fbpx

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

4 Ocak 2021
Sinan Oypan

İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye paylaşımları da bu noktada size fayda sağlar. Kullanıcı alışkanlıklarının hikayeler özelinde değişime uğramasından dolayı, ilgi çekici hikaye paylaşımlarına da yer vermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları

Kurumsal renk ve fontlarınızı kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kurumsal kimliğinizi de ortaya koymanızda yarar var. Paylaşılan gönderilerin markanıza ait olduğunu göstermek ve paylaşımlarınızda bir bütünlük oluşturmak için kurumsal renk ve fontlarınızı da tasarımlarınızda kullanmanızda yarar var. Markalaşma sürecinde, kendinize ait şablonlarınızı kullanmanız ve markanıza özel olan görsel ögeleri tasarımlarınıza dahil etmeni önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Rehber çizgilerin içerisinde kalın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, hikaye paylaşım üzerinde hizalama çizgileri bulunur. Bu çizgiler normalde görünmez ancak bir metni, gif ya da herhangi bir öğenin üzerine basılı tutup hareket ettirdiğinizde ögeyi hizalamak için görünür. Bu çizgiler içerisinde kalmanız ve görsellerinizi ortalamanız paylaşımlarınızın daha profesyonel görünmesini sağlayacaktır.

Tasarımlarınızda kimi zaman simetrik olmayan görseller de paylaşarak, farklı tasarımlar deneyebilirsiniz ancak paylaşımın üst ve alt bölümlerinde belli boşluk alanları bırakmanız gerekir. Kullanıcılar hikayenizi gördükleri zaman üst bölümde hesap bilgilerini, alt bölümde de mesaj gönder seçeneğini görürler. Tasarımlarınızın bu bölümlere taşmaması için alt ve üst bölümden 250 piksellik boşluk bırakmanız gerekir.

Normalde Instagram hikaye tasarımı ölçüleri 1080x1920 pikseldir; ancak güvenli alanlar içerisinde kalmak için görsel tasarımlarınızı 1080x1420 piksek alanı içerisine yapmalı, alt ve üstten 250’şer piksellik boşluk bırakmalısınız.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Görsel tasarım şablonlarından yararlanın

Kendi tasarımlarınızı yapacak bilgi ya da zamana sahip değilseniz, internette bulunan ücretli ve ücretsiz kaynaklar üzerinden hazır şablonları da bularak paylaşımlarınızda bu şablonları kullanabilirsiniz. İnternet sitelerinin yanı sıra birçok mobil uygulama da günümüzde Instagram hikaye tasarımı için alternatif şablon seçenekleri sunmaktalar. Bu uygulamarı da kullanarak, görsel açıdan ilgi çekici olan tasarım şablonlarını bularak, paylaşımlarınıza entegre edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve hikaye paylaşımlarınızın da ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Hikaye paylaşımlarında görüntü kalitesi olarak biraz esnek olma durumunuz vardır; ancak özel tasarım çalışmaları yaparken kaliteye önem vermeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Özel arkaplan görseller kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, ürünlerinizi ön plana çıkartabilecek özel arkaplan görselleri ya da renk geçiş arkaplanları da kullanabilirsiniz. Bu tür renk geçiş (gradient) kullanımları son dönemlerde bir hayli popüler. Hem Flat tasarım ögelerini kullanmış olursunuz hem de paylaşımlarınızın odak noktasını ürünler üzerinde tutmuş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Animasyonlu efektlerden yararlanın

Animasyonlu efektlerde statik görsellerden daha fazla ilgi görecektir. Bunun için çok detaylı tasarımlar yapabileceğiniz gibi arka planda sade bir şekilde paylaşıma hareket katan görüntüleri ekleyerek, üzerine de ürünlerinizi yerleştirerek, hikayelerinizi daha hareketli bir hale getirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bir animasyon veya hareketin olması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekeceği için de alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimi de artırabilirsiniz.

Etkileşim yaratacak tasarımlar üzerine odaklanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun için de Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu etiketler, gifler, anket, soru sorma gibi özellikleri de paylaşımlarınıza eklemeniz önemlidir.

Sadece düz bir görsel paylaşmanız size yeterli etkileşimi sağlamayacağı için kullanıcıları sizinle etkileşime geçmeleri için yönlendirmeniz gerekiyor. Bu özellikleri paylaşımlarınıza entegre etmeniz de bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Bir hikaye serisi oluşturun

Görsel tasarımlarınızı yaparken, hikaye serileri ile de birkaç farklı paylaşımda tek bir konuyu detaylı bir şekilde ele alarak, seriler halinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Takipçilerinize bir hikaye anlatımı yapmanız ve bunu birkaç gönderi ile yapmanız hem daha fazla görsel hem de daha fazla bilgi paylaşmanızı sağlayarak, konuya daha fazla dikkat çekmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?
Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer...
17 Haziran 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Modelleri ve Özellikleri Nelerdir?
Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir adlı makalemize başlamadan önce Facebook'un markalar açısından kullanıma da bakmamız gerekiyor. Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor....
24 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan