İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

4 Ocak 2021
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye paylaşımları da bu noktada size fayda sağlar. Kullanıcı alışkanlıklarının hikayeler özelinde değişime uğramasından dolayı, ilgi çekici hikaye paylaşımlarına da yer vermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları

Kurumsal renk ve fontlarınızı kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kurumsal kimliğinizi de ortaya koymanızda yarar var. Paylaşılan gönderilerin markanıza ait olduğunu göstermek ve paylaşımlarınızda bir bütünlük oluşturmak için kurumsal renk ve fontlarınızı da tasarımlarınızda kullanmanızda yarar var. Markalaşma sürecinde, kendinize ait şablonlarınızı kullanmanız ve markanıza özel olan görsel ögeleri tasarımlarınıza dahil etmeni önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Rehber çizgilerin içerisinde kalın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, hikaye paylaşım üzerinde hizalama çizgileri bulunur. Bu çizgiler normalde görünmez ancak bir metni, gif ya da herhangi bir öğenin üzerine basılı tutup hareket ettirdiğinizde ögeyi hizalamak için görünür. Bu çizgiler içerisinde kalmanız ve görsellerinizi ortalamanız paylaşımlarınızın daha profesyonel görünmesini sağlayacaktır.

Tasarımlarınızda kimi zaman simetrik olmayan görseller de paylaşarak, farklı tasarımlar deneyebilirsiniz ancak paylaşımın üst ve alt bölümlerinde belli boşluk alanları bırakmanız gerekir. Kullanıcılar hikayenizi gördükleri zaman üst bölümde hesap bilgilerini, alt bölümde de mesaj gönder seçeneğini görürler. Tasarımlarınızın bu bölümlere taşmaması için alt ve üst bölümden 250 piksellik boşluk bırakmanız gerekir.

Normalde Instagram hikaye tasarımı ölçüleri 1080x1920 pikseldir; ancak güvenli alanlar içerisinde kalmak için görsel tasarımlarınızı 1080x1420 piksek alanı içerisine yapmalı, alt ve üstten 250’şer piksellik boşluk bırakmalısınız.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Görsel tasarım şablonlarından yararlanın

Kendi tasarımlarınızı yapacak bilgi ya da zamana sahip değilseniz, internette bulunan ücretli ve ücretsiz kaynaklar üzerinden hazır şablonları da bularak paylaşımlarınızda bu şablonları kullanabilirsiniz. İnternet sitelerinin yanı sıra birçok mobil uygulama da günümüzde Instagram hikaye tasarımı için alternatif şablon seçenekleri sunmaktalar. Bu uygulamarı da kullanarak, görsel açıdan ilgi çekici olan tasarım şablonlarını bularak, paylaşımlarınıza entegre edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve hikaye paylaşımlarınızın da ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Hikaye paylaşımlarında görüntü kalitesi olarak biraz esnek olma durumunuz vardır; ancak özel tasarım çalışmaları yaparken kaliteye önem vermeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Özel arkaplan görseller kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, ürünlerinizi ön plana çıkartabilecek özel arkaplan görselleri ya da renk geçiş arkaplanları da kullanabilirsiniz. Bu tür renk geçiş (gradient) kullanımları son dönemlerde bir hayli popüler. Hem Flat tasarım ögelerini kullanmış olursunuz hem de paylaşımlarınızın odak noktasını ürünler üzerinde tutmuş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Animasyonlu efektlerden yararlanın

Animasyonlu efektlerde statik görsellerden daha fazla ilgi görecektir. Bunun için çok detaylı tasarımlar yapabileceğiniz gibi arka planda sade bir şekilde paylaşıma hareket katan görüntüleri ekleyerek, üzerine de ürünlerinizi yerleştirerek, hikayelerinizi daha hareketli bir hale getirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bir animasyon veya hareketin olması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekeceği için de alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimi de artırabilirsiniz.

Etkileşim yaratacak tasarımlar üzerine odaklanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun için de Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu etiketler, gifler, anket, soru sorma gibi özellikleri de paylaşımlarınıza eklemeniz önemlidir.

Sadece düz bir görsel paylaşmanız size yeterli etkileşimi sağlamayacağı için kullanıcıları sizinle etkileşime geçmeleri için yönlendirmeniz gerekiyor. Bu özellikleri paylaşımlarınıza entegre etmeniz de bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Bir hikaye serisi oluşturun

Görsel tasarımlarınızı yaparken, hikaye serileri ile de birkaç farklı paylaşımda tek bir konuyu detaylı bir şekilde ele alarak, seriler halinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Takipçilerinize bir hikaye anlatımı yapmanız ve bunu birkaç gönderi ile yapmanız hem daha fazla görsel hem de daha fazla bilgi paylaşmanızı sağlayarak, konuya daha fazla dikkat çekmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2021
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
Big Data Nedir? E-ticarette Big Data'nın Yeri Nedir?
İçinde bulunduğumuz çağa “bilgi çağı” denmesinin oldukça haklı sebepleri vardır. Çünkü teknoloji bir yandan hayatı kolaylaştırırken bir yandan da kolaylaştırdığı hayat ile ilgili her şeyi öğrenir. Örneğin cep...
26 Nisan 2021
Markethinkers
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama sürecinde plan ve strateji oluşturma
Reklam hazırlama süreci oldukça ciddi bir planlama ve strateji gerektirdiği için, bu süreci en iyi şekilde yönetmek için bir planınızın olması gerekir. Reklam ile ilgili sürece dahil olan kişilerin bu plana uymaları ve belirlenen...
8 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan