Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020

2 Eylül 2020
Sinan Oypan

Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik paylaşımları yapmaktalar ve bu paylaşımlar da genellikle ürün tanıtım özelinde olmakta. Bu döngünün dışına çıkılmadığında, kullanıcılar sürekli ürün fotoğrafı görmekten sıkılabilirler. Bunun önüne geçmek için de içerik çeşitliliğine yönelmeniz gerekir.

Markalar için Instagram içerik fikirleri

Takipçilerinize ürünlerinizi nasıl kullanabileceklerini gösterin

Instagram içerik fikirleri üzerinde çalışırken yapabileceğiniz formatlardan biri de ürünün kullanım alanlarını göstermek olacaktır. Bir fotoğraf ya da kısa video ile ürünlerinizin nasıl ve nerede kullanıldığı gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz. Ürünlerinize ilgi çekmek ve talep yaratmak için ürünlerin kullanım alanlarını paylaşmanız oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Onlara sorular sorun veya anketler yapın

Instagram paylaşımlarınızdaki etkileşimleri artırmak için kullanıcılar da gönderiye dahil etmeniz gerekiyor. Bu sebeple de onları harekete geçirecek paylaşımlar yapmanız gerekir. Sorular sormak, anketler düzenlemek Instagram içerik fikirleri arasında sıklıkla kullanılan formatlar arasında yer almakta. Hem zaman tüneli akışındaki gönderilerde hem Hikaye paylaşımlarında anket ve soru paylaşımları yaparak, takipçilerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Size birşeyler sormalarını isteyin

Instagram Hikaye paylaşımlarında son dönemlerde sıklıkla kullanılan özelliklerden biri de “Sorular” seçeneği. Bu özellik ile takipçilerinizin size belli bir konuda ya da herhangi bir konuda sorular sormalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle takipçileriniz merak ettiklerini sorabilir ve siz de onlara yanıtlar vererek, onlarla iletişim kurma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını paylaşın

Zaman tüneli üzerindeki gönderilerinizde ya da Hikaye paylaşımlarınızda müşterilerinizden gelen yorumları bir görsel ile paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt açısından müşteri yorumları diğer tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili görüşlerini doğrudan etkilediği için bu tür çalışmalar markanıza olan yaklaşımı da olumlu olarak etkiler. Hem web sitenize gelen yorumları hem de sosyal ağlarda markanızla ilgili yapılmış olan yorumları Instagram paylaşımlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Yeni ürünlerle ilgili merak uyandıran içerikler paylaşın

E-ticaret sitenizde satışa sunacağınız yeni ürünlerin tam tanıtımı öncesinde merak uyandıracak içerik paylaşımları yaparak, hem ürüne karşı bir merak uyandırabilirsiniz hem de takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Ürünün tam görüntüsünü ortaya koymadan sadece belli bir bölümünü göstererek, merak uyandırmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle lansman öncesinde de ürüne karşı bir talep oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Canlı yayınlardan yararlanın

Instagram içerik fikirleri arasında canlı yayınlar da bulunmakta. Canlı yayınlar özellikle pandemi döneminde zirve noktasına ulaştı. Markalar bu süreçte tüketicilerle etkileşime girebilmek için bu yayınları yaptılar. Kullanıcıların doğrudan marka ile temasa geçmek istemeleri nedeniyle bu tür canlı yayınlar oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Canlı yayınlar üzerinde birçok farklı konsept düzenlenebilir. Anlık soru cevap etkinliklerinin yanı sıra daha önceden kullanıcılardan sorular alarak onları yanıtlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, lansmanlar, röportajlar, sohbetler gibi farklı formatlarla canlı yayınlar yaparak, kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

İpuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Ürünlerle ilgili ipuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar daInstagarm içerik fikirleri arasında yer almaktadır. Kullanıcıları bilgilendirecek, onlara yeni birşeyler öğretecek, ürünün kullanım alanlarını gösterecek ya da onların ürünlerinizi daha iyi kullanmalarını sağlayacak içerikler oluşturmanız, hem takipçilerinize bir değer katar hem de sadık kitleler edinmenize de yardımcı olur.

Farklı konseptlerde nasıl yapılır, nasıl kullanılır, püf noktaları nedir gibi içerikler oluşturmanız hem gönderilerinize bir çeşitlilik katacaktır hem de takipçilerinizi eğlendirerek, bilgilendirmenize de olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Sahne arkası paylaşımları

Kullanabileceğiniz formatlardan biri de sahne arkası paylaşımlarıdır. Kullanıcılara markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmak için belli aralıklarla şirketinizin iç yüzünü gösterebilir, ofis ortamını paylaşabilir, üretim ya da sipariş süreçlerini gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz.

Çekilişler ve yarışmalardır

Instagram içerik fikirleri arasında sık kullanılanlardan biri de çekilişler ve yarışmalardır. Çekiliş ve yarışmalar, yeni takipçiler kazanmak, kampanyaları duyurmak, geri dönüşümleri artırmak ve etkileşim yaratmak için oldukça etkilidir ve uzun süredir kullanılan yöntemlerdir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Kullanıcıların sizinle etkileşime girmeleri, markanızı tanımaları ve sizi takip etmeleri için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tabii ki sürekli çekiliş yapmaktan kaçınmanız gerekir. Birkaç ay ara ile bu tür kampanyalar düzenlebilir; ancak bunları sürekli olarak yaparsanız marka ve ürünlerinizin değeri düşmeye başlayacağı gibi sadece fırsatlar için gelen ve sonrasında da sizi takipten çıkaran kitlelere ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2020
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan