Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?

2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu özellikle beraber Snapchat’i bir nevi kopyalamış oldu. Tabii ki her ikisi de ayrı bir platform olarak ele alınmalı. Bunun sebebi ise her iki platformun da hedef kitlesinin ayrı olması. Özellikle markalar bu iki mecra arasında seçim yaparken, kendi hedef kitlelerin hangi mecra üzerinde daha aktif olduğunu seçmeleri gerekiyor. Instagram’ın böyle bir özellik getirmiş olması, e-ticaret firmaları için aslında oldukça önemli bir gelişme oldu; çünkü birçok firma kendini Snapchat’te konumlandıramıyordu; fakat Instagram’a Snapchat özelliğinin gelmesi, e-ticaret firmalarının bazı yenilikleri kullanmasına aracı oldu.

Instagram Hikayeler özelliği nedir?

Bilmeyenler için özellikle bu özelliğine ne olduğunu anlatarak başlayalım. Aslında adında anlaşılacağı gibi bir hikaye paylaşmak için kullanabileceğiniz bir özellik. Tabii ki illa bir hikaye paylaşmanız gerekmiyor. Ürün ve kampanyalarınızla veya herhangi bir konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu özellikteki en önemli detay yaptığınız paylaşımların otomatik olarak 24 saat sonra siliniyor olması. Yani aynen Snapchat’te olduğu gibi gönderileriniz hesabınızda kayıtlı kalmıyor ve bir gün sonra Instagram üzerinden siliniyor. Yaptığınız paylaşımların bir gün sonra siliniyor olması hem bazı avantajları hem de dezavantajları beraberinde getiriyor. Dilerseniz, paylaşım yapmadan önce gönderinizi cihazınıza kaydedebiliyorsunuz. Ancak bu ayarı ayrıca yapmanız gerekiyor. Aksi takdirde gönderiniz sadece 24 saat görünüyor. Bu özellikte gün içinde yapacağınız paylaşımların bir limiti bulunmuyor. Dilediğiniz kadar paylaşım yapabilirsiniz. Bu nedenle de bir gün içinde farklı hikayeler ve içerikler oluşturma şansınız bulunuyor.

Instagram Hikayeler özelliğini nasıl kullanabilirsiniz?

1. Adım

Öncelikle akıllı telefonunuz üzerinde Instagram’ın en son sürümünün yüklü olması gerekiyor. Eğer telefonunuzda güncellemeleri otomatik olarak yapmıyorsanız, uygulamalar ayarlarınız üzerinden Instagram uygulamanızı manuel olarak güncellemeniz gerekiyor. Güncelleme işlemini tamamladıktan sonra Instagram Hikayeler özelliği otomatik olarak eklenmiş ve kullanıma hazır oluyor. Bunun için ekstra bir işlem yapmanız gerekmiyor.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yapın ve uygulamayı akıllı telefonunuzda açın. Zaman tünelinizin (yani ana sayfanızın) sol üst köşesinde bir artı işareti göreceksiniz. Bu artı işaretinin altında da yuvarlak içinde profil resimleri bulunuyor. Bu profil resimleri, takip ettiğiniz kişilerin paylaştığı hikayeleri gösteriyor. Bunların üzerine tıklarsanız, bu kişilerin yaptığı hikaye paylaşımlarını görebilirsiniz. En başta ise sizin hikaye paylaşımlarız, yani sizin profiliniz bulunuyor. instagram-hikayeler-ekran

3. Adım

Sol üstteki artı işaretine tıkladığınızda ise fotoğraf ya da video çekebileceğiniz bir ekran çıkıyor. Cihazınızın kamerası açılıyor da diyebiliriz. Burada oldukça basit bir ekran bulunuyor. Aşağıda bu alanın nasıl göründüğünü de fotoğrafta görebilirsiniz. En alt ortadaki yuvarlağa tek sefer basarsanız fotoğraf çekimi yapıyorsunuz. Basılı tuttuğunuzda ise otomatik olarak video kaydına başlıyor. Basılı tutarken, yuvarlak üzerinde video sürenizi gösteren bir animasyon görünüyor. Buradan videonuzun ne kadar uzun olduğunu görebilirsiniz. instagram-hikayeler-ekran-2

4. Adım

Fotoğraf ya da video çekim işlemini bitirdikten sonra sağ üstteki ileri butonuna tıklayın. Sonraki pencerede görsel çalışmanız üzerinde düzenlemeler yapacağınız alan bulunuyor. Sağ üstteki kalem işaretine tıkladığınızda, el ile çizimler yapabileceğiniz bir ekrana geçiyorsunuz. “Aa” işaretine tıkladığınızda ise görsel çalışmanızın üzerine metin ekleyebiliyorsunuz. Bu işlemleri yaparken metinlerinizin ve şekillerinizin renklerini değiştirip, konumlarını da ayarlayabiliyorsunuz. instagram-hikyaler-ekran-3

5. Adım

Tüm bu işlemler bittikten sonra en altta bulunan “tick” işaretine tıkladığınızda da gönderinizi paylaşmış oluyorsunuz. Paylaştığınız hikayeler sizin profilinize kaydolmuyor. Sadece hikaye bölümünde 24 saat boyunca görünüyor. Gördüğünüz gibi Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak oldukça kolay. İşin yaratıcılık kısmı ise size kalıyor. Önümüzdeki günlerde Instagram Hikayeler üzerinde ne tür içerikler paylaşabileceğinizi ve nasıl pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi size anlatacağız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Kendin yap ürünleri nasıl işe dönüştürülür?
Online alışveriş her geçen gün artarken e-ticaret pazarı da sektör çeşitliliğini artırmaya başlıyor. Bunlardan biri de “kendin yap” ingilizce tabiriyle DIY (Do It Yourself) sektörü… Özellikle son zamanlarda, pandeminin...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz Youtube içerik fikirleri
Video pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça popüler ve e-ticaret sitenizi tanıtmak için de farklı Youtube içerik fikirleri üretmeniz gerekiyor. Değişik fikirlerin yanı sıra ürün ve marka bilinirliğini artırabileceğiniz video...
2 Ocak 2019
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-İhracat İçin 5 Önemli Reklam Stratejisi
E-ticarette reklam ve tanıtım yapmak bir tercihten ziyade zorunluluktur. Rakibin çok, rekabetin ise yoğun olduğu bu ortamda pazarlama faaliyetlerine yeterli önemin verilmesi gerekir. Online alışverişte seçenek ve avantaj çok olduğu için...
25 Şubat 2022
Markethinkers
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın