Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

21 Nisan 2020
Sinan Oypan

Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her firmanın ulaşmayı hedeflediği müşteri profili değişiklik gösterir. Bu sebeple de kendi hedef kitle ayarlarınızı oluşuturmanızı önemlidir. Bu süreçte reklam setlerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken önemli noktalar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu noktaların üzerinde duracağız.

Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Instagram hedef kitle oluşturma nasıl çalışır?

Öncelikle Instagram hedef kitle oluşturma nedir ve nasıl çalışır bunu ele alalım. Hedef kitle oluşturma, reklam kampanyalarınızın markanız ve ürünlerinizle ilgili kişilere gösterilmesi açısından önemlidir. Instagram üzerinde milyonlarca kullanıcı bulunmakta; ancak bunların sadece bir bölümü ürünlerinize ilgi gösterecektir. Hedeflemenin amacı da bu reklamlarınızı bu ilgili kişilere göstermektir. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, Facebook Reklam Yöneticisi aracını kullandığınızda bu hedef kitle ayarlarını daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz.

Not: Reklamlarınızı doğrudan Instagram uygulaması üzerinden de verebilirsiniz; ancak hedefleme ayaları burada biraz daha sınırlıdır. Bu sebeple de öncelikle Facebook üzerinde detaylı reklam ayarlarınızı yaparak hedefleme ayarlarınızı kaydetmeniz gerekir. Böylelikle daha sonrasında Instagram uygulaması üzerinden de bu hedeflemeleri reklam verirken seçebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitle türleri

Facebook ve Instagram üzerinde 4 farklı temel hedefleme türü bulunmakta. Bunlar:

  • Kaydedilmiş kitleler
  • Özel hedef kitle (Custom Audience)
  • Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Kaydedilmiş kitleler

Kaydedilmiş kitleler, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde ilk olarak yapacağınız hedef kitle ayarı olabilir. Daha önce reklam verdiyseniz, Facebook yaptığınız hedef kitle ayarlarını kaydetmiştir ve siz de bunlara ulaşabilirsiniz. Daha önce reklam vermediyseniz, öncelikli olarak burada bir hedef kitle oluşturarak bu kitleyi kaydedebilirsiniz.

Kaydedilmiş hedef kitle ayarlarında öne çıkan hedef kitle kırılımları ise şöyle:

Konum: Konum başlığının altında ülke, bölge, şehir, ilçe, posta kodu, belli bir km mesafe içi seçim gibi ayarlar bulunmaktadır. Birden fazla konum ekleyerek reklamlarınızın bu seçim alanı içerisinde gösterilmesini sağlayabilirsniz. Aynı şekilde reklamlarınızın gösterilmesini özellikle istemediğiniz yerleri de seçebilirsiniz. Konum ayarlarını yaparken,

  • Bu bölgedeki herkes (Standart gelen ayardır)
  • Bu bölgede yaşayan, ikamet edenler
  • Son zamanlarda bu bölgede bulunanan
  • Bu bölgeye seyahat edenler

şeklinde ayarlar bulunmaktadır. Reklam kampanyanıza ve sunduğunuz içeriğe göre bu ayarlardan birini seçebilirsiniz.

Demografik yapı: Demografik yapı içerisinde: yaş, cinsiyet ve dil bulunmaktadır. Hedef kitlenizin cinsiyetini, kullandığı dil veya dilleri buradan seçebilir ve hitap ettiğiniz hedef kitlenin yaş aralığını buraya girebilirsiniz.

İlgi alanları: Kullanıcıların ilgi duydukları alanları seçerek, hedeflemelerinizi daraltabileceğiniz alanlar. Eğlence konuları, aile ilişkileri, seyahat tercihleri, hobileri, takip ettikleri yayınlar, alışveriş alışkanları, modaya olan ilgileri gibi birçok farklı konuda ilgi alanlarının seçimini yapabilirsiniz. Böylelikle ürün ve hizmetlerinizle örtüşen ilgi alanlarını seçerek, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, ulaşacağınız kitleyi daraltabilirsiniz.

Davranış temelli hedefleme: Bir sonraki seçenek de davranışa göre hedeflemeler yapmaktır. Kullanıcıları hedeflerken, yıl dönümleri, dijital aktiviteler, cihaz kullanımlarına göre tercihler, sezonsal aktiviteler gibi farklı davranışları göz önünde tutarak, kırılımlarınızı daha kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

Örneğin; yukarıdaki verileri de ele aldığımızda “evlilik yıl dönümü 3 ay içerisinde olan 25-50 yaş arasındaki, erkek kullanıcılar” şeklinde kapsamlı bir hedefleme yaparak, eşine hediye almayı planlayan kullanıcılara yönelik bir hedefleme yapabilirsiniz.

Özel hedef kitle (Custom Audience)

Daha kapsamlı ve size özel bir Instagram hedef kitle oluştma için özel hedef kitle ayarlarından yararlanabilirsiniz. Özel hedef kitleler, doğrudan sizin tarafınızdan oluşturulan müşteri veri tabanları, web site trafik bilgileri, mobil uygulama bilgileri ya da Facebook etkileşimlerı ile oluşturulabilmekte. Bunları da detaylı bir şekilde ele alalım:

Müşteri veri tabanının yüklenmesi: Veri tabanınızda bulunan e-posta adreslerini Facebook’a yükleyerek bu verileri oluşturabilirsiniz. Dosyanızı yüklediğinizde bu hedef kitleye bir isim verebilirsiniz. Burada kırılımları artırmak için e-posta listelerinizi kendi içerisinde kategorize ederek farklı gruplara ayırabilir ve Facebook üzerinde farklı kitleler oluşturabilirsiniz.

Web site tabanlı hedef kitle: Web sitenize gelen ziyaretçilerin analizi ile ilişkilendirilmiş bir hedef kitle oluşturmak için bu seçeneği kullanabilirsiniz. Özel hedef kitleler arasında en iyi sonuçları veren ve kurulumu en kolay olan seçeneklerden biri olduğu için bu özellik Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde de oldukça etkilidir. Sitenizi ziyaret eden kişileri tanımlayabilmek için Facebook Piksel kurulumunu sitenizde yapmanız gerekir. Facebook Piksel, sitenizi ziyaret eden kişilerin tarayıcıların bir çerez bırakarak, onların aktivitelerini takip ederek; sizin için ilgili bir hedef kitle bilgisi toplar. Bu sayede de sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklam gösterimleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde Facebook Piksel kurulumuna dair daha fazal bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Mobil uygulama tabanlı hedefleme: Web site verilerinin takibini yapabildiğiniz gibi mobil uygulamanız bulunuyorsa, mobil uygulama kullancılarına özel ilgili hedef kitlelere oluşturmak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Mobil uygulamanız üzerine App Event takip aracını kurmanız gerekmektedir.

Etkileşim tabanlı hedefleme: Etkileşim tabanlı hedefleme ise Facebook ve Instagram üzerinde içeriklerinizle etkileşime giren kitlelerin takibini yaparak bir ölçümleme yapar ve sizin için ideal bir hedef kitle oluşturmaya başlar. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, video etkileşimleri, gönderi beğenileri, yorumları, reklamlara gelen tıklamalar, reklam beğenileri, sayfa takipleri gibi detayları takip ederek, ilgili bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Benzer hedef kitle özelliği ise, mevcut hedef kitle ayarlarınıza yakın kişileri seçebilmenizi sağlayan bir ayardır. Yukarıda bahsettiğimiz özel ve kaydedilmiş hedef kitleleriniz üzerinden bir ölçümleme yaparak, buradaki ayarlarınıza uyumlu olan hedef kitleleri de reklam kampanyalarınıza dahil etmenizi sağlar.

Daha kapsamlı ve doğru bir hedefleme yapmak için bu ayarı da kullanmanız önerilmektedir. Özellikle müşteri veri tabanı ya da Facebook Piksel kullanımı ile doğrudan sitenizi ziyaret eden ya da alışveriş yapan kullanıcıları seçtiğinizde, benzer hedef kitle ayarlarını da seçtiğinizde reklam kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde hedeflemiş olursunuz.

Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu detaylara dikkat ettiğinizde, reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmenin yanı sıra reklamlarınızdan aldığınız yatırım getirisini de yükselterek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Instagram hedef kitle oluşturma ile ilgili sık sorulan sorular< b>

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitle analizi yaparken, mevcut müşterilerinizi ele alaraka işe başlamanız ve onların özelliklerini araştırmalısınız. Sonrasında ise sizin ulaşmak istediğiniz ideal müşteri profilini çıkartmalısınız. Bu müşteri profilinin özelliklerini çıkardıktan sonra bu profil hakkında mümkün olduğunca bilgi toplayarak, ürünlerinizle ilgili olabilecek kişi profillerini oluşturun. Rakiplerinizin hedef kitlelerini de analiz ederek, kendi profileriniz üzerinde değişiklikler yaparak, markanızın hedeflediği kitleyi daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu araştırmayı kapsamlı bir şekilde yapmanız reklamlarınızın performansını artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri nelerdir?

Instagramda video ve görseller için 4 farklı temel boyut bulunuyor. 1:1, 16:9, 9:16 ve 4:5 ölçekli görsel ve videolar bu platformda kullanılmakta. Tavsiye edilen ölçülerin piksel olarak karşılığı ise şöyle: 1:1 kare formatta 1080x1080 piksel, 16:9 yatay formatta 1920x1080 piksel, 9:16 dikey hikaye formatında 1080x1920 piksel, 4:5 dikey normal gönderi formatında ise 1080x1350 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler
E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu...
16 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram içerik üretme taktikleri
Instagram içerik üretme taktikleri, Instagram’da orijinal ve etkileşim sağlayacak içerikler üretmenize yardımcı olur. Sosyal medya için orijinal içerik üretebilmek ve takipçilerinizle etkileşime geçmeye sağlamak için belli bir...
16 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret firmalarının en yüksek gider kalemlerinden biri de kargo maliyetleridir. Kargo firmalarıyla anlaşmalar yapılsa dahi ürün gönderim başına belli bir ücret ödenmesi gerekir. Kargo maliyetlerini düşürmek için e-ticaret...
28 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan