Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

27 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi görünse de Instagram fotoğraf açıklaması da etkileşimlere etki eden faktörler arasında yer almaktadır.

İyi hazırlanmış ve dikkat çekici bir görsel, kullanıcıların ekranı aşağıya kaydırmasını yavaşlatabilir. İyi bir Instagram fotoğraf açıklaması da kullanıcıları gönderi ile etkileşime geçirebilir. Bu nedenle de açıklamalarınızı yazarken bazı kurallara dikkat etmeniz ve gönderilerinizin performansını artırmanız gerekir. Peki, bu açıklamaları yazarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Instagram fotoğraf açıklaması, kampanyanız ile başlar

Instagram fotoğraf açıklaması yazma süreci, yapacağınız kampanya, fırsat ya da paylaşımın içeriği ile başlar. Bu nedenle de farklı paylaşım türleri için farklı açıklama metinleri hazırlamanız gerekir. Aynı zamanda yaptığınız paylaşımı da çok iyi analiz etmeniz önemlidir.

Bir farkındalık kampanyası yaratıyorsanız, kullanıcıların markanız ya da ürününüzü daha iyi tanımalarını sağlayan açıklama metinleri hazırlamanız önemlidir.

Eğer web sitenize trafik çekmek istiyorsanız, Instagram fotoğraf açıklama metinlerinizde, kullanıcıları profil sayfanızdaki web site linkine yönlendirecek bir mesaj vermeniz gerekir.

Bir ürünü öne çıkartmak ve tanıtmak istiyorsanız, kullanıcılara ürünle ilgili bilgiler sunarak, ürünle ilgili detaylı bilgileri nerede, nasıl bulabileceklerini söylemelisiniz.

Özetle, yapacağınız paylaşım türünden ne gibi beklentileriniz varsa, bu beklentileri karşılayacak açıklama metinlerini hazılamanız, bu içeriklerden alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçları

Açıklama uzunluğunu göz önünde bulundurun

Yukarıdaki detayları göz önünde bulundurduktan sonra, Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçlarından biri açıklama uzunluğunu göz önünde bulundurmaktır.

Instagram’da açıklama metin limiti 2200 karakterdir ve 30 tane Hashtag kullanabilmektesiniz. Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi kalite, sayıdan daha önemlidir. Bu sebeple de 2200 karakterin tümünü kullanmak zorunda değilsiniz. Kısa ve kaliteli metinler de oluşturabilirsiniz.

Açıklama uzunluğu ile ilgili tek bir doğru yanıt yoktur. Önemli olan metninizin ne kadar ilgi çekici olduğudur. Eğer uzun bir açıklama yazıyorsanız, bu açıklama ilgi ve dikkat çekici olduğunda kullanıcılar bunu okuyacaklardır. Ancak uzun bir açıklama yazarken emin olamıyorsanız, muhtemelen yazdığınız metinden hoşnut değilsiniz. Bu nedenle de kısa bir açıklama yazabilirsiniz.

İlk cümle çok önemli

Instagram, gönderilerin altındaki açıklama metninin tamamını kullanıcılara göstermez. Metnin geri kalanını kullanıcılar görmek istediklerinde açabilirler. Bu nedenle de ilk cümleniz, mesajınızı iletmek için oldukça önemli.

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken, ilk cümleniz içerisinde gönderinin içeriği ile ilgili bilgi vermeli ve kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmelisiniz. Metnin geri kalanı okunmasa da, açıklamanın ilk görünen kısmında kullanıcıların dikkatini çekmelisiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ekleyin ya da soru sorun

Eyleme çağrı ifadeleri de Instagram fotoğraf açıklaması yazarken göz önünde bulundurmanız gerekenler arasındadır. Kullanıcıların, gönderinizi gördükten sonra bir eyleme geçmelerini sağlamak için ilk cümleniz içinde onları belli bir eyleme davet etmelisiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinin yanı sıra etkileşimlerinizi artırarak, kullanıcıların sizinle iletişime geçmelerini sağlamak için onlara sorular da yöneltebilirsiniz. Kullanıcıların eyleme geçirmek için sizin de bu eylemleri tanımanız gerekir. Instagram gönderilerinizde kullanıcıların geçmesini istediğiniz eylemler şunlar olabilir:

  • Web site ziyareti
  • Belli bir ürünün satın almasına yönlendirme
  • Gönderiyi arkadaşlarıyla paylaşma
  • Bir kampanyadan yararlanma
  • Bir yarışma ya da çekilişe katılma
  • Sizin ürünlerinizle ilgili kullanıcıların belli etiketlerle paylaşım yapmaları (Kullanıcıların ürünlerinizi nasıl kullandıklarını görmek için onları bu paylaşımları yapmaya teşvik edebilirsiniz.)

Önemli olan nokta, yaptığınız paylaşımlarda kullanıcıları bir harekete geçirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmektir. Bu noktada da kullanabileceğiniz eyleme çağrı mesajlarında bazılar şöyle olabilir:

  • Bio’daki linke tıklayın
  • Yorum bırakın (Sorduğunuz sorunun yanıtını isteyin)
  • Bir arkadaşınızı etiketleyin (Gönderinin farklı kullanıcılara ulaşması için)
  • Marka etiketimizle bir gönderi paylaşın (Kullanıcıların sizinle ilgili içerik üretmelerini sağlamak için)

Bir değer katın

Kullanıcılara bir değer katmak da Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçlarından biridir. Onlara ürünlerle ilgili kullanım ipuçları vermek, onlara yeni bir bilgi vermek, istatistikler paylaşmak ve günlük hayatlarında kullanabilecekleri yeni şeyler paylaşmak onlara değer katmanıza yardımcı olur.

Robot gibi yazmayın

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken robot gibi, duygusuz ve hissiyatsız metinler yazmaktan kaçının. Pazarlamadaki en büyük etkenlerden biri kullanıcılara bir duygu katabilmektir. Bununla beraber kullanıcılar bir marka ile değil de bir insanla iletişim içinde olduklarını göstermeniz gerekir. Robot vari herhangi bir duygusu ve kendine has bir dili olmayan gönderiler, otomatik gönderiliyormuş hissiyatını vereceği gibi ilgi de çekmez. Markanızın paylaşımları için bir dil oluşturmanız ve bu hesaba bir kişilik katmanız gerekir.

Açıklamalarını farklı bir platformda yazmaya başlayın

Instagram fotoğraf açıklaması metinlerinizi doğrudan Instagram üzerinde yazmak yerine farklı bir platform ya da yazılım üzerinde yazmayı deneyin. Örneğin bir Microsoft Word dosyası üzerinde bu metinlerle ilgili çalışmalar yapmanız, yazdığınız metinler üzerinde daha fazla hakimiyet kurmanızı sağlar.

Instagram’ın kendi gönderi alanı içerisinde bu metinleri dilediğiniz gibi düzenleyemeyebilirsiniz. Bu sebeple de farklı araçlar kullanmanız, mesajlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Hazırladığınız metinleri kopyalayarak, telefonunuza gönderebilir Instagram paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Emojileri kullanın

Emojiler, günümüzde internetteki yazı dilinin olmazsa olmazları olmaya başladı. Kullanıcıların büyük birçoğunluğu emoji kullanmayı seviyor ve emoji içeren mesajlarla daha fazla etkileşime giriyor.

Mesajlarınızı daha kişisel ve eğlenceli hale getirmek için mesajınızla ilgili olabilecek emojileri seçebilirsiniz. Bazen birkaç emoji ile birkaç cümlelik mesajı da verebildiğiniz için, hem yaratıcı hem de daha kısa mesajlar vermenize de yardımcı olur.

Hashtag’leri unutmayın

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken, hashtag kullanmayı ihmal etmemeniz gerekiyor. Hashtag’ler gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, bu gönderilerin daha fazla geri dönüşüm almasına yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Tabii ki Hashtag kullanımında da dikkat etmeniz gereken unsurlar bulunuyor. Marka ve gönderiyle ilgili olmayan etiketler, bu gönderilerden alacağınız geri dönüşümü artırmayabilir. Gönderi ile ilgilisi olacak olan Hashtag’leri tercih etmeniz bu noktada önemlidir.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra çok popüler olan Hashtag’lerde üst sıralara çıkmak zor olduğu için gönderi sayısı daha az olan etiketleri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Yukarıdaki iki blog yazımızdan Hashtag kullanımı hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Geri dönüşümlerinizi artıracak Pop-Up tasarımları için 5 ipucu
Pop-Up’lar e-ticaret sitelerinde ziyaretçileri belli eylemlere geçirmek için sıklıkla kullanılıyor. E-posta aboneliği, yeni kampanya duyuruları, indirim duyuruları ya da yeni ürün ve fırsatlarla ilgili bilgiler bu Pop-Up’lar...
16 Ocak 2018
Sinan Oypan