İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

4 Ocak 2021
Sinan Oypan

İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye paylaşımları da bu noktada size fayda sağlar. Kullanıcı alışkanlıklarının hikayeler özelinde değişime uğramasından dolayı, ilgi çekici hikaye paylaşımlarına da yer vermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları

Kurumsal renk ve fontlarınızı kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kurumsal kimliğinizi de ortaya koymanızda yarar var. Paylaşılan gönderilerin markanıza ait olduğunu göstermek ve paylaşımlarınızda bir bütünlük oluşturmak için kurumsal renk ve fontlarınızı da tasarımlarınızda kullanmanızda yarar var. Markalaşma sürecinde, kendinize ait şablonlarınızı kullanmanız ve markanıza özel olan görsel ögeleri tasarımlarınıza dahil etmeni önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Rehber çizgilerin içerisinde kalın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, hikaye paylaşım üzerinde hizalama çizgileri bulunur. Bu çizgiler normalde görünmez ancak bir metni, gif ya da herhangi bir öğenin üzerine basılı tutup hareket ettirdiğinizde ögeyi hizalamak için görünür. Bu çizgiler içerisinde kalmanız ve görsellerinizi ortalamanız paylaşımlarınızın daha profesyonel görünmesini sağlayacaktır.

Tasarımlarınızda kimi zaman simetrik olmayan görseller de paylaşarak, farklı tasarımlar deneyebilirsiniz ancak paylaşımın üst ve alt bölümlerinde belli boşluk alanları bırakmanız gerekir. Kullanıcılar hikayenizi gördükleri zaman üst bölümde hesap bilgilerini, alt bölümde de mesaj gönder seçeneğini görürler. Tasarımlarınızın bu bölümlere taşmaması için alt ve üst bölümden 250 piksellik boşluk bırakmanız gerekir.

Normalde Instagram hikaye tasarımı ölçüleri 1080x1920 pikseldir; ancak güvenli alanlar içerisinde kalmak için görsel tasarımlarınızı 1080x1420 piksek alanı içerisine yapmalı, alt ve üstten 250’şer piksellik boşluk bırakmalısınız.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Görsel tasarım şablonlarından yararlanın

Kendi tasarımlarınızı yapacak bilgi ya da zamana sahip değilseniz, internette bulunan ücretli ve ücretsiz kaynaklar üzerinden hazır şablonları da bularak paylaşımlarınızda bu şablonları kullanabilirsiniz. İnternet sitelerinin yanı sıra birçok mobil uygulama da günümüzde Instagram hikaye tasarımı için alternatif şablon seçenekleri sunmaktalar. Bu uygulamarı da kullanarak, görsel açıdan ilgi çekici olan tasarım şablonlarını bularak, paylaşımlarınıza entegre edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve hikaye paylaşımlarınızın da ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Hikaye paylaşımlarında görüntü kalitesi olarak biraz esnek olma durumunuz vardır; ancak özel tasarım çalışmaları yaparken kaliteye önem vermeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Özel arkaplan görseller kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, ürünlerinizi ön plana çıkartabilecek özel arkaplan görselleri ya da renk geçiş arkaplanları da kullanabilirsiniz. Bu tür renk geçiş (gradient) kullanımları son dönemlerde bir hayli popüler. Hem Flat tasarım ögelerini kullanmış olursunuz hem de paylaşımlarınızın odak noktasını ürünler üzerinde tutmuş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Animasyonlu efektlerden yararlanın

Animasyonlu efektlerde statik görsellerden daha fazla ilgi görecektir. Bunun için çok detaylı tasarımlar yapabileceğiniz gibi arka planda sade bir şekilde paylaşıma hareket katan görüntüleri ekleyerek, üzerine de ürünlerinizi yerleştirerek, hikayelerinizi daha hareketli bir hale getirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bir animasyon veya hareketin olması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekeceği için de alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimi de artırabilirsiniz.

Etkileşim yaratacak tasarımlar üzerine odaklanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun için de Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu etiketler, gifler, anket, soru sorma gibi özellikleri de paylaşımlarınıza eklemeniz önemlidir.

Sadece düz bir görsel paylaşmanız size yeterli etkileşimi sağlamayacağı için kullanıcıları sizinle etkileşime geçmeleri için yönlendirmeniz gerekiyor. Bu özellikleri paylaşımlarınıza entegre etmeniz de bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Bir hikaye serisi oluşturun

Görsel tasarımlarınızı yaparken, hikaye serileri ile de birkaç farklı paylaşımda tek bir konuyu detaylı bir şekilde ele alarak, seriler halinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Takipçilerinize bir hikaye anlatımı yapmanız ve bunu birkaç gönderi ile yapmanız hem daha fazla görsel hem de daha fazla bilgi paylaşmanızı sağlayarak, konuya daha fazla dikkat çekmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kendi markanızı nasıl yaratabilirsiniz?
Marka yaratma süreci e-ticaret firmalarını bir hayli zorlayabiliyor. Özellikle yeni ya da belli bir süredir pazarda olan; ancak belli bir hedef kitleye kendini tanıtamamış firmalar için, markalaşma biraz zorlu bir süreç. E-ticarette...
28 Mart 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan