İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

4 Ocak 2021
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)

İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye paylaşımları da bu noktada size fayda sağlar. Kullanıcı alışkanlıklarının hikayeler özelinde değişime uğramasından dolayı, ilgi çekici hikaye paylaşımlarına da yer vermeniz gerekiyor.

İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları

Kurumsal renk ve fontlarınızı kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kurumsal kimliğinizi de ortaya koymanızda yarar var. Paylaşılan gönderilerin markanıza ait olduğunu göstermek ve paylaşımlarınızda bir bütünlük oluşturmak için kurumsal renk ve fontlarınızı da tasarımlarınızda kullanmanızda yarar var. Markalaşma sürecinde, kendinize ait şablonlarınızı kullanmanız ve markanıza özel olan görsel ögeleri tasarımlarınıza dahil etmeni önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?

Rehber çizgilerin içerisinde kalın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, hikaye paylaşım üzerinde hizalama çizgileri bulunur. Bu çizgiler normalde görünmez ancak bir metni, gif ya da herhangi bir öğenin üzerine basılı tutup hareket ettirdiğinizde ögeyi hizalamak için görünür. Bu çizgiler içerisinde kalmanız ve görsellerinizi ortalamanız paylaşımlarınızın daha profesyonel görünmesini sağlayacaktır.

Tasarımlarınızda kimi zaman simetrik olmayan görseller de paylaşarak, farklı tasarımlar deneyebilirsiniz ancak paylaşımın üst ve alt bölümlerinde belli boşluk alanları bırakmanız gerekir. Kullanıcılar hikayenizi gördükleri zaman üst bölümde hesap bilgilerini, alt bölümde de mesaj gönder seçeneğini görürler. Tasarımlarınızın bu bölümlere taşmaması için alt ve üst bölümden 250 piksellik boşluk bırakmanız gerekir.

Normalde Instagram hikaye tasarımı ölçüleri 1080x1920 pikseldir; ancak güvenli alanlar içerisinde kalmak için görsel tasarımlarınızı 1080x1420 piksek alanı içerisine yapmalı, alt ve üstten 250’şer piksellik boşluk bırakmalısınız.

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Görsel tasarım şablonlarından yararlanın

Kendi tasarımlarınızı yapacak bilgi ya da zamana sahip değilseniz, internette bulunan ücretli ve ücretsiz kaynaklar üzerinden hazır şablonları da bularak paylaşımlarınızda bu şablonları kullanabilirsiniz. İnternet sitelerinin yanı sıra birçok mobil uygulama da günümüzde Instagram hikaye tasarımı için alternatif şablon seçenekleri sunmaktalar. Bu uygulamarı da kullanarak, görsel açıdan ilgi çekici olan tasarım şablonlarını bularak, paylaşımlarınıza entegre edebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları

Dikkat çekici görseller kullanın

Daha önceki yazılarımızda da belirttiğimiz gibi Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu bir platform ve hikaye paylaşımlarınızın da ilgi çekici olabilmesi için kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmaya özen göstermelisiniz.

Hikaye paylaşımlarında görüntü kalitesi olarak biraz esnek olma durumunuz vardır; ancak özel tasarım çalışmaları yaparken kaliteye önem vermeniz bir hayli önemli.

İlgili rehber: Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları

Özel arkaplan görseller kullanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, ürünlerinizi ön plana çıkartabilecek özel arkaplan görselleri ya da renk geçiş arkaplanları da kullanabilirsiniz. Bu tür renk geçiş (gradient) kullanımları son dönemlerde bir hayli popüler. Hem Flat tasarım ögelerini kullanmış olursunuz hem de paylaşımlarınızın odak noktasını ürünler üzerinde tutmuş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Animasyonlu efektlerden yararlanın

Animasyonlu efektlerde statik görsellerden daha fazla ilgi görecektir. Bunun için çok detaylı tasarımlar yapabileceğiniz gibi arka planda sade bir şekilde paylaşıma hareket katan görüntüleri ekleyerek, üzerine de ürünlerinizi yerleştirerek, hikayelerinizi daha hareketli bir hale getirebilirsiniz.

Paylaşımlarınızda bir animasyon veya hareketin olması, kullanıcıların daha fazla dikkatini çekeceği için de alacağınız geri dönüşüm ve etkileşimi de artırabilirsiniz.

Etkileşim yaratacak tasarımlar üzerine odaklanın

Instagram hikaye tasarımı yaparken, kullanıcılarla etkileşime geçmeyi de göz önünde bulundurmanız önemli. Bunun için de Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu etiketler, gifler, anket, soru sorma gibi özellikleri de paylaşımlarınıza eklemeniz önemlidir.

Sadece düz bir görsel paylaşmanız size yeterli etkileşimi sağlamayacağı için kullanıcıları sizinle etkileşime geçmeleri için yönlendirmeniz gerekiyor. Bu özellikleri paylaşımlarınıza entegre etmeniz de bu süreçte size yardımcı olacaktır.

Bir hikaye serisi oluşturun

Görsel tasarımlarınızı yaparken, hikaye serileri ile de birkaç farklı paylaşımda tek bir konuyu detaylı bir şekilde ele alarak, seriler halinde paylaşımlar yapabilirsiniz. Takipçilerinize bir hikaye anlatımı yapmanız ve bunu birkaç gönderi ile yapmanız hem daha fazla görsel hem de daha fazla bilgi paylaşmanızı sağlayarak, konuya daha fazla dikkat çekmenizi sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizde ana sayfadaki öğeler nasıl ve nerede kullanılmalı?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını işinizin vitrini olarak düşünebilirsiniz. Bu nedenle de ana sayfadaki öğeler ve bu öğeleri nasıl kullandığınız bir hayli önemlidir. Ana sayfadaki öğeler, geri dönüşümlerinizi artırmada,...
7 Kasım 2018
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak için neler yapmalısınız?
E-ticarette güven kazanmak, sadık müşteri kitleleri kazanmanıza yardımcı olurken, kulaktan kulağa pazarlama sayesinde yeni kitlelere ulaşmanızı da kolaylaştırır. Bunların yanı sıra marka imajınızın güçlenmesi açısından da...
6 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin