fbpx

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

16 Eylül 2019
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de popülerleşmesinde önemli rol oynamakta. Instagram Hikaye reklamları ile yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi ürün, kampanya ve fırsat tanıtımları yapabilir, yeni içerik ve gönderilerinizin de duyurularını yapabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamı vermek için de Facebook’un Reklam Yöneticisi aracını kullanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de Instagram Hikaye reklamı nasıl verileceğini görseller ile adım adım anlatıyoruz.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)

Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?

1. Adım

Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Facebook Reklam Yöneticisi ya da Power Editor araçlarından birine tıklayarak, reklam oluşturmaya başlayın. Yeni bir kampanya oluşturma sayfasında, bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm olmak üzere üç farklı kampanya seçeneği karşınıza çıkacak. Burada Instagram Hikaye reklamı için Erişim seçeneğine tıklayarak, bir sonraki adıma geçiş yapın.

2. Adım

Bir sonraki adımda hedef kitlenizi dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Bu noktada önemli olan kısım Reklam Alanları bölümünde Reklam Alanlarını Düzenle seçeneğini aktif ederek, hangi alanda reklam vereceğinizi seçmeniz gerekiyor.

Burada cihaz türlerinden Sadece Mobil seçeneğine tıkladıktan sonra, alttaki sekmelerde Instagram’ı ve sonrasında da Hikayeler’i seçmeniz gerekiyor.

3. Adım

Bu adımdan sonrada Instagram Hikaye reklamları üzerinde görsel mi yoksa video mu paylaşacağınızı seçmeniz gerekiyor. Burada Tek Görsel ya da Tek Video seçeneklerinden birini seçmeniz gerekiyor.

Kullandığınız görsel ve videolarda boyut olarak önerilen çözünürlük 1080x1920 pikseldir. Bu orana uymanız, reklamınızın sorunsuz bir şekilde yayınlanmasını ve iyi bir şekilde görünmesini sağlayacaktır. Bununla birlikte Facebook’un reklamdaki metinler için geçerli olan yüzde 20 kuralını da unutmamanız gerekiyor. Bu kural doğrultusunda görsel ya da videonun genelinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin olabilir. Bunu aşmanız durumunda reklamınız onaylanmayabilir ya da onaylansada erişimi düşük olabilir.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

4. Adım

Son olarak, bu ayarları yaptığınızda Instagram Hikaye reklamı için önizleme alanına geliyorsunuz. Burada reklamın hangi Instagram sayfası için olduğunu seçebilir ve yüklediğiniz görsel ya da videonun ön izlemesini görerek, gönderinizin nasıl yayınlanacağını görebilirsiniz.

Neden Instagram Hikaye reklamları vermelisiniz?

Yazının başında da değindiğimiz gibi internet kullanıcılarının en sık kullandığı mecralardan biri Instagram ve Instagram Hikayleri de sıklıkla takip edilen içerik türleri arasında yer alıyor.

Kullanıcıların bu kadar sık kullandığı bir içerik aracı üzerinde markanız, ürünlerinizle ilgili kampanyalar veya fırsatlar sunmak, marka bilinirliğinizi artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşarak hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de yeni takipçiler kazanmak için Instagram Hikaye reklamları verebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerinde verdiğiniz diğer reklamları aynı zamanda Hikaye paylaşımı ve reklamı olarak da paylaşabiliyorsunuz. Yani yatay veya kare bir görsel üzerinden reklam verecek olsanız dahi, reklam alanları arasında Hikayeler’i de seçtiğinizde bu reklam otomatik olarak Hikaye formatında da gösterilmekte. Bu sayede tek bir görsel ile birden fazla alanda reklamlarınızı gösterebilirsiniz.

Birçok farklı hedefleme ve amaca hitap ettiği için bu reklamları kendi sosyal medya pazarlama stratejilerinizde de kullanabilir ve istediğiniz bütçelerde ve sürelerde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Instagram Hikaye reklamları ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram Hikaye reklamı ücreti ne kadar?

Instagram’da hikaye üzerinde reklam vermek için tek bir fiyat bulunmuyor. Facebook, Instagram ve diğer mecralarda olduğu gibi reklam kampanyanız için siz bir bütçe belirliyorsunuz. Bu bütçenin ne kadar olduğu ve ne kadar sürede harcanacağı sizin yönetiminizdedir.

Instagram Hikaye reklam boyutu nedir?

Instagram Hikaye paylaşımlarında standart ölçü 1080x1920 piksel şeklindedir. Reklamlarda da kullanılması önerilen çözünürlük yine 1080x1920 piksel şeklindedir.

Instagram reklamları için hedef kitle seçimi nedir?

Reklam Yöneticisi üzerinde reklam ayarlarınızı yaparken, bu reklam kampanyasının kimler tarafından görüleceğinizi seçmeniz gerekir. Bu da hedef kitle seçimidir. Facebook Piksel kurulumu yaptıysanız, Piksel aracı sayesinden web sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklamlar gösterebileceğiniz gibi, tamamen kendi kriterlerinizde bir reklam hedeflemesi de yapabilirsiniz.

Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları

Instagram Hikaye örnekleri

Instagram Hikaye paylaşımlarında ürün tanıtımı, canlı yayınlar, yarışmalar, soru cevap etkinlikleri, anketler, kullanıcılardan gelen içerikleri paylaşma gibi farklı gönderi türlerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde görsel paylaşım örneklerini bulabilirsiniz.

Görsel örneklerle anlatım için: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram Hikaye için ideal paylaşım zamanı?

Instagram Hikaye paylaşımları için ideal zaman her firma ve sektör için değişiklik gösterebilir. Tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Ancak genellikle mesai ve okul saatlerinin ardından yani akşam üstleri kullanıcılar daha yoğun bir şekilde bu mecrayı kullanmaktadır.

İdeal paylaşım zamanınızı bulmak için: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan