Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek, bu anlamda size birçok fayda sağlayabilir.

Tabii ki sosyal mecralara yatırım yaptığınızda belli bir dönüş olmasını da bekleyeceksiniz. Instagram’ın dışarıya link verme özelliğinin olmaması, bu konuda markaları düşündürse de Instagram hesabınız üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Dışarıya link yönlendirmesi yapılamasa da kullanabileceğiniz bazı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Profilinizdeki hakkımızda bölümüne e-ticaret linkinizi ekleyin

Instagram hesabınızı oluşturduğunuzda, profil bilgilerinizi doldururken, web adresiniz için bir alan bulunuyor. Buraya e-ticaret sitenizin adresini ekleyebilirsiniz. Takipçileriniz profilinize tıkladıklarında buradaki adres üzerinden sitenize gelebilmeliler. Satış süreçlerinizi yönetmek ve markalaşmak adına bir e-ticaret sitenizin bulunması oldukça önemlidir. E-ticaret sürecine yeni başlıyorsanız, e-ticaret uzmanlarımız ile görüşebilir ve ücretsiz olarak bilgi alabiliriniz. Bu konu hakkında bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda call to action’lardan yararlanın

Görsel paylaşımlarınızda, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) kullanarak, takipçilerinizi profilinizdeki linke tıklamaya yönlendirebilirsiniz. Farklı ifadeler kullanabileceğiniz gibi internet sitesi adresini de watermark olarak görsellere ekleyebilirsiniz.

Görsel açıklamalarında ilgili bağlantıyı yazın

Bir ürün ya da içerik paylaşımında bulunduğunuzda ilgili web adresini gönderinin altına not olarak ekleyebilirsiniz. Ancak bu linklerin uzun olması, mobil cihaz üzerindeki tarayıcı ile yazılmasını zorlaştıracaktır. Bu nedenle de link kısaltma servisleri ile kullanıcıların kolay bir şekilde yazabilecekleri bağlantılar oluşturabilirsiniz.

Videolarınıza URL yerleştirin

Instagram üzerinde video içeriklerin paylaşımını yapıyorsanız, videolarınızın içinde web sitenizin ya da istediğiniz bir adresin URL’sini ekleyebilirsiniz. Videonun montaj ve kurgu aşamasında bu URL’leri yerleştirmeniz, takipçilerinizin internet adresinizi görmelerini sağlayacaktır.

Instagram reklamlarından yararlanın

Yukarıda bahsettiğimiz yöntemler ücretsiz olarak yapabileceklerinizdi. İnternet sitenize gelen trafiği artırmak için, Instagram reklamlarına bütçe ayırmayı da düşünebilirsiniz.

Instagram’ın birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bu reklamlardan yararlandığınızda, doğrudan e-ticaret sitenize ya da mobil uygulamanıza yönlendirme yapabiliyorsunuz. Dilediğiniz landing page ya da ürün sayfalarına da yönlendirme yaparak, takipçilerinizi ve diğer hedef kitleleri sitenize çekebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden Instagram reklamları oluşturarak, kendi ihtiyacınıza en uygun olan modeli seçebilirsiniz.

Instagram’ın dışarı link yönlendirmesi yapmamasındaki asıl sebeplerden biri de markaları reklamlara yönlendirmek. Sadece reklamlarla dışarıya link yönlendirilmesinin yapılması, markaların bu mecradaki faaliyetlerini kısıtlayabiliyor. Dışarıya link yönlendirmesinin yapılmasına izin verilmesi durumunda, markalar reklamlara yönelmek istemeyebilir. Bu da tabii ki Instagram’ın gelirlerini doğrudan etkileyecektir.

Şu an Instagram’ın bu link yönlendirmelerine ne zaman izin vereceği ile ilgili bir bilgi bulunmuyor; bu nedenle de e-ticaret firması olarak Instagram üzerinden gelen trafiğinizi artırmanın en etkili yolu Instagram reklamlarına başvurmak olacaktır. Eğer henüz e-ticaret sitenizi yayına almadıysanız, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Gelen trafiği nasıl ölçümleyebilirsiniz?

Instagram üzerinden gelen trafiği ölçümlemeniz de oldukça önemli. Kullandığınız metotların işe yarayıp yaramadığını ya da bu pazarlama çalışmalarından ne kadar geri dönüş aldığınız görmek için bu analizleri yapmalısınız.

Öncelikle Google Analytics üzerinde bu trafiklerin ölçümlemesini yapabilirsiniz. Sosyal yönlendirmeler üzerinden Instagram üzerinden gelen ziyaretçileri görerek, verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Bir diğer yöntem ise, Instagram’a özel landing page’ler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle Instagram üzerinde bu sayfanın linklerini paylaştığınızda Analytics üzerinden daha rahat bir şekilde ölçümleme yapabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz başka bir yöntem de, link kısaltma servislerinden yararlanmak. Link kısaltma servislerinin kendilerine özel analitik özellikleri bulunuyor. Bu linklere tıklandığında ya da linkler ziyaret edildiğinde, sonuçları link kısaltma servisinin istatistikler bölümünden analiz edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Pazaryeri Nedir? Pazaryeri Mağazasının E-ticaret Sitesinden Farkı Nedir?
Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını değiştiren ve online alışverişin ciddi bir piyasa oluşturmasını sağlayan en önemli unsurlardan biri pazayerleridir. Her konuda geleneksel yöntemlerden beslenen e-ticaret sektörü,...
29 Mayıs 2021
Markethinkers
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin