Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

21 Nisan 2020
Sinan Oypan

Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her firmanın ulaşmayı hedeflediği müşteri profili değişiklik gösterir. Bu sebeple de kendi hedef kitle ayarlarınızı oluşuturmanızı önemlidir. Bu süreçte reklam setlerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken önemli noktalar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu noktaların üzerinde duracağız.

Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Instagram hedef kitle oluşturma nasıl çalışır?

Öncelikle Instagram hedef kitle oluşturma nedir ve nasıl çalışır bunu ele alalım. Hedef kitle oluşturma, reklam kampanyalarınızın markanız ve ürünlerinizle ilgili kişilere gösterilmesi açısından önemlidir. Instagram üzerinde milyonlarca kullanıcı bulunmakta; ancak bunların sadece bir bölümü ürünlerinize ilgi gösterecektir. Hedeflemenin amacı da bu reklamlarınızı bu ilgili kişilere göstermektir. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, Facebook Reklam Yöneticisi aracını kullandığınızda bu hedef kitle ayarlarını daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz.

Not: Reklamlarınızı doğrudan Instagram uygulaması üzerinden de verebilirsiniz; ancak hedefleme ayaları burada biraz daha sınırlıdır. Bu sebeple de öncelikle Facebook üzerinde detaylı reklam ayarlarınızı yaparak hedefleme ayarlarınızı kaydetmeniz gerekir. Böylelikle daha sonrasında Instagram uygulaması üzerinden de bu hedeflemeleri reklam verirken seçebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitle türleri

Facebook ve Instagram üzerinde 4 farklı temel hedefleme türü bulunmakta. Bunlar:

  • Kaydedilmiş kitleler
  • Özel hedef kitle (Custom Audience)
  • Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Kaydedilmiş kitleler

Kaydedilmiş kitleler, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde ilk olarak yapacağınız hedef kitle ayarı olabilir. Daha önce reklam verdiyseniz, Facebook yaptığınız hedef kitle ayarlarını kaydetmiştir ve siz de bunlara ulaşabilirsiniz. Daha önce reklam vermediyseniz, öncelikli olarak burada bir hedef kitle oluşturarak bu kitleyi kaydedebilirsiniz.

Kaydedilmiş hedef kitle ayarlarında öne çıkan hedef kitle kırılımları ise şöyle:

Konum: Konum başlığının altında ülke, bölge, şehir, ilçe, posta kodu, belli bir km mesafe içi seçim gibi ayarlar bulunmaktadır. Birden fazla konum ekleyerek reklamlarınızın bu seçim alanı içerisinde gösterilmesini sağlayabilirsniz. Aynı şekilde reklamlarınızın gösterilmesini özellikle istemediğiniz yerleri de seçebilirsiniz. Konum ayarlarını yaparken,

  • Bu bölgedeki herkes (Standart gelen ayardır)
  • Bu bölgede yaşayan, ikamet edenler
  • Son zamanlarda bu bölgede bulunanan
  • Bu bölgeye seyahat edenler

şeklinde ayarlar bulunmaktadır. Reklam kampanyanıza ve sunduğunuz içeriğe göre bu ayarlardan birini seçebilirsiniz.

Demografik yapı: Demografik yapı içerisinde: yaş, cinsiyet ve dil bulunmaktadır. Hedef kitlenizin cinsiyetini, kullandığı dil veya dilleri buradan seçebilir ve hitap ettiğiniz hedef kitlenin yaş aralığını buraya girebilirsiniz.

İlgi alanları: Kullanıcıların ilgi duydukları alanları seçerek, hedeflemelerinizi daraltabileceğiniz alanlar. Eğlence konuları, aile ilişkileri, seyahat tercihleri, hobileri, takip ettikleri yayınlar, alışveriş alışkanları, modaya olan ilgileri gibi birçok farklı konuda ilgi alanlarının seçimini yapabilirsiniz. Böylelikle ürün ve hizmetlerinizle örtüşen ilgi alanlarını seçerek, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, ulaşacağınız kitleyi daraltabilirsiniz.

Davranış temelli hedefleme: Bir sonraki seçenek de davranışa göre hedeflemeler yapmaktır. Kullanıcıları hedeflerken, yıl dönümleri, dijital aktiviteler, cihaz kullanımlarına göre tercihler, sezonsal aktiviteler gibi farklı davranışları göz önünde tutarak, kırılımlarınızı daha kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

Örneğin; yukarıdaki verileri de ele aldığımızda “evlilik yıl dönümü 3 ay içerisinde olan 25-50 yaş arasındaki, erkek kullanıcılar” şeklinde kapsamlı bir hedefleme yaparak, eşine hediye almayı planlayan kullanıcılara yönelik bir hedefleme yapabilirsiniz.

Özel hedef kitle (Custom Audience)

Daha kapsamlı ve size özel bir Instagram hedef kitle oluştma için özel hedef kitle ayarlarından yararlanabilirsiniz. Özel hedef kitleler, doğrudan sizin tarafınızdan oluşturulan müşteri veri tabanları, web site trafik bilgileri, mobil uygulama bilgileri ya da Facebook etkileşimlerı ile oluşturulabilmekte. Bunları da detaylı bir şekilde ele alalım:

Müşteri veri tabanının yüklenmesi: Veri tabanınızda bulunan e-posta adreslerini Facebook’a yükleyerek bu verileri oluşturabilirsiniz. Dosyanızı yüklediğinizde bu hedef kitleye bir isim verebilirsiniz. Burada kırılımları artırmak için e-posta listelerinizi kendi içerisinde kategorize ederek farklı gruplara ayırabilir ve Facebook üzerinde farklı kitleler oluşturabilirsiniz.

Web site tabanlı hedef kitle: Web sitenize gelen ziyaretçilerin analizi ile ilişkilendirilmiş bir hedef kitle oluşturmak için bu seçeneği kullanabilirsiniz. Özel hedef kitleler arasında en iyi sonuçları veren ve kurulumu en kolay olan seçeneklerden biri olduğu için bu özellik Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde de oldukça etkilidir. Sitenizi ziyaret eden kişileri tanımlayabilmek için Facebook Piksel kurulumunu sitenizde yapmanız gerekir. Facebook Piksel, sitenizi ziyaret eden kişilerin tarayıcıların bir çerez bırakarak, onların aktivitelerini takip ederek; sizin için ilgili bir hedef kitle bilgisi toplar. Bu sayede de sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklam gösterimleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde Facebook Piksel kurulumuna dair daha fazal bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Mobil uygulama tabanlı hedefleme: Web site verilerinin takibini yapabildiğiniz gibi mobil uygulamanız bulunuyorsa, mobil uygulama kullancılarına özel ilgili hedef kitlelere oluşturmak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Mobil uygulamanız üzerine App Event takip aracını kurmanız gerekmektedir.

Etkileşim tabanlı hedefleme: Etkileşim tabanlı hedefleme ise Facebook ve Instagram üzerinde içeriklerinizle etkileşime giren kitlelerin takibini yaparak bir ölçümleme yapar ve sizin için ideal bir hedef kitle oluşturmaya başlar. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, video etkileşimleri, gönderi beğenileri, yorumları, reklamlara gelen tıklamalar, reklam beğenileri, sayfa takipleri gibi detayları takip ederek, ilgili bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Benzer hedef kitle özelliği ise, mevcut hedef kitle ayarlarınıza yakın kişileri seçebilmenizi sağlayan bir ayardır. Yukarıda bahsettiğimiz özel ve kaydedilmiş hedef kitleleriniz üzerinden bir ölçümleme yaparak, buradaki ayarlarınıza uyumlu olan hedef kitleleri de reklam kampanyalarınıza dahil etmenizi sağlar.

Daha kapsamlı ve doğru bir hedefleme yapmak için bu ayarı da kullanmanız önerilmektedir. Özellikle müşteri veri tabanı ya da Facebook Piksel kullanımı ile doğrudan sitenizi ziyaret eden ya da alışveriş yapan kullanıcıları seçtiğinizde, benzer hedef kitle ayarlarını da seçtiğinizde reklam kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde hedeflemiş olursunuz.

Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu detaylara dikkat ettiğinizde, reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmenin yanı sıra reklamlarınızdan aldığınız yatırım getirisini de yükselterek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Instagram hedef kitle oluşturma ile ilgili sık sorulan sorular< b>

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitle analizi yaparken, mevcut müşterilerinizi ele alaraka işe başlamanız ve onların özelliklerini araştırmalısınız. Sonrasında ise sizin ulaşmak istediğiniz ideal müşteri profilini çıkartmalısınız. Bu müşteri profilinin özelliklerini çıkardıktan sonra bu profil hakkında mümkün olduğunca bilgi toplayarak, ürünlerinizle ilgili olabilecek kişi profillerini oluşturun. Rakiplerinizin hedef kitlelerini de analiz ederek, kendi profileriniz üzerinde değişiklikler yaparak, markanızın hedeflediği kitleyi daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu araştırmayı kapsamlı bir şekilde yapmanız reklamlarınızın performansını artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri nelerdir?

Instagramda video ve görseller için 4 farklı temel boyut bulunuyor. 1:1, 16:9, 9:16 ve 4:5 ölçekli görsel ve videolar bu platformda kullanılmakta. Tavsiye edilen ölçülerin piksel olarak karşılığı ise şöyle: 1:1 kare formatta 1080x1080 piksel, 16:9 yatay formatta 1920x1080 piksel, 9:16 dikey hikaye formatında 1080x1920 piksel, 4:5 dikey normal gönderi formatında ise 1080x1350 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toptan satış kanalı ile perakendecilere nasıl ulaşabilirsiniz?
Toptan satış diğer adıyla B2B, e-ticaret pazarının büyük bir bölümünü oluşturmakta. Toptan satış kanalı ile perakende satış yapan firmalara ulaşmak ve ürünlerinizi doğru pazarlara ulaştırmak gelirlerinizi artırmanıza...
5 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi açarken kaçınmanız gereken hatalar
E-ticaret sektörüne girmek isteyen kişilerin genellikle yaptığı bazı hatalar, işlerinin uzun soluklu olmamasına neden oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurmak işleri ayakta tutmak için ne yazık ki yeterli değil. Bunu bir iş kurmak olarak...
5 Kasım 2016
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
Gökçe Beyazaslan
Sayfa yüklenme hızı geri dönüşüm oranlarını nasıl etkiliyor?
Günümüzde tüketicilerin en çok önem verdikleri konulardan biri de hız. Özellikle internetten alışverişlerde hızlı gönderim gibi beklentileri olduğu gibi alışveriş yaptıkları e-ticaret sitelerinin sayfa yüklenme hızlarının...
13 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan