Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma çalışmaları arasında birçok farklı taktik bulunuyor ve bu rehberimizde de paylaşacağımız bazı ipuçlarından da yararlanarak, Instagram pazarlama çalışmalarınızı daha verimli bir hale getirebilirsiniz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram, günümüzde sosyal medya pazarlamada oldukça önemli bir role sahip olduğu için bu mecra üzerinde yaptığınız çalışmalardan yüksek oranda geri dönüşüm alabilmeniz, yaptığınız yatırımların da geri dönüşümünü artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu sebeple de Instagram etkileşim artırma çalışmalarına yatırım yapmanız ve bu konuda kullanabileceğiniz ipuçlarından faydalanmanız gerekir.

Instagram etkileşim artırma çalışmaları için ipucu ve taktikler

Düzenli olarak paylaşımlar yapın

Instagram etkileşim artırma çalışmalarının başında düzenli olarak Instagram üzerinde paylaşımlar yapmak geliyor. Düzenli paylaşımların olması, takipçilerinizin sizinle ilgili içerikleri devamlı olarak görmesini sağlar. Bu sayede de kullanıcıların aklında kalmış olabilirsiniz. Bu noktada da ne sıklıkta paylaşım yapmanız gerekiyor sorusu ortaya çıkıyor.

Yaptığınız işe ve içerik üretim gücünüze göre bu sayı değişecektir. Birgün birkaç gönderi paylaşıp, sonrasında birkaç gün hiç paylaşım yapmamak doğru değildir. Bu sebeple de içerik üretim gücünüze göre bir içerik planı oluşturmanız ve içeriklerinizi planlayarak paylaşmanız, sürekliliği korumanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberlerimiz size bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi sunacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik planı hazırlamak e-ticaret siteleri için neden önemli?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Kaliteli içerik üretimine önem verin

Kaliteli içerik üretimi de sosyal ağlarda etkileşimleri artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Farklı içerik türlerini planlarınıza dahil etmeniz, takipçilerinizin ilgi alanlarını öğrenerek ve bu yolda testler yaparak, hesabınız için gerekli olan içerik formatlarını belirleyebilirsiniz. Kaliteli içerikler, üzerinde vakit harcanmış ve hedef kitleni beklentilerine göre optimize edilmiş içeriklerdir. Takipçilerinizin ilgisini çekmeyen konular üzerinde paylaşımlar yapmak ya da sadece düz arkaplanlı ürün fotoğrafları paylaşmanız, paylaşımlarınızın alacağı etkileşimleri düşürecektir. Belli bir süre sonra takipçiler bu tür tek tip ürün paylaşımlarından sıkılacağı için farklı içerik türlerinden yararlanmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimizden ne tür içerik paylaşımları yapabileceğiniz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Doğru paylaşım zamanını seçin

Instagram etkileşim artırma çalışmaları için bir diğer önemli kriter de takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmaktır. Instagram’ın gönderi gösterim algoritması her ne kadar paylaşım zamanı odaklı olmayıp, etkileşim odaklı olsa da, takipçilerinizin aktif oldukları zaman dilimlerinde paylaşımlar yaptığınızda bu gönderiler takipçilerinizin zaman tünelinde görünür. Bu sayede de ilk paylaşım anında daha fazla etkileşim alma şansınız olur ve bu sayede de etkileşim oranınızın artmasıyla beraber bu gönderiniz, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde daha üst sıralarda görünmeye başlar. Instagram İstatistikler özelliği üzerinden takipçilerinizin hangi zaman aralıklarında daha aktif olduklarını gözlemleyerek, sizin için ideal paylaşım zamanlarını bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Takipçilerinizle iletişim kurun

Instagram etkileşim artırma yollarından biri de takipçilerinizle iletişim içerisinde olmaktır. Bu iletişimi, onların yaptığı yorumlara yanıtlar vererek yapabileceğiniz gibi yaptığınız paylaşımlarda onlara sorular sorarak, onların gönderi ile etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Bunların yanı sıra Instagram Hikayeler üzerinde anketler ya da soru cevap içerikleri hazırlayarak da takipçilerinizle düzenli olarak iletişim içerisinde kalabilirsiniz. Bu iletişimi güçlendirmeniz, kullanıcıların sizinle daha fazla iletişim içinde kalmasını sağlayacağı için alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Instagram açıklama metinlerinizi iyi düzenleyin

Instagram açıklama metinlerini küçük ve kısa blog yazıları olarak ele alabilirsiniz. Bu sebeple de bu açıklama bölümlerinde yazdığınız içeriklerin değeri vardır ve kullanıcıları etkileşime geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Açıklama metinlerinizde sorular sorabileceğiniz gibi, kullanıcıların arkadaşlarını etiketlemelerini isteyebilir ve paylaşımınızla ilgili bilgi vererek, takipçilerinizi belli bir eyleme geçmeye de yönlendirebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Marka bilinirliğinizi artırmak ve yeni takipçi kitlelerine ulaşmak için influencer pazarlama çalışmalarına da yatırım yapmayı da düşünebilirsiniz. Son dönemlerde Instagram üzerinde bu çalışmalar oldukça popülerleşmeye başladı ve birçok marka kendi sektörleriyle ilgili içerik üreten influencer hesaplarla işbirlikleri yapmaya başladı. Bu noktada sizde bu pazarlama çalışmalarına yatırım yaparak Instagram etkileşim artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Instagram Hikaye paylaşımlarına yatırım yapın

Kullanıcıların en aktif bir şekilde kullandıkları özelliklerden biri Instagram Hikayeler bölümü. Birçok kullanıcı zaman tünelinden önce, hikaye paylaşımlarını izlemeyi tercih ediyor. Marka olarak kullanıcıların dikkatini çekmek ve görünürlüğünüzü artırmak için hikaye paylaşımlarına yatırım yapabilirsiniz. Özellikle son dönemlerde gelen güncellemeler sayesinde hikayeler özelliği üzerinde birçok farklı faaliyet gerçekleştirebiliyorsunuz.

GIF paylaşımları, anketler, soru cevap paylaşımları, geri sayımlar gibi farklı özelliklerle kullanıcılarla farklı şekillerde etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Canlı yayınlardan yararlanın

Instagram etkileşim artırma çalışmalarınız arasında canlı yayınlar da yer almalı. Canlı yayınlar, son dönemlerde oldukça yaygınlaştı ve popülerleşti. Bu içerikler, tüketicilerle birebir iletişime geçmek ve onların ilgisini çekmek için oldukça ideal paylaşım türleri arasında yer alıyor. Canlı yayınlar üzerinde yapılabilecek birçok farklı çalışma bulunuyor. Bu çalışmalarla ilgili detayları da aşağıdaki rehberimizi okuyarak öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı  Neden Önemlidir?
Site Hızı Nedir? E-Ticarette Site Hızı Neden Önemlidir?
Hızın hayatın her alanında öncelikli beklentiler arasına girdiği bir dönemde yaşıyoruz. Zira gündelik işlerin ya da çalışma hayatının getirdiği yoğunluk, yaptığımız her ne olursa olsun bu süreci bir an önce tamamlamak isteme...
10 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-İhracat Teşvik Rehberi: Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin hâlihazırda göstermekte olduğu yükseliş, pek çok girişimcinin e-ihracat alanına da ilgi duymaya başlamasına neden olmuştur. Zira bu iş modelinin döviz geliri elde etmek ve buna bağlı olarak şirketlerin büyümesi için...
1 Mart 2022
Markethinkers
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler
E-ticarette stok yönetimi, arkaplanda olan ancak işin bel kemiğini oluşturan temel öğelerden biridir. Stok yönetiminin doğru ve iyi bir şekilde yapılması şirketin satış konusunda sorun yaşamamasını sağlar. E-ticarete yeni giren ya...
10 Kasım 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın