fbpx

Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda.

Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik araçlarından biri haline geldi. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderiler yerine Hikaye paylaşımlarına dönmesi nedeniyle de bu içeriklerin değeri ve görüntülenmesi de daha fazla olmaya başladı.

Instagram Hikaye paylaşımları bu nedenle markalar için de bir değer taşımaya başladı ve pazarlama da önemli bir yer kazanmaya başladı. Peki, Instagram Hikayeleri’nizi pazarlama aracı olarak nasıl kullanabilirsiniz?

Neden Instagram Hikayelerini kullanmalısınız?

Instagram Hikayeleri özelliğini kullanmak birçok farklı neden bulunuyor. Bunları da şöyle sıralayabiliriz:

  • Aktif kullanıcı sayısı fazladır
  • Çok fazla efor harcamadan, hızlı bir şekilde içerik üretebilirsiniz
  • Yeni fikirleri test etmek için kullanabilirsiniz
  • Birçok farklı özellikten yararlanabilirsiniz
  • Trafik çekmek için kullanabilirsiniz
  • Hesabınızın keşfedilmesi için alternatifiniz olur

instagram Hikayeleri nasıl kullanabilirsiniz?

Bir Hikaye oluşturmak için çok uzun süre üzerinde vakit harcamanız gerekmiyor. Değişik bir fikir ya da anlık bir paylaşım dahi Hikayeler için yeterli bir kriter. Normal gönderilerden farklı olarak sadece 24 saat görüntülenecekleri için çok kapsamlı bir çalışma yapmanız gerekmez.

Hikaye paylaşımlardan kullanabileceğiniz bazı özellikler bulunuyor. Öncelikle kamera çekim modlarından bahsedelim.

  • Metin paylaşımları: Sadece metin odaklı paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Canlı yayınlar: Takipçilerinizle doğrudan etkileşime geçmek için canlı yayınlar yapabilirsiniz.
  • Boomerang: 1-2 saniyelik döngü videoları hazırlayabilirsiniz.
  • Superzoom: Belli bir nesneye çok derinlemesine yakınlaştırma yapabilirsiniz. Ürün tanıtımlarında kullanabileceğiniz güzel alternatiflerden biri.
  • Rewind: Tersten oynatılacak videolar hazırlayabilirsiniz.
  • Eller serbest: Bu modda da kamerayı elinizde kayıt tuşuna basılı tutmak zorunda olmadan daha serbest çekim videolar hazırlayabilirsiniz.

Kullanabileceğiniz Sticker ve özellikler:

  • Anket sticker’ı: İki alternatif arasında seçim yapılmasını sağlayan anket paylaşımları yapabilirsiniz.
  • Hashtag sticker’ı: Paylaşımlarınıza belli Hashtag’ler ekleyerek, keşfedilmesini sağlayabilirsiniz.
  • Soru sticker’ı: Takipçilerinizin size soru sormasını sağlayabilirsiniz. Ürünlerle ilgili soru cevap paylaşımları yapabilir ya da kullanıcıların markanızla ilgili herhangi bir soru sormasını sağlayabilirsiniz.

Konum özelliğini kullanın

Kullanabileceğiniz bir diğer özellik ise konum etiketleme özelliği. Bu özellik iki farklı yaklaşımdan etkili olabilir. Birincisi bu konumla ilgili paylaşımları takip eden kullanıcılar hikayelerinizi görebilir ve bu da sayfanızın keşfedilmesini sağlar.

Bir diğer yaklaşım ise eğer fiziki mağazanız bulunuyorsa, yaptığınız paylaşımlarda mağazanızı etiketleyebilir ve takipçilerinizi mağazanıza yönlendirmeye çalışabilirsiniz.

Yeni paylaşımlarınızı duyurabilirsiniz

Son dönemlerde Hikayeler’de kullanılan içerik türlerinden biri de sayfanızda yaptığınız son gönderiyi duyurmak oldu. Instagram’ın algoritmaları nedeniyle içerikleriniz tüm takipçilerinize ulaşmayabilir; ancak Instagram Hikayeler’inizin erişimi daha yüksek olabilir. Bu durumda da sayfanızda paylaştığınız son gönderiyi öne çıkartmak için de paylaşımlar yapabilirsiniz.

“Instagram

Sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

Instagram Hikayeler’i aynı zamanda sitenize trafik çekmek için de kullanabilirsiniz. Sitenize ya da istediğiniz herhangi bir sayfaya yönlendirme yapmak için kullanabileceğiniz iki farklı yöntem bulunuyor.

Birincisi, profilinizde paylaştığınız linke yönlendirme yapabilirsiniz. Paylaşımlarınızda gönderinin üzerine, linkin hakkımızda bölümünde olduğunu bildirecek bir metin ekleyebilir ve takipçilerinizin bu linke bakmasını sağlayabilirsiniz.

İkinci yöntem ise; 10 bin takipçinin üzerinde bir hesaba sahipseniz, paylaşımlarınıza dışarıya yönlendirme linkleri ekleyebilirsiniz. Kullanıcılar gönderiyi yukarıya doğru kaydırdıklarında bu linke yönlenirler.

Sitenize trafik çekmek, bir ürün sayfasına yönlendirme yapmak ya da bir blog içeriğini duyurmak için bu yöntemi kullanabilirsiniz.

Sonuçları Instagram İstatistikler üzerinden inceleyin

Yaptığınız çalışmaların nasıl sonuç verdiğini görmek için Instagram’ın İstatistikler özelliğini kullanabilirsiniz. Bu araca giriş yaptığınızda son 2 hafta içinde paylaştığınız Hikayeler’i ve bu paylaşımların aldığı etkileşim oranlarını görebilirsiniz.

Buradaki sonuçları inceleyerek hangi tür içeriklerin daha fazla ilgi gördüğünü, hangilerinin etkileşim sağlamadığını görebilir ve sonrasında da içerik stratejinizi bu doğrultuda geliştirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram'ın algoritması ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir yere sahip. Birçok reklam veren ve marka, hedef kitlelerine ulaşmak için Instagram’ı kullanıyor. Hem B2B hem B2C tarafında Instagram oldukça yaygın. Bu kadar yaygın olan bir...
16 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Sitenizin SEO’sunu geliştirmek için kaçınmanız gereken uygulamalar
Doğru bir SEO strateji uygulamak, e-ticaret sitenizin arama motorlarında daha iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur. Arama motorlarında üst sıralardaki görünürlüğünüzün artması da organik olarak elde edeceğiniz trafiğin...
25 Eylül 2017
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan