E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

13 Nisan 2020
Sinan Oypan

Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da, kullanıcılar tarafından sıklıkla kullanılıyor ve kullanıcılar bu paylaşımlarla daha fazla etkileşime giriyorlar. E-ticaret firmaları da bu içerikleri farklı amaçlarda ve farklı şekillerde kullanabilirler.

Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Takipçilerinizden geri bildirim toplayın

Instagram hikae paylaşma ile takipçilerinizden geri bildirimler toplayabilirsiniz. İkili seçenek sunma gönderileri, puanlama veya yorum paylaşımlarıyla takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Yeni bir ürünle ilgili fikirler toplayabileceğiniz gibi, etkileşim amaçlı gönderilerle de onların fikirlerini alabilirsiniz.

Bu gönderiler hem geri bildirim toplamak için etkilidir hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda bu tür gönderiler eğlenceli olduğu ve takipçilerinizi de yorum yapmaya yönlendirdiği için de etkilidir.

E-posta listenizi genişletin

E-posta listenizi genişletmek için de hikayelerden yararlanabilirsiniz. Dışarıya link verme özelliği ile hikaye paylaşımlarınızda bir merak uyandıran bir içerikle onları bir eyleme davet ederek, onları e-posta listesine davet edebilirsiniz. Böylelikle onlara farklı bir içerik sunarak, onları aynı zamanda abone olmaya çekebilirsiniz. E-posta listenizi büyütmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Konum ekleyerek görünürlüğünüzü artırın

Instagram hikaye paylaşma çalışmalarınızda görünürlüğünüzü artırmak için paylaşımlarınza konum da ekleyebilirsiniz. Konum eklemesi yaptığınızda paylaşımlarınız, belli bir konumla özdeşleşir ve bu konumla ilgili hikayeler arasında yer alır. Böylelikle bu konumlarda çekilmiş hikayeleri araştıran kullanıcılar, paylaşımlarınız görerek sizinle etkileşime girebilirler.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirebilmek için takipçilerinize değerli içerikler sunmanız gerekir. Bilgi veren, tüketicilere bir değer katarak, onlara yeni şeyler sunmak müşteri ilişkilerinizi güçlendirecektir. Bu süreçte şu tür paylaşımlar yapabilirsiniz.

  • Kolay yapılabilecek ve anlaşılabilecek rehber içerikleri
  • Takipçilerinizin fikir ve görüşlerini alacak sorular ve anketler
  • Tüketicilerin paylaşımlarını paylaşmak ve onlara teşekkür etmek
  • İpucu ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Web sitenize trafik çekin

Hem ürün hem de blog sayfalarınıza trafik yönlendirmesi yapmak için de hikaye paylaşma çalışmaları yapabilirsiniz. 10.000 takipçinin üstündeki hesaplar, hikaye paylaşımlarında dışarıya link verebilmekte. Paylaşımlarınızda bir ürün tanıtımı yapabilir ve ürünün satın alma sayfasına yönlendirme trafikleri ekleyerek, kullanıcıları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak, blog içerikleri oluşturuyorsanız, kullanıcıları blog sayfalarınıza da yönlendirebilirsiniz. Blogtan öne çıkan bir bilgiyi paylaşabilir ve bir görselle ilgi çekici hale getirerek, web sitenize yönlendirme linki verebilirsiniz.

Satışlarınızı artırın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi hikayeleri dışarıya link vermek için de kullanabilrisiniz. Hikaye paylaşma bu açıdan satışlarınızı artırmk için de etkilidir. Ürün tanıtımlarını, kampanyaları ve fırsatları hikayelerinizde paylaşarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. 10 bin takipçinin altındaysanız, paylaşımlarınıza trafik çekmek için profil linkinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Marka bilinirliğinizi artırın

Kullanıcılar, Instagram üzerinde hikaye paylaşımları ile daha fazla etkileşime girmekte ve bu içerikleri daha fazla tüketmekler. Bu sebeple de takipçilerinizin ve yeni kitlelerin daha fazla dikkatini çekmek için de hikaye paylaşma yöntemini deneyebilirsiniz. Hikaye içerikleri üreterek, markanızın tanıtımını yapabilir, markanızın arka plandaki çalışmalarını, kültürünü, ürünlerin üretim aşamasını ve paketlme süreçlerini gösterek marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Instagram hikaye paylaşma ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılabilir?

Hikaye paylaşma haricinde Instagram’ınızın normal akışında, ürün tanıtım içerikleri, kampanya duyuruları, ürün kullanım ipuçları, ilham verici söz paylaşımları, eğlendiri ve bilgilendirici video ya da görsel paylaşımları yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak canlı yayınlarla takipçilerinizle etkilişime girebilir, soru cevap içerikleri oluşturabilir, yarışma ve çekilişlerle yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’da hashtag kullanımı nasıl olmalı?

Instagram’da hashtag kullanırken, markanıza özel bir etiket açmanız, gönderilerinizi burada toplamanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra paylaşımınızın içeriğine göre popüler hashtag’leri etiketlemeniz de bu etiketleri takip edenlere ulaşmanıza yardımcı olur. En popüler hashtag’lerin yanı sıra orta popülerlikte olan ve az kullanılan etiketleri de kullanın. Böylelikle farklı kategorilerde gönderilernizin öne çıkma ihtimalini daha da artırmış olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik hakkında bilinmesi gereken 46 önemli istatistik (İnfografik)
Girişimcilik ekosistemi her geçen gün daha fazla talep görmeye başlıyor. Kişilerin, kendi işlerini yapma istekleri, farklı pazarlarda gördükleri fırsatlar ve kendi ekipleriyle çalışma istekleri gibi birçok faktör girişimcilik...
14 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan