Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de popülerleşmesinde önemli rol oynamakta. Instagram Hikaye reklamları ile yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi ürün, kampanya ve fırsat tanıtımları yapabilir, yeni içerik ve gönderilerinizin de duyurularını yapabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamı vermek için de Facebook’un Reklam Yöneticisi aracını kullanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de Instagram Hikaye reklamı nasıl verileceğini görseller ile adım adım anlatıyoruz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

1. Adım

Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Facebook Reklam Yöneticisi ya da Power Editor araçlarından birine tıklayarak, reklam oluşturmaya başlayın. Yeni bir kampanya oluşturma sayfasında, bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm olmak üzere üç farklı kampanya seçeneği karşınıza çıkacak. Burada Instagram Hikaye reklamı için Erişim seçeneğine tıklayarak, bir sonraki adıma geçiş yapın.

2. Adım

Bir sonraki adımda hedef kitlenizi dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Bu noktada önemli olan kısım Reklam Alanları bölümünde Reklam Alanlarını Düzenle seçeneğini aktif ederek, hangi alanda reklam vereceğinizi seçmeniz gerekiyor.

Burada cihaz türlerinden Sadece Mobil seçeneğine tıkladıktan sonra, alttaki sekmelerde Instagram’ı ve sonrasında da Hikayeler’i seçmeniz gerekiyor.

3. Adım

Bu adımdan sonrada Instagram Hikaye reklamları üzerinde görsel mi yoksa video mu paylaşacağınızı seçmeniz gerekiyor. Burada Tek Görsel ya da Tek Video seçeneklerinden birini seçmeniz gerekiyor.

Kullandığınız görsel ve videolarda boyut olarak önerilen çözünürlük 1080x1920 pikseldir. Bu orana uymanız, reklamınızın sorunsuz bir şekilde yayınlanmasını ve iyi bir şekilde görünmesini sağlayacaktır. Bununla birlikte Facebook’un reklamdaki metinler için geçerli olan yüzde 20 kuralını da unutmamanız gerekiyor. Bu kural doğrultusunda görsel ya da videonun genelinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin olabilir. Bunu aşmanız durumunda reklamınız onaylanmayabilir ya da onaylansada erişimi düşük olabilir.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

4. Adım

Son olarak, bu ayarları yaptığınızda Instagram Hikaye reklamı için önizleme alanına geliyorsunuz. Burada reklamın hangi Instagram sayfası için olduğunu seçebilir ve yüklediğiniz görsel ya da videonun ön izlemesini görerek, gönderinizin nasıl yayınlanacağını görebilirsiniz.

Neden Instagram Hikaye reklamları vermelisiniz?

Yazının başında da değindiğimiz gibi internet kullanıcılarının en sık kullandığı mecralardan biri Instagram ve Instagram Hikayleri de sıklıkla takip edilen içerik türleri arasında yer alıyor.

Kullanıcıların bu kadar sık kullandığı bir içerik aracı üzerinde markanız, ürünlerinizle ilgili kampanyalar veya fırsatlar sunmak, marka bilinirliğinizi artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşarak hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de yeni takipçiler kazanmak için Instagram Hikaye reklamları verebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerinde verdiğiniz diğer reklamları aynı zamanda Hikaye paylaşımı ve reklamı olarak da paylaşabiliyorsunuz. Yani yatay veya kare bir görsel üzerinden reklam verecek olsanız dahi, reklam alanları arasında Hikayeler’i de seçtiğinizde bu reklam otomatik olarak Hikaye formatında da gösterilmekte. Bu sayede tek bir görsel ile birden fazla alanda reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Birçok farklı hedefleme ve amaca hitap ettiği için bu reklamları kendi sosyal medya pazarlama stratejilerinizde de kullanabilir ve istediğiniz bütçelerde ve sürelerde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram Hikaye reklamı ücreti ne kadar?

Instagram’da hikaye üzerinde reklam vermek için tek bir fiyat bulunmuyor. Facebook, Instagram ve diğer mecralarda olduğu gibi reklam kampanyanız için siz bir bütçe belirliyorsunuz. Bu bütçenin ne kadar olduğu ve ne kadar sürede harcanacağı sizin yönetiminizdedir.

Instagram Hikaye reklam boyutu nedir?

Instagram Hikaye paylaşımlarında standart ölçü 1080x1920 piksel şeklindedir. Reklamlarda da kullanılması önerilen çözünürlük yine 1080x1920 piksel şeklindedir.

Instagram reklamları için hedef kitle seçimi nedir?

Reklam Yöneticisi üzerinde reklam ayarlarınızı yaparken, bu reklam kampanyasının kimler tarafından görüleceğinizi seçmeniz gerekir. Bu da hedef kitle seçimidir. Facebook Piksel kurulumu yaptıysanız, Piksel aracı sayesinden web sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklamlar gösterebileceğiniz gibi, tamamen kendi kriterlerinizde bir reklam hedeflemesi de yapabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Instagram Hikaye örnekleri

Instagram Hikaye paylaşımlarında ürün tanıtımı, canlı yayınlar, yarışmalar, soru cevap etkinlikleri, anketler, kullanıcılardan gelen içerikleri paylaşma gibi farklı gönderi türlerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde görsel paylaşım örneklerini bulabilirsiniz.

Görsel örneklerle anlatım için: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram Hikaye için ideal paylaşım zamanı?

Instagram Hikaye paylaşımları için ideal zaman her firma ve sektör için değişiklik gösterebilir. Tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Ancak genellikle mesai ve okul saatlerinin ardından yani akşam üstleri kullanıcılar daha yoğun bir şekilde bu mecrayı kullanmaktadır.

İdeal paylaşım zamanınızı bulmak için: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir; ancak...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla sayfa...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmektektedir. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemi
SEO rakip analizi yapmanın önemine geçmeden önce SEO üzerinde konuşmakta yarar var. E-ticarette SEO oldukça önemli bir unsur. Doğru bir SEO yapısının kurgulanması ve site genelinde bunun uygulanması, organik arama sonuçlarında üst...
17 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Detaylı Bilgi İçin Arayın