Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün tanıtımları için de bu hesaplarla işbirliği yapmaktalar. Bu süreçte doğru hesapları seçmek ve işbirliği sırasında da bir takım unsurlara dikkat etmeniz önemlidir; çünkü bu detaylar yapacağınız kampanya ve tanıtım çalışmalarının performansını doğrudan etkilemektedir. İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Sizin için doğru olan Instagram influencer hesabını bulun

Instagram influencer hesapları farklı kitlelere ulaşmaktadır ve her hesap da sizin firmanız için doğru değildir. Birçok firma takipçi sayısını dikkate alarak bu çalışmaları yapıyor ancak burada özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Her hesap, doğrudan sizin ürününüz ve markanızla ilgili hedef kitleye hitap etmez. Geniş bir kitleye ulaşsanız da etkileşim ve geri dönüşüm oranlarına bakıldığında, bu kitlenin sadece küçük bir bölümü doğrudan sizinle ilglendiği için reklamınızın performansı düşük olur. Bu da yatırım getirinizin düşük olmasına neden olur. Bu sebeple de öncelikli olarak Instagram influencer hesaplarla çalışmadan önce bu hesapların hitap ettiği hedef kitleleri incelemenizde yarar var. Markanızla bir bağ kurabilecek, ürünlerinize ilgi duyabilecek bir kitle bulunuyorsa bu hesaplarla çalışmanız daha doğru olacaktır. Aksi taktirde sadece takipçi sayısını dikkate almanız, yatırım getirisi konusunda eksiye geçmenize neden olabilir. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Daha küçük ve niş hesapları dikkate alın

Reklamların amacı, mümkün olan en yüksek performansı almak ve doğru hedef kitleye ulaşmaktır. Instagram influencer hesapları araştırırken, daha küçük ancak niş bir kitleye hitap eden kanalları da göz önünde bulundurun. Niş bir alanda iş yapan hesaplar, bu nişe ilgi duyan kullanıcılar tarafından takip edilmektedir ve yaptığınız iş ya da ürününüz bu niş gruba yönelikse, yüksek takipçili bir hesaptan alacağınızdan daha fazla geri dönüşüm alma ihtimaliniz vardır. Yüksek takipçili hesaplar, birçok farklı kitleyi bünyelerinde barındırılar ve ölçümleme konusunda da net rakamlar veremezler. Ancak mikro hesaplar, belli bir nişe ulaştıkları için reklamlarınızdan daha yüksek performans almanız ve yatırımı getirinizi doğru bir şekilde ölçümlemeniz daha olasıdır. İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

İki taraf da kazanan olsun

Instagram influencer hesaplarla çalışırken, yapacağınız işbirliğinin her iki tarafa da kazancı olmasına dikkat etmeniz gerekir. Sırf takipçi sayısı yüksek olduğu için markanıza uymayan talepleri kabul etmemeniz gerektiği gibi, fiyat ve iş anlaşması yaparken de karşı tarafın beklentilerini kabul etmeye de hazırlıklı olmanız da yarar var. İki tarafında kazançlı olduğu işbirlikleri tek seferlik değil uzun vadeli çalışmalar için de açık kapılar bırakacağı için uzun vadede de bu hesaplarla beraber çalışma fırsatınız olabilir.

Bunu profesyonel bir çalışma olarak değerlendirin

Instagram influencer hesaplarla çalışmayı, sosyal medyada bir gönderi paylaşılacak gibi bir düşünce ile yapmanız yanlış bir tutum olacaktır. Bu nedenle de bu çalışmaları da profesyonel bir çalışma olarak değerlendirmeniz gerekmektedir. Bu işlerde her iki tarafında bir beklentisi vardır ve ortaya bir işbirliği çıkmaktadır. Bu iki tarafında isminin altında bulunacağı bir iş olduğu için, bu çalışma özenmeniz ve doğru planlamanız oldukça önemlidir.

Yeni fikirlere açık olun

Instagram influencer hesapların kendilerine has içerik formatları vardır. Takipçi kitlelerini, sizden daha iyi tanırlar ve ne tür içeriklere nasıl tepki vereceklerini; hangi içeriklerle etkileşime gireceklerini bilirler. Bu nedenle de influencer tarafan gelebilecek yeni fikir ve alternatiflere de açık olmanızda yarar var. Farklı fikirler denemek ve işin içerik üretim tarafını karşı tarafa bırakmanız, daha organik ve doğal bir içeriğin hazırlanmasına da vesile olur. Doğal olan içerikler de, sektördeki tabiriyle reklam kokmadığı için daha fazla geri dönüşüm kazanır. Bu nedenle de yeniliklere açık olarak, karşı tarafın da fikirlerini dinlemenizde yarar vardır.

Etkileşim oranlarını inceleyin

Instagram’da takipçi sayılarının manipüle edilebiliyor olması nedeniyle de bu çalışmaları yapmadan önce, bu hesapların etkileşim oranlarına bakmanızda yarar var. Takipçi sayısı ile paylaşımlara gelen yorum ve beğeni oranlarını kıyaslayarak, sayfanın ortalama etkileşim oranlarını inceleyebilirsiniz. Bu sayede de takipçilerin bu hesabın paylaşımlarına ne kadar ilgi gösterdiğini ve bu takipçilerin ne kadarının gerçek kullancı olduğunu analiz edebilirisiniz. Yüksek takipçi sayısı bulunan; ancak düşük etkileşim olan sayfaların takipçi sayılarında manipülasyonlar yapılmış olabilir ya da bu hesap takipçi kitlesinin ilgisini çekecek paylaşımlar yapamıyordur. Bu nedenle de bu tür hesaplardan uzak durmanız daha yararlı olacaktır.

Instagram influencer hesapları marka elçiniz yapın

Özellikle sizin ürün ve hizmetlerinizle aynı doğrultuda paylaşımlar yapan instagram influencer hesaplarını marka elçiniz yapmanız da uzun soluklu bir projeyi başlatmanızı sağlar. Sponsor olmanın yanı sıra markanızın ürünlerini beğenerek kullanabilecek ve onları tavsiye edebilecek hesapları araştırarak, uzun soluklu çalışmalara da pazarlama çalışmalarınızda yer verebilirsiniz. Marka elçileri, günlük yaşamlarında da markanın ürününü düzenli olarak kullanan kişiler olduğu için bu kişiler normal paylaşımlarında da sürekli olarak sizin ürünlerinizi gözler önüne koyarlar. Bu da marka ve ürünlerinizin görüntülenme oranını artırdığı için pazarda bir talep yaratmanızı sağlayabilir. Aynı zamanda marka elçilerinin de belli bir takipçi kitlesi bulunur ve bu kitle de sizin doğrudan hedef kitlenizi oluşturacağı için, bu kişilerden daha fazla geri dönüş alabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
Pop-Up Nedir? Kullanımı İle İlgili Merak Ettikleriniz
İnternette gezinirken yeni bir siteye ya da sayfaya girdiğimizde karşımıza zaman zaman isteğimiz dışında başka pencereler de açılır. Kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun mesafeli yaklaştığı, hatta içeriğine bakmadan...
17 Aralık 2021
Markethinkers
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın