Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini tanıtma yoluna gidiyorlar. Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinden bu çalışmalar daha sık yapılıyordu; ancak Twitter’ın popülerliğinin azalmaya başlaması ve Instagram’ın da yükselişte olması firmaları bu mecraya yönlendirmeye başladı.

Bir Instagram fenomeni ile çalışmak, markanızı tanıtmak ve ürünlerinizi duyurmak için iyi bir yöntemdir; ancak çalışacağınız kişileri iyi seçmeniz ve anlaşmalarınızı yapmadan önce onlardan bazı bilgiler almanız gerekir. Takipçi sayısı tek başına yeterli değildir; bu sebeple de bir takım sorular sorarak, onlardan nasıl bir hizmet alacağınızı öğrenmeniz gerekir.

Etkileşim oranları nedir?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi tek başına takipçi sayısı yeterli değildir. Asıl önemli olan etkileşim oranlarıdır. Takipçilerin paylaşımlara ne kadar beğeni ya da yorum yaptığı ve içerikle ne kadar ilgilendikleri önemlidir. Çünkü sahte takipçi satın alma programları sayesinde kullanıcılar hesaplarını takip eden kişilerin sayılarını artırabilirler. Ancak etkileşim oranının düşük olduğunda bu takipçi kitlesinin bir önemi bulunmamaktadır.

Beraber çalışmayı düşündüğünüz kişilerden etkileşim oranlarını öğrenmek ilk etapta yapacağınız ilk işlem olmalıdır. Bu araştırmaları kendiniz de yapabilmektesiniz. websta.me isimli internet sitesine üye olduğunuzda hem kendi Instagram hesabınızla ilgili analitik verileri görebilir hem de diğer Instagram hesaplarını arayarak, bu hesapların etkileşim oranlarını ve diğer bilgilerini görebilirsiniz. Bu araç sayesinde ilk önceliğiniz beraber çalışmayı planladığınız kişilerin etkileşim oranlarını araştırabilir ve sonrasında da bu kişilerle iletişime geçebilirsiniz.

Gönderi başına maliyet ne kadar?

Instagram fenomenleri gönderi paylaşımları için farklı ücret taleplerinde bulunabilirler. Takipçi sayılarına ve etkileşim oranlarına göre daha yüksek meblağlar da fiyat isteyebilirler. Tabii ki bu ücret karşılığında ne kadarlık bir geri dönüşüm alacağınızı ve doğrudan ürününüze nasıl bir talep yaratılacağını da sormanız gerekir. Gönderi başına maliyet konusunda etkileşim oranlarını ve alacağınız geri dönüşümleri göz önünde bulundurarak anlaşmalarınızı yapmanızda fayda vardır.

Ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşım yapıyorlar

Başka bir önemli soruda ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşımlar yaptıkları olacaktır. Tabii ki bu hesap sahiplerinin farklı hedef kitleleri olabileceği için gönderim yapacakları zaman aralıkları değişebilir. Birden fazla gönderi üzerine anlaştığınız zaman, bu gönderilerin hangi sıklıkta yapılacağını da sormanız gerekir. Böylelikle bu paylaşım zamanlarında internet siteniz üzerinde dönemsel yoğunluklar olabilir ve sizin de buna hazır olmanız gerekir. Belli ürünler üzerine yoğunlaşıyorsanız bu ürünlerin stoklarını kontrol etmeniz gerekir. Bu sebeple de paylaşımaların ne zamanlar yapılacağını bilmeniz gerekir.

Hedef kitlesini kimler oluşturuyor?

Instagram fenomenleriyle çalışırken bu kişilerin hangi kitlelere ulaştıklarını da sormalısınız. Bu kişilerin hedef kitleleri size uyuyor mu? Sizinle ilgili olabilecek bir hedef gruba yönelik mi paylaşım yapacaklar? Sizin markanızla uyuşmayan bir hedef kitleye sahip olan Instagram hesaplarıyla çalışmak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza ve yanlış bir kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanıza neden olur. Bu da elinizdeki bütçeyi yanlış kullanmanız ve para kaybetmenizle sonuçlanır.

Ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaşıyorlar?

Bir başka önemli detayda bu kişiler başka firmalarla da anlaşıp, sponsorlu içerik paylaşımında bulunup bulunmadıklarıdır. Çünkü farklı markaların paylaşımlarının yapılıyor olması, hesap sahibinin devamlı olarak sponsorlu içerik paylaşmasına neden olabilir ve bu da hesabın güvenilirliğini ortadan kaldırabilir.

Aynı anda çok fazla markayla çalışan kişilerin paylaşımları bir süre reklam içeriği olduğu anlaşılacağı için beklenen etkileşimleri almayabilir. Bu nedenle de çalışacağınız kişilerin ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaştığını da incelemeniz gerekir.

Sponsor olan diğer firmalar kimler?

Bu hesaplara sponsor olan diğer firmaları da araştırmanız gerekecektir. Kimi zaman rakip firmalar da bu kişilerle çalışmak isteyebilirler ya da sizin markanızla uyuşmayacak bir firma bu kişi aracılığı ile sponsorlu içerikler yayınlıyor olabilir. Buradaki marka algısı sizin markanızla uyuşması gerekir. Aksi takdirde yan yana adınızın görünmesini istemeyeceğiniz bir firma ile bu kişinin hesabı üzerinde yan yana gelebilirsiniz. Bu da marka algınızı bozabilir.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya pazarlama için video içerik nasıl üretebilirsiniz?
Video içerik üretimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarında etkileşim ve geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynamaktadır. E-ticaret firmaları sosyal ağlar üzerinde daha etkili sonuçlar alabilmek için video içerik üretimine...
6 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi ile ilgili ipuçları
Tatil, özel günler, indirim dönemleri gibi yoğun dönemlerde hızlı kargo gönderimi yapmak ve bu sürece hazır olmak e-ticaret firmaları için önemlidir. Yoğun dönemlerde, gelen taleplerin artması kargo sürecini de zorlaştırırken,...
28 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan