Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün tanıtımları için de bu hesaplarla işbirliği yapmaktalar. Bu süreçte doğru hesapları seçmek ve işbirliği sırasında da bir takım unsurlara dikkat etmeniz önemlidir; çünkü bu detaylar yapacağınız kampanya ve tanıtım çalışmalarının performansını doğrudan etkilemektedir.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sizin için doğru olan Instagram influencer hesabını bulun

Instagram influencer hesapları farklı kitlelere ulaşmaktadır ve her hesap da sizin firmanız için doğru değildir. Birçok firma takipçi sayısını dikkate alarak bu çalışmaları yapıyor ancak burada özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor.

Her hesap, doğrudan sizin ürününüz ve markanızla ilgili hedef kitleye hitap etmez. Geniş bir kitleye ulaşsanız da etkileşim ve geri dönüşüm oranlarına bakıldığında, bu kitlenin sadece küçük bir bölümü doğrudan sizinle ilglendiği için reklamınızın performansı düşük olur. Bu da yatırım getirinizin düşük olmasına neden olur.

Bu sebeple de öncelikli olarak Instagram influencer hesaplarla çalışmadan önce bu hesapların hitap ettiği hedef kitleleri incelemenizde yarar var. Markanızla bir bağ kurabilecek, ürünlerinize ilgi duyabilecek bir kitle bulunuyorsa bu hesaplarla çalışmanız daha doğru olacaktır. Aksi taktirde sadece takipçi sayısını dikkate almanız, yatırım getirisi konusunda eksiye geçmenize neden olabilir.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Daha küçük ve niş hesapları dikkate alın

Reklamların amacı, mümkün olan en yüksek performansı almak ve doğru hedef kitleye ulaşmaktır. Instagram influencer hesapları araştırırken, daha küçük ancak niş bir kitleye hitap eden kanalları da göz önünde bulundurun. Niş bir alanda iş yapan hesaplar, bu nişe ilgi duyan kullanıcılar tarafından takip edilmektedir ve yaptığınız iş ya da ürününüz bu niş gruba yönelikse, yüksek takipçili bir hesaptan alacağınızdan daha fazla geri dönüşüm alma ihtimaliniz vardır.

Yüksek takipçili hesaplar, birçok farklı kitleyi bünyelerinde barındırılar ve ölçümleme konusunda da net rakamlar veremezler. Ancak mikro hesaplar, belli bir nişe ulaştıkları için reklamlarınızdan daha yüksek performans almanız ve yatırımı getirinizi doğru bir şekilde ölçümlemeniz daha olasıdır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

İki taraf da kazanan olsun

Instagram influencer hesaplarla çalışırken, yapacağınız işbirliğinin her iki tarafa da kazancı olmasına dikkat etmeniz gerekir. Sırf takipçi sayısı yüksek olduğu için markanıza uymayan talepleri kabul etmemeniz gerektiği gibi, fiyat ve iş anlaşması yaparken de karşı tarafın beklentilerini kabul etmeye de hazırlıklı olmanız da yarar var.

İki tarafında kazançlı olduğu işbirlikleri tek seferlik değil uzun vadeli çalışmalar için de açık kapılar bırakacağı için uzun vadede de bu hesaplarla beraber çalışma fırsatınız olabilir.

Bunu profesyonel bir çalışma olarak değerlendirin

Instagram influencer hesaplarla çalışmayı, sosyal medyada bir gönderi paylaşılacak gibi bir düşünce ile yapmanız yanlış bir tutum olacaktır. Bu nedenle de bu çalışmaları da profesyonel bir çalışma olarak değerlendirmeniz gerekmektedir. Bu işlerde her iki tarafında bir beklentisi vardır ve ortaya bir işbirliği çıkmaktadır. Bu iki tarafında isminin altında bulunacağı bir iş olduğu için, bu çalışma özenmeniz ve doğru planlamanız oldukça önemlidir.

Yeni fikirlere açık olun

Instagram influencer hesapların kendilerine has içerik formatları vardır. Takipçi kitlelerini, sizden daha iyi tanırlar ve ne tür içeriklere nasıl tepki vereceklerini; hangi içeriklerle etkileşime gireceklerini bilirler. Bu nedenle de influencer tarafan gelebilecek yeni fikir ve alternatiflere de açık olmanızda yarar var.

Farklı fikirler denemek ve işin içerik üretim tarafını karşı tarafa bırakmanız, daha organik ve doğal bir içeriğin hazırlanmasına da vesile olur. Doğal olan içerikler de, sektördeki tabiriyle reklam kokmadığı için daha fazla geri dönüşüm kazanır. Bu nedenle de yeniliklere açık olarak, karşı tarafın da fikirlerini dinlemenizde yarar vardır.

Etkileşim oranlarını inceleyin

Instagram’da takipçi sayılarının manipüle edilebiliyor olması nedeniyle de bu çalışmaları yapmadan önce, bu hesapların etkileşim oranlarına bakmanızda yarar var. Takipçi sayısı ile paylaşımlara gelen yorum ve beğeni oranlarını kıyaslayarak, sayfanın ortalama etkileşim oranlarını inceleyebilirsiniz. Bu sayede de takipçilerin bu hesabın paylaşımlarına ne kadar ilgi gösterdiğini ve bu takipçilerin ne kadarının gerçek kullancı olduğunu analiz edebilirisiniz.

Yüksek takipçi sayısı bulunan; ancak düşük etkileşim olan sayfaların takipçi sayılarında manipülasyonlar yapılmış olabilir ya da bu hesap takipçi kitlesinin ilgisini çekecek paylaşımlar yapamıyordur. Bu nedenle de bu tür hesaplardan uzak durmanız daha yararlı olacaktır.

Instagram influencer hesapları marka elçiniz yapın

Özellikle sizin ürün ve hizmetlerinizle aynı doğrultuda paylaşımlar yapan instagram influencer hesaplarını marka elçiniz yapmanız da uzun soluklu bir projeyi başlatmanızı sağlar. Sponsor olmanın yanı sıra markanızın ürünlerini beğenerek kullanabilecek ve onları tavsiye edebilecek hesapları araştırarak, uzun soluklu çalışmalara da pazarlama çalışmalarınızda yer verebilirsiniz.

Marka elçileri, günlük yaşamlarında da markanın ürününü düzenli olarak kullanan kişiler olduğu için bu kişiler normal paylaşımlarında da sürekli olarak sizin ürünlerinizi gözler önüne koyarlar. Bu da marka ve ürünlerinizin görüntülenme oranını artırdığı için pazarda bir talep yaratmanızı sağlayabilir. Aynı zamanda marka elçilerinin de belli bir takipçi kitlesi bulunur ve bu kitle de sizin doğrudan hedef kitlenizi oluşturacağı için, bu kişilerden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2021
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Her zaman işe yarayan 4 içerik pazarlama stratejisi
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bazı yöntemlerden faydalanmak gerekiyor. Bu yöntemlerden yararlandığınızda, içerik çalışmalarınızdan daha fazla verim alabileceğiniz gibi yazdığınız içeriklerin kalitesini de...
6 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm
Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak...
17 Temmuz 2017
Sinan Oypan