Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?

2 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?

Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu özellikle beraber Snapchat’i bir nevi kopyalamış oldu.

Tabii ki her ikisi de ayrı bir platform olarak ele alınmalı. Bunun sebebi ise her iki platformun da hedef kitlesinin ayrı olması. Özellikle markalar bu iki mecra arasında seçim yaparken, kendi hedef kitlelerin hangi mecra üzerinde daha aktif olduğunu seçmeleri gerekiyor.

Instagram’ın böyle bir özellik getirmiş olması, e-ticaret firmaları için aslında oldukça önemli bir gelişme oldu; çünkü birçok firma kendini Snapchat’te konumlandıramıyordu; fakat Instagram’a Snapchat özelliğinin gelmesi, e-ticaret firmalarının bazı yenilikleri kullanmasına aracı oldu.

Instagram Hikayeler özelliği nedir?

Bilmeyenler için özellikle bu özelliğine ne olduğunu anlatarak başlayalım. Aslında adında anlaşılacağı gibi bir hikaye paylaşmak için kullanabileceğiniz bir özellik. Tabii ki illa bir hikaye paylaşmanız gerekmiyor. Ürün ve kampanyalarınızla veya herhangi bir konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Bu özellikteki en önemli detay yaptığınız paylaşımların otomatik olarak 24 saat sonra siliniyor olması. Yani aynen Snapchat’te olduğu gibi gönderileriniz hesabınızda kayıtlı kalmıyor ve bir gün sonra Instagram üzerinden siliniyor.

Yaptığınız paylaşımların bir gün sonra siliniyor olması hem bazı avantajları hem de dezavantajları beraberinde getiriyor. Dilerseniz, paylaşım yapmadan önce gönderinizi cihazınıza kaydedebiliyorsunuz. Ancak bu ayarı ayrıca yapmanız gerekiyor. Aksi takdirde gönderiniz sadece 24 saat görünüyor.

Bu özellikte gün içinde yapacağınız paylaşımların bir limiti bulunmuyor. Dilediğiniz kadar paylaşım yapabilirsiniz. Bu nedenle de bir gün içinde farklı hikayeler ve içerikler oluşturma şansınız bulunuyor.

Instagram Hikayeler özelliğini nasıl kullanabilirsiniz?

1. Adım

Öncelikle akıllı telefonunuz üzerinde Instagram’ın en son sürümünün yüklü olması gerekiyor. Eğer telefonunuzda güncellemeleri otomatik olarak yapmıyorsanız, uygulamalar ayarlarınız üzerinden Instagram uygulamanızı manuel olarak güncellemeniz gerekiyor.

Güncelleme işlemini tamamladıktan sonra Instagram Hikayeler özelliği otomatik olarak eklenmiş ve kullanıma hazır oluyor. Bunun için ekstra bir işlem yapmanız gerekmiyor.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yapın ve uygulamayı akıllı telefonunuzda açın. Zaman tünelinizin (yani ana sayfanızın) sol üst köşesinde bir artı işareti göreceksiniz. Bu artı işaretinin altında da yuvarlak içinde profil resimleri bulunuyor. Bu profil resimleri, takip ettiğiniz kişilerin paylaştığı hikayeleri gösteriyor. Bunların üzerine tıklarsanız, bu kişilerin yaptığı hikaye paylaşımlarını görebilirsiniz. En başta ise sizin hikaye paylaşımlarız, yani sizin profiliniz bulunuyor.

instagram-hikayeler-ekran

3. Adım

Sol üstteki artı işaretine tıkladığınızda ise fotoğraf ya da video çekebileceğiniz bir ekran çıkıyor. Cihazınızın kamerası açılıyor da diyebiliriz. Burada oldukça basit bir ekran bulunuyor. Aşağıda bu alanın nasıl göründüğünü de fotoğrafta görebilirsiniz.

En alt ortadaki yuvarlağa tek sefer basarsanız fotoğraf çekimi yapıyorsunuz. Basılı tuttuğunuzda ise otomatik olarak video kaydına başlıyor. Basılı tutarken, yuvarlak üzerinde video sürenizi gösteren bir animasyon görünüyor. Buradan videonuzun ne kadar uzun olduğunu görebilirsiniz.

instagram-hikayeler-ekran-2

4. Adım

Fotoğraf ya da video çekim işlemini bitirdikten sonra sağ üstteki ileri butonuna tıklayın. Sonraki pencerede görsel çalışmanız üzerinde düzenlemeler yapacağınız alan bulunuyor.

Sağ üstteki kalem işaretine tıkladığınızda, el ile çizimler yapabileceğiniz bir ekrana geçiyorsunuz. “Aa” işaretine tıkladığınızda ise görsel çalışmanızın üzerine metin ekleyebiliyorsunuz.

Bu işlemleri yaparken metinlerinizin ve şekillerinizin renklerini değiştirip, konumlarını da ayarlayabiliyorsunuz.

instagram-hikyaler-ekran-3

5. Adım

Tüm bu işlemler bittikten sonra en altta bulunan “tick” işaretine tıkladığınızda da gönderinizi paylaşmış oluyorsunuz. Paylaştığınız hikayeler sizin profilinize kaydolmuyor. Sadece hikaye bölümünde 24 saat boyunca görünüyor.

Gördüğünüz gibi Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak oldukça kolay. İşin yaratıcılık kısmı ise size kalıyor. Önümüzdeki günlerde Instagram Hikayeler üzerinde ne tür içerikler paylaşabileceğinizi ve nasıl pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi size anlatacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Web Sitesi Trafiğini Öğrenmek ve Site Trafiğini Artırmak
Site Trafiği Nedir? Web site sahipleri için oldukça önemli olan site trafiği, genel anlamda bir web sitesini ziyaret eden kullanıcıları ifade eder. Çeşitli performans araçları ile analiz edilebilen site trafiği, hangi kaynaktan...
10 Şubat 2021
Markethinkers
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Pazarlama Otomasyonu Nedir?
Özelleştirilebilir dijital alanlar ve her geçen gün daha da hızlanan akış, e-ticaret sitelerinin pazarlama anlayışlarını güncellemesini zorunlu kılmaktadır. E-ticarette etkin bir pazarlama için kişiselleştirme ve hızın bir arada...
26 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya video fikirleri
Sosyal medya video paylaşımları, sosyal medya pazarlama çalışmalarında en çok etkileşimi getiren içerik formatlarından biri olduğu için e-ticaret firmaları bu içeriklere yatırım yapmalı. Video son yıllarda yükselişte olduğu...
23 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar kampanya tanıtımları için nasıl kullanılır?
Sosyal mecralar ürün, marka ve kampanya tanıtımları yapmak için uzun süredir firmalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. Günümüzde tanıtım için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri olması nedeniyle...
6 Eylül 2020
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin