fbpx

Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?

3 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı sayıları ve birçok farklı kriterden dolayı Instagram’ın gerisinde kalmakta.

Günümüzde, markalar için Instagram kullanımı bir standart haline gelmeye başladı. Birçok kullanıcının bu mecraya kayması, markaların da bu platforma yatırım yapmasına neden oluyor. Snapchat’te de markalar yer alsa da, pazarlama ve reklam çalışmalarında Instagram bir adım öne çıkıyor. Bunun da arkasında yatan bir takım sebepler bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram kullanımının neden markalar için daha etkili olduğunu ele alacağız.

Instagram kullanımı, Snapchat’e kıyasla neden daha önemli?

Instagram daha geniş bir hedef kitleye sahiptir.

Kullanıcıların demografik yapısına ve aylık aktif kullanıcı sayısına bakıldığında bu durumu görebilirsiniz. Instagram’ın daha fazla kullanıcısının olması da markaların daha fazla ve geniş bir hedef kitleye ulaşabilmelerine olanak tanırı.

Demografik çeşitlilik sunar

Snapchat daha çok millenial olarak adlandırılan genç kuşağın aktif bir şekilde kullandığı bir sosyal platformdur. Bunun tersine Instagram ise daha geniş bir demografik yapıya sahiptir. Genç kullanıcı nüfusunun yanı sıra, orta yaşlı kullanıcıların bu mecrayı daha fazla tercih etmesi markaların Instagram kullanımı için başka bir nedendir.

Demografik çeşitlilik de farklı firmaların, farklı hedef kitle profilleri oluşturarak reklamlarını ve içeriklerini daha farklı kitlelere göstermelerini sağladığı için önemlidir.

Instagram’da keşfedilmek daha kolaydır

Instagram kullanımı markalara, başka kullanıcılar tarafından keşfedilmeyi de sağlar. Hikaye paylaşımları 24 saat sonra kaybolsa da, Instagram profilinizde paylaştığınız içerikler orada kalıcıdır ve arama sonuçlarında ya da hashtag aramalarında gönderileriniz keşfedilebilir. Bu da markanızın sosyal ağlarda bulunmasını kolaylaştırdığı için yeni takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Instagram’dan yönlendirme trafiği almak daha kolaydır

Snapchat, yönlendirme trafiği konusunda Instagram kadar etkili olmuyor. Bu da markaların Instagram kullanımı için başka bir neden. Yönlendirme trafiği sayesinde Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlardan web sitenize trafik sağlayabilir ve burada da kullanıcılardan belli bir geri dönüşüm alabilirsiniz.

Instagram profilinizdeki link yönlendirmesinin yanı sıra hikaye paylaşımlarında da 10 binin üzerininde takipçiniz bulunuyorsa, kullanıcıları belli bir web sayfasına yönlendirebiliyorsunuz. Bu da ekstra trafik sağlamak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

İlgili rehber: Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Instagram daha geniş reklam modellerine sahiptir

Markaların Instagram kullanımı için yatırım yapmasına neden olan bir diğer konu da reklam modelleridir. Facebook tarafından satın alındıktan sonra Instagram’ın reklam modelleri gelişmeye başladı ve Facebook’un sunduğu reklam modellerinin çoğu Instagram’da da mevcut hale gelmiş durumda.

Hikaye, profil tanıtımı, gönderi beğenme, yönlendirme trafik alma, mobil uygulama tanıtma, ürün tanıtımı yapma gibi birçok farklı reklam modelinin mevcut olması, markaların tüketicilerle daha iyi iletişime geçmesine olanak sağlıyor.

Farklı reklam modellerinden yararlanarak, web sitenize trafik çekebilir, ürünlerinizin tanıtımını yapabilir, içeriklerinize talep oluşturabilir ve yeni takipçi kitleleri kazanabilirsiniz. Bu sebeplerden dolayı da Instagram kullanımı markalar için oldukça önemli bir hal alıyor.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Daha iyi istatistik sunumu

Instagram, istatistik sunumu olarak da Snapchat’ten daha etkilidir. Instagram İşletme profiline geçtiğinizde, yaptığınız çalışmalarla ilgili detaylı istatistik bilgileri edinebiliyorsunuz. Burada, hikayelerin etkileşim oranlarından, normal gönderilerin etkileşim oranlarına, takipçilerinizin demografik bilgilerine, takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif oldukları bilgisine ulaşabilirsiniz. Bu istatistiksel veriler de Instagram çalışmalarınızı daha iyi hale getirecek stratejiler belirlemenizi kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2021
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret için Önemli Özel Günler (2021)
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan