Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Bu durumda da farklı yaklaşımlarınızın olması gerekir. Bu rehberimizde de paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz farklı Instagram fikirleri üzerinde duracağız. Bu fikirler üzerinden markanız ve hesabınız için uygun olanlar üzerinden yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Paylaşımlarınız için alternatif Instagram fikirleri

Belli bir konsept içeren ürün paylaşımları

Sıradan, beyaz arkaplanlı ürün fotoğrafları kullanıcıların ilgisini çekmek için yeterli olmamakta. Bu sebeple de farklı konseptlerde ürünleri göstermek ve ürünleri ilgi çekici ortamlarda paylaşmak hem kullanıcıların ilgisini çekecektir hem de ürüne olan talebi artırmayı kolaylaştıracaktır. Birçok büyük firma, ürünlerini ilgi çekici hale getirmek için farklı konseptler hazırlayarak, ürünleri bu şekilde paylaşmayı tercih ediyor.

İndirim, fırsat ve kampanya duyuruları

Kullanıcıları bilgilendirmek ve onları site üzerindeki indirim, fırsat ya da kampanya gibi etkinliklere çekmek için Instagram üzerinde bu duyuruları yapan paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Instagram fikirleri arasında sık kullanılan yöntemlerden biri olmakla beraber, sitenize trafik sağlamak ve bu mecra üzerindeki kullanıcılardan geri dönüşüm sağlamak için de etkilidir.

Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını gösterin

Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını göstermek de Instagram fikirleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların aklına gelmeyen ya da onları şaşırtabilecek, sıra dışı fikirlerle ürün fotoğraflarını paylaştığınızda etkileşim oranlarınızı artırabilir ve kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.

İlham veren mesaj ve görseller kullanın

İlham veren mesaj ve görsel kullanımları da sosyal ağlar üzerinde etkileşimi artırmak için sıklıkla kullanılan fikirler arasında yer almakta. Haftanın belirli günleri, takipçilerinizle etkileşime girmek, onlarla diyalog kurmak ve onların modunu yükseltmek için ilham verici mesaj ve görsellerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Kilometre taşı kutlamalarını paylaşın

Markaların şeffaf bir yaklaşım izlemek, elde ettikleri başarıları paylaşmak ve markalarıyla ilgili gelişmeleri göstermek için kullandıkları Instagram fikirleri arasında kilometre taşı paylaşımları da bulunuyor. Şirket için önemli bir gelişme olduğunda, bir başarı ya da ödül alındığında ya da sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili edilen başarılar sonrasında da bir gönderi hazırlayarak, takipçilerinize bu bilgileri sunabilirsiniz.

Kullanıcıların sizinle ilgili paylaştıkları fotoğrafları kullanın

Ürünlerinizi satın alan ve bu ürünlerin fotoğraflarını kendi sayfalarında paylaşan kullanıcıların fotoğraflarını da kendi hesabınızda paylaşabilirsiniz. Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak hem onlarla etkileşime geçmenizi sağlar hem de takipçilerinize başka kullanıcıların ürünü nasıl kullandıklarını ve markadan kaldıkları memnuniyeti görmelerini sağlarsınız.

Sahne arkası fotoğrafları paylaşın

Şirket içi çalışma alanlarını, çalışanların günlük rutinlerini, şirket içinde yapılan ürün fotoğraf çekimlerinin kamera arkası, üretim sürecinin sahne arkası gibi şirketin iç yüzünü gösteren ve kullanıcıların merak ettiği içerikler Instagram fikirleri arasında yer almakta. Bu tür sahne arkası fotoğrafları etkileşimleri artırmak için de etkilidir.

Basında çıkan olumlu haberleri paylaşın

Instagram fikirleri arasına basında markanız ya da ürünlerinizle ilgili çıkmış olumlu haberleri paylaşmayı da koyabilirsiniz. Basında sizin hakkınızda söylenenleri takipçilerinizle paylaşmanız hem etkileşimleri artırmanızı sağlayacaktır hem de bu haberler sosyal kanıt niteliği taşıdığı için kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Soru ve cevap paylaşımları

Tüketicilerin markanızla ilgili merak ettikleri soruları yanıtlayan içerikler de paylaşmayı düşünebilirsiniz. Bunu bir adım ileri götürmek için, Instagram’da canlı yayınlar yapabilir ya da hikayeler üzerindeki anket ve soru cevap özelliklerini kullanarak, kullanıcıların daha aktif bir şekilde sizinle iletişime geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Sektöre haber ve gelişmelerle ilgili paylaşımlar

Instagram fikirleri arasında yer alan konulardan biri de sektörel haber ve gelişmeleri Instagram hesabınız üzerinden paylaşmak olabilir. Sektörünüzle ilgili dikkat çeken ve paylaşmaya değer haberleri bu platform üzerinde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Yarışma ve çekiliş içerikleri

Instagram’da etkileşimleri artırma, yeni kitlelere ulaşma ve sitenize trafik yönlendirmek için kullanabileceğiniz içerik fikirlerinden biri de yarışma veya çekilişler düzenlemektir. Bu yarışma ve çekilişlerle takipçilerinizle etkileşime girebilir ve/ya yeni kitlelere ulaşarak takipçi sayınızı artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram çekiliş yapma | Instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?

Instagram gönderileri ile ilgili sık sorulan sorular

Ne sıklıkta Instagram’da paylaşım yapmak gerekiyor?

Instagram’da paylaşım yaparken öncelikle mevcut iş gücünüze ve ne kadarlık bir zamanı bu işe ayırabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Belli bir içerik planı oluşturduktan sonra, belli bir düzen ve sıklıkta gönderilerinizi paylaşmanız gerekir. İlk başta sürekli paylaşım yapıp, sonrasında da paylaşım yapmamaya başladığınızda etkileşimleriniz ve geri dönüşümleriniz azalır. Bu durumda da mevcut iş gücünüz yapacağınız paylaşım sıklığını etkiler. Hesabınızı büyütmek ve etkileşimlerinizi artırmak istiyorsanız, düzenli olarak her gün en az bir kez paylaşım yapmanız da tavsiye edilmektedir.

İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Instagram’da paylaşım için en doğru gün ve saat hangisi?

Instagram’da paylaşım için tek bir doğru gün ya da saat bulunmamakta. Sektöre, ulaşılmak istenen hedef kitleye ve markanın içeriklerine göre bunun yanıtı değişebilir. Kendi markanız için en ideal paylaşım zamanını Instagram’ın istatistikler özellikleri üzerinde bulabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Instagram hikaye reklamları nasıl verilir?

Instagram’da son dönemlerde en popüler içerik türlerinden biri haline gelen hikayeler, reklamlar söz konusu olduğunda da tercih edilmeye başlandı. Instagram Hikaye reklamları için Facebook’un reklam yöneticisi arayüzünü kullanmanız gerekmektedir. Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı) isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Dijital Cüzdan Nedir? Nasıl Kullanılır?
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları her geçen gün biraz daha artıyor. Tüketiciler, dijital çağın getirdiği hız ve pratiklik ihtiyacını, alışveriş sürecinde bu tip ödeme yöntemleri ile karşılıyor. Dijital cüzdan...
14 Mart 2022
Markethinkers
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni
E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu...
4 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın