Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de bu platformun üzerine çok fazla düşmedikleri için bir takım hatalar yapabilmekteler ve bu hatalar da pazarlama çalışmalarının sonuçlarını olumsuz etkilemekte. Bu yazımızda da marka olarak Instagram hesap yönetimi sürecinde kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Tamamlanmamış Instagram profil bilgileri

Instagram hesap yönetimi sırasında sık yapılan hatalardan biri, profil bilgilerinin tamamlanmaması oluyor. Markaların, profil bilgilerini mümkün olduğunca detaylandırmaları ve kullanıcıları belli eyleme geçmelerini sağlayan eyleme çağrı ifadeleri kullanmaları gerekmektedir. Bununla beraber profil fotoğrafı, web siteye yönlendirme linki, öne çıkan hikayelerlerle içerikleri düzenleme gibi detayları da profil sayfalarına eklemeleri önemlidir. Profil sayfanızı nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilere yanıt vermemek

Kullanıcılar, Instagram’da markalarla sıklıkla etkileşime girmektedirler. Direkt mesajların yanı sıra gönderilere yorum yaparak da hem ürünlerle ilgili bilgi almak isteyebilirler hem de gönderilerinizle etkileşime girerler. Instagram hesap yönetimi hatalarından biri de takipçilerinize yanıt vermemektir. Sizinle etkileşime geçen ve iletişim kurmaya çalışan kullanıcılarla düzenli olarak bir iletişim içinde olmanız ve onları yanıtsız bırakmamanız gerekmektedir. Aksi taktirde kullanıcıları yorum yapmayı ve size mesaj atmayı bırakacakları gibi bu durum marka imajınız için de olumsuz bir durum ortaya çıkartacaktır. Sosyal medyadaki itibarınızın düşmesi de marka bilinirliğinize ve güvenini zarar verecektir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

Rastgele ve düzensiz paylaşım yapmak

Sosyal ağlarda geri dönüşüm sağlayabilmek ve bir topluluk oluşturarak, tüketicileri satın almaya yönlendirmek için düzenli bir şekilde paylaşımlar yapmak da önemlidir. Rastgele, plansız ve ara sıra yapılan paylaşımlar, belli bir kitle toplamanızı zorlaştıracağı gibi beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de belli bir plan içerisinde, içeriklerinizi önceden hazırlayarak Instagram hesap yönetimi yapmanız, bu pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hashtag kullanmamak

Instagram hesap yönetimi yaparken yapılan hatalardan biri de hashtag kullanmamak ya da yanlış hashtag kullanmak oluyor. Doğru hashtag’leri seçmek, gönderilerinizin daha etkileşim almasını sağlarken, yeni kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur. Bunları kullanmadığınızda potansiyel erişim ve takipçileri kaçırırsınız. Bu nedenle de markanızla ilgili olabilecek doğru hashteg’leri araştırmanız ve gönderileriniz için ayrıca bir hashtag stratejisi de oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sürekli aynı tür içerikleri paylaşmak

Markalar, içerik üretiminde sıkıntı yaşayabiliyor ve bu nedenle de sürekli aynı tür içerikler paylaşabiliyorlar. Sürekli olarak ürün fotoğrafı paylaşmak belli bir süre sonra etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü sosyal medyanın asıl amacı ürün satmak değildir ve kullanıcılar ilginç içerikler görmek için belli hesapları takip ederler. Bu durumda da sürekli ürün fotoğrafı paylaşarak birşeyler satmaya çalışmak, organik erişim ve etkileşimlerinizi düşürür. Bir içerik stratejisi oluşturmanız ve içeriklerinizi çeşitlendirerek Instagram hesap yönetimi yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Çok fazla ya da çok az paylaşım yapmak

Instagram hesap yönetimi yaparken, paylaşımlarınızda belli bir rutininizin olması gerekmekte. Çok aşırıya kaçmak da zararlı olacağı gibi çok az paylaşım yapmak da hesabınız için zararlıdır. Çok fazla aynı türden içerik paylaşmak, marka ve ürünlerinizle ilgili olmayan içeriklere yer vermeniz kullanıcıları sıkabilir. Çok az paylaşım yapmak da kullanıcıların sizi unutmalarına neden olabilir.

Instagram paylaşımları yaparken günde en az bir gönderi yapılması önerilmektedir. Eğer belli bir içerik stratejiniz bulunuyorsa farklı türlerde içerikler paylaşma imkanınız varsa bu sayıyı günde 3-4 paylaşıma kadar çıkartabilirsiniz. Bu paylaşımları yaparken de herbir gönderi arasına belli bir zaman koymanız ve gönderileri arka arkaya paylaşmamanız gerekir.

Sahte takipçi satın almak

Markaların sıklıkla düştükleri hatalardan biri de hesaplarını büyütmek için takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, size belli bir takipçi sayısı kazandırır ama bu hesaplar gerçek olmadığı için yaptığınız paylaşımlarla etkileşime girmedikleri için genel olarak etkileşim oranlarınızın düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Etkileşimlerin düşmesinin yanı sıra kullanıcılar da sahte takipçi alan firmaları fark edebilmektedirler. Bu da marka imajınızı olumsuz etkileyecek faktörlerden biridir. Bunlara ek olarak Instagram belli aralıklarla hesaplardaki sahte takipçileri de silmekte olduğu gibi sahte takipçi satın alma programları üzerinden gelen takipçiler, kısa bir süre sonra kapanmaya başlar ya da hesabı takipten çıkartılırlar. Bu da yine hem para kaybetmenize neden olur hem de marka imajınızı olumsuz etkilemenize neden olur.

Düşük çözünürlüklü içerikler paylaşmak

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu platformlardan biri ve bu nedenle de düşük çözünürlükü görseller paylaşmanız da etkileşimlerinizi düşürecektir. Mümkün olduğunca yüksek çözünürlüklü ve görsel olarak albenisi olan fotoğrafları zaman tünelinde paylaşmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman tünelindeki paylaşımlarınız hesabınızda hep kaldığı için onlarda kaliteye önem vermeniz gerekir. Ancak hikaye paylaşımlarınızda daha özgür davranma şansınız da bulunur. Bazen anlık çekimler ya da paylaşımlar için Instagram hikaye paylaşımlarını kullanabilirsiniz. Burada da görsel kalitesi önemli olsa da içerik eğer belli bir değer taşıyorsa görsel kalitesini ikinci planda bırakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın