Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler denemeniz gerekebilir. Sosyal medya içerik planınızı hazırlarken, bu stratejileri de bu plana entegre etmeniz, alacağınzı geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur. İlgili rehber: Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler

Kaydedilebilecek içerik paylaşımları yapın

Instagram üzerinde kullanıcılar beğendikleri fotoğrafları dilerlerse kendi koleksiyonlarına kaydedebilmekteler. İçeriğin kaydedilmesi, gönderinin değerini artırarak, beğenildiğini de algoritmik olarak ortaya koyacağı için etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Bir paylaşım yaparken görsel kalitenizi artırmanız ve sıradışı konseptlerle ürün paylaşımları yapmalısınız. Bunun yanı sıra eğlenceli veya bilgilendirici içerikler de gönderilmenin kaydedilmesini sağlamakta. İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Paylaşım başlıklarınızda soru sorun

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yıllardır uygulanan stratejilerden biri de paylaşım yaparken, açıklama metninde kullanıcılara bir soru yöneltmektir. Bu sorularda gönderiyle ilgili bir soru sorabileceğiniz gibi tamamen bağımsız bir konu ile ilgili de soru sorabilirsiniz. Buradaki amaç kullanıcıları belli bir eyleme geçmeye (Bu durumda yorum bırakma ve soruyu cevaplama) yönlendirmektir. Bu sebeple de farklı sorular sorarak, kullanıcıları yorum yapmaya yönlendirebilirsiniz.

Carousel (Çoklu Görsel) paylaşımları yapın

Carousel, yani birden fazla görselin kullanıldığı paylaşımlar da etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Doğrudan Instagram tarafından ortaya konan bir bilgi olmasa da, Instagram kullanıcılara sunduğu özelliklerin mümkün olduğunca çok kullanılmasını beklemekte. Bu ne demek oluyor? Instagram, sunduğu filtrelerin, özelliklerin ve gönderi formatlarının daha çok kullanılmasını istiyor. Bu özellikler kullanıldığında da çok büyük bir değişim olmasa da gönderilerin organik erişimini biraz daha artırıyor. Bu sebeple de farklı özellikleri kullanmanız da yarar var. Bu özelliklerden biri de Carousel gönderiler. Ürün tanıtımlarında yan yana farklı açılardan çekilmiş ürün fotoğraflarını kullanabileceğiniz gibi farklı ürünleri de çoklu gönderilerde kullanabilirsiniz. Farklı alternatifler sunmak için de bu format iyi bir yöntemdir. Bunlara ek olarak bilgilendirici içerikler de hazırlayarak, bunları da belli bir sırayla yan yana paylaşabilirsiniz. Bu tür içeriklerin kaydedilme oranları da genellikle daha yüksektir.

Hikayelerde anketler yapın

Instagram hikaye paylaşımlarında da etkileşim artıracak çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle kullanıcıları bir yorum yapmaya ya da eyleme geçirecek paylaşımlar yapmak bu noktada size yardımcı olabilir. Hikayelerdeki anket özelliğinden yararlanarak, takipçilerinizin anketi yanıtlamalarını sağlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımlarının yanı sıra günlük hayattan konuları da ele alarak anketler hazırlayabilirsiniz. Önemli olan, kullanıcıların katılımını sağlayacak soruları sormak burada önemlidir. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayeler “Bana Soru Sor” özelliğini kullanın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için yine hikayeler üzerindeki “Bana Soru Sor” özelliğini kullanabilirsiniz. Takipçilerinizin katılımını artırmak için bu içerik formatı oldukça etkildir. Herhangi bir konu başlığı olmadan rastgele sorular sorulmasını isteyebileceğiniz gibi belli bir hizmet, ürün ya da konu ile ilgili de sorular alabilirsiniz. Kullanıcıların sorularını bu hikaye gönderileri üzerinde yanıtlayarak da etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Soru sorma gönderilerinin yanı sıra kullanıcıların görüşlerini almak için bu gönderi formatında siz de onlara bir soru sorabilirsiniz ve onlardan gelen yanıtları hikayelerinizde paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Hikayelerinizi çeşitlendirin

Instagram’ın en çok kullanılan özelliği olması nedeniyle hikaye gönderileriniz üzerine genel olarak yoğunlaşmanızda fayda var. Bu sebeple de hikaye paylaşımlarınızı çeşitlendirip, farklı içerik formatlarını burada kullanabilirsiniz. Yukarıda değindiğimiz anket ve soru paylaşımlarının yanı sıra, ürün fotoğraf ve videoları paylaşabilir, eğlenceli görsel paylaşımları yapabilir, canlı yayınlar yapabilir, gönderiyi puanlama özelliğini kullanarak paylaşımlarınıza çeşitlilik katabilirsiniz. İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Sürekliliğinizi koruyun

Instagram kullanıcı etkileşimlerinizi yüksek tutmak için, bu platform üzerindeki sürekliliğinizi de korumanızda fayda var. Sürekliliğinizi korumadığınızda, etkileşim oranlarınız düşeceği için kullanıcıların zaman akışlarında da daha alt sıralarda görüneceksiniz. Bunun yanı sıra kullanıcılar sizi unutmaya da başlayabilirler. Belli bir sosyal medya içerik planı oluşturduğunuzda bu sürekliliği sağlayabilirsiniz. Günlük paylaşım yapmak önemli olsa da eğer bu tempoya ayak uydurabilecek iş gücünüz bulunmuyorsa, haftanın belli günlerinde paylaşımlar yapmak için belli bir plan oturtup, bu düzende ilerlemenizin de faydası var.

Gönderi paylaşımından sonra hikayenizde de paylaşım yapın

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için, zaman akışı üzerinde bir paylaşım yaptıktan sonra, aynı gönderi hikayenizde de paylaşabilirsiniz. “Yeni Gönderi” (New Post) gif’leri kullanarak, gönderinin bir bölümünü saklayarak merak uyandırabilirsiniz. Bu tür paylaşımlar da son dönemlerde sıklıkla yapılmaya başlandı.

Doğru hashtagleri kullanın

Hashtag kullanımı da etkileşimleri doğrudan etkilemekte. Yaptığınız paylaşımlarla uyumlu olabilecek doğru hashtagleri kullanarak gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını da sağlayabilirsiniz. Markanıza ait hashtaglerin yanı sıra popüler olan etiketleri de gönderilerinize ekleyerek, erişimlerinizi artırabilirsiniz.

Konum paylaşımları da yapın

Gönderi erişimlerinizi artırmak ve arama sorgularında da gönderilerinizi öne çıkartmak için paylaşımlarınızda belli bir konumu da paylaşabilirsiniz. Gönderi paylaşım ayarlarınızı yaparken, bulunduğunuz şehri etiketleyebileceğiniz gibi farklı başlıklar da ekleyerek, gönderilerinizi arama sorgularında da gözükecek şekilde ayarlayabilirsiniz.

Yorumlara yanıt verin

Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmanın yollarından biride gönderilerinize yorum yapan kullanıcılara yanıtlar vermektir. Kullanıcıların yaptıkları yorumlar gibi sizin yaptığınız yorumlar da etkileşimlere etki etmektedir. Kullanıcıların sorularını cevaplayabileceğiniz gibi onların yorumlarına da kendi yanıtlarını ekleyerek, onlarla iletişim kurarak, gönderinizin daha fazla yorum almasını da sağlayabilirsiniz.

Video içeriklere ağırlık verin

Video günümüzün en popüler içerik formatı ve diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim getirdiği de artık bilinen bir gerçek. Bu sebeple de farklı video içeriklere yönelmeniz ve Instagram hesabınızda da düzenli aralıklarla video paylaşımları yapmanız etkileşimlerinizi artırmanıza ciddi şekilde yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları
Instagram hataları, markaların bu mecra üzerinde elde ettikleri geri dönüşümlerin azalmasına neden oluyor. Markaların büyük bir bölümünün de günlük olarak yaptığı benzer Instagram hataları, markaların hem zaman hem de para...
21 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Stratejik SEO çalışmalarının faydaları neler?
Stratejik SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarına birçok yarar sağladığı için dijital pazarlama çalışmalarında da öncelikli sırada yer alan uygulamalar arasında yer almakta. SEO çalışmaları için belli bir strateji...
25 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan