E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da, kullanıcılar tarafından sıklıkla kullanılıyor ve kullanıcılar bu paylaşımlarla daha fazla etkileşime giriyorlar. E-ticaret firmaları da bu içerikleri farklı amaçlarda ve farklı şekillerde kullanabilirler.

Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Takipçilerinizden geri bildirim toplayın

Instagram hikae paylaşma ile takipçilerinizden geri bildirimler toplayabilirsiniz. İkili seçenek sunma gönderileri, puanlama veya yorum paylaşımlarıyla takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Yeni bir ürünle ilgili fikirler toplayabileceğiniz gibi, etkileşim amaçlı gönderilerle de onların fikirlerini alabilirsiniz.

Bu gönderiler hem geri bildirim toplamak için etkilidir hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda bu tür gönderiler eğlenceli olduğu ve takipçilerinizi de yorum yapmaya yönlendirdiği için de etkilidir.

E-posta listenizi genişletin

E-posta listenizi genişletmek için de hikayelerden yararlanabilirsiniz. Dışarıya link verme özelliği ile hikaye paylaşımlarınızda bir merak uyandıran bir içerikle onları bir eyleme davet ederek, onları e-posta listesine davet edebilirsiniz. Böylelikle onlara farklı bir içerik sunarak, onları aynı zamanda abone olmaya çekebilirsiniz. E-posta listenizi büyütmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Konum ekleyerek görünürlüğünüzü artırın

Instagram hikaye paylaşma çalışmalarınızda görünürlüğünüzü artırmak için paylaşımlarınza konum da ekleyebilirsiniz. Konum eklemesi yaptığınızda paylaşımlarınız, belli bir konumla özdeşleşir ve bu konumla ilgili hikayeler arasında yer alır. Böylelikle bu konumlarda çekilmiş hikayeleri araştıran kullanıcılar, paylaşımlarınız görerek sizinle etkileşime girebilirler.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirebilmek için takipçilerinize değerli içerikler sunmanız gerekir. Bilgi veren, tüketicilere bir değer katarak, onlara yeni şeyler sunmak müşteri ilişkilerinizi güçlendirecektir. Bu süreçte şu tür paylaşımlar yapabilirsiniz.

  • Kolay yapılabilecek ve anlaşılabilecek rehber içerikleri
  • Takipçilerinizin fikir ve görüşlerini alacak sorular ve anketler
  • Tüketicilerin paylaşımlarını paylaşmak ve onlara teşekkür etmek
  • İpucu ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Web sitenize trafik çekin

Hem ürün hem de blog sayfalarınıza trafik yönlendirmesi yapmak için de hikaye paylaşma çalışmaları yapabilirsiniz. 10.000 takipçinin üstündeki hesaplar, hikaye paylaşımlarında dışarıya link verebilmekte. Paylaşımlarınızda bir ürün tanıtımı yapabilir ve ürünün satın alma sayfasına yönlendirme trafikleri ekleyerek, kullanıcıları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak, blog içerikleri oluşturuyorsanız, kullanıcıları blog sayfalarınıza da yönlendirebilirsiniz. Blogtan öne çıkan bir bilgiyi paylaşabilir ve bir görselle ilgi çekici hale getirerek, web sitenize yönlendirme linki verebilirsiniz.

Satışlarınızı artırın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi hikayeleri dışarıya link vermek için de kullanabilrisiniz. Hikaye paylaşma bu açıdan satışlarınızı artırmk için de etkilidir. Ürün tanıtımlarını, kampanyaları ve fırsatları hikayelerinizde paylaşarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. 10 bin takipçinin altındaysanız, paylaşımlarınıza trafik çekmek için profil linkinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Marka bilinirliğinizi artırın

Kullanıcılar, Instagram üzerinde hikaye paylaşımları ile daha fazla etkileşime girmekte ve bu içerikleri daha fazla tüketmekler. Bu sebeple de takipçilerinizin ve yeni kitlelerin daha fazla dikkatini çekmek için de hikaye paylaşma yöntemini deneyebilirsiniz. Hikaye içerikleri üreterek, markanızın tanıtımını yapabilir, markanızın arka plandaki çalışmalarını, kültürünü, ürünlerin üretim aşamasını ve paketlme süreçlerini gösterek marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Instagram hikaye paylaşma ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılabilir?

Hikaye paylaşma haricinde Instagram’ınızın normal akışında, ürün tanıtım içerikleri, kampanya duyuruları, ürün kullanım ipuçları, ilham verici söz paylaşımları, eğlendiri ve bilgilendirici video ya da görsel paylaşımları yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak canlı yayınlarla takipçilerinizle etkilişime girebilir, soru cevap içerikleri oluşturabilir, yarışma ve çekilişlerle yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’da hashtag kullanımı nasıl olmalı?

Instagram’da hashtag kullanırken, markanıza özel bir etiket açmanız, gönderilerinizi burada toplamanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra paylaşımınızın içeriğine göre popüler hashtag’leri etiketlemeniz de bu etiketleri takip edenlere ulaşmanıza yardımcı olur. En popüler hashtag’lerin yanı sıra orta popülerlikte olan ve az kullanılan etiketleri de kullanın. Böylelikle farklı kategorilerde gönderilernizin öne çıkma ihtimalini daha da artırmış olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları nasıl verimli yapılır?
B2B e-posta kampanyaları yani e-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B...
7 Nisan 2017
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ile geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Anahtar kelime analizi ve anahtar kelimelerin seçimi, arama motorları üzerindeki görünürlüğünüzü artırarak, organik trafik edinmek için önemli konulardan biri. Anahtar kelime analizi ile hedef kitlenizin yaptığı arama sorgularına...
20 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan