Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler denemeniz gerekebilir. Sosyal medya içerik planınızı hazırlarken, bu stratejileri de bu plana entegre etmeniz, alacağınzı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Kaydedilebilecek içerik paylaşımları yapın

Instagram üzerinde kullanıcılar beğendikleri fotoğrafları dilerlerse kendi koleksiyonlarına kaydedebilmekteler. İçeriğin kaydedilmesi, gönderinin değerini artırarak, beğenildiğini de algoritmik olarak ortaya koyacağı için etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Bir paylaşım yaparken görsel kalitenizi artırmanız ve sıradışı konseptlerle ürün paylaşımları yapmalısınız. Bunun yanı sıra eğlenceli veya bilgilendirici içerikler de gönderilmenin kaydedilmesini sağlamakta. İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Paylaşım başlıklarınızda soru sorun

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yıllardır uygulanan stratejilerden biri de paylaşım yaparken, açıklama metninde kullanıcılara bir soru yöneltmektir. Bu sorularda gönderiyle ilgili bir soru sorabileceğiniz gibi tamamen bağımsız bir konu ile ilgili de soru sorabilirsiniz. Buradaki amaç kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye (Bu durumda yorum bırakma ve soruyu cevaplama) yönlendirmektir. Bu sebeple de farklı sorular sorarak, kullanıcıları yorum yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımları yapın

Carousel, yani birden fazla görselin kullanıldığı paylaşımlar da etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Doğrudan Instagram tarafından ortaya konan bir bilgi olmasa da, Instagram kullanıcılara sunduğu özelliklerin mümkün olduğunca çok kullanılmasını beklemekte. Bu ne demek oluyor? Instagram, sunduğu filtrelerin, özelliklerin ve gönderi formatlarının daha çok kullanılmasını istiyor. Bu özellikler kullanıldığında da çok büyük bir değişim olmasa da gönderilerin organik erişimini biraz daha artırıyor. Bu sebeple de farklı özellikleri kullanmanız da yarar var. Bu özelliklerden biri de Carousel gönderiler. Ürün tanıtımlarında yan yana farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğraflarını kullanabileceğiniz gibi farklı ürünleri de çoklu gönderilerde kullanabilirsiniz. Farklı alternatifler sunmak için de bu format iyi bir yöntemdir. Bunlara ek olarak bilgilendirici içerikler de hazırlayarak, bunları da belli bir sırayla yan yana paylaşabilirsiniz. Bu tür içeriklerin kaydedilme oranları da genellikle daha yüksektir.

Hikayelerde anketler yapın

Instagram hikaye paylaşımlarında da etkileşim artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle kullanıcıları bir yorum yapmaya ya da eyleme geçirecek paylaşımlar yapmak bu noktada size yardımcı olabilir. Hikayelerdeki anket özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin anketi yanıtlamalarını sağlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımlarının yanı sıra günlük hayattan konuları da ele alarak anketler hazırlayabilirsiniz. Önemli olan, kullanıcıların katılımını sağlayacak soruları sormak burada önemlidir. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayeler “Bana Soru Sor” özelliğini kullanın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yine hikayeler üzerindeki “Bana Soru Sor” özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinizin katılımını artırmak için bu içerik formatı oldukça etkildir. Herhangi bir konu başlığı olmadan rastgele sorular sorulmasını isteyebileceğiniz gibi belli bir hizmet, ürün ya da konu ile ilgili de sorular alabilirsiniz. Kullanıcıların sorularını bu hikaye gönderileri üzerinde yanıtlayarak da etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Soru sorma gönderilerinin yanı sıra kullanıcıların görüşlerini almak için bu gönderi formatında siz de onlara bir soru sorabilirsiniz ve onlardan gelen yanıtları hikayelerinizde paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Hikayelerinizi çeşitlendirin

Instagram’ın en çok kullanılan özelliği olması nedeniyle hikaye gönderileriniz üzerine genel olarak yoğunlaşmanızda fayda var. Bu sebeple de hikaye paylaşımlarınızı çeşitlendirip, farklı içerik formatlarını burada kullanabilirsiniz. Yukarıda değindiğimiz anket ve soru paylaşımlarının yanı sıra, ürün fotoğraf ve videoları paylaşabilir, eğlenceli görsel paylaşımları yapabilir, canlı yayınlar yapabilir, gönderiyi puanlama özelliğini kullanarak paylaşımlarınıza çeşitlilik katabilirsiniz. İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Sürekliliğinizi koruyun

Instagram kullanıcı etkileşimlerinizi yüksek tutmak için, bu platform üzerindeki sürekliliğinizi de korumanızda fayda var. Sürekliliğinizi korumadığınızda, etkileşim oranlarınız düşeceği için kullanıcıların zaman akışlarında da daha alt sıralarda görüneceksiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılar sizi unutmaya da başlayabilirler. Belli bir sosyal medya içerik planı oluşturduğunuzda bu sürekliliği sağlayabilirsiniz. Günlük paylaşım yapmak önemli olsa da eğer bu tempoya ayak uydurabilecek iş gücünüz bulunmuyorsa, haftanın belli günlerinde paylaşımlar yapmak için belli bir plan oturtup, bu düzende ilerlemenizin de faydası var.

Gönderi paylaşımından sonra hikayenizde de paylaşım yapın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için, zaman akışı üzerinde bir paylaşım yaptıktan sonra, aynı gönderi hikayenizde de paylaşabilirsiniz. “Yeni Gönderi” (New Post) gif’leri kullanarak, gönderinin bir bölümünü saklayarak merak uyandırabilirsiniz. Bu tür paylaşımlar da son dönemlerde sıklıkla yapılmaya başlandı.

Doğru hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri doğrudan etkilemekte. Yaptığınız paylaşımlarla uyumlu olabilecek doğru hashtagleri kullanarak gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Markanıza ait hashtaglerin yanı sıra popüler olan etiketleri de gönderilerinize ekleyerek, erişimlerinizi artırabilirsiniz.

Konum paylaşımları da yapın

Gönderi erişimlerinizi artırmak ve arama sorgularında da gönderilerinizi öne çıkartmak için paylaşımlarınızda belli bir konumu da paylaşabilirsiniz. Gönderi paylaşım ayarlarınızı yaparken, bulunduğunuz şehri etiketleyebileceğiniz gibi farklı başlıklar da ekleyerek, gönderilerinizi arama sorgularında da gözükecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

Yorumlara yanıt verin

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmanın yollarından biride gönderilerinize yorum yapan kullanıcılara yanıtlar vermektir. Kullanıcıların yaptıkları yorumlar gibi sizin yaptığınız yorumlar da etkileşimlere etki etmektedir. Kullanıcıların sorularını cevaplayabileceğiniz gibi onların yorumlarına da kendi yanıtlarını ekleyerek, onlarla iletişim kurarak, gönderinizin daha fazla yorum almasını da sağlayabilirsiniz.

Video içeriklere ağırlık verin

Video günümüzün en popüler içerik formatı ve diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği de artık bilinen bir gerçek. Bu sebeple de farklı video içeriklere yönelmeniz ve Instagram hesabınızda da düzenli aralıklarla video paylaşımları yapmanız etkileşimlerinizi artırmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına faydaları
Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları vardır, bu faydalar nelerdir gelin hep beraber inceleyeylim. E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler...
15 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
Cenk Kanıkman
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün video çekimi neden önemlidir?
Ürün video çekimi, son dönemlerde e-ticaret firmalarının pazarlama stratejileri arasında yer almaya başladı ve firmalar tüketicilere daha farklı bir şekilde ulaşmak ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için bu videolara...
20 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 3. Bölüm
Ürün tanıtım videoları son dönemlerde oldukça popüler olmaya başladı ve e-ticaret firmaları da hem geri dönüşümlerini artırmak hem de tüketicilere ürünlerini daha iyi yansıtmak için video içerikler üretiyor. Geçtiğimiz...
19 Mart 2017
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan