Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

15 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de bu platformun üzerine çok fazla düşmedikleri için bir takım hatalar yapabilmekteler ve bu hatalar da pazarlama çalışmalarının sonuçlarını olumsuz etkilemekte. Bu yazımızda da marka olarak Instagram hesap yönetimi sürecinde kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Tamamlanmamış Instagram profil bilgileri

Instagram hesap yönetimi sırasında sık yapılan hatalardan biri, profil bilgilerinin tamamlanmaması oluyor. Markaların, profil bilgilerini mümkün olduğunca detaylandırmaları ve kullanıcıları belli eyleme geçmelerini sağlayan eyleme çağrı ifadeleri kullanmaları gerekmektedir. Bununla beraber profil fotoğrafı, web siteye yönlendirme linki, öne çıkan hikayelerlerle içerikleri düzenleme gibi detayları da profil sayfalarına eklemeleri önemlidir. Profil sayfanızı nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilere yanıt vermemek

Kullanıcılar, Instagram’da markalarla sıklıkla etkileşime girmektedirler. Direkt mesajların yanı sıra gönderilere yorum yaparak da hem ürünlerle ilgili bilgi almak isteyebilirler hem de gönderilerinizle etkileşime girerler. Instagram hesap yönetimi hatalarından biri de takipçilerinize yanıt vermemektir. Sizinle etkileşime geçen ve iletişim kurmaya çalışan kullanıcılarla düzenli olarak bir iletişim içinde olmanız ve onları yanıtsız bırakmamanız gerekmektedir. Aksi taktirde kullanıcıları yorum yapmayı ve size mesaj atmayı bırakacakları gibi bu durum marka imajınız için de olumsuz bir durum ortaya çıkartacaktır. Sosyal medyadaki itibarınızın düşmesi de marka bilinirliğinize ve güvenini zarar verecektir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

Rastgele ve düzensiz paylaşım yapmak

Sosyal ağlarda geri dönüşüm sağlayabilmek ve bir topluluk oluşturarak, tüketicileri satın almaya yönlendirmek için düzenli bir şekilde paylaşımlar yapmak da önemlidir. Rastgele, plansız ve ara sıra yapılan paylaşımlar, belli bir kitle toplamanızı zorlaştıracağı gibi beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de belli bir plan içerisinde, içeriklerinizi önceden hazırlayarak Instagram hesap yönetimi yapmanız, bu pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hashtag kullanmamak

Instagram hesap yönetimi yaparken yapılan hatalardan biri de hashtag kullanmamak ya da yanlış hashtag kullanmak oluyor. Doğru hashtag’leri seçmek, gönderilerinizin daha etkileşim almasını sağlarken, yeni kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur. Bunları kullanmadığınızda potansiyel erişim ve takipçileri kaçırırsınız. Bu nedenle de markanızla ilgili olabilecek doğru hashteg’leri araştırmanız ve gönderileriniz için ayrıca bir hashtag stratejisi de oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sürekli aynı tür içerikleri paylaşmak

Markalar, içerik üretiminde sıkıntı yaşayabiliyor ve bu nedenle de sürekli aynı tür içerikler paylaşabiliyorlar. Sürekli olarak ürün fotoğrafı paylaşmak belli bir süre sonra etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü sosyal medyanın asıl amacı ürün satmak değildir ve kullanıcılar ilginç içerikler görmek için belli hesapları takip ederler. Bu durumda da sürekli ürün fotoğrafı paylaşarak birşeyler satmaya çalışmak, organik erişim ve etkileşimlerinizi düşürür. Bir içerik stratejisi oluşturmanız ve içeriklerinizi çeşitlendirerek Instagram hesap yönetimi yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Çok fazla ya da çok az paylaşım yapmak

Instagram hesap yönetimi yaparken, paylaşımlarınızda belli bir rutininizin olması gerekmekte. Çok aşırıya kaçmak da zararlı olacağı gibi çok az paylaşım yapmak da hesabınız için zararlıdır. Çok fazla aynı türden içerik paylaşmak, marka ve ürünlerinizle ilgili olmayan içeriklere yer vermeniz kullanıcıları sıkabilir. Çok az paylaşım yapmak da kullanıcıların sizi unutmalarına neden olabilir.

Instagram paylaşımları yaparken günde en az bir gönderi yapılması önerilmektedir. Eğer belli bir içerik stratejiniz bulunuyorsa farklı türlerde içerikler paylaşma imkanınız varsa bu sayıyı günde 3-4 paylaşıma kadar çıkartabilirsiniz. Bu paylaşımları yaparken de herbir gönderi arasına belli bir zaman koymanız ve gönderileri arka arkaya paylaşmamanız gerekir.

Sahte takipçi satın almak

Markaların sıklıkla düştükleri hatalardan biri de hesaplarını büyütmek için takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, size belli bir takipçi sayısı kazandırır ama bu hesaplar gerçek olmadığı için yaptığınız paylaşımlarla etkileşime girmedikleri için genel olarak etkileşim oranlarınızın düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Etkileşimlerin düşmesinin yanı sıra kullanıcılar da sahte takipçi alan firmaları fark edebilmektedirler. Bu da marka imajınızı olumsuz etkileyecek faktörlerden biridir. Bunlara ek olarak Instagram belli aralıklarla hesaplardaki sahte takipçileri de silmekte olduğu gibi sahte takipçi satın alma programları üzerinden gelen takipçiler, kısa bir süre sonra kapanmaya başlar ya da hesabı takipten çıkartılırlar. Bu da yine hem para kaybetmenize neden olur hem de marka imajınızı olumsuz etkilemenize neden olur.

Düşük çözünürlüklü içerikler paylaşmak

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu platformlardan biri ve bu nedenle de düşük çözünürlükü görseller paylaşmanız da etkileşimlerinizi düşürecektir. Mümkün olduğunca yüksek çözünürlüklü ve görsel olarak albenisi olan fotoğrafları zaman tünelinde paylaşmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman tünelindeki paylaşımlarınız hesabınızda hep kaldığı için onlarda kaliteye önem vermeniz gerekir. Ancak hikaye paylaşımlarınızda daha özgür davranma şansınız da bulunur. Bazen anlık çekimler ya da paylaşımlar için Instagram hikaye paylaşımlarını kullanabilirsiniz. Burada da görsel kalitesi önemli olsa da içerik eğer belli bir değer taşıyorsa görsel kalitesini ikinci planda bırakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E ticarete nasıl başlanır? - 2020
E ticarete nasıl başlanır sorusu bugünlerde, tüketicilerin internetten alışveriş alışkanlıklarının değişmesiyle birçok kişinin aklına gelmekte. Başlangıç sürecinde atılması gereken birçok adım ve üzerinde karar verilmesi...
5 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Pazarlamada kitle psikolojisi nasıl kullanılır?
Kitle psikolojisi üzerine çalışmak ve bunu anlamak, tüketicilerin satın alma kararlarını nasıl verdiklerini anlamanızı sağlar. Bunu kavradığınızda; pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi daha etkili bir şekilde...
22 Temmuz 2020
Sinan Oypan