Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?

3 Haziran 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı sayıları ve birçok farklı kriterden dolayı Instagram’ın gerisinde kalmakta.

Günümüzde, markalar için Instagram kullanımı bir standart haline gelmeye başladı. Birçok kullanıcının bu mecraya kayması, markaların da bu platforma yatırım yapmasına neden oluyor. Snapchat’te de markalar yer alsa da, pazarlama ve reklam çalışmalarında Instagram bir adım öne çıkıyor. Bunun da arkasında yatan bir takım sebepler bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram kullanımının neden markalar için daha etkili olduğunu ele alacağız.

Instagram kullanımı, Snapchat’e kıyasla neden daha önemli?

Instagram daha geniş bir hedef kitleye sahiptir.

Kullanıcıların demografik yapısına ve aylık aktif kullanıcı sayısına bakıldığında bu durumu görebilirsiniz. Instagram’ın daha fazla kullanıcısının olması da markaların daha fazla ve geniş bir hedef kitleye ulaşabilmelerine olanak tanırı.

Demografik çeşitlilik sunar

Snapchat daha çok millenial olarak adlandırılan genç kuşağın aktif bir şekilde kullandığı bir sosyal platformdur. Bunun tersine Instagram ise daha geniş bir demografik yapıya sahiptir. Genç kullanıcı nüfusunun yanı sıra, orta yaşlı kullanıcıların bu mecrayı daha fazla tercih etmesi markaların Instagram kullanımı için başka bir nedendir.

Demografik çeşitlilik de farklı firmaların, farklı hedef kitle profilleri oluşturarak reklamlarını ve içeriklerini daha farklı kitlelere göstermelerini sağladığı için önemlidir.

Instagram’da keşfedilmek daha kolaydır

Instagram kullanımı markalara, başka kullanıcılar tarafından keşfedilmeyi de sağlar. Hikaye paylaşımları 24 saat sonra kaybolsa da, Instagram profilinizde paylaştığınız içerikler orada kalıcıdır ve arama sonuçlarında ya da hashtag aramalarında gönderileriniz keşfedilebilir. Bu da markanızın sosyal ağlarda bulunmasını kolaylaştırdığı için yeni takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Instagram’dan yönlendirme trafiği almak daha kolaydır

Snapchat, yönlendirme trafiği konusunda Instagram kadar etkili olmuyor. Bu da markaların Instagram kullanımı için başka bir neden. Yönlendirme trafiği sayesinde Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlardan web sitenize trafik sağlayabilir ve burada da kullanıcılardan belli bir geri dönüşüm alabilirsiniz.

Instagram profilinizdeki link yönlendirmesinin yanı sıra hikaye paylaşımlarında da 10 binin üzerininde takipçiniz bulunuyorsa, kullanıcıları belli bir web sayfasına yönlendirebiliyorsunuz. Bu da ekstra trafik sağlamak için oldukça etkili yöntemlerden biri.

İlgili rehber: Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Instagram daha geniş reklam modellerine sahiptir

Markaların Instagram kullanımı için yatırım yapmasına neden olan bir diğer konu da reklam modelleridir. Facebook tarafından satın alındıktan sonra Instagram’ın reklam modelleri gelişmeye başladı ve Facebook’un sunduğu reklam modellerinin çoğu Instagram’da da mevcut hale gelmiş durumda.

Hikaye, profil tanıtımı, gönderi beğenme, yönlendirme trafik alma, mobil uygulama tanıtma, ürün tanıtımı yapma gibi birçok farklı reklam modelinin mevcut olması, markaların tüketicilerle daha iyi iletişime geçmesine olanak sağlıyor.

Farklı reklam modellerinden yararlanarak, web sitenize trafik çekebilir, ürünlerinizin tanıtımını yapabilir, içeriklerinize talep oluşturabilir ve yeni takipçi kitleleri kazanabilirsiniz. Bu sebeplerden dolayı da Instagram kullanımı markalar için oldukça önemli bir hal alıyor.

İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Daha iyi istatistik sunumu

Instagram, istatistik sunumu olarak da Snapchat’ten daha etkilidir. Instagram İşletme profiline geçtiğinizde, yaptığınız çalışmalarla ilgili detaylı istatistik bilgileri edinebiliyorsunuz. Burada, hikayelerin etkileşim oranlarından, normal gönderilerin etkileşim oranlarına, takipçilerinizin demografik bilgilerine, takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif oldukları bilgisine ulaşabilirsiniz. Bu istatistiksel veriler de Instagram çalışmalarınızı daha iyi hale getirecek stratejiler belirlemenizi kolaylaştıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün yaşam eğrisi nedir ve evreleri nelerdir?
Ürün yaşam eğrisi, herbir ürün için farklı derecelerde gerçekleşen ve herbir ürün için de geçerli olan kavramlardan biridir. Herbir ürünün belli bir yaşam döngüsü vardır ve bunu yönetmek önemli olduğu gibi, bu süreyi...
2 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan