Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler denemeniz gerekebilir. Sosyal medya içerik planınızı hazırlarken, bu stratejileri de bu plana entegre etmeniz, alacağınzı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Kaydedilebilecek içerik paylaşımları yapın

Instagram üzerinde kullanıcılar beğendikleri fotoğrafları dilerlerse kendi koleksiyonlarına kaydedebilmekteler. İçeriğin kaydedilmesi, gönderinin değerini artırarak, beğenildiğini de algoritmik olarak ortaya koyacağı için etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Bir paylaşım yaparken görsel kalitenizi artırmanız ve sıradışı konseptlerle ürün paylaşımları yapmalısınız. Bunun yanı sıra eğlenceli veya bilgilendirici içerikler de gönderilmenin kaydedilmesini sağlamakta. İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Paylaşım başlıklarınızda soru sorun

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yıllardır uygulanan stratejilerden biri de paylaşım yaparken, açıklama metninde kullanıcılara bir soru yöneltmektir. Bu sorularda gönderiyle ilgili bir soru sorabileceğiniz gibi tamamen bağımsız bir konu ile ilgili de soru sorabilirsiniz. Buradaki amaç kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye (Bu durumda yorum bırakma ve soruyu cevaplama) yönlendirmektir. Bu sebeple de farklı sorular sorarak, kullanıcıları yorum yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımları yapın

Carousel, yani birden fazla görselin kullanıldığı paylaşımlar da etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Doğrudan Instagram tarafından ortaya konan bir bilgi olmasa da, Instagram kullanıcılara sunduğu özelliklerin mümkün olduğunca çok kullanılmasını beklemekte. Bu ne demek oluyor? Instagram, sunduğu filtrelerin, özelliklerin ve gönderi formatlarının daha çok kullanılmasını istiyor. Bu özellikler kullanıldığında da çok büyük bir değişim olmasa da gönderilerin organik erişimini biraz daha artırıyor. Bu sebeple de farklı özellikleri kullanmanız da yarar var. Bu özelliklerden biri de Carousel gönderiler. Ürün tanıtımlarında yan yana farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğraflarını kullanabileceğiniz gibi farklı ürünleri de çoklu gönderilerde kullanabilirsiniz. Farklı alternatifler sunmak için de bu format iyi bir yöntemdir. Bunlara ek olarak bilgilendirici içerikler de hazırlayarak, bunları da belli bir sırayla yan yana paylaşabilirsiniz. Bu tür içeriklerin kaydedilme oranları da genellikle daha yüksektir.

Hikayelerde anketler yapın

Instagram hikaye paylaşımlarında da etkileşim artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle kullanıcıları bir yorum yapmaya ya da eyleme geçirecek paylaşımlar yapmak bu noktada size yardımcı olabilir. Hikayelerdeki anket özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin anketi yanıtlamalarını sağlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımlarının yanı sıra günlük hayattan konuları da ele alarak anketler hazırlayabilirsiniz. Önemli olan, kullanıcıların katılımını sağlayacak soruları sormak burada önemlidir. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayeler “Bana Soru Sor” özelliğini kullanın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yine hikayeler üzerindeki “Bana Soru Sor” özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinizin katılımını artırmak için bu içerik formatı oldukça etkildir. Herhangi bir konu başlığı olmadan rastgele sorular sorulmasını isteyebileceğiniz gibi belli bir hizmet, ürün ya da konu ile ilgili de sorular alabilirsiniz. Kullanıcıların sorularını bu hikaye gönderileri üzerinde yanıtlayarak da etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Soru sorma gönderilerinin yanı sıra kullanıcıların görüşlerini almak için bu gönderi formatında siz de onlara bir soru sorabilirsiniz ve onlardan gelen yanıtları hikayelerinizde paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Hikayelerinizi çeşitlendirin

Instagram’ın en çok kullanılan özelliği olması nedeniyle hikaye gönderileriniz üzerine genel olarak yoğunlaşmanızda fayda var. Bu sebeple de hikaye paylaşımlarınızı çeşitlendirip, farklı içerik formatlarını burada kullanabilirsiniz. Yukarıda değindiğimiz anket ve soru paylaşımlarının yanı sıra, ürün fotoğraf ve videoları paylaşabilir, eğlenceli görsel paylaşımları yapabilir, canlı yayınlar yapabilir, gönderiyi puanlama özelliğini kullanarak paylaşımlarınıza çeşitlilik katabilirsiniz. İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Sürekliliğinizi koruyun

Instagram kullanıcı etkileşimlerinizi yüksek tutmak için, bu platform üzerindeki sürekliliğinizi de korumanızda fayda var. Sürekliliğinizi korumadığınızda, etkileşim oranlarınız düşeceği için kullanıcıların zaman akışlarında da daha alt sıralarda görüneceksiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılar sizi unutmaya da başlayabilirler. Belli bir sosyal medya içerik planı oluşturduğunuzda bu sürekliliği sağlayabilirsiniz. Günlük paylaşım yapmak önemli olsa da eğer bu tempoya ayak uydurabilecek iş gücünüz bulunmuyorsa, haftanın belli günlerinde paylaşımlar yapmak için belli bir plan oturtup, bu düzende ilerlemenizin de faydası var.

Gönderi paylaşımından sonra hikayenizde de paylaşım yapın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için, zaman akışı üzerinde bir paylaşım yaptıktan sonra, aynı gönderi hikayenizde de paylaşabilirsiniz. “Yeni Gönderi” (New Post) gif’leri kullanarak, gönderinin bir bölümünü saklayarak merak uyandırabilirsiniz. Bu tür paylaşımlar da son dönemlerde sıklıkla yapılmaya başlandı.

Doğru hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri doğrudan etkilemekte. Yaptığınız paylaşımlarla uyumlu olabilecek doğru hashtagleri kullanarak gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Markanıza ait hashtaglerin yanı sıra popüler olan etiketleri de gönderilerinize ekleyerek, erişimlerinizi artırabilirsiniz.

Konum paylaşımları da yapın

Gönderi erişimlerinizi artırmak ve arama sorgularında da gönderilerinizi öne çıkartmak için paylaşımlarınızda belli bir konumu da paylaşabilirsiniz. Gönderi paylaşım ayarlarınızı yaparken, bulunduğunuz şehri etiketleyebileceğiniz gibi farklı başlıklar da ekleyerek, gönderilerinizi arama sorgularında da gözükecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

Yorumlara yanıt verin

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmanın yollarından biride gönderilerinize yorum yapan kullanıcılara yanıtlar vermektir. Kullanıcıların yaptıkları yorumlar gibi sizin yaptığınız yorumlar da etkileşimlere etki etmektedir. Kullanıcıların sorularını cevaplayabileceğiniz gibi onların yorumlarına da kendi yanıtlarını ekleyerek, onlarla iletişim kurarak, gönderinizin daha fazla yorum almasını da sağlayabilirsiniz.

Video içeriklere ağırlık verin

Video günümüzün en popüler içerik formatı ve diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği de artık bilinen bir gerçek. Bu sebeple de farklı video içeriklere yönelmeniz ve Instagram hesabınızda da düzenli aralıklarla video paylaşımları yapmanız etkileşimlerinizi artırmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın