Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri

24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, bu rehberimizde, Instagram’da kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini ele alacağız.

Ürün tanıtım gönderileri

Instagram gönderi fikirleri arasında sıklıkla kullanabileceğiniz içerik formatlarından biri ürün tanıtım gönderileridir. Bu gönderilerde ürünlerinizi farklı şekillerde takipçilerinize gösterebilirsiniz. Beyaz arkaplanlı standart ürün fotoğraflarının yerine belli konseptler ya da ürünün kullanım alanlarının gösterildiği fotoğraf ya da video içerikleri kullanarak, etkileşimlerinizi artırabilir ve ürünlerinizi takipçilerinizle paylaşabilirsiniz. İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Sahne arkası içerikleri

Instagram gönderi fikirleri arasına sahne arkası içeriklerini de ekleyebilirsiniz. İşin iç yüzünü, şirketin nasıl çalıştığını, ürünlerin nasıl hazırlandığını ve paketlenerek tüketicilere ulaşırken nasıl bir yoldan geçtiğini gösteren içerikler hazırlayabilirsiniz. Bu tür içerikler hem takipçilerinizin ilgisini çeker hem de şirketinizle ilgili daha fazla bilgi vermenizi ve daha şeffaf bir yaklaşım izlemenizi de sağlar.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar, günümüzde tüketicilerle iletişime geçmek ve etkileşim yaratmak için oldukça ideal araçlardan biri. Instagram gönderi fikirleriniz ve stratejileriniz arasına canlı yayınları kesinlikle koymalısınız. Tüketicilerin birçoğu bir blog içeriği okumaktansa, o konuyla ilgili bir videoyu ya da canlı yayını izlemeyi tercih ettiklerini belirtiyor. Bu nedenle de tüketicilere ulaşmak için bu içerikleri kullanmak, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır? İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Kullanıcı yorumu ve fotoğraflarını paylaşın

Instagram’da etkileşim yaratmak ve sosyal kanıt ögeleri ile tüketicilerin ilgisini çekmek için müşterilerinizin yaptığı paylaşımları da onlardan izin alarak tekrar paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler hem müşterilerinizin, ürünlerinizi nasıl kullandıklarını takipçilerinize göstermek hem de gerçek müşterilerinizin ürünlerle ilgili görüşlerini ve fikirlerini göstermek için iyi bir yöntemdir. İlgili rehber: Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Yeni ürün lansman içerikleri

Belli dönemlerde e-ticaret sitenize yeni ürünler ekleyebilirsiniz ve bu durumda da Instagram gönderi fikirleriniz arasında bu ürünlerin lansman içeriklerini de eklemeniz iyi bir yöntemdir. Canlı yayınlarla ürünleri satışa çıkartmadan önce tanıtım yayınları yapabilir, ürünle ilgili merak uyandıracak paylaşımlar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünle ilgili kampanyalarınız olursa, onlar için çekiliş ve yarışmalar düzenleyerek de yeni ürünleriniz için bir talep yaratmaya başlayabilirsiniz.

Yarışma ve çekiliş içerikleri

Belli dönemlerde yapılan çekiliş ve yarışma içerikleri de yeni takipçiler kazanarak, geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Bu içeriklerin belli aralıklarla yapılması ve çok sık yapılmaması önemlidir; çünkü sürekli olarak yarışma ya da çekiliş yapmak marka değerini düşürebileceği gibi bu fırsatlar olmadan satış yapmayı zorlaştırır. Bu nedenle de çekiliş içeriklerini iyi planlayarak, belli zaman aralıklarına bölmek önemlidir. İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Takipçilerinizi, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirin

Son dönemlerde birçok hesabın sıklıkla kullandığı yöntemlerden biri de takipçilerin, arkadaşlarını gönderinin altına etiketlemeye yönlendirmek. Doğrudan Instagram gönderi fikri olmasa da, etkileşim ve erişim artırarak yeni takipçiler kazanmak için oldukça iyi bir yöntemdir. Instagram gönderilerinizin açıklamalarında kullanıcıları, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirecek metinler yazmanız bu çalışmalar için yeterli olacaktır. Takipçilerinizin ilgisini çekecek ve paylaşmaya yönlendirecek içeriklerinizde bu yöntemi kullanmanız, daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Videolara yatırım yapın

Video içerikler Instagram gönderi stratejileriniz arasında kesinlikle yer almalı. Günümüzde hem en çok etkileşim alan hem de en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü olması nedeniyle videolara pazarlama stratejilerinizde yer vermelisiniz. Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösteren video içeriklerinin yanı sıra eğlenceli ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekli olarak kendi videolarınızı çekmek zorunda değilsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ya da takipçilerinizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz ve başka hesapların hazırladığı videoları da onlara referans vererek kendi hesaplarınızda paylaşarak etkileşimlerinizi artırmayı deneyebilirsiniz. İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Instagram gönderi stratejilerinizde influencer pazarlama çalışmalarına da yer vermeyi düşünebilirsiniz. Instagram, influencer pazarlama çalışmaları için en çok kullanılan mecralardan biri olduğu için marka ile ürün bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmalara yatırım yapabilirsiniz. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesapları bulabilir ve onlarla iş birlikleri yaparak, ürünlerinizi tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz. İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı? İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
IdeaSoft
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın