Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de aktif bir şekilde kullanılmaya başlaması, Instagram’daki pazarlama çalışmalarına farklılık katmaya başladı. Bu süreçte reklam kampanyaları haricinde, organik erişimi ve etkileşimi artırmak için de markalar farklı içerik fikirlerinden yararlanabilirler. Bu yazımızda da bu alternatif fikirleri ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram hikaye paylaşımları için alternatif fikirler

Marka tanıtımı ve hikayesinin anlatımı

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda, seriler halinde marka tanıtımı ile ilgili içerikler hazırlayabilirsiniz. Markanızın hikayesini, vizyonunu, neler yaptığını, geçmişini, tüketicilere neler sunduğunu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünü anlatan hikaye serileri hazırlayabilirsiniz.

Bu tür seriler, tüketicilerin markanızı yakından tanımalarını ve markanızla ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi metin odaklı hikaye içeriklerinin yanı sıra bu serilerde şirket içi görseller, çalışma ortamı gibi görselleri de kullanarak metinlerle beraber paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu paylaşımlarınızı aynı zamanda Instagram profilinize de sabitlemelisiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler, bu hikaye paylaşımlarına her zaman ulaşabilir ve yeni gelen kişiler markanızla ilgili detaylara da ulaşabilir.

Ekibin tanıtımını yapın

Instagram Hikaye paylaşım alternatiflerinden biri de personelizin tanıtımını yapmak olabilir. Şirketinizde çalışanları tanıtmanız, hem çalışanlarınız için jest olacaktır hem de tüketiciler, şirketin perde arkasını görerek, işleri kimlerin yaptığını görecektir. Bu tür bir yaklaşım daha kişisel bir yaklaşım sunacağı için kullanıcılarla aranızda olan kurumsal mesafeyi de kaldırabilmiş olursunuz. Tüketiciler markaların daha samimi olmalarını istemekteler ve ekibinizi tanıtmak bu samimiyet sürecinde bir adım atmanızı da sağlar.

Sahne arkası paylaşımları

Şirketinizi daha transparan bir yapıya ulaştırmak ve kullanıcıların şirketin nasıl çalıştığını görmelerini sağlamak; üretim süreci, sipariş hazırlanma ya da kargo süreçlerini göstermek için sahne arkası fotoğrafları da paylaşabilirsiniz. Şirketin iç yüzünü göstermeniz, tüketicilerle daha yakından bir ilişki kurmanıza da yardımcı olur.

Ürün ve özelliklerinin tanıtımı

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda mutlaka paylaşmanız gereken içerik konularından biri de ürün ve özelliklerini tanıtımak olacaktır. Tüketicileri bilgilendirmek, ürüne talep yaratmak ve ürünün dikkat çekmesini sağlamak için hem ürün tanıtımları yapmalı hem de ürünün özelliklerini öne çıkartan hikaye serileri oluşturmalısınız. Sadece ürün fotoğrafı paylaşmanın yanı sıra özel metinlerle ürünü tanıtmanız ve kullanıcıları bilgilendirmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Yarışmalar düzenleyin

Instagram Hikaye özelliği üzerinden yapacağınız yarışmaların duyurularını yapabilirsiniz. Hangi tarihte yarışma yapacağınızı, katılım koşullarını ve kazanları yine hikaye paylaşımları ile duyurabilirsiniz. Böylelikle Instagram hikaye erişimlerinizi ve etkileşimlerinizi de artırabilirsınız. Bu paylaşımların erişimi yükseldiğinde, kullanıcılar sayfanıza gelerek yarışma ile ilgili gönderiyi de bulabilirler ve yarışmalarınıza olan katılım da artırılmış olur.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Anketler yapın

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için anketlerden de yararlanabilirsiniz. Hikaye paylaşım özelliklerinde yer alan anket seçeneğini kullanarak, belli ürünlerle ilgili ya da herhangi bir konuyla ilgili etkileşim yaratmak için bu anket özelliklerini kullanabilirsiniz. Takipçileriniz sadece bir fotoğraf görmek istemezler ve kendileri de fikirlerini paylaşmak isterler. Bu nedenle de onları etkileşime geçirecek anketlerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Bilgilendirici ya da SSS ile ilgili içerikler paylaşın

E-ticaret sitenize gelen sık sorularla ilgili Instagram hikaye paylaşımları da hazırlayabilirsiniz. Hem müşteri desteği sağlamak, hem içerik farklılığı yaratmak hem de kullanıcıları bilgilendirmek için bu tür paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

SSS haricinde, sattığınız ürünlerle ilgili de bilgilendirici ve eğitici içerik fikirleri oluşturarak, bunları sosyal medya hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılara sizi takip etmeleri için de bir neden vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Yeni gönderileri duyurun

Instagram zaman tünelinde paylaştığınız yeni gönderileri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu gödneriyi görmelerini sağlamak için hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinizi de paylaşabilirsiniz. Bu gönderilere gelen etkileşimleri artırmak için hikayeleri kullanabilirsiniz; çünkü zaman akışındaki gönderiler etkileşime göre öne çıkmaktadır. Ancak hikaye paylaşımları ise daha kronolojik gitmektedir ve kullanıcılar hikayeleri daha fazla takip etmektedir. Instagram Hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinize yönlendirmeler yapmanız, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını da sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan