Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popülerdir. Dolayısıyla markalar da bu özelliği oldukça kullanmaya yöneliyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin aktifliği de artmıştır.Dolayısıyla bu da Instagram’daki pazarlama çalışmalarına farklılık katmaya başladı. Aynı zamanda markalar bu süreçte reklam kampanyaları haricinde farklı içerik arayışına da girmelidir. Böylece organik erişim ve etkileşimin artması sağlanacaktır.Ayrıca bu yazımızda da bu alternatif fikirleri ele alacağız.
İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye paylaşımlarında, seriler halinde marka tanıtımı ile ilgili içerikler hazırlanmaktadır. Markanızın hikayesini, vizyonunu, neler yaptığını, geçmişini, anlatan seriler kullanılan seriler arasıdnadır. Aynı zamanda tüketicilere neler sunduğunu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünü anlatan seriler de kullanılmaktadır.
Bu tür seriler, tüketicilerin markanızı yakından tanımalarını ve markanızla ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi metin odaklı hikaye içeriklerinin yanı sıra bu serilerde şirket içi görseller, çalışma ortamı gibi görselleri de kullanarak metinlerle beraber paylaşımlar yapmak mümkündür. Bu paylaşımlarınızı aynı zamanda Instagram profilinize de sabitlemelisiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler, bu hikaye paylaşımlarına her zaman ulaşmış olacaktır. Ayrıca yeni gelen kişiler markanızla ilgili detaylara da ulaşacaktır.
Instagram Hikaye paylaşım alternatiflerinden biri de personelizin tanıtımını yapmaktır. Şirketinizde çalışanları tanıtmanız çalışanlarınız için jest olacaktır. Aynı zamanda tüketiciler, şirketin perde arkasını görerek, işleri kimlerin yaptığını da bilecektir. Bu tür bir yaklaşım daha kişisel bir yaklaşım sunmaktadır. Böylece kullanıcılarla aranızda olan kurumsal mesafeyi de kaldırabilmiş olursunuz. Tüketiciler markaların daha samimi olmalarını istemekteler. Dolayısıyla ekibinizi tanıtmak bu samimiyet sürecinde bir adım atmanızı da sağlar.
Şirketinizi daha transparan bir yapıya ulaştırmak ve kullanıcıların şirketin nasıl çalıştığını görmelerini sağlamak; üretim süreci, sipariş hazırlanma ya da kargo süreçlerini göstermek için sahne arkası fotoğrafları da paylaşabilirsiniz. Şirketin iç yüzünü göstermeniz, tüketicilerle daha yakından bir ilişki kurmanıza da yardımcı olur.
Instagram Hikaye paylaşımlarınızda mutlaka paylaşmanız gereken içerik konularından biri de ürün ve özelliklerini tanıtımak olacaktır. Tüketicileri bilgilendirmek, ürüne talep yaratmak ve ürünün dikkat çekmesini sağlamak için hem ürün tanıtımları yapmalı hem de ürünün özelliklerini öne çıkartan hikaye serileri oluşturmalısınız. Sadece ürün fotoğrafı paylaşmanın yanı sıra özel metinlerle ürünü tanıtmanız ve kullanıcıları bilgilendirmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.
Instagram Hikaye paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için anketlerden de yararlanabilirsiniz. Hikaye paylaşım özelliklerinde yer alan anket seçeneğini kullanarak, belli ürünlerle ilgili ya da herhangi bir konuyla ilgili etkileşim yaratmak için bu anket özelliklerini kullanabilirsiniz. Takipçileriniz sadece bir fotoğraf görmek istemezler ve kendileri de fikirlerini paylaşmak isterler. Bu nedenle de onları etkileşime geçirecek anketlerden yararlanmanız etkili olacaktır.
E-ticaret sitenize gelen sık sorularla ilgili Instagram hikaye paylaşımları da hazırlayabilirsiniz. Hem müşteri desteği sağlamak, hem içerik farklılığı yaratmak hem de kullanıcıları bilgilendirmek için bu tür paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
SSS haricinde, sattığınız ürünlerle ilgili de bilgilendirici ve eğitici içerik fikirleri oluşturarak, bunları sosyal medya hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılara sizi takip etmeleri için de bir neden vermiş olursunuz.
İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler
Instagram zaman tünelinde paylaştığınız yeni gönderileri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu gödneriyi görmelerini sağlamak için hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinizi de paylaşabilirsiniz. Bu gönderilere gelen etkileşimleri artırmak için hikayeleri kullanabilirsiniz; çünkü zaman akışındaki gönderiler etkileşime göre öne çıkmaktadır. Ancak hikaye paylaşımları ise daha kronolojik gitmektedir ve kullanıcılar hikayeleri daha fazla takip etmektedir. Instagram Hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinize yönlendirmeler yapmanız, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını da sağlar.
Instagram hikaye paylaşımları için alternatif fikirler
Marka tanıtımı ve hikayesinin anlatımı

Ekibin tanıtımını yapın

Sahne arkası paylaşımları

Ürün ve özelliklerinin tanıtımı

Yarışmalar düzenleyin
Instagram Hikaye özelliği üzerinden yapacağınız yarışmaların duyurularını yapabilirsiniz. Hangi tarihte yarışma yapacağınızı, katılım koşullarını ve kazanları yine hikaye paylaşımları ile duyurabilirsiniz. Böylelikle Instagram hikaye erişimlerinizi ve etkileşimlerinizi de artırabilirsınız. Bu paylaşımların erişimi yükseldiğinde, kullanıcılar sayfanıza gelerek yarışma ile ilgili gönderiyi de bulabilirler ve yarışmalarınıza olan katılım da artırılmış olur. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?Anketler yapın

Bilgilendirici ya da SSS ile ilgili içerikler paylaşın

Yeni gönderileri duyurun

İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar