fbpx

Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?

2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?

Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu özellikle beraber Snapchat’i bir nevi kopyalamış oldu.

Tabii ki her ikisi de ayrı bir platform olarak ele alınmalı. Bunun sebebi ise her iki platformun da hedef kitlesinin ayrı olması. Özellikle markalar bu iki mecra arasında seçim yaparken, kendi hedef kitlelerin hangi mecra üzerinde daha aktif olduğunu seçmeleri gerekiyor.

Instagram’ın böyle bir özellik getirmiş olması, e-ticaret firmaları için aslında oldukça önemli bir gelişme oldu; çünkü birçok firma kendini Snapchat’te konumlandıramıyordu; fakat Instagram’a Snapchat özelliğinin gelmesi, e-ticaret firmalarının bazı yenilikleri kullanmasına aracı oldu.

Instagram Hikayeler özelliği nedir?

Bilmeyenler için özellikle bu özelliğine ne olduğunu anlatarak başlayalım. Aslında adında anlaşılacağı gibi bir hikaye paylaşmak için kullanabileceğiniz bir özellik. Tabii ki illa bir hikaye paylaşmanız gerekmiyor. Ürün ve kampanyalarınızla veya herhangi bir konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Bu özellikteki en önemli detay yaptığınız paylaşımların otomatik olarak 24 saat sonra siliniyor olması. Yani aynen Snapchat’te olduğu gibi gönderileriniz hesabınızda kayıtlı kalmıyor ve bir gün sonra Instagram üzerinden siliniyor.

Yaptığınız paylaşımların bir gün sonra siliniyor olması hem bazı avantajları hem de dezavantajları beraberinde getiriyor. Dilerseniz, paylaşım yapmadan önce gönderinizi cihazınıza kaydedebiliyorsunuz. Ancak bu ayarı ayrıca yapmanız gerekiyor. Aksi takdirde gönderiniz sadece 24 saat görünüyor.

Bu özellikte gün içinde yapacağınız paylaşımların bir limiti bulunmuyor. Dilediğiniz kadar paylaşım yapabilirsiniz. Bu nedenle de bir gün içinde farklı hikayeler ve içerikler oluşturma şansınız bulunuyor.

Instagram Hikayeler özelliğini nasıl kullanabilirsiniz?

1. Adım

Öncelikle akıllı telefonunuz üzerinde Instagram’ın en son sürümünün yüklü olması gerekiyor. Eğer telefonunuzda güncellemeleri otomatik olarak yapmıyorsanız, uygulamalar ayarlarınız üzerinden Instagram uygulamanızı manuel olarak güncellemeniz gerekiyor.

Güncelleme işlemini tamamladıktan sonra Instagram Hikayeler özelliği otomatik olarak eklenmiş ve kullanıma hazır oluyor. Bunun için ekstra bir işlem yapmanız gerekmiyor.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yapın ve uygulamayı akıllı telefonunuzda açın. Zaman tünelinizin (yani ana sayfanızın) sol üst köşesinde bir artı işareti göreceksiniz. Bu artı işaretinin altında da yuvarlak içinde profil resimleri bulunuyor. Bu profil resimleri, takip ettiğiniz kişilerin paylaştığı hikayeleri gösteriyor. Bunların üzerine tıklarsanız, bu kişilerin yaptığı hikaye paylaşımlarını görebilirsiniz. En başta ise sizin hikaye paylaşımlarız, yani sizin profiliniz bulunuyor.

instagram-hikayeler-ekran

3. Adım

Sol üstteki artı işaretine tıkladığınızda ise fotoğraf ya da video çekebileceğiniz bir ekran çıkıyor. Cihazınızın kamerası açılıyor da diyebiliriz. Burada oldukça basit bir ekran bulunuyor. Aşağıda bu alanın nasıl göründüğünü de fotoğrafta görebilirsiniz.

En alt ortadaki yuvarlağa tek sefer basarsanız fotoğraf çekimi yapıyorsunuz. Basılı tuttuğunuzda ise otomatik olarak video kaydına başlıyor. Basılı tutarken, yuvarlak üzerinde video sürenizi gösteren bir animasyon görünüyor. Buradan videonuzun ne kadar uzun olduğunu görebilirsiniz.

instagram-hikayeler-ekran-2

4. Adım

Fotoğraf ya da video çekim işlemini bitirdikten sonra sağ üstteki ileri butonuna tıklayın. Sonraki pencerede görsel çalışmanız üzerinde düzenlemeler yapacağınız alan bulunuyor.

Sağ üstteki kalem işaretine tıkladığınızda, el ile çizimler yapabileceğiniz bir ekrana geçiyorsunuz. “Aa” işaretine tıkladığınızda ise görsel çalışmanızın üzerine metin ekleyebiliyorsunuz.

Bu işlemleri yaparken metinlerinizin ve şekillerinizin renklerini değiştirip, konumlarını da ayarlayabiliyorsunuz.

instagram-hikyaler-ekran-3

5. Adım

Tüm bu işlemler bittikten sonra en altta bulunan “tick” işaretine tıkladığınızda da gönderinizi paylaşmış oluyorsunuz. Paylaştığınız hikayeler sizin profilinize kaydolmuyor. Sadece hikaye bölümünde 24 saat boyunca görünüyor.

Gördüğünüz gibi Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak oldukça kolay. İşin yaratıcılık kısmı ise size kalıyor. Önümüzdeki günlerde Instagram Hikayeler üzerinde ne tür içerikler paylaşabileceğinizi ve nasıl pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi size anlatacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan