Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

27 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna incelemeye karar verdik. 24 saatlik görüntülenme süresi olan bu içeriklerin etkileşim ve erişim oranları, normal gönderilere kıyasla daha fazla oluyor. E-ticaret sitesi sahipleri, takipçileriyle daha iyi bir etkileşime geçmek için bu özellikten yararlanmalılar. Hikayeler üzerindeki paylaşımlarınızı ilgi çekici hale getirebilmek için de kullanabileceğiniz birkaç örneği bu rehberimizde paylaşıyoruz.

Adobe Spark isimli uygulama aracılığı ile mobil cihazınız üzerinden ücretsiz olarak buna benzer instagram hikaye örnekleri yapabilirsiniz. Instagram Hikayeler haricinde de bu uygulama ile farklı sosyal mecralar için görsel çalışmalar yapabilirsiniz. Aşağıda, farklı amaçlar için kullanabileceğiniz farklı örnekleri sizlerle paylaşıyoruz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram Hikaye anlatımı

E-ticaret sitenizle ilgili hikayeler anlatmak için kullanabileceğiniz bir örnek. Bu tür bir şablonla şirket içindeki gelişmeleri ya da ürünlerin üretim aşamalarını; paketleme sürecini ve şirketinizin sahne arkasında neler olduğunu paylaşabilirsiniz. Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yok ise instagramda satış yapmak ile ilgili olan yazımızı okuyabilir, InstaShop ile instagramdan satış nasıl yapılır öğrenebilirsiniz.

Hikaye anlatımı

Rehber içerikleri

Tüketicileri bilgilendirmek ve eğitmek amacıyla rehber içeriklerinizi instagram hikayelerinizde bu tür bir şablonla paylaşabilirsiniz. Günlük olarak paylaşılan ipuçları veya ipucu serileriyle takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Rehber içerikleri

Blog içeriği duyuruları

Blog içeriklerinizi duyurmak ve Instagram hesabınız üzerinde paylaşmak için Hikayeler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Üstteki gibi bir şablon hazırlayarak, takipçilerinizi blogunuza yönlendirebilirsiniz. 10 bin takipçi barajını geçtiğinizde, hikayelerinizde dışarıya yönlendirme linkleri verebiliyorsunuz. Takipçi sayınız 10 binin üzerindeyse, blogunuz yönlendirme linkleri de koyabilirsiniz.

Blog içeriği duyuruları

Liste ve Geri Sayımlar

Blog içeriklerinizdeki liste içeriklerini öne çıkartmak için böyle bir tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde geri sayım amaçlı olarak da ürünlerinizi ve kampanyalarınızı bu şekilde hikayelerinizde paylaşabilirsiniz.

Liste ve Geri Sayımlar

Zaman limitli tanıtımlar

Zaman limitli olan tanıtımlarınızı öne çıkartmak ve takipçilerinize ulaştırmak için böyle bir tasarımı kullanabilirsiniz. Dilerseniz metinlere ne kadarlık bir zaman kaldığını da ekleyerek, içeriğinizi daha cazip bir hale getirebilirsiniz.

Zaman limitli tanıtımlar

İndirim kuponu ve hediye paylaşımları

Instagram üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için hediye ve kupon kodu paylaşımları yaparken, hikayeleriniz üzerinde de farklı tasarımlar deneyerek, içeriklerinizi dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz. Firmalar, e-ticaret siteleri bu tip instagram hikaye örnekleri ile zaman zaman karşılaşabilirsiniz. Bu hesapları da incelemenizi öneririz.

Instagreamda indirim kuponu ve hediye paylaşımları

Özlü söz paylaşımları

İlham verici özlü söz paylaşımları ile etkileşim yaratmak istediğinizde arkaplan resimleri ve tipografi çalışmalarıyla farklı tasarımlar hazırlayarak instagram hikaye içeriklerinizi hazırlayabilirsiniz.

Özlü söz paylaşımları

Duyuru ve haber paylaşımları

Şirketle ilgili haberlerinizi, yeni duyurularınızı, etkinliklerinizi ya da canlı yayınlarınızı takipçilerinize duyurmak için ilgi çekici tasarımlar hazırlayabilirsiniz. Hikayeler üzerindeki erişim sayınızın yüksek olması, duyurularınızın daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur.

Duyuru ve haber paylaşımları

Paylaşımlarda ilgili ürün ve hizmete yönlendirmek

Instagram hesabınız bir kurum, bir ürün veya bir hizmet satışı içinde kullanıyorsanız bu özellikden faydalanmanız önemli. Yukarıda bahsettiğimiz tüm maddelerin amacı paylaşımlarımızı ilgi çekici hale getirmek ve insanların okumasını, izlemesini sağlamak. Belirli bir büyüklüğe eriştikten sonra da bunu ticarileştirmek, reklam yapmak veya ürün satmak olarak gerçekleştirildiğini görüyoruz. Aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririz, Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirsiniz. Dilerseniz e-ticaret paketleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Önümüzdeki günlerde Adobe Spark üzerinde bu tür tasarımları nasıl yapabileceğinizi başka bir rehberimizde anlatıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kargo sürecinde müşterileri mutsuz eden 3 durum
E-ticarette müşteri memnuniyetini sağlamak için en önemli unsurlardan biri de kargo ve kargo sürecinin yönetilmesi. Bu süreçte sorun yaşanmaması ve mümkün olan en kısa sürede kargonun, alıcıya teslim edilmesi, müşterilerin...
24 Aralık 2016
Sinan Oypan
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler
E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları...
13 Ekim 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz düşük bütçeli dijital pazarlama yöntemleri
Dijital pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için büyük önem taşıyor. Tabii ki büyük firmaların ellerinde dijital pazarlama için yeterli bir bütçe bulunuyor; ancak küçük ve...
11 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan