Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

21 Ekim 2018
Sinan Oypan

Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik araçlarından biri haline geldi. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımlarına dönmesi nedeniyle de bu içeriklerin değeri ve görüntülenmesi de daha fazla olmaya başladı.

Instagram Hikaye paylaşımları bu nedenle markalar için de bir değer taşımaya başladı ve pazarlama da önemli bir yer kazanmaya başladı. Peki, Instagram Hikayeleri’nizi pazarlama aracı olarak nasıl kullanabilirsiniz?

Neden Instagram Hikayelerini kullanmalısınız?

Instagram Hikayeleri özelliğini kullanmak birçok farklı neden bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Aktif kullanıcı sayısı fazladır
  • Çok fazla efor harcamadan, hızlı bir şekilde içerik üretebilirsiniz
  • Yeni fikirleri test etmek için kullanabilirsiniz
  • Birçok farklı özellikten yararlanabilirsiniz
  • Trafik çekmek için kullanabilirsiniz
  • Hesabınızın keşfedilmesi için alternatifiniz olur

instagram Hikayeleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bir Hikaye oluşturmak için çok uzun süre üzerinde vakit harcamanız gerekmiyor. Değişik bir fikir ya da anlık bir paylaşım dahi Hikayeler için yeterli bir kriter. Normal gönderilerden farklı olarak sadece 24 saat görüntülenecekleri için çok kapsamlı bir çalışma yapmanız gerekmez.

Hikaye paylaşımlardan kullanabileceğiniz bazı özellikler bulunuyor. Öncelikle kamera çekim modlarından bahsedelim.

  • Metin paylaşımları: Sadece metin odaklı paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Canlı yayınlar: Takipçilerinizle doğrudan etkileşime geçmek için canlı yayınlar yapabilirsiniz.
  • Boomerang: 1-2 saniyelik döngü videoları hazırlayabilirsiniz.
  • Superzoom: Belli bir nesneye çok derinlemesine yakınlaştırma yapabilirsiniz. Ürün tanıtımlarında kullanabileceğiniz güzel alternatiflerden biri.
  • Rewind: Tersten oynatılacak videolar hazırlayabilirsiniz.
  • Eller serbest: Bu modda da kamerayı elinizde kayıt tuşuna basılı tutmak zorunda olmadan daha serbest çekim videolar hazırlayabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz Sticker ve özellikler:

  • Anket sticker’ı: İki alternatif arasında seçim yapılmasını sağlayan anket paylaşımları yapabilirsiniz.
  • Hashtag sticker’ı: Paylaşımlarınıza belli Hashtag’ler ekleyerek, keşfedilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Soru sticker’ı: Takipçilerinizin size soru sormasını sağlayabilirsiniz. Ürünlerle ilgili soru cevap paylaşımları yapabilir ya da kullanıcıların markanızla ilgili herhangi bir soru sormasını sağlayabilirsiniz.

Konum özelliğini kullanın

Kullanabileceğiniz bir diğer özellik ise konum etiketleme özelliği. Bu özellik iki farklı yaklaşımdan etkili olabilir. Birincisi bu konumla ilgili paylaşımları takip eden kullanıcılar hikayelerinizi görebilir ve bu da sayfanızın keşfedilmesini sağlar.

Bir diğer yaklaşım ise eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa, yaptığınız paylaşımlarda mağazanızı etiketleyebilir ve takipçilerinizi mağazanıza yönlendirmeye çalışabilirsiniz.

Yeni paylaşımlarınızı duyurabilirsiniz

Son dönemlerde Hikayeler’de kullanılan içerik türlerinden biri de sayfanızda yaptığınız son gönderiyi duyurmak oldu. Instagram’ın algoritmaları nedeniyle içerikleriniz tüm takipçilerinize ulaşmayabilir; ancak Instagram Hikayeler’inizin erişimi daha yüksek olabilir. Bu durumda da sayfanızda paylaştığınız son gönderiyi öne çıkartmak için de paylaşımlar yapabilirsiniz.

“Instagram

Sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Instagram Hikayeler’i aynı zamanda sitenize trafik çekmek için de kullanabilirsiniz. Sitenize ya da istediğiniz herhangi bir sayfaya yönlendirme yapmak için kullanabileceğiniz iki farklı yöntem bulunuyor.

Birincisi, profilinizde paylaştığınız linke yönlendirme yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızda gönderinin üzerine, linkin hakkımızda bölümünde olduğunu bildirecek bir metin ekleyebilir ve takipçilerinizin bu linke bakmasını sağlayabilirsiniz.

İkinci yöntem ise; 10 bin takipçinin üzerinde bir hesaba sahipseniz, paylaşımlarınıza dışarıya yönlendirme linkleri ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar gönderiyi yukarıya doğru kaydırdıklarında bu linke yönlenirler.

Sitenize trafik çekmek, bir ürün sayfasına yönlendirme yapmak ya da bir blog içeriğini duyurmak için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

Sonuçları Instagram İstatistikler üzerinden inceleyin

Yaptığınız çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görmek için Instagram’ın İstatistikler özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araca giriş yaptığınızda son 2 hafta içinde paylaştığınız Hikayeler’i ve bu paylaşımların aldığı etkileşim oranlarını görebilirsiniz.

Buradaki sonuçları inceleyerek hangi tür içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, hangilerinin etkileşim sağlamadığını görebilir ve sonrasında da içerik stratejinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Fuar etkinlikleri B2B firmaları için neden önemli?
B2B firmalarının yapması gereken en önemli konulardan biri farklı ve büyük şirketlere ulaşarak, kendi ürünlerini bu firmalara satmak olduğu için fuar etkinlikleri, B2B firmaları için büyük önem taşımakta. Fuarlar ve ticari...
5 Ocak 2019
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan