Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri

24 Nisan 2019
Sinan Oypan

Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız, bu rehberimizde, Instagram’da kullanabileceğiniz farklı içerik türlerini ele alacağız.

Ürün tanıtım gönderileri

Instagram gönderi fikirleri arasında sıklıkla kullanabileceğiniz içerik formatlarından biri ürün tanıtım gönderileridir. Bu gönderilerde ürünlerinizi farklı şekillerde takipçilerinize gösterebilirsiniz. Beyaz arkaplanlı standart ürün fotoğraflarının yerine belli konseptler ya da ürünün kullanım alanlarının gösterildiği fotoğraf ya da video içerikleri kullanarak, etkileşimlerinizi artırabilir ve ürünlerinizi takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

İlgili rehber: Markaların günlük olarak yaptığı Instagram hataları

Sahne arkası içerikleri

Instagram gönderi fikirleri arasına sahne arkası içeriklerini de ekleyebilirsiniz. İşin iç yüzünü, şirketin nasıl çalıştığını, ürünlerin nasıl hazırlandığını ve paketlenerek tüketicilere ulaşırken nasıl bir yoldan geçtiğini gösteren içerikler hazırlayabilirsiniz.

Bu tür içerikler hem takipçilerinizin ilgisini çeker hem de şirketinizle ilgili daha fazla bilgi vermenizi ve daha şeffaf bir yaklaşım izlemenizi de sağlar.

Canlı yayınlardan yararlanın

Canlı yayınlar, günümüzde tüketicilerle iletişime geçmek ve etkileşim yaratmak için oldukça ideal araçlardan biri. Instagram gönderi fikirleriniz ve stratejileriniz arasına canlı yayınları kesinlikle koymalısınız. Tüketicilerin birçoğu bir blog içeriği okumaktansa, o konuyla ilgili bir videoyu ya da canlı yayını izlemeyi tercih ettiklerini belirtiyor. Bu nedenle de tüketicilere ulaşmak için bu içerikleri kullanmak, geri dönüşümlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Kullanıcı yorumu ve fotoğraflarını paylaşın

Instagram’da etkileşim yaratmak ve sosyal kanıt ögeleri ile tüketicilerin ilgisini çekmek için müşterilerinizin yaptığı paylaşımları da onlardan izin alarak tekrar paylaşabilirsiniz. Bu tür içerikler hem müşterilerinizin, ürünlerinizi nasıl kullandıklarını takipçilerinize göstermek hem de gerçek müşterilerinizin ürünlerle ilgili görüşlerini ve fikirlerini göstermek için iyi bir yöntemdir.

İlgili rehber: Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?

Yeni ürün lansman içerikleri

Belli dönemlerde e-ticaret sitenize yeni ürünler ekleyebilirsiniz ve bu durumda da Instagram gönderi fikirleriniz arasında bu ürünlerin lansman içeriklerini de eklemeniz iyi bir yöntemdir. Canlı yayınlarla ürünleri satışa çıkartmadan önce tanıtım yayınları yapabilir, ürünle ilgili merak uyandıracak paylaşımlar yapabilirsiniz. Bunun yanı sıra yeni ürünle ilgili kampanyalarınız olursa, onlar için çekiliş ve yarışmalar düzenleyerek de yeni ürünleriniz için bir talep yaratmaya başlayabilirsiniz.

Yarışma ve çekiliş içerikleri

Belli dönemlerde yapılan çekiliş ve yarışma içerikleri de yeni takipçiler kazanarak, geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Bu içeriklerin belli aralıklarla yapılması ve çok sık yapılmaması önemlidir; çünkü sürekli olarak yarışma ya da çekiliş yapmak marka değerini düşürebileceği gibi bu fırsatlar olmadan satış yapmayı zorlaştırır. Bu nedenle de çekiliş içeriklerini iyi planlayarak, belli zaman aralıklarına bölmek önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

Takipçilerinizi, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirin

Son dönemlerde birçok hesabın sıklıkla kullandığı yöntemlerden biri de takipçilerin, arkadaşlarını gönderinin altına etiketlemeye yönlendirmek. Doğrudan Instagram gönderi fikri olmasa da, etkileşim ve erişim artırarak yeni takipçiler kazanmak için oldukça iyi bir yöntemdir. Instagram gönderilerinizin açıklamalarında kullanıcıları, arkadaşlarını etiketlemeye yönlendirecek metinler yazmanız bu çalışmalar için yeterli olacaktır. Takipçilerinizin ilgisini çekecek ve paylaşmaya yönlendirecek içeriklerinizde bu yöntemi kullanmanız, daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar.

Videolara yatırım yapın

Video içerikler Instagram gönderi stratejileriniz arasında kesinlikle yer almalı. Günümüzde hem en çok etkileşim alan hem de en çok geri dönüşüm sağlayan içerik türü olması nedeniyle videolara pazarlama stratejilerinizde yer vermelisiniz.

Ürünlerinizin kullanım alanlarını gösteren video içeriklerinin yanı sıra eğlenceli ve takipçilerinizin ilgisini çekecek içerikleri de hesabınızda paylaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra sürekli olarak kendi videolarınızı çekmek zorunda değilsiniz. Markanız ve ürünlerinizle ilgili olabilecek ya da takipçilerinizin ilgisini çekeceğini düşündüğünüz ve başka hesapların hazırladığı videoları da onlara referans vererek kendi hesaplarınızda paylaşarak etkileşimlerinizi artırmayı deneyebilirsiniz.

İlgili rehber: Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Instagram gönderi stratejilerinizde influencer pazarlama çalışmalarına da yer vermeyi düşünebilirsiniz. Instagram, influencer pazarlama çalışmaları için en çok kullanılan mecralardan biri olduğu için marka ile ürün bilinirliğini artırarak, yeni hedef kitlelere ulaşmak için bu çalışmalara yatırım yapabilirsiniz. Sektörünüz ve ürünlerinizle ilgili olan hesapları bulabilir ve onlarla iş birlikleri yaparak, ürünlerinizi tanıtmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
E satış sitesi kurmak için neler gerekli?
E satış sitesi kurarak, internetten satışlar yapmaya başlayabilir, kendi işinizi kurarak hayalinizdeki işe sahip olabilirsiniz. Günümüzde e satış sitesi kurmak genellikle kolay bir süreç olsa da işin zor kısmı, işi yönetmek...
2 Haziran 2020
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan