Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de bu platformun üzerine çok fazla düşmedikleri için bir takım hatalar yapabilmekteler ve bu hatalar da pazarlama çalışmalarının sonuçlarını olumsuz etkilemekte. Bu yazımızda da marka olarak Instagram hesap yönetimi sürecinde kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Tamamlanmamış Instagram profil bilgileri

Instagram hesap yönetimi sırasında sık yapılan hatalardan biri, profil bilgilerinin tamamlanmaması oluyor. Markaların, profil bilgilerini mümkün olduğunca detaylandırmaları ve kullanıcıları belli eyleme geçmelerini sağlayan eyleme çağrı ifadeleri kullanmaları gerekmektedir. Bununla beraber profil fotoğrafı, web siteye yönlendirme linki, öne çıkan hikayelerlerle içerikleri düzenleme gibi detayları da profil sayfalarına eklemeleri önemlidir. Profil sayfanızı nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilere yanıt vermemek

Kullanıcılar, Instagram’da markalarla sıklıkla etkileşime girmektedirler. Direkt mesajların yanı sıra gönderilere yorum yaparak da hem ürünlerle ilgili bilgi almak isteyebilirler hem de gönderilerinizle etkileşime girerler. Instagram hesap yönetimi hatalarından biri de takipçilerinize yanıt vermemektir. Sizinle etkileşime geçen ve iletişim kurmaya çalışan kullanıcılarla düzenli olarak bir iletişim içinde olmanız ve onları yanıtsız bırakmamanız gerekmektedir. Aksi taktirde kullanıcıları yorum yapmayı ve size mesaj atmayı bırakacakları gibi bu durum marka imajınız için de olumsuz bir durum ortaya çıkartacaktır. Sosyal medyadaki itibarınızın düşmesi de marka bilinirliğinize ve güvenini zarar verecektir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

Rastgele ve düzensiz paylaşım yapmak

Sosyal ağlarda geri dönüşüm sağlayabilmek ve bir topluluk oluşturarak, tüketicileri satın almaya yönlendirmek için düzenli bir şekilde paylaşımlar yapmak da önemlidir. Rastgele, plansız ve ara sıra yapılan paylaşımlar, belli bir kitle toplamanızı zorlaştıracağı gibi beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de belli bir plan içerisinde, içeriklerinizi önceden hazırlayarak Instagram hesap yönetimi yapmanız, bu pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hashtag kullanmamak

Instagram hesap yönetimi yaparken yapılan hatalardan biri de hashtag kullanmamak ya da yanlış hashtag kullanmak oluyor. Doğru hashtag’leri seçmek, gönderilerinizin daha etkileşim almasını sağlarken, yeni kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur. Bunları kullanmadığınızda potansiyel erişim ve takipçileri kaçırırsınız. Bu nedenle de markanızla ilgili olabilecek doğru hashteg’leri araştırmanız ve gönderileriniz için ayrıca bir hashtag stratejisi de oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sürekli aynı tür içerikleri paylaşmak

Markalar, içerik üretiminde sıkıntı yaşayabiliyor ve bu nedenle de sürekli aynı tür içerikler paylaşabiliyorlar. Sürekli olarak ürün fotoğrafı paylaşmak belli bir süre sonra etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü sosyal medyanın asıl amacı ürün satmak değildir ve kullanıcılar ilginç içerikler görmek için belli hesapları takip ederler. Bu durumda da sürekli ürün fotoğrafı paylaşarak birşeyler satmaya çalışmak, organik erişim ve etkileşimlerinizi düşürür. Bir içerik stratejisi oluşturmanız ve içeriklerinizi çeşitlendirerek Instagram hesap yönetimi yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Çok fazla ya da çok az paylaşım yapmak

Instagram hesap yönetimi yaparken, paylaşımlarınızda belli bir rutininizin olması gerekmekte. Çok aşırıya kaçmak da zararlı olacağı gibi çok az paylaşım yapmak da hesabınız için zararlıdır. Çok fazla aynı türden içerik paylaşmak, marka ve ürünlerinizle ilgili olmayan içeriklere yer vermeniz kullanıcıları sıkabilir. Çok az paylaşım yapmak da kullanıcıların sizi unutmalarına neden olabilir.

Instagram paylaşımları yaparken günde en az bir gönderi yapılması önerilmektedir. Eğer belli bir içerik stratejiniz bulunuyorsa farklı türlerde içerikler paylaşma imkanınız varsa bu sayıyı günde 3-4 paylaşıma kadar çıkartabilirsiniz. Bu paylaşımları yaparken de herbir gönderi arasına belli bir zaman koymanız ve gönderileri arka arkaya paylaşmamanız gerekir.

Sahte takipçi satın almak

Markaların sıklıkla düştükleri hatalardan biri de hesaplarını büyütmek için takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, size belli bir takipçi sayısı kazandırır ama bu hesaplar gerçek olmadığı için yaptığınız paylaşımlarla etkileşime girmedikleri için genel olarak etkileşim oranlarınızın düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Etkileşimlerin düşmesinin yanı sıra kullanıcılar da sahte takipçi alan firmaları fark edebilmektedirler. Bu da marka imajınızı olumsuz etkileyecek faktörlerden biridir. Bunlara ek olarak Instagram belli aralıklarla hesaplardaki sahte takipçileri de silmekte olduğu gibi sahte takipçi satın alma programları üzerinden gelen takipçiler, kısa bir süre sonra kapanmaya başlar ya da hesabı takipten çıkartılırlar. Bu da yine hem para kaybetmenize neden olur hem de marka imajınızı olumsuz etkilemenize neden olur.

Düşük çözünürlüklü içerikler paylaşmak

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu platformlardan biri ve bu nedenle de düşük çözünürlükü görseller paylaşmanız da etkileşimlerinizi düşürecektir. Mümkün olduğunca yüksek çözünürlüklü ve görsel olarak albenisi olan fotoğrafları zaman tünelinde paylaşmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman tünelindeki paylaşımlarınız hesabınızda hep kaldığı için onlarda kaliteye önem vermeniz gerekir. Ancak hikaye paylaşımlarınızda daha özgür davranma şansınız da bulunur. Bazen anlık çekimler ya da paylaşımlar için Instagram hikaye paylaşımlarını kullanabilirsiniz. Burada da görsel kalitesi önemli olsa da içerik eğer belli bir değer taşıyorsa görsel kalitesini ikinci planda bırakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları
E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken ve tüketicilerin kolay erişebilmleri gereken bazı web sayfaları bulunur. Bu sayfalar, hem e-ticaret sitesinin ne ile ilgili olduğunu gösterir hem de firma ile hizmetleri hakkında bir takım...
13 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi
E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret...
13 Şubat 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu
İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi...
4 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin