Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

21 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her firmanın ulaşmayı hedeflediği müşteri profili değişiklik gösterir. Bu sebeple de kendi hedef kitle ayarlarınızı oluşuturmanızı önemlidir. Bu süreçte reklam setlerinizi hazırlarken dikkat etmeniz gereken önemli noktalar bulunmakta ve bu rehberimizde de bu noktaların üzerinde duracağız.

Instagram hedef kitle oluşturma rehberi

Instagram hedef kitle oluşturma nasıl çalışır?

Öncelikle Instagram hedef kitle oluşturma nedir ve nasıl çalışır bunu ele alalım. Hedef kitle oluşturma, reklam kampanyalarınızın markanız ve ürünlerinizle ilgili kişilere gösterilmesi açısından önemlidir. Instagram üzerinde milyonlarca kullanıcı bulunmakta; ancak bunların sadece bir bölümü ürünlerinize ilgi gösterecektir. Hedeflemenin amacı da bu reklamlarınızı bu ilgili kişilere göstermektir. Reklam kampanyalarınızı oluştururken, Facebook Reklam Yöneticisi aracını kullandığınızda bu hedef kitle ayarlarını daha detaylı bir şekilde yapabilirsiniz.

Not: Reklamlarınızı doğrudan Instagram uygulaması üzerinden de verebilirsiniz; ancak hedefleme ayaları burada biraz daha sınırlıdır. Bu sebeple de öncelikle Facebook üzerinde detaylı reklam ayarlarınızı yaparak hedefleme ayarlarınızı kaydetmeniz gerekir. Böylelikle daha sonrasında Instagram uygulaması üzerinden de bu hedeflemeleri reklam verirken seçebilirsiniz.

Facebook ve Instagram üzerindeki hedef kitle türleri

Facebook ve Instagram üzerinde 4 farklı temel hedefleme türü bulunmakta. Bunlar:

  • Kaydedilmiş kitleler
  • Özel hedef kitle (Custom Audience)
  • Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Kaydedilmiş kitleler

Kaydedilmiş kitleler, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde ilk olarak yapacağınız hedef kitle ayarı olabilir. Daha önce reklam verdiyseniz, Facebook yaptığınız hedef kitle ayarlarını kaydetmiştir ve siz de bunlara ulaşabilirsiniz. Daha önce reklam vermediyseniz, öncelikli olarak burada bir hedef kitle oluşturarak bu kitleyi kaydedebilirsiniz.

Kaydedilmiş hedef kitle ayarlarında öne çıkan hedef kitle kırılımları ise şöyle:

Konum: Konum başlığının altında ülke, bölge, şehir, ilçe, posta kodu, belli bir km mesafe içi seçim gibi ayarlar bulunmaktadır. Birden fazla konum ekleyerek reklamlarınızın bu seçim alanı içerisinde gösterilmesini sağlayabilirsniz. Aynı şekilde reklamlarınızın gösterilmesini özellikle istemediğiniz yerleri de seçebilirsiniz. Konum ayarlarını yaparken,

  • Bu bölgedeki herkes (Standart gelen ayardır)
  • Bu bölgede yaşayan, ikamet edenler
  • Son zamanlarda bu bölgede bulunanan
  • Bu bölgeye seyahat edenler

şeklinde ayarlar bulunmaktadır. Reklam kampanyanıza ve sunduğunuz içeriğe göre bu ayarlardan birini seçebilirsiniz.

Demografik yapı: Demografik yapı içerisinde: yaş, cinsiyet ve dil bulunmaktadır. Hedef kitlenizin cinsiyetini, kullandığı dil veya dilleri buradan seçebilir ve hitap ettiğiniz hedef kitlenin yaş aralığını buraya girebilirsiniz.

İlgi alanları: Kullanıcıların ilgi duydukları alanları seçerek, hedeflemelerinizi daraltabileceğiniz alanlar. Eğlence konuları, aile ilişkileri, seyahat tercihleri, hobileri, takip ettikleri yayınlar, alışveriş alışkanları, modaya olan ilgileri gibi birçok farklı konuda ilgi alanlarının seçimini yapabilirsiniz. Böylelikle ürün ve hizmetlerinizle örtüşen ilgi alanlarını seçerek, Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, ulaşacağınız kitleyi daraltabilirsiniz.

Davranış temelli hedefleme: Bir sonraki seçenek de davranışa göre hedeflemeler yapmaktır. Kullanıcıları hedeflerken, yıl dönümleri, dijital aktiviteler, cihaz kullanımlarına göre tercihler, sezonsal aktiviteler gibi farklı davranışları göz önünde tutarak, kırılımlarınızı daha kapsamlı bir şekilde yapabilirsiniz.

Örneğin; yukarıdaki verileri de ele aldığımızda “evlilik yıl dönümü 3 ay içerisinde olan 25-50 yaş arasındaki, erkek kullanıcılar” şeklinde kapsamlı bir hedefleme yaparak, eşine hediye almayı planlayan kullanıcılara yönelik bir hedefleme yapabilirsiniz.

Özel hedef kitle (Custom Audience)

Daha kapsamlı ve size özel bir Instagram hedef kitle oluştma için özel hedef kitle ayarlarından yararlanabilirsiniz. Özel hedef kitleler, doğrudan sizin tarafınızdan oluşturulan müşteri veri tabanları, web site trafik bilgileri, mobil uygulama bilgileri ya da Facebook etkileşimlerı ile oluşturulabilmekte. Bunları da detaylı bir şekilde ele alalım:

Müşteri veri tabanının yüklenmesi: Veri tabanınızda bulunan e-posta adreslerini Facebook’a yükleyerek bu verileri oluşturabilirsiniz. Dosyanızı yüklediğinizde bu hedef kitleye bir isim verebilirsiniz. Burada kırılımları artırmak için e-posta listelerinizi kendi içerisinde kategorize ederek farklı gruplara ayırabilir ve Facebook üzerinde farklı kitleler oluşturabilirsiniz.

Web site tabanlı hedef kitle: Web sitenize gelen ziyaretçilerin analizi ile ilişkilendirilmiş bir hedef kitle oluşturmak için bu seçeneği kullanabilirsiniz. Özel hedef kitleler arasında en iyi sonuçları veren ve kurulumu en kolay olan seçeneklerden biri olduğu için bu özellik Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde de oldukça etkilidir. Sitenizi ziyaret eden kişileri tanımlayabilmek için Facebook Piksel kurulumunu sitenizde yapmanız gerekir. Facebook Piksel, sitenizi ziyaret eden kişilerin tarayıcıların bir çerez bırakarak, onların aktivitelerini takip ederek; sizin için ilgili bir hedef kitle bilgisi toplar. Bu sayede de sitenizi ziyaret edenlere benzer bir kitleye reklam gösterimleri yapabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde Facebook Piksel kurulumuna dair daha fazal bilgi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Mobil uygulama tabanlı hedefleme: Web site verilerinin takibini yapabildiğiniz gibi mobil uygulamanız bulunuyorsa, mobil uygulama kullancılarına özel ilgili hedef kitlelere oluşturmak için bu yöntemden yararlanabilirsiniz. Mobil uygulamanız üzerine App Event takip aracını kurmanız gerekmektedir.

Etkileşim tabanlı hedefleme: Etkileşim tabanlı hedefleme ise Facebook ve Instagram üzerinde içeriklerinizle etkileşime giren kitlelerin takibini yaparak bir ölçümleme yapar ve sizin için ideal bir hedef kitle oluşturmaya başlar. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde, video etkileşimleri, gönderi beğenileri, yorumları, reklamlara gelen tıklamalar, reklam beğenileri, sayfa takipleri gibi detayları takip ederek, ilgili bir hedef kitle oluşturabilirsiniz.

Benzer hedef kitle (Lookalike Audience)

Benzer hedef kitle özelliği ise, mevcut hedef kitle ayarlarınıza yakın kişileri seçebilmenizi sağlayan bir ayardır. Yukarıda bahsettiğimiz özel ve kaydedilmiş hedef kitleleriniz üzerinden bir ölçümleme yaparak, buradaki ayarlarınıza uyumlu olan hedef kitleleri de reklam kampanyalarınıza dahil etmenizi sağlar.

Daha kapsamlı ve doğru bir hedefleme yapmak için bu ayarı da kullanmanız önerilmektedir. Özellikle müşteri veri tabanı ya da Facebook Piksel kullanımı ile doğrudan sitenizi ziyaret eden ya da alışveriş yapan kullanıcıları seçtiğinizde, benzer hedef kitle ayarlarını da seçtiğinizde reklam kampanyalarınızı daha iyi bir şekilde hedeflemiş olursunuz.

Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu detaylara dikkat ettiğinizde, reklam bütçenizi daha iyi bir şekilde yönetmenin yanı sıra reklamlarınızdan aldığınız yatırım getirisini de yükselterek, geri dönüşümlerinizi de artırabilirsiniz.

Instagram hedef kitle oluşturma ile ilgili sık sorulan sorular

Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Hedef kitle analizi yaparken, mevcut müşterilerinizi ele alaraka işe başlamanız ve onların özelliklerini araştırmalısınız. Sonrasında ise sizin ulaşmak istediğiniz ideal müşteri profilini çıkartmalısınız. Bu müşteri profilinin özelliklerini çıkardıktan sonra bu profil hakkında mümkün olduğunca bilgi toplayarak, ürünlerinizle ilgili olabilecek kişi profillerini oluşturun. Rakiplerinizin hedef kitlelerini de analiz ederek, kendi profileriniz üzerinde değişiklikler yaparak, markanızın hedeflediği kitleyi daha detaylı bir şekilde bulabilirsiniz. Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde bu araştırmayı kapsamlı bir şekilde yapmanız reklamlarınızın performansını artıracaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Hedef kitle analizi nasıl yapılır?

Instagram video ve görsel reklam ölçüleri nelerdir?

Instagramda video ve görseller için 4 farklı temel boyut bulunuyor. 1:1, 16:9, 9:16 ve 4:5 ölçekli görsel ve videolar bu platformda kullanılmakta. Tavsiye edilen ölçülerin piksel olarak karşılığı ise şöyle: 1:1 kare formatta 1080x1080 piksel, 16:9 yatay formatta 1920x1080 piksel, 9:16 dikey hikaye formatında 1080x1920 piksel, 4:5 dikey normal gönderi formatında ise 1080x1350 pikseldir.

İlgili rehber: Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım – 2020)

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz?
Ne zaman e-posta göndermelisiniz, ne zaman e-posta göndermemelisiniz; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta kampanyaları e-ticaret firmalarının bir numaralı pazarlama araçlarından biri. Kullanıcılara doğrudan ulaşma...
25 Şubat 2017
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
İşletmeler için Facebook paylaşım fikirleri
Alternatif Fabook paylaşım fikirlerinden yararlanarak, Facebook marka sayfanız üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Facebook halen önemli bir kitle tarafından kullanılmakta ve hedef kitleniz de burada yer...
17 Ağustos 2020
Sinan Oypan