Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

23 Temmuz 2020
Sinan Oypan

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan etkileşimlerinizi artırmanız pek mümkün değildir. Bu sebeple de farklı tatiklerden yararlanmanız gerekecektir. Bu rehberimizde de Instagram etkileşim arttırma yöntemlerini ele alacağız.

Instagram etkileşim arttırma yöntemleri

Hedef kitlenizi analiz edin ve tanıyın

Instagram etkileşim arttırma stratejileri oluşturabilmek için hedef kitlenizi de daha fazla tanımanız gerekiyor. Hedef kitlenizin ilgi alanlarını ve beklentilerini anladığınızda, oluşturduğunuz içerikler de bu şekilde değişiklik gösterecek. Bu nedenle de hedef kitlenizi anlamak için analizlerinizi yapmanız ve onların beklentilerini anlayacak araştırmalarınızı yaparak, stratjeilerinizi bu analizler doğrultusunda hazırlamalısınız.

İlgili rehber: Hedef kitlenizi daha iyi tanımanızı sağlayacak 6 ipucu

İçerik sıklığınızı koruyun ve düzenli olarak paylaşım yapın

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları için belli bir içerik paylaşım sıklığınız ve düzeniniz olması gerekir. Kullanıcılara düzenli olarak içerik sunmanız, bu alanda belli bir stratejiniz olduğunu gösterirken, kullanıcılara da farklı içerikler sunma şansını doğurur. Belli bir düzeniniz ve planınız olmadığında rastgele ve düzensiz paylaşımlar yapmaya başlarsınız ve bu da kullanıcıların karşısına düzenli olarak çıkmanızı engeller. Kullanıcıların akıllarında kalmak için belli bir sıklıkta paylaşımlar yapmanız önemli. Bu sıklığı belirlemek için mevcut iş gücünüzü ele almanız ve içerik planınızı oluşturmanız önemlidir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Paylaşımlarınızın açıklamalarına dikkat edin

Instagram etkileşim arttırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınızın altına yazdığınız açıklamaların da önemi vardır. Kullanıcıları gönderiyle etkileşime geçmeye yönlendirecek eyleme çağrı ifadelerini kullanmak, ilk cümlenizde dikkat çekici bir mesaj vermek, içerikle ilgili olabilecek bir açıklama metni yazmak, emojilerden yararlanmak ve hashtagler kullanmak bu süreçte özellikle dikkat etmeniz gereken konular arasında yer almakta.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Doğru hashtag stratejisini belirleyin

Doğru hashtagleri kullanmak da Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında önemli bir yere sahiptir. Bu hashtagler hem yeni kitlelere ulaşmanızı sağlarken hem de kullanıcıların içeriklerinizle etkileşime girmelerini sağlar. Keşfet bölümü üzerinden de yeni kitlelere ulaşabilir ve daha fazla kişinin içeriklerinizi görmelerini sağlar. Bunun için de jenerik ve sık kullanılan hashtaglerin yanı sıra paylaşımınızın içeriği ile ilgili olabilecek hashtagleri de araştırarak, paylaşımlarınıza dahil etmeniz gereklidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Kurumsallıktan çıkarak, gerçek bir kişi davranın

Kullanıcılarla etkileşim ve iletişiminizi artırmak için kurumsal bir havadan çıkarak daha doğal ve gerçek bir kişi izlenimini vermeniz de Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında etkilidir. Kullanıcılar samimi bir iletişim kurmak ve bir marka yerine gerçek bir kişi ile etkileşime geçmekten daha fazla keyif almaktadır. Markalarla olan iletişimde hedef kitleye göre bir dil belirlemek ve daha samimi bir sayfa yönetimi yapmanız da kullanıcıların hoşua gidecektir. Kullanıcılar kendilerinden birşeyler bulabilecekleri markalara daha sadık oldukları için etkileşimleri de daha yüksek olmaktadır. Kurumsal ve mesafeli duruş, etkileşimlerin düşmesine neden olabilir.

Video içeriklere önem verin

Instagram, videoların da artık çok ön planda olduğu bir platform haline geldi. Genel olarak video içerikler, diğer içerik formatlarına kıyasla daha fazla etkileşim aldığı için de video paylaşımları yapmanız Instagram etkileşim arttırma çalışmalarınızda size artı bir değer katacaktır.

İlgili rehber: Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?

Eğlenceli veya bilgilendirici video fikirlerini de içerik stratejilerine eklemeniz, paylaşımlarınızın etkileşimlerini artırarak, organik erişimlerini de artırmaya başlayacaktır. Bu sebeple de video fikirleri üzerine de çalışmalar yapmanız bu süreçte size yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya için video çekme ipuçları

Instagram Hikayelerine yoğunlaşın

Kullanıcı alışkanlıkları hikaye görüntülenmelerine doğru kaydığı için Instagram Hikaye paylaşımlarınıza da ağırlık vermeniz bu süreçte önemli olacaktır. Son yaptığınız gönderileri, hikayelerinizde öne çıkartmak, hikaye için özel gönderiler hazırlamak etkileşimlerinizi artırmanıza ve içeriklerinizin daha fazla görülmesine yardımcı olacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları

Hikayelerdeki özelliklleri kullanın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında hikayelere yönelirken, Instagram’ın hikayeler üzerinde sunduğu farklı özellikleri de kullanmaya dikkat etmelisiniz. Anketler, soru cevaplar, geri sayımlar, müzikler, etiketler, GIF’ler, filtreler bu süreçte kullanmanız gereken araçlar arasında yer alıyor.

Anket ve soru cevap içerikleriyle doğrudan kullanıcılarla etkileşim yaratabilir, etiket ve GIF’lerle hikayelerini süsleyerek daha ilgi çekici hale getirebilirsiniz. Bu tür özelliklerden yararlanarak, kullanıcıların gönderilerinizle daha fazla etkileşime girmesini sağlayabilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerini unutmayın

Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında eyleme çağrı ifadelerini kullanmanız önemlidir. Eyelme çağrı ifadeleriniz kullanıcıları tetiklemek için oldukça önemli. Onları tetiklemeden onlarla etkileşime geçmeniz mümkün olmadığı için paylaşımlarınızda onları tetikleyecek cümle veya kalıplar kullanmanız gerekir.

İlgili rehber: Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Google Alışveriş Reklamları nın kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde aylık olarak yapmanız gereken SEO kontrolleri
E-ticaret sitenizin SEO performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, organik arama sonuçlarından el edeceğiniz web trafiği için oldukça önemlidir. Ne yazık ki SEO çalışmaları bir kez yapılan bir uygulama değildir ve devamlı...
31 Ekim 2016
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan