fbpx

Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler

29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve yönetim aşamasında da doğru stratejileri belirlemeniz, alacağınız sonuçların etkisini artırısınız.

Instagram hesap açma ile yönetme ilgili bilmeniz gerekenler

Dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayın

Instagram hesap açma sürecinde, profil bilgilerinizi detaylı ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız bir hayli önemli. Profil bilgileriniz üzerinde çalışırken, markanızı tanıtan, hizmet ve ürünlerinizi öne çıkartan, ücretsiz kargo gibi önemli bilgileri gösteren dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayarak işe başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Profil fotoğrafınızı oluşturun

Marka logonuzu içeren ve yüksek çözünürlüklü bir görseli de profil fotoğrafı olarak ön plana çıkartmalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler, marka logonuzu ve isminizi net bir şekilde görebilmeliler.

E-ticaret site linkinizi ekleyin

Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken, e-ticaret sitenize yönlendirme linkinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Normal gönderilerde dışarıya yönlendirme linki verilemediği için, web sitenize trafik yönlendirmek için profil bilgilerinize e-ticaret site yönlendirme linkinizi de eklemelisiniz. Böylelikle takipçileri profilinize yönlendirerek, web sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

Normal gönderilerde link paylaşımı olmasa da on bin kullanıcı takipçinin üstüne çıktığınızda, Instagram Hikaye paylaşımlarınızda dışarıya yönlendirme linki verebilmektesiniz. Ancak yeni açılan bir hesapsanız, öncelikle takipçi sayınızı artırmanız gerekeceği için profil sayfanızda linki paylaşmanız trafik almak için önemlidir.

İşletme hesabına geçiş yapın

Instagram hesap açma işlemlerinizde, profilinizi oluşturduğunuz gibi işletme hesabına da geçiş yapabilirsiniz. İşletme hesabına geçiş yapmanız, Instagram reklam modellerini ve istatistik araçlarını kullanmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçiş yapmadan, bu özelliklerden yararlanamayacağınız için hesap açımıyla beraber bu işlemi yapmanız önemlidir. Instagram işletme profiline geçebilmek için bu sayfayı bir Facebook marka sayfasıyla eşleştirmeniz gerektiği için öncelikli olarak bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı ilişkilendirmeniz gerekir.

Hashtag stratejinizi belirleyin

Instagram’da hashtag kullanımı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken bir yandan da içerik planlarınızı yapmanız gerekir. Bununla beraber hashtag stratejinizi de oluşturmalısınız. Hashtag kullanımı etkileşimlerinizi artırdığı gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da size yardımcı olur. Bu nedenle de doğru hashtagleri araştırmanız, marka ve ürünlerinizle ilgili seçenekleri belirlemeli ve bunlara ek olarak doğrudan size özel ve marka paylaşımlarınızı tek bir çatı altında toplayacağınız marka hashtaglerinizi de oluşturmalısınız. Böylelikle hem takipçileriniz hem de siz markanızla ilgili paylaşımları yaparken bu hashtagleri kulanarak, içerikleri daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

İstatistik aracını inceleyin

Instagram paylaşımlarınızın analizini yapabilmek için istatistik aracını da incelemeniz önemli. Instagram hesap açma işlemlerinizden sonra paylaşımlarınızı yapmaya başladığınızda yaptığınız çalışmaların sonuçlarını incelemek ve verilerinizi analiz etmek için istatistik aracından yararlanırsınız. Bu aracı inceleyerek, hangi metrikler üzerinde ölçümlemeler yapabilceğinizi görür ve böylelikle, Instagram pazarlama çalışmalarınızı ölçümlemek için nasıl bir yol haritası izleyeceğinizi de belirleyebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Instagram hesap açma işleminizi tamamladığınzıda içerik planınızı da oluşturmaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde içerik paylaşımları yapmanız, düzeni ve sürekliliği sağlayacağı için yapacağınız çalışmalardan daha fazla egeri dönüşüm almanıza yardımcı olurş.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlamanın yanı sıra takipçilerinize sizi takip etmelerini sağlayacak içerikler hazırlamak için de bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekli. Farklı konular ve kategorilerde farklı içerik türlerinden yararlanarak hem etkileşimlerinizi hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Reklam bütçenizi belirleyin

Instagram hesap açma bu sürecin ilk adımı. Sosyal medya pazarlama çalışmaları için belli bir bütçe de oluşturmanız gerekir. Instagram reklamlarından yararlanmak ve kampanyalar çıkabilmek için aylık ve yılık bazda kullanabileceğiniz bir reklam bütçesini de planlamanız gerekir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek Mağazası Açmak | Online Bebek Giyim Mağazası Açmak
Bebek mağazası açmak için gerekenler nelerdir, online bebek giyim mağazası açmak ve satış yapmak için dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Özetle bebek mağazası açmak istiyorum / çoçuk giyim mağazası açmak istiyorum diyorsanız ve...
23 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
2016'ya Yön Verecek Dijital Trendler Nelerdir?
E-ticaret gün geçtikçe daha çok işletmenin kullandığı bir kanal haline geliyor. İnternet fenomenlerinin hayatımıza her gün daha fazla girmesi bu kanalın gerekliliğini ve önemini vurguluyor. Gelişen teknoloji her yıl daha...
22 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Agile Marketing Nedir? E-ticaret Sitelerine Faydaları Nelerdir?
Bir e-ticaret girişimcisi olarak, yeniliğe ve değişime açık olduğunuzu bu sektöre girerek göstermiş bulunmaktasınız. Fakat yeniliğin ve değişimin sonu gelmez. Bu konuda devamlılık sağlayabilmek, e-ticaret için önemli bir...
5 Mart 2021
Markethinkers
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online iş yapmak isteyenlere e-ticaretin sağladığı avantajlar
Online işler konusunda arayışa girenler, işini evden yönetip, aynı zamanda kendi işinin patronu olmak isteyenler için e-ticaret pazarı; düşük riskli, az yatırımla işinizi kurabileceğiniz bir alan olarak dikkat çekiyor. ...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan