Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini tanıtma yoluna gidiyorlar. Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinden bu çalışmalar daha sık yapılıyordu; ancak Twitter’ın popülerliğinin azalmaya başlaması ve Instagram’ın da yükselişte olması firmaları bu mecraya yönlendirmeye başladı.

Bir Instagram fenomeni ile çalışmak, markanızı tanıtmak ve ürünlerinizi duyurmak için iyi bir yöntemdir; ancak çalışacağınız kişileri iyi seçmeniz ve anlaşmalarınızı yapmadan önce onlardan bazı bilgiler almanız gerekir. Takipçi sayısı tek başına yeterli değildir; bu sebeple de bir takım sorular sorarak, onlardan nasıl bir hizmet alacağınızı öğrenmeniz gerekir.

Etkileşim oranları nedir?

Yukarıda bahsettiğimiz gibi tek başına takipçi sayısı yeterli değildir. Asıl önemli olan etkileşim oranlarıdır. Takipçilerin paylaşımlara ne kadar beğeni ya da yorum yaptığı ve içerikle ne kadar ilgilendikleri önemlidir. Çünkü sahte takipçi satın alma programları sayesinde kullanıcılar hesaplarını takip eden kişilerin sayılarını artırabilirler. Ancak etkileşim oranının düşük olduğunda bu takipçi kitlesinin bir önemi bulunmamaktadır.

Beraber çalışmayı düşündüğünüz kişilerden etkileşim oranlarını öğrenmek ilk etapta yapacağınız ilk işlem olmalıdır. Bu araştırmaları kendiniz de yapabilmektesiniz. websta.me isimli internet sitesine üye olduğunuzda hem kendi Instagram hesabınızla ilgili analitik verileri görebilir hem de diğer Instagram hesaplarını arayarak, bu hesapların etkileşim oranlarını ve diğer bilgilerini görebilirsiniz. Bu araç sayesinde ilk önceliğiniz beraber çalışmayı planladığınız kişilerin etkileşim oranlarını araştırabilir ve sonrasında da bu kişilerle iletişime geçebilirsiniz.

Gönderi başına maliyet ne kadar?

Instagram fenomenleri gönderi paylaşımları için farklı ücret taleplerinde bulunabilirler. Takipçi sayılarına ve etkileşim oranlarına göre daha yüksek meblağlar da fiyat isteyebilirler. Tabii ki bu ücret karşılığında ne kadarlık bir geri dönüşüm alacağınızı ve doğrudan ürününüze nasıl bir talep yaratılacağını da sormanız gerekir. Gönderi başına maliyet konusunda etkileşim oranlarını ve alacağınız geri dönüşümleri göz önünde bulundurarak anlaşmalarınızı yapmanızda fayda vardır.

Ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşım yapıyorlar

Başka bir önemli soruda ne sıklıkta ve hangi günlerde paylaşımlar yaptıkları olacaktır. Tabii ki bu hesap sahiplerinin farklı hedef kitleleri olabileceği için gönderim yapacakları zaman aralıkları değişebilir. Birden fazla gönderi üzerine anlaştığınız zaman, bu gönderilerin hangi sıklıkta yapılacağını da sormanız gerekir. Böylelikle bu paylaşım zamanlarında internet siteniz üzerinde dönemsel yoğunluklar olabilir ve sizin de buna hazır olmanız gerekir. Belli ürünler üzerine yoğunlaşıyorsanız bu ürünlerin stoklarını kontrol etmeniz gerekir. Bu sebeple de paylaşımaların ne zamanlar yapılacağını bilmeniz gerekir.

Hedef kitlesini kimler oluşturuyor?

Instagram fenomenleriyle çalışırken bu kişilerin hangi kitlelere ulaştıklarını da sormalısınız. Bu kişilerin hedef kitleleri size uyuyor mu? Sizinle ilgili olabilecek bir hedef gruba yönelik mi paylaşım yapacaklar? Sizin markanızla uyuşmayan bir hedef kitleye sahip olan Instagram hesaplarıyla çalışmak beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza ve yanlış bir kanal üzerinden pazarlama çalışmaları yapmanıza neden olur. Bu da elinizdeki bütçeyi yanlış kullanmanız ve para kaybetmenizle sonuçlanır.

Ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaşıyorlar?

Bir başka önemli detayda bu kişiler başka firmalarla da anlaşıp, sponsorlu içerik paylaşımında bulunup bulunmadıklarıdır. Çünkü farklı markaların paylaşımlarının yapılıyor olması, hesap sahibinin devamlı olarak sponsorlu içerik paylaşmasına neden olabilir ve bu da hesabın güvenilirliğini ortadan kaldırabilir.

Aynı anda çok fazla markayla çalışan kişilerin paylaşımları bir süre reklam içeriği olduğu anlaşılacağı için beklenen etkileşimleri almayabilir. Bu nedenle de çalışacağınız kişilerin ne sıklıkta sponsorlu içerik paylaştığını da incelemeniz gerekir.

Sponsor olan diğer firmalar kimler?

Bu hesaplara sponsor olan diğer firmaları da araştırmanız gerekecektir. Kimi zaman rakip firmalar da bu kişilerle çalışmak isteyebilirler ya da sizin markanızla uyuşmayacak bir firma bu kişi aracılığı ile sponsorlu içerikler yayınlıyor olabilir. Buradaki marka algısı sizin markanızla uyuşması gerekir. Aksi takdirde yan yana adınızın görünmesini istemeyeceğiniz bir firma ile bu kişinin hesabı üzerinde yan yana gelebilirsiniz. Bu da marka algınızı bozabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?
Sosyal medya hesap yönetimi, sosyal ağlardaki pazarlama, reklam ve müşteri destek çalışmalarınızın temelini oluşturmaktadır. Doğru bir şekilde yönetilmeyen hesaplar, firmaların bu mecralar üzerindeki çalışmalarını olumsuz...
21 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
E-ticaret sitenizde blog içerikleri üretmeniz için 6 önemli sebep
Blog içerikleri üretmek e-ticaret firmaları için birçok önemli bir görevi üstlenmekte. Ancak birçok firma içerik pazarlama çalışmaları yapmak yerine farklı pazarlama kanallarına yöneliyor. Günümüzde kullanıcıların blog...
12 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler
Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi...
26 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin