fbpx

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan etkileşimlerinizi artırmanız pek mümkün değildir. Bu sebeple de farklı tatiklerden yararlanmanız gerekecektir. Bu rehberimizde de Instagram etkileşim arttırma yöntemlerini ele alacağız.

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

Hedef kitlenizi analiz edin ve tanıyın

Instagram etkileşim arttırma stratejileri oluşturabilmek için hedef kitlenizi de daha fazla tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve beklentilerini anladığınızda, oluşturduğunuz içerikler de bu şekilde değişiklik gösterecek. Bu nedenle de hedef kitlenizi anlamak için analizlerinizi yapmanız ve onların beklentilerini anlayacak araştırmalarınızı yaparak, stratjeilerinizi bu analizler doğrultusunda hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İçerik sıklığınızı koruyun ve düzenli olarak paylaşım yapın

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları için belli bir içerik paylaşım sıklığınız ve düzeniniz olması gerekir. Kullanıcılara düzenli olarak içerik sunmanız, bu alanda belli bir stratejiniz olduğunu gösterirken, kullanıcılara da farklı içerikler sunma şansını doğurur. Belli bir düzeniniz ve planınız olmadığında rastgele ve düzensiz paylaşımlar yapmaya başlarsınız ve bu da kullanıcıların karşısına düzenli olarak çıkmanızı engeller. Kullanıcıların akıllarında kalmak için belli bir sıklıkta paylaşımlar yapmanız önemli. Bu sıklığı belirlemek için mevcut iş gücünüzü ele almanız ve içerik planınızı oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaşımlarınızın açıklamalarına dikkat edin

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınızın altına yazdığınız açıklamaların da önemi vardır. Kullanıcıları gönderiyle etkileşime geçmeye yönlendirecek eyleme çağrı ifadelerini kullanmak, ilk cümlenizde dikkat çekici bir mesaj vermek, içerikle ilgili olabilecek bir açıklama metni yazmak, emojilerden yararlanmak ve hashtagler kullanmak bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konular arasında yer almakta.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Doğru hashtag stratejisini belirleyin

Doğru hashtagleri kullanmak da Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Bu hashtagler hem yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken hem de kullanıcıların içeriklerinizle etkileşime girmelerini sağlar. Keşfet bölümü üzerinden de yeni kitlelere ulaşabilir ve daha fazla kişinin içeriklerinizi görmelerini sağlar. Bunun için de jenerik ve sık kullanılan hashtaglerin yanı sıra paylaşımınızın içeriği ile ilgili olabilecek hashtagleri de araştırarak, paylaşımlarınıza dahil etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kurumsallıktan çıkarak, gerçek bir kişi davranın

Kullanıcılarla etkileşim ve iletişiminizi artırmak için kurumsal bir havadan çıkarak daha doğal ve gerçek bir kişi izlenimini vermeniz de Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında etkilidir. Kullanıcılar samimi bir iletişim kurmak ve bir marka yerine gerçek bir kişi ile etkileşime geçmekten daha fazla keyif almaktadır. Markalarla olan iletişimde hedef kitleye göre bir dil belirlemek ve daha samimi bir sayfa yönetimi yapmanız da kullanıcıların hoşua gidecektir. Kullanıcılar kendilerinden birşeyler bulabilecekleri markalara daha sadık oldukları için etkileşimleri de daha yüksek olmaktadır. Kurumsal ve mesafeli duruş, etkileşimlerin düşmesine neden olabilir.

Video içeriklere önem verin

Instagram, videoların da artık çok ön planda olduğu bir platform haline geldi. Genel olarak video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim aldığı için de video paylaşımları yapmanız Instagram etkileşim arttırma çalışmalarınızda size artı bir değer katacaktır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Eğlenceli veya bilgilendirici video fikirlerini de içerik stratejilerine eklemeniz, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırarak, organik erişimlerini de artırmaya başlayacaktır. Bu sebeple de video fikirleri üzerine de çalışmalar yapmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Instagram Hikayelerine yoğunlaşın

Kullanıcı alışkanlıkları hikaye görüntülenmelerine doğru kaydığı için Instagram Hikaye paylaşımlarınıza da ağırlık vermeniz bu süreçte önemli olacaktır. Son yaptığınız gönderileri, hikayelerinizde öne çıkartmak, hikaye için özel gönderiler hazırlamak etkileşimlerinizi artırmanıza ve içeriklerinizin daha fazla görülmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayelerdeki özelliklleri kullanın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında hikayelere yönelirken, Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu farklı özellikleri de kullanmaya dikkat etmelisiniz. Anketler, soru cevaplar, geri sayımlar, müzikler, etiketler, GIF’ler, filtreler bu süreçte kullanmanız gereken araçlar arasında yer alıyor.

Anket ve soru cevap içerikleriyle doğrudan kullanıcılarla etkileşim yaratabilir, etiket ve GIF’lerle hikayelerini süsleyerek daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Bu tür özelliklerden yararlanarak, kullanıcıların gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız önemlidir. Eyelme çağrı ifadeleriniz kullanıcıları tetiklemek için oldukça önemli. Onları tetiklemeden onlarla etkileşime geçmeniz mümkün olmadığı için paylaşımlarınızda onları tetikleyecek cümle veya kalıplar kullanmanız gerekir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi hazırlarken bilmeniz gerekenler
Ürün incelemesi, e-ticaret sitenizde sattığınız ürünlere bir talep yaratmak ve tüketicilere ürünlerinizle ilgili detaylı bilgiler sunmanıza yardımcı olur. Ürün incelemeleri sadece etkileşim yaratmak amacıyla kullanılmaz; aynı...
11 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
DDoS saldırıları sonrasında sitenizde satışlara tekrar başlarken neler yapmalısınız?
Geçtiğimiz günlerde internet alan adı sistemlerinin büyük birçoğunluğunu kontrol eden Dyn büyük bir DDoS saldırısına uğramıştı ve Twitter, Netflix, CNN, Reddit ve hem Avrupa’da hem de Amerika’da bunun gibi birçok firma bu...
27 Ekim 2016
Sinan Oypan
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Chatbot Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Robotların hayatımızın her alanına nüfuz ettiğini söyleyebiliriz. Bu konu üzerine sürekli korku senaryoları yazılsa da günümüzdeki robotlar dünyayı ele geçirmek için değil, işlerimizi kolaylaştırmak için çalışırlar....
27 Şubat 2021
Markethinkers