Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)

15 Ağustos 2020
Ferad Osman Sali
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popülerdir. Dolayısıyla markalar da bu özelliği oldukça kullanmaya yöneliyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin aktifliği de artmıştır.Dolayısıyla bu da Instagram’daki pazarlama çalışmalarına farklılık katmaya başladı. Aynı zamanda markalar bu süreçte reklam kampanyaları haricinde farklı içerik arayışına da girmelidir. Böylece organik erişim ve etkileşimin artması sağlanacaktır.Ayrıca bu yazımızda da bu alternatif fikirleri ele alacağız. İlgili rehber: Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)

Instagram hikaye paylaşımları için alternatif fikirler

Marka tanıtımı ve hikayesinin anlatımı

Instagram Hikaye paylaşımlarında, seriler halinde marka tanıtımı ile ilgili içerikler hazırlanmaktadır. Markanızın hikayesini, vizyonunu, neler yaptığını, geçmişini, anlatan seriler kullanılan seriler arasıdnadır. Aynı zamanda tüketicilere neler sunduğunu ve onların sorunlarını nasıl çözdüğünü anlatan seriler de kullanılmaktadır. Bu tür seriler, tüketicilerin markanızı yakından tanımalarını ve markanızla ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlar. Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi metin odaklı hikaye içeriklerinin yanı sıra bu serilerde şirket içi görseller, çalışma ortamı gibi görselleri de kullanarak metinlerle beraber paylaşımlar yapmak mümkündür. Bu paylaşımlarınızı aynı zamanda Instagram profilinize de sabitlemelisiniz. Böylelikle profilinizi ziyaret edenler, bu hikaye paylaşımlarına her zaman ulaşmış olacaktır. Ayrıca yeni gelen kişiler markanızla ilgili detaylara da ulaşacaktır.

Ekibin tanıtımını yapın

Instagram Hikaye paylaşım alternatiflerinden biri de personelizin tanıtımını yapmaktır. Şirketinizde çalışanları tanıtmanız çalışanlarınız için jest olacaktır. Aynı zamanda tüketiciler, şirketin perde arkasını görerek, işleri kimlerin yaptığını da bilecektir. Bu tür bir yaklaşım daha kişisel bir yaklaşım sunmaktadır. Böylece kullanıcılarla aranızda olan kurumsal mesafeyi de kaldırabilmiş olursunuz. Tüketiciler markaların daha samimi olmalarını istemekteler. Dolayısıyla ekibinizi tanıtmak bu samimiyet sürecinde bir adım atmanızı da sağlar.

Sahne arkası paylaşımları

Şirketinizi daha transparan bir yapıya ulaştırmak ve kullanıcıların şirketin nasıl çalıştığını görmelerini sağlamak; üretim süreci, sipariş hazırlanma ya da kargo süreçlerini göstermek için sahne arkası fotoğrafları da paylaşabilirsiniz. Şirketin iç yüzünü göstermeniz, tüketicilerle daha yakından bir ilişki kurmanıza da yardımcı olur.

Ürün ve özelliklerinin tanıtımı

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda mutlaka paylaşmanız gereken içerik konularından biri de ürün ve özelliklerini tanıtımak olacaktır. Tüketicileri bilgilendirmek, ürüne talep yaratmak ve ürünün dikkat çekmesini sağlamak için hem ürün tanıtımları yapmalı hem de ürünün özelliklerini öne çıkartan hikaye serileri oluşturmalısınız. Sadece ürün fotoğrafı paylaşmanın yanı sıra özel metinlerle ürünü tanıtmanız ve kullanıcıları bilgilendirmeniz de alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur.

Yarışmalar düzenleyin

Instagram Hikaye özelliği üzerinden yapacağınız yarışmaların duyurularını yapabilirsiniz. Hangi tarihte yarışma yapacağınızı, katılım koşullarını ve kazanları yine hikaye paylaşımları ile duyurabilirsiniz. Böylelikle Instagram hikaye erişimlerinizi ve etkileşimlerinizi de artırabilirsınız. Bu paylaşımların erişimi yükseldiğinde, kullanıcılar sayfanıza gelerek yarışma ile ilgili gönderiyi de bulabilirler ve yarışmalarınıza olan katılım da artırılmış olur. İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Anketler yapın

Instagram Hikaye paylaşımlarınızda etkileşimleri artırmak ve tüketicilerle iletişime geçmek için anketlerden de yararlanabilirsiniz. Hikaye paylaşım özelliklerinde yer alan anket seçeneğini kullanarak, belli ürünlerle ilgili ya da herhangi bir konuyla ilgili etkileşim yaratmak için bu anket özelliklerini kullanabilirsiniz. Takipçileriniz sadece bir fotoğraf görmek istemezler ve kendileri de fikirlerini paylaşmak isterler. Bu nedenle de onları etkileşime geçirecek anketlerden yararlanmanız etkili olacaktır.

Bilgilendirici ya da SSS ile ilgili içerikler paylaşın

E-ticaret sitenize gelen sık sorularla ilgili Instagram hikaye paylaşımları da hazırlayabilirsiniz. Hem müşteri desteği sağlamak, hem içerik farklılığı yaratmak hem de kullanıcıları bilgilendirmek için bu tür paylaşımlarda bulunabilirsiniz. SSS haricinde, sattığınız ürünlerle ilgili de bilgilendirici ve eğitici içerik fikirleri oluşturarak, bunları sosyal medya hesaplarınız üzerinde paylaşabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılara sizi takip etmeleri için de bir neden vermiş olursunuz. İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Yeni gönderileri duyurun

Instagram zaman tünelinde paylaştığınız yeni gönderileri öne çıkartmak ve kullanıcıların bu gödneriyi görmelerini sağlamak için hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinizi de paylaşabilirsiniz. Bu gönderilere gelen etkileşimleri artırmak için hikayeleri kullanabilirsiniz; çünkü zaman akışındaki gönderiler etkileşime göre öne çıkmaktadır. Ancak hikaye paylaşımları ise daha kronolojik gitmektedir ve kullanıcılar hikayeleri daha fazla takip etmektedir. Instagram Hikaye paylaşımlarınızda yeni gönderilerinize yönlendirmeler yapmanız, içeriklerinizin daha fazla etkileşim almasını da sağlar.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Ferad Osman Sali
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Ferad Osman Sali
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Ferad Osman Sali
B2C Nedir?
B2C Nedir?
Klasik ticaret anlayışında üretici ile tüketici çoğu zaman bir araya gelmez. Fakat e-ticaretin yarattığı global etki, bu iki unsurun bir araya gelme oranını bir hayli artırdı. Bir ürünün tüketiciye ulaşması sürecinde üreticiden...
10 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
Bug Nedir?
Bug Nedir?
Bilgisayarınızda basit bir şekilde çalışıyor gibi görünen program ve yazılımlar, aslında çok karmaşık bir altyapıya sahip olabilir. Temelinde kodlamanın yer aldığı yazılımlar düşünüldüğünde, bu karmaşıklığı anlamak...
6 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya