Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini tanıtma yoluna gidiyorlar. Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinden bu çalışmalar daha sık yapılıyordu; ancak Twitter’ın popülerliğinin azalmaya başlaması ve Instagram’ın da yükselişte olması firmaları bu mecraya yönlendirmeye başladı.

Bir Instagram fenomeni ile çalışmak, markanızı tanıtmak ve ürünlerinizi duyurmak için iyi bir yöntemdir; ancak çalışacağınız kişileri iyi seçmeniz ve anlaşmalarınızı yapmadan önce onlardan bazı bilgiler almanız gerekir. Takipçi sayısı tek başına yeterli değildir; bu sebeple de bir takım sorular sorarak, onlardan nasıl bir hizmet alacağınızı öğrenmeniz gerekir.

Etkileşim oranları nedir?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi tek başına takipçi sayısı yeterli değildir. Asıl önemli olan etkileşim oranlarıdır. Takipçilerin paylaşımlara ne kadar beğeni ya da yorum yaptığı ve içerikle ne kadar ilgilendikleri önemlidir. Çünkü sahte takipçi satın alma programları sayesinde kullanıcılar hesaplarını takip eden kişilerin sayılarını artırabilirler. Ancak etkileşim oranının düşük olduğunda bu takipçi kitlesinin bir önemi bulunmamaktadır.

Beraber çalışmayı düşündüğünüz kişilerden etkileşim oranlarını öğrenmek ilk etapta yapacağınız ilk işlem olmalıdır. Bu araştırmaları kendiniz de yapabilmektesiniz. websta.me isimli internet sitesine üye olduğunuzda hem kendi Instagram hesabınızla ilgili analitik verileri görebilir hem de diğer Instagram hesaplarını arayarak, bu hesapların etkileşim oranlarını ve diğer bilgilerini görebilirsiniz. Bu araç sayesinde ilk önceliğiniz beraber çalışmayı planladığınız kişilerin etkileşim oranlarını araştırabilir ve sonrasında da bu kişilerle iletişime geçebilirsiniz.

Gönderi başına maliyet ne kadar?

Instagram fenomenleri gönderi paylaşımları için farklı ücret taleplerinde bulunabilirler. Takipçi sayılarına ve etkileşim oranlarına göre daha yüksek meblağlar da fiyat isteyebilirler. Tabii ki bu ücret karşılığında ne kadarlık bir geri dönüşüm alacağınızı ve doğrudan ürününüze nasıl bir talep yaratılacağını da sormanız gerekir. Gönderi başına maliyet konusunda etkileşim oranlarını ve alacağınız geri dönüşümleri göz önünde bulundurarak anlaşmalarınızı yapmanızda fayda vardır.

Ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşım yapıyorlar

Başka bir önemli soruda ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşımlar yaptıkları olacaktır. Tabii ki bu hesap sahiplerinin farklı hedef kitleleri olabileceği için gönderim yapacakları zaman aralıkları değişebilir. Birden fazla gönderi üzerine anlaştığınız zaman, bu gönderilerin hangi sıklıkta yapılacağını da sormanız gerekir. Böylelikle bu paylaşım zamanlarında internet siteniz üzerinde dönemsel yoğunluklar olabilir ve sizin de buna hazır olmanız gerekir. Belli ürünler üzerine yoğunlaşıyorsanız bu ürünlerin stoklarını kontrol etmeniz gerekir. Bu sebeple de paylaşımaların ne zamanlar yapılacağını bilmeniz gerekir.

Hedef kitlesini kimler oluşturuyor?

Instagram fenomenleriyle çalışırken bu kişilerin hangi kitlelere ulaştıklarını da sormalısınız. Bu kişilerin hedef kitleleri size uyuyor mu? Sizinle ilgili olabilecek bir hedef gruba yönelik mi paylaşım yapacaklar? Sizin markanızla uyuşmayan bir hedef kitleye sahip olan Instagram hesaplarıyla çalışmak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza ve yanlış bir kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanıza neden olur. Bu da elinizdeki bütçeyi yanlış kullanmanız ve para kaybetmenizle sonuçlanır.

Ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaşıyorlar?

Bir başka önemli detayda bu kişiler başka firmalarla da anlaşıp, sponsorlu içerik paylaşımında bulunup bulunmadıklarıdır. Çünkü farklı markaların paylaşımlarının yapılıyor olması, hesap sahibinin devamlı olarak sponsorlu içerik paylaşmasına neden olabilir ve bu da hesabın güvenilirliğini ortadan kaldırabilir.

Aynı anda çok fazla markayla çalışan kişilerin paylaşımları bir süre reklam içeriği olduğu anlaşılacağı için beklenen etkileşimleri almayabilir. Bu nedenle de çalışacağınız kişilerin ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaştığını da incelemeniz gerekir.

Sponsor olan diğer firmalar kimler?

Bu hesaplara sponsor olan diğer firmaları da araştırmanız gerekecektir. Kimi zaman rakip firmalar da bu kişilerle çalışmak isteyebilirler ya da sizin markanızla uyuşmayacak bir firma bu kişi aracılığı ile sponsorlu içerikler yayınlıyor olabilir. Buradaki marka algısı sizin markanızla uyuşması gerekir. Aksi takdirde yan yana adınızın görünmesini istemeyeceğiniz bir firma ile bu kişinin hesabı üzerinde yan yana gelebilirsiniz. Bu da marka algınızı bozabilir.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram reklamları nasıl verilir? - 1. Bölüm
Instagram, marka bilinirliği, ürün tanıtımı ve takipçilerle etkileşime geçmek için günümüzdeki en popüler sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Facebook’un reklam modellerinin bu platformda da kullanılabiliyor oluşu da markaların...
6 Temmuz 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler
Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları...
6 Nisan 2019
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan