Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

21 Nisan 2020
Sinan Oypan

Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her firmanın ulaşmayı hedeflediği müşteri profili değişiklik gösterir. Bu sebeple de kendi hedef kitle ayarlarınızı oluşuturmanızı önemlidir. Bu süreçte reklam setlerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken önemli noktalar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu noktaların üzerinde duracağız.

Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Instagram hedef kitle oluşturma nasıl çalışır?

Öncelikle Instagram hedef kitle oluşturma nedir ve nasıl çalışır bunu ele alalım. Hedef kitle oluşturma, reklam kampanyalarınızın markanız ve ürünlerinizle ilgili kişilere gösterilmesi açısından önemlidir. Instagram üzerinde milyonlarca kullanıcı bulunmakta; ancak bunların sadece bir bölümü ürünlerinize ilgi gösterecektir. Hedeflemenin amacı da bu reklamlarınızı bu ilgili kişilere göstermektir. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, Facebook Reklam Yöneticisi aracını kullandığınızda bu hedef kitle ayarlarını daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz.

Not: Reklamlarınızı doğrudan Instagram uygulaması üzerinden de verebilirsiniz; ancak hedefleme ayaları burada biraz daha sınırlıdır. Bu sebeple de öncelikle Facebook üzerinde detaylı reklam ayarlarınızı yaparak hedefleme ayarlarınızı kaydetmeniz gerekir. Böylelikle daha sonrasında Instagram uygulaması üzerinden de bu hedeflemeleri reklam verirken seçebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitle türleri

Facebook ve Instagram üzerinde 4 farklı temel hedefleme türü bulunmakta. Bunlar:

  • Kaydedilmiş kitleler
  • Özel hedef kitle (Custom Audience)
  • Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Kaydedilmiş kitleler

Kaydedilmiş kitleler, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde ilk olarak yapacağınız hedef kitle ayarı olabilir. Daha önce reklam verdiyseniz, Facebook yaptığınız hedef kitle ayarlarını kaydetmiştir ve siz de bunlara ulaşabilirsiniz. Daha önce reklam vermediyseniz, öncelikli olarak burada bir hedef kitle oluşturarak bu kitleyi kaydedebilirsiniz.

Kaydedilmiş hedef kitle ayarlarında öne çıkan hedef kitle kırılımları ise şöyle:

Konum: Konum başlığının altında ülke, bölge, şehir, ilçe, posta kodu, belli bir km mesafe içi seçim gibi ayarlar bulunmaktadır. Birden fazla konum ekleyerek reklamlarınızın bu seçim alanı içerisinde gösterilmesini sağlayabilirsniz. Aynı şekilde reklamlarınızın gösterilmesini özellikle istemediğiniz yerleri de seçebilirsiniz. Konum ayarlarını yaparken,

  • Bu bölgedeki herkes (Standart gelen ayardır)
  • Bu bölgede yaşayan, ikamet edenler
  • Son zamanlarda bu bölgede bulunanan
  • Bu bölgeye seyahat edenler

şeklinde ayarlar bulunmaktadır. Reklam kampanyanıza ve sunduğunuz içeriğe göre bu ayarlardan birini seçebilirsiniz.

Demografik yapı: Demografik yapı içerisinde: yaş, cinsiyet ve dil bulunmaktadır. Hedef kitlenizin cinsiyetini, kullandığı dil veya dilleri buradan seçebilir ve hitap ettiğiniz hedef kitlenin yaş aralığını buraya girebilirsiniz.

İlgi alanları: Kullanıcıların ilgi duydukları alanları seçerek, hedeflemelerinizi daraltabileceğiniz alanlar. Eğlence konuları, aile ilişkileri, seyahat tercihleri, hobileri, takip ettikleri yayınlar, alışveriş alışkanları, modaya olan ilgileri gibi birçok farklı konuda ilgi alanlarının seçimini yapabilirsiniz. Böylelikle ürün ve hizmetlerinizle örtüşen ilgi alanlarını seçerek, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, ulaşacağınız kitleyi daraltabilirsiniz.

Davranış temelli hedefleme: Bir sonraki seçenek de davranışa göre hedeflemeler yapmaktır. Kullanıcıları hedeflerken, yıl dönümleri, dijital aktiviteler, cihaz kullanımlarına göre tercihler, sezonsal aktiviteler gibi farklı davranışları göz önünde tutarak, kırılımlarınızı daha kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

Örneğin; yukarıdaki verileri de ele aldığımızda “evlilik yıl dönümü 3 ay içerisinde olan 25-50 yaş arasındaki, erkek kullanıcılar” şeklinde kapsamlı bir hedefleme yaparak, eşine hediye almayı planlayan kullanıcılara yönelik bir hedefleme yapabilirsiniz.

Özel hedef kitle (Custom Audience)

Daha kapsamlı ve size özel bir Instagram hedef kitle oluştma için özel hedef kitle ayarlarından yararlanabilirsiniz. Özel hedef kitleler, doğrudan sizin tarafınızdan oluşturulan müşteri veri tabanları, web site trafik bilgileri, mobil uygulama bilgileri ya da Facebook etkileşimlerı ile oluşturulabilmekte. Bunları da detaylı bir şekilde ele alalım:

Müşteri veri tabanının yüklenmesi: Veri tabanınızda bulunan e-posta adreslerini Facebook’a yükleyerek bu verileri oluşturabilirsiniz. Dosyanızı yüklediğinizde bu hedef kitleye bir isim verebilirsiniz. Burada kırılımları artırmak için e-posta listelerinizi kendi içerisinde kategorize ederek farklı gruplara ayırabilir ve Facebook üzerinde farklı kitleler oluşturabilirsiniz.

Web site tabanlı hedef kitle: Web sitenize gelen ziyaretçilerin analizi ile ilişkilendirilmiş bir hedef kitle oluşturmak için bu seçeneği kullanabilirsiniz. Özel hedef kitleler arasında en iyi sonuçları veren ve kurulumu en kolay olan seçeneklerden biri olduğu için bu özellik Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde de oldukça etkilidir. Sitenizi ziyaret eden kişileri tanımlayabilmek için Facebook Piksel kurulumunu sitenizde yapmanız gerekir. Facebook Piksel, sitenizi ziyaret eden kişilerin tarayıcıların bir çerez bırakarak, onların aktivitelerini takip ederek; sizin için ilgili bir hedef kitle bilgisi toplar. Bu sayede de sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklam gösterimleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde Facebook Piksel kurulumuna dair daha fazal bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Mobil uygulama tabanlı hedefleme: Web site verilerinin takibini yapabildiğiniz gibi mobil uygulamanız bulunuyorsa, mobil uygulama kullancılarına özel ilgili hedef kitlelere oluşturmak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Mobil uygulamanız üzerine App Event takip aracını kurmanız gerekmektedir.

Etkileşim tabanlı hedefleme: Etkileşim tabanlı hedefleme ise Facebook ve Instagram üzerinde içeriklerinizle etkileşime giren kitlelerin takibini yaparak bir ölçümleme yapar ve sizin için ideal bir hedef kitle oluşturmaya başlar. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, video etkileşimleri, gönderi beğenileri, yorumları, reklamlara gelen tıklamalar, reklam beğenileri, sayfa takipleri gibi detayları takip ederek, ilgili bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Benzer hedef kitle özelliği ise, mevcut hedef kitle ayarlarınıza yakın kişileri seçebilmenizi sağlayan bir ayardır. Yukarıda bahsettiğimiz özel ve kaydedilmiş hedef kitleleriniz üzerinden bir ölçümleme yaparak, buradaki ayarlarınıza uyumlu olan hedef kitleleri de reklam kampanyalarınıza dahil etmenizi sağlar.

Daha kapsamlı ve doğru bir hedefleme yapmak için bu ayarı da kullanmanız önerilmektedir. Özellikle müşteri veri tabanı ya da Facebook Piksel kullanımı ile doğrudan sitenizi ziyaret eden ya da alışveriş yapan kullanıcıları seçtiğinizde, benzer hedef kitle ayarlarını da seçtiğinizde reklam kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde hedeflemiş olursunuz.

Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu detaylara dikkat ettiğinizde, reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmenin yanı sıra reklamlarınızdan aldığınız yatırım getirisini de yükselterek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Instagram hedef kitle oluşturma ile ilgili sık sorulan sorular< b>

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitle analizi yaparken, mevcut müşterilerinizi ele alaraka işe başlamanız ve onların özelliklerini araştırmalısınız. Sonrasında ise sizin ulaşmak istediğiniz ideal müşteri profilini çıkartmalısınız. Bu müşteri profilinin özelliklerini çıkardıktan sonra bu profil hakkında mümkün olduğunca bilgi toplayarak, ürünlerinizle ilgili olabilecek kişi profillerini oluşturun. Rakiplerinizin hedef kitlelerini de analiz ederek, kendi profileriniz üzerinde değişiklikler yaparak, markanızın hedeflediği kitleyi daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu araştırmayı kapsamlı bir şekilde yapmanız reklamlarınızın performansını artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri nelerdir?

Instagramda video ve görseller için 4 farklı temel boyut bulunuyor. 1:1, 16:9, 9:16 ve 4:5 ölçekli görsel ve videolar bu platformda kullanılmakta. Tavsiye edilen ölçülerin piksel olarak karşılığı ise şöyle: 1:1 kare formatta 1080x1080 piksel, 16:9 yatay formatta 1920x1080 piksel, 9:16 dikey hikaye formatında 1080x1920 piksel, 4:5 dikey normal gönderi formatında ise 1080x1350 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden önemli?
Eposta pazarlama çalışmaları, doğru stratejiler ve içeriklerle yapıldığında e-ticaret firmalarına yüksek geri dönüşümler sağlar. Eposta pazarlama çalışmaları da zaman içerisinde değişim göstermeye başladığı için,...
30 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
Gökçe Beyazaslan
B2B firmaları için SEO önerileri - 1. Bölüm
Uzun vadeli başarı için B2B firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapması gerekiyor. İşlem hacmi konusunda B2C firmalarına kıyasla daha büyük olmaları nedeniyle, doğru stratejilerin belirlenmesi, B2B tarafında firmaların...
21 Haziran 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan