
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini tanıtma yoluna gidiyorlar. Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinden bu çalışmalar daha sık yapılıyordu; ancak Twitter’ın popülerliğinin azalmaya başlaması ve Instagram’ın da yükselişte olması firmaları bu mecraya yönlendirmeye başladı.
Bir Instagram fenomeni ile çalışmak, markanızı tanıtmak ve ürünlerinizi duyurmak için iyi bir yöntemdir; ancak çalışacağınız kişileri iyi seçmeniz ve anlaşmalarınızı yapmadan önce onlardan bazı bilgiler almanız gerekir. Takipçi sayısı tek başına yeterli değildir; bu sebeple de bir takım sorular sorarak, onlardan nasıl bir hizmet alacağınızı öğrenmeniz gerekir.
Etkileşim oranları nedir?
Yukarıda bahsettiğimiz gibi tek başına takipçi sayısı yeterli değildir. Asıl önemli olan etkileşim oranlarıdır. Takipçilerin paylaşımlara ne kadar beğeni ya da yorum yaptığı ve içerikle ne kadar ilgilendikleri önemlidir. Çünkü sahte takipçi satın alma programları sayesinde kullanıcılar hesaplarını takip eden kişilerin sayılarını artırabilirler. Ancak etkileşim oranının düşük olduğunda bu takipçi kitlesinin bir önemi bulunmamaktadır.
Beraber çalışmayı düşündüğünüz kişilerden etkileşim oranlarını öğrenmek ilk etapta yapacağınız ilk işlem olmalıdır. Bu araştırmaları kendiniz de yapabilmektesiniz. websta.me isimli internet sitesine üye olduğunuzda hem kendi Instagram hesabınızla ilgili analitik verileri görebilir hem de diğer Instagram hesaplarını arayarak, bu hesapların etkileşim oranlarını ve diğer bilgilerini görebilirsiniz. Bu araç sayesinde ilk önceliğiniz beraber çalışmayı planladığınız kişilerin etkileşim oranlarını araştırabilir ve sonrasında da bu kişilerle iletişime geçebilirsiniz.
Gönderi başına maliyet ne kadar?
Instagram fenomenleri gönderi paylaşımları için farklı ücret taleplerinde bulunabilirler. Takipçi sayılarına ve etkileşim oranlarına göre daha yüksek meblağlar da fiyat isteyebilirler. Tabii ki bu ücret karşılığında ne kadarlık bir geri dönüşüm alacağınızı ve doğrudan ürününüze nasıl bir talep yaratılacağını da sormanız gerekir. Gönderi başına maliyet konusunda etkileşim oranlarını ve alacağınız geri dönüşümleri göz önünde bulundurarak anlaşmalarınızı yapmanızda fayda vardır.
Ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşım yapıyorlar
Başka bir önemli soruda ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşımlar yaptıkları olacaktır. Tabii ki bu hesap sahiplerinin farklı hedef kitleleri olabileceği için gönderim yapacakları zaman aralıkları değişebilir. Birden fazla gönderi üzerine anlaştığınız zaman, bu gönderilerin hangi sıklıkta yapılacağını da sormanız gerekir. Böylelikle bu paylaşım zamanlarında internet siteniz üzerinde dönemsel yoğunluklar olabilir ve sizin de buna hazır olmanız gerekir. Belli ürünler üzerine yoğunlaşıyorsanız bu ürünlerin stoklarını kontrol etmeniz gerekir. Bu sebeple de paylaşımaların ne zamanlar yapılacağını bilmeniz gerekir.
Hedef kitlesini kimler oluşturuyor?
Instagram fenomenleriyle çalışırken bu kişilerin hangi kitlelere ulaştıklarını da sormalısınız. Bu kişilerin hedef kitleleri size uyuyor mu? Sizinle ilgili olabilecek bir hedef gruba yönelik mi paylaşım yapacaklar? Sizin markanızla uyuşmayan bir hedef kitleye sahip olan Instagram hesaplarıyla çalışmak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza ve yanlış bir kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanıza neden olur. Bu da elinizdeki bütçeyi yanlış kullanmanız ve para kaybetmenizle sonuçlanır.
Ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaşıyorlar?
Bir başka önemli detayda bu kişiler başka firmalarla da anlaşıp, sponsorlu içerik paylaşımında bulunup bulunmadıklarıdır. Çünkü farklı markaların paylaşımlarının yapılıyor olması, hesap sahibinin devamlı olarak sponsorlu içerik paylaşmasına neden olabilir ve bu da hesabın güvenilirliğini ortadan kaldırabilir.
Aynı anda çok fazla markayla çalışan kişilerin paylaşımları bir süre reklam içeriği olduğu anlaşılacağı için beklenen etkileşimleri almayabilir. Bu nedenle de çalışacağınız kişilerin ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaştığını da incelemeniz gerekir.
Sponsor olan diğer firmalar kimler?
Bu hesaplara sponsor olan diğer firmaları da araştırmanız gerekecektir. Kimi zaman rakip firmalar da bu kişilerle çalışmak isteyebilirler ya da sizin markanızla uyuşmayacak bir firma bu kişi aracılığı ile sponsorlu içerikler yayınlıyor olabilir. Buradaki marka algısı sizin markanızla uyuşması gerekir. Aksi takdirde yan yana adınızın görünmesini istemeyeceğiniz bir firma ile bu kişinin hesabı üzerinde yan yana gelebilirsiniz. Bu da marka algınızı bozabilir.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler