Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini tanıtma yoluna gidiyorlar. Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinden bu çalışmalar daha sık yapılıyordu; ancak Twitter’ın popülerliğinin azalmaya başlaması ve Instagram’ın da yükselişte olması firmaları bu mecraya yönlendirmeye başladı.

Bir Instagram fenomeni ile çalışmak, markanızı tanıtmak ve ürünlerinizi duyurmak için iyi bir yöntemdir; ancak çalışacağınız kişileri iyi seçmeniz ve anlaşmalarınızı yapmadan önce onlardan bazı bilgiler almanız gerekir. Takipçi sayısı tek başına yeterli değildir; bu sebeple de bir takım sorular sorarak, onlardan nasıl bir hizmet alacağınızı öğrenmeniz gerekir.

Etkileşim oranları nedir?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi tek başına takipçi sayısı yeterli değildir. Asıl önemli olan etkileşim oranlarıdır. Takipçilerin paylaşımlara ne kadar beğeni ya da yorum yaptığı ve içerikle ne kadar ilgilendikleri önemlidir. Çünkü sahte takipçi satın alma programları sayesinde kullanıcılar hesaplarını takip eden kişilerin sayılarını artırabilirler. Ancak etkileşim oranının düşük olduğunda bu takipçi kitlesinin bir önemi bulunmamaktadır.

Beraber çalışmayı düşündüğünüz kişilerden etkileşim oranlarını öğrenmek ilk etapta yapacağınız ilk işlem olmalıdır. Bu araştırmaları kendiniz de yapabilmektesiniz. websta.me isimli internet sitesine üye olduğunuzda hem kendi Instagram hesabınızla ilgili analitik verileri görebilir hem de diğer Instagram hesaplarını arayarak, bu hesapların etkileşim oranlarını ve diğer bilgilerini görebilirsiniz. Bu araç sayesinde ilk önceliğiniz beraber çalışmayı planladığınız kişilerin etkileşim oranlarını araştırabilir ve sonrasında da bu kişilerle iletişime geçebilirsiniz.

Gönderi başına maliyet ne kadar?

Instagram fenomenleri gönderi paylaşımları için farklı ücret taleplerinde bulunabilirler. Takipçi sayılarına ve etkileşim oranlarına göre daha yüksek meblağlar da fiyat isteyebilirler. Tabii ki bu ücret karşılığında ne kadarlık bir geri dönüşüm alacağınızı ve doğrudan ürününüze nasıl bir talep yaratılacağını da sormanız gerekir. Gönderi başına maliyet konusunda etkileşim oranlarını ve alacağınız geri dönüşümleri göz önünde bulundurarak anlaşmalarınızı yapmanızda fayda vardır.

Ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşım yapıyorlar

Başka bir önemli soruda ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşımlar yaptıkları olacaktır. Tabii ki bu hesap sahiplerinin farklı hedef kitleleri olabileceği için gönderim yapacakları zaman aralıkları değişebilir. Birden fazla gönderi üzerine anlaştığınız zaman, bu gönderilerin hangi sıklıkta yapılacağını da sormanız gerekir. Böylelikle bu paylaşım zamanlarında internet siteniz üzerinde dönemsel yoğunluklar olabilir ve sizin de buna hazır olmanız gerekir. Belli ürünler üzerine yoğunlaşıyorsanız bu ürünlerin stoklarını kontrol etmeniz gerekir. Bu sebeple de paylaşımaların ne zamanlar yapılacağını bilmeniz gerekir.

Hedef kitlesini kimler oluşturuyor?

Instagram fenomenleriyle çalışırken bu kişilerin hangi kitlelere ulaştıklarını da sormalısınız. Bu kişilerin hedef kitleleri size uyuyor mu? Sizinle ilgili olabilecek bir hedef gruba yönelik mi paylaşım yapacaklar? Sizin markanızla uyuşmayan bir hedef kitleye sahip olan Instagram hesaplarıyla çalışmak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza ve yanlış bir kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanıza neden olur. Bu da elinizdeki bütçeyi yanlış kullanmanız ve para kaybetmenizle sonuçlanır.

Ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaşıyorlar?

Bir başka önemli detayda bu kişiler başka firmalarla da anlaşıp, sponsorlu içerik paylaşımında bulunup bulunmadıklarıdır. Çünkü farklı markaların paylaşımlarının yapılıyor olması, hesap sahibinin devamlı olarak sponsorlu içerik paylaşmasına neden olabilir ve bu da hesabın güvenilirliğini ortadan kaldırabilir.

Aynı anda çok fazla markayla çalışan kişilerin paylaşımları bir süre reklam içeriği olduğu anlaşılacağı için beklenen etkileşimleri almayabilir. Bu nedenle de çalışacağınız kişilerin ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaştığını da incelemeniz gerekir.

Sponsor olan diğer firmalar kimler?

Bu hesaplara sponsor olan diğer firmaları da araştırmanız gerekecektir. Kimi zaman rakip firmalar da bu kişilerle çalışmak isteyebilirler ya da sizin markanızla uyuşmayacak bir firma bu kişi aracılığı ile sponsorlu içerikler yayınlıyor olabilir. Buradaki marka algısı sizin markanızla uyuşması gerekir. Aksi takdirde yan yana adınızın görünmesini istemeyeceğiniz bir firma ile bu kişinin hesabı üzerinde yan yana gelebilirsiniz. Bu da marka algınızı bozabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Varış sayfalarınızın (Landing Page) geri dönüşümlerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen ve ziyaretçilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi ve site üzerinde yaptıkları alışveriş oranlarını artıran faktörlerden biri de iyi hazırlanmış Landing Page, yani...
2 Nisan 2018
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan