Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler denemeniz gerekebilir. Sosyal medya içerik planınızı hazırlarken, bu stratejileri de bu plana entegre etmeniz, alacağınzı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Kaydedilebilecek içerik paylaşımları yapın

Instagram üzerinde kullanıcılar beğendikleri fotoğrafları dilerlerse kendi koleksiyonlarına kaydedebilmekteler. İçeriğin kaydedilmesi, gönderinin değerini artırarak, beğenildiğini de algoritmik olarak ortaya koyacağı için etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Bir paylaşım yaparken görsel kalitenizi artırmanız ve sıradışı konseptlerle ürün paylaşımları yapmalısınız. Bunun yanı sıra eğlenceli veya bilgilendirici içerikler de gönderilmenin kaydedilmesini sağlamakta. İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Paylaşım başlıklarınızda soru sorun

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yıllardır uygulanan stratejilerden biri de paylaşım yaparken, açıklama metninde kullanıcılara bir soru yöneltmektir. Bu sorularda gönderiyle ilgili bir soru sorabileceğiniz gibi tamamen bağımsız bir konu ile ilgili de soru sorabilirsiniz. Buradaki amaç kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye (Bu durumda yorum bırakma ve soruyu cevaplama) yönlendirmektir. Bu sebeple de farklı sorular sorarak, kullanıcıları yorum yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımları yapın

Carousel, yani birden fazla görselin kullanıldığı paylaşımlar da etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Doğrudan Instagram tarafından ortaya konan bir bilgi olmasa da, Instagram kullanıcılara sunduğu özelliklerin mümkün olduğunca çok kullanılmasını beklemekte. Bu ne demek oluyor? Instagram, sunduğu filtrelerin, özelliklerin ve gönderi formatlarının daha çok kullanılmasını istiyor. Bu özellikler kullanıldığında da çok büyük bir değişim olmasa da gönderilerin organik erişimini biraz daha artırıyor. Bu sebeple de farklı özellikleri kullanmanız da yarar var. Bu özelliklerden biri de Carousel gönderiler. Ürün tanıtımlarında yan yana farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğraflarını kullanabileceğiniz gibi farklı ürünleri de çoklu gönderilerde kullanabilirsiniz. Farklı alternatifler sunmak için de bu format iyi bir yöntemdir. Bunlara ek olarak bilgilendirici içerikler de hazırlayarak, bunları da belli bir sırayla yan yana paylaşabilirsiniz. Bu tür içeriklerin kaydedilme oranları da genellikle daha yüksektir.

Hikayelerde anketler yapın

Instagram hikaye paylaşımlarında da etkileşim artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle kullanıcıları bir yorum yapmaya ya da eyleme geçirecek paylaşımlar yapmak bu noktada size yardımcı olabilir. Hikayelerdeki anket özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin anketi yanıtlamalarını sağlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımlarının yanı sıra günlük hayattan konuları da ele alarak anketler hazırlayabilirsiniz. Önemli olan, kullanıcıların katılımını sağlayacak soruları sormak burada önemlidir. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayeler “Bana Soru Sor” özelliğini kullanın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yine hikayeler üzerindeki “Bana Soru Sor” özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinizin katılımını artırmak için bu içerik formatı oldukça etkildir. Herhangi bir konu başlığı olmadan rastgele sorular sorulmasını isteyebileceğiniz gibi belli bir hizmet, ürün ya da konu ile ilgili de sorular alabilirsiniz. Kullanıcıların sorularını bu hikaye gönderileri üzerinde yanıtlayarak da etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Soru sorma gönderilerinin yanı sıra kullanıcıların görüşlerini almak için bu gönderi formatında siz de onlara bir soru sorabilirsiniz ve onlardan gelen yanıtları hikayelerinizde paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Hikayelerinizi çeşitlendirin

Instagram’ın en çok kullanılan özelliği olması nedeniyle hikaye gönderileriniz üzerine genel olarak yoğunlaşmanızda fayda var. Bu sebeple de hikaye paylaşımlarınızı çeşitlendirip, farklı içerik formatlarını burada kullanabilirsiniz. Yukarıda değindiğimiz anket ve soru paylaşımlarının yanı sıra, ürün fotoğraf ve videoları paylaşabilir, eğlenceli görsel paylaşımları yapabilir, canlı yayınlar yapabilir, gönderiyi puanlama özelliğini kullanarak paylaşımlarınıza çeşitlilik katabilirsiniz. İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Sürekliliğinizi koruyun

Instagram kullanıcı etkileşimlerinizi yüksek tutmak için, bu platform üzerindeki sürekliliğinizi de korumanızda fayda var. Sürekliliğinizi korumadığınızda, etkileşim oranlarınız düşeceği için kullanıcıların zaman akışlarında da daha alt sıralarda görüneceksiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılar sizi unutmaya da başlayabilirler. Belli bir sosyal medya içerik planı oluşturduğunuzda bu sürekliliği sağlayabilirsiniz. Günlük paylaşım yapmak önemli olsa da eğer bu tempoya ayak uydurabilecek iş gücünüz bulunmuyorsa, haftanın belli günlerinde paylaşımlar yapmak için belli bir plan oturtup, bu düzende ilerlemenizin de faydası var.

Gönderi paylaşımından sonra hikayenizde de paylaşım yapın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için, zaman akışı üzerinde bir paylaşım yaptıktan sonra, aynı gönderi hikayenizde de paylaşabilirsiniz. “Yeni Gönderi” (New Post) gif’leri kullanarak, gönderinin bir bölümünü saklayarak merak uyandırabilirsiniz. Bu tür paylaşımlar da son dönemlerde sıklıkla yapılmaya başlandı.

Doğru hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri doğrudan etkilemekte. Yaptığınız paylaşımlarla uyumlu olabilecek doğru hashtagleri kullanarak gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Markanıza ait hashtaglerin yanı sıra popüler olan etiketleri de gönderilerinize ekleyerek, erişimlerinizi artırabilirsiniz.

Konum paylaşımları da yapın

Gönderi erişimlerinizi artırmak ve arama sorgularında da gönderilerinizi öne çıkartmak için paylaşımlarınızda belli bir konumu da paylaşabilirsiniz. Gönderi paylaşım ayarlarınızı yaparken, bulunduğunuz şehri etiketleyebileceğiniz gibi farklı başlıklar da ekleyerek, gönderilerinizi arama sorgularında da gözükecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

Yorumlara yanıt verin

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmanın yollarından biride gönderilerinize yorum yapan kullanıcılara yanıtlar vermektir. Kullanıcıların yaptıkları yorumlar gibi sizin yaptığınız yorumlar da etkileşimlere etki etmektedir. Kullanıcıların sorularını cevaplayabileceğiniz gibi onların yorumlarına da kendi yanıtlarını ekleyerek, onlarla iletişim kurarak, gönderinizin daha fazla yorum almasını da sağlayabilirsiniz.

Video içeriklere ağırlık verin

Video günümüzün en popüler içerik formatı ve diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği de artık bilinen bir gerçek. Bu sebeple de farklı video içeriklere yönelmeniz ve Instagram hesabınızda da düzenli aralıklarla video paylaşımları yapmanız etkileşimlerinizi artırmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş...
16 Mayıs 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
Çok kanallı müşteri hizmeti sunma ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinin başarılı olmasını sağlayan faktörlerden biri de iyi müşteri destek hizmetlerinin kalitesi. İyi bir destek hizmetinin sunulması, sadık müşteriler kazanmayı sağladığı gibi müşteri memnuniyetinin de...
5 Mart 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan