Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan etkileşimlerinizi artırmanız pek mümkün değildir. Bu sebeple de farklı tatiklerden yararlanmanız gerekecektir. Bu rehberimizde de Instagram etkileşim arttırma yöntemlerini ele alacağız.

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

Hedef kitlenizi analiz edin ve tanıyın

Instagram etkileşim arttırma stratejileri oluşturabilmek için hedef kitlenizi de daha fazla tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve beklentilerini anladığınızda, oluşturduğunuz içerikler de bu şekilde değişiklik gösterecek. Bu nedenle de hedef kitlenizi anlamak için analizlerinizi yapmanız ve onların beklentilerini anlayacak araştırmalarınızı yaparak, stratjeilerinizi bu analizler doğrultusunda hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İçerik sıklığınızı koruyun ve düzenli olarak paylaşım yapın

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları için belli bir içerik paylaşım sıklığınız ve düzeniniz olması gerekir. Kullanıcılara düzenli olarak içerik sunmanız, bu alanda belli bir stratejiniz olduğunu gösterirken, kullanıcılara da farklı içerikler sunma şansını doğurur. Belli bir düzeniniz ve planınız olmadığında rastgele ve düzensiz paylaşımlar yapmaya başlarsınız ve bu da kullanıcıların karşısına düzenli olarak çıkmanızı engeller. Kullanıcıların akıllarında kalmak için belli bir sıklıkta paylaşımlar yapmanız önemli. Bu sıklığı belirlemek için mevcut iş gücünüzü ele almanız ve içerik planınızı oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaşımlarınızın açıklamalarına dikkat edin

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınızın altına yazdığınız açıklamaların da önemi vardır. Kullanıcıları gönderiyle etkileşime geçmeye yönlendirecek eyleme çağrı ifadelerini kullanmak, ilk cümlenizde dikkat çekici bir mesaj vermek, içerikle ilgili olabilecek bir açıklama metni yazmak, emojilerden yararlanmak ve hashtagler kullanmak bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konular arasında yer almakta.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Doğru hashtag stratejisini belirleyin

Doğru hashtagleri kullanmak da Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Bu hashtagler hem yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken hem de kullanıcıların içeriklerinizle etkileşime girmelerini sağlar. Keşfet bölümü üzerinden de yeni kitlelere ulaşabilir ve daha fazla kişinin içeriklerinizi görmelerini sağlar. Bunun için de jenerik ve sık kullanılan hashtaglerin yanı sıra paylaşımınızın içeriği ile ilgili olabilecek hashtagleri de araştırarak, paylaşımlarınıza dahil etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kurumsallıktan çıkarak, gerçek bir kişi davranın

Kullanıcılarla etkileşim ve iletişiminizi artırmak için kurumsal bir havadan çıkarak daha doğal ve gerçek bir kişi izlenimini vermeniz de Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında etkilidir. Kullanıcılar samimi bir iletişim kurmak ve bir marka yerine gerçek bir kişi ile etkileşime geçmekten daha fazla keyif almaktadır. Markalarla olan iletişimde hedef kitleye göre bir dil belirlemek ve daha samimi bir sayfa yönetimi yapmanız da kullanıcıların hoşua gidecektir. Kullanıcılar kendilerinden birşeyler bulabilecekleri markalara daha sadık oldukları için etkileşimleri de daha yüksek olmaktadır. Kurumsal ve mesafeli duruş, etkileşimlerin düşmesine neden olabilir.

Video içeriklere önem verin

Instagram, videoların da artık çok ön planda olduğu bir platform haline geldi. Genel olarak video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim aldığı için de video paylaşımları yapmanız Instagram etkileşim arttırma çalışmalarınızda size artı bir değer katacaktır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Eğlenceli veya bilgilendirici video fikirlerini de içerik stratejilerine eklemeniz, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırarak, organik erişimlerini de artırmaya başlayacaktır. Bu sebeple de video fikirleri üzerine de çalışmalar yapmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Instagram Hikayelerine yoğunlaşın

Kullanıcı alışkanlıkları hikaye görüntülenmelerine doğru kaydığı için Instagram Hikaye paylaşımlarınıza da ağırlık vermeniz bu süreçte önemli olacaktır. Son yaptığınız gönderileri, hikayelerinizde öne çıkartmak, hikaye için özel gönderiler hazırlamak etkileşimlerinizi artırmanıza ve içeriklerinizin daha fazla görülmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayelerdeki özelliklleri kullanın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında hikayelere yönelirken, Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu farklı özellikleri de kullanmaya dikkat etmelisiniz. Anketler, soru cevaplar, geri sayımlar, müzikler, etiketler, GIF’ler, filtreler bu süreçte kullanmanız gereken araçlar arasında yer alıyor.

Anket ve soru cevap içerikleriyle doğrudan kullanıcılarla etkileşim yaratabilir, etiket ve GIF’lerle hikayelerini süsleyerek daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Bu tür özelliklerden yararlanarak, kullanıcıların gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız önemlidir. Eyelme çağrı ifadeleriniz kullanıcıları tetiklemek için oldukça önemli. Onları tetiklemeden onlarla etkileşime geçmeniz mümkün olmadığı için paylaşımlarınızda onları tetikleyecek cümle veya kalıplar kullanmanız gerekir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları için,...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
Advertorial Reklam Nedir?
Advertorial Reklam Nedir?
Reklam, firmalarca satılan ürün ve hizmetlerin geniş kitlelere duyurulması amacıyla gerçekleştirilen bir tanıtım faaliyetidir. Fakat bugün gelinen noktada reklam kavramı, geleneksel anlamını yitirmeye başlamış, buna bağlı olarak...
13 Aralık 2021
Markethinkers
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir...
1 Şubat 2018
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E ticaret altyapısı paketi seçerken ve e-ticaret altyapı sağlayıcılarından e ticaret altyapı paketi alırken dikkat etmeniz gerekenler ve daha fazlası bu mini rehberde. E ticaret altyapısı paketi seçiminde dikkat edilmesi...
26 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret eden...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın