
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının ardından, bu mecra firmalar için oldukça önemli yerlerden biri oldu.
Tabii ki reklam ve satışlar haricinde bu mecrayı internet sitenizin trafiğini artırmak için de kullanabilirsiniz. Buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, onların site üzerinden alışveriş yapmalarını, ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de Instagram yönetiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekecek.
Profilinizde internet sitenize yer verin
Instagram profilinizi oluştururken, profil sayfanızda sizinle ilgili bir takım bilgiler istiyor. Burada internet sitenizin adresini mutlaka kullanmalısınız. Reklamlarınız ya da paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak edenler buradaki bağlantı üzerinden sitenize gelebilirler.
Görsel paylaşımlarda internet sitenize yönlendirecek çağrılar yapın
Instagram üzerindeki paylaşımlarda dışarıya yönlendirme yapılan linkler paylaşılamıyor bu nedenle de sizin bazı çağrılar yapmanız gerekecek. Her paylaşımınızda olmasa bile, görsellerinizin üzerinde internet site adresinizi paylaşarak takipçilerinize internet sitenizi gösterebilir ya da hatırlatabilirsiniz. Buradaki ifadelerde onları sitenize de davet edecek çağrılarda bulunabilirsiniz.
Paylaşım yaparken metinlerinizde çağrı ifadeleri kullanın
Görsellerinizin üzerine ekleyeceğiniz çağrıların yanı sıra, paylaşım metinlerinizde de bu ifadeleri kullanabilirsiniz. Takipçilerinizi, internet sayfanızı ziyaret etmeleri için profilinizdeki bağlantıya tıklamaları için yönlendirebilir ve böylelikle fotoğraflar üzerinden bir yönlendirme yapabilirsiniz.
Videolarınızda da web adresinizi gösterin
Instagram üzerinde kullandığınız videolara da yine çağrı ifadeleri yerleştirebilirsiniz. Bu ifadelerde web adresinizin yanı sıra hizmet, ürün ve sağladığınız diğer fırsatları da yazarak, takipçilerinizi internet sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.
Buradaki kısaltılmış URL’ler de kullanabilirsiniz. Ancak bunların hatırlanması kimi zaman zor olabilir, bu nedenle de URL kısaltma hizmetlerinden yararlanırken, kullanıcıların akıllarında kalabilecek kısaltmalar yapmaya çalışın
En akılda kalıcı yöntem markanızın ismi olacağı için, videolarınızda takipçilerinize hatırlama amacıyla videonun sonuna ya da ortasına bu yönlendirme çağrılarını yapabilirsiniz.
Instagram reklamlarından yararlanın
Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan, (profil linki haricinde) reklamlar. Şu an için böyle bir uygulama bulunuyor. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda Instagram’a da yer verebilirsiniz.
Facebook’un reklam modellerini kullandığı için Instagram üzerinden çok çeşitli reklamlar verebilirsiniz. İster ürün tanıtımları yapabilir, ister mobil uygulamanızı gösterebilir, isterseniz de internet sayfanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Bu reklamlar üzerinde kullandığınız yönlendirme linkleri ile de internet sitenize trafik sağlamış olursunuz.
Instagram reklamları ve kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Özellikle reklam konusundaki rekabet bir hayli yüksek olduğu için bu konuda tavsiyelere ihtiyacınız olacak. Bu sebeple de aşağıdaki yazılar size birçok konuda yardımcı olacak ve fikir verecektir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler