Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri

11 Haziran 2019
Sinan Oypan

Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma çalışmaları arasında birçok farklı taktik bulunuyor ve bu rehberimizde de paylaşacağımız bazı ipuçlarından da yararlanarak, Instagram pazarlama çalışmalarınızı daha verimli bir hale getirebilirsiniz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

Instagram, günümüzde sosyal medya pazarlamada oldukça önemli bir role sahip olduğu için bu mecra üzerinde yaptığınız çalışmalardan yüksek oranda geri dönüşüm alabilmeniz, yaptığınız yatırımların da geri dönüşümünü artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu sebeple de Instagram etkileşim artırma çalışmalarına yatırım yapmanız ve bu konuda kullanabileceğiniz ipuçlarından faydalanmanız gerekir.

Instagram etkileşim artırma çalışmaları için ipucu ve taktikler

Düzenli olarak paylaşımlar yapın

Instagram etkileşim artırma çalışmalarının başında düzenli olarak Instagram üzerinde paylaşımlar yapmak geliyor. Düzenli paylaşımların olması, takipçilerinizin sizinle ilgili içerikleri devamlı olarak görmesini sağlar. Bu sayede de kullanıcıların aklında kalmış olabilirsiniz. Bu noktada da ne sıklıkta paylaşım yapmanız gerekiyor sorusu ortaya çıkıyor.

Yaptığınız işe ve içerik üretim gücünüze göre bu sayı değişecektir. Birgün birkaç gönderi paylaşıp, sonrasında birkaç gün hiç paylaşım yapmamak doğru değildir. Bu sebeple de içerik üretim gücünüze göre bir içerik planı oluşturmanız ve içeriklerinizi planlayarak paylaşmanız, sürekliliği korumanıza yardımcı olur. Aşağıdaki rehberlerimiz size bu konu ile ilgili daha detaylı bilgi sunacaktır.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik planı hazırlamak e-ticaret siteleri için neden önemli?

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Kaliteli içerik üretimine önem verin

Kaliteli içerik üretimi de sosyal ağlarda etkileşimleri artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Farklı içerik türlerini planlarınıza dahil etmeniz, takipçilerinizin ilgi alanlarını öğrenerek ve bu yolda testler yaparak, hesabınız için gerekli olan içerik formatlarını belirleyebilirsiniz. Kaliteli içerikler, üzerinde vakit harcanmış ve hedef kitleni beklentilerine göre optimize edilmiş içeriklerdir. Takipçilerinizin ilgisini çekmeyen konular üzerinde paylaşımlar yapmak ya da sadece düz arkaplanlı ürün fotoğrafları paylaşmanız, paylaşımlarınızın alacağı etkileşimleri düşürecektir. Belli bir süre sonra takipçiler bu tür tek tip ürün paylaşımlarından sıkılacağı için farklı içerik türlerinden yararlanmanız önemlidir. Aşağıdaki rehberlerimizden ne tür içerik paylaşımları yapabileceğiniz hakkında detaylı bilgi alabilirsiniz.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

İlgili rehber: Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler

Doğru paylaşım zamanını seçin

Instagram etkileşim artırma çalışmaları için bir diğer önemli kriter de takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmaktır. Instagram’ın gönderi gösterim algoritması her ne kadar paylaşım zamanı odaklı olmayıp, etkileşim odaklı olsa da, takipçilerinizin aktif oldukları zaman dilimlerinde paylaşımlar yaptığınızda bu gönderiler takipçilerinizin zaman tünelinde görünür. Bu sayede de ilk paylaşım anında daha fazla etkileşim alma şansınız olur ve bu sayede de etkileşim oranınızın artmasıyla beraber bu gönderiniz, kullanıcıların zaman tünelleri üzerinde daha üst sıralarda görünmeye başlar. Instagram İstatistikler özelliği üzerinden takipçilerinizin hangi zaman aralıklarında daha aktif olduklarını gözlemleyerek, sizin için ideal paylaşım zamanlarını bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak

Takipçilerinizle iletişim kurun

Instagram etkileşim artırma yollarından biri de takipçilerinizle iletişim içerisinde olmaktır. Bu iletişimi, onların yaptığı yorumlara yanıtlar vererek yapabileceğiniz gibi yaptığınız paylaşımlarda onlara sorular sorarak, onların gönderi ile etkileşime girmelerini sağlayabilirsiniz. Bunların yanı sıra Instagram Hikayeler üzerinde anketler ya da soru cevap içerikleri hazırlayarak da takipçilerinizle düzenli olarak iletişim içerisinde kalabilirsiniz. Bu iletişimi güçlendirmeniz, kullanıcıların sizinle daha fazla iletişim içinde kalmasını sağlayacağı için alacağınız geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur.

Instagram açıklama metinlerinizi iyi düzenleyin

Instagram açıklama metinlerini küçük ve kısa blog yazıları olarak ele alabilirsiniz. Bu sebeple de bu açıklama bölümlerinde yazdığınız içeriklerin değeri vardır ve kullanıcıları etkileşime geçmeye yönlendirebilirsiniz.

Açıklama metinlerinizde sorular sorabileceğiniz gibi, kullanıcıların arkadaşlarını etiketlemelerini isteyebilir ve paylaşımınızla ilgili bilgi vererek, takipçilerinizi belli bir eyleme geçmeye de yönlendirebilirsiniz. Bu konu hakkında bilgi almak içinse aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Marka bilinirliğinizi artırmak ve yeni takipçi kitlelerine ulaşmak için influencer pazarlama çalışmalarına da yatırım yapmayı da düşünebilirsiniz. Son dönemlerde Instagram üzerinde bu çalışmalar oldukça popülerleşmeye başladı ve birçok marka kendi sektörleriyle ilgili içerik üreten influencer hesaplarla işbirlikleri yapmaya başladı. Bu noktada sizde bu pazarlama çalışmalarına yatırım yaparak Instagram etkileşim artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Instagram Hikaye paylaşımlarına yatırım yapın

Kullanıcıların en aktif bir şekilde kullandıkları özelliklerden biri Instagram Hikayeler bölümü. Birçok kullanıcı zaman tünelinden önce, hikaye paylaşımlarını izlemeyi tercih ediyor. Marka olarak kullanıcıların dikkatini çekmek ve görünürlüğünüzü artırmak için hikaye paylaşımlarına yatırım yapabilirsiniz. Özellikle son dönemlerde gelen güncellemeler sayesinde hikayeler özelliği üzerinde birçok farklı faaliyet gerçekleştirebiliyorsunuz.

GIF paylaşımları, anketler, soru cevap paylaşımları, geri sayımlar gibi farklı özelliklerle kullanıcılarla farklı şekillerde etkileşime girebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?

İlgili rehber: Instagram Hikayeler’inizi ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Canlı yayınlardan yararlanın

Instagram etkileşim artırma çalışmalarınız arasında canlı yayınlar da yer almalı. Canlı yayınlar, son dönemlerde oldukça yaygınlaştı ve popülerleşti. Bu içerikler, tüketicilerle birebir iletişime geçmek ve onların ilgisini çekmek için oldukça ideal paylaşım türleri arasında yer alıyor. Canlı yayınlar üzerinde yapılabilecek birçok farklı çalışma bulunuyor. Bu çalışmalarla ilgili detayları da aşağıdaki rehberimizi okuyarak öğrenebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz reklam ve tanıtım yöntemleri
Reklam nasıl yapılır, reklam tanıtım faliyetlerinde dikkat edilmesi gerekenler nelerdir, en etkili reklam yöntemleri hangileridir, reklam ve tanıtım pazarlama kanalları ve daha fazlası bu yazımızda. Kendi işinizi kurduğunuzda,...
5 Aralık 2016
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Melek yatırımcı görüşmelerinde dikkat etmeniz gerekenler
Melek yatırımcı görüşmeleri, e-ticaret şirketine ya da yeni iş fikrine nakit akışı sağlamak ve işini büyütmek isteyen girişimciler için oldukça önemli. Melek yatırımcılardan alınacak yatırım ile bu iş fikri hayata...
11 Mart 2020
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan