Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler

29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve yönetim aşamasında da doğru stratejileri belirlemeniz, alacağınız sonuçların etkisini artırısınız.

Instagram hesap açma ile yönetme ilgili bilmeniz gerekenler

Dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayın

Instagram hesap açma sürecinde, profil bilgilerinizi detaylı ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız bir hayli önemli. Profil bilgileriniz üzerinde çalışırken, markanızı tanıtan, hizmet ve ürünlerinizi öne çıkartan, ücretsiz kargo gibi önemli bilgileri gösteren dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayarak işe başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Profil fotoğrafınızı oluşturun

Marka logonuzu içeren ve yüksek çözünürlüklü bir görseli de profil fotoğrafı olarak ön plana çıkartmalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler, marka logonuzu ve isminizi net bir şekilde görebilmeliler.

E-ticaret site linkinizi ekleyin

Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken, e-ticaret sitenize yönlendirme linkinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Normal gönderilerde dışarıya yönlendirme linki verilemediği için, web sitenize trafik yönlendirmek için profil bilgilerinize e-ticaret site yönlendirme linkinizi de eklemelisiniz. Böylelikle takipçileri profilinize yönlendirerek, web sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

Normal gönderilerde link paylaşımı olmasa da on bin kullanıcı takipçinin üstüne çıktığınızda, Instagram Hikaye paylaşımlarınızda dışarıya yönlendirme linki verebilmektesiniz. Ancak yeni açılan bir hesapsanız, öncelikle takipçi sayınızı artırmanız gerekeceği için profil sayfanızda linki paylaşmanız trafik almak için önemlidir.

İşletme hesabına geçiş yapın

Instagram hesap açma işlemlerinizde, profilinizi oluşturduğunuz gibi işletme hesabına da geçiş yapabilirsiniz. İşletme hesabına geçiş yapmanız, Instagram reklam modellerini ve istatistik araçlarını kullanmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçiş yapmadan, bu özelliklerden yararlanamayacağınız için hesap açımıyla beraber bu işlemi yapmanız önemlidir. Instagram işletme profiline geçebilmek için bu sayfayı bir Facebook marka sayfasıyla eşleştirmeniz gerektiği için öncelikli olarak bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı ilişkilendirmeniz gerekir.

Hashtag stratejinizi belirleyin

Instagram’da hashtag kullanımı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken bir yandan da içerik planlarınızı yapmanız gerekir. Bununla beraber hashtag stratejinizi de oluşturmalısınız. Hashtag kullanımı etkileşimlerinizi artırdığı gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da size yardımcı olur. Bu nedenle de doğru hashtagleri araştırmanız, marka ve ürünlerinizle ilgili seçenekleri belirlemeli ve bunlara ek olarak doğrudan size özel ve marka paylaşımlarınızı tek bir çatı altında toplayacağınız marka hashtaglerinizi de oluşturmalısınız. Böylelikle hem takipçileriniz hem de siz markanızla ilgili paylaşımları yaparken bu hashtagleri kulanarak, içerikleri daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

İstatistik aracını inceleyin

Instagram paylaşımlarınızın analizini yapabilmek için istatistik aracını da incelemeniz önemli. Instagram hesap açma işlemlerinizden sonra paylaşımlarınızı yapmaya başladığınızda yaptığınız çalışmaların sonuçlarını incelemek ve verilerinizi analiz etmek için istatistik aracından yararlanırsınız. Bu aracı inceleyerek, hangi metrikler üzerinde ölçümlemeler yapabilceğinizi görür ve böylelikle, Instagram pazarlama çalışmalarınızı ölçümlemek için nasıl bir yol haritası izleyeceğinizi de belirleyebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Instagram hesap açma işleminizi tamamladığınzıda içerik planınızı da oluşturmaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde içerik paylaşımları yapmanız, düzeni ve sürekliliği sağlayacağı için yapacağınız çalışmalardan daha fazla egeri dönüşüm almanıza yardımcı olurş.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlamanın yanı sıra takipçilerinize sizi takip etmelerini sağlayacak içerikler hazırlamak için de bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekli. Farklı konular ve kategorilerde farklı içerik türlerinden yararlanarak hem etkileşimlerinizi hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Reklam bütçenizi belirleyin

Instagram hesap açma bu sürecin ilk adımı. Sosyal medya pazarlama çalışmaları için belli bir bütçe de oluşturmanız gerekir. Instagram reklamlarından yararlanmak ve kampanyalar çıkabilmek için aylık ve yılık bazda kullanabileceğiniz bir reklam bütçesini de planlamanız gerekir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Yeni ürün lansmanı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette yeni ürün lansmanı sırasında tüketicilerin dikkatini çekmek ve ürüne olan talebi artırmak için yapabileceğiniz birçok çalışma bulunuyor. Tüketicilerin tepkisini ölçmek, ürünün hatalarını görmek, geri...
1 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
2019’da satış sonrası hizmetlerinizi nasıl geliştirebilirsiniz?
E-ticarette kaliteli bir müşteri desteği sunmak oldukça önemli. Müşteri desteğinde hem satış öncesi hem de satış sonrası hizmetler üzerinde durulması gereken konular arasında yer almakta. Sadece satış öncesi desteğe odaklanmak...
29 Aralık 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan