlayan bu özellik,
e-ticaretin gelişmesine ve efektif kullanılabilmesine de katkıda bulunmaktadır.
Instagram mağaza özelliğinde e-ticaret siteleri, ürünlerini sosyal medya uygulaması içerisinde pazarlayabilirler. Bu zaten yıllardır kullanılan klasik bir yöntem. Fakat önceden sadece ürünün görseli bir gönderi olarak paylaşılıyordu ve
kullanıcılar hem alışveriş yapacakları siteyi hem de site içerisinde ilgili ürünü bulmakta zorlanıyordu. Instagram mağaza ise kullanıcıların, görseldeki ürüne doğrudan gönderi üzerinden ulaşabilmesini sağlar.
Aslında bu özelliğin çalışma mantığı çok basit. Instagram, e-ticaret siteniz için açtığınız işletme hesabından, doğrudan ürün paylaşabilmenizi sağlar. Gönderilerinize ve hikâyelerinize (story), kişi etiketler gibi ürün
etiketleyebilirsiniz. Müşterileriniz etikete tıkladığında ürün hakkında detaylı bilgilere ulaşabilir ve yine aynı bağlantı üzerinden e-ticaret sitenize erişebilir. Yani Instagram takipçileriniz paylaştığınız bir ürünü beğendiğinde,
birkaç saniye içinde satın alabilir. Bu da satışlarınızı artırma açısından önemli bir etki yaratır.
Hemen E-ticaret'e Başlayın!
E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.
Ücretsiz e-kitap:
E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?
Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.
Instagram Mağaza Açmanın Avantajları Nelerdir?
Şöyle ki Instagram alışveriş özelliği, eylemin müşteri tarafında olan kullanıcılar için çok büyük bir kolaylık sağlar. Dolayısıyla müşteri için kolaylık sağlayan her şeyin satıcıya da faydası vardır. Bu nedenle Instagram mağazanızı iki yönden de
değerlendirmelisiniz. Müşterilerinizin gözünden de baktığınızda, ne kadar avantajlı bir yöntem olduğunu çok rahat bir şekilde görebilirsiniz. Instagram alışveriş özelliğinin faydalarına aşağıdaki gibi örnekler verilebilir. Doğru bir
strateji ile işletmenize daha fazla avantaj da sağlayabilirsiniz.
Ürünleriniz Kolay Keşfedilir
Instagram, bu özellik ile birlikte uygulama içerisinde “Mağaza” sekmesini de aktifleştirdi. Yani kullanıcılar, uygulamada öylesine gezinirken bu sekmeye tıkladıklarında, önlerine çeşitli ürün önerileri çıkar.
Hedef kitle analizini ve hashtag kurgusunu doğru yaptığınız takdirde, ürünleriniz potansiyel müşteri profilindeki kullanıcılara
gösterilir. Bu sayede ürünlerinizi kolay keşfedilir ve markanızın görünürlüğü artar.
Reklamlarınız Verimli Olur
Sosyal medya reklamları, e-ticaret siteleri için son derece faydalıdır. Fakat Instagram’da gönderilere link ekleyemediğiniz için, reklamlarınızı
gören kullanıcı sayısı çok olsa bile alışveriş yapanların sayısı minimumda kalır. Mağaza özelliğini kullanarak reklam verdiğinizde ise reklamı gören kullanıcılar, ürünlere doğrudan ulaşabileceklerini bildikleri için bir tepki
verirler. Reklamınız ikna edici, hizmetiniz ise kaliteliyse bu tepki çoğunlukla satın alma şeklinde olur.
Görsel Pazarlama Kolaylaşır
Başta Instagram olmak üzere sosyal medya uygulamalarındaki kullanıcılar, iletişimi genellikle görseller üzerinden devam ettirirler. Öyle ki
metin mesajlaşmalarında bile emoji, gif, çıkartma gibi görsel temelli karakterleri kullanırlar. Bu detay doğrultusunda
dijital pazarlamada da görsel ön planda tutulur. Instagram mağazası ise görsel pazarlama için adeta biçilmiş kaftandır. Çünkü
Instagram gönderisinde, içerisinde ürününüzün bulunduğu aktif bir görsel kullanabilirsiniz. Bu sayede kullanıcılar, ilgili ürünün nasıl kullanıldığını da net bir şekilde görür. Örneğin giyim ürünlerinde kullanıcıların “Acaba
üzerimde nasıl durur?” sorusuna doğrudan yanıt vermiş olursunuz.
Satışlarınız ve Kazancınız Artar
Hız, pratiklik ve kolaylık, dijital çağın temel dinamikleri arasında. Gelişen teknolojilerin sanal dünyayı ve bu etki ile reel dünyayı ne kadar hızlandırdığını görmemek mümkün değil. Her şeyin bu kadar hızlı aktığı bir dünyada
kullanıcılar, alışverişlerini de birkaç saniyede yapabilmek isterler. Eğer Instagram mağazanız yoksa takipçilerinize doğrudan bir link veremezsiniz. Profilinize sadece 1 adet link ekleyebilirsiniz. Bu da çoklu ürün pazarlamanızı
engeller. Ayrıca kullanıcılar için uğraşlı göründüğü için etkileşim almaz.
Instagram’ın mağaza özelliğini kullanarak gönderi oluşturduğunuzda takipçileriniz, gönderi üzerindeki etiketler sayesinde hızlı bir şekilde ürünü alabilir. Bu detay kullanıcılara hız, pratiklik ve kolaylık dinamiklerini aynı anda
sunar. Dolayısıyla “görmezden gelme” oranı düşer, satışlarınız ve kazancınız artar.
Hesap Etkileşimleri Artar
E-ticaret sitenizdeki ürünleri sosyal medyada pazarlarken verim almak istiyorsanız, hesabınızın aktif bir şekilde etkileşim alıyor olması gerekir. Takipçi sayınız ne kadar çok olursa olsun, eğer etkileşiminiz düşükse
gönderilerinizin görülme oranı da az olur. Takipçileriniz gönderilerinizi beğenmiyor ya da yorum yapmıyor olabilir. Ama ürün etiketi içeren mağaza gönderilerinize tepkisiz kalamazlar. Ürün detaylarını incelemeleri ve ürünü satın
almaları, hesabınıza etkileşim olarak geri döner. Instagram hesabınız güçlendikçe sosyal medya pazarlamanızdan aldığınız verim de artar.
Kullanıcı Deneyimi İzlenebilir
Instagram bu özelliği size Business Manager üzerinden sunar. Yönetim paneli ise size mağazanız hakkında her
şeyi söyler. Bu sayede kullanıcıların hangi ürün grubu ile daha fazla ilgilendiğini görebilirsiniz. Ayrıca yorum ve mesajlaşma özellikleri sayesinde de müşterileriniz sizinle iletişim kurar ve gerçek kullanıcı deneyimini doğrudan
görmüş olursunuz. Kullanıcı deneyimini izleyerek aksiyon alırsanız, memnuniyeti en üst düzeye çıkarma fırsatı yakalarsınız.
Görünümünüz Profesyonelleşir
Mağaza özelliği gelmeden önce Instagram’da alışveriş, butik hesaplar üzerinden yapılıyordu. Bu da hem satıcılar hem de alıcılar tarafından profesyonelce karşılanmıyordu. Örneğin takipçilerinize “Link profilde!” gibi bir mesaj
verdiğinizde çok da olumlu bir görünüm değildi. Instagram mağazanın sunduğu özellikler sayesinde profesyonel olmayan bu görünümden kurtulabilirsiniz. Story bölümüne bile ürün etiketleyebilirsiniz ve kullanıcılara “Link profilde!” ya
da “Yukarı kaydır!” gibi mesajlar vermenize gerek kalmaz.
Instagram Mağaza Açmak İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?
Takdir edersiniz ki Instagram, her kullanıcıya mağaza açma izni vermez. Bunun için karşılanması gereken bazı şartlar vardır. İlk şart ise elbette Instagram ve Facebook’un ticaret ilkelerine uyan bir işletme profiline sahip olmak.
Öncelikle Instagram hesabınızın mağaza açmak için tek başına yeterli olmayacağını da bilmeniz gerek. Aynı Instagram hesabına bağlı bir Facebook hesabına ihtiyacınız vardır. Ayrıca tüm şartlar, her iki hesap için de geçerlidir.
Sözleşme ve ilkeler gibi prosedürlere uyum sağlamanın yanında işletmenizi ve internet sitenizi temsil ediyor olmanız gerekir. Aktif olarak satış yaptığınız bir
e-ticaret siteniz yoksa, mağaza açamazsınız. Instagram mağazanızda satışa çıkaracağınız ürünler, e-ticaret sitenizde bulunmalıdır. Sizden,
Facebook üzerinden açacağınız Business Manager ile ürün kataloğu oluşturmanız istenir. Ardından hesabınızla ve
ürünlerinizle ilgili detaylar incelenir ve şartları karşılıyorsanız, mağazanız onaylanır.
Instagram Mağaza Özelliği İçin Yasal Gereklilikler Nedir?
Yukarıdaki şartlara ek olarak, yasal açıdan da karşılamanız gereken şartlar vardır. Yasalara göre bir ticari eylem gerçekleştiriyorsanız ve para kazanıyorsanız, vergisini de ödemek zorundasınız. Vergi mükellefi olabilmeniz için de bir
şirketiniz olması gerekir. Yani Instagram hesabınızda WhatsApp üzerinden satış yapıp
havale ile ödeme alıyorsanız mağaza açmanız mümkün değildir. Zaten bu yöntem yasa dışıdır. Bu nedenle e-ticaret sitesi sahibi olmanız şarttır. Geçerli bir e-ticaret siteniz olduğunda, Facebook sizin
yasal mevzuatlara uyduğunuzu bilir ve mağazanızı hızlıca onaylar.
Instagram’da Mağaza Açmadan Önce İşletmeniz İçin Yapmanız Gerekenler Nelerdir?
- E-ticaret sitesi açmak
- Rakipleri Instagram üzerinde analiz etmek
- Instagram’ın başarılı satıcılarını incelemek
- Satış ve pazarlama stratejisi belirlemek
- Hedef kitle belirlemek
- Instagram’da marka profili oluşturmak
- Sosyal medya yöneticisi atamak
- Ürün yelpazesini genişletmek
- Stokları güncellemek
- Reklam bütçesi ayırmak
Instagram’da Açılabilecek Mağaza Çeşitleri Nelerdir?
Şöyle ki Instagram’da pek çok farklı sektör ve ürün için mağaza açabilirsiniz. Örneğin giyim, ayakkabı, teknoloji, dekorasyon, takı, aksesuar ve benzeri kategoriler sıklıkla tercih edilmektedir. Fakat bulunulan ülkede geçerli
yasalar çerçevesinde, yasaklı ürünler satamazsınız. Bununla birlikte hizmet satışı yapmak da Instagram mağaza ile mümkün değil. Kurallara göre satacağınız ürünün fiziksel bir varlığı olmak zorunda. Yani logo tasarımı gibi dijital işler
için Instagram mağaza uygun bir yer değildir.
Instagram Butiği Nasıl Açılır?
Aslında Instagram butik açmak, mağaza açmadan bir önceki adımdır. Açılma süreci ise normal bir Instagram hesabı açarken olduğu gibi ilerler. İşletmenizle
ilgili tüm operasyon hazırsa, kullanıcı adı ve şifre oluşturarak bir Instagram hesabı açabilirsiniz. Hesabı açtıktan sonra profil fotoğrafı olarak işletmenizin logosunu kullanabilirsiniz. Ardından markanızı tanıtan bir biyografi ekleyip
ürün görsellerini gönderi olarak paylaşabilirsiniz. Bu süreçte profilinizi işletme hesabına geçirmeyi de unutmamalısınız.
Butik hesaplar, genellikle Instagram mağaza talebi onaylanmayan işletmeler tarafından kullanılır. Eğer mağaza açma şartlarını karşılamıyorsanız, eski usülden satış yapmaya devam etmek durumunda kalırsınız. Yukarıdaki süreçleri
tamamladıktan sonra profilinize, e-ticaret sitenizin bağlantısını mutlaka eklemelisiniz. Bu sayede alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar, profilinizdeki bağlantıya tıklayarak sitenize ulaşır ve ürünlerinizi satın alır. Ürünlerinizi
paylaşırken, gönderi açıklamasına ürün detaylarını ve alışveriş süreci ile ilgili bilgileri yazmayı da ihmal etmemelisiniz.
Ücretsiz e-kitap:
E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?
Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.
Instagram’da Mağaza Açma Adımları
Mağaza açmanın, bir uzun bir de kısa olmak üzere iki farklı yolu vardır. Uzun yol, Instagram’ın sunduğu klasik yöntemdir. Gerekli adımları tek tek tamamlayıp onay beklemek şeklinde ilerler.
Tüm adımları tamamlamış olsanız bile işletmeniz gerekli şartları karşılamıyorsa reddedilme ihtimaliniz de vardır. Kısa yola gelirsek, devreye IdeaSoft girer. E-ticaret siteniz IdeaSoft altyapısına sahip ise Instagram’da
mağaza açarken, rakiplerinizden birkaç adım önde olursunuz. IdeaSoft’un Facebook ile yaptığı partnerlik sonucunda anında mağazanız açılır. Ayrıca reddedilme ihtimaliniz de yoktur. Dolayısıyla zaman, bütçe ve emek kaybı
yaşamamak için, Instagram mağazası açmadan önce, IdeaSoft altyapısına sahip bir e-ticaret sitesi açmanızda fayda vardır.
IdeaSoft ile Tek Tıkla Instagram Mağazası Açmak
Aslında IdeaSoft olarak, altyapımızı kullanan girişimcilerin e-ticaret dünyasında daha avantajlı olmasını sağlamak için çalışıyoruz. Dünya devleri ile yürüttüğümüz partnerlikler sayesinde, IdeaSoft altyapısı ile birlikte kazancınızı artıracak
fırsatlar sunuyoruz.
Facebook ile yürüttüğümüz iş birliği doğrultusunda, IdeaSoft App Store üzerinden
Facebook AdPilot uygulamasını hizmete açmış bulunuyoruz. Bu e-ticaret uygulaması sayesinde tek tıkla
Instagram mağazası açabilirsiniz.
IdeaSoft Facebook AdPilot uygulaması, e-ticaretin en kapsamlı sosyal medya entegrasyonudur. Bu uygulama
sayesinde işletmenize ait Instagram hesabını, e-ticaret siteniz gibi kullanabilir ve ürünlerinizi sosyal medya üzerinden satışa sunabilirsiniz. Üstelik onlarca adımı tek tek tamamlamanıza gerek kalmaz. Tek yapmanız gereken, bu
uygulamayı yükleyip kurmak. Gerisini Facebook AdPilot uygulaması halleder.
Facebook AdPilot uygulaması, Facebook Business Extension'un sunduğu kolay kurulum sihirbazı sayesinde sadece bir dakikada kullanıma hazır hâle gelir. Bir dakika sonra sahip olacağınız avantajlar ise şu şekildedir:
- Facebook İşletme Hesabı (Business Manager) otomatik oluşturulur.
- Ayrıca Facebook & Instagram sayfa ve mağazaları tercihinize göre otomatik kurulur.
- Facebook kataloğu ve ürün feed'i yaratılır.
- E-ticaret sitenizdeki ürünler; açıklamaları, görselleri, fiyatları gibi bilgileriyle beraber Facebook Katalog'a aktarılır.
- Instagram gönderilerinizdeki ürünleriniz etiketlenebilir, takipçiler tıklayarak ürünleri inceleyebilir.
- Keşfete girenler ürünlerinizi görebilir.
- Size özel sunduğumuz reklam platformunu kullanarak sadece birkaç adımda Instagram reklamları oluşturulabilir.
- Hedefleme seçenekleriyle reklam performansı artar.
- E-ticaret sitenizdeki ziyaretçi verilerini takip etmenizi sağlayan çözümler uygulama ile beraber otomatik kurulur.
- WhatsApp ve Messenger entegrasyonları yapılır, iletişim kolaylaşır, müşteri memnuniyeti artar.
Instagram Mağaza Açma Adımlarını Takip Etmek
Eğer e-ticaret siteniz IdeaSoft altyapısına sahip değilse, aşağıdaki süreçler ile uzun uzun uğraşmanız gerekir. Instagram tarafından sunulan ve herkes için geçerli olan bu uzun
prosedürden, sadece Facebook AdPilot uygulaması ile muaf olabilirsiniz. Aksi hâlde Instagram mağaza açma
adımlarını takip etmek zorundasınız. Söz konusu adımlar aşağıdaki gibidir.
Facebook Business Manager Hesabı Oluşturun
Gncel popüler sosyal medya uygulamalarının gerisinde kalmış gibi görünse de aslında yoluna farklı bir çizgide devam etmekte. Business Manager da devam ettiği çizginin en önemli araçlarından biri. Gençlerin eğlence mecrası
olmaktan çıkan Facebook, artık e-ticaretin en önemli merkezleri arasında. Instagram mağazaları da bu durumun meyvelerinden biri. Bu meyveye ulaşabilmeniz ise Business Manager hesabınıza bağlı. Facebook
Business Manager hesabı oluşturma sürecinde de tamamlamanız gereken birden fazla adım vardır.
Atmanız gereken ilk adım, “business.facebook.com” adresine gitmektir. Bu sayfanın sağ üst köşesinde “Hesap Oluştur” butonu yer almaktadır. Business Manager hesabını bu
butona tıklayarak açabilirsiniz. Butona tıkladığınızda karşınıza işletme ismi, isim ve e-posta gibi bilgiler isteyen bir ekran gelir. Devamında ise adres, telefon ve web sitesi adresi gibi bilgileri gireceğiniz bir formla
karşılaşırsınız. Gerekli bilgileri doldurup onayladıktan sonra ilk adımı tamamlamış olursunuz. Sonraki adımlarda işletmenizin var olmasını sağlamak için sayfa eklemeniz ya da yeni sayfa oluşturmanız gerekir. Dilerseniz Business
Manager hesabınızı daha efektif kullanmak için reklam hesabı da oluşturabilirsiniz.
Instagram Hesabınızı İşletme Hesabı Olarak Ayarlayın
Mağaza özelliğini aktif hâle getirmek için, öncelikle Instagram hesabınızı işletme hesabı olarak değiştirmeniz gerekir. Markanızın Instagram hesabını işletme hesabına geçirmeden ilgili ayarlara erişmeniz mümkün değildir. Bu kural,
profilleri bireysel ve kurumsal olarak ayırabilmek için eklenmiştir. Instagram, bireysel kullanıcılar ile kurumsal kullanıcılara farklı hizmetler sunar. İşletme hesabına geçmeyen profiller bireysel olarak kabul edildiği için
istatistikleri görme, reklam verme gibi işlevler de kullanılamaz. Dolayısıyla yapmanız gereken ilk işlem, profili işletme hesabına geçirmektir.
Facebook İşletme Sayfanızı Oluşturun
Takip etmeniz gereken sonraki adım, Facebook İşletme Sayfası oluşturmaktır. Sayfanızı oluştururken sizlere sorulacak bilgileri eksiksiz olarak doldurduğunuza emin
olmanız gerekir. İşletmenizin türü, hakkınızda metniniz, lokasyonunuz gibi bilgilerin doğru şekilde girdiğiniz takdirde, sonraki süreçlerde yapacağınız çalışmalar daha verimli olacaktır.
İşletme sayfası oluşturduğunuz takdirde, mağaza kurma aşamaları esnasında size sorulacak olan işletme sayfanızı direkt olarak seçip sürece devam edebilirsiniz.
Instagram Hesabınızı Facebook Business Manager’a Tanıtın
Öncelikle Instagram mağazanızı aktifleştirmek için, işlemlerin bir kısmını Facebook üzerinden yapmanız gerekir. Çünkü Instagram’daki tüm ticari özellikler, Facebook’a bağlı bir şekilde hizmete sunulur.
İki hesabı birbirine entegre etmek adına, Business Manager’da bulunan İşletme Ayarları, Hesaplar, Instagram Hesapları menüsünü kullanabilirsiniz.
Instagram ve Facebook Mağazanızı Oluşturun
Business Manager altında yer alan Ticaret Yöneticisi menüsüne tıklayın.
Varlıklar alanında bulunan Mağaza Ekle butonuna tıklayarak Instagram ve Facebook mağazalarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Karşınıza gelecek Mağazanızı Oluşturun sayfasında size Facebook ve Instagram mağazalarınız ile alakalı genel bilgiler verilecektir.
IdeaSoft Facebook AdPilot ile kolay kurulum yapmadığınız için
Zaten internette satış yapıyor musunuz? alanında bulunan partner entegrasyonları ile tek tıkla oluşturma seçeneklerinden faydalanamayacaksınız. Bu menü altında IdeaSoft ile entegrasyon seçeneği de bulunmaktadır.
Aynı kurulum menüsüne erişmek için uygulama sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
İleri seçeneğine tıklayarak kurulumun sonraki aşamasına geçebilirsiniz.
Bu aşamada müşterilerinize bir ödeme yöntemi tanımlamanız istenecektir. Karşınıza çıkacak ilk seçenek, alışverişi e-ticaret siteniz üzerinden
tamamlama seçeneğidir.
İkinci seçenek ise Alışverişi Facebook veya Instagram ile tamamlama seçeneğidir. Bu seçeneğin özelliği olan Shop Pay özelliği sadece Amerika için aktiftir. Türkiye için kullanılamaz. İlgili Facebook makalesine
buradan ulaşabilirsiniz. Ayrıca aynı alanın alt satırlarında da bu seçeneğin sadece Amerika’ya satış
yapan işletmeler için geçerli olduğu belirtilmektedir.
Bu sebeple ilk seçeneği işaretli bırakıp kurulumda sonraki aşamaya geçmek için ileri tuşuna basabilirsiniz.
Satış yapmak istediğiniz hesabı seçin
Mağazanızı oluşturmanızın sonraki adımı olarak, nereden satış yapmak istediğiniz hesabınızı seçmeniz gerekir. Bu aşamada Instagram mağazanızın bağlı bulunduğu hesabınızı seçin ve İleri tuşuna tıklayarak sonraki adıma geçin.
Mağaza oluşturmanın sonraki adımında daha önceden oluşturduğunuz Business Manager hesabınızı seçebilir, İleri tuşuna basabilirsiniz.
Business Manager’da işletme hesabı oluşturduktan sonra Katalog Yöneticisi’ne erişiminiz olur. Katalog Yöneticisi; katalog oluşturabilmeniz, yani ürünlerinizi bu hesabınıza ekleyebilmeniz için kullanabileceğiniz bir araçtır.
Bu aşamada yapmanız gereken, yeni bir katalog oluşturma seçeneğini işaretleyip devam etmektir.
Ek bilgi: Katalog oluşturduktan sonra, Instagram üzerinden satmak istediğiniz ürünleri de kataloğa eklemeniz gerekir. Bu süreçte tüm ürünleri hatasız ve eksiksiz bir şekilde eklemeniz lazım. Kataloğa ürün ekleme işlemini sizlere
sonraki aşamalarda açıklayacağız. Sadece yeni bir katalog oluşturup sonraki adıma geçebilirsiniz.
Gerekli hazırlık tamamlandıktan sonra önizleme ekranı sizi karşılayacaktır. Verdiğiniz bilgileri kontrol ederek satış sözleşmesini onaylayın, ardından Kurulumu Bitir tuşuna basın.
Bu aşamada işletme hesabınız ile ilgili tüm detaylar incelenir ve mağaza açmaya uygun olup olmadığınıza bakılır. Ürünlerinizi Instagram üzerinden satabilmeniz için, bu adımda hesabınızın onaylanması gerekir. Mağaza açma başvurunuzun
yanında, oluşturduğunuz katalogların da Instagram tarafından onaylanması lazım. Gerekli onayları aldığınız takdirde, Instagram’daki işletme hesabınızın mağaza özelliği aktif hâle gelir.
Instagram ve Facebook Ürün Kataloğu Nasıl Oluşturulur?
Sosyal medya üzerinden e-ticaret yapabilmek için Facebook ve Instagram işletme hesabı yönetme konusunda bilgi sahibi olmalısınız. Çünkü
arka plandaki işleri Facebook’ta halledip Instagram’da ön plana çıkarmanız gerekir. Instagram mağazanıza ürün eklemek için katalog oluşturmanız, katalog oluşturmak için ise Facebook üzerindeki işletme hesabınıza gitmelisiniz. Business
Manager menüsünde bulunan “Ticaret Yöneticisi”, katalog oluşturmak için tıklayacağınız ilk butondur. Instagram için katalog oluşturma süreci, aşağıdaki adımlar doğrultusunda tamamlanır.
- Ticaret Yöneticisi sayfasına gidin.
- Kataloglar alanından Katalog Ekle tuşuna basın.
- Ardından Katalog türünü e-ticaret olarak seçin.
- Katalog oluşturma türünü seçin.
Bu ekranda yükleme yöntemi olarak Ürün Bilgisi Yükle seçeneğini işaretleyin.
Diğer seçenek olan Bir Ortak Platformuyla Bağlantı Kurun seçeneğini, IdeaSoft ile e-ticarete başlarsanız seçebilir, tüm bu katalog oluşturma zahmetlerine
katlanmadan tüm süreci IdeaSoft Facebook AdPilot sayesinde otomatik olarak tamamlayabilirsiniz.
Instagram Mağazasına Ürün Ekleme Nasıl Yapılır?
Yukarıdaki adımları tamamladığınızda bir kataloğa sahip olursunuz. Fakat bu katalog, boş sayfalardan ibarettir. Dolayısıyla kataloğun içini ürünlerinizle doldurmanız gerekir. Katalog Yöneticisi ekranını kullanarak kataloğunuza ürün
ekleyebilirsiniz. Ürün eklemenin 4 farklı yöntemi vardır.
- Manuel
- Veri Akışı
- IdeaSoft Facebook AdPilot Uygulaması
- Facebook Pixel
Manuel yöntem, genellikle az ürünü olan ve ürün çeşidi çok değişmeyen işletmeler tarafından kullanılır. Bu yöntemde Ticaret Yöneticisi’ne girilir ve manuel ürün ekleme formu kullanılır. Formdaki bilgiler doldurularak ürün eklenir.
Veri akışı seçeneği ile devam ettiyseniz, sizden ürünlerinize ait tüm bilgileri, belirli bir Excel formatında oluşturmanızı ve yüklemenizi isteyecektir. Ürün ekleme, fiyat değişikliği gibi düzenlemeler yaparsanız, veri akışının
sağlandığı Excel üzerinde her defasında tekrardan güncelleme yapmanız gerekir. Ayrıca ürünleriniz CSV, TSV, XML (RSS/ATOM) ve Google E-Tablolar uzantısına sahip bir belge içerisindeyse, veri akışı yöntemi ile toplu ürün ekleme yapabilirsiniz.
Üçüncü yöntem en pratik yöntemdir. IdeaSoft Facebook AdPilotuygulamasına sahipseniz, e-ticaret sitenizdeki
ürünleri otomatik olarak kataloga ekleyebilirsiniz. Ortak platform seçeneği olan IdeaSoft sayesinde, bu aşamalara dahi ihtiyacınız kalmaz.
Piksel ile ürün yükleme yönteminde de, Facebook Pixel kodu oluşturmanız ve sitenize bu kodu yerleştirmeniz gerekir. Yerleştirilen kod üzerinden Facebook ürünlerinizi tarayarak kısmi bir şekilde ürün aktarımı yapabilmektedir.
Kataloğa Ürün Ekleme Adımları
- Öncelikle kataloğunuz oluşturduktan sonra karşınıza gelen ekrandan Ürünler Ekle seçeneğine tıklayın.
- Ürün ekleme yöntemini seçin.
Şöyle ki ürün ekleme menüsünde sunulan seçenekler arasından sizin için en uygun yöntemi tercih edin ve ileri tuşuna basın.
- Ürünlerinizi yükleyin.
Manuel seçeneği işaretlediyseniz, aşağıdaki görselde görebileceğiniz gibi tüm ürünlerinize ait 20’den fazla bilgi alanını teker teker ekleyerek ürünlerinizi yükleyebilirsiniz.
Instagram Mağazada Ürün Detayı Sayfası Nasıl Oluşturulur?
Kataloğunuza eklediğiniz her ürünün, kendine ait bir detay sayfası bulunur. Manuel ya da veri akışı yöntemi ile eklediğiniz ürünlerin detay sayfalarında düzenleme yapabilirsiniz. Bu detay sayfası; ürünün başlığı, açıklaması, fiyatı ve
stok durumu gibi bilgileri içerir. Detayları düzenlemek için “facebook.com/products” adresine gidip aşağıdaki adımları izlemelisiniz.
- Düzenleme yapılacak ürünün bulunduğu kataloğu seçin.
- Katalogdan “Ürünler” sekmesine gidin.
- Düzenleme yapılacak olan ürünü bulun.
- Detay sayfasını görmek için ilgili ürüne tıklayın.
- “Ürünü Düzenle” butonu ile devam edin.
- Güncellemek istediğiniz bilgileri düzenleyin.
- “Ürünü Kaydet” butonu ile işlemi tamamlayın.
Instagram Mağazasında Ürün Etiketleme Nasıl Yapılır?
İşletme hesabınızdaki ürünler, bireysel hesabınızdan takip ettiğiniz arkadaşlarınız gibidir. Arkadaşlarınızı bir fotoğrafa etiketlediğinizde bu etiket, görsel hakkında bilgi verir ve etikete tıklayanlar, ilgili kişinin profilini görür.
Aynı mantık, ürün etiketleri için de geçerlidir. Aynı zamanda arkadaş etiketler gibi gönderilere ürün etiketleyebilirsiniz. Takipçileriniz de bu etiketlere tıklayarak ürünlerinizin profillerini, yani detay sayfasını görür. Ürün etiketleme işlemi
için takip etmeniz gereken adımlar aşağıdaki gibidir.
- Gönderi paylaşma ekranına gidin.
- Ürünlerinizi içeren bir ya da birkaç gönderi görseli seçin.
- Gönderi açıklamasını düzenleyin.
- Etiketlemek istediğiniz ürünün görseline tıklayın.
- Arama kutusuna, ürünün katalogdaki adını yazın.
- Kutuda beliren ürünlerden doğru olanı seçin.
- Önce “Bitti”, ardından “Paylaş” butonuna tıklayın.
Önemli: Instagram ve Facebook paylaşımlarınızda sadece kataloğunuzda yer alan ürünleri etiketleyebilirsiniz.
Bu adımları izleyerek gönderi paylaştığınızda, gönderinizi gören kişiler ürünlerinize ve e-ticaret sitenize erişebilirler. Yeni bir gönderi paylaşırken ürün etiketleyebildiğiniz gibi geçmişte paylaştığınız gönderilere de düzenleme
modunda sonradan ürün ekleyebilirsiniz.
Fakat her gönderi için belirli bir ürün sınırı vardır. Tek fotoğraflık klasik gönderilere en fazla 5 adet ürün etiketleyebilirsiniz. Birden fazla görselin bulunduğu “kaydırmalı” gönderiler için ise sınır 20 adettir. Ayrıca hikâyelere
(story) de 1 adet ile sınırlı olmak kaydıyla ürün etiketlenebilmektedir.
Ücretsiz e-kitap:
E-ticaret sitesi
nasıl kurulur?
Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.
Instagram Mağazanızı Nasıl Etkili Yönetirsiniz?
İşletmeler için Instagram özellikleri sayesinde mağazanızı etkili bir şekilde yönetebilir ve satışlarınızı
artırabilirsiniz. Instagram mağazanızın daha etkili ve etkileşimli olması için, mümkün olan tüm özellikleri kullanmalısınız. İşe
Instagram profil analizi yapıp profilinizi güçlendirmekle başlamalısınız. Profil fotoğrafı, biyografi açıklaması ve öne çıkanlar kısmının aktif olarak
kullanılması, takipçilerinizin ilgisini çekebilecek detaylardır. Üzerinde düşünülmüş bir profil, her zaman daha fazla kabul görür.
Mağazanızı etkili bir şekilde yönetebilmek için reklamları göz ardı etmemelisiniz. Instagram reklam hizmetini kullanarak daha fazla potansiyel müşteriye ulaşabilirsiniz. Reklamınızı oluştururken hedef kitlenizi doğru seçebilmeniz en
önemli detaydır. Cinsiyet, lokasyon, yaş aralığı gibi detayları doğru ayarladığınız takdirde yayınladığınız reklamlardan kârlı dönüşler alabilirsiniz. Reklamlarınızı eş zamanlı olarak Facebook üzerinden de yayınlayabilirsiniz.
IdeaSoft’un Facebook AdPilot ürününü kullanarak mağaza yönetiminizi kolaylaştırabileceğiniz gibi,
reklamlarınızı da kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Uygulama ile beraber gelen reklam modülü sayesinde Instagram ve Facebook’tan kolayca reklam verebilir, satışlarınızı artırabilirsiniz.
Instagram mağazanızın aktif olduğu işletme hesabınızı, belirli bir strateji ile yönetmelisiniz. Gönderilerinizi, takipçilerinizin en çok aktif olduğu saatler arasında paylaşmalısınız. Doğru hashtag seçimi yapmalısınız ve bir gönderiye
onlarca hashtag eklememelisiniz. Gönderilerinizin kesinlikle yüksek çözünürlüklü olmalıdır. Bulanık, karanlık ya da anlaşılmayan görseller, mağazanızı olumsuz etkileyebilir. Sadece klasik gönderiler değil, çoklu fotoğraf içeren
gönderiler de oluşturmalısınız. Reels ve InstaStory özelliklerinde de faydalanarak mağazanızı hareketlendirebilirsiniz.
Instagram Mağazanızın Başarılarını Nasıl Ölçebilirsiniz?
Aynı zamanda Instagram’da mağaza açtığınızda, bu mağazayı Facebook Business Manager üzerinden yönetirsiniz. Business Manager, size mağazanızdaki hareketleri görebileceğiniz bir ekran da sunar. Ayrıca Instagram üzerinden de bazı metrikleri takip
edebilirsiniz. Bu ekranlardaki istatistiksel verileri inceleyerek başarılarınızı ölçebilirsiniz. Olumsuz istatistikler ile karşılaştığınızda, ilgili konuyu geliştirmek için yeni stratejiler belirlemelisiniz. Olumlu istatistikleri ise
geliştirmeli ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmayı hedeflemelisiniz.
IdeaSoft Facebook AdPilot uygulaması kullanırsanız, Instagram mağazanız ile birlikte Facebook Piksel ve
Dönüşümler API'si de otomatik olarak kurulur. Ziyaretçi verilerini ve kullanıcı davranışlarını buradan takip edebilir, mağazanızın başarılarını kolayca ölçebilirsiniz.
Popüler Videolar