Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020

2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020

Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik paylaşımları yapmaktalar ve bu paylaşımlar da genellikle ürün tanıtım özelinde olmakta. Bu döngünün dışına çıkılmadığında, kullanıcılar sürekli ürün fotoğrafı görmekten sıkılabilirler. Bunun önüne geçmek için de içerik çeşitliliğine yönelmeniz gerekir.

Markalar için Instagram içerik fikirleri

Takipçilerinize ürünlerinizi nasıl kullanabileceklerini gösterin

Instagram içerik fikirleri üzerinde çalışırken yapabileceğiniz formatlardan biri de ürünün kullanım alanlarını göstermek olacaktır. Bir fotoğraf ya da kısa video ile ürünlerinizin nasıl ve nerede kullanıldığı gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz. Ürünlerinize ilgi çekmek ve talep yaratmak için ürünlerin kullanım alanlarını paylaşmanız oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Onlara sorular sorun veya anketler yapın

Instagram paylaşımlarınızdaki etkileşimleri artırmak için kullanıcılar da gönderiye dahil etmeniz gerekiyor. Bu sebeple de onları harekete geçirecek paylaşımlar yapmanız gerekir. Sorular sormak, anketler düzenlemek Instagram içerik fikirleri arasında sıklıkla kullanılan formatlar arasında yer almakta. Hem zaman tüneli akışındaki gönderilerde hem Hikaye paylaşımlarında anket ve soru paylaşımları yaparak, takipçilerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Size birşeyler sormalarını isteyin

Instagram Hikaye paylaşımlarında son dönemlerde sıklıkla kullanılan özelliklerden biri de “Sorular” seçeneği. Bu özellik ile takipçilerinizin size belli bir konuda ya da herhangi bir konuda sorular sormalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle takipçileriniz merak ettiklerini sorabilir ve siz de onlara yanıtlar vererek, onlarla iletişim kurma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını paylaşın

Zaman tüneli üzerindeki gönderilerinizde ya da Hikaye paylaşımlarınızda müşterilerinizden gelen yorumları bir görsel ile paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt açısından müşteri yorumları diğer tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili görüşlerini doğrudan etkilediği için bu tür çalışmalar markanıza olan yaklaşımı da olumlu olarak etkiler. Hem web sitenize gelen yorumları hem de sosyal ağlarda markanızla ilgili yapılmış olan yorumları Instagram paylaşımlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Yeni ürünlerle ilgili merak uyandıran içerikler paylaşın

E-ticaret sitenizde satışa sunacağınız yeni ürünlerin tam tanıtımı öncesinde merak uyandıracak içerik paylaşımları yaparak, hem ürüne karşı bir merak uyandırabilirsiniz hem de takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Ürünün tam görüntüsünü ortaya koymadan sadece belli bir bölümünü göstererek, merak uyandırmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle lansman öncesinde de ürüne karşı bir talep oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Canlı yayınlardan yararlanın

Instagram içerik fikirleri arasında canlı yayınlar da bulunmakta. Canlı yayınlar özellikle pandemi döneminde zirve noktasına ulaştı. Markalar bu süreçte tüketicilerle etkileşime girebilmek için bu yayınları yaptılar. Kullanıcıların doğrudan marka ile temasa geçmek istemeleri nedeniyle bu tür canlı yayınlar oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Canlı yayınlar üzerinde birçok farklı konsept düzenlenebilir. Anlık soru cevap etkinliklerinin yanı sıra daha önceden kullanıcılardan sorular alarak onları yanıtlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, lansmanlar, röportajlar, sohbetler gibi farklı formatlarla canlı yayınlar yaparak, kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

İpuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Ürünlerle ilgili ipuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar daInstagarm içerik fikirleri arasında yer almaktadır. Kullanıcıları bilgilendirecek, onlara yeni birşeyler öğretecek, ürünün kullanım alanlarını gösterecek ya da onların ürünlerinizi daha iyi kullanmalarını sağlayacak içerikler oluşturmanız, hem takipçilerinize bir değer katar hem de sadık kitleler edinmenize de yardımcı olur.

Farklı konseptlerde nasıl yapılır, nasıl kullanılır, püf noktaları nedir gibi içerikler oluşturmanız hem gönderilerinize bir çeşitlilik katacaktır hem de takipçilerinizi eğlendirerek, bilgilendirmenize de olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Sahne arkası paylaşımları

Kullanabileceğiniz formatlardan biri de sahne arkası paylaşımlarıdır. Kullanıcılara markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmak için belli aralıklarla şirketinizin iç yüzünü gösterebilir, ofis ortamını paylaşabilir, üretim ya da sipariş süreçlerini gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz.

Çekilişler ve yarışmalardır

Instagram içerik fikirleri arasında sık kullanılanlardan biri de çekilişler ve yarışmalardır. Çekiliş ve yarışmalar, yeni takipçiler kazanmak, kampanyaları duyurmak, geri dönüşümleri artırmak ve etkileşim yaratmak için oldukça etkilidir ve uzun süredir kullanılan yöntemlerdir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Kullanıcıların sizinle etkileşime girmeleri, markanızı tanımaları ve sizi takip etmeleri için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tabii ki sürekli çekiliş yapmaktan kaçınmanız gerekir. Birkaç ay ara ile bu tür kampanyalar düzenlebilir; ancak bunları sürekli olarak yaparsanız marka ve ürünlerinizin değeri düşmeye başlayacağı gibi sadece fırsatlar için gelen ve sonrasında da sizi takipten çıkaran kitlelere ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Markethinkers
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama ve tanıtım taktikleri
Yeni işletmeler için pazarlama çalışmaları oldukça önemlidir. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı kanallar üzerinden reklam ve pazarlama çalışmaları yapmaları ve bu işler için belli bir bütçe ayırmaları...
15 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin