Blog

Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı sayıları ve birçok farklı kriterden dolayı Instagram’ın gerisinde kalmakta.

Günümüzde, markalar için Instagram kullanımı bir standart haline gelmeye başladı. Birçok kullanıcının bu mecraya kayması, markaların da bu platforma yatırım yapmasına neden oluyor. Snapchat’te de markalar yer alsa da, pazarlama ve reklam çalışmalarında Instagram bir adım öne çıkıyor. Bunun da arkasında yatan bir takım sebepler bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram kullanımının neden markalar için daha etkili olduğunu ele alacağız.

Instagram kullanımı, Snapchat’e kıyasla neden daha önemli?

Instagram daha geniş bir hedef kitleye sahiptir.

Kullanıcıların demografik yapısına ve aylık aktif kullanıcı sayısına bakıldığında bu durumu görebilirsiniz. Instagram’ın daha fazla kullanıcısının olması da markaların daha fazla ve geniş bir hedef kitleye ulaşabilmelerine olanak tanırı.

Demografik çeşitlilik sunar

Snapchat daha çok millenial olarak adlandırılan genç kuşağın aktif bir şekilde kullandığı bir sosyal platformdur. Bunun tersine Instagram ise daha geniş bir demografik yapıya sahiptir. Genç kullanıcı nüfusunun yanı sıra, orta yaşlı kullanıcıların bu mecrayı daha fazla tercih etmesi markaların Instagram kullanımı için başka bir nedendir.

Demografik çeşitlilik de farklı firmaların, farklı hedef kitle profilleri oluşturarak reklamlarını ve içeriklerini daha farklı kitlelere göstermelerini sağladığı için önemlidir.

Instagram’da keşfedilmek daha kolaydır

Instagram kullanımı markalara, başka kullanıcılar tarafından keşfedilmeyi de sağlar. Hikaye paylaşımları 24 saat sonra kaybolsa da, Instagram profilinizde paylaştığınız içerikler orada kalıcıdır ve arama sonuçlarında ya da hashtag aramalarında gönderileriniz keşfedilebilir. Bu da markanızın sosyal ağlarda bulunmasını kolaylaştırdığı için yeni takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Instagram’dan yönlendirme trafiği almak daha kolaydır

Snapchat, yönlendirme trafiği konusunda Instagram kadar etkili olmuyor. Bu da markaların Instagram kullanımı için başka bir neden. Yönlendirme trafiği sayesinde Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlardan web sitenize trafik sağlayabilir ve burada da kullanıcılardan belli bir geri dönüşüm alabilirsiniz.

Instagram profilinizdeki link yönlendirmesinin yanı sıra hikaye paylaşımlarında da 10 binin üzerininde takipçiniz bulunuyorsa, kullanıcıları belli bir web sayfasına yönlendirebiliyorsunuz. Bu da ekstra trafik sağlamak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

İlgili rehber: Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Instagram daha geniş reklam modellerine sahiptir

Markaların Instagram kullanımı için yatırım yapmasına neden olan bir diğer konu da reklam modelleridir. Facebook tarafından satın alındıktan sonra Instagram’ın reklam modelleri gelişmeye başladı ve Facebook’un sunduğu reklam modellerinin çoğu Instagram’da da mevcut hale gelmiş durumda.

Hikaye, profil tanıtımı, gönderi beğenme, yönlendirme trafik alma, mobil uygulama tanıtma, ürün tanıtımı yapma gibi birçok farklı reklam modelinin mevcut olması, markaların tüketicilerle daha iyi iletişime geçmesine olanak sağlıyor.

Farklı reklam modellerinden yararlanarak, web sitenize trafik çekebilir, ürünlerinizin tanıtımını yapabilir, içeriklerinize talep oluşturabilir ve yeni takipçi kitleleri kazanabilirsiniz. Bu sebeplerden dolayı da Instagram kullanımı markalar için oldukça önemli bir hal alıyor.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Daha iyi istatistik sunumu

Instagram, istatistik sunumu olarak da Snapchat’ten daha etkilidir. Instagram İşletme profiline geçtiğinizde, yaptığınız çalışmalarla ilgili detaylı istatistik bilgileri edinebiliyorsunuz. Burada, hikayelerin etkileşim oranlarından, normal gönderilerin etkileşim oranlarına, takipçilerinizin demografik bilgilerine, takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif oldukları bilgisine ulaşabilirsiniz. Bu istatistiksel veriler de Instagram çalışmalarınızı daha iyi hale getirecek stratejiler belirlemenizi kolaylaştıracaktır.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!