E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da, kullanıcılar tarafından sıklıkla kullanılıyor ve kullanıcılar bu paylaşımlarla daha fazla etkileşime giriyorlar. E-ticaret firmaları da bu içerikleri farklı amaçlarda ve farklı şekillerde kullanabilirler.

Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Takipçilerinizden geri bildirim toplayın

Instagram hikae paylaşma ile takipçilerinizden geri bildirimler toplayabilirsiniz. İkili seçenek sunma gönderileri, puanlama veya yorum paylaşımlarıyla takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Yeni bir ürünle ilgili fikirler toplayabileceğiniz gibi, etkileşim amaçlı gönderilerle de onların fikirlerini alabilirsiniz.

Bu gönderiler hem geri bildirim toplamak için etkilidir hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda bu tür gönderiler eğlenceli olduğu ve takipçilerinizi de yorum yapmaya yönlendirdiği için de etkilidir.

E-posta listenizi genişletin

E-posta listenizi genişletmek için de hikayelerden yararlanabilirsiniz. Dışarıya link verme özelliği ile hikaye paylaşımlarınızda bir merak uyandıran bir içerikle onları bir eyleme davet ederek, onları e-posta listesine davet edebilirsiniz. Böylelikle onlara farklı bir içerik sunarak, onları aynı zamanda abone olmaya çekebilirsiniz. E-posta listenizi büyütmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Konum ekleyerek görünürlüğünüzü artırın

Instagram hikaye paylaşma çalışmalarınızda görünürlüğünüzü artırmak için paylaşımlarınza konum da ekleyebilirsiniz. Konum eklemesi yaptığınızda paylaşımlarınız, belli bir konumla özdeşleşir ve bu konumla ilgili hikayeler arasında yer alır. Böylelikle bu konumlarda çekilmiş hikayeleri araştıran kullanıcılar, paylaşımlarınız görerek sizinle etkileşime girebilirler.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirebilmek için takipçilerinize değerli içerikler sunmanız gerekir. Bilgi veren, tüketicilere bir değer katarak, onlara yeni şeyler sunmak müşteri ilişkilerinizi güçlendirecektir. Bu süreçte şu tür paylaşımlar yapabilirsiniz.

  • Kolay yapılabilecek ve anlaşılabilecek rehber içerikleri
  • Takipçilerinizin fikir ve görüşlerini alacak sorular ve anketler
  • Tüketicilerin paylaşımlarını paylaşmak ve onlara teşekkür etmek
  • İpucu ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Web sitenize trafik çekin

Hem ürün hem de blog sayfalarınıza trafik yönlendirmesi yapmak için de hikaye paylaşma çalışmaları yapabilirsiniz. 10.000 takipçinin üstündeki hesaplar, hikaye paylaşımlarında dışarıya link verebilmekte. Paylaşımlarınızda bir ürün tanıtımı yapabilir ve ürünün satın alma sayfasına yönlendirme trafikleri ekleyerek, kullanıcıları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak, blog içerikleri oluşturuyorsanız, kullanıcıları blog sayfalarınıza da yönlendirebilirsiniz. Blogtan öne çıkan bir bilgiyi paylaşabilir ve bir görselle ilgi çekici hale getirerek, web sitenize yönlendirme linki verebilirsiniz.

Satışlarınızı artırın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi hikayeleri dışarıya link vermek için de kullanabilrisiniz. Hikaye paylaşma bu açıdan satışlarınızı artırmk için de etkilidir. Ürün tanıtımlarını, kampanyaları ve fırsatları hikayelerinizde paylaşarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. 10 bin takipçinin altındaysanız, paylaşımlarınıza trafik çekmek için profil linkinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Marka bilinirliğinizi artırın

Kullanıcılar, Instagram üzerinde hikaye paylaşımları ile daha fazla etkileşime girmekte ve bu içerikleri daha fazla tüketmekler. Bu sebeple de takipçilerinizin ve yeni kitlelerin daha fazla dikkatini çekmek için de hikaye paylaşma yöntemini deneyebilirsiniz. Hikaye içerikleri üreterek, markanızın tanıtımını yapabilir, markanızın arka plandaki çalışmalarını, kültürünü, ürünlerin üretim aşamasını ve paketlme süreçlerini gösterek marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Instagram hikaye paylaşma ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılabilir?

Hikaye paylaşma haricinde Instagram’ınızın normal akışında, ürün tanıtım içerikleri, kampanya duyuruları, ürün kullanım ipuçları, ilham verici söz paylaşımları, eğlendiri ve bilgilendirici video ya da görsel paylaşımları yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak canlı yayınlarla takipçilerinizle etkilişime girebilir, soru cevap içerikleri oluşturabilir, yarışma ve çekilişlerle yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’da hashtag kullanımı nasıl olmalı?

Instagram’da hashtag kullanırken, markanıza özel bir etiket açmanız, gönderilerinizi burada toplamanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra paylaşımınızın içeriğine göre popüler hashtag’leri etiketlemeniz de bu etiketleri takip edenlere ulaşmanıza yardımcı olur. En popüler hashtag’lerin yanı sıra orta popülerlikte olan ve az kullanılan etiketleri de kullanın. Böylelikle farklı kategorilerde gönderilernizin öne çıkma ihtimalini daha da artırmış olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Hedef kitlenizi analiz ederek pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Pazarlama çalışmalarında hedef kitlenizi tanımanız bir hayli önemlidir. Onların demografik yapısını, ilgi alanlarını, alışveriş alışkanlıklarını, satın alma kararlarını nasıl verdiklerini ve ne sıklıkta online...
13 Haziran 2018
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin