Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün tanıtımları için de bu hesaplarla işbirliği yapmaktalar. Bu süreçte doğru hesapları seçmek ve işbirliği sırasında da bir takım unsurlara dikkat etmeniz önemlidir; çünkü bu detaylar yapacağınız kampanya ve tanıtım çalışmalarının performansını doğrudan etkilemektedir.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sizin için doğru olan Instagram influencer hesabını bulun

Instagram influencer hesapları farklı kitlelere ulaşmaktadır ve her hesap da sizin firmanız için doğru değildir. Birçok firma takipçi sayısını dikkate alarak bu çalışmaları yapıyor ancak burada özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Her hesap, doğrudan sizin ürününüz ve markanızla ilgili hedef kitleye hitap etmez. Geniş bir kitleye ulaşsanız da etkileşim ve geri dönüşüm oranlarına bakıldığında, bu kitlenin sadece küçük bir bölümü doğrudan sizinle ilglendiği için reklamınızın performansı düşük olur. Bu da yatırım getirinizin düşük olmasına neden olur.

Bu sebeple de öncelikli olarak Instagram influencer hesaplarla çalışmadan önce bu hesapların hitap ettiği hedef kitleleri incelemenizde yarar var. Markanızla bir bağ kurabilecek, ürünlerinize ilgi duyabilecek bir kitle bulunuyorsa bu hesaplarla çalışmanız daha doğru olacaktır. Aksi taktirde sadece takipçi sayısını dikkate almanız, yatırım getirisi konusunda eksiye geçmenize neden olabilir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Daha küçük ve niş hesapları dikkate alın

Reklamların amacı, mümkün olan en yüksek performansı almak ve doğru hedef kitleye ulaşmaktır. Instagram influencer hesapları araştırırken, daha küçük ancak niş bir kitleye hitap eden kanalları da göz önünde bulundurun. Niş bir alanda iş yapan hesaplar, bu nişe ilgi duyan kullanıcılar tarafından takip edilmektedir ve yaptığınız iş ya da ürününüz bu niş gruba yönelikse, yüksek takipçili bir hesaptan alacağınızdan daha fazla geri dönüşüm alma ihtimaliniz vardır.

Yüksek takipçili hesaplar, birçok farklı kitleyi bünyelerinde barındırılar ve ölçümleme konusunda da net rakamlar veremezler. Ancak mikro hesaplar, belli bir nişe ulaştıkları için reklamlarınızdan daha yüksek performans almanız ve yatırımı getirinizi doğru bir şekilde ölçümlemeniz daha olasıdır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

İki taraf da kazanan olsun

Instagram influencer hesaplarla çalışırken, yapacağınız işbirliğinin her iki tarafa da kazancı olmasına dikkat etmeniz gerekir. Sırf takipçi sayısı yüksek olduğu için markanıza uymayan talepleri kabul etmemeniz gerektiği gibi, fiyat ve iş anlaşması yaparken de karşı tarafın beklentilerini kabul etmeye de hazırlıklı olmanız da yarar var.

İki tarafında kazançlı olduğu işbirlikleri tek seferlik değil uzun vadeli çalışmalar için de açık kapılar bırakacağı için uzun vadede de bu hesaplarla beraber çalışma fırsatınız olabilir.

Bunu profesyonel bir çalışma olarak değerlendirin

Instagram influencer hesaplarla çalışmayı, sosyal medyada bir gönderi paylaşılacak gibi bir düşünce ile yapmanız yanlış bir tutum olacaktır. Bu nedenle de bu çalışmaları da profesyonel bir çalışma olarak değerlendirmeniz gerekmektedir. Bu işlerde her iki tarafında bir beklentisi vardır ve ortaya bir işbirliği çıkmaktadır. Bu iki tarafında isminin altında bulunacağı bir iş olduğu için, bu çalışma özenmeniz ve doğru planlamanız oldukça önemlidir.

Yeni fikirlere açık olun

Instagram influencer hesapların kendilerine has içerik formatları vardır. Takipçi kitlelerini, sizden daha iyi tanırlar ve ne tür içeriklere nasıl tepki vereceklerini; hangi içeriklerle etkileşime gireceklerini bilirler. Bu nedenle de influencer tarafan gelebilecek yeni fikir ve alternatiflere de açık olmanızda yarar var.

Farklı fikirler denemek ve işin içerik üretim tarafını karşı tarafa bırakmanız, daha organik ve doğal bir içeriğin hazırlanmasına da vesile olur. Doğal olan içerikler de, sektördeki tabiriyle reklam kokmadığı için daha fazla geri dönüşüm kazanır. Bu nedenle de yeniliklere açık olarak, karşı tarafın da fikirlerini dinlemenizde yarar vardır.

Etkileşim oranlarını inceleyin

Instagram’da takipçi sayılarının manipüle edilebiliyor olması nedeniyle de bu çalışmaları yapmadan önce, bu hesapların etkileşim oranlarına bakmanızda yarar var. Takipçi sayısı ile paylaşımlara gelen yorum ve beğeni oranlarını kıyaslayarak, sayfanın ortalama etkileşim oranlarını inceleyebilirsiniz. Bu sayede de takipçilerin bu hesabın paylaşımlarına ne kadar ilgi gösterdiğini ve bu takipçilerin ne kadarının gerçek kullancı olduğunu analiz edebilirisiniz.

Yüksek takipçi sayısı bulunan; ancak düşük etkileşim olan sayfaların takipçi sayılarında manipülasyonlar yapılmış olabilir ya da bu hesap takipçi kitlesinin ilgisini çekecek paylaşımlar yapamıyordur. Bu nedenle de bu tür hesaplardan uzak durmanız daha yararlı olacaktır.

Instagram influencer hesapları marka elçiniz yapın

Özellikle sizin ürün ve hizmetlerinizle aynı doğrultuda paylaşımlar yapan instagram influencer hesaplarını marka elçiniz yapmanız da uzun soluklu bir projeyi başlatmanızı sağlar. Sponsor olmanın yanı sıra markanızın ürünlerini beğenerek kullanabilecek ve onları tavsiye edebilecek hesapları araştırarak, uzun soluklu çalışmalara da pazarlama çalışmalarınızda yer verebilirsiniz.

Marka elçileri, günlük yaşamlarında da markanın ürününü düzenli olarak kullanan kişiler olduğu için bu kişiler normal paylaşımlarında da sürekli olarak sizin ürünlerinizi gözler önüne koyarlar. Bu da marka ve ürünlerinizin görüntülenme oranını artırdığı için pazarda bir talep yaratmanızı sağlayabilir. Aynı zamanda marka elçilerinin de belli bir takipçi kitlesi bulunur ve bu kitle de sizin doğrudan hedef kitlenizi oluşturacağı için, bu kişilerden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi ipuçları
Yeni başlayanlar için şirket yönetimi için bir strateji oluşturmak ve atılacak adımları bilmek, ilk etapta en önemli konulardan biri. Para yatırıp bir iş kurmak kolay gibi görünse de işin arka plandaki yönetim sürecinin de...
31 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin