fbpx

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

17 Haziran 2016
Sinan Oypan

Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek, bu anlamda size birçok fayda sağlayabilir.

Tabii ki sosyal mecralara yatırım yaptığınızda belli bir dönüş olmasını da bekleyeceksiniz. Instagram’ın dışarıya link verme özelliğinin olmaması, bu konuda markaları düşündürse de Instagram hesabınız üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Dışarıya link yönlendirmesi yapılamasa da kullanabileceğiniz bazı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Profilinizdeki hakkımızda bölümüne e-ticaret linkinizi ekleyin

Instagram hesabınızı oluşturduğunuzda, profil bilgilerinizi doldururken, web adresiniz için bir alan bulunuyor. Buraya e-ticaret sitenizin adresini ekleyebilirsiniz. Takipçileriniz profilinize tıkladıklarında buradaki adres üzerinden sitenize gelebilmeliler. Satış süreçlerinizi yönetmek ve markalaşmak adına bir e-ticaret sitenizin bulunması oldukça önemlidir. E-ticaret sürecine yeni başlıyorsanız, e-ticaret uzmanlarımız ile görüşebilir ve ücretsiz olarak bilgi alabiliriniz. Bu konu hakkında bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda call to action’lardan yararlanın

Görsel paylaşımlarınızda, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) kullanarak, takipçilerinizi profilinizdeki linke tıklamaya yönlendirebilirsiniz. Farklı ifadeler kullanabileceğiniz gibi internet sitesi adresini de watermark olarak görsellere ekleyebilirsiniz.

Görsel açıklamalarında ilgili bağlantıyı yazın

Bir ürün ya da içerik paylaşımında bulunduğunuzda ilgili web adresini gönderinin altına not olarak ekleyebilirsiniz. Ancak bu linklerin uzun olması, mobil cihaz üzerindeki tarayıcı ile yazılmasını zorlaştıracaktır. Bu nedenle de link kısaltma servisleri ile kullanıcıların kolay bir şekilde yazabilecekleri bağlantılar oluşturabilirsiniz.

Videolarınıza URL yerleştirin

Instagram üzerinde video içeriklerin paylaşımını yapıyorsanız, videolarınızın içinde web sitenizin ya da istediğiniz bir adresin URL’sini ekleyebilirsiniz. Videonun montaj ve kurgu aşamasında bu URL’leri yerleştirmeniz, takipçilerinizin internet adresinizi görmelerini sağlayacaktır.

Instagram reklamlarından yararlanın

Yukarıda bahsettiğimiz yöntemler ücretsiz olarak yapabileceklerinizdi. İnternet sitenize gelen trafiği artırmak için, Instagram reklamlarına bütçe ayırmayı da düşünebilirsiniz.

Instagram’ın birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bu reklamlardan yararlandığınızda, doğrudan e-ticaret sitenize ya da mobil uygulamanıza yönlendirme yapabiliyorsunuz. Dilediğiniz landing page ya da ürün sayfalarına da yönlendirme yaparak, takipçilerinizi ve diğer hedef kitleleri sitenize çekebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden Instagram reklamları oluşturarak, kendi ihtiyacınıza en uygun olan modeli seçebilirsiniz.

Instagram’ın dışarı link yönlendirmesi yapmamasındaki asıl sebeplerden biri de markaları reklamlara yönlendirmek. Sadece reklamlarla dışarıya link yönlendirilmesinin yapılması, markaların bu mecradaki faaliyetlerini kısıtlayabiliyor. Dışarıya link yönlendirmesinin yapılmasına izin verilmesi durumunda, markalar reklamlara yönelmek istemeyebilir. Bu da tabii ki Instagram’ın gelirlerini doğrudan etkileyecektir.

Şu an Instagram’ın bu link yönlendirmelerine ne zaman izin vereceği ile ilgili bir bilgi bulunmuyor; bu nedenle de e-ticaret firması olarak Instagram üzerinden gelen trafiğinizi artırmanın en etkili yolu Instagram reklamlarına başvurmak olacaktır. Eğer henüz e-ticaret sitenizi yayına almadıysanız, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Gelen trafiği nasıl ölçümleyebilirsiniz?

Instagram üzerinden gelen trafiği ölçümlemeniz de oldukça önemli. Kullandığınız metotların işe yarayıp yaramadığını ya da bu pazarlama çalışmalarından ne kadar geri dönüş aldığınız görmek için bu analizleri yapmalısınız.

Öncelikle Google Analytics üzerinde bu trafiklerin ölçümlemesini yapabilirsiniz. Sosyal yönlendirmeler üzerinden Instagram üzerinden gelen ziyaretçileri görerek, verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Bir diğer yöntem ise, Instagram’a özel landing page’ler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle Instagram üzerinde bu sayfanın linklerini paylaştığınızda Analytics üzerinden daha rahat bir şekilde ölçümleme yapabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz başka bir yöntem de, link kısaltma servislerinden yararlanmak. Link kısaltma servislerinin kendilerine özel analitik özellikleri bulunuyor. Bu linklere tıklandığında ya da linkler ziyaret edildiğinde, sonuçları link kısaltma servisinin istatistikler bölümünden analiz edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları
Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini...
23 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Promosyon ürünler ile satışları artırma taktikleri
E-ticarette satışları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve ortalama sepet tutarını artırmak için promosyon ürünler öne çıkartılmaktadır. Promosyonel ürünlerle, tüketicilere fırsatlar ya da kampanyalar sunmak hem kısa hem de...
6 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan