fbpx

Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri

24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri

Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, bu rehberimizde, Instagram’da kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini ele alacağız.

Ürün tanıtım gönderileri

Instagram gönderi fikirleri arasında sıklıkla kullanabileceğiniz içerik formatlarından biri ürün tanıtım gönderileridir. Bu gönderilerde ürünlerinizi farklı şekillerde takipçilerinize gösterebilirsiniz. Beyaz arkaplanlı standart ürün fotoğraflarının yerine belli konseptler ya da ürünün kullanım alanlarının gösterildiği fotoğraf ya da video içerikleri kullanarak, etkileşimlerinizi artırabilir ve ürünlerinizi takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Sahne arkası içerikleri

Instagram gönderi fikirleri arasına sahne arkası içeriklerini de ekleyebilirsiniz. İşin iç yüzünü, şirketin nasıl çalıştığını, ürünlerin nasıl hazırlandığını ve paketlenerek tüketicilere ulaşırken nasıl bir yoldan geçtiğini gösteren içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bu tür içerikler hem takipçilerinizin ilgisini çeker hem de şirketinizle ilgili daha fazla bilgi vermenizi ve daha şeffaf bir yaklaşım izlemenizi de sağlar.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar, günümüzde tüketicilerle iletişime geçmek ve etkileşim yaratmak için oldukça ideal araçlardan biri. Instagram gönderi fikirleriniz ve stratejileriniz arasına canlı yayınları kesinlikle koymalısınız. Tüketicilerin birçoğu bir blog içeriği okumaktansa, o konuyla ilgili bir videoyu ya da canlı yayını izlemeyi tercih ettiklerini belirtiyor. Bu nedenle de tüketicilere ulaşmak için bu içerikleri kullanmak, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Kullanıcı yorumu ve fotoğraflarını paylaşın

Instagram’da etkileşim yaratmak ve sosyal kanıt ögeleri ile tüketicilerin ilgisini çekmek için müşterilerinizin yaptığı paylaşımları da onlardan izin alarak tekrar paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler hem müşterilerinizin, ürünlerinizi nasıl kullandıklarını takipçilerinize göstermek hem de gerçek müşterilerinizin ürünlerle ilgili görüşlerini ve fikirlerini göstermek için iyi bir yöntemdir.

İlgili rehber: Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Yeni ürün lansman içerikleri

Belli dönemlerde e-ticaret sitenize yeni ürünler ekleyebilirsiniz ve bu durumda da Instagram gönderi fikirleriniz arasında bu ürünlerin lansman içeriklerini de eklemeniz iyi bir yöntemdir. Canlı yayınlarla ürünleri satışa çıkartmadan önce tanıtım yayınları yapabilir, ürünle ilgili merak uyandıracak paylaşımlar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünle ilgili kampanyalarınız olursa, onlar için çekiliş ve yarışmalar düzenleyerek de yeni ürünleriniz için bir talep yaratmaya başlayabilirsiniz.

Yarışma ve çekiliş içerikleri

Belli dönemlerde yapılan çekiliş ve yarışma içerikleri de yeni takipçiler kazanarak, geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Bu içeriklerin belli aralıklarla yapılması ve çok sık yapılmaması önemlidir; çünkü sürekli olarak yarışma ya da çekiliş yapmak marka değerini düşürebileceği gibi bu fırsatlar olmadan satış yapmayı zorlaştırır. Bu nedenle de çekiliş içeriklerini iyi planlayarak, belli zaman aralıklarına bölmek önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Takipçilerinizi, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirin

Son dönemlerde birçok hesabın sıklıkla kullandığı yöntemlerden biri de takipçilerin, arkadaşlarını gönderinin altına etiketlemeye yönlendirmek. Doğrudan Instagram gönderi fikri olmasa da, etkileşim ve erişim artırarak yeni takipçiler kazanmak için oldukça iyi bir yöntemdir. Instagram gönderilerinizin açıklamalarında kullanıcıları, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirecek metinler yazmanız bu çalışmalar için yeterli olacaktır. Takipçilerinizin ilgisini çekecek ve paylaşmaya yönlendirecek içeriklerinizde bu yöntemi kullanmanız, daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Videolara yatırım yapın

Video içerikler Instagram gönderi stratejileriniz arasında kesinlikle yer almalı. Günümüzde hem en çok etkileşim alan hem de en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü olması nedeniyle videolara pazarlama stratejilerinizde yer vermelisiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösteren video içeriklerinin yanı sıra eğlenceli ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekli olarak kendi videolarınızı çekmek zorunda değilsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ya da takipçilerinizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz ve başka hesapların hazırladığı videoları da onlara referans vererek kendi hesaplarınızda paylaşarak etkileşimlerinizi artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Instagram gönderi stratejilerinizde influencer pazarlama çalışmalarına da yer vermeyi düşünebilirsiniz. Instagram, influencer pazarlama çalışmaları için en çok kullanılan mecralardan biri olduğu için marka ile ürün bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmalara yatırım yapabilirsiniz. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesapları bulabilir ve onlarla iş birlikleri yaparak, ürünlerinizi tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerlerinin (Marketplace) avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Online pazar yerleri, satıcılar ve alıcıları birleştiren üçüncü parti platformlardır. Firmalar bu platformlar üzerinde kendi ürünlerini sergileyebilir; tüketiciler de bu mecralar üzerinde farklı firmaların farklı ürünlerine...
16 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Kendi İşini Kuracak Kişilerin Mutlaka Alması Gereken 5 Eğitim
Sıfırdan Kendi İşini Kurma Sürecinde En Çok Yapılan Hatalar Nelerdir? Sıfırdan kendi işini kurmak birçok kişinin hayalini kurduğu ya da yapmayı planladığı bir hedef olarak gittikçe daha popüler hale geliyor. Özellikle pandemi...
21 Ocak 2021
Markethinkers
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan