Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de aktif bir şekilde kullanılmaya başlaması, Instagram’daki pazarlama çalışmalarına farklılık katmaya başladı. Bu süreçte reklam kampanyaları haricinde, organik erişimi ve etkileşimi artırmak için de markalar farklı içerik fikirlerinden yararlanabilirler. Bu yazımızda da bu alternatif fikirleri ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram hikaye paylaşımları için alternatif fikirler

Marka tanıtımı ve hikayesinin anlatımı

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda, seriler halinde marka tanıtımı ile ilgili içerikler hazırlayabilirsiniz. Markanızın hikayesini, vizyonunu, neler yaptığını, geçmişini, tüketicilere neler sunduğunu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünü anlatan hikaye serileri hazırlayabilirsiniz.

Bu tür seriler, tüketicilerin markanızı yakından tanımalarını ve markanızla ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi metin odaklı hikaye içeriklerinin yanı sıra bu serilerde şirket içi görseller, çalışma ortamı gibi görselleri de kullanarak metinlerle beraber paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu paylaşımlarınızı aynı zamanda Instagram profilinize de sabitlemelisiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler, bu hikaye paylaşımlarına her zaman ulaşabilir ve yeni gelen kişiler markanızla ilgili detaylara da ulaşabilir.

Ekibin tanıtımını yapın

Instagram Hikaye paylaşım alternatiflerinden biri de personelizin tanıtımını yapmak olabilir. Şirketinizde çalışanları tanıtmanız, hem çalışanlarınız için jest olacaktır hem de tüketiciler, şirketin perde arkasını görerek, işleri kimlerin yaptığını görecektir. Bu tür bir yaklaşım daha kişisel bir yaklaşım sunacağı için kullanıcılarla aranızda olan kurumsal mesafeyi de kaldırabilmiş olursunuz. Tüketiciler markaların daha samimi olmalarını istemekteler ve ekibinizi tanıtmak bu samimiyet sürecinde bir adım atmanızı da sağlar.

Sahne arkası paylaşımları

Şirketinizi daha transparan bir yapıya ulaştırmak ve kullanıcıların şirketin nasıl çalıştığını görmelerini sağlamak; üretim süreci, sipariş hazırlanma ya da kargo süreçlerini göstermek için sahne arkası fotoğrafları da paylaşabilirsiniz. Şirketin iç yüzünü göstermeniz, tüketicilerle daha yakından bir ilişki kurmanıza da yardımcı olur.

Ürün ve özelliklerinin tanıtımı

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda mutlaka paylaşmanız gereken içerik konularından biri de ürün ve özelliklerini tanıtımak olacaktır. Tüketicileri bilgilendirmek, ürüne talep yaratmak ve ürünün dikkat çekmesini sağlamak için hem ürün tanıtımları yapmalı hem de ürünün özelliklerini öne çıkartan hikaye serileri oluşturmalısınız. Sadece ürün fotoğrafı paylaşmanın yanı sıra özel metinlerle ürünü tanıtmanız ve kullanıcıları bilgilendirmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Yarışmalar düzenleyin

Instagram Hikaye özelliği üzerinden yapacağınız yarışmaların duyurularını yapabilirsiniz. Hangi tarihte yarışma yapacağınızı, katılım koşullarını ve kazanları yine hikaye paylaşımları ile duyurabilirsiniz. Böylelikle Instagram hikaye erişimlerinizi ve etkileşimlerinizi de artırabilirsınız. Bu paylaşımların erişimi yükseldiğinde, kullanıcılar sayfanıza gelerek yarışma ile ilgili gönderiyi de bulabilirler ve yarışmalarınıza olan katılım da artırılmış olur.

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Anketler yapın

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için anketlerden de yararlanabilirsiniz. Hikaye paylaşım özelliklerinde yer alan anket seçeneğini kullanarak, belli ürünlerle ilgili ya da herhangi bir konuyla ilgili etkileşim yaratmak için bu anket özelliklerini kullanabilirsiniz. Takipçileriniz sadece bir fotoğraf görmek istemezler ve kendileri de fikirlerini paylaşmak isterler. Bu nedenle de onları etkileşime geçirecek anketlerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Bilgilendirici ya da SSS ile ilgili içerikler paylaşın

E-ticaret sitenize gelen sık sorularla ilgili Instagram hikaye paylaşımları da hazırlayabilirsiniz. Hem müşteri desteği sağlamak, hem içerik farklılığı yaratmak hem de kullanıcıları bilgilendirmek için bu tür paylaşımlarda bulunabilirsiniz.

SSS haricinde, sattığınız ürünlerle ilgili de bilgilendirici ve eğitici içerik fikirleri oluşturarak, bunları sosyal medya hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılara sizi takip etmeleri için de bir neden vermiş olursunuz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Yeni gönderileri duyurun

Instagram zaman tünelinde paylaştığınız yeni gönderileri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu gödneriyi görmelerini sağlamak için hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinizi de paylaşabilirsiniz. Bu gönderilere gelen etkileşimleri artırmak için hikayeleri kullanabilirsiniz; çünkü zaman akışındaki gönderiler etkileşime göre öne çıkmaktadır. Ancak hikaye paylaşımları ise daha kronolojik gitmektedir ve kullanıcılar hikayeleri daha fazla takip etmektedir. Instagram Hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinize yönlendirmeler yapmanız, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını da sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner tasarımlarında sık yapılan hatalar
Web site banner reklamları, farklı yayıncıların siteleri üzerinden kendi sitenize trafik çekmek ya da retargeting reklamlarla sitenizi terk edenleri tekrar sitenize yönlendirmek için etkili çözümler arasındadır. Banner tasarımları...
16 Ağustos 2019
Sinan Oypan
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır?
SEO nasıl yapılır, SEO çalışması nasıl yapılır, SEO çalışmalarında anahtar kelime seçimi nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. SEO nasıl yapılır? E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için...
3 Kasım 2017
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 2. Bölüm
İnternet sitelerinden ayrılan ya da sepette ürün bıraktıktan sonra herhangi bir sebeple alışverişini tamamlamayan kullanıcılara tekrar ulaşmak ve onlardan geri dönüşüm sağlamak amacıyla yapılan reklam çalışmalarına...
11 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin