Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün tanıtımları için de bu hesaplarla işbirliği yapmaktalar. Bu süreçte doğru hesapları seçmek ve işbirliği sırasında da bir takım unsurlara dikkat etmeniz önemlidir; çünkü bu detaylar yapacağınız kampanya ve tanıtım çalışmalarının performansını doğrudan etkilemektedir.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sizin için doğru olan Instagram influencer hesabını bulun

Instagram influencer hesapları farklı kitlelere ulaşmaktadır ve her hesap da sizin firmanız için doğru değildir. Birçok firma takipçi sayısını dikkate alarak bu çalışmaları yapıyor ancak burada özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Her hesap, doğrudan sizin ürününüz ve markanızla ilgili hedef kitleye hitap etmez. Geniş bir kitleye ulaşsanız da etkileşim ve geri dönüşüm oranlarına bakıldığında, bu kitlenin sadece küçük bir bölümü doğrudan sizinle ilglendiği için reklamınızın performansı düşük olur. Bu da yatırım getirinizin düşük olmasına neden olur.

Bu sebeple de öncelikli olarak Instagram influencer hesaplarla çalışmadan önce bu hesapların hitap ettiği hedef kitleleri incelemenizde yarar var. Markanızla bir bağ kurabilecek, ürünlerinize ilgi duyabilecek bir kitle bulunuyorsa bu hesaplarla çalışmanız daha doğru olacaktır. Aksi taktirde sadece takipçi sayısını dikkate almanız, yatırım getirisi konusunda eksiye geçmenize neden olabilir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Daha küçük ve niş hesapları dikkate alın

Reklamların amacı, mümkün olan en yüksek performansı almak ve doğru hedef kitleye ulaşmaktır. Instagram influencer hesapları araştırırken, daha küçük ancak niş bir kitleye hitap eden kanalları da göz önünde bulundurun. Niş bir alanda iş yapan hesaplar, bu nişe ilgi duyan kullanıcılar tarafından takip edilmektedir ve yaptığınız iş ya da ürününüz bu niş gruba yönelikse, yüksek takipçili bir hesaptan alacağınızdan daha fazla geri dönüşüm alma ihtimaliniz vardır.

Yüksek takipçili hesaplar, birçok farklı kitleyi bünyelerinde barındırılar ve ölçümleme konusunda da net rakamlar veremezler. Ancak mikro hesaplar, belli bir nişe ulaştıkları için reklamlarınızdan daha yüksek performans almanız ve yatırımı getirinizi doğru bir şekilde ölçümlemeniz daha olasıdır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

İki taraf da kazanan olsun

Instagram influencer hesaplarla çalışırken, yapacağınız işbirliğinin her iki tarafa da kazancı olmasına dikkat etmeniz gerekir. Sırf takipçi sayısı yüksek olduğu için markanıza uymayan talepleri kabul etmemeniz gerektiği gibi, fiyat ve iş anlaşması yaparken de karşı tarafın beklentilerini kabul etmeye de hazırlıklı olmanız da yarar var.

İki tarafında kazançlı olduğu işbirlikleri tek seferlik değil uzun vadeli çalışmalar için de açık kapılar bırakacağı için uzun vadede de bu hesaplarla beraber çalışma fırsatınız olabilir.

Bunu profesyonel bir çalışma olarak değerlendirin

Instagram influencer hesaplarla çalışmayı, sosyal medyada bir gönderi paylaşılacak gibi bir düşünce ile yapmanız yanlış bir tutum olacaktır. Bu nedenle de bu çalışmaları da profesyonel bir çalışma olarak değerlendirmeniz gerekmektedir. Bu işlerde her iki tarafında bir beklentisi vardır ve ortaya bir işbirliği çıkmaktadır. Bu iki tarafında isminin altında bulunacağı bir iş olduğu için, bu çalışma özenmeniz ve doğru planlamanız oldukça önemlidir.

Yeni fikirlere açık olun

Instagram influencer hesapların kendilerine has içerik formatları vardır. Takipçi kitlelerini, sizden daha iyi tanırlar ve ne tür içeriklere nasıl tepki vereceklerini; hangi içeriklerle etkileşime gireceklerini bilirler. Bu nedenle de influencer tarafan gelebilecek yeni fikir ve alternatiflere de açık olmanızda yarar var.

Farklı fikirler denemek ve işin içerik üretim tarafını karşı tarafa bırakmanız, daha organik ve doğal bir içeriğin hazırlanmasına da vesile olur. Doğal olan içerikler de, sektördeki tabiriyle reklam kokmadığı için daha fazla geri dönüşüm kazanır. Bu nedenle de yeniliklere açık olarak, karşı tarafın da fikirlerini dinlemenizde yarar vardır.

Etkileşim oranlarını inceleyin

Instagram’da takipçi sayılarının manipüle edilebiliyor olması nedeniyle de bu çalışmaları yapmadan önce, bu hesapların etkileşim oranlarına bakmanızda yarar var. Takipçi sayısı ile paylaşımlara gelen yorum ve beğeni oranlarını kıyaslayarak, sayfanın ortalama etkileşim oranlarını inceleyebilirsiniz. Bu sayede de takipçilerin bu hesabın paylaşımlarına ne kadar ilgi gösterdiğini ve bu takipçilerin ne kadarının gerçek kullancı olduğunu analiz edebilirisiniz.

Yüksek takipçi sayısı bulunan; ancak düşük etkileşim olan sayfaların takipçi sayılarında manipülasyonlar yapılmış olabilir ya da bu hesap takipçi kitlesinin ilgisini çekecek paylaşımlar yapamıyordur. Bu nedenle de bu tür hesaplardan uzak durmanız daha yararlı olacaktır.

Instagram influencer hesapları marka elçiniz yapın

Özellikle sizin ürün ve hizmetlerinizle aynı doğrultuda paylaşımlar yapan instagram influencer hesaplarını marka elçiniz yapmanız da uzun soluklu bir projeyi başlatmanızı sağlar. Sponsor olmanın yanı sıra markanızın ürünlerini beğenerek kullanabilecek ve onları tavsiye edebilecek hesapları araştırarak, uzun soluklu çalışmalara da pazarlama çalışmalarınızda yer verebilirsiniz.

Marka elçileri, günlük yaşamlarında da markanın ürününü düzenli olarak kullanan kişiler olduğu için bu kişiler normal paylaşımlarında da sürekli olarak sizin ürünlerinizi gözler önüne koyarlar. Bu da marka ve ürünlerinizin görüntülenme oranını artırdığı için pazarda bir talep yaratmanızı sağlayabilir. Aynı zamanda marka elçilerinin de belli bir takipçi kitlesi bulunur ve bu kitle de sizin doğrudan hedef kitlenizi oluşturacağı için, bu kişilerden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinin açılma hızları birçok farklı sebepten dolayı önemli bir yere sahiptir. Kullanıcıları site üzerinde tutmak, sayfayı terk etme oranlarını düşürmek, geri dönüşümleri artırmak ve SEO için sayfaların...
9 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram'da marka yaratmak için neler yapmalısınız?
Instagram’da bir marka yaratmak için farklı stratejiler geliştirebilir ve bu stratejilerle markanızın geniş kitleler tarafından tanınmasını sağlayabilirsiniz. Bu stratejiler, marka kimliğinin oluşmasını sağlarken, şirket olarak...
30 Temmuz 2019
Sinan Oypan