fbpx

Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de aktif bir şekilde kullanılmaya başlaması, Instagram’daki pazarlama çalışmalarına farklılık katmaya başladı. Bu süreçte reklam kampanyaları haricinde, organik erişimi ve etkileşimi artırmak için de markalar farklı içerik fikirlerinden yararlanabilirler. Bu yazımızda da bu alternatif fikirleri ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram hikaye paylaşımları için alternatif fikirler

Marka tanıtımı ve hikayesinin anlatımı

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda, seriler halinde marka tanıtımı ile ilgili içerikler hazırlayabilirsiniz. Markanızın hikayesini, vizyonunu, neler yaptığını, geçmişini, tüketicilere neler sunduğunu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünü anlatan hikaye serileri hazırlayabilirsiniz.

Bu tür seriler, tüketicilerin markanızı yakından tanımalarını ve markanızla ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi metin odaklı hikaye içeriklerinin yanı sıra bu serilerde şirket içi görseller, çalışma ortamı gibi görselleri de kullanarak metinlerle beraber paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu paylaşımlarınızı aynı zamanda Instagram profilinize de sabitlemelisiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler, bu hikaye paylaşımlarına her zaman ulaşabilir ve yeni gelen kişiler markanızla ilgili detaylara da ulaşabilir.

Ekibin tanıtımını yapın

Instagram Hikaye paylaşım alternatiflerinden biri de personelizin tanıtımını yapmak olabilir. Şirketinizde çalışanları tanıtmanız, hem çalışanlarınız için jest olacaktır hem de tüketiciler, şirketin perde arkasını görerek, işleri kimlerin yaptığını görecektir. Bu tür bir yaklaşım daha kişisel bir yaklaşım sunacağı için kullanıcılarla aranızda olan kurumsal mesafeyi de kaldırabilmiş olursunuz. Tüketiciler markaların daha samimi olmalarını istemekteler ve ekibinizi tanıtmak bu samimiyet sürecinde bir adım atmanızı da sağlar.

Sahne arkası paylaşımları

Şirketinizi daha transparan bir yapıya ulaştırmak ve kullanıcıların şirketin nasıl çalıştığını görmelerini sağlamak; üretim süreci, sipariş hazırlanma ya da kargo süreçlerini göstermek için sahne arkası fotoğrafları da paylaşabilirsiniz. Şirketin iç yüzünü göstermeniz, tüketicilerle daha yakından bir ilişki kurmanıza da yardımcı olur.

Ürün ve özelliklerinin tanıtımı

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda mutlaka paylaşmanız gereken içerik konularından biri de ürün ve özelliklerini tanıtımak olacaktır. Tüketicileri bilgilendirmek, ürüne talep yaratmak ve ürünün dikkat çekmesini sağlamak için hem ürün tanıtımları yapmalı hem de ürünün özelliklerini öne çıkartan hikaye serileri oluşturmalısınız. Sadece ürün fotoğrafı paylaşmanın yanı sıra özel metinlerle ürünü tanıtmanız ve kullanıcıları bilgilendirmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Yarışmalar düzenleyin

Instagram Hikaye özelliği üzerinden yapacağınız yarışmaların duyurularını yapabilirsiniz. Hangi tarihte yarışma yapacağınızı, katılım koşullarını ve kazanları yine hikaye paylaşımları ile duyurabilirsiniz. Böylelikle Instagram hikaye erişimlerinizi ve etkileşimlerinizi de artırabilirsınız. Bu paylaşımların erişimi yükseldiğinde, kullanıcılar sayfanıza gelerek yarışma ile ilgili gönderiyi de bulabilirler ve yarışmalarınıza olan katılım da artırılmış olur.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Anketler yapın

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için anketlerden de yararlanabilirsiniz. Hikaye paylaşım özelliklerinde yer alan anket seçeneğini kullanarak, belli ürünlerle ilgili ya da herhangi bir konuyla ilgili etkileşim yaratmak için bu anket özelliklerini kullanabilirsiniz. Takipçileriniz sadece bir fotoğraf görmek istemezler ve kendileri de fikirlerini paylaşmak isterler. Bu nedenle de onları etkileşime geçirecek anketlerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Bilgilendirici ya da SSS ile ilgili içerikler paylaşın

E-ticaret sitenize gelen sık sorularla ilgili Instagram hikaye paylaşımları da hazırlayabilirsiniz. Hem müşteri desteği sağlamak, hem içerik farklılığı yaratmak hem de kullanıcıları bilgilendirmek için bu tür paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

SSS haricinde, sattığınız ürünlerle ilgili de bilgilendirici ve eğitici içerik fikirleri oluşturarak, bunları sosyal medya hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılara sizi takip etmeleri için de bir neden vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Yeni gönderileri duyurun

Instagram zaman tünelinde paylaştığınız yeni gönderileri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu gödneriyi görmelerini sağlamak için hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinizi de paylaşabilirsiniz. Bu gönderilere gelen etkileşimleri artırmak için hikayeleri kullanabilirsiniz; çünkü zaman akışındaki gönderiler etkileşime göre öne çıkmaktadır. Ancak hikaye paylaşımları ise daha kronolojik gitmektedir ve kullanıcılar hikayeleri daha fazla takip etmektedir. Instagram Hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinize yönlendirmeler yapmanız, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını da sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Küçük işletmeler için bütçe planlama ipuçları
Bütçe planlama, işletmelerin ellerindeki sermayeyi daha iyi yönetmelerine yardımcı olur ve uzun vadede eldeki sıcak parayı tutmayı sağlar. Eldeki sermayenin doğru bir şekilde yönetilmemesi, gelir ve gider kaynaklarının takibinin...
16 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar ile çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Yerli ve yabancı üretici firmalar, ürün tedarik yönetiminde farklı avantaj ve dezavantajlar sağlayabildikleri için tedarik ağınızı oluştururken doğru üreticileri seçmeniz önemli. Yerli ve yabancı üretici firmalar, farklı...
19 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan