Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

27 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna incelemeye karar verdik. 24 saatlik görüntülenme süresi olan bu içeriklerin etkileşim ve erişim oranları, normal gönderilere kıyasla daha fazla oluyor. E-ticaret sitesi sahipleri, takipçileriyle daha iyi bir etkileşime geçmek için bu özellikten yararlanmalılar. Hikayeler üzerindeki paylaşımlarınızı ilgi çekici hale getirebilmek için de kullanabileceğiniz birkaç örneği bu rehberimizde paylaşıyoruz.

Adobe Spark isimli uygulama aracılığı ile mobil cihazınız üzerinden ücretsiz olarak buna benzer instagram hikaye örnekleri yapabilirsiniz. Instagram Hikayeler haricinde de bu uygulama ile farklı sosyal mecralar için görsel çalışmalar yapabilirsiniz. Aşağıda, farklı amaçlar için kullanabileceğiniz farklı örnekleri sizlerle paylaşıyoruz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram Hikaye anlatımı

E-ticaret sitenizle ilgili hikayeler anlatmak için kullanabileceğiniz bir örnek. Bu tür bir şablonla şirket içindeki gelişmeleri ya da ürünlerin üretim aşamalarını; paketleme sürecini ve şirketinizin sahne arkasında neler olduğunu paylaşabilirsiniz. Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yok ise instagramda satış yapmak ile ilgili olan yazımızı okuyabilir, InstaShop ile instagramdan satış nasıl yapılır öğrenebilirsiniz.

Hikaye anlatımı

Rehber içerikleri

Tüketicileri bilgilendirmek ve eğitmek amacıyla rehber içeriklerinizi instagram hikayelerinizde bu tür bir şablonla paylaşabilirsiniz. Günlük olarak paylaşılan ipuçları veya ipucu serileriyle takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Rehber içerikleri

Blog içeriği duyuruları

Blog içeriklerinizi duyurmak ve Instagram hesabınız üzerinde paylaşmak için Hikayeler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Üstteki gibi bir şablon hazırlayarak, takipçilerinizi blogunuza yönlendirebilirsiniz. 10 bin takipçi barajını geçtiğinizde, hikayelerinizde dışarıya yönlendirme linkleri verebiliyorsunuz. Takipçi sayınız 10 binin üzerindeyse, blogunuz yönlendirme linkleri de koyabilirsiniz.

Blog içeriği duyuruları

Liste ve Geri Sayımlar

Blog içeriklerinizdeki liste içeriklerini öne çıkartmak için böyle bir tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde geri sayım amaçlı olarak da ürünlerinizi ve kampanyalarınızı bu şekilde hikayelerinizde paylaşabilirsiniz.

Liste ve Geri Sayımlar

Zaman limitli tanıtımlar

Zaman limitli olan tanıtımlarınızı öne çıkartmak ve takipçilerinize ulaştırmak için böyle bir tasarımı kullanabilirsiniz. Dilerseniz metinlere ne kadarlık bir zaman kaldığını da ekleyerek, içeriğinizi daha cazip bir hale getirebilirsiniz.

Zaman limitli tanıtımlar

İndirim kuponu ve hediye paylaşımları

Instagram üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için hediye ve kupon kodu paylaşımları yaparken, hikayeleriniz üzerinde de farklı tasarımlar deneyerek, içeriklerinizi dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz. Firmalar, e-ticaret siteleri bu tip instagram hikaye örnekleri ile zaman zaman karşılaşabilirsiniz. Bu hesapları da incelemenizi öneririz.

Instagreamda indirim kuponu ve hediye paylaşımları

Özlü söz paylaşımları

İlham verici özlü söz paylaşımları ile etkileşim yaratmak istediğinizde arkaplan resimleri ve tipografi çalışmalarıyla farklı tasarımlar hazırlayarak instagram hikaye içeriklerinizi hazırlayabilirsiniz.

Özlü söz paylaşımları

Duyuru ve haber paylaşımları

Şirketle ilgili haberlerinizi, yeni duyurularınızı, etkinliklerinizi ya da canlı yayınlarınızı takipçilerinize duyurmak için ilgi çekici tasarımlar hazırlayabilirsiniz. Hikayeler üzerindeki erişim sayınızın yüksek olması, duyurularınızın daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur.

Duyuru ve haber paylaşımları

Paylaşımlarda ilgili ürün ve hizmete yönlendirmek

Instagram hesabınız bir kurum, bir ürün veya bir hizmet satışı içinde kullanıyorsanız bu özellikden faydalanmanız önemli. Yukarıda bahsettiğimiz tüm maddelerin amacı paylaşımlarımızı ilgi çekici hale getirmek ve insanların okumasını, izlemesini sağlamak. Belirli bir büyüklüğe eriştikten sonra da bunu ticarileştirmek, reklam yapmak veya ürün satmak olarak gerçekleştirildiğini görüyoruz. Aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririz, Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirsiniz. Dilerseniz e-ticaret paketleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Önümüzdeki günlerde Adobe Spark üzerinde bu tür tasarımları nasıl yapabileceğinizi başka bir rehberimizde anlatıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Petshop Açmak ve Petshop Ürünleri Satmak
Online petshop açmak / online pet shop açmak ve petshop ürünleri satmak, sanal pet shop nasıl açılır, pet shop açma maliyeti / pet shop açma fiyatı yani pet shop açmak ne kadara mal olur, petshop açmak için gerekli belgeler /...
8 Mayıs 2018
Gökçe Beyazaslan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan