Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

23 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan etkileşimlerinizi artırmanız pek mümkün değildir. Bu sebeple de farklı tatiklerden yararlanmanız gerekecektir. Bu rehberimizde de Instagram etkileşim arttırma yöntemlerini ele alacağız.

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

Hedef kitlenizi analiz edin ve tanıyın

Instagram etkileşim arttırma stratejileri oluşturabilmek için hedef kitlenizi de daha fazla tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve beklentilerini anladığınızda, oluşturduğunuz içerikler de bu şekilde değişiklik gösterecek. Bu nedenle de hedef kitlenizi anlamak için analizlerinizi yapmanız ve onların beklentilerini anlayacak araştırmalarınızı yaparak, stratjeilerinizi bu analizler doğrultusunda hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İçerik sıklığınızı koruyun ve düzenli olarak paylaşım yapın

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları için belli bir içerik paylaşım sıklığınız ve düzeniniz olması gerekir. Kullanıcılara düzenli olarak içerik sunmanız, bu alanda belli bir stratejiniz olduğunu gösterirken, kullanıcılara da farklı içerikler sunma şansını doğurur. Belli bir düzeniniz ve planınız olmadığında rastgele ve düzensiz paylaşımlar yapmaya başlarsınız ve bu da kullanıcıların karşısına düzenli olarak çıkmanızı engeller. Kullanıcıların akıllarında kalmak için belli bir sıklıkta paylaşımlar yapmanız önemli. Bu sıklığı belirlemek için mevcut iş gücünüzü ele almanız ve içerik planınızı oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaşımlarınızın açıklamalarına dikkat edin

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınızın altına yazdığınız açıklamaların da önemi vardır. Kullanıcıları gönderiyle etkileşime geçmeye yönlendirecek eyleme çağrı ifadelerini kullanmak, ilk cümlenizde dikkat çekici bir mesaj vermek, içerikle ilgili olabilecek bir açıklama metni yazmak, emojilerden yararlanmak ve hashtagler kullanmak bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konular arasında yer almakta.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Doğru hashtag stratejisini belirleyin

Doğru hashtagleri kullanmak da Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Bu hashtagler hem yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken hem de kullanıcıların içeriklerinizle etkileşime girmelerini sağlar. Keşfet bölümü üzerinden de yeni kitlelere ulaşabilir ve daha fazla kişinin içeriklerinizi görmelerini sağlar. Bunun için de jenerik ve sık kullanılan hashtaglerin yanı sıra paylaşımınızın içeriği ile ilgili olabilecek hashtagleri de araştırarak, paylaşımlarınıza dahil etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kurumsallıktan çıkarak, gerçek bir kişi davranın

Kullanıcılarla etkileşim ve iletişiminizi artırmak için kurumsal bir havadan çıkarak daha doğal ve gerçek bir kişi izlenimini vermeniz de Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında etkilidir. Kullanıcılar samimi bir iletişim kurmak ve bir marka yerine gerçek bir kişi ile etkileşime geçmekten daha fazla keyif almaktadır. Markalarla olan iletişimde hedef kitleye göre bir dil belirlemek ve daha samimi bir sayfa yönetimi yapmanız da kullanıcıların hoşua gidecektir. Kullanıcılar kendilerinden birşeyler bulabilecekleri markalara daha sadık oldukları için etkileşimleri de daha yüksek olmaktadır. Kurumsal ve mesafeli duruş, etkileşimlerin düşmesine neden olabilir.

Video içeriklere önem verin

Instagram, videoların da artık çok ön planda olduğu bir platform haline geldi. Genel olarak video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim aldığı için de video paylaşımları yapmanız Instagram etkileşim arttırma çalışmalarınızda size artı bir değer katacaktır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Eğlenceli veya bilgilendirici video fikirlerini de içerik stratejilerine eklemeniz, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırarak, organik erişimlerini de artırmaya başlayacaktır. Bu sebeple de video fikirleri üzerine de çalışmalar yapmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Instagram Hikayelerine yoğunlaşın

Kullanıcı alışkanlıkları hikaye görüntülenmelerine doğru kaydığı için Instagram Hikaye paylaşımlarınıza da ağırlık vermeniz bu süreçte önemli olacaktır. Son yaptığınız gönderileri, hikayelerinizde öne çıkartmak, hikaye için özel gönderiler hazırlamak etkileşimlerinizi artırmanıza ve içeriklerinizin daha fazla görülmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayelerdeki özelliklleri kullanın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında hikayelere yönelirken, Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu farklı özellikleri de kullanmaya dikkat etmelisiniz. Anketler, soru cevaplar, geri sayımlar, müzikler, etiketler, GIF’ler, filtreler bu süreçte kullanmanız gereken araçlar arasında yer alıyor.

Anket ve soru cevap içerikleriyle doğrudan kullanıcılarla etkileşim yaratabilir, etiket ve GIF’lerle hikayelerini süsleyerek daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Bu tür özelliklerden yararlanarak, kullanıcıların gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız önemlidir. Eyelme çağrı ifadeleriniz kullanıcıları tetiklemek için oldukça önemli. Onları tetiklemeden onlarla etkileşime geçmeniz mümkün olmadığı için paylaşımlarınızda onları tetikleyecek cümle veya kalıplar kullanmanız gerekir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kulaktan kulağa pazarlamada nasıl başarılı olabilirsiniz?
Kullanıcıların bir ürün alırken ya da bir ürünü araştırırken ilk başvurdukları kişiler genellikle çevrelerindeki kişilerdir. Onların tavsiyeleri ve görüşlerine değer vererek satın alma kararlarını şekillendirirler. Bu da...
1 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online satış siteleri için marka oluşturma
Marka oluşturma ya da bir marka yaratmak online satış siteleri için üzerinde çalışılması gereken bir konudur. Tüketicilere; varlığını, kimliğini, işini kanıtlamanın bir yolu markalaşmadan geçer. Siz kurduğunuz markayı ne...
8 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
İnternetten Tişört Satmanın Püf Noktaları
İnternetten tişört satmak için yapmanız, dikkat etmeniz gerekenler ve online tişört satışındaki e ticaret püf noktaları bu yazımızda. Yaz ve bahar aylarında tişört giymek keyfi olmaktan çok zorunluluk gibi görüldüğü için,...
6 Nisan 2018
Gökçe Beyazaslan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan