Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

4 Aralık 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının ardından, bu mecra firmalar için oldukça önemli yerlerden biri oldu.

Tabii ki reklam ve satışlar haricinde bu mecrayı internet sitenizin trafiğini artırmak için de kullanabilirsiniz. Buradaki takipçilerinizi sitenize çekerek, onların site üzerinden alışveriş yapmalarını, ürün ve hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Bunu yapabilmek için de Instagram yönetiminde bazı ipuçlarından yararlanmanız gerekecek.

Profilinizde internet sitenize yer verin

Instagram profilinizi oluştururken, profil sayfanızda sizinle ilgili bir takım bilgiler istiyor. Burada internet sitenizin adresini mutlaka kullanmalısınız. Reklamlarınız ya da paylaşımlarınız sonrasında markanızı merak edenler buradaki bağlantı üzerinden sitenize gelebilirler.

Görsel paylaşımlarda internet sitenize yönlendirecek çağrılar yapın

Instagram üzerindeki paylaşımlarda dışarıya yönlendirme yapılan linkler paylaşılamıyor bu nedenle de sizin bazı çağrılar yapmanız gerekecek. Her paylaşımınızda olmasa bile, görsellerinizin üzerinde internet site adresinizi paylaşarak takipçilerinize internet sitenizi gösterebilir ya da hatırlatabilirsiniz. Buradaki ifadelerde onları sitenize de davet edecek çağrılarda bulunabilirsiniz.

Paylaşım yaparken metinlerinizde çağrı ifadeleri kullanın

Görsellerinizin üzerine ekleyeceğiniz çağrıların yanı sıra, paylaşım metinlerinizde de bu ifadeleri kullanabilirsiniz. Takipçilerinizi, internet sayfanızı ziyaret etmeleri için profilinizdeki bağlantıya tıklamaları için yönlendirebilir ve böylelikle fotoğraflar üzerinden bir yönlendirme yapabilirsiniz.

Videolarınızda da web adresinizi gösterin

Instagram üzerinde kullandığınız videolara da yine çağrı ifadeleri yerleştirebilirsiniz. Bu ifadelerde web adresinizin yanı sıra hizmet, ürün ve sağladığınız diğer fırsatları da yazarak, takipçilerinizi internet sitenizi ziyaret etmeye yönlendirebilirsiniz.

Buradaki kısaltılmış URL’ler de kullanabilirsiniz. Ancak bunların hatırlanması kimi zaman zor olabilir, bu nedenle de URL kısaltma hizmetlerinden yararlanırken, kullanıcıların akıllarında kalabilecek kısaltmalar yapmaya çalışın

En akılda kalıcı yöntem markanızın ismi olacağı için, videolarınızda takipçilerinize hatırlama amacıyla videonun sonuna ya da ortasına bu yönlendirme çağrılarını yapabilirsiniz.

Instagram reklamlarından yararlanın

Instagram üzerinden dışarıya link verebildiğiniz tek alan, (profil linki haricinde) reklamlar. Şu an için böyle bir uygulama bulunuyor. Bu nedenle de sosyal medya reklamlarınızda Instagram’a da yer verebilirsiniz.

Facebook’un reklam modellerini kullandığı için Instagram üzerinden çok çeşitli reklamlar verebilirsiniz. İster ürün tanıtımları yapabilir, ister mobil uygulamanızı gösterebilir, isterseniz de internet sayfanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Bu reklamlar üzerinde kullandığınız yönlendirme linkleri ile de internet sitenize trafik sağlamış olursunuz.

Instagram reklamları ve kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgiler almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz. Özellikle reklam konusundaki rekabet bir hayli yüksek olduğu için bu konuda tavsiyelere ihtiyacınız olacak. Bu sebeple de aşağıdaki yazılar size birçok konuda yardımcı olacak ve fikir verecektir.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel uyumluluğunu sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz, şirketinizin vitrinidir ve siteniz üzerindeki ürün fotoğrafları da vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Vitrininizin can alıcı ve dikkat çekici olabilmesi için, buradaki ürünlerinizin yani ürün...
23 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi
Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir,...
28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan