Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

15 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Instagram hesap yönetimi, doğru yapıldığında yeni kitlelere ulaşılmasını sağlarken, bir topluluk oluşturmaya ve pazarlama çalışmalarından daha fazla verim alınmasına yardımcı olur. Ancak markalar bazen deneyimsizlikten bazen de bu platformun üzerine çok fazla düşmedikleri için bir takım hatalar yapabilmekteler ve bu hatalar da pazarlama çalışmalarının sonuçlarını olumsuz etkilemekte. Bu yazımızda da marka olarak Instagram hesap yönetimi sürecinde kaçınmanız gereken hataları ele alacağız.

Markaların yaptığı Instagram hesap yönetimi hataları

Tamamlanmamış Instagram profil bilgileri

Instagram hesap yönetimi sırasında sık yapılan hatalardan biri, profil bilgilerinin tamamlanmaması oluyor. Markaların, profil bilgilerini mümkün olduğunca detaylandırmaları ve kullanıcıları belli eyleme geçmelerini sağlayan eyleme çağrı ifadeleri kullanmaları gerekmektedir. Bununla beraber profil fotoğrafı, web siteye yönlendirme linki, öne çıkan hikayelerlerle içerikleri düzenleme gibi detayları da profil sayfalarına eklemeleri önemlidir. Profil sayfanızı nasıl düzenlemeniz gerektiğini aşağıdaki rehberimizde daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Takipçilere yanıt vermemek

Kullanıcılar, Instagram’da markalarla sıklıkla etkileşime girmektedirler. Direkt mesajların yanı sıra gönderilere yorum yaparak da hem ürünlerle ilgili bilgi almak isteyebilirler hem de gönderilerinizle etkileşime girerler. Instagram hesap yönetimi hatalarından biri de takipçilerinize yanıt vermemektir. Sizinle etkileşime geçen ve iletişim kurmaya çalışan kullanıcılarla düzenli olarak bir iletişim içinde olmanız ve onları yanıtsız bırakmamanız gerekmektedir. Aksi taktirde kullanıcıları yorum yapmayı ve size mesaj atmayı bırakacakları gibi bu durum marka imajınız için de olumsuz bir durum ortaya çıkartacaktır. Sosyal medyadaki itibarınızın düşmesi de marka bilinirliğinize ve güvenini zarar verecektir.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları

Rastgele ve düzensiz paylaşım yapmak

Sosyal ağlarda geri dönüşüm sağlayabilmek ve bir topluluk oluşturarak, tüketicileri satın almaya yönlendirmek için düzenli bir şekilde paylaşımlar yapmak da önemlidir. Rastgele, plansız ve ara sıra yapılan paylaşımlar, belli bir kitle toplamanızı zorlaştıracağı gibi beklediğiniz sonuçları da alamamanıza neden olacaktır. Bu sebeple de belli bir plan içerisinde, içeriklerinizi önceden hazırlayarak Instagram hesap yönetimi yapmanız, bu pazarlama çalışmalarınızdan daha fazla verim almanıza yardımcı olur.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Hashtag kullanmamak

Instagram hesap yönetimi yaparken yapılan hatalardan biri de hashtag kullanmamak ya da yanlış hashtag kullanmak oluyor. Doğru hashtag’leri seçmek, gönderilerinizin daha etkileşim almasını sağlarken, yeni kitlelere de ulaşmanıza yardımcı olur. Bunları kullanmadığınızda potansiyel erişim ve takipçileri kaçırırsınız. Bu nedenle de markanızla ilgili olabilecek doğru hashteg’leri araştırmanız ve gönderileriniz için ayrıca bir hashtag stratejisi de oluşturmalısınız.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Sürekli aynı tür içerikleri paylaşmak

Markalar, içerik üretiminde sıkıntı yaşayabiliyor ve bu nedenle de sürekli aynı tür içerikler paylaşabiliyorlar. Sürekli olarak ürün fotoğrafı paylaşmak belli bir süre sonra etkileşimlerinizin düşmesine neden olabilir; çünkü sosyal medyanın asıl amacı ürün satmak değildir ve kullanıcılar ilginç içerikler görmek için belli hesapları takip ederler. Bu durumda da sürekli ürün fotoğrafı paylaşarak birşeyler satmaya çalışmak, organik erişim ve etkileşimlerinizi düşürür. Bir içerik stratejisi oluşturmanız ve içeriklerinizi çeşitlendirerek Instagram hesap yönetimi yapmanız, alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir.

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Çok fazla ya da çok az paylaşım yapmak

Instagram hesap yönetimi yaparken, paylaşımlarınızda belli bir rutininizin olması gerekmekte. Çok aşırıya kaçmak da zararlı olacağı gibi çok az paylaşım yapmak da hesabınız için zararlıdır. Çok fazla aynı türden içerik paylaşmak, marka ve ürünlerinizle ilgili olmayan içeriklere yer vermeniz kullanıcıları sıkabilir. Çok az paylaşım yapmak da kullanıcıların sizi unutmalarına neden olabilir.

Instagram paylaşımları yaparken günde en az bir gönderi yapılması önerilmektedir. Eğer belli bir içerik stratejiniz bulunuyorsa farklı türlerde içerikler paylaşma imkanınız varsa bu sayıyı günde 3-4 paylaşıma kadar çıkartabilirsiniz. Bu paylaşımları yaparken de herbir gönderi arasına belli bir zaman koymanız ve gönderileri arka arkaya paylaşmamanız gerekir.

Sahte takipçi satın almak

Markaların sıklıkla düştükleri hatalardan biri de hesaplarını büyütmek için takipçi satın almak oluyor. Takipçi satın almak, size belli bir takipçi sayısı kazandırır ama bu hesaplar gerçek olmadığı için yaptığınız paylaşımlarla etkileşime girmedikleri için genel olarak etkileşim oranlarınızın düşmesine neden olur.

İlgili rehber: Sahte takipçi satın almak markanıza nasıl zarar veriyor?

Etkileşimlerin düşmesinin yanı sıra kullanıcılar da sahte takipçi alan firmaları fark edebilmektedirler. Bu da marka imajınızı olumsuz etkileyecek faktörlerden biridir. Bunlara ek olarak Instagram belli aralıklarla hesaplardaki sahte takipçileri de silmekte olduğu gibi sahte takipçi satın alma programları üzerinden gelen takipçiler, kısa bir süre sonra kapanmaya başlar ya da hesabı takipten çıkartılırlar. Bu da yine hem para kaybetmenize neden olur hem de marka imajınızı olumsuz etkilemenize neden olur.

Düşük çözünürlüklü içerikler paylaşmak

Instagram görselliğin çok fazla ön planda olduğu platformlardan biri ve bu nedenle de düşük çözünürlükü görseller paylaşmanız da etkileşimlerinizi düşürecektir. Mümkün olduğunca yüksek çözünürlüklü ve görsel olarak albenisi olan fotoğrafları zaman tünelinde paylaşmanız bir hayli önemlidir.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Zaman tünelindeki paylaşımlarınız hesabınızda hep kaldığı için onlarda kaliteye önem vermeniz gerekir. Ancak hikaye paylaşımlarınızda daha özgür davranma şansınız da bulunur. Bazen anlık çekimler ya da paylaşımlar için Instagram hikaye paylaşımlarını kullanabilirsiniz. Burada da görsel kalitesi önemli olsa da içerik eğer belli bir değer taşıyorsa görsel kalitesini ikinci planda bırakabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi