fbpx

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de bu platformun üzerine çok fazla düşmedikleri için bir takım hatalar yapabilmekteler ve bu hatalar da pazarlama çalışmalarının sonuçlarını olumsuz etkilemekte. Bu yazımızda da marka olarak Instagram hesap yönetimi sürecinde kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Tamamlanmamış Instagram profil bilgileri

Instagram hesap yönetimi sırasında sık yapılan hatalardan biri, profil bilgilerinin tamamlanmaması oluyor. Markaların, profil bilgilerini mümkün olduğunca detaylandırmaları ve kullanıcıları belli eyleme geçmelerini sağlayan eyleme çağrı ifadeleri kullanmaları gerekmektedir. Bununla beraber profil fotoğrafı, web siteye yönlendirme linki, öne çıkan hikayelerlerle içerikleri düzenleme gibi detayları da profil sayfalarına eklemeleri önemlidir. Profil sayfanızı nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilere yanıt vermemek

Kullanıcılar, Instagram’da markalarla sıklıkla etkileşime girmektedirler. Direkt mesajların yanı sıra gönderilere yorum yaparak da hem ürünlerle ilgili bilgi almak isteyebilirler hem de gönderilerinizle etkileşime girerler. Instagram hesap yönetimi hatalarından biri de takipçilerinize yanıt vermemektir. Sizinle etkileşime geçen ve iletişim kurmaya çalışan kullanıcılarla düzenli olarak bir iletişim içinde olmanız ve onları yanıtsız bırakmamanız gerekmektedir. Aksi taktirde kullanıcıları yorum yapmayı ve size mesaj atmayı bırakacakları gibi bu durum marka imajınız için de olumsuz bir durum ortaya çıkartacaktır. Sosyal medyadaki itibarınızın düşmesi de marka bilinirliğinize ve güvenini zarar verecektir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

Rastgele ve düzensiz paylaşım yapmak

Sosyal ağlarda geri dönüşüm sağlayabilmek ve bir topluluk oluşturarak, tüketicileri satın almaya yönlendirmek için düzenli bir şekilde paylaşımlar yapmak da önemlidir. Rastgele, plansız ve ara sıra yapılan paylaşımlar, belli bir kitle toplamanızı zorlaştıracağı gibi beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de belli bir plan içerisinde, içeriklerinizi önceden hazırlayarak Instagram hesap yönetimi yapmanız, bu pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hashtag kullanmamak

Instagram hesap yönetimi yaparken yapılan hatalardan biri de hashtag kullanmamak ya da yanlış hashtag kullanmak oluyor. Doğru hashtag’leri seçmek, gönderilerinizin daha etkileşim almasını sağlarken, yeni kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur. Bunları kullanmadığınızda potansiyel erişim ve takipçileri kaçırırsınız. Bu nedenle de markanızla ilgili olabilecek doğru hashteg’leri araştırmanız ve gönderileriniz için ayrıca bir hashtag stratejisi de oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sürekli aynı tür içerikleri paylaşmak

Markalar, içerik üretiminde sıkıntı yaşayabiliyor ve bu nedenle de sürekli aynı tür içerikler paylaşabiliyorlar. Sürekli olarak ürün fotoğrafı paylaşmak belli bir süre sonra etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü sosyal medyanın asıl amacı ürün satmak değildir ve kullanıcılar ilginç içerikler görmek için belli hesapları takip ederler. Bu durumda da sürekli ürün fotoğrafı paylaşarak birşeyler satmaya çalışmak, organik erişim ve etkileşimlerinizi düşürür. Bir içerik stratejisi oluşturmanız ve içeriklerinizi çeşitlendirerek Instagram hesap yönetimi yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Çok fazla ya da çok az paylaşım yapmak

Instagram hesap yönetimi yaparken, paylaşımlarınızda belli bir rutininizin olması gerekmekte. Çok aşırıya kaçmak da zararlı olacağı gibi çok az paylaşım yapmak da hesabınız için zararlıdır. Çok fazla aynı türden içerik paylaşmak, marka ve ürünlerinizle ilgili olmayan içeriklere yer vermeniz kullanıcıları sıkabilir. Çok az paylaşım yapmak da kullanıcıların sizi unutmalarına neden olabilir.

Instagram paylaşımları yaparken günde en az bir gönderi yapılması önerilmektedir. Eğer belli bir içerik stratejiniz bulunuyorsa farklı türlerde içerikler paylaşma imkanınız varsa bu sayıyı günde 3-4 paylaşıma kadar çıkartabilirsiniz. Bu paylaşımları yaparken de herbir gönderi arasına belli bir zaman koymanız ve gönderileri arka arkaya paylaşmamanız gerekir.

Sahte takipçi satın almak

Markaların sıklıkla düştükleri hatalardan biri de hesaplarını büyütmek için takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, size belli bir takipçi sayısı kazandırır ama bu hesaplar gerçek olmadığı için yaptığınız paylaşımlarla etkileşime girmedikleri için genel olarak etkileşim oranlarınızın düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Etkileşimlerin düşmesinin yanı sıra kullanıcılar da sahte takipçi alan firmaları fark edebilmektedirler. Bu da marka imajınızı olumsuz etkileyecek faktörlerden biridir. Bunlara ek olarak Instagram belli aralıklarla hesaplardaki sahte takipçileri de silmekte olduğu gibi sahte takipçi satın alma programları üzerinden gelen takipçiler, kısa bir süre sonra kapanmaya başlar ya da hesabı takipten çıkartılırlar. Bu da yine hem para kaybetmenize neden olur hem de marka imajınızı olumsuz etkilemenize neden olur.

Düşük çözünürlüklü içerikler paylaşmak

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu platformlardan biri ve bu nedenle de düşük çözünürlükü görseller paylaşmanız da etkileşimlerinizi düşürecektir. Mümkün olduğunca yüksek çözünürlüklü ve görsel olarak albenisi olan fotoğrafları zaman tünelinde paylaşmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman tünelindeki paylaşımlarınız hesabınızda hep kaldığı için onlarda kaliteye önem vermeniz gerekir. Ancak hikaye paylaşımlarınızda daha özgür davranma şansınız da bulunur. Bazen anlık çekimler ya da paylaşımlar için Instagram hikaye paylaşımlarını kullanabilirsiniz. Burada da görsel kalitesi önemli olsa da içerik eğer belli bir değer taşıyorsa görsel kalitesini ikinci planda bırakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam metinleri, dijital pazarlama ya da offline kanallardaki reklamlarınızın getirisini ve geri dönüşümünü etkilediği için özenle hazırlanmalıdır. Reklam metni hazırlarken bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken birçok konu...
3 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini kazanmanızı sağlayacak çalışmalar
E-ticaret sitesi üzerinde güven kazanmak, tüketicilerin markanıza olan bağlığını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmek için de önemlidir. İnternetten alışverişlerde tüketiciler, özellikle marka bilinirliği az olan...
28 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan