İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

4 Ocak 2021
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye paylaşımları da bu noktada size fayda sağlar. Kullanıcı alışkanlıklarının hikayeler özelinde değişime uğramasından dolayı, ilgi çekici hikaye paylaşımlarına da yer vermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları

Kurumsal renk ve fontlarınızı kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kurumsal kimliğinizi de ortaya koymanızda yarar var. Paylaşılan gönderilerin markanıza ait olduğunu göstermek ve paylaşımlarınızda bir bütünlük oluşturmak için kurumsal renk ve fontlarınızı da tasarımlarınızda kullanmanızda yarar var. Markalaşma sürecinde, kendinize ait şablonlarınızı kullanmanız ve markanıza özel olan görsel ögeleri tasarımlarınıza dahil etmeni önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Rehber çizgilerin içerisinde kalın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, hikaye paylaşım üzerinde hizalama çizgileri bulunur. Bu çizgiler normalde görünmez ancak bir metni, gif ya da herhangi bir öğenin üzerine basılı tutup hareket ettirdiğinizde ögeyi hizalamak için görünür. Bu çizgiler içerisinde kalmanız ve görsellerinizi ortalamanız paylaşımlarınızın daha profesyonel görünmesini sağlayacaktır.

Tasarımlarınızda kimi zaman simetrik olmayan görseller de paylaşarak, farklı tasarımlar deneyebilirsiniz ancak paylaşımın üst ve alt bölümlerinde belli boşluk alanları bırakmanız gerekir. Kullanıcılar hikayenizi gördükleri zaman üst bölümde hesap bilgilerini, alt bölümde de mesaj gönder seçeneğini görürler. Tasarımlarınızın bu bölümlere taşmaması için alt ve üst bölümden 250 piksellik boşluk bırakmanız gerekir.

Normalde Instagram hikaye tasarımı ölçüleri 1080x1920 pikseldir; ancak güvenli alanlar içerisinde kalmak için görsel tasarımlarınızı 1080x1420 piksek alanı içerisine yapmalı, alt ve üstten 250’şer piksellik boşluk bırakmalısınız.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Görsel tasarım şablonlarından yararlanın

Kendi tasarımlarınızı yapacak bilgi ya da zamana sahip değilseniz, internette bulunan ücretli ve ücretsiz kaynaklar üzerinden hazır şablonları da bularak paylaşımlarınızda bu şablonları kullanabilirsiniz. İnternet sitelerinin yanı sıra birçok mobil uygulama da günümüzde Instagram hikaye tasarımı için alternatif şablon seçenekleri sunmaktalar. Bu uygulamarı da kullanarak, görsel açıdan ilgi çekici olan tasarım şablonlarını bularak, paylaşımlarınıza entegre edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve hikaye paylaşımlarınızın da ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Hikaye paylaşımlarında görüntü kalitesi olarak biraz esnek olma durumunuz vardır; ancak özel tasarım çalışmaları yaparken kaliteye önem vermeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Özel arkaplan görseller kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, ürünlerinizi ön plana çıkartabilecek özel arkaplan görselleri ya da renk geçiş arkaplanları da kullanabilirsiniz. Bu tür renk geçiş (gradient) kullanımları son dönemlerde bir hayli popüler. Hem Flat tasarım ögelerini kullanmış olursunuz hem de paylaşımlarınızın odak noktasını ürünler üzerinde tutmuş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Animasyonlu efektlerden yararlanın

Animasyonlu efektlerde statik görsellerden daha fazla ilgi görecektir. Bunun için çok detaylı tasarımlar yapabileceğiniz gibi arka planda sade bir şekilde paylaşıma hareket katan görüntüleri ekleyerek, üzerine de ürünlerinizi yerleştirerek, hikayelerinizi daha hareketli bir hale getirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bir animasyon veya hareketin olması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekeceği için de alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimi de artırabilirsiniz.

Etkileşim yaratacak tasarımlar üzerine odaklanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun için de Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu etiketler, gifler, anket, soru sorma gibi özellikleri de paylaşımlarınıza eklemeniz önemlidir.

Sadece düz bir görsel paylaşmanız size yeterli etkileşimi sağlamayacağı için kullanıcıları sizinle etkileşime geçmeleri için yönlendirmeniz gerekiyor. Bu özellikleri paylaşımlarınıza entegre etmeniz de bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Bir hikaye serisi oluşturun

Görsel tasarımlarınızı yaparken, hikaye serileri ile de birkaç farklı paylaşımda tek bir konuyu detaylı bir şekilde ele alarak, seriler halinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Takipçilerinize bir hikaye anlatımı yapmanız ve bunu birkaç gönderi ile yapmanız hem daha fazla görsel hem de daha fazla bilgi paylaşmanızı sağlayarak, konuya daha fazla dikkat çekmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde içerik, ürün ya da hizmet haricinde tasarım, kullanıcı deneyimi ve sunulan özellikler de bir hayli önemlidir. Sadece tasarım dahi tüketicilerin satın alma kararlarını etkilerken, gelişmiş kullanıcı deneyimi...
29 Haziran 2017
Sinan Oypan
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
Web trafiğinizi analiz ederken bilmeniz gereken terimler
E-ticaret sitenizin trafiğini yakından takip etmeniz oldukça önemlidir. Sitenize gelen ziyaretçileri bilmek, bu ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi, kaç sayfayı ziyaret ettiklerini ve bunlara ek olarak yeni ziyaretçilerle...
16 Nisan 2018
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan