Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi görünse de Instagram fotoğraf açıklaması da etkileşimlere etki eden faktörler arasında yer almaktadır.

İyi hazırlanmış ve dikkat çekici bir görsel, kullanıcıların ekranı aşağıya kaydırmasını yavaşlatabilir. İyi bir Instagram fotoğraf açıklaması da kullanıcıları gönderi ile etkileşime geçirebilir. Bu nedenle de açıklamalarınızı yazarken bazı kurallara dikkat etmeniz ve gönderilerinizin performansını artırmanız gerekir. Peki, bu açıklamaları yazarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Instagram fotoğraf açıklaması, kampanyanız ile başlar

Instagram fotoğraf açıklaması yazma süreci, yapacağınız kampanya, fırsat ya da paylaşımın içeriği ile başlar. Bu nedenle de farklı paylaşım türleri için farklı açıklama metinleri hazırlamanız gerekir. Aynı zamanda yaptığınız paylaşımı da çok iyi analiz etmeniz önemlidir.

Bir farkındalık kampanyası yaratıyorsanız, kullanıcıların markanız ya da ürününüzü daha iyi tanımalarını sağlayan açıklama metinleri hazırlamanız önemlidir.

Eğer web sitenize trafik çekmek istiyorsanız, Instagram fotoğraf açıklama metinlerinizde, kullanıcıları profil sayfanızdaki web site linkine yönlendirecek bir mesaj vermeniz gerekir.

Bir ürünü öne çıkartmak ve tanıtmak istiyorsanız, kullanıcılara ürünle ilgili bilgiler sunarak, ürünle ilgili detaylı bilgileri nerede, nasıl bulabileceklerini söylemelisiniz.

Özetle, yapacağınız paylaşım türünden ne gibi beklentileriniz varsa, bu beklentileri karşılayacak açıklama metinlerini hazılamanız, bu içeriklerden alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçları

Açıklama uzunluğunu göz önünde bulundurun

Yukarıdaki detayları göz önünde bulundurduktan sonra, Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçlarından biri açıklama uzunluğunu göz önünde bulundurmaktır.

Instagram’da açıklama metin limiti 2200 karakterdir ve 30 tane Hashtag kullanabilmektesiniz. Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi kalite, sayıdan daha önemlidir. Bu sebeple de 2200 karakterin tümünü kullanmak zorunda değilsiniz. Kısa ve kaliteli metinler de oluşturabilirsiniz.

Açıklama uzunluğu ile ilgili tek bir doğru yanıt yoktur. Önemli olan metninizin ne kadar ilgi çekici olduğudur. Eğer uzun bir açıklama yazıyorsanız, bu açıklama ilgi ve dikkat çekici olduğunda kullanıcılar bunu okuyacaklardır. Ancak uzun bir açıklama yazarken emin olamıyorsanız, muhtemelen yazdığınız metinden hoşnut değilsiniz. Bu nedenle de kısa bir açıklama yazabilirsiniz.

İlk cümle çok önemli

Instagram, gönderilerin altındaki açıklama metninin tamamını kullanıcılara göstermez. Metnin geri kalanını kullanıcılar görmek istediklerinde açabilirler. Bu nedenle de ilk cümleniz, mesajınızı iletmek için oldukça önemli.

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken, ilk cümleniz içerisinde gönderinin içeriği ile ilgili bilgi vermeli ve kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmelisiniz. Metnin geri kalanı okunmasa da, açıklamanın ilk görünen kısmında kullanıcıların dikkatini çekmelisiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ekleyin ya da soru sorun

Eyleme çağrı ifadeleri de Instagram fotoğraf açıklaması yazarken göz önünde bulundurmanız gerekenler arasındadır. Kullanıcıların, gönderinizi gördükten sonra bir eyleme geçmelerini sağlamak için ilk cümleniz içinde onları belli bir eyleme davet etmelisiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinin yanı sıra etkileşimlerinizi artırarak, kullanıcıların sizinle iletişime geçmelerini sağlamak için onlara sorular da yöneltebilirsiniz. Kullanıcıların eyleme geçirmek için sizin de bu eylemleri tanımanız gerekir. Instagram gönderilerinizde kullanıcıların geçmesini istediğiniz eylemler şunlar olabilir:

  • Web site ziyareti
  • Belli bir ürünün satın almasına yönlendirme
  • Gönderiyi arkadaşlarıyla paylaşma
  • Bir kampanyadan yararlanma
  • Bir yarışma ya da çekilişe katılma
  • Sizin ürünlerinizle ilgili kullanıcıların belli etiketlerle paylaşım yapmaları (Kullanıcıların ürünlerinizi nasıl kullandıklarını görmek için onları bu paylaşımları yapmaya teşvik edebilirsiniz.)

Önemli olan nokta, yaptığınız paylaşımlarda kullanıcıları bir harekete geçirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmektir. Bu noktada da kullanabileceğiniz eyleme çağrı mesajlarında bazılar şöyle olabilir:

  • Bio’daki linke tıklayın
  • Yorum bırakın (Sorduğunuz sorunun yanıtını isteyin)
  • Bir arkadaşınızı etiketleyin (Gönderinin farklı kullanıcılara ulaşması için)
  • Marka etiketimizle bir gönderi paylaşın (Kullanıcıların sizinle ilgili içerik üretmelerini sağlamak için)

Bir değer katın

Kullanıcılara bir değer katmak da Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçlarından biridir. Onlara ürünlerle ilgili kullanım ipuçları vermek, onlara yeni bir bilgi vermek, istatistikler paylaşmak ve günlük hayatlarında kullanabilecekleri yeni şeyler paylaşmak onlara değer katmanıza yardımcı olur.

Robot gibi yazmayın

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken robot gibi, duygusuz ve hissiyatsız metinler yazmaktan kaçının. Pazarlamadaki en büyük etkenlerden biri kullanıcılara bir duygu katabilmektir. Bununla beraber kullanıcılar bir marka ile değil de bir insanla iletişim içinde olduklarını göstermeniz gerekir. Robot vari herhangi bir duygusu ve kendine has bir dili olmayan gönderiler, otomatik gönderiliyormuş hissiyatını vereceği gibi ilgi de çekmez. Markanızın paylaşımları için bir dil oluşturmanız ve bu hesaba bir kişilik katmanız gerekir.

Açıklamalarını farklı bir platformda yazmaya başlayın

Instagram fotoğraf açıklaması metinlerinizi doğrudan Instagram üzerinde yazmak yerine farklı bir platform ya da yazılım üzerinde yazmayı deneyin. Örneğin bir Microsoft Word dosyası üzerinde bu metinlerle ilgili çalışmalar yapmanız, yazdığınız metinler üzerinde daha fazla hakimiyet kurmanızı sağlar.

Instagram’ın kendi gönderi alanı içerisinde bu metinleri dilediğiniz gibi düzenleyemeyebilirsiniz. Bu sebeple de farklı araçlar kullanmanız, mesajlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Hazırladığınız metinleri kopyalayarak, telefonunuza gönderebilir Instagram paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Emojileri kullanın

Emojiler, günümüzde internetteki yazı dilinin olmazsa olmazları olmaya başladı. Kullanıcıların büyük birçoğunluğu emoji kullanmayı seviyor ve emoji içeren mesajlarla daha fazla etkileşime giriyor.

Mesajlarınızı daha kişisel ve eğlenceli hale getirmek için mesajınızla ilgili olabilecek emojileri seçebilirsiniz. Bazen birkaç emoji ile birkaç cümlelik mesajı da verebildiğiniz için, hem yaratıcı hem de daha kısa mesajlar vermenize de yardımcı olur.

Hashtag’leri unutmayın

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken, hashtag kullanmayı ihmal etmemeniz gerekiyor. Hashtag’ler gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, bu gönderilerin daha fazla geri dönüşüm almasına yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Tabii ki Hashtag kullanımında da dikkat etmeniz gereken unsurlar bulunuyor. Marka ve gönderiyle ilgili olmayan etiketler, bu gönderilerden alacağınız geri dönüşümü artırmayabilir. Gönderi ile ilgilisi olacak olan Hashtag’leri tercih etmeniz bu noktada önemlidir.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra çok popüler olan Hashtag’lerde üst sıralara çıkmak zor olduğu için gönderi sayısı daha az olan etiketleri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Yukarıdaki iki blog yazımızdan Hashtag kullanımı hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu satış...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Affiliate marketing'in e-ticaret sitelerine sağladığı avantajlar neler?
Geçtiğimiz günlerde affiliate marketing nedir sorusunun yanıtını vererek, affiliate marketing çalışmalarını nasıl yapabileceğinizi ele almıştık. Doğru yapıldığında e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmada...
22 Nisan 2019
Sinan Oypan
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama ile ilgili yanlış bilinen bilgiler
Dijital pazarlama hem fiziki mağazalar hem de e-ticaret şirketleri için oldukça önemli bir konudur. Doğru yapıldığında farklı hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliğini artırma konusunda oldukça etkilidir. Ancak...
29 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-Ticaret İş Modeli Hangisidir?
E-Ticaret Modelleri Nelerdir? En Avantajlı E-Ticaret İş Modeli Hangisidir?
E-ticaret sektörünün büyüklüğü, ekosistem içerisindeki iş modellerinden bile anlaşılabilir. Bir kişinin, başka bir kişiye ürün satmasından çok daha fazlasını içeren bu sektör, farklı e-ticaret modelleri ile oldukça büyük...
1 Şubat 2022
Markethinkers
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu...
13 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın