Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek, bu anlamda size birçok fayda sağlayabilir. Tabii ki sosyal mecralara yatırım yaptığınızda belli bir dönüş olmasını da bekleyeceksiniz. Instagram’ın dışarıya link verme özelliğinin olmaması, bu konuda markaları düşündürse de Instagram hesabınız üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz. Dışarıya link yönlendirmesi yapılamasa da kullanabileceğiniz bazı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Profilinizdeki hakkımızda bölümüne e-ticaret linkinizi ekleyin

Instagram hesabınızı oluşturduğunuzda, profil bilgilerinizi doldururken, web adresiniz için bir alan bulunuyor. Buraya e-ticaret sitenizin adresini ekleyebilirsiniz. Takipçileriniz profilinize tıkladıklarında buradaki adres üzerinden sitenize gelebilmeliler. Satış süreçlerinizi yönetmek ve markalaşmak adına bir e-ticaret sitenizin bulunması oldukça önemlidir. E-ticaret sürecine yeni başlıyorsanız, e-ticaret uzmanlarımız ile görüşebilir ve ücretsiz olarak bilgi alabiliriniz. Bu konu hakkında bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda call to action’lardan yararlanın

Görsel paylaşımlarınızda, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) kullanarak, takipçilerinizi profilinizdeki linke tıklamaya yönlendirebilirsiniz. Farklı ifadeler kullanabileceğiniz gibi internet sitesi adresini de watermark olarak görsellere ekleyebilirsiniz.

Görsel açıklamalarında ilgili bağlantıyı yazın

Bir ürün ya da içerik paylaşımında bulunduğunuzda ilgili web adresini gönderinin altına not olarak ekleyebilirsiniz. Ancak bu linklerin uzun olması, mobil cihaz üzerindeki tarayıcı ile yazılmasını zorlaştıracaktır. Bu nedenle de link kısaltma servisleri ile kullanıcıların kolay bir şekilde yazabilecekleri bağlantılar oluşturabilirsiniz.

Videolarınıza URL yerleştirin

Instagram üzerinde video içeriklerin paylaşımını yapıyorsanız, videolarınızın içinde web sitenizin ya da istediğiniz bir adresin URL’sini ekleyebilirsiniz. Videonun montaj ve kurgu aşamasında bu URL’leri yerleştirmeniz, takipçilerinizin internet adresinizi görmelerini sağlayacaktır.

Instagram reklamlarından yararlanın

Yukarıda bahsettiğimiz yöntemler ücretsiz olarak yapabileceklerinizdi. İnternet sitenize gelen trafiği artırmak için, Instagram reklamlarına bütçe ayırmayı da düşünebilirsiniz. Instagram’ın birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bu reklamlardan yararlandığınızda, doğrudan e-ticaret sitenize ya da mobil uygulamanıza yönlendirme yapabiliyorsunuz. Dilediğiniz landing page ya da ürün sayfalarına da yönlendirme yaparak, takipçilerinizi ve diğer hedef kitleleri sitenize çekebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden Instagram reklamları oluşturarak, kendi ihtiyacınıza en uygun olan modeli seçebilirsiniz. Instagram’ın dışarı link yönlendirmesi yapmamasındaki asıl sebeplerden biri de markaları reklamlara yönlendirmek. Sadece reklamlarla dışarıya link yönlendirilmesinin yapılması, markaların bu mecradaki faaliyetlerini kısıtlayabiliyor. Dışarıya link yönlendirmesinin yapılmasına izin verilmesi durumunda, markalar reklamlara yönelmek istemeyebilir. Bu da tabii ki Instagram’ın gelirlerini doğrudan etkileyecektir. Şu an Instagram’ın bu link yönlendirmelerine ne zaman izin vereceği ile ilgili bir bilgi bulunmuyor; bu nedenle de e-ticaret firması olarak Instagram üzerinden gelen trafiğinizi artırmanın en etkili yolu Instagram reklamlarına başvurmak olacaktır. Eğer henüz e-ticaret sitenizi yayına almadıysanız, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Gelen trafiği nasıl ölçümleyebilirsiniz?

Instagram üzerinden gelen trafiği ölçümlemeniz de oldukça önemli. Kullandığınız metotların işe yarayıp yaramadığını ya da bu pazarlama çalışmalarından ne kadar geri dönüş aldığınız görmek için bu analizleri yapmalısınız. Öncelikle Google Analytics üzerinde bu trafiklerin ölçümlemesini yapabilirsiniz. Sosyal yönlendirmeler üzerinden Instagram üzerinden gelen ziyaretçileri görerek, verilerinizi oluşturabilirsiniz. Bir diğer yöntem ise, Instagram’a özel landing page’ler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle Instagram üzerinde bu sayfanın linklerini paylaştığınızda Analytics üzerinden daha rahat bir şekilde ölçümleme yapabilirsiniz. Kullanabileceğiniz başka bir yöntem de, link kısaltma servislerinden yararlanmak. Link kısaltma servislerinin kendilerine özel analitik özellikleri bulunuyor. Bu linklere tıklandığında ya da linkler ziyaret edildiğinde, sonuçları link kısaltma servisinin istatistikler bölümünden analiz edebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Avrupa'ya E-İhracat Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ticaret ile uğraşanların pek çoğu yurt dışına açılmak ister. Çünkü ihracat yapmak hem kârı artırır hem de markanın global bir prestije sahip olmasını sağlar. E-ticaret ise küçük ölçekli işletmelere bile ihracat yapma...
28 Şubat 2022
Markethinkers
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Büyük markaların Twitter yönetiminden alınması gereken 6 ders
Twitter halen e-ticaret firmalarının en sık kullandığı sosyal mecralardan biri. Birçok firma tüketicilerle etkileşime geçmek, ürünlerini tanıtmak, müşteri hizmetleri sunmak ve marka bilinirliklerini artırmak için Twitter’da yer...
31 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
Gümrük Tarife Cetveli Nedir? Neye Göre Belirlenir?
İthalat ve ihracat, birden fazla ülkenin gümrük kurallarının gözetilmesi gereken ticari işlemleri kapsar. Sürece dâhil olan ülkelerde yürürlükte olan kural ve standartların birbiri ile uyuşmaması hâlinde ortaya ciddi sorunlar...
30 Mart 2022
Markethinkers
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın