Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler

29 Ağustos 2020
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve yönetim aşamasında da doğru stratejileri belirlemeniz, alacağınız sonuçların etkisini artırısınız.

Instagram hesap açma ile yönetme ilgili bilmeniz gerekenler

Dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayın

Instagram hesap açma sürecinde, profil bilgilerinizi detaylı ve dikkat çekici bir şekilde hazırlamanız bir hayli önemli. Profil bilgileriniz üzerinde çalışırken, markanızı tanıtan, hizmet ve ürünlerinizi öne çıkartan, ücretsiz kargo gibi önemli bilgileri gösteren dikkat çekici bir hakkımızda metni hazırlayarak işe başlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Profil fotoğrafınızı oluşturun

Marka logonuzu içeren ve yüksek çözünürlüklü bir görseli de profil fotoğrafı olarak ön plana çıkartmalısınız. Hesabınızı ziyaret edenler, marka logonuzu ve isminizi net bir şekilde görebilmeliler.

E-ticaret site linkinizi ekleyin

Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken, e-ticaret sitenize yönlendirme linkinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Normal gönderilerde dışarıya yönlendirme linki verilemediği için, web sitenize trafik yönlendirmek için profil bilgilerinize e-ticaret site yönlendirme linkinizi de eklemelisiniz. Böylelikle takipçileri profilinize yönlendirerek, web sitenizi ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

Normal gönderilerde link paylaşımı olmasa da on bin kullanıcı takipçinin üstüne çıktığınızda, Instagram Hikaye paylaşımlarınızda dışarıya yönlendirme linki verebilmektesiniz. Ancak yeni açılan bir hesapsanız, öncelikle takipçi sayınızı artırmanız gerekeceği için profil sayfanızda linki paylaşmanız trafik almak için önemlidir.

İşletme hesabına geçiş yapın

Instagram hesap açma işlemlerinizde, profilinizi oluşturduğunuz gibi işletme hesabına da geçiş yapabilirsiniz. İşletme hesabına geçiş yapmanız, Instagram reklam modellerini ve istatistik araçlarını kullanmanızı sağlayacaktır.

İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

İşletme profiline geçiş yapmadan, bu özelliklerden yararlanamayacağınız için hesap açımıyla beraber bu işlemi yapmanız önemlidir. Instagram işletme profiline geçebilmek için bu sayfayı bir Facebook marka sayfasıyla eşleştirmeniz gerektiği için öncelikli olarak bir Facebook marka sayfası açmanız ve sonrasında da Instagram hesabınızı ilişkilendirmeniz gerekir.

Hashtag stratejinizi belirleyin

Instagram’da hashtag kullanımı da üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Instagram hesap açma işlemlerinizi yaparken bir yandan da içerik planlarınızı yapmanız gerekir. Bununla beraber hashtag stratejinizi de oluşturmalısınız. Hashtag kullanımı etkileşimlerinizi artırdığı gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da size yardımcı olur. Bu nedenle de doğru hashtagleri araştırmanız, marka ve ürünlerinizle ilgili seçenekleri belirlemeli ve bunlara ek olarak doğrudan size özel ve marka paylaşımlarınızı tek bir çatı altında toplayacağınız marka hashtaglerinizi de oluşturmalısınız. Böylelikle hem takipçileriniz hem de siz markanızla ilgili paylaşımları yaparken bu hashtagleri kulanarak, içerikleri daha rahat bir şekilde takip edebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

İstatistik aracını inceleyin

Instagram paylaşımlarınızın analizini yapabilmek için istatistik aracını da incelemeniz önemli. Instagram hesap açma işlemlerinizden sonra paylaşımlarınızı yapmaya başladığınızda yaptığınız çalışmaların sonuçlarını incelemek ve verilerinizi analiz etmek için istatistik aracından yararlanırsınız. Bu aracı inceleyerek, hangi metrikler üzerinde ölçümlemeler yapabilceğinizi görür ve böylelikle, Instagram pazarlama çalışmalarınızı ölçümlemek için nasıl bir yol haritası izleyeceğinizi de belirleyebilirsiniz.

İçerik planınızı oluşturun

Instagram hesap açma işleminizi tamamladığınzıda içerik planınızı da oluşturmaya başlamalısınız. Planlı bir şekilde içerik paylaşımları yapmanız, düzeni ve sürekliliği sağlayacağı için yapacağınız çalışmalardan daha fazla egeri dönüşüm almanıza yardımcı olurş.

İlgili rehber: Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?

Sürekliliği sağlamanın yanı sıra takipçilerinize sizi takip etmelerini sağlayacak içerikler hazırlamak için de bir plan dahilinde hareket etmeniz gerekli. Farklı konular ve kategorilerde farklı içerik türlerinden yararlanarak hem etkileşimlerinizi hem de geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram paylaşımları için strateji planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Reklam bütçenizi belirleyin

Instagram hesap açma bu sürecin ilk adımı. Sosyal medya pazarlama çalışmaları için belli bir bütçe de oluşturmanız gerekir. Instagram reklamlarından yararlanmak ve kampanyalar çıkabilmek için aylık ve yılık bazda kullanabileceğiniz bir reklam bütçesini de planlamanız gerekir.

İlgili rehber: Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ geçtiğimiz...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan