Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

16 Eylül 2019
Sinan Oypan

Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de popülerleşmesinde önemli rol oynamakta. Instagram Hikaye reklamları ile yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi ürün, kampanya ve fırsat tanıtımları yapabilir, yeni içerik ve gönderilerinizin de duyurularını yapabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamı vermek için de Facebook’un Reklam Yöneticisi aracını kullanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de Instagram Hikaye reklamı nasıl verileceğini görseller ile adım adım anlatıyoruz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

1. Adım

Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Facebook Reklam Yöneticisi ya da Power Editor araçlarından birine tıklayarak, reklam oluşturmaya başlayın. Yeni bir kampanya oluşturma sayfasında, bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm olmak üzere üç farklı kampanya seçeneği karşınıza çıkacak. Burada Instagram Hikaye reklamı için Erişim seçeneğine tıklayarak, bir sonraki adıma geçiş yapın.

2. Adım

Bir sonraki adımda hedef kitlenizi dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Bu noktada önemli olan kısım Reklam Alanları bölümünde Reklam Alanlarını Düzenle seçeneğini aktif ederek, hangi alanda reklam vereceğinizi seçmeniz gerekiyor.

Burada cihaz türlerinden Sadece Mobil seçeneğine tıkladıktan sonra, alttaki sekmelerde Instagram’ı ve sonrasında da Hikayeler’i seçmeniz gerekiyor.

3. Adım

Bu adımdan sonrada Instagram Hikaye reklamları üzerinde görsel mi yoksa video mu paylaşacağınızı seçmeniz gerekiyor. Burada Tek Görsel ya da Tek Video seçeneklerinden birini seçmeniz gerekiyor.

Kullandığınız görsel ve videolarda boyut olarak önerilen çözünürlük 1080x1920 pikseldir. Bu orana uymanız, reklamınızın sorunsuz bir şekilde yayınlanmasını ve iyi bir şekilde görünmesini sağlayacaktır. Bununla birlikte Facebook’un reklamdaki metinler için geçerli olan yüzde 20 kuralını da unutmamanız gerekiyor. Bu kural doğrultusunda görsel ya da videonun genelinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin olabilir. Bunu aşmanız durumunda reklamınız onaylanmayabilir ya da onaylansada erişimi düşük olabilir.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

4. Adım

Son olarak, bu ayarları yaptığınızda Instagram Hikaye reklamı için önizleme alanına geliyorsunuz. Burada reklamın hangi Instagram sayfası için olduğunu seçebilir ve yüklediğiniz görsel ya da videonun ön izlemesini görerek, gönderinizin nasıl yayınlanacağını görebilirsiniz.

Neden Instagram Hikaye reklamları vermelisiniz?

Yazının başında da değindiğimiz gibi internet kullanıcılarının en sık kullandığı mecralardan biri Instagram ve Instagram Hikayleri de sıklıkla takip edilen içerik türleri arasında yer alıyor.

Kullanıcıların bu kadar sık kullandığı bir içerik aracı üzerinde markanız, ürünlerinizle ilgili kampanyalar veya fırsatlar sunmak, marka bilinirliğinizi artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşarak hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de yeni takipçiler kazanmak için Instagram Hikaye reklamları verebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerinde verdiğiniz diğer reklamları aynı zamanda Hikaye paylaşımı ve reklamı olarak da paylaşabiliyorsunuz. Yani yatay veya kare bir görsel üzerinden reklam verecek olsanız dahi, reklam alanları arasında Hikayeler’i de seçtiğinizde bu reklam otomatik olarak Hikaye formatında da gösterilmekte. Bu sayede tek bir görsel ile birden fazla alanda reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Birçok farklı hedefleme ve amaca hitap ettiği için bu reklamları kendi sosyal medya pazarlama stratejilerinizde de kullanabilir ve istediğiniz bütçelerde ve sürelerde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram Hikaye reklamı ücreti ne kadar?

Instagram’da hikaye üzerinde reklam vermek için tek bir fiyat bulunmuyor. Facebook, Instagram ve diğer mecralarda olduğu gibi reklam kampanyanız için siz bir bütçe belirliyorsunuz. Bu bütçenin ne kadar olduğu ve ne kadar sürede harcanacağı sizin yönetiminizdedir.

Instagram Hikaye reklam boyutu nedir?

Instagram Hikaye paylaşımlarında standart ölçü 1080x1920 piksel şeklindedir. Reklamlarda da kullanılması önerilen çözünürlük yine 1080x1920 piksel şeklindedir.

Instagram reklamları için hedef kitle seçimi nedir?

Reklam Yöneticisi üzerinde reklam ayarlarınızı yaparken, bu reklam kampanyasının kimler tarafından görüleceğinizi seçmeniz gerekir. Bu da hedef kitle seçimidir. Facebook Piksel kurulumu yaptıysanız, Piksel aracı sayesinden web sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklamlar gösterebileceğiniz gibi, tamamen kendi kriterlerinizde bir reklam hedeflemesi de yapabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Instagram Hikaye örnekleri

Instagram Hikaye paylaşımlarında ürün tanıtımı, canlı yayınlar, yarışmalar, soru cevap etkinlikleri, anketler, kullanıcılardan gelen içerikleri paylaşma gibi farklı gönderi türlerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde görsel paylaşım örneklerini bulabilirsiniz.

Görsel örneklerle anlatım için: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram Hikaye için ideal paylaşım zamanı?

Instagram Hikaye paylaşımları için ideal zaman her firma ve sektör için değişiklik gösterebilir. Tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Ancak genellikle mesai ve okul saatlerinin ardından yani akşam üstleri kullanıcılar daha yoğun bir şekilde bu mecrayı kullanmaktadır.

İdeal paylaşım zamanınızı bulmak için: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum
E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç...
28 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan