Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

4 Aralık 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının ardından, bu mecra firmalar için oldukça önemli yerlerden biri oldu.

Tabii ki reklam ve satışlar haricinde bu mecrayı internet sitenizin trafiğini artırmak için de kullanabilirsiniz. Buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, onların site üzerinden alışveriş yapmalarını, ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de Instagram yönetiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekecek.

Profilinizde internet sitenize yer verin

Instagram profilinizi oluştururken, profil sayfanızda sizinle ilgili bir takım bilgiler istiyor. Burada internet sitenizin adresini mutlaka kullanmalısınız. Reklamlarınız ya da paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak edenler buradaki bağlantı üzerinden sitenize gelebilirler.

Görsel paylaşımlarda internet sitenize yönlendirecek çağrılar yapın

Instagram üzerindeki paylaşımlarda dışarıya yönlendirme yapılan linkler paylaşılamıyor bu nedenle de sizin bazı çağrılar yapmanız gerekecek. Her paylaşımınızda olmasa bile, görsellerinizin üzerinde internet site adresinizi paylaşarak takipçilerinize internet sitenizi gösterebilir ya da hatırlatabilirsiniz. Buradaki ifadelerde onları sitenize de davet edecek çağrılarda bulunabilirsiniz.

Paylaşım yaparken metinlerinizde çağrı ifadeleri kullanın

Görsellerinizin üzerine ekleyeceğiniz çağrıların yanı sıra, paylaşım metinlerinizde de bu ifadeleri kullanabilirsiniz. Takipçilerinizi, internet sayfanızı ziyaret etmeleri için profilinizdeki bağlantıya tıklamaları için yönlendirebilir ve böylelikle fotoğraflar üzerinden bir yönlendirme yapabilirsiniz.

Videolarınızda da web adresinizi gösterin

Instagram üzerinde kullandığınız videolara da yine çağrı ifadeleri yerleştirebilirsiniz. Bu ifadelerde web adresinizin yanı sıra hizmet, ürün ve sağladığınız diğer fırsatları da yazarak, takipçilerinizi internet sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

Buradaki kısaltılmış URL’ler de kullanabilirsiniz. Ancak bunların hatırlanması kimi zaman zor olabilir, bu nedenle de URL kısaltma hizmetlerinden yararlanırken, kullanıcıların akıllarında kalabilecek kısaltmalar yapmaya çalışın

En akılda kalıcı yöntem markanızın ismi olacağı için, videolarınızda takipçilerinize hatırlama amacıyla videonun sonuna ya da ortasına bu yönlendirme çağrılarını yapabilirsiniz.

Instagram reklamlarından yararlanın

Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan, (profil linki haricinde) reklamlar. Şu an için böyle bir uygulama bulunuyor. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda Instagram’a da yer verebilirsiniz.

Facebook’un reklam modellerini kullandığı için Instagram üzerinden çok çeşitli reklamlar verebilirsiniz. İster ürün tanıtımları yapabilir, ister mobil uygulamanızı gösterebilir, isterseniz de internet sayfanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Bu reklamlar üzerinde kullandığınız yönlendirme linkleri ile de internet sitenize trafik sağlamış olursunuz.

Instagram reklamları ve kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Özellikle reklam konusundaki rekabet bir hayli yüksek olduğu için bu konuda tavsiyelere ihtiyacınız olacak. Bu sebeple de aşağıdaki yazılar size birçok konuda yardımcı olacak ve fikir verecektir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimcilerin, kişisel markalarını güçlendirmeleri için yapması gerekenler
Girişimcilerin, projelerini güçlendirmenin yanı sıra kişisel markalarını, yani kendi isimlerini de güçlendirmeleri gerekiyor. Başarılı bir kariyere ulaşmak için, işinize değer katarken kendi isminize de aynı değeri katmanız...
8 Ağustos 2016
Sinan Oypan