Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri

30 Ekim 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini çekmekte zorlanabilirsiniz. Bu durumda da farklı yaklaşımlarınızın olması gerekir. Bu rehberimizde de paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz farklı Instagram fikirleri üzerinde duracağız. Bu fikirler üzerinden markanız ve hesabınız için uygun olanlar üzerinden yeni içerikler oluşturabilirsiniz.

Paylaşımlarınız için alternatif Instagram fikirleri

Belli bir konsept içeren ürün paylaşımları

Sıradan, beyaz arkaplanlı ürün fotoğrafları kullanıcıların ilgisini çekmek için yeterli olmamakta. Bu sebeple de farklı konseptlerde ürünleri göstermek ve ürünleri ilgi çekici ortamlarda paylaşmak hem kullanıcıların ilgisini çekecektir hem de ürüne olan talebi artırmayı kolaylaştıracaktır. Birçok büyük firma, ürünlerini ilgi çekici hale getirmek için farklı konseptler hazırlayarak, ürünleri bu şekilde paylaşmayı tercih ediyor.

İndirim, fırsat ve kampanya duyuruları

Kullanıcıları bilgilendirmek ve onları site üzerindeki indirim, fırsat ya da kampanya gibi etkinliklere çekmek için Instagram üzerinde bu duyuruları yapan paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Instagram fikirleri arasında sık kullanılan yöntemlerden biri olmakla beraber, sitenize trafik sağlamak ve bu mecra üzerindeki kullanıcılardan geri dönüşüm sağlamak için de etkilidir.

Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını gösterin

Ürünlerin sıra dışı kullanım alanlarını göstermek de Instagram fikirleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların aklına gelmeyen ya da onları şaşırtabilecek, sıra dışı fikirlerle ürün fotoğraflarını paylaştığınızda etkileşim oranlarınızı artırabilir ve kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.

İlham veren mesaj ve görseller kullanın

İlham veren mesaj ve görsel kullanımları da sosyal ağlar üzerinde etkileşimi artırmak için sıklıkla kullanılan fikirler arasında yer almakta. Haftanın belirli günleri, takipçilerinizle etkileşime girmek, onlarla diyalog kurmak ve onların modunu yükseltmek için ilham verici mesaj ve görsellerden yararlanabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram Hikayelerini pazarlama çalışmalarında nasıl kullanabilirsiniz?

Kilometre taşı kutlamalarını paylaşın

Markaların şeffaf bir yaklaşım izlemek, elde ettikleri başarıları paylaşmak ve markalarıyla ilgili gelişmeleri göstermek için kullandıkları Instagram fikirleri arasında kilometre taşı paylaşımları da bulunuyor. Şirket için önemli bir gelişme olduğunda, bir başarı ya da ödül alındığında ya da sosyal sorumluluk projeleriyle ilgili edilen başarılar sonrasında da bir gönderi hazırlayarak, takipçilerinize bu bilgileri sunabilirsiniz.

Kullanıcıların sizinle ilgili paylaştıkları fotoğrafları kullanın

Ürünlerinizi satın alan ve bu ürünlerin fotoğraflarını kendi sayfalarında paylaşan kullanıcıların fotoğraflarını da kendi hesabınızda paylaşabilirsiniz. Kullanıcıların fotoğraflarını paylaşmak hem onlarla etkileşime geçmenizi sağlar hem de takipçilerinize başka kullanıcıların ürünü nasıl kullandıklarını ve markadan kaldıkları memnuniyeti görmelerini sağlarsınız.

Sahne arkası fotoğrafları paylaşın

Şirket içi çalışma alanlarını, çalışanların günlük rutinlerini, şirket içinde yapılan ürün fotoğraf çekimlerinin kamera arkası, üretim sürecinin sahne arkası gibi şirketin iç yüzünü gösteren ve kullanıcıların merak ettiği içerikler Instagram fikirleri arasında yer almakta. Bu tür sahne arkası fotoğrafları etkileşimleri artırmak için de etkilidir.

Basında çıkan olumlu haberleri paylaşın

Instagram fikirleri arasına basında markanız ya da ürünlerinizle ilgili çıkmış olumlu haberleri paylaşmayı da koyabilirsiniz. Basında sizin hakkınızda söylenenleri takipçilerinizle paylaşmanız hem etkileşimleri artırmanızı sağlayacaktır hem de bu haberler sosyal kanıt niteliği taşıdığı için kullanıcıların markanıza olan yaklaşımını olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Soru ve cevap paylaşımları

Tüketicilerin markanızla ilgili merak ettikleri soruları yanıtlayan içerikler de paylaşmayı düşünebilirsiniz. Bunu bir adım ileri götürmek için, Instagram’da canlı yayınlar yapabilir ya da hikayeler üzerindeki anket ve soru cevap özelliklerini kullanarak, kullanıcıların daha aktif bir şekilde sizinle iletişime geçmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Sektöre haber ve gelişmelerle ilgili paylaşımlar

Instagram fikirleri arasında yer alan konulardan biri de sektörel haber ve gelişmeleri Instagram hesabınız üzerinden paylaşmak olabilir. Sektörünüzle ilgili dikkat çeken ve paylaşmaya değer haberleri bu platform üzerinde paylaşarak, tüketicileri bilgilendirebilirsiniz.

Yarışma ve çekiliş içerikleri

Instagram’da etkileşimleri artırma, yeni kitlelere ulaşma ve sitenize trafik yönlendirmek için kullanabileceğiniz içerik fikirlerinden biri de yarışma veya çekilişler düzenlemektir. Bu yarışma ve çekilişlerle takipçilerinizle etkileşime girebilir ve/ya yeni kitlelere ulaşarak takipçi sayınızı artırabilirsiniz. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram çekiliş yapma | Instagramda çekiliş nasıl yapılır?

İlgili rehber: Başarılı bir online yarışma nasıl düzenlenir?

Instagram gönderileri ile ilgili sık sorulan sorular

Ne sıklıkta Instagram’da paylaşım yapmak gerekiyor?

Instagram’da paylaşım yaparken öncelikle mevcut iş gücünüze ve ne kadarlık bir zamanı bu işe ayırabileceğinizi belirlemeniz gerekiyor. Belli bir içerik planı oluşturduktan sonra, belli bir düzen ve sıklıkta gönderilerinizi paylaşmanız gerekir. İlk başta sürekli paylaşım yapıp, sonrasında da paylaşım yapmamaya başladığınızda etkileşimleriniz ve geri dönüşümleriniz azalır. Bu durumda da mevcut iş gücünüz yapacağınız paylaşım sıklığını etkiler. Hesabınızı büyütmek ve etkileşimlerinizi artırmak istiyorsanız, düzenli olarak her gün en az bir kez paylaşım yapmanız da tavsiye edilmektedir.

İlgili rehber: Ne sıklıkta sosyal medya paylaşımları yapmalısınız? | 2019

Instagram’da paylaşım için en doğru gün ve saat hangisi?

Instagram’da paylaşım için tek bir doğru gün ya da saat bulunmamakta. Sektöre, ulaşılmak istenen hedef kitleye ve markanın içeriklerine göre bunun yanıtı değişebilir. Kendi markanız için en ideal paylaşım zamanını Instagram’ın istatistikler özellikleri üzerinde bulabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgi almak için Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Instagram hikaye reklamları nasıl verilir?

Instagram’da son dönemlerde en popüler içerik türlerinden biri haline gelen hikayeler, reklamlar söz konusu olduğunda da tercih edilmeye başlandı. Instagram Hikaye reklamları için Facebook’un reklam yöneticisi arayüzünü kullanmanız gerekmektedir. Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı) isimli rehberimizde bu konu ile ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medya krizleri nasıl çözülür? Sosyal medya kriz yönetimi sırasında dikkat etmeniz gerekenler nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlama, e-ticaret...
26 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?
E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satiş, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl...
13 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat video fikirleri
Snapchat video fikirleri ile bu platformda markanız ve ürünlerinizle ilgilenebilecek genç kitlelere ulaşabilir ve onlarla etkileşime geçebilirsiniz. Farklı içerik türlerini denemek ve ilgi çekici video içerikler hazırlamanız,...
30 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan