Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

27 Ağustos 2018
Sinan Oypan

Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna incelemeye karar verdik. 24 saatlik görüntülenme süresi olan bu içeriklerin etkileşim ve erişim oranları, normal gönderilere kıyasla daha fazla oluyor. E-ticaret sitesi sahipleri, takipçileriyle daha iyi bir etkileşime geçmek için bu özellikten yararlanmalılar. Hikayeler üzerindeki paylaşımlarınızı ilgi çekici hale getirebilmek için de kullanabileceğiniz birkaç örneği bu rehberimizde paylaşıyoruz.

Adobe Spark isimli uygulama aracılığı ile mobil cihazınız üzerinden ücretsiz olarak buna benzer instagram hikaye örnekleri yapabilirsiniz. Instagram Hikayeler haricinde de bu uygulama ile farklı sosyal mecralar için görsel çalışmalar yapabilirsiniz. Aşağıda, farklı amaçlar için kullanabileceğiniz farklı örnekleri sizlerle paylaşıyoruz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram Hikaye anlatımı

E-ticaret sitenizle ilgili hikayeler anlatmak için kullanabileceğiniz bir örnek. Bu tür bir şablonla şirket içindeki gelişmeleri ya da ürünlerin üretim aşamalarını; paketleme sürecini ve şirketinizin sahne arkasında neler olduğunu paylaşabilirsiniz. Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yok ise instagramda satış yapmak ile ilgili olan yazımızı okuyabilir, InstaShop ile instagramdan satış nasıl yapılır öğrenebilirsiniz.

Hikaye anlatımı

Rehber içerikleri

Tüketicileri bilgilendirmek ve eğitmek amacıyla rehber içeriklerinizi instagram hikayelerinizde bu tür bir şablonla paylaşabilirsiniz. Günlük olarak paylaşılan ipuçları veya ipucu serileriyle takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Rehber içerikleri

Blog içeriği duyuruları

Blog içeriklerinizi duyurmak ve Instagram hesabınız üzerinde paylaşmak için Hikayeler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Üstteki gibi bir şablon hazırlayarak, takipçilerinizi blogunuza yönlendirebilirsiniz. 10 bin takipçi barajını geçtiğinizde, hikayelerinizde dışarıya yönlendirme linkleri verebiliyorsunuz. Takipçi sayınız 10 binin üzerindeyse, blogunuz yönlendirme linkleri de koyabilirsiniz.

Blog içeriği duyuruları

Liste ve Geri Sayımlar

Blog içeriklerinizdeki liste içeriklerini öne çıkartmak için böyle bir tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde geri sayım amaçlı olarak da ürünlerinizi ve kampanyalarınızı bu şekilde hikayelerinizde paylaşabilirsiniz.

Liste ve Geri Sayımlar

Zaman limitli tanıtımlar

Zaman limitli olan tanıtımlarınızı öne çıkartmak ve takipçilerinize ulaştırmak için böyle bir tasarımı kullanabilirsiniz. Dilerseniz metinlere ne kadarlık bir zaman kaldığını da ekleyerek, içeriğinizi daha cazip bir hale getirebilirsiniz.

Zaman limitli tanıtımlar

İndirim kuponu ve hediye paylaşımları

Instagram üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için hediye ve kupon kodu paylaşımları yaparken, hikayeleriniz üzerinde de farklı tasarımlar deneyerek, içeriklerinizi dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz. Firmalar, e-ticaret siteleri bu tip instagram hikaye örnekleri ile zaman zaman karşılaşabilirsiniz. Bu hesapları da incelemenizi öneririz.

Instagreamda indirim kuponu ve hediye paylaşımları

Özlü söz paylaşımları

İlham verici özlü söz paylaşımları ile etkileşim yaratmak istediğinizde arkaplan resimleri ve tipografi çalışmalarıyla farklı tasarımlar hazırlayarak instagram hikaye içeriklerinizi hazırlayabilirsiniz.

Özlü söz paylaşımları

Duyuru ve haber paylaşımları

Şirketle ilgili haberlerinizi, yeni duyurularınızı, etkinliklerinizi ya da canlı yayınlarınızı takipçilerinize duyurmak için ilgi çekici tasarımlar hazırlayabilirsiniz. Hikayeler üzerindeki erişim sayınızın yüksek olması, duyurularınızın daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur.

Duyuru ve haber paylaşımları

Paylaşımlarda ilgili ürün ve hizmete yönlendirmek

Instagram hesabınız bir kurum, bir ürün veya bir hizmet satışı içinde kullanıyorsanız bu özellikden faydalanmanız önemli. Yukarıda bahsettiğimiz tüm maddelerin amacı paylaşımlarımızı ilgi çekici hale getirmek ve insanların okumasını, izlemesini sağlamak. Belirli bir büyüklüğe eriştikten sonra da bunu ticarileştirmek, reklam yapmak veya ürün satmak olarak gerçekleştirildiğini görüyoruz. Aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririz, Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirsiniz. Dilerseniz e-ticaret paketleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Önümüzdeki günlerde Adobe Spark üzerinde bu tür tasarımları nasıl yapabileceğinizi başka bir rehberimizde anlatıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya çalışmaları SEO’yu nasıl etkiliyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak aynı zamanda SEO için de etkili olmakta. Birçok sosyal mecranın içerikleri, arama motorlarında indekslendiği için şirketlerin SEO çalışmalarına olumlu şekilde etki ediyor. Peki, sosyal...
19 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 3. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak yazı serisinin son bölümünde içerik pazarlama ve ücretsiz olarak yapabileceğiniz çalışmalardan bahsedeceğiz. Önceki yazıları okumak isterseniz aşağıdaki bağlantıları...
5 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan