Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de popülerleşmesinde önemli rol oynamakta. Instagram Hikaye reklamları ile yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi ürün, kampanya ve fırsat tanıtımları yapabilir, yeni içerik ve gönderilerinizin de duyurularını yapabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamı vermek için de Facebook’un Reklam Yöneticisi aracını kullanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de Instagram Hikaye reklamı nasıl verileceğini görseller ile adım adım anlatıyoruz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

1. Adım

Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Facebook Reklam Yöneticisi ya da Power Editor araçlarından birine tıklayarak, reklam oluşturmaya başlayın. Yeni bir kampanya oluşturma sayfasında, bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm olmak üzere üç farklı kampanya seçeneği karşınıza çıkacak. Burada Instagram Hikaye reklamı için Erişim seçeneğine tıklayarak, bir sonraki adıma geçiş yapın.

2. Adım

Bir sonraki adımda hedef kitlenizi dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Bu noktada önemli olan kısım Reklam Alanları bölümünde Reklam Alanlarını Düzenle seçeneğini aktif ederek, hangi alanda reklam vereceğinizi seçmeniz gerekiyor.

Burada cihaz türlerinden Sadece Mobil seçeneğine tıkladıktan sonra, alttaki sekmelerde Instagram’ı ve sonrasında da Hikayeler’i seçmeniz gerekiyor.

3. Adım

Bu adımdan sonrada Instagram Hikaye reklamları üzerinde görsel mi yoksa video mu paylaşacağınızı seçmeniz gerekiyor. Burada Tek Görsel ya da Tek Video seçeneklerinden birini seçmeniz gerekiyor.

Kullandığınız görsel ve videolarda boyut olarak önerilen çözünürlük 1080x1920 pikseldir. Bu orana uymanız, reklamınızın sorunsuz bir şekilde yayınlanmasını ve iyi bir şekilde görünmesini sağlayacaktır. Bununla birlikte Facebook’un reklamdaki metinler için geçerli olan yüzde 20 kuralını da unutmamanız gerekiyor. Bu kural doğrultusunda görsel ya da videonun genelinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin olabilir. Bunu aşmanız durumunda reklamınız onaylanmayabilir ya da onaylansada erişimi düşük olabilir.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

4. Adım

Son olarak, bu ayarları yaptığınızda Instagram Hikaye reklamı için önizleme alanına geliyorsunuz. Burada reklamın hangi Instagram sayfası için olduğunu seçebilir ve yüklediğiniz görsel ya da videonun ön izlemesini görerek, gönderinizin nasıl yayınlanacağını görebilirsiniz.

Neden Instagram Hikaye reklamları vermelisiniz?

Yazının başında da değindiğimiz gibi internet kullanıcılarının en sık kullandığı mecralardan biri Instagram ve Instagram Hikayleri de sıklıkla takip edilen içerik türleri arasında yer alıyor.

Kullanıcıların bu kadar sık kullandığı bir içerik aracı üzerinde markanız, ürünlerinizle ilgili kampanyalar veya fırsatlar sunmak, marka bilinirliğinizi artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşarak hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de yeni takipçiler kazanmak için Instagram Hikaye reklamları verebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerinde verdiğiniz diğer reklamları aynı zamanda Hikaye paylaşımı ve reklamı olarak da paylaşabiliyorsunuz. Yani yatay veya kare bir görsel üzerinden reklam verecek olsanız dahi, reklam alanları arasında Hikayeler’i de seçtiğinizde bu reklam otomatik olarak Hikaye formatında da gösterilmekte. Bu sayede tek bir görsel ile birden fazla alanda reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Birçok farklı hedefleme ve amaca hitap ettiği için bu reklamları kendi sosyal medya pazarlama stratejilerinizde de kullanabilir ve istediğiniz bütçelerde ve sürelerde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram Hikaye reklamı ücreti ne kadar?

Instagram’da hikaye üzerinde reklam vermek için tek bir fiyat bulunmuyor. Facebook, Instagram ve diğer mecralarda olduğu gibi reklam kampanyanız için siz bir bütçe belirliyorsunuz. Bu bütçenin ne kadar olduğu ve ne kadar sürede harcanacağı sizin yönetiminizdedir.

Instagram Hikaye reklam boyutu nedir?

Instagram Hikaye paylaşımlarında standart ölçü 1080x1920 piksel şeklindedir. Reklamlarda da kullanılması önerilen çözünürlük yine 1080x1920 piksel şeklindedir.

Instagram reklamları için hedef kitle seçimi nedir?

Reklam Yöneticisi üzerinde reklam ayarlarınızı yaparken, bu reklam kampanyasının kimler tarafından görüleceğinizi seçmeniz gerekir. Bu da hedef kitle seçimidir. Facebook Piksel kurulumu yaptıysanız, Piksel aracı sayesinden web sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklamlar gösterebileceğiniz gibi, tamamen kendi kriterlerinizde bir reklam hedeflemesi de yapabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Instagram Hikaye örnekleri

Instagram Hikaye paylaşımlarında ürün tanıtımı, canlı yayınlar, yarışmalar, soru cevap etkinlikleri, anketler, kullanıcılardan gelen içerikleri paylaşma gibi farklı gönderi türlerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde görsel paylaşım örneklerini bulabilirsiniz.

Görsel örneklerle anlatım için: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram Hikaye için ideal paylaşım zamanı?

Instagram Hikaye paylaşımları için ideal zaman her firma ve sektör için değişiklik gösterebilir. Tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Ancak genellikle mesai ve okul saatlerinin ardından yani akşam üstleri kullanıcılar daha yoğun bir şekilde bu mecrayı kullanmaktadır.

İdeal paylaşım zamanınızı bulmak için: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik
Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol...
10 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları
Instagram profil düzenleme ipuçları ile profilinizi detaylandırarak, ziyaretçilere sizi takip etmeleri için farklı sebepler sunabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamada Instagram oldukça önemli bir görev üstlendiği için, profilinizi en...
14 Aralık 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan