Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020

2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020

Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik paylaşımları yapmaktalar ve bu paylaşımlar da genellikle ürün tanıtım özelinde olmakta. Bu döngünün dışına çıkılmadığında, kullanıcılar sürekli ürün fotoğrafı görmekten sıkılabilirler. Bunun önüne geçmek için de içerik çeşitliliğine yönelmeniz gerekir.

Markalar için Instagram içerik fikirleri

Takipçilerinize ürünlerinizi nasıl kullanabileceklerini gösterin

Instagram içerik fikirleri üzerinde çalışırken yapabileceğiniz formatlardan biri de ürünün kullanım alanlarını göstermek olacaktır. Bir fotoğraf ya da kısa video ile ürünlerinizin nasıl ve nerede kullanıldığı gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz. Ürünlerinize ilgi çekmek ve talep yaratmak için ürünlerin kullanım alanlarını paylaşmanız oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Onlara sorular sorun veya anketler yapın

Instagram paylaşımlarınızdaki etkileşimleri artırmak için kullanıcılar da gönderiye dahil etmeniz gerekiyor. Bu sebeple de onları harekete geçirecek paylaşımlar yapmanız gerekir. Sorular sormak, anketler düzenlemek Instagram içerik fikirleri arasında sıklıkla kullanılan formatlar arasında yer almakta. Hem zaman tüneli akışındaki gönderilerde hem Hikaye paylaşımlarında anket ve soru paylaşımları yaparak, takipçilerinizle etkileşime geçebilirsiniz.

Size birşeyler sormalarını isteyin

Instagram Hikaye paylaşımlarında son dönemlerde sıklıkla kullanılan özelliklerden biri de “Sorular” seçeneği. Bu özellik ile takipçilerinizin size belli bir konuda ya da herhangi bir konuda sorular sormalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle takipçileriniz merak ettiklerini sorabilir ve siz de onlara yanıtlar vererek, onlarla iletişim kurma fırsatı yakalayabilirsiniz.

Müşteri yorumlarını paylaşın

Zaman tüneli üzerindeki gönderilerinizde ya da Hikaye paylaşımlarınızda müşterilerinizden gelen yorumları bir görsel ile paylaşabilirsiniz. Sosyal kanıt açısından müşteri yorumları diğer tüketicilerin ürün ve marka ile ilgili görüşlerini doğrudan etkilediği için bu tür çalışmalar markanıza olan yaklaşımı da olumlu olarak etkiler. Hem web sitenize gelen yorumları hem de sosyal ağlarda markanızla ilgili yapılmış olan yorumları Instagram paylaşımlarınızda öne çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Yeni ürünlerle ilgili merak uyandıran içerikler paylaşın

E-ticaret sitenizde satışa sunacağınız yeni ürünlerin tam tanıtımı öncesinde merak uyandıracak içerik paylaşımları yaparak, hem ürüne karşı bir merak uyandırabilirsiniz hem de takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. Ürünün tam görüntüsünü ortaya koymadan sadece belli bir bölümünü göstererek, merak uyandırmaya başlayabilirsiniz. Böylelikle lansman öncesinde de ürüne karşı bir talep oluşturmaya başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Canlı yayınlardan yararlanın

Instagram içerik fikirleri arasında canlı yayınlar da bulunmakta. Canlı yayınlar özellikle pandemi döneminde zirve noktasına ulaştı. Markalar bu süreçte tüketicilerle etkileşime girebilmek için bu yayınları yaptılar. Kullanıcıların doğrudan marka ile temasa geçmek istemeleri nedeniyle bu tür canlı yayınlar oldukça etkili olmaktadır.

İlgili rehber: Instagram canlı yayın ve hikaye özelliği ile etkileşimlerinizi artırın

Canlı yayınlar üzerinde birçok farklı konsept düzenlenebilir. Anlık soru cevap etkinliklerinin yanı sıra daha önceden kullanıcılardan sorular alarak onları yanıtlayabilirsiniz. Yeni ürün tanıtımları, lansmanlar, röportajlar, sohbetler gibi farklı formatlarla canlı yayınlar yaparak, kullanıcılarla etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

İpuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Ürünlerle ilgili ipuçları ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar daInstagarm içerik fikirleri arasında yer almaktadır. Kullanıcıları bilgilendirecek, onlara yeni birşeyler öğretecek, ürünün kullanım alanlarını gösterecek ya da onların ürünlerinizi daha iyi kullanmalarını sağlayacak içerikler oluşturmanız, hem takipçilerinize bir değer katar hem de sadık kitleler edinmenize de yardımcı olur.

Farklı konseptlerde nasıl yapılır, nasıl kullanılır, püf noktaları nedir gibi içerikler oluşturmanız hem gönderilerinize bir çeşitlilik katacaktır hem de takipçilerinizi eğlendirerek, bilgilendirmenize de olanak tanıyacaktır.

İlgili rehber: 6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?

Sahne arkası paylaşımları

Kullanabileceğiniz formatlardan biri de sahne arkası paylaşımlarıdır. Kullanıcılara markanızı daha iyi bir şekilde tanıtmak için belli aralıklarla şirketinizin iç yüzünü gösterebilir, ofis ortamını paylaşabilir, üretim ya da sipariş süreçlerini gösteren paylaşımlar yapabilirsiniz.

Çekilişler ve yarışmalardır

Instagram içerik fikirleri arasında sık kullanılanlardan biri de çekilişler ve yarışmalardır. Çekiliş ve yarışmalar, yeni takipçiler kazanmak, kampanyaları duyurmak, geri dönüşümleri artırmak ve etkileşim yaratmak için oldukça etkilidir ve uzun süredir kullanılan yöntemlerdir.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Kullanıcıların sizinle etkileşime girmeleri, markanızı tanımaları ve sizi takip etmeleri için bu yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tabii ki sürekli çekiliş yapmaktan kaçınmanız gerekir. Birkaç ay ara ile bu tür kampanyalar düzenlebilir; ancak bunları sürekli olarak yaparsanız marka ve ürünlerinizin değeri düşmeye başlayacağı gibi sadece fırsatlar için gelen ve sonrasında da sizi takipten çıkaran kitlelere ulaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
IdeaSoft
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek birçok yöntem ve strateji bulunuyor. Bunlardan biri de ücretsiz kargodan yararlanmak. Ücretsiz kargo hizmeti sunmak tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki eden...
9 Mart 2018
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
E-ticarette ürün paketlemede gerekli olan öğeler
İnternetten satış yaparken firmaların ihtiyaç duydukları gereksinimlerden biri de ürün paketi ya da kutusu. Tüketicilerin ilgisini çekmek, ürünlerle ilgili merak uyandırmak ve ürünü iyi bir şekilde sunabilmek için e-ticarette...
14 Eylül 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin