fbpx

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler denemeniz gerekebilir. Sosyal medya içerik planınızı hazırlarken, bu stratejileri de bu plana entegre etmeniz, alacağınzı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Kaydedilebilecek içerik paylaşımları yapın

Instagram üzerinde kullanıcılar beğendikleri fotoğrafları dilerlerse kendi koleksiyonlarına kaydedebilmekteler. İçeriğin kaydedilmesi, gönderinin değerini artırarak, beğenildiğini de algoritmik olarak ortaya koyacağı için etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Bir paylaşım yaparken görsel kalitenizi artırmanız ve sıradışı konseptlerle ürün paylaşımları yapmalısınız. Bunun yanı sıra eğlenceli veya bilgilendirici içerikler de gönderilmenin kaydedilmesini sağlamakta. İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Paylaşım başlıklarınızda soru sorun

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yıllardır uygulanan stratejilerden biri de paylaşım yaparken, açıklama metninde kullanıcılara bir soru yöneltmektir. Bu sorularda gönderiyle ilgili bir soru sorabileceğiniz gibi tamamen bağımsız bir konu ile ilgili de soru sorabilirsiniz. Buradaki amaç kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye (Bu durumda yorum bırakma ve soruyu cevaplama) yönlendirmektir. Bu sebeple de farklı sorular sorarak, kullanıcıları yorum yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımları yapın

Carousel, yani birden fazla görselin kullanıldığı paylaşımlar da etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Doğrudan Instagram tarafından ortaya konan bir bilgi olmasa da, Instagram kullanıcılara sunduğu özelliklerin mümkün olduğunca çok kullanılmasını beklemekte. Bu ne demek oluyor? Instagram, sunduğu filtrelerin, özelliklerin ve gönderi formatlarının daha çok kullanılmasını istiyor. Bu özellikler kullanıldığında da çok büyük bir değişim olmasa da gönderilerin organik erişimini biraz daha artırıyor. Bu sebeple de farklı özellikleri kullanmanız da yarar var. Bu özelliklerden biri de Carousel gönderiler. Ürün tanıtımlarında yan yana farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğraflarını kullanabileceğiniz gibi farklı ürünleri de çoklu gönderilerde kullanabilirsiniz. Farklı alternatifler sunmak için de bu format iyi bir yöntemdir. Bunlara ek olarak bilgilendirici içerikler de hazırlayarak, bunları da belli bir sırayla yan yana paylaşabilirsiniz. Bu tür içeriklerin kaydedilme oranları da genellikle daha yüksektir.

Hikayelerde anketler yapın

Instagram hikaye paylaşımlarında da etkileşim artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle kullanıcıları bir yorum yapmaya ya da eyleme geçirecek paylaşımlar yapmak bu noktada size yardımcı olabilir. Hikayelerdeki anket özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin anketi yanıtlamalarını sağlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımlarının yanı sıra günlük hayattan konuları da ele alarak anketler hazırlayabilirsiniz. Önemli olan, kullanıcıların katılımını sağlayacak soruları sormak burada önemlidir. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayeler “Bana Soru Sor” özelliğini kullanın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yine hikayeler üzerindeki “Bana Soru Sor” özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinizin katılımını artırmak için bu içerik formatı oldukça etkildir. Herhangi bir konu başlığı olmadan rastgele sorular sorulmasını isteyebileceğiniz gibi belli bir hizmet, ürün ya da konu ile ilgili de sorular alabilirsiniz. Kullanıcıların sorularını bu hikaye gönderileri üzerinde yanıtlayarak da etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Soru sorma gönderilerinin yanı sıra kullanıcıların görüşlerini almak için bu gönderi formatında siz de onlara bir soru sorabilirsiniz ve onlardan gelen yanıtları hikayelerinizde paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Hikayelerinizi çeşitlendirin

Instagram’ın en çok kullanılan özelliği olması nedeniyle hikaye gönderileriniz üzerine genel olarak yoğunlaşmanızda fayda var. Bu sebeple de hikaye paylaşımlarınızı çeşitlendirip, farklı içerik formatlarını burada kullanabilirsiniz. Yukarıda değindiğimiz anket ve soru paylaşımlarının yanı sıra, ürün fotoğraf ve videoları paylaşabilir, eğlenceli görsel paylaşımları yapabilir, canlı yayınlar yapabilir, gönderiyi puanlama özelliğini kullanarak paylaşımlarınıza çeşitlilik katabilirsiniz. İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Sürekliliğinizi koruyun

Instagram kullanıcı etkileşimlerinizi yüksek tutmak için, bu platform üzerindeki sürekliliğinizi de korumanızda fayda var. Sürekliliğinizi korumadığınızda, etkileşim oranlarınız düşeceği için kullanıcıların zaman akışlarında da daha alt sıralarda görüneceksiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılar sizi unutmaya da başlayabilirler. Belli bir sosyal medya içerik planı oluşturduğunuzda bu sürekliliği sağlayabilirsiniz. Günlük paylaşım yapmak önemli olsa da eğer bu tempoya ayak uydurabilecek iş gücünüz bulunmuyorsa, haftanın belli günlerinde paylaşımlar yapmak için belli bir plan oturtup, bu düzende ilerlemenizin de faydası var.

Gönderi paylaşımından sonra hikayenizde de paylaşım yapın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için, zaman akışı üzerinde bir paylaşım yaptıktan sonra, aynı gönderi hikayenizde de paylaşabilirsiniz. “Yeni Gönderi” (New Post) gif’leri kullanarak, gönderinin bir bölümünü saklayarak merak uyandırabilirsiniz. Bu tür paylaşımlar da son dönemlerde sıklıkla yapılmaya başlandı.

Doğru hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri doğrudan etkilemekte. Yaptığınız paylaşımlarla uyumlu olabilecek doğru hashtagleri kullanarak gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Markanıza ait hashtaglerin yanı sıra popüler olan etiketleri de gönderilerinize ekleyerek, erişimlerinizi artırabilirsiniz.

Konum paylaşımları da yapın

Gönderi erişimlerinizi artırmak ve arama sorgularında da gönderilerinizi öne çıkartmak için paylaşımlarınızda belli bir konumu da paylaşabilirsiniz. Gönderi paylaşım ayarlarınızı yaparken, bulunduğunuz şehri etiketleyebileceğiniz gibi farklı başlıklar da ekleyerek, gönderilerinizi arama sorgularında da gözükecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

Yorumlara yanıt verin

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmanın yollarından biride gönderilerinize yorum yapan kullanıcılara yanıtlar vermektir. Kullanıcıların yaptıkları yorumlar gibi sizin yaptığınız yorumlar da etkileşimlere etki etmektedir. Kullanıcıların sorularını cevaplayabileceğiniz gibi onların yorumlarına da kendi yanıtlarını ekleyerek, onlarla iletişim kurarak, gönderinizin daha fazla yorum almasını da sağlayabilirsiniz.

Video içeriklere ağırlık verin

Video günümüzün en popüler içerik formatı ve diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği de artık bilinen bir gerçek. Bu sebeple de farklı video içeriklere yönelmeniz ve Instagram hesabınızda da düzenli aralıklarla video paylaşımları yapmanız etkileşimlerinizi artırmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
IdeaSoft
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
5 farklı şekilde Instagram paylaşım performans analizi nasıl yapılır?
Instagram paylaşım performans analizi Instagram’da yaptığınız pazarlama çalışmalarının sonuçlarını görmenizi sağlayarak, yeni stratejiler belirleme konusunda size yardımcı olur. Instagram etkileşimlerini artırmanın yanı...
11 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan