Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?

3 Haziran 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram kullanımı neden Snapchat’ten daha etkili?
Sosyal medya pazarlama çalışmalarında Instagram kullanımı, markalara Snapchat’ten daha fazla geri dönüş sağlamaktadır. Snapchat, hikaye paylaşımı ve filtre seçenekleri konusunda Instagram’ın önünde yer alsa da, kullanıcı sayıları ve birçok farklı kriterden dolayı Instagram’ın gerisinde kalmakta. Günümüzde, markalar için Instagram kullanımı bir standart haline gelmeye başladı. Birçok kullanıcının bu mecraya kayması, markaların da bu platforma yatırım yapmasına neden oluyor. Snapchat’te de markalar yer alsa da, pazarlama ve reklam çalışmalarında Instagram bir adım öne çıkıyor. Bunun da arkasında yatan bir takım sebepler bulunuyor. Bu rehberimizde de Instagram kullanımının neden markalar için daha etkili olduğunu ele alacağız.

Instagram kullanımı, Snapchat’e kıyasla neden daha önemli?

Instagram daha geniş bir hedef kitleye sahiptir.

Kullanıcıların demografik yapısına ve aylık aktif kullanıcı sayısına bakıldığında bu durumu görebilirsiniz. Instagram’ın daha fazla kullanıcısının olması da markaların daha fazla ve geniş bir hedef kitleye ulaşabilmelerine olanak tanırı.

Demografik çeşitlilik sunar

Snapchat daha çok millenial olarak adlandırılan genç kuşağın aktif bir şekilde kullandığı bir sosyal platformdur. Bunun tersine Instagram ise daha geniş bir demografik yapıya sahiptir. Genç kullanıcı nüfusunun yanı sıra, orta yaşlı kullanıcıların bu mecrayı daha fazla tercih etmesi markaların Instagram kullanımı için başka bir nedendir. Demografik çeşitlilik de farklı firmaların, farklı hedef kitle profilleri oluşturarak reklamlarını ve içeriklerini daha farklı kitlelere göstermelerini sağladığı için önemlidir.

Instagram’da keşfedilmek daha kolaydır

Instagram kullanımı markalara, başka kullanıcılar tarafından keşfedilmeyi de sağlar. Hikaye paylaşımları 24 saat sonra kaybolsa da, Instagram profilinizde paylaştığınız içerikler orada kalıcıdır ve arama sonuçlarında ya da hashtag aramalarında gönderileriniz keşfedilebilir. Bu da markanızın sosyal ağlarda bulunmasını kolaylaştırdığı için yeni takipçi kitleleri edinmenize de yardımcı olur. İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Instagram’dan yönlendirme trafiği almak daha kolaydır

Snapchat, yönlendirme trafiği konusunda Instagram kadar etkili olmuyor. Bu da markaların Instagram kullanımı için başka bir neden. Yönlendirme trafiği sayesinde Instagram üzerinde yaptığınız paylaşımlardan web sitenize trafik sağlayabilir ve burada da kullanıcılardan belli bir geri dönüşüm alabilirsiniz. Instagram profilinizdeki link yönlendirmesinin yanı sıra hikaye paylaşımlarında da 10 binin üzerininde takipçiniz bulunuyorsa, kullanıcıları belli bir web sayfasına yönlendirebiliyorsunuz. Bu da ekstra trafik sağlamak için oldukça etkili yöntemlerden biri. İlgili rehber: Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları

Instagram daha geniş reklam modellerine sahiptir

Markaların Instagram kullanımı için yatırım yapmasına neden olan bir diğer konu da reklam modelleridir. Facebook tarafından satın alındıktan sonra Instagram’ın reklam modelleri gelişmeye başladı ve Facebook’un sunduğu reklam modellerinin çoğu Instagram’da da mevcut hale gelmiş durumda. Hikaye, profil tanıtımı, gönderi beğenme, yönlendirme trafik alma, mobil uygulama tanıtma, ürün tanıtımı yapma gibi birçok farklı reklam modelinin mevcut olması, markaların tüketicilerle daha iyi iletişime geçmesine olanak sağlıyor. Farklı reklam modellerinden yararlanarak, web sitenize trafik çekebilir, ürünlerinizin tanıtımını yapabilir, içeriklerinize talep oluşturabilir ve yeni takipçi kitleleri kazanabilirsiniz. Bu sebeplerden dolayı da Instagram kullanımı markalar için oldukça önemli bir hal alıyor. İlgili rehber: Instagram reklam maliyetlerinizi kontrol etmenize yardımcı olacak ipuçları İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım -2019)

Daha iyi istatistik sunumu

Instagram, istatistik sunumu olarak da Snapchat’ten daha etkilidir. Instagram İşletme profiline geçtiğinizde, yaptığınız çalışmalarla ilgili detaylı istatistik bilgileri edinebiliyorsunuz. Burada, hikayelerin etkileşim oranlarından, normal gönderilerin etkileşim oranlarına, takipçilerinizin demografik bilgilerine, takipçilerinizin hangi gün ve saat aralıklarında daha aktif oldukları bilgisine ulaşabilirsiniz. Bu istatistiksel veriler de Instagram çalışmalarınızı daha iyi hale getirecek stratejiler belirlemenizi kolaylaştıracaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Markethinkers
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
İhracat konsepti, akla öncelikle ürünlerin birtakım lojistik süreçlerin ardından son kullanıcıya ya da diğer bir şirkete ulaştırılmasına dayanan ticari faaliyetleri getirir. Fakat yurt dışına mal dışında, hizmet satışı da...
17 Mayıs 2022
Markethinkers
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon Nedir? Çeşitleri Nelerdir? En Kullanışlı Entegrasyon Yöntemi Hangisidir?
Entegrasyon, e-ticaret siteniz için işleri önemli ölçüde kolaylaştıran bir sistemdir. E-ticaret sitenizi daha efektif bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu sistemlerden yararlanmanız gerekir. Tabii önce entegrasyon nedir, ne değildir...
4 Şubat 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın