
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de popülerleşmesinde önemli rol oynamakta. Instagram Hikaye reklamları ile yeni hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi ürün, kampanya ve fırsat tanıtımları yapabilir, yeni içerik ve gönderilerinizin de duyurularını yapabilirsiniz.
Instagram Hikaye reklamı vermek için de Facebook’un Reklam Yöneticisi aracını kullanmanız gerekiyor. Bu rehberimizde de Instagram Hikaye reklamı nasıl verileceğini görseller ile adım adım anlatıyoruz.
İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir?
1. Adım
Facebook hesabınıza giriş yaptıktan sonra, Facebook Reklam Yöneticisi ya da Power Editor araçlarından birine tıklayarak, reklam oluşturmaya başlayın. Yeni bir kampanya oluşturma sayfasında, bilinirlik, değerlendirme ve dönüşüm olmak üzere üç farklı kampanya seçeneği karşınıza çıkacak. Burada Instagram Hikaye reklamı için Erişim seçeneğine tıklayarak, bir sonraki adıma geçiş yapın.
2. Adım
Bir sonraki adımda hedef kitlenizi dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz. Bu noktada önemli olan kısım Reklam Alanları bölümünde Reklam Alanlarını Düzenle seçeneğini aktif ederek, hangi alanda reklam vereceğinizi seçmeniz gerekiyor.
Burada cihaz türlerinden Sadece Mobil seçeneğine tıkladıktan sonra, alttaki sekmelerde Instagram’ı ve sonrasında da Hikayeler’i seçmeniz gerekiyor.
3. Adım
Bu adımdan sonrada Instagram Hikaye reklamları üzerinde görsel mi yoksa video mu paylaşacağınızı seçmeniz gerekiyor. Burada Tek Görsel ya da Tek Video seçeneklerinden birini seçmeniz gerekiyor.
Kullandığınız görsel ve videolarda boyut olarak önerilen çözünürlük 1080x1920 pikseldir. Bu orana uymanız, reklamınızın sorunsuz bir şekilde yayınlanmasını ve iyi bir şekilde görünmesini sağlayacaktır. Bununla birlikte Facebook’un reklamdaki metinler için geçerli olan yüzde 20 kuralını da unutmamanız gerekiyor. Bu kural doğrultusunda görsel ya da videonun genelinin sadece yüzde 20’lik bir bölümünde metin olabilir. Bunu aşmanız durumunda reklamınız onaylanmayabilir ya da onaylansada erişimi düşük olabilir.
İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
4. Adım
Son olarak, bu ayarları yaptığınızda Instagram Hikaye reklamı için önizleme alanına geliyorsunuz. Burada reklamın hangi Instagram sayfası için olduğunu seçebilir ve yüklediğiniz görsel ya da videonun ön izlemesini görerek, gönderinizin nasıl yayınlanacağını görebilirsiniz.
Neden Instagram Hikaye reklamları vermelisiniz?
Yazının başında da değindiğimiz gibi internet kullanıcılarının en sık kullandığı mecralardan biri Instagram ve Instagram Hikayleri de sıklıkla takip edilen içerik türleri arasında yer alıyor.
Kullanıcıların bu kadar sık kullandığı bir içerik aracı üzerinde markanız, ürünlerinizle ilgili kampanyalar veya fırsatlar sunmak, marka bilinirliğinizi artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşarak hem geri dönüşümlerinizi artırmak hem de yeni takipçiler kazanmak için Instagram Hikaye reklamları verebilirsiniz.
Facebook ve Instagram üzerinde verdiğiniz diğer reklamları aynı zamanda Hikaye paylaşımı ve reklamı olarak da paylaşabiliyorsunuz. Yani yatay veya kare bir görsel üzerinden reklam verecek olsanız dahi, reklam alanları arasında Hikayeler’i de seçtiğinizde bu reklam otomatik olarak Hikaye formatında da gösterilmekte. Bu sayede tek bir görsel ile birden fazla alanda reklamlarınızı gösterebilirsiniz.
Birçok farklı hedefleme ve amaca hitap ettiği için bu reklamları kendi sosyal medya pazarlama stratejilerinizde de kullanabilir ve istediğiniz bütçelerde ve sürelerde reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.
Instagram Hikaye reklamları ile ilgili sık sorulan sorular
Instagram Hikaye reklamı ücreti ne kadar?
Instagram’da hikaye üzerinde reklam vermek için tek bir fiyat bulunmuyor. Facebook, Instagram ve diğer mecralarda olduğu gibi reklam kampanyanız için siz bir bütçe belirliyorsunuz. Bu bütçenin ne kadar olduğu ve ne kadar sürede harcanacağı sizin yönetiminizdedir.
Instagram Hikaye reklam boyutu nedir?
Instagram Hikaye paylaşımlarında standart ölçü 1080x1920 piksel şeklindedir. Reklamlarda da kullanılması önerilen çözünürlük yine 1080x1920 piksel şeklindedir.
Instagram reklamları için hedef kitle seçimi nedir?
Reklam Yöneticisi üzerinde reklam ayarlarınızı yaparken, bu reklam kampanyasının kimler tarafından görüleceğinizi seçmeniz gerekir. Bu da hedef kitle seçimidir. Facebook Piksel kurulumu yaptıysanız, Piksel aracı sayesinden web sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklamlar gösterebileceğiniz gibi, tamamen kendi kriterlerinizde bir reklam hedeflemesi de yapabilirsiniz.
Daha fazla bilgi için: İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
Instagram Hikaye örnekleri
Instagram Hikaye paylaşımlarında ürün tanıtımı, canlı yayınlar, yarışmalar, soru cevap etkinlikleri, anketler, kullanıcılardan gelen içerikleri paylaşma gibi farklı gönderi türlerinden yararlanabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde görsel paylaşım örneklerini bulabilirsiniz.
Görsel örneklerle anlatım için: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri
Instagram Hikaye için ideal paylaşım zamanı?
Instagram Hikaye paylaşımları için ideal zaman her firma ve sektör için değişiklik gösterebilir. Tek bir doğru paylaşım zamanı bulunmamaktadır. Ancak genellikle mesai ve okul saatlerinin ardından yani akşam üstleri kullanıcılar daha yoğun bir şekilde bu mecrayı kullanmaktadır.
İdeal paylaşım zamanınızı bulmak için: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler