E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

13 Nisan 2020
Sinan Oypan

Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da, kullanıcılar tarafından sıklıkla kullanılıyor ve kullanıcılar bu paylaşımlarla daha fazla etkileşime giriyorlar. E-ticaret firmaları da bu içerikleri farklı amaçlarda ve farklı şekillerde kullanabilirler.

Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Takipçilerinizden geri bildirim toplayın

Instagram hikae paylaşma ile takipçilerinizden geri bildirimler toplayabilirsiniz. İkili seçenek sunma gönderileri, puanlama veya yorum paylaşımlarıyla takipçilerinizin fikirlerini alabilirsiniz. Yeni bir ürünle ilgili fikirler toplayabileceğiniz gibi, etkileşim amaçlı gönderilerle de onların fikirlerini alabilirsiniz.

Bu gönderiler hem geri bildirim toplamak için etkilidir hem de takipçilerinizle olan etkileşimlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Aynı zamanda bu tür gönderiler eğlenceli olduğu ve takipçilerinizi de yorum yapmaya yönlendirdiği için de etkilidir.

E-posta listenizi genişletin

E-posta listenizi genişletmek için de hikayelerden yararlanabilirsiniz. Dışarıya link verme özelliği ile hikaye paylaşımlarınızda bir merak uyandıran bir içerikle onları bir eyleme davet ederek, onları e-posta listesine davet edebilirsiniz. Böylelikle onlara farklı bir içerik sunarak, onları aynı zamanda abone olmaya çekebilirsiniz. E-posta listenizi büyütmek için bu yöntemden yararlanabilirsiniz.

Konum ekleyerek görünürlüğünüzü artırın

Instagram hikaye paylaşma çalışmalarınızda görünürlüğünüzü artırmak için paylaşımlarınza konum da ekleyebilirsiniz. Konum eklemesi yaptığınızda paylaşımlarınız, belli bir konumla özdeşleşir ve bu konumla ilgili hikayeler arasında yer alır. Böylelikle bu konumlarda çekilmiş hikayeleri araştıran kullanıcılar, paylaşımlarınız görerek sizinle etkileşime girebilirler.

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirebilmek için takipçilerinize değerli içerikler sunmanız gerekir. Bilgi veren, tüketicilere bir değer katarak, onlara yeni şeyler sunmak müşteri ilişkilerinizi güçlendirecektir. Bu süreçte şu tür paylaşımlar yapabilirsiniz.

  • Kolay yapılabilecek ve anlaşılabilecek rehber içerikleri
  • Takipçilerinizin fikir ve görüşlerini alacak sorular ve anketler
  • Tüketicilerin paylaşımlarını paylaşmak ve onlara teşekkür etmek
  • İpucu ve nasıl yapılır konseptli paylaşımlar

Web sitenize trafik çekin

Hem ürün hem de blog sayfalarınıza trafik yönlendirmesi yapmak için de hikaye paylaşma çalışmaları yapabilirsiniz. 10.000 takipçinin üstündeki hesaplar, hikaye paylaşımlarında dışarıya link verebilmekte. Paylaşımlarınızda bir ürün tanıtımı yapabilir ve ürünün satın alma sayfasına yönlendirme trafikleri ekleyerek, kullanıcıları sitenize yönlendirebilirsiniz.

Buna ek olarak, blog içerikleri oluşturuyorsanız, kullanıcıları blog sayfalarınıza da yönlendirebilirsiniz. Blogtan öne çıkan bir bilgiyi paylaşabilir ve bir görselle ilgi çekici hale getirerek, web sitenize yönlendirme linki verebilirsiniz.

Satışlarınızı artırın

Yukarıda da bahsettiğimiz gibi hikayeleri dışarıya link vermek için de kullanabilrisiniz. Hikaye paylaşma bu açıdan satışlarınızı artırmk için de etkilidir. Ürün tanıtımlarını, kampanyaları ve fırsatları hikayelerinizde paylaşarak e-ticaret sitenize trafik çekebilirsiniz. 10 bin takipçinin altındaysanız, paylaşımlarınıza trafik çekmek için profil linkinize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Marka bilinirliğinizi artırın

Kullanıcılar, Instagram üzerinde hikaye paylaşımları ile daha fazla etkileşime girmekte ve bu içerikleri daha fazla tüketmekler. Bu sebeple de takipçilerinizin ve yeni kitlelerin daha fazla dikkatini çekmek için de hikaye paylaşma yöntemini deneyebilirsiniz. Hikaye içerikleri üreterek, markanızın tanıtımını yapabilir, markanızın arka plandaki çalışmalarını, kültürünü, ürünlerin üretim aşamasını ve paketlme süreçlerini gösterek marka bilinirliğinizi artıracak çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Instagram hikaye paylaşma ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram’da ne tür paylaşımlar yapılabilir?

Hikaye paylaşma haricinde Instagram’ınızın normal akışında, ürün tanıtım içerikleri, kampanya duyuruları, ürün kullanım ipuçları, ilham verici söz paylaşımları, eğlendiri ve bilgilendirici video ya da görsel paylaşımları yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak canlı yayınlarla takipçilerinizle etkilişime girebilir, soru cevap içerikleri oluşturabilir, yarışma ve çekilişlerle yeni kitlelere ulaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Instagram’da hashtag kullanımı nasıl olmalı?

Instagram’da hashtag kullanırken, markanıza özel bir etiket açmanız, gönderilerinizi burada toplamanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra paylaşımınızın içeriğine göre popüler hashtag’leri etiketlemeniz de bu etiketleri takip edenlere ulaşmanıza yardımcı olur. En popüler hashtag’lerin yanı sıra orta popülerlikte olan ve az kullanılan etiketleri de kullanın. Böylelikle farklı kategorilerde gönderilernizin öne çıkma ihtimalini daha da artırmış olursunuz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları
Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de...
15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan