E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

13 Nisan 2020
Sinan Oypan

Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da, kullanıcılar tarafından sıklıkla kullanılıyor ve kullanıcılar bu paylaşımlarla daha fazla etkileşime giriyorlar. E-ticaret firmaları da bu içerikleri farklı amaçlarda ve farklı şekillerde kullanabilirler.

Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Takipçilerinizden geri bildirim toplayın

Instagram hikae paylaşma ile takipçilerinizden geri bildirimler toplayabilirsiniz. İkili seçenek sunma gönderileri, puanlama veya yorum paylaşımlarıyla takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Yeni bir ürünle ilgili fikirler toplayabileceğiniz gibi, etkileşim amaçlı gönderilerle de onların fikirlerini alabilirsiniz.

Bu gönderiler hem geri bildirim toplamak için etkilidir hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda bu tür gönderiler eğlenceli olduğu ve takipçilerinizi de yorum yapmaya yönlendirdiği için de etkilidir.

E-posta listenizi genişletin

E-posta listenizi genişletmek için de hikayelerden yararlanabilirsiniz. Dışarıya link verme özelliği ile hikaye paylaşımlarınızda bir merak uyandıran bir içerikle onları bir eyleme davet ederek, onları e-posta listesine davet edebilirsiniz. Böylelikle onlara farklı bir içerik sunarak, onları aynı zamanda abone olmaya çekebilirsiniz. E-posta listenizi büyütmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Konum ekleyerek görünürlüğünüzü artırın

Instagram hikaye paylaşma çalışmalarınızda görünürlüğünüzü artırmak için paylaşımlarınza konum da ekleyebilirsiniz. Konum eklemesi yaptığınızda paylaşımlarınız, belli bir konumla özdeşleşir ve bu konumla ilgili hikayeler arasında yer alır. Böylelikle bu konumlarda çekilmiş hikayeleri araştıran kullanıcılar, paylaşımlarınız görerek sizinle etkileşime girebilirler.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirebilmek için takipçilerinize değerli içerikler sunmanız gerekir. Bilgi veren, tüketicilere bir değer katarak, onlara yeni şeyler sunmak müşteri ilişkilerinizi güçlendirecektir. Bu süreçte şu tür paylaşımlar yapabilirsiniz.

  • Kolay yapılabilecek ve anlaşılabilecek rehber içerikleri
  • Takipçilerinizin fikir ve görüşlerini alacak sorular ve anketler
  • Tüketicilerin paylaşımlarını paylaşmak ve onlara teşekkür etmek
  • İpucu ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Web sitenize trafik çekin

Hem ürün hem de blog sayfalarınıza trafik yönlendirmesi yapmak için de hikaye paylaşma çalışmaları yapabilirsiniz. 10.000 takipçinin üstündeki hesaplar, hikaye paylaşımlarında dışarıya link verebilmekte. Paylaşımlarınızda bir ürün tanıtımı yapabilir ve ürünün satın alma sayfasına yönlendirme trafikleri ekleyerek, kullanıcıları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak, blog içerikleri oluşturuyorsanız, kullanıcıları blog sayfalarınıza da yönlendirebilirsiniz. Blogtan öne çıkan bir bilgiyi paylaşabilir ve bir görselle ilgi çekici hale getirerek, web sitenize yönlendirme linki verebilirsiniz.

Satışlarınızı artırın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi hikayeleri dışarıya link vermek için de kullanabilrisiniz. Hikaye paylaşma bu açıdan satışlarınızı artırmk için de etkilidir. Ürün tanıtımlarını, kampanyaları ve fırsatları hikayelerinizde paylaşarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. 10 bin takipçinin altındaysanız, paylaşımlarınıza trafik çekmek için profil linkinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Marka bilinirliğinizi artırın

Kullanıcılar, Instagram üzerinde hikaye paylaşımları ile daha fazla etkileşime girmekte ve bu içerikleri daha fazla tüketmekler. Bu sebeple de takipçilerinizin ve yeni kitlelerin daha fazla dikkatini çekmek için de hikaye paylaşma yöntemini deneyebilirsiniz. Hikaye içerikleri üreterek, markanızın tanıtımını yapabilir, markanızın arka plandaki çalışmalarını, kültürünü, ürünlerin üretim aşamasını ve paketlme süreçlerini gösterek marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Instagram hikaye paylaşma ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılabilir?

Hikaye paylaşma haricinde Instagram’ınızın normal akışında, ürün tanıtım içerikleri, kampanya duyuruları, ürün kullanım ipuçları, ilham verici söz paylaşımları, eğlendiri ve bilgilendirici video ya da görsel paylaşımları yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak canlı yayınlarla takipçilerinizle etkilişime girebilir, soru cevap içerikleri oluşturabilir, yarışma ve çekilişlerle yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’da hashtag kullanımı nasıl olmalı?

Instagram’da hashtag kullanırken, markanıza özel bir etiket açmanız, gönderilerinizi burada toplamanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra paylaşımınızın içeriğine göre popüler hashtag’leri etiketlemeniz de bu etiketleri takip edenlere ulaşmanıza yardımcı olur. En popüler hashtag’lerin yanı sıra orta popülerlikte olan ve az kullanılan etiketleri de kullanın. Böylelikle farklı kategorilerde gönderilernizin öne çıkma ihtimalini daha da artırmış olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?
Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma,...
14 Haziran 2016
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan