Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020

2 Eylül 2020
Sinan Oypan

Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik paylaşımları yapmaktalar ve bu paylaşımlar da genellikle ürün tanıtım özelinde olmakta. Bu döngünün dışına çıkılmadığında, kullanıcılar sürekli ürün fotoğrafı görmekten sıkılabilirler. Bunun önüne geçmek için de içerik çeşitliliğine yönelmeniz gerekir.

Markalar için Instagram içerik fikirleri

Takipçilerinize ürünlerinizi nasıl kullanabileceklerini gösterin

Instagram içerik fikirleri üzerinde çalışırken yapabileceğiniz formatlardan biri de ürünün kullanım alanlarını göstermek olacaktır. Bir fotoğraf ya da kısa video ile ürünlerinizin nasıl ve nerede kullanıldığı gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz. Ürünlerinize ilgi çekmek ve talep yaratmak için ürünlerin kullanım alanlarını paylaşmanız oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Onlara sorular sorun veya anketler yapın

Instagram paylaşımlarınızdaki etkileşimleri artırmak için kullanıcılar da gönderiye dahil etmeniz gerekiyor. Bu sebeple de onları harekete geçirecek paylaşımlar yapmanız gerekir. Sorular sormak, anketler düzenlemek Instagram içerik fikirleri arasında sıklıkla kullanılan formatlar arasında yer almakta. Hem zaman tüneli akışındaki gönderilerde hem Hikaye paylaşımlarında anket ve soru paylaşımları yaparak, takipçilerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Size birşeyler sormalarını isteyin

Instagram Hikaye paylaşımlarında son dönemlerde sıklıkla kullanılan özelliklerden biri de “Sorular” seçeneği. Bu özellik ile takipçilerinizin size belli bir konuda ya da herhangi bir konuda sorular sormalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle takipçileriniz merak ettiklerini sorabilir ve siz de onlara yanıtlar vererek, onlarla iletişim kurma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını paylaşın

Zaman tüneli üzerindeki gönderilerinizde ya da Hikaye paylaşımlarınızda müşterilerinizden gelen yorumları bir görsel ile paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt açısından müşteri yorumları diğer tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili görüşlerini doğrudan etkilediği için bu tür çalışmalar markanıza olan yaklaşımı da olumlu olarak etkiler. Hem web sitenize gelen yorumları hem de sosyal ağlarda markanızla ilgili yapılmış olan yorumları Instagram paylaşımlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Yeni ürünlerle ilgili merak uyandıran içerikler paylaşın

E-ticaret sitenizde satışa sunacağınız yeni ürünlerin tam tanıtımı öncesinde merak uyandıracak içerik paylaşımları yaparak, hem ürüne karşı bir merak uyandırabilirsiniz hem de takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Ürünün tam görüntüsünü ortaya koymadan sadece belli bir bölümünü göstererek, merak uyandırmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle lansman öncesinde de ürüne karşı bir talep oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Canlı yayınlardan yararlanın

Instagram içerik fikirleri arasında canlı yayınlar da bulunmakta. Canlı yayınlar özellikle pandemi döneminde zirve noktasına ulaştı. Markalar bu süreçte tüketicilerle etkileşime girebilmek için bu yayınları yaptılar. Kullanıcıların doğrudan marka ile temasa geçmek istemeleri nedeniyle bu tür canlı yayınlar oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Canlı yayınlar üzerinde birçok farklı konsept düzenlenebilir. Anlık soru cevap etkinliklerinin yanı sıra daha önceden kullanıcılardan sorular alarak onları yanıtlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, lansmanlar, röportajlar, sohbetler gibi farklı formatlarla canlı yayınlar yaparak, kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

İpuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Ürünlerle ilgili ipuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar daInstagarm içerik fikirleri arasında yer almaktadır. Kullanıcıları bilgilendirecek, onlara yeni birşeyler öğretecek, ürünün kullanım alanlarını gösterecek ya da onların ürünlerinizi daha iyi kullanmalarını sağlayacak içerikler oluşturmanız, hem takipçilerinize bir değer katar hem de sadık kitleler edinmenize de yardımcı olur.

Farklı konseptlerde nasıl yapılır, nasıl kullanılır, püf noktaları nedir gibi içerikler oluşturmanız hem gönderilerinize bir çeşitlilik katacaktır hem de takipçilerinizi eğlendirerek, bilgilendirmenize de olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Sahne arkası paylaşımları

Kullanabileceğiniz formatlardan biri de sahne arkası paylaşımlarıdır. Kullanıcılara markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmak için belli aralıklarla şirketinizin iç yüzünü gösterebilir, ofis ortamını paylaşabilir, üretim ya da sipariş süreçlerini gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz.

Çekilişler ve yarışmalardır

Instagram içerik fikirleri arasında sık kullanılanlardan biri de çekilişler ve yarışmalardır. Çekiliş ve yarışmalar, yeni takipçiler kazanmak, kampanyaları duyurmak, geri dönüşümleri artırmak ve etkileşim yaratmak için oldukça etkilidir ve uzun süredir kullanılan yöntemlerdir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Kullanıcıların sizinle etkileşime girmeleri, markanızı tanımaları ve sizi takip etmeleri için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tabii ki sürekli çekiliş yapmaktan kaçınmanız gerekir. Birkaç ay ara ile bu tür kampanyalar düzenlebilir; ancak bunları sürekli olarak yaparsanız marka ve ürünlerinizin değeri düşmeye başlayacağı gibi sadece fırsatlar için gelen ve sonrasında da sizi takipten çıkaran kitlelere ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 2. Bölüm
Sosyal medya stratejisi / sosyal medya stratejileri oluşturmak, pazarlama çalışmalarınızda daha bilinçli bir şekilde ilerlemenize yardımcı olur. Ne tür çalışmalar yapacağınızı bildiğinizde, daha doğru bir şekilde...
27 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan