Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?

2 Kasım 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu özellikle beraber Snapchat’i bir nevi kopyalamış oldu.

Tabii ki her ikisi de ayrı bir platform olarak ele alınmalı. Bunun sebebi ise her iki platformun da hedef kitlesinin ayrı olması. Özellikle markalar bu iki mecra arasında seçim yaparken, kendi hedef kitlelerin hangi mecra üzerinde daha aktif olduğunu seçmeleri gerekiyor.

Instagram’ın böyle bir özellik getirmiş olması, e-ticaret firmaları için aslında oldukça önemli bir gelişme oldu; çünkü birçok firma kendini Snapchat’te konumlandıramıyordu; fakat Instagram’a Snapchat özelliğinin gelmesi, e-ticaret firmalarının bazı yenilikleri kullanmasına aracı oldu.

Instagram Hikayeler özelliği nedir?

Bilmeyenler için özellikle bu özelliğine ne olduğunu anlatarak başlayalım. Aslında adında anlaşılacağı gibi bir hikaye paylaşmak için kullanabileceğiniz bir özellik. Tabii ki illa bir hikaye paylaşmanız gerekmiyor. Ürün ve kampanyalarınızla veya herhangi bir konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Bu özellikteki en önemli detay yaptığınız paylaşımların otomatik olarak 24 saat sonra siliniyor olması. Yani aynen Snapchat’te olduğu gibi gönderileriniz hesabınızda kayıtlı kalmıyor ve bir gün sonra Instagram üzerinden siliniyor.

Yaptığınız paylaşımların bir gün sonra siliniyor olması hem bazı avantajları hem de dezavantajları beraberinde getiriyor. Dilerseniz, paylaşım yapmadan önce gönderinizi cihazınıza kaydedebiliyorsunuz. Ancak bu ayarı ayrıca yapmanız gerekiyor. Aksi takdirde gönderiniz sadece 24 saat görünüyor.

Bu özellikte gün içinde yapacağınız paylaşımların bir limiti bulunmuyor. Dilediğiniz kadar paylaşım yapabilirsiniz. Bu nedenle de bir gün içinde farklı hikayeler ve içerikler oluşturma şansınız bulunuyor.

Instagram Hikayeler özelliğini nasıl kullanabilirsiniz?

1. Adım

Öncelikle akıllı telefonunuz üzerinde Instagram’ın en son sürümünün yüklü olması gerekiyor. Eğer telefonunuzda güncellemeleri otomatik olarak yapmıyorsanız, uygulamalar ayarlarınız üzerinden Instagram uygulamanızı manuel olarak güncellemeniz gerekiyor.

Güncelleme işlemini tamamladıktan sonra Instagram Hikayeler özelliği otomatik olarak eklenmiş ve kullanıma hazır oluyor. Bunun için ekstra bir işlem yapmanız gerekmiyor.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yapın ve uygulamayı akıllı telefonunuzda açın. Zaman tünelinizin (yani ana sayfanızın) sol üst köşesinde bir artı işareti göreceksiniz. Bu artı işaretinin altında da yuvarlak içinde profil resimleri bulunuyor. Bu profil resimleri, takip ettiğiniz kişilerin paylaştığı hikayeleri gösteriyor. Bunların üzerine tıklarsanız, bu kişilerin yaptığı hikaye paylaşımlarını görebilirsiniz. En başta ise sizin hikaye paylaşımlarız, yani sizin profiliniz bulunuyor.

instagram-hikayeler-ekran

3. Adım

Sol üstteki artı işaretine tıkladığınızda ise fotoğraf ya da video çekebileceğiniz bir ekran çıkıyor. Cihazınızın kamerası açılıyor da diyebiliriz. Burada oldukça basit bir ekran bulunuyor. Aşağıda bu alanın nasıl göründüğünü de fotoğrafta görebilirsiniz.

En alt ortadaki yuvarlağa tek sefer basarsanız fotoğraf çekimi yapıyorsunuz. Basılı tuttuğunuzda ise otomatik olarak video kaydına başlıyor. Basılı tutarken, yuvarlak üzerinde video sürenizi gösteren bir animasyon görünüyor. Buradan videonuzun ne kadar uzun olduğunu görebilirsiniz.

instagram-hikayeler-ekran-2

4. Adım

Fotoğraf ya da video çekim işlemini bitirdikten sonra sağ üstteki ileri butonuna tıklayın. Sonraki pencerede görsel çalışmanız üzerinde düzenlemeler yapacağınız alan bulunuyor.

Sağ üstteki kalem işaretine tıkladığınızda, el ile çizimler yapabileceğiniz bir ekrana geçiyorsunuz. “Aa” işaretine tıkladığınızda ise görsel çalışmanızın üzerine metin ekleyebiliyorsunuz.

Bu işlemleri yaparken metinlerinizin ve şekillerinizin renklerini değiştirip, konumlarını da ayarlayabiliyorsunuz.

instagram-hikyaler-ekran-3

5. Adım

Tüm bu işlemler bittikten sonra en altta bulunan “tick” işaretine tıkladığınızda da gönderinizi paylaşmış oluyorsunuz. Paylaştığınız hikayeler sizin profilinize kaydolmuyor. Sadece hikaye bölümünde 24 saat boyunca görünüyor.

Gördüğünüz gibi Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak oldukça kolay. İşin yaratıcılık kısmı ise size kalıyor. Önümüzdeki günlerde Instagram Hikayeler üzerinde ne tür içerikler paylaşabileceğinizi ve nasıl pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi size anlatacağız.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Markaların bilmesi gereken Instagram istatistikleri | 2019
Instagram istatistik verilerini incelemek, bu mecra üzerinde yaptığınız pazarlama çalışmalarını geliştirmenizi sağlayacaktır. Kullanıcıların davranışlarını anlamak ve gönderi etkileşimlerinin nasıl etkilendiğini görmek...
9 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan