fbpx

Instagram içerik üretme taktikleri

16 Eylül 2020
Sinan Oypan

Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir plan üzerinde ilerlemeniz gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz ve üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

Instagram içerik üretme taktikleri

Öncelikle görsel olarak bir tema belirleyin

Instagram paylaşımlarınızda belli bir tema oluşturmanız ve paylaşımlarınızdea bütünlük sağlamanız görsel olarak bir çekicilik yaratacağı gibi daha kurumsal bir görünüm de sağlayacaktır. Bu sebeple de görsel bir tema planlamanız öncelikli işlerinizden biri olmalı. Bunun için Instagram üzerinde tasarım odaklı içerik üreten sayfaları takip ederek fikir sahibi olabilirsiniz.

Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi paylaşımlarda belli bir tema kullanılmıştır. Böyle bir bütünlüğün olması, marka kimliğinizi oluştururken de işinize yarayacaktır. Bu konsepti geliştirmek için farklı örnekleri incelemeniz size bir takım fikirler verir.

Marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Belli bir görsel tema oluşturduktan sonra marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi de oluşturmaya başlamalısınız. Ürünlerle ilgili önemli noktaları, ürünlerin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, teknik özelliklerini anlatacak içerik konuları bularak, notlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Ürünlerin haricinde markanızı tanıtacak, kim olduğunuzu anlatacak, sunduğunuz hizmetleri pazarlamanıza yardımcı olacak içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi de artırmak için içerikler üretmeye çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Instagram içerik üretme süreci zorlu bir yolculuk olduğu için bu fikirleri mümkün olduğunca artırmanız ve kategorilere ayırmanız, uzun vadede daha kaliteli ve sürdürülebilir içerikler üretmenize yardımcı olur. Sürekliliği sağlayabilmek için de bu içerikleri planlamanız gerekir. Bu konuya da yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğiz.

Görsel fikirlerinizi oluşturun

Instagram içerik üretme çalışmalarınızda görsellere de bir hayli önem vermelisiniz. Bu platform tamamen görsel odaklı olduğu için görsel seçimleriniz ve görselleri kullanım şekliniz alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğralar kullanmanın yanı sıra, görselin konsepti ve içeriği de alacağınız etkileşimleri etkileyecektir. Kullanıcıların dikkatini çekecek ve onların ilgisini çekecek görseller hazırlamanız da bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Instagram üzerinde kullanacağınız görsellerde farklı boyutlar bulunmakta. Hikaye paylaşımları için dikey gönderiler, kare format ve zaman tüneli için dikey format. Bunlar için farklı konseptler oluşturabilirsiniz. Görsel boyutları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Video fikirleri belirleyin

Instagram içerik üretme sürecinde video içeriklere de önem vermelisiniz. Videolar görsellere göre daha fazla etkileşim getirdiği gibi videoların geri dönüşüm oranları da diğer içerik formatlarına kıyasla daha yüksek olduğu için videolara önem vermelisiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım, kampanya ve fırsat duyuları, eğitici veya eğlenceli içerikler özelinde videolar üreterek, Instagram üzeridne hem yeni kitlelere ulaşabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Instagram üzerinde normalde 1 dakikalık videolar yayınlayabilmektesiniz; ancak IGTV ile 10 dakikaya kadar videolar yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram hikayeler üzerinde de 15 saniyelik video içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İçerik konularınızı planlamaya başlayın

Instagram içerik üretme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de bulduğunuz içerik konularını ve fikirlerini bir içerik takvimi üzerinde planlamak. Sosyal medyada başarılı olabilmek için sürekliliği sağlamanız ve düzenli olarak paylaşımlarınızı yapmanız gerekir. Bunun için de bir plan eşliğinde çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Haftalık ve aylık planlamalar yaparak, Instagram paylaşımlarınızı bir plana oturttuğunuzda hem farklı içerik türlerini farklı günlere dağıtabilirsiniz, hem de paylaşım yapmadan önce içeriklerinizin üzerinde çalışmak için vaktiniz olur.

İçerik sürekliliğini sağlayabilmek için bu planları düzenli olarak yapmanız ve aylık olarak güncellemeniz oldukça önemlidir. Aynı zamanda bu takvimi tuttuğunuzda dilediğiniz zaman geçmişe yönelik içeriklerinizi analiz edebilir ve böylelikle stratejilerinizi geliştirmek için neler yapmanız gerektiğine dair fikirler edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan