Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik araçlarından biri haline geldi. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımlarına dönmesi nedeniyle de bu içeriklerin değeri ve görüntülenmesi de daha fazla olmaya başladı.

Instagram Hikaye paylaşımları bu nedenle markalar için de bir değer taşımaya başladı ve pazarlama da önemli bir yer kazanmaya başladı. Peki, Instagram Hikayeleri’nizi pazarlama aracı olarak nasıl kullanabilirsiniz?

Neden Instagram Hikayelerini kullanmalısınız?

Instagram Hikayeleri özelliğini kullanmak birçok farklı neden bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Aktif kullanıcı sayısı fazladır
  • Çok fazla efor harcamadan, hızlı bir şekilde içerik üretebilirsiniz
  • Yeni fikirleri test etmek için kullanabilirsiniz
  • Birçok farklı özellikten yararlanabilirsiniz
  • Trafik çekmek için kullanabilirsiniz
  • Hesabınızın keşfedilmesi için alternatifiniz olur

instagram Hikayeleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bir Hikaye oluşturmak için çok uzun süre üzerinde vakit harcamanız gerekmiyor. Değişik bir fikir ya da anlık bir paylaşım dahi Hikayeler için yeterli bir kriter. Normal gönderilerden farklı olarak sadece 24 saat görüntülenecekleri için çok kapsamlı bir çalışma yapmanız gerekmez.

Hikaye paylaşımlardan kullanabileceğiniz bazı özellikler bulunuyor. Öncelikle kamera çekim modlarından bahsedelim.

  • Metin paylaşımları: Sadece metin odaklı paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Canlı yayınlar: Takipçilerinizle doğrudan etkileşime geçmek için canlı yayınlar yapabilirsiniz.
  • Boomerang: 1-2 saniyelik döngü videoları hazırlayabilirsiniz.
  • Superzoom: Belli bir nesneye çok derinlemesine yakınlaştırma yapabilirsiniz. Ürün tanıtımlarında kullanabileceğiniz güzel alternatiflerden biri.
  • Rewind: Tersten oynatılacak videolar hazırlayabilirsiniz.
  • Eller serbest: Bu modda da kamerayı elinizde kayıt tuşuna basılı tutmak zorunda olmadan daha serbest çekim videolar hazırlayabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz Sticker ve özellikler:

  • Anket sticker’ı: İki alternatif arasında seçim yapılmasını sağlayan anket paylaşımları yapabilirsiniz.
  • Hashtag sticker’ı: Paylaşımlarınıza belli Hashtag’ler ekleyerek, keşfedilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Soru sticker’ı: Takipçilerinizin size soru sormasını sağlayabilirsiniz. Ürünlerle ilgili soru cevap paylaşımları yapabilir ya da kullanıcıların markanızla ilgili herhangi bir soru sormasını sağlayabilirsiniz.

Konum özelliğini kullanın

Kullanabileceğiniz bir diğer özellik ise konum etiketleme özelliği. Bu özellik iki farklı yaklaşımdan etkili olabilir. Birincisi bu konumla ilgili paylaşımları takip eden kullanıcılar hikayelerinizi görebilir ve bu da sayfanızın keşfedilmesini sağlar.

Bir diğer yaklaşım ise eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa, yaptığınız paylaşımlarda mağazanızı etiketleyebilir ve takipçilerinizi mağazanıza yönlendirmeye çalışabilirsiniz.

Yeni paylaşımlarınızı duyurabilirsiniz

Son dönemlerde Hikayeler’de kullanılan içerik türlerinden biri de sayfanızda yaptığınız son gönderiyi duyurmak oldu. Instagram’ın algoritmaları nedeniyle içerikleriniz tüm takipçilerinize ulaşmayabilir; ancak Instagram Hikayeler’inizin erişimi daha yüksek olabilir. Bu durumda da sayfanızda paylaştığınız son gönderiyi öne çıkartmak için de paylaşımlar yapabilirsiniz.

“Instagram

Sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Instagram Hikayeler’i aynı zamanda sitenize trafik çekmek için de kullanabilirsiniz. Sitenize ya da istediğiniz herhangi bir sayfaya yönlendirme yapmak için kullanabileceğiniz iki farklı yöntem bulunuyor.

Birincisi, profilinizde paylaştığınız linke yönlendirme yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızda gönderinin üzerine, linkin hakkımızda bölümünde olduğunu bildirecek bir metin ekleyebilir ve takipçilerinizin bu linke bakmasını sağlayabilirsiniz.

İkinci yöntem ise; 10 bin takipçinin üzerinde bir hesaba sahipseniz, paylaşımlarınıza dışarıya yönlendirme linkleri ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar gönderiyi yukarıya doğru kaydırdıklarında bu linke yönlenirler.

Sitenize trafik çekmek, bir ürün sayfasına yönlendirme yapmak ya da bir blog içeriğini duyurmak için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

Sonuçları Instagram İstatistikler üzerinden inceleyin

Yaptığınız çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görmek için Instagram’ın İstatistikler özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araca giriş yaptığınızda son 2 hafta içinde paylaştığınız Hikayeler’i ve bu paylaşımların aldığı etkileşim oranlarını görebilirsiniz.

Buradaki sonuçları inceleyerek hangi tür içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, hangilerinin etkileşim sağlamadığını görebilir ve sonrasında da içerik stratejinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın