Instagram içerik üretme taktikleri

16 Eylül 2020
Sinan Oypan

Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir plan üzerinde ilerlemeniz gerekir. Bu süreçte özellikle dikkat etmeniz ve üzerinde durmanız gereken konuları da bu rehberimizde ele alacağız.

Instagram içerik üretme taktikleri

Öncelikle görsel olarak bir tema belirleyin

Instagram paylaşımlarınızda belli bir tema oluşturmanız ve paylaşımlarınızdea bütünlük sağlamanız görsel olarak bir çekicilik yaratacağı gibi daha kurumsal bir görünüm de sağlayacaktır. Bu sebeple de görsel bir tema planlamanız öncelikli işlerinizden biri olmalı. Bunun için Instagram üzerinde tasarım odaklı içerik üreten sayfaları takip ederek fikir sahibi olabilirsiniz.

Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz gibi paylaşımlarda belli bir tema kullanılmıştır. Böyle bir bütünlüğün olması, marka kimliğinizi oluştururken de işinize yarayacaktır. Bu konsepti geliştirmek için farklı örnekleri incelemeniz size bir takım fikirler verir.

Marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi oluşturmaya başlayın

Belli bir görsel tema oluşturduktan sonra marka ve ürünlerinizle ilgili içerik fikirlerinizi de oluşturmaya başlamalısınız. Ürünlerle ilgili önemli noktaları, ürünlerin tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü, teknik özelliklerini anlatacak içerik konuları bularak, notlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Tüketicileri SEO ve içerik çalışmalarıyla satın almaya nasıl yönlendirebilirsiniz?

Ürünlerin haricinde markanızı tanıtacak, kim olduğunuzu anlatacak, sunduğunuz hizmetleri pazarlamanıza yardımcı olacak içerikler üreterek, marka bilinirliğinizi de artırmak için içerikler üretmeye çalışabilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar için Instagram içerik fikirleri – 2020

Instagram içerik üretme süreci zorlu bir yolculuk olduğu için bu fikirleri mümkün olduğunca artırmanız ve kategorilere ayırmanız, uzun vadede daha kaliteli ve sürdürülebilir içerikler üretmenize yardımcı olur. Sürekliliği sağlayabilmek için de bu içerikleri planlamanız gerekir. Bu konuya da yazının ilerleyen bölümlerinde değineceğiz.

Görsel fikirlerinizi oluşturun

Instagram içerik üretme çalışmalarınızda görsellere de bir hayli önem vermelisiniz. Bu platform tamamen görsel odaklı olduğu için görsel seçimleriniz ve görselleri kullanım şekliniz alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimleri doğrudan etkileyecektir.

İlgili rehber: Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi

Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğralar kullanmanın yanı sıra, görselin konsepti ve içeriği de alacağınız etkileşimleri etkileyecektir. Kullanıcıların dikkatini çekecek ve onların ilgisini çekecek görseller hazırlamanız da bu süreçte özellikle üzerinde durmanız gereken konular arasında yer alıyor.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Instagram üzerinde kullanacağınız görsellerde farklı boyutlar bulunmakta. Hikaye paylaşımları için dikey gönderiler, kare format ve zaman tüneli için dikey format. Bunlar için farklı konseptler oluşturabilirsiniz. Görsel boyutları hakkında bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya görsel boyutları rehberi – 2020

Video fikirleri belirleyin

Instagram içerik üretme sürecinde video içeriklere de önem vermelisiniz. Videolar görsellere göre daha fazla etkileşim getirdiği gibi videoların geri dönüşüm oranları da diğer içerik formatlarına kıyasla daha yüksek olduğu için videolara önem vermelisiniz.

İlgili rehber: Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?

Ürün tanıtım, kampanya ve fırsat duyuları, eğitici veya eğlenceli içerikler özelinde videolar üreterek, Instagram üzeridne hem yeni kitlelere ulaşabilir hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Instagram üzerinde normalde 1 dakikalık videolar yayınlayabilmektesiniz; ancak IGTV ile 10 dakikaya kadar videolar yükleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra Instagram hikayeler üzerinde de 15 saniyelik video içerikler oluşturabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

İçerik konularınızı planlamaya başlayın

Instagram içerik üretme sürecinde özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de bulduğunuz içerik konularını ve fikirlerini bir içerik takvimi üzerinde planlamak. Sosyal medyada başarılı olabilmek için sürekliliği sağlamanız ve düzenli olarak paylaşımlarınızı yapmanız gerekir. Bunun için de bir plan eşliğinde çalışmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Haftalık ve aylık planlamalar yaparak, Instagram paylaşımlarınızı bir plana oturttuğunuzda hem farklı içerik türlerini farklı günlere dağıtabilirsiniz, hem de paylaşım yapmadan önce içeriklerinizin üzerinde çalışmak için vaktiniz olur.

İçerik sürekliliğini sağlayabilmek için bu planları düzenli olarak yapmanız ve aylık olarak güncellemeniz oldukça önemlidir. Aynı zamanda bu takvimi tuttuğunuzda dilediğiniz zaman geçmişe yönelik içeriklerinizi analiz edebilir ve böylelikle stratejilerinizi geliştirmek için neler yapmanız gerektiğine dair fikirler edinebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan