Blog

Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri

Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, bu rehberimizde, Instagram’da kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini ele alacağız.

Ürün tanıtım gönderileri

Instagram gönderi fikirleri arasında sıklıkla kullanabileceğiniz içerik formatlarından biri ürün tanıtım gönderileridir. Bu gönderilerde ürünlerinizi farklı şekillerde takipçilerinize gösterebilirsiniz. Beyaz arkaplanlı standart ürün fotoğraflarının yerine belli konseptler ya da ürünün kullanım alanlarının gösterildiği fotoğraf ya da video içerikleri kullanarak, etkileşimlerinizi artırabilir ve ürünlerinizi takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Sahne arkası içerikleri

Instagram gönderi fikirleri arasına sahne arkası içeriklerini de ekleyebilirsiniz. İşin iç yüzünü, şirketin nasıl çalıştığını, ürünlerin nasıl hazırlandığını ve paketlenerek tüketicilere ulaşırken nasıl bir yoldan geçtiğini gösteren içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bu tür içerikler hem takipçilerinizin ilgisini çeker hem de şirketinizle ilgili daha fazla bilgi vermenizi ve daha şeffaf bir yaklaşım izlemenizi de sağlar.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar, günümüzde tüketicilerle iletişime geçmek ve etkileşim yaratmak için oldukça ideal araçlardan biri. Instagram gönderi fikirleriniz ve stratejileriniz arasına canlı yayınları kesinlikle koymalısınız. Tüketicilerin birçoğu bir blog içeriği okumaktansa, o konuyla ilgili bir videoyu ya da canlı yayını izlemeyi tercih ettiklerini belirtiyor. Bu nedenle de tüketicilere ulaşmak için bu içerikleri kullanmak, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Kullanıcı yorumu ve fotoğraflarını paylaşın

Instagram’da etkileşim yaratmak ve sosyal kanıt ögeleri ile tüketicilerin ilgisini çekmek için müşterilerinizin yaptığı paylaşımları da onlardan izin alarak tekrar paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler hem müşterilerinizin, ürünlerinizi nasıl kullandıklarını takipçilerinize göstermek hem de gerçek müşterilerinizin ürünlerle ilgili görüşlerini ve fikirlerini göstermek için iyi bir yöntemdir.

İlgili rehber: Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Yeni ürün lansman içerikleri

Belli dönemlerde e-ticaret sitenize yeni ürünler ekleyebilirsiniz ve bu durumda da Instagram gönderi fikirleriniz arasında bu ürünlerin lansman içeriklerini de eklemeniz iyi bir yöntemdir. Canlı yayınlarla ürünleri satışa çıkartmadan önce tanıtım yayınları yapabilir, ürünle ilgili merak uyandıracak paylaşımlar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünle ilgili kampanyalarınız olursa, onlar için çekiliş ve yarışmalar düzenleyerek de yeni ürünleriniz için bir talep yaratmaya başlayabilirsiniz.

Yarışma ve çekiliş içerikleri

Belli dönemlerde yapılan çekiliş ve yarışma içerikleri de yeni takipçiler kazanarak, geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Bu içeriklerin belli aralıklarla yapılması ve çok sık yapılmaması önemlidir; çünkü sürekli olarak yarışma ya da çekiliş yapmak marka değerini düşürebileceği gibi bu fırsatlar olmadan satış yapmayı zorlaştırır. Bu nedenle de çekiliş içeriklerini iyi planlayarak, belli zaman aralıklarına bölmek önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Takipçilerinizi, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirin

Son dönemlerde birçok hesabın sıklıkla kullandığı yöntemlerden biri de takipçilerin, arkadaşlarını gönderinin altına etiketlemeye yönlendirmek. Doğrudan Instagram gönderi fikri olmasa da, etkileşim ve erişim artırarak yeni takipçiler kazanmak için oldukça iyi bir yöntemdir. Instagram gönderilerinizin açıklamalarında kullanıcıları, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirecek metinler yazmanız bu çalışmalar için yeterli olacaktır. Takipçilerinizin ilgisini çekecek ve paylaşmaya yönlendirecek içeriklerinizde bu yöntemi kullanmanız, daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Videolara yatırım yapın

Video içerikler Instagram gönderi stratejileriniz arasında kesinlikle yer almalı. Günümüzde hem en çok etkileşim alan hem de en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü olması nedeniyle videolara pazarlama stratejilerinizde yer vermelisiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösteren video içeriklerinin yanı sıra eğlenceli ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekli olarak kendi videolarınızı çekmek zorunda değilsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ya da takipçilerinizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz ve başka hesapların hazırladığı videoları da onlara referans vererek kendi hesaplarınızda paylaşarak etkileşimlerinizi artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Instagram gönderi stratejilerinizde influencer pazarlama çalışmalarına da yer vermeyi düşünebilirsiniz. Instagram, influencer pazarlama çalışmaları için en çok kullanılan mecralardan biri olduğu için marka ile ürün bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmalara yatırım yapabilirsiniz. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesapları bulabilir ve onlarla iş birlikleri yaparak, ürünlerinizi tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!