Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

17 Haziran 2016
Sinan Oypan

Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek, bu anlamda size birçok fayda sağlayabilir.

Tabii ki sosyal mecralara yatırım yaptığınızda belli bir dönüş olmasını da bekleyeceksiniz. Instagram’ın dışarıya link verme özelliğinin olmaması, bu konuda markaları düşündürse de Instagram hesabınız üzerinden sitenize trafik çekebilirsiniz.

Dışarıya link yönlendirmesi yapılamasa da kullanabileceğiniz bazı yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemleri ele alacağız.

Profilinizdeki hakkımızda bölümüne e-ticaret linkinizi ekleyin

Instagram hesabınızı oluşturduğunuzda, profil bilgilerinizi doldururken, web adresiniz için bir alan bulunuyor. Buraya e-ticaret sitenizin adresini ekleyebilirsiniz. Takipçileriniz profilinize tıkladıklarında buradaki adres üzerinden sitenize gelebilmeliler. Satış süreçlerinizi yönetmek ve markalaşmak adına bir e-ticaret sitenizin bulunması oldukça önemlidir. E-ticaret sürecine yeni başlıyorsanız, e-ticaret uzmanlarımız ile görüşebilir ve ücretsiz olarak bilgi alabiliriniz. Bu konu hakkında bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda call to action’lardan yararlanın

Görsel paylaşımlarınızda, eyleme çağrı ifadeleri (call to action) kullanarak, takipçilerinizi profilinizdeki linke tıklamaya yönlendirebilirsiniz. Farklı ifadeler kullanabileceğiniz gibi internet sitesi adresini de watermark olarak görsellere ekleyebilirsiniz.

Görsel açıklamalarında ilgili bağlantıyı yazın

Bir ürün ya da içerik paylaşımında bulunduğunuzda ilgili web adresini gönderinin altına not olarak ekleyebilirsiniz. Ancak bu linklerin uzun olması, mobil cihaz üzerindeki tarayıcı ile yazılmasını zorlaştıracaktır. Bu nedenle de link kısaltma servisleri ile kullanıcıların kolay bir şekilde yazabilecekleri bağlantılar oluşturabilirsiniz.

Videolarınıza URL yerleştirin

Instagram üzerinde video içeriklerin paylaşımını yapıyorsanız, videolarınızın içinde web sitenizin ya da istediğiniz bir adresin URL’sini ekleyebilirsiniz. Videonun montaj ve kurgu aşamasında bu URL’leri yerleştirmeniz, takipçilerinizin internet adresinizi görmelerini sağlayacaktır.

Instagram reklamlarından yararlanın

Yukarıda bahsettiğimiz yöntemler ücretsiz olarak yapabileceklerinizdi. İnternet sitenize gelen trafiği artırmak için, Instagram reklamlarına bütçe ayırmayı da düşünebilirsiniz.

Instagram’ın birçok farklı reklam modeli bulunuyor ve bu reklamlardan yararlandığınızda, doğrudan e-ticaret sitenize ya da mobil uygulamanıza yönlendirme yapabiliyorsunuz. Dilediğiniz landing page ya da ürün sayfalarına da yönlendirme yaparak, takipçilerinizi ve diğer hedef kitleleri sitenize çekebilirsiniz. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden Instagram reklamları oluşturarak, kendi ihtiyacınıza en uygun olan modeli seçebilirsiniz.

Instagram’ın dışarı link yönlendirmesi yapmamasındaki asıl sebeplerden biri de markaları reklamlara yönlendirmek. Sadece reklamlarla dışarıya link yönlendirilmesinin yapılması, markaların bu mecradaki faaliyetlerini kısıtlayabiliyor. Dışarıya link yönlendirmesinin yapılmasına izin verilmesi durumunda, markalar reklamlara yönelmek istemeyebilir. Bu da tabii ki Instagram’ın gelirlerini doğrudan etkileyecektir.

Şu an Instagram’ın bu link yönlendirmelerine ne zaman izin vereceği ile ilgili bir bilgi bulunmuyor; bu nedenle de e-ticaret firması olarak Instagram üzerinden gelen trafiğinizi artırmanın en etkili yolu Instagram reklamlarına başvurmak olacaktır. Eğer henüz e-ticaret sitenizi yayına almadıysanız, e-ticaret paketlerimizi 15 gün boyunca ücretsiz deneyebilirsiniz.

Gelen trafiği nasıl ölçümleyebilirsiniz?

Instagram üzerinden gelen trafiği ölçümlemeniz de oldukça önemli. Kullandığınız metotların işe yarayıp yaramadığını ya da bu pazarlama çalışmalarından ne kadar geri dönüş aldığınız görmek için bu analizleri yapmalısınız.

Öncelikle Google Analytics üzerinde bu trafiklerin ölçümlemesini yapabilirsiniz. Sosyal yönlendirmeler üzerinden Instagram üzerinden gelen ziyaretçileri görerek, verilerinizi oluşturabilirsiniz.

Bir diğer yöntem ise, Instagram’a özel landing page’ler hazırlayabilirsiniz. Böylelikle Instagram üzerinde bu sayfanın linklerini paylaştığınızda Analytics üzerinden daha rahat bir şekilde ölçümleme yapabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz başka bir yöntem de, link kısaltma servislerinden yararlanmak. Link kısaltma servislerinin kendilerine özel analitik özellikleri bulunuyor. Bu linklere tıklandığında ya da linkler ziyaret edildiğinde, sonuçları link kısaltma servisinin istatistikler bölümünden analiz edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan