Instagram içerik üretme taktikleri

16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri

Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir plan üzerinde ilerlemeniz gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz ve üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

Instagram içerik üretme taktikleri

Öncelikle görsel olarak bir tema belirleyin

Instagram paylaşımlarınızda belli bir tema oluşturmanız ve paylaşımlarınızdea bütünlük sağlamanız görsel olarak bir çekicilik yaratacağı gibi daha kurumsal bir görünüm de sağlayacaktır. Bu sebeple de görsel bir tema planlamanız öncelikli işlerinizden biri olmalı. Bunun için Instagram üzerinde tasarım odaklı içerik üreten sayfaları takip ederek fikir sahibi olabilirsiniz.

Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi paylaşımlarda belli bir tema kullanılmıştır. Böyle bir bütünlüğün olması, marka kimliğinizi oluştururken de işinize yarayacaktır. Bu konsepti geliştirmek için farklı örnekleri incelemeniz size bir takım fikirler verir.

Marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Belli bir görsel tema oluşturduktan sonra marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi de oluşturmaya başlamalısınız. Ürünlerle ilgili önemli noktaları, ürünlerin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, teknik özelliklerini anlatacak içerik konuları bularak, notlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Ürünlerin haricinde markanızı tanıtacak, kim olduğunuzu anlatacak, sunduğunuz hizmetleri pazarlamanıza yardımcı olacak içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi de artırmak için içerikler üretmeye çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Instagram içerik üretme süreci zorlu bir yolculuk olduğu için bu fikirleri mümkün olduğunca artırmanız ve kategorilere ayırmanız, uzun vadede daha kaliteli ve sürdürülebilir içerikler üretmenize yardımcı olur. Sürekliliği sağlayabilmek için de bu içerikleri planlamanız gerekir. Bu konuya da yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğiz.

Görsel fikirlerinizi oluşturun

Instagram içerik üretme çalışmalarınızda görsellere de bir hayli önem vermelisiniz. Bu platform tamamen görsel odaklı olduğu için görsel seçimleriniz ve görselleri kullanım şekliniz alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğralar kullanmanın yanı sıra, görselin konsepti ve içeriği de alacağınız etkileşimleri etkileyecektir. Kullanıcıların dikkatini çekecek ve onların ilgisini çekecek görseller hazırlamanız da bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Instagram üzerinde kullanacağınız görsellerde farklı boyutlar bulunmakta. Hikaye paylaşımları için dikey gönderiler, kare format ve zaman tüneli için dikey format. Bunlar için farklı konseptler oluşturabilirsiniz. Görsel boyutları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Video fikirleri belirleyin

Instagram içerik üretme sürecinde video içeriklere de önem vermelisiniz. Videolar görsellere göre daha fazla etkileşim getirdiği gibi videoların geri dönüşüm oranları da diğer içerik formatlarına kıyasla daha yüksek olduğu için videolara önem vermelisiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım, kampanya ve fırsat duyuları, eğitici veya eğlenceli içerikler özelinde videolar üreterek, Instagram üzeridne hem yeni kitlelere ulaşabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Instagram üzerinde normalde 1 dakikalık videolar yayınlayabilmektesiniz; ancak IGTV ile 10 dakikaya kadar videolar yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram hikayeler üzerinde de 15 saniyelik video içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İçerik konularınızı planlamaya başlayın

Instagram içerik üretme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de bulduğunuz içerik konularını ve fikirlerini bir içerik takvimi üzerinde planlamak. Sosyal medyada başarılı olabilmek için sürekliliği sağlamanız ve düzenli olarak paylaşımlarınızı yapmanız gerekir. Bunun için de bir plan eşliğinde çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Haftalık ve aylık planlamalar yaparak, Instagram paylaşımlarınızı bir plana oturttuğunuzda hem farklı içerik türlerini farklı günlere dağıtabilirsiniz, hem de paylaşım yapmadan önce içeriklerinizin üzerinde çalışmak için vaktiniz olur.

İçerik sürekliliğini sağlayabilmek için bu planları düzenli olarak yapmanız ve aylık olarak güncellemeniz oldukça önemlidir. Aynı zamanda bu takvimi tuttuğunuzda dilediğiniz zaman geçmişe yönelik içeriklerinizi analiz edebilir ve böylelikle stratejilerinizi geliştirmek için neler yapmanız gerektiğine dair fikirler edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
IdeaSoft
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Marka Değeri Nedir? Neden Önemlidir? Nasıl Arttırılır?
Ticaret dünyasında üretim, satış ve pazarlama yapan çok sayıda firma vardır. Fakat söz konusu marka değeri olduğunda hepsinden bahsetmek mümkün değildir. Çünkü marka değeri, sadece ticari faaliyet göstererek yaratılabilen bir...
12 Mart 2022
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın