Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

4 Aralık 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının ardından, bu mecra firmalar için oldukça önemli yerlerden biri oldu.

Tabii ki reklam ve satışlar haricinde bu mecrayı internet sitenizin trafiğini artırmak için de kullanabilirsiniz. Buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, onların site üzerinden alışveriş yapmalarını, ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de Instagram yönetiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekecek.

Profilinizde internet sitenize yer verin

Instagram profilinizi oluştururken, profil sayfanızda sizinle ilgili bir takım bilgiler istiyor. Burada internet sitenizin adresini mutlaka kullanmalısınız. Reklamlarınız ya da paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak edenler buradaki bağlantı üzerinden sitenize gelebilirler.

Görsel paylaşımlarda internet sitenize yönlendirecek çağrılar yapın

Instagram üzerindeki paylaşımlarda dışarıya yönlendirme yapılan linkler paylaşılamıyor bu nedenle de sizin bazı çağrılar yapmanız gerekecek. Her paylaşımınızda olmasa bile, görsellerinizin üzerinde internet site adresinizi paylaşarak takipçilerinize internet sitenizi gösterebilir ya da hatırlatabilirsiniz. Buradaki ifadelerde onları sitenize de davet edecek çağrılarda bulunabilirsiniz.

Paylaşım yaparken metinlerinizde çağrı ifadeleri kullanın

Görsellerinizin üzerine ekleyeceğiniz çağrıların yanı sıra, paylaşım metinlerinizde de bu ifadeleri kullanabilirsiniz. Takipçilerinizi, internet sayfanızı ziyaret etmeleri için profilinizdeki bağlantıya tıklamaları için yönlendirebilir ve böylelikle fotoğraflar üzerinden bir yönlendirme yapabilirsiniz.

Videolarınızda da web adresinizi gösterin

Instagram üzerinde kullandığınız videolara da yine çağrı ifadeleri yerleştirebilirsiniz. Bu ifadelerde web adresinizin yanı sıra hizmet, ürün ve sağladığınız diğer fırsatları da yazarak, takipçilerinizi internet sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

Buradaki kısaltılmış URL’ler de kullanabilirsiniz. Ancak bunların hatırlanması kimi zaman zor olabilir, bu nedenle de URL kısaltma hizmetlerinden yararlanırken, kullanıcıların akıllarında kalabilecek kısaltmalar yapmaya çalışın

En akılda kalıcı yöntem markanızın ismi olacağı için, videolarınızda takipçilerinize hatırlama amacıyla videonun sonuna ya da ortasına bu yönlendirme çağrılarını yapabilirsiniz.

Instagram reklamlarından yararlanın

Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan, (profil linki haricinde) reklamlar. Şu an için böyle bir uygulama bulunuyor. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda Instagram’a da yer verebilirsiniz.

Facebook’un reklam modellerini kullandığı için Instagram üzerinden çok çeşitli reklamlar verebilirsiniz. İster ürün tanıtımları yapabilir, ister mobil uygulamanızı gösterebilir, isterseniz de internet sayfanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Bu reklamlar üzerinde kullandığınız yönlendirme linkleri ile de internet sitenize trafik sağlamış olursunuz.

Instagram reklamları ve kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Özellikle reklam konusundaki rekabet bir hayli yüksek olduğu için bu konuda tavsiyelere ihtiyacınız olacak. Bu sebeple de aşağıdaki yazılar size birçok konuda yardımcı olacak ve fikir verecektir.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan