Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler

29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve yönetim aşamasında da doğru stratejileri belirlemeniz, alacağınız sonuçların etkisini artırısınız.

Instagram hesap açma ile yönetme ilgili bilmeniz gerekenler

Dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayın

Instagram hesap açma sürecinde, profil bilgilerinizi detaylı ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız bir hayli önemli. Profil bilgileriniz üzerinde çalışırken, markanızı tanıtan, hizmet ve ürünlerinizi öne çıkartan, ücretsiz kargo gibi önemli bilgileri gösteren dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayarak işe başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Profil fotoğrafınızı oluşturun

Marka logonuzu içeren ve yüksek çözünürlüklü bir görseli de profil fotoğrafı olarak ön plana çıkartmalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler, marka logonuzu ve isminizi net bir şekilde görebilmeliler.

E-ticaret site linkinizi ekleyin

Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken, e-ticaret sitenize yönlendirme linkinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Normal gönderilerde dışarıya yönlendirme linki verilemediği için, web sitenize trafik yönlendirmek için profil bilgilerinize e-ticaret site yönlendirme linkinizi de eklemelisiniz. Böylelikle takipçileri profilinize yönlendirerek, web sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

Normal gönderilerde link paylaşımı olmasa da on bin kullanıcı takipçinin üstüne çıktığınızda, Instagram Hikaye paylaşımlarınızda dışarıya yönlendirme linki verebilmektesiniz. Ancak yeni açılan bir hesapsanız, öncelikle takipçi sayınızı artırmanız gerekeceği için profil sayfanızda linki paylaşmanız trafik almak için önemlidir.

İşletme hesabına geçiş yapın

Instagram hesap açma işlemlerinizde, profilinizi oluşturduğunuz gibi işletme hesabına da geçiş yapabilirsiniz. İşletme hesabına geçiş yapmanız, Instagram reklam modellerini ve istatistik araçlarını kullanmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçiş yapmadan, bu özelliklerden yararlanamayacağınız için hesap açımıyla beraber bu işlemi yapmanız önemlidir. Instagram işletme profiline geçebilmek için bu sayfayı bir Facebook marka sayfasıyla eşleştirmeniz gerektiği için öncelikli olarak bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı ilişkilendirmeniz gerekir.

Hashtag stratejinizi belirleyin

Instagram’da hashtag kullanımı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken bir yandan da içerik planlarınızı yapmanız gerekir. Bununla beraber hashtag stratejinizi de oluşturmalısınız. Hashtag kullanımı etkileşimlerinizi artırdığı gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da size yardımcı olur. Bu nedenle de doğru hashtagleri araştırmanız, marka ve ürünlerinizle ilgili seçenekleri belirlemeli ve bunlara ek olarak doğrudan size özel ve marka paylaşımlarınızı tek bir çatı altında toplayacağınız marka hashtaglerinizi de oluşturmalısınız. Böylelikle hem takipçileriniz hem de siz markanızla ilgili paylaşımları yaparken bu hashtagleri kulanarak, içerikleri daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

İstatistik aracını inceleyin

Instagram paylaşımlarınızın analizini yapabilmek için istatistik aracını da incelemeniz önemli. Instagram hesap açma işlemlerinizden sonra paylaşımlarınızı yapmaya başladığınızda yaptığınız çalışmaların sonuçlarını incelemek ve verilerinizi analiz etmek için istatistik aracından yararlanırsınız. Bu aracı inceleyerek, hangi metrikler üzerinde ölçümlemeler yapabilceğinizi görür ve böylelikle, Instagram pazarlama çalışmalarınızı ölçümlemek için nasıl bir yol haritası izleyeceğinizi de belirleyebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Instagram hesap açma işleminizi tamamladığınzıda içerik planınızı da oluşturmaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde içerik paylaşımları yapmanız, düzeni ve sürekliliği sağlayacağı için yapacağınız çalışmalardan daha fazla egeri dönüşüm almanıza yardımcı olurş.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlamanın yanı sıra takipçilerinize sizi takip etmelerini sağlayacak içerikler hazırlamak için de bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekli. Farklı konular ve kategorilerde farklı içerik türlerinden yararlanarak hem etkileşimlerinizi hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Reklam bütçenizi belirleyin

Instagram hesap açma bu sürecin ilk adımı. Sosyal medya pazarlama çalışmaları için belli bir bütçe de oluşturmanız gerekir. Instagram reklamlarından yararlanmak ve kampanyalar çıkabilmek için aylık ve yılık bazda kullanabileceğiniz bir reklam bütçesini de planlamanız gerekir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikayelerini  pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram hikayelerini pazarlama çalışmalarında neden kullanmalısınız, instagram hikayelerini paylaşırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Instagram’ın Hikayeler özelliği son dönemlerin en popüler içerik...
21 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin