Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

21 Ekim 2018
Sinan Oypan

Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik araçlarından biri haline geldi. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımlarına dönmesi nedeniyle de bu içeriklerin değeri ve görüntülenmesi de daha fazla olmaya başladı.

Instagram Hikaye paylaşımları bu nedenle markalar için de bir değer taşımaya başladı ve pazarlama da önemli bir yer kazanmaya başladı. Peki, Instagram Hikayeleri’nizi pazarlama aracı olarak nasıl kullanabilirsiniz?

Neden Instagram Hikayelerini kullanmalısınız?

Instagram Hikayeleri özelliğini kullanmak birçok farklı neden bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Aktif kullanıcı sayısı fazladır
  • Çok fazla efor harcamadan, hızlı bir şekilde içerik üretebilirsiniz
  • Yeni fikirleri test etmek için kullanabilirsiniz
  • Birçok farklı özellikten yararlanabilirsiniz
  • Trafik çekmek için kullanabilirsiniz
  • Hesabınızın keşfedilmesi için alternatifiniz olur

instagram Hikayeleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bir Hikaye oluşturmak için çok uzun süre üzerinde vakit harcamanız gerekmiyor. Değişik bir fikir ya da anlık bir paylaşım dahi Hikayeler için yeterli bir kriter. Normal gönderilerden farklı olarak sadece 24 saat görüntülenecekleri için çok kapsamlı bir çalışma yapmanız gerekmez.

Hikaye paylaşımlardan kullanabileceğiniz bazı özellikler bulunuyor. Öncelikle kamera çekim modlarından bahsedelim.

  • Metin paylaşımları: Sadece metin odaklı paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Canlı yayınlar: Takipçilerinizle doğrudan etkileşime geçmek için canlı yayınlar yapabilirsiniz.
  • Boomerang: 1-2 saniyelik döngü videoları hazırlayabilirsiniz.
  • Superzoom: Belli bir nesneye çok derinlemesine yakınlaştırma yapabilirsiniz. Ürün tanıtımlarında kullanabileceğiniz güzel alternatiflerden biri.
  • Rewind: Tersten oynatılacak videolar hazırlayabilirsiniz.
  • Eller serbest: Bu modda da kamerayı elinizde kayıt tuşuna basılı tutmak zorunda olmadan daha serbest çekim videolar hazırlayabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz Sticker ve özellikler:

  • Anket sticker’ı: İki alternatif arasında seçim yapılmasını sağlayan anket paylaşımları yapabilirsiniz.
  • Hashtag sticker’ı: Paylaşımlarınıza belli Hashtag’ler ekleyerek, keşfedilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Soru sticker’ı: Takipçilerinizin size soru sormasını sağlayabilirsiniz. Ürünlerle ilgili soru cevap paylaşımları yapabilir ya da kullanıcıların markanızla ilgili herhangi bir soru sormasını sağlayabilirsiniz.

Konum özelliğini kullanın

Kullanabileceğiniz bir diğer özellik ise konum etiketleme özelliği. Bu özellik iki farklı yaklaşımdan etkili olabilir. Birincisi bu konumla ilgili paylaşımları takip eden kullanıcılar hikayelerinizi görebilir ve bu da sayfanızın keşfedilmesini sağlar.

Bir diğer yaklaşım ise eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa, yaptığınız paylaşımlarda mağazanızı etiketleyebilir ve takipçilerinizi mağazanıza yönlendirmeye çalışabilirsiniz.

Yeni paylaşımlarınızı duyurabilirsiniz

Son dönemlerde Hikayeler’de kullanılan içerik türlerinden biri de sayfanızda yaptığınız son gönderiyi duyurmak oldu. Instagram’ın algoritmaları nedeniyle içerikleriniz tüm takipçilerinize ulaşmayabilir; ancak Instagram Hikayeler’inizin erişimi daha yüksek olabilir. Bu durumda da sayfanızda paylaştığınız son gönderiyi öne çıkartmak için de paylaşımlar yapabilirsiniz.

“Instagram

Sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Instagram Hikayeler’i aynı zamanda sitenize trafik çekmek için de kullanabilirsiniz. Sitenize ya da istediğiniz herhangi bir sayfaya yönlendirme yapmak için kullanabileceğiniz iki farklı yöntem bulunuyor.

Birincisi, profilinizde paylaştığınız linke yönlendirme yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızda gönderinin üzerine, linkin hakkımızda bölümünde olduğunu bildirecek bir metin ekleyebilir ve takipçilerinizin bu linke bakmasını sağlayabilirsiniz.

İkinci yöntem ise; 10 bin takipçinin üzerinde bir hesaba sahipseniz, paylaşımlarınıza dışarıya yönlendirme linkleri ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar gönderiyi yukarıya doğru kaydırdıklarında bu linke yönlenirler.

Sitenize trafik çekmek, bir ürün sayfasına yönlendirme yapmak ya da bir blog içeriğini duyurmak için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

Sonuçları Instagram İstatistikler üzerinden inceleyin

Yaptığınız çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görmek için Instagram’ın İstatistikler özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araca giriş yaptığınızda son 2 hafta içinde paylaştığınız Hikayeler’i ve bu paylaşımların aldığı etkileşim oranlarını görebilirsiniz.

Buradaki sonuçları inceleyerek hangi tür içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, hangilerinin etkileşim sağlamadığını görebilir ve sonrasında da içerik stratejinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?
Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve...
28 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Alibaba Aliexpress Satış Yapmak Rehberi 2020
Aliexpress satış yapmak / Alibaba satış yapmak rehberimize hoşgeldiniz. Alibaba mağaza açmak / aliexpress mağaza açma diğer bir deyişle Alibaba dükkan açmak / aliexpress dükkan açmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir...
1 Haziran 2017
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Bütçe hazırlama sürecinde bilmeniz gerekenler
E-ticarete bütçe hazırlama, finansal durumu kontrol altına almanızı sağlayacağı gibi elinizdeki sermayeyi de daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Bütçe hazırlama sayesinde elinizdeki parayı daha iyi bir şekilde...
23 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan