fbpx

Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Bu durumda da farklı yaklaşımlarınızın olması gerekir. Bu rehberimizde de paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz farklı Instagram fikirleri üzerinde duracağız. Bu fikirler üzerinden markanız ve hesabınız için uygun olanlar üzerinden yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Paylaşımlarınız için alternatif Instagram fikirleri

Belli bir konsept içeren ürün paylaşımları

Sıradan, beyaz arkaplanlı ürün fotoğrafları kullanıcıların ilgisini çekmek için yeterli olmamakta. Bu sebeple de farklı konseptlerde ürünleri göstermek ve ürünleri ilgi çekici ortamlarda paylaşmak hem kullanıcıların ilgisini çekecektir hem de ürüne olan talebi artırmayı kolaylaştıracaktır. Birçok büyük firma, ürünlerini ilgi çekici hale getirmek için farklı konseptler hazırlayarak, ürünleri bu şekilde paylaşmayı tercih ediyor.

İndirim, fırsat ve kampanya duyuruları

Kullanıcıları bilgilendirmek ve onları site üzerindeki indirim, fırsat ya da kampanya gibi etkinliklere çekmek için Instagram üzerinde bu duyuruları yapan paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Instagram fikirleri arasında sık kullanılan yöntemlerden biri olmakla beraber, sitenize trafik sağlamak ve bu mecra üzerindeki kullanıcılardan geri dönüşüm sağlamak için de etkilidir.

Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını gösterin

Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını göstermek de Instagram fikirleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların aklına gelmeyen ya da onları şaşırtabilecek, sıra dışı fikirlerle ürün fotoğraflarını paylaştığınızda etkileşim oranlarınızı artırabilir ve kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.

İlham veren mesaj ve görseller kullanın

İlham veren mesaj ve görsel kullanımları da sosyal ağlar üzerinde etkileşimi artırmak için sıklıkla kullanılan fikirler arasında yer almakta. Haftanın belirli günleri, takipçilerinizle etkileşime girmek, onlarla diyalog kurmak ve onların modunu yükseltmek için ilham verici mesaj ve görsellerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Kilometre taşı kutlamalarını paylaşın

Markaların şeffaf bir yaklaşım izlemek, elde ettikleri başarıları paylaşmak ve markalarıyla ilgili gelişmeleri göstermek için kullandıkları Instagram fikirleri arasında kilometre taşı paylaşımları da bulunuyor. Şirket için önemli bir gelişme olduğunda, bir başarı ya da ödül alındığında ya da sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili edilen başarılar sonrasında da bir gönderi hazırlayarak, takipçilerinize bu bilgileri sunabilirsiniz.

Kullanıcıların sizinle ilgili paylaştıkları fotoğrafları kullanın

Ürünlerinizi satın alan ve bu ürünlerin fotoğraflarını kendi sayfalarında paylaşan kullanıcıların fotoğraflarını da kendi hesabınızda paylaşabilirsiniz. Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak hem onlarla etkileşime geçmenizi sağlar hem de takipçilerinize başka kullanıcıların ürünü nasıl kullandıklarını ve markadan kaldıkları memnuniyeti görmelerini sağlarsınız.

Sahne arkası fotoğrafları paylaşın

Şirket içi çalışma alanlarını, çalışanların günlük rutinlerini, şirket içinde yapılan ürün fotoğraf çekimlerinin kamera arkası, üretim sürecinin sahne arkası gibi şirketin iç yüzünü gösteren ve kullanıcıların merak ettiği içerikler Instagram fikirleri arasında yer almakta. Bu tür sahne arkası fotoğrafları etkileşimleri artırmak için de etkilidir.

Basında çıkan olumlu haberleri paylaşın

Instagram fikirleri arasına basında markanız ya da ürünlerinizle ilgili çıkmış olumlu haberleri paylaşmayı da koyabilirsiniz. Basında sizin hakkınızda söylenenleri takipçilerinizle paylaşmanız hem etkileşimleri artırmanızı sağlayacaktır hem de bu haberler sosyal kanıt niteliği taşıdığı için kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Soru ve cevap paylaşımları

Tüketicilerin markanızla ilgili merak ettikleri soruları yanıtlayan içerikler de paylaşmayı düşünebilirsiniz. Bunu bir adım ileri götürmek için, Instagram’da canlı yayınlar yapabilir ya da hikayeler üzerindeki anket ve soru cevap özelliklerini kullanarak, kullanıcıların daha aktif bir şekilde sizinle iletişime geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Sektöre haber ve gelişmelerle ilgili paylaşımlar

Instagram fikirleri arasında yer alan konulardan biri de sektörel haber ve gelişmeleri Instagram hesabınız üzerinden paylaşmak olabilir. Sektörünüzle ilgili dikkat çeken ve paylaşmaya değer haberleri bu platform üzerinde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Yarışma ve çekiliş içerikleri

Instagram’da etkileşimleri artırma, yeni kitlelere ulaşma ve sitenize trafik yönlendirmek için kullanabileceğiniz içerik fikirlerinden biri de yarışma veya çekilişler düzenlemektir. Bu yarışma ve çekilişlerle takipçilerinizle etkileşime girebilir ve/ya yeni kitlelere ulaşarak takipçi sayınızı artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram çekiliş yapma | Instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?

Instagram gönderileri ile ilgili sık sorulan sorular

Ne sıklıkta Instagram’da paylaşım yapmak gerekiyor?

Instagram’da paylaşım yaparken öncelikle mevcut iş gücünüze ve ne kadarlık bir zamanı bu işe ayırabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Belli bir içerik planı oluşturduktan sonra, belli bir düzen ve sıklıkta gönderilerinizi paylaşmanız gerekir. İlk başta sürekli paylaşım yapıp, sonrasında da paylaşım yapmamaya başladığınızda etkileşimleriniz ve geri dönüşümleriniz azalır. Bu durumda da mevcut iş gücünüz yapacağınız paylaşım sıklığını etkiler. Hesabınızı büyütmek ve etkileşimlerinizi artırmak istiyorsanız, düzenli olarak her gün en az bir kez paylaşım yapmanız da tavsiye edilmektedir.

İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Instagram’da paylaşım için en doğru gün ve saat hangisi?

Instagram’da paylaşım için tek bir doğru gün ya da saat bulunmamakta. Sektöre, ulaşılmak istenen hedef kitleye ve markanın içeriklerine göre bunun yanıtı değişebilir. Kendi markanız için en ideal paylaşım zamanını Instagram’ın istatistikler özellikleri üzerinde bulabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Instagram hikaye reklamları nasıl verilir?

Instagram’da son dönemlerde en popüler içerik türlerinden biri haline gelen hikayeler, reklamlar söz konusu olduğunda da tercih edilmeye başlandı. Instagram Hikaye reklamları için Facebook’un reklam yöneticisi arayüzünü kullanmanız gerekmektedir. Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı) isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak başlıkları nasıl yazamalısınız?
Instagram yorum artırmak için görselleriniz kadar başlıklarınız üzerinde de çalışmanız ve onları optimize etmeniz önemlidir. Gönderi başlıklarında vereceğiniz mesaj, kullandığınız dil ve takipçilerinize hitap şekliniz...
15 Şubat 2020
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm
Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları...
22 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan