Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Bu durumda da farklı yaklaşımlarınızın olması gerekir. Bu rehberimizde de paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz farklı Instagram fikirleri üzerinde duracağız. Bu fikirler üzerinden markanız ve hesabınız için uygun olanlar üzerinden yeni içerikler oluşturabilirsiniz.
Paylaşımlarınız için alternatif Instagram fikirleri
Belli bir konsept içeren ürün paylaşımları
Sıradan, beyaz arkaplanlı ürün fotoğrafları kullanıcıların ilgisini çekmek için yeterli olmamakta. Bu sebeple de farklı konseptlerde ürünleri göstermek ve ürünleri ilgi çekici ortamlarda paylaşmak hem kullanıcıların ilgisini çekecektir hem de ürüne olan talebi artırmayı kolaylaştıracaktır. Birçok büyük firma, ürünlerini ilgi çekici hale getirmek için farklı konseptler hazırlayarak, ürünleri bu şekilde paylaşmayı tercih ediyor.
İndirim, fırsat ve kampanya duyuruları
Kullanıcıları bilgilendirmek ve onları site üzerindeki indirim, fırsat ya da kampanya gibi etkinliklere çekmek için Instagram üzerinde bu duyuruları yapan paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Instagram fikirleri arasında sık kullanılan yöntemlerden biri olmakla beraber, sitenize trafik sağlamak ve bu mecra üzerindeki kullanıcılardan geri dönüşüm sağlamak için de etkilidir.
Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını gösterin
Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını göstermek de Instagram fikirleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların aklına gelmeyen ya da onları şaşırtabilecek, sıra dışı fikirlerle ürün fotoğraflarını paylaştığınızda etkileşim oranlarınızı artırabilir ve kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.
İlham veren mesaj ve görseller kullanın
İlham veren mesaj ve görsel kullanımları da sosyal ağlar üzerinde etkileşimi artırmak için sıklıkla kullanılan fikirler arasında yer almakta. Haftanın belirli günleri, takipçilerinizle etkileşime girmek, onlarla diyalog kurmak ve onların modunu yükseltmek için ilham verici mesaj ve görsellerden yararlanabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?
Kilometre taşı kutlamalarını paylaşın
Markaların şeffaf bir yaklaşım izlemek, elde ettikleri başarıları paylaşmak ve markalarıyla ilgili gelişmeleri göstermek için kullandıkları Instagram fikirleri arasında kilometre taşı paylaşımları da bulunuyor. Şirket için önemli bir gelişme olduğunda, bir başarı ya da ödül alındığında ya da sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili edilen başarılar sonrasında da bir gönderi hazırlayarak, takipçilerinize bu bilgileri sunabilirsiniz.
Kullanıcıların sizinle ilgili paylaştıkları fotoğrafları kullanın
Ürünlerinizi satın alan ve bu ürünlerin fotoğraflarını kendi sayfalarında paylaşan kullanıcıların fotoğraflarını da kendi hesabınızda paylaşabilirsiniz. Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak hem onlarla etkileşime geçmenizi sağlar hem de takipçilerinize başka kullanıcıların ürünü nasıl kullandıklarını ve markadan kaldıkları memnuniyeti görmelerini sağlarsınız.
Sahne arkası fotoğrafları paylaşın
Şirket içi çalışma alanlarını, çalışanların günlük rutinlerini, şirket içinde yapılan ürün fotoğraf çekimlerinin kamera arkası, üretim sürecinin sahne arkası gibi şirketin iç yüzünü gösteren ve kullanıcıların merak ettiği içerikler Instagram fikirleri arasında yer almakta. Bu tür sahne arkası fotoğrafları etkileşimleri artırmak için de etkilidir.
Basında çıkan olumlu haberleri paylaşın
Instagram fikirleri arasına basında markanız ya da ürünlerinizle ilgili çıkmış olumlu haberleri paylaşmayı da koyabilirsiniz. Basında sizin hakkınızda söylenenleri takipçilerinizle paylaşmanız hem etkileşimleri artırmanızı sağlayacaktır hem de bu haberler sosyal kanıt niteliği taşıdığı için kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkileyecektir.
Soru ve cevap paylaşımları
Tüketicilerin markanızla ilgili merak ettikleri soruları yanıtlayan içerikler de paylaşmayı düşünebilirsiniz. Bunu bir adım ileri götürmek için, Instagram’da canlı yayınlar yapabilir ya da hikayeler üzerindeki anket ve soru cevap özelliklerini kullanarak, kullanıcıların daha aktif bir şekilde sizinle iletişime geçmelerini sağlayabilirsiniz.
İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?
Sektöre haber ve gelişmelerle ilgili paylaşımlar
Instagram fikirleri arasında yer alan konulardan biri de sektörel haber ve gelişmeleri Instagram hesabınız üzerinden paylaşmak olabilir. Sektörünüzle ilgili dikkat çeken ve paylaşmaya değer haberleri bu platform üzerinde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.
Yarışma ve çekiliş içerikleri
Instagram’da etkileşimleri artırma, yeni kitlelere ulaşma ve sitenize trafik yönlendirmek için kullanabileceğiniz içerik fikirlerinden biri de yarışma veya çekilişler düzenlemektir. Bu yarışma ve çekilişlerle takipçilerinizle etkileşime girebilir ve/ya yeni kitlelere ulaşarak takipçi sayınızı artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram çekiliş yapma | Instagramda çekiliş nasıl yapılır?
İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?
Instagram gönderileri ile ilgili sık sorulan sorular
Ne sıklıkta Instagram’da paylaşım yapmak gerekiyor?
Instagram’da paylaşım yaparken öncelikle mevcut iş gücünüze ve ne kadarlık bir zamanı bu işe ayırabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Belli bir içerik planı oluşturduktan sonra, belli bir düzen ve sıklıkta gönderilerinizi paylaşmanız gerekir. İlk başta sürekli paylaşım yapıp, sonrasında da paylaşım yapmamaya başladığınızda etkileşimleriniz ve geri dönüşümleriniz azalır. Bu durumda da mevcut iş gücünüz yapacağınız paylaşım sıklığını etkiler. Hesabınızı büyütmek ve etkileşimlerinizi artırmak istiyorsanız, düzenli olarak her gün en az bir kez paylaşım yapmanız da tavsiye edilmektedir.
İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019
Instagram’da paylaşım için en doğru gün ve saat hangisi?
Instagram’da paylaşım için tek bir doğru gün ya da saat bulunmamakta. Sektöre, ulaşılmak istenen hedef kitleye ve markanın içeriklerine göre bunun yanıtı değişebilir. Kendi markanız için en ideal paylaşım zamanını Instagram’ın istatistikler özellikleri üzerinde bulabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için “Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.
Instagram hikaye reklamları nasıl verilir?
Instagram’da son dönemlerde en popüler içerik türlerinden biri haline gelen hikayeler, reklamlar söz konusu olduğunda da tercih edilmeye başlandı. Instagram Hikaye reklamları için Facebook’un reklam yöneticisi arayüzünü kullanmanız gerekmektedir. “Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)” isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Benzer yazılar