Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. Haliyle instagram hikaye örnekleri ve tipleri neler? Nasıl dikkat çekici instagram hikayeleri oluşturabilirsiniz. Bu yazımızda bu konuyu enine boyuna incelemeye karar verdik. 24 saatlik görüntülenme süresi olan bu içeriklerin etkileşim ve erişim oranları, normal gönderilere kıyasla daha fazla oluyor. E-ticaret sitesi sahipleri, takipçileriyle daha iyi bir etkileşime geçmek için bu özellikten yararlanmalılar. Hikayeler üzerindeki paylaşımlarınızı ilgi çekici hale getirebilmek için de kullanabileceğiniz birkaç örneği bu rehberimizde paylaşıyoruz.

Adobe Spark isimli uygulama aracılığı ile mobil cihazınız üzerinden ücretsiz olarak buna benzer instagram hikaye örnekleri yapabilirsiniz. Instagram Hikayeler haricinde de bu uygulama ile farklı sosyal mecralar için görsel çalışmalar yapabilirsiniz. Aşağıda, farklı amaçlar için kullanabileceğiniz farklı örnekleri sizlerle paylaşıyoruz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram Hikaye anlatımı

E-ticaret sitenizle ilgili hikayeler anlatmak için kullanabileceğiniz bir örnek. Bu tür bir şablonla şirket içindeki gelişmeleri ya da ürünlerin üretim aşamalarını; paketleme sürecini ve şirketinizin sahne arkasında neler olduğunu paylaşabilirsiniz. Eğer henüz bir e-ticaret siteniz yok ise instagramda satış yapmak ile ilgili olan yazımızı okuyabilir, InstaShop ile instagramdan satış nasıl yapılır öğrenebilirsiniz.

Hikaye anlatımı

Rehber içerikleri

Tüketicileri bilgilendirmek ve eğitmek amacıyla rehber içeriklerinizi instagram hikayelerinizde bu tür bir şablonla paylaşabilirsiniz. Günlük olarak paylaşılan ipuçları veya ipucu serileriyle takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

Rehber içerikleri

Blog içeriği duyuruları

Blog içeriklerinizi duyurmak ve Instagram hesabınız üzerinde paylaşmak için Hikayeler özelliğinden yararlanabilirsiniz. Üstteki gibi bir şablon hazırlayarak, takipçilerinizi blogunuza yönlendirebilirsiniz. 10 bin takipçi barajını geçtiğinizde, hikayelerinizde dışarıya yönlendirme linkleri verebiliyorsunuz. Takipçi sayınız 10 binin üzerindeyse, blogunuz yönlendirme linkleri de koyabilirsiniz.

Blog içeriği duyuruları

Liste ve Geri Sayımlar

Blog içeriklerinizdeki liste içeriklerini öne çıkartmak için böyle bir tasarımdan yararlanabilirsiniz. Bunun yanı sıra kampanya ve fırsat dönemlerinde geri sayım amaçlı olarak da ürünlerinizi ve kampanyalarınızı bu şekilde hikayelerinizde paylaşabilirsiniz.

Liste ve Geri Sayımlar

Zaman limitli tanıtımlar

Zaman limitli olan tanıtımlarınızı öne çıkartmak ve takipçilerinize ulaştırmak için böyle bir tasarımı kullanabilirsiniz. Dilerseniz metinlere ne kadarlık bir zaman kaldığını da ekleyerek, içeriğinizi daha cazip bir hale getirebilirsiniz.

Zaman limitli tanıtımlar

İndirim kuponu ve hediye paylaşımları

Instagram üzerindeki etkileşimlerinizi artırmak için hediye ve kupon kodu paylaşımları yaparken, hikayeleriniz üzerinde de farklı tasarımlar deneyerek, içeriklerinizi dikkat çekici bir hale getirebilirsiniz. Firmalar, e-ticaret siteleri bu tip instagram hikaye örnekleri ile zaman zaman karşılaşabilirsiniz. Bu hesapları da incelemenizi öneririz.

Instagreamda indirim kuponu ve hediye paylaşımları

Özlü söz paylaşımları

İlham verici özlü söz paylaşımları ile etkileşim yaratmak istediğinizde arkaplan resimleri ve tipografi çalışmalarıyla farklı tasarımlar hazırlayarak instagram hikaye içeriklerinizi hazırlayabilirsiniz.

Özlü söz paylaşımları

Duyuru ve haber paylaşımları

Şirketle ilgili haberlerinizi, yeni duyurularınızı, etkinliklerinizi ya da canlı yayınlarınızı takipçilerinize duyurmak için ilgi çekici tasarımlar hazırlayabilirsiniz. Hikayeler üzerindeki erişim sayınızın yüksek olması, duyurularınızın daha fazla kişi tarafından görülmesine yardımcı olur.

Duyuru ve haber paylaşımları

Paylaşımlarda ilgili ürün ve hizmete yönlendirmek

Instagram hesabınız bir kurum, bir ürün veya bir hizmet satışı içinde kullanıyorsanız bu özellikden faydalanmanız önemli. Yukarıda bahsettiğimiz tüm maddelerin amacı paylaşımlarımızı ilgi çekici hale getirmek ve insanların okumasını, izlemesini sağlamak. Belirli bir büyüklüğe eriştikten sonra da bunu ticarileştirmek, reklam yapmak veya ürün satmak olarak gerçekleştirildiğini görüyoruz. Aşağıdaki videoyu izlemenizi öneririz, Instagramdan satış yapmaya siz de başlayabilirsiniz. Dilerseniz e-ticaret paketleri hakkında bilgi alabilirsiniz.

Önümüzdeki günlerde Adobe Spark üzerinde bu tür tasarımları nasıl yapabileceğinizi başka bir rehberimizde anlatıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
NFC Nedir? Nasıl Kullanılır?
Teknolojinin gelişimine bağlı olarak günlük alışkanlıklarımız değişiyor. Hayatlarımızın parçası olan işlemleri artık teknolojinin yardımı ile çok daha zahmetsiz şekilde yapabiliyoruz. Son yıllarda hayatımızın nasıl...
9 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın