Instagram içerik üretme taktikleri

16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri

Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir plan üzerinde ilerlemeniz gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz ve üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

Instagram içerik üretme taktikleri

Öncelikle görsel olarak bir tema belirleyin

Instagram paylaşımlarınızda belli bir tema oluşturmanız ve paylaşımlarınızdea bütünlük sağlamanız görsel olarak bir çekicilik yaratacağı gibi daha kurumsal bir görünüm de sağlayacaktır. Bu sebeple de görsel bir tema planlamanız öncelikli işlerinizden biri olmalı. Bunun için Instagram üzerinde tasarım odaklı içerik üreten sayfaları takip ederek fikir sahibi olabilirsiniz.

Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi paylaşımlarda belli bir tema kullanılmıştır. Böyle bir bütünlüğün olması, marka kimliğinizi oluştururken de işinize yarayacaktır. Bu konsepti geliştirmek için farklı örnekleri incelemeniz size bir takım fikirler verir.

Marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Belli bir görsel tema oluşturduktan sonra marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi de oluşturmaya başlamalısınız. Ürünlerle ilgili önemli noktaları, ürünlerin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, teknik özelliklerini anlatacak içerik konuları bularak, notlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Ürünlerin haricinde markanızı tanıtacak, kim olduğunuzu anlatacak, sunduğunuz hizmetleri pazarlamanıza yardımcı olacak içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi de artırmak için içerikler üretmeye çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Instagram içerik üretme süreci zorlu bir yolculuk olduğu için bu fikirleri mümkün olduğunca artırmanız ve kategorilere ayırmanız, uzun vadede daha kaliteli ve sürdürülebilir içerikler üretmenize yardımcı olur. Sürekliliği sağlayabilmek için de bu içerikleri planlamanız gerekir. Bu konuya da yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğiz.

Görsel fikirlerinizi oluşturun

Instagram içerik üretme çalışmalarınızda görsellere de bir hayli önem vermelisiniz. Bu platform tamamen görsel odaklı olduğu için görsel seçimleriniz ve görselleri kullanım şekliniz alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğralar kullanmanın yanı sıra, görselin konsepti ve içeriği de alacağınız etkileşimleri etkileyecektir. Kullanıcıların dikkatini çekecek ve onların ilgisini çekecek görseller hazırlamanız da bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Instagram üzerinde kullanacağınız görsellerde farklı boyutlar bulunmakta. Hikaye paylaşımları için dikey gönderiler, kare format ve zaman tüneli için dikey format. Bunlar için farklı konseptler oluşturabilirsiniz. Görsel boyutları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Video fikirleri belirleyin

Instagram içerik üretme sürecinde video içeriklere de önem vermelisiniz. Videolar görsellere göre daha fazla etkileşim getirdiği gibi videoların geri dönüşüm oranları da diğer içerik formatlarına kıyasla daha yüksek olduğu için videolara önem vermelisiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım, kampanya ve fırsat duyuları, eğitici veya eğlenceli içerikler özelinde videolar üreterek, Instagram üzeridne hem yeni kitlelere ulaşabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Instagram üzerinde normalde 1 dakikalık videolar yayınlayabilmektesiniz; ancak IGTV ile 10 dakikaya kadar videolar yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram hikayeler üzerinde de 15 saniyelik video içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İçerik konularınızı planlamaya başlayın

Instagram içerik üretme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de bulduğunuz içerik konularını ve fikirlerini bir içerik takvimi üzerinde planlamak. Sosyal medyada başarılı olabilmek için sürekliliği sağlamanız ve düzenli olarak paylaşımlarınızı yapmanız gerekir. Bunun için de bir plan eşliğinde çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Haftalık ve aylık planlamalar yaparak, Instagram paylaşımlarınızı bir plana oturttuğunuzda hem farklı içerik türlerini farklı günlere dağıtabilirsiniz, hem de paylaşım yapmadan önce içeriklerinizin üzerinde çalışmak için vaktiniz olur.

İçerik sürekliliğini sağlayabilmek için bu planları düzenli olarak yapmanız ve aylık olarak güncellemeniz oldukça önemlidir. Aynı zamanda bu takvimi tuttuğunuzda dilediğiniz zaman geçmişe yönelik içeriklerinizi analiz edebilir ve böylelikle stratejilerinizi geliştirmek için neler yapmanız gerektiğine dair fikirler edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Instagram’ın yeni algoritması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz Mart ayında Instagram yeni algoritmasını duyurmuş ve kullanıcılardan büyük bir tepki almıştı. Bu algoritmayla beraber Instagram da Facebook gibi olma yolunda bir adım atmış olacaktı. Peki, bu algoritma nedir?...
7 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
IdeaSoft ile Shopify Karşılaştırması
Shopify Nedir? Shopify, dijital dünyanın en popüler markalarından biridir. Dünya genelinde hizmet veriyor oluşu, markaya bu popülariteyi getirmiştir. Üç arkadaşın snowboard ekipmanlarını internetten satmaya çalışması ile doğmuş...
7 Mayıs 2021
Markethinkers
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin