fbpx

Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının ardından, bu mecra firmalar için oldukça önemli yerlerden biri oldu.

Tabii ki reklam ve satışlar haricinde bu mecrayı internet sitenizin trafiğini artırmak için de kullanabilirsiniz. Buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, onların site üzerinden alışveriş yapmalarını, ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de Instagram yönetiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekecek.

Profilinizde internet sitenize yer verin

Instagram profilinizi oluştururken, profil sayfanızda sizinle ilgili bir takım bilgiler istiyor. Burada internet sitenizin adresini mutlaka kullanmalısınız. Reklamlarınız ya da paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak edenler buradaki bağlantı üzerinden sitenize gelebilirler.

Görsel paylaşımlarda internet sitenize yönlendirecek çağrılar yapın

Instagram üzerindeki paylaşımlarda dışarıya yönlendirme yapılan linkler paylaşılamıyor bu nedenle de sizin bazı çağrılar yapmanız gerekecek. Her paylaşımınızda olmasa bile, görsellerinizin üzerinde internet site adresinizi paylaşarak takipçilerinize internet sitenizi gösterebilir ya da hatırlatabilirsiniz. Buradaki ifadelerde onları sitenize de davet edecek çağrılarda bulunabilirsiniz.

Paylaşım yaparken metinlerinizde çağrı ifadeleri kullanın

Görsellerinizin üzerine ekleyeceğiniz çağrıların yanı sıra, paylaşım metinlerinizde de bu ifadeleri kullanabilirsiniz. Takipçilerinizi, internet sayfanızı ziyaret etmeleri için profilinizdeki bağlantıya tıklamaları için yönlendirebilir ve böylelikle fotoğraflar üzerinden bir yönlendirme yapabilirsiniz.

Videolarınızda da web adresinizi gösterin

Instagram üzerinde kullandığınız videolara da yine çağrı ifadeleri yerleştirebilirsiniz. Bu ifadelerde web adresinizin yanı sıra hizmet, ürün ve sağladığınız diğer fırsatları da yazarak, takipçilerinizi internet sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

Buradaki kısaltılmış URL’ler de kullanabilirsiniz. Ancak bunların hatırlanması kimi zaman zor olabilir, bu nedenle de URL kısaltma hizmetlerinden yararlanırken, kullanıcıların akıllarında kalabilecek kısaltmalar yapmaya çalışın

En akılda kalıcı yöntem markanızın ismi olacağı için, videolarınızda takipçilerinize hatırlama amacıyla videonun sonuna ya da ortasına bu yönlendirme çağrılarını yapabilirsiniz.

Instagram reklamlarından yararlanın

Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan, (profil linki haricinde) reklamlar. Şu an için böyle bir uygulama bulunuyor. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda Instagram’a da yer verebilirsiniz.

Facebook’un reklam modellerini kullandığı için Instagram üzerinden çok çeşitli reklamlar verebilirsiniz. İster ürün tanıtımları yapabilir, ister mobil uygulamanızı gösterebilir, isterseniz de internet sayfanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Bu reklamlar üzerinde kullandığınız yönlendirme linkleri ile de internet sitenize trafik sağlamış olursunuz.

Instagram reklamları ve kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Özellikle reklam konusundaki rekabet bir hayli yüksek olduğu için bu konuda tavsiyelere ihtiyacınız olacak. Bu sebeple de aşağıdaki yazılar size birçok konuda yardımcı olacak ve fikir verecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
IdeaSoft
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan