Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak için neler yapmalısınız?

2 Kasım 2016
Sinan Oypan

Geçtiğimiz aylarda Instagram, yeni bir özellik tanıttı. Hikayeler (Stories) isimli bu özellik ile beraber Instagram, Snapchat’e benzer bir yenilik sunmuş oldu. Her geçen daha da büyüyen Snapchat’le yarışma zorunluluğu hisseden, bu özellikle beraber Snapchat’i bir nevi kopyalamış oldu.

Tabii ki her ikisi de ayrı bir platform olarak ele alınmalı. Bunun sebebi ise her iki platformun da hedef kitlesinin ayrı olması. Özellikle markalar bu iki mecra arasında seçim yaparken, kendi hedef kitlelerin hangi mecra üzerinde daha aktif olduğunu seçmeleri gerekiyor.

Instagram’ın böyle bir özellik getirmiş olması, e-ticaret firmaları için aslında oldukça önemli bir gelişme oldu; çünkü birçok firma kendini Snapchat’te konumlandıramıyordu; fakat Instagram’a Snapchat özelliğinin gelmesi, e-ticaret firmalarının bazı yenilikleri kullanmasına aracı oldu.

Instagram Hikayeler özelliği nedir?

Bilmeyenler için özellikle bu özelliğine ne olduğunu anlatarak başlayalım. Aslında adında anlaşılacağı gibi bir hikaye paylaşmak için kullanabileceğiniz bir özellik. Tabii ki illa bir hikaye paylaşmanız gerekmiyor. Ürün ve kampanyalarınızla veya herhangi bir konu ile ilgili paylaşımlar yapabilirsiniz.

Bu özellikteki en önemli detay yaptığınız paylaşımların otomatik olarak 24 saat sonra siliniyor olması. Yani aynen Snapchat’te olduğu gibi gönderileriniz hesabınızda kayıtlı kalmıyor ve bir gün sonra Instagram üzerinden siliniyor.

Yaptığınız paylaşımların bir gün sonra siliniyor olması hem bazı avantajları hem de dezavantajları beraberinde getiriyor. Dilerseniz, paylaşım yapmadan önce gönderinizi cihazınıza kaydedebiliyorsunuz. Ancak bu ayarı ayrıca yapmanız gerekiyor. Aksi takdirde gönderiniz sadece 24 saat görünüyor.

Bu özellikte gün içinde yapacağınız paylaşımların bir limiti bulunmuyor. Dilediğiniz kadar paylaşım yapabilirsiniz. Bu nedenle de bir gün içinde farklı hikayeler ve içerikler oluşturma şansınız bulunuyor.

Instagram Hikayeler özelliğini nasıl kullanabilirsiniz?

1. Adım

Öncelikle akıllı telefonunuz üzerinde Instagram’ın en son sürümünün yüklü olması gerekiyor. Eğer telefonunuzda güncellemeleri otomatik olarak yapmıyorsanız, uygulamalar ayarlarınız üzerinden Instagram uygulamanızı manuel olarak güncellemeniz gerekiyor.

Güncelleme işlemini tamamladıktan sonra Instagram Hikayeler özelliği otomatik olarak eklenmiş ve kullanıma hazır oluyor. Bunun için ekstra bir işlem yapmanız gerekmiyor.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yapın ve uygulamayı akıllı telefonunuzda açın. Zaman tünelinizin (yani ana sayfanızın) sol üst köşesinde bir artı işareti göreceksiniz. Bu artı işaretinin altında da yuvarlak içinde profil resimleri bulunuyor. Bu profil resimleri, takip ettiğiniz kişilerin paylaştığı hikayeleri gösteriyor. Bunların üzerine tıklarsanız, bu kişilerin yaptığı hikaye paylaşımlarını görebilirsiniz. En başta ise sizin hikaye paylaşımlarız, yani sizin profiliniz bulunuyor.

instagram-hikayeler-ekran

3. Adım

Sol üstteki artı işaretine tıkladığınızda ise fotoğraf ya da video çekebileceğiniz bir ekran çıkıyor. Cihazınızın kamerası açılıyor da diyebiliriz. Burada oldukça basit bir ekran bulunuyor. Aşağıda bu alanın nasıl göründüğünü de fotoğrafta görebilirsiniz.

En alt ortadaki yuvarlağa tek sefer basarsanız fotoğraf çekimi yapıyorsunuz. Basılı tuttuğunuzda ise otomatik olarak video kaydına başlıyor. Basılı tutarken, yuvarlak üzerinde video sürenizi gösteren bir animasyon görünüyor. Buradan videonuzun ne kadar uzun olduğunu görebilirsiniz.

instagram-hikayeler-ekran-2

4. Adım

Fotoğraf ya da video çekim işlemini bitirdikten sonra sağ üstteki ileri butonuna tıklayın. Sonraki pencerede görsel çalışmanız üzerinde düzenlemeler yapacağınız alan bulunuyor.

Sağ üstteki kalem işaretine tıkladığınızda, el ile çizimler yapabileceğiniz bir ekrana geçiyorsunuz. “Aa” işaretine tıkladığınızda ise görsel çalışmanızın üzerine metin ekleyebiliyorsunuz.

Bu işlemleri yaparken metinlerinizin ve şekillerinizin renklerini değiştirip, konumlarını da ayarlayabiliyorsunuz.

instagram-hikyaler-ekran-3

5. Adım

Tüm bu işlemler bittikten sonra en altta bulunan “tick” işaretine tıkladığınızda da gönderinizi paylaşmış oluyorsunuz. Paylaştığınız hikayeler sizin profilinize kaydolmuyor. Sadece hikaye bölümünde 24 saat boyunca görünüyor.

Gördüğünüz gibi Instagram Hikayeler özelliğini kullanmak oldukça kolay. İşin yaratıcılık kısmı ise size kalıyor. Önümüzdeki günlerde Instagram Hikayeler üzerinde ne tür içerikler paylaşabileceğinizi ve nasıl pazarlama çalışmaları yapabileceğinizi size anlatacağız.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan