Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi görünse de Instagram fotoğraf açıklaması da etkileşimlere etki eden faktörler arasında yer almaktadır.

İyi hazırlanmış ve dikkat çekici bir görsel, kullanıcıların ekranı aşağıya kaydırmasını yavaşlatabilir. İyi bir Instagram fotoğraf açıklaması da kullanıcıları gönderi ile etkileşime geçirebilir. Bu nedenle de açıklamalarınızı yazarken bazı kurallara dikkat etmeniz ve gönderilerinizin performansını artırmanız gerekir. Peki, bu açıklamaları yazarken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Instagram fotoğraf açıklaması, kampanyanız ile başlar

Instagram fotoğraf açıklaması yazma süreci, yapacağınız kampanya, fırsat ya da paylaşımın içeriği ile başlar. Bu nedenle de farklı paylaşım türleri için farklı açıklama metinleri hazırlamanız gerekir. Aynı zamanda yaptığınız paylaşımı da çok iyi analiz etmeniz önemlidir.

Bir farkındalık kampanyası yaratıyorsanız, kullanıcıların markanız ya da ürününüzü daha iyi tanımalarını sağlayan açıklama metinleri hazırlamanız önemlidir.

Eğer web sitenize trafik çekmek istiyorsanız, Instagram fotoğraf açıklama metinlerinizde, kullanıcıları profil sayfanızdaki web site linkine yönlendirecek bir mesaj vermeniz gerekir.

Bir ürünü öne çıkartmak ve tanıtmak istiyorsanız, kullanıcılara ürünle ilgili bilgiler sunarak, ürünle ilgili detaylı bilgileri nerede, nasıl bulabileceklerini söylemelisiniz.

Özetle, yapacağınız paylaşım türünden ne gibi beklentileriniz varsa, bu beklentileri karşılayacak açıklama metinlerini hazılamanız, bu içeriklerden alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçları

Açıklama uzunluğunu göz önünde bulundurun

Yukarıdaki detayları göz önünde bulundurduktan sonra, Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçlarından biri açıklama uzunluğunu göz önünde bulundurmaktır.

Instagram’da açıklama metin limiti 2200 karakterdir ve 30 tane Hashtag kullanabilmektesiniz. Tüm pazarlama çalışmalarında olduğu gibi kalite, sayıdan daha önemlidir. Bu sebeple de 2200 karakterin tümünü kullanmak zorunda değilsiniz. Kısa ve kaliteli metinler de oluşturabilirsiniz.

Açıklama uzunluğu ile ilgili tek bir doğru yanıt yoktur. Önemli olan metninizin ne kadar ilgi çekici olduğudur. Eğer uzun bir açıklama yazıyorsanız, bu açıklama ilgi ve dikkat çekici olduğunda kullanıcılar bunu okuyacaklardır. Ancak uzun bir açıklama yazarken emin olamıyorsanız, muhtemelen yazdığınız metinden hoşnut değilsiniz. Bu nedenle de kısa bir açıklama yazabilirsiniz.

İlk cümle çok önemli

Instagram, gönderilerin altındaki açıklama metninin tamamını kullanıcılara göstermez. Metnin geri kalanını kullanıcılar görmek istediklerinde açabilirler. Bu nedenle de ilk cümleniz, mesajınızı iletmek için oldukça önemli.

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken, ilk cümleniz içerisinde gönderinin içeriği ile ilgili bilgi vermeli ve kullanıcıları belli bir eyleme yönlendirmelisiniz. Metnin geri kalanı okunmasa da, açıklamanın ilk görünen kısmında kullanıcıların dikkatini çekmelisiniz.

Eyleme çağrı ifadeleri ekleyin ya da soru sorun

Eyleme çağrı ifadeleri de Instagram fotoğraf açıklaması yazarken göz önünde bulundurmanız gerekenler arasındadır. Kullanıcıların, gönderinizi gördükten sonra bir eyleme geçmelerini sağlamak için ilk cümleniz içinde onları belli bir eyleme davet etmelisiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinin yanı sıra etkileşimlerinizi artırarak, kullanıcıların sizinle iletişime geçmelerini sağlamak için onlara sorular da yöneltebilirsiniz. Kullanıcıların eyleme geçirmek için sizin de bu eylemleri tanımanız gerekir. Instagram gönderilerinizde kullanıcıların geçmesini istediğiniz eylemler şunlar olabilir:

  • Web site ziyareti
  • Belli bir ürünün satın almasına yönlendirme
  • Gönderiyi arkadaşlarıyla paylaşma
  • Bir kampanyadan yararlanma
  • Bir yarışma ya da çekilişe katılma
  • Sizin ürünlerinizle ilgili kullanıcıların belli etiketlerle paylaşım yapmaları (Kullanıcıların ürünlerinizi nasıl kullandıklarını görmek için onları bu paylaşımları yapmaya teşvik edebilirsiniz.)

Önemli olan nokta, yaptığınız paylaşımlarda kullanıcıları bir harekete geçirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmektir. Bu noktada da kullanabileceğiniz eyleme çağrı mesajlarında bazılar şöyle olabilir:

  • Bio’daki linke tıklayın
  • Yorum bırakın (Sorduğunuz sorunun yanıtını isteyin)
  • Bir arkadaşınızı etiketleyin (Gönderinin farklı kullanıcılara ulaşması için)
  • Marka etiketimizle bir gönderi paylaşın (Kullanıcıların sizinle ilgili içerik üretmelerini sağlamak için)

Bir değer katın

Kullanıcılara bir değer katmak da Instagram fotoğraf açıklaması yazarken kullanabileceğiniz ipuçlarından biridir. Onlara ürünlerle ilgili kullanım ipuçları vermek, onlara yeni bir bilgi vermek, istatistikler paylaşmak ve günlük hayatlarında kullanabilecekleri yeni şeyler paylaşmak onlara değer katmanıza yardımcı olur.

Robot gibi yazmayın

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken robot gibi, duygusuz ve hissiyatsız metinler yazmaktan kaçının. Pazarlamadaki en büyük etkenlerden biri kullanıcılara bir duygu katabilmektir. Bununla beraber kullanıcılar bir marka ile değil de bir insanla iletişim içinde olduklarını göstermeniz gerekir. Robot vari herhangi bir duygusu ve kendine has bir dili olmayan gönderiler, otomatik gönderiliyormuş hissiyatını vereceği gibi ilgi de çekmez. Markanızın paylaşımları için bir dil oluşturmanız ve bu hesaba bir kişilik katmanız gerekir.

Açıklamalarını farklı bir platformda yazmaya başlayın

Instagram fotoğraf açıklaması metinlerinizi doğrudan Instagram üzerinde yazmak yerine farklı bir platform ya da yazılım üzerinde yazmayı deneyin. Örneğin bir Microsoft Word dosyası üzerinde bu metinlerle ilgili çalışmalar yapmanız, yazdığınız metinler üzerinde daha fazla hakimiyet kurmanızı sağlar.

Instagram’ın kendi gönderi alanı içerisinde bu metinleri dilediğiniz gibi düzenleyemeyebilirsiniz. Bu sebeple de farklı araçlar kullanmanız, mesajlarınızı daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Hazırladığınız metinleri kopyalayarak, telefonunuza gönderebilir Instagram paylaşımlarınızı yapabilirsiniz.

Emojileri kullanın

Emojiler, günümüzde internetteki yazı dilinin olmazsa olmazları olmaya başladı. Kullanıcıların büyük birçoğunluğu emoji kullanmayı seviyor ve emoji içeren mesajlarla daha fazla etkileşime giriyor.

Mesajlarınızı daha kişisel ve eğlenceli hale getirmek için mesajınızla ilgili olabilecek emojileri seçebilirsiniz. Bazen birkaç emoji ile birkaç cümlelik mesajı da verebildiğiniz için, hem yaratıcı hem de daha kısa mesajlar vermenize de yardımcı olur.

Hashtag’leri unutmayın

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken, hashtag kullanmayı ihmal etmemeniz gerekiyor. Hashtag’ler gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, bu gönderilerin daha fazla geri dönüşüm almasına yardımcı olur.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Tabii ki Hashtag kullanımında da dikkat etmeniz gereken unsurlar bulunuyor. Marka ve gönderiyle ilgili olmayan etiketler, bu gönderilerden alacağınız geri dönüşümü artırmayabilir. Gönderi ile ilgilisi olacak olan Hashtag’leri tercih etmeniz bu noktada önemlidir.

İlgili rehber: Instagram’da hashtag kullanımıyla ilgili bilmeniz ve dikkat etmeniz gerekenler

Bunun yanı sıra çok popüler olan Hashtag’lerde üst sıralara çıkmak zor olduğu için gönderi sayısı daha az olan etiketleri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Yukarıdaki iki blog yazımızdan Hashtag kullanımı hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak | 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Ayda 1000 TL ile pazarlama ve reklam çalışmalarınızı nasıl yapabileceğiniz konusuna giriş yapmıştık ve planlama, bütçe dağıtımı ve sosyal medya reklamları yönetimi ile ilgili bilgileri sizinle...
4 Şubat 2017
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için SEO çalışması
Yılbaşı satışlarını artırmak için yapacağınız SEO çalışmaları, özellikle yıl sonu hedeflerini tutturmak ve yılı iyi bir şekilde kapatmak için önemli. Tüketiciler yıl sonu indirimlerini bekledikleri için bu dönemde online...
10 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin