instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler özetle Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenleri bu yazımızda ele alacağız. Yazımızın sonunda da bir tane ücretsiz instagram çekiliş programı / instagram çekiliş yapma programı yani instagram çekiliş sitesi adresi vereceğiz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

instagram çekiliş yapma

Instagram’da çekiliş yapmak, yeni takipçiler kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için son yıllarda oldukça popüler bir pazarlama çalışması olmaya başladı. Birçok marka, etkileşim yaratmak ve tüketicilere ulaşmak için bu yöntemi kullanıyor. Tabii ki bu çekilişlerden iyi sonuç almak için çekilişi yaparken de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Çekilişin sonuçlarını ve getirisini artırmak için dikkat etmeniz gerekenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenler

Çekilişin amacını belirleyin

Instagram çekiliş yapma sürecinde öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Her çekilişin farklı bir amacı olabilir ve sizin de bu amacı önceden belirlemeniz önemlidir. Instagram çekiliş ile şu amaçlardan birine ulaşmak isteyebilirsiniz:

  • Instagram’da takipçi kazanmak
  • Beğeni ve yorum almak
  • E-posta abonesi kazanmak
  • Blog içeriklerine yönlendirme yapmak
  • Web sitenize trafik çekmek

Bu amaçlardan birkaçını beraber kullanabileceğiniz gibi yaptığınız işe veya ihtiyacınız olan geri dönüşüme yönelik de çekilişler yapabilirsiniz.

İlgi çekici bir ödül belirleyin

Instagram’da çekiliş yapmak için ihtiyacınız olanlardan biri de ilgi çekici bir ödüldür. Çekilişe olan katılımı artırmak için ödülünüzü belirlemeniz ve çekiliş öncesinde katılımcılara ne sunacağınızı göstermeniz gerekir. Ödülün büyüklüğü katılımın da daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Belli ürünleri hediye edebileceğiniz gibi web sitenizdeki alışverişlerde geçerli olacak kupon paylaşımları da yapabilirsiniz. Hediye ürünlerin, kupon kodlarına kıyasla daha fazla tercih edildiğini de belirtelim.

Katılım koşullarını basit tutun

Instagram çekiliş sürecinde katılımı artırmak için katılım koşullarını da basit tutmanız önemli. Çok karmaşık katılım koşulları, kullanıcıları katılmaktan vazgeçirebilir. Bu sebeple de katılım için gerekli olan şartların birkaç adımda tamamlanabilir olması gerekir.

Çekilişlerde genellikle kullanılan yöntemlerde, katılım için gönderinin altına kullanıcıların arkadaşlarının etiketlemesi ve sayfayı takip etmesi istenmekte. Buna ek olarak birden fazla hesabın birleşerek yaptığı çekilişlerde, çekilişe katkı sağlayan hesapların da takip edilmesi istenmektedir. Bu ikinci yöntem genellikle influencer pazarlama çalışması yapan firmaların tercih ediliyor.

Çekiliş süresini kısa tutun

Instagram çekiliş sürecini çok uzun tutmak da yapılan yanlışlardan biridir. Süreç uzadığında kullanıcılar hızlı bir şekilde eyleme geçmezler. Onlara bir fırsatı kaçırma hissiyatını vermek için çekiliş süresini 1-3 gün ile sınırlı tutmanız gerekir. Bu süreç uzadığında katılım düşebilir. Eğer erişimi ve etkileşimi yüksek bir hesabınız varsa, katılımın daha yüksek olması için çekilişi 24 saat ile de sınırlayabilirsiniz.

Çekilişin tanıtımını yapın

Tanıtımını yapmadığınızda çekilişe katılımlar bir hayli düşük olabilir. Bu sebeple de Instagram çekilişi sürecini iyi yönetmeniz ve tanıtımını yapmanız gerekir. Eğer sadece bir sosyal ağ üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, diğer sosyal hesaplarınız üzerinde de bu çekilişini duyurusunu yapabilirsiniz.

Yaptığınız tanıtımlarda çekiliş tarihini ve ödülü de duyurmanız önemli olduğu gibi gönderilerinizin açıklama bölümünde katılım koşullarını ve bu çekilişin hangi sosyal ağlarda geçerli olduğunu da duyurmanız oldukça önemli.

“instagram

Instagram üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, hikaye paylaşımlarınızda belli aralıklarla paylaşım yaparak, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Anket ve geri sayım özelliklerini kullanarak çekilişi daha cazip ve merak uyandıran bir hale getirebilirsiniz.

Kullandığınız Hashtaglere dikkat edin

Instagram’da çekiliş yaparken, hashtag kullanmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ancak çekilişiniz ve markanızla ilgili olabilecek ve markanızı takip edebilecek kitleleri hetirecek hashtagleri kullanmanız önemlidir. Doğru hashtagleri kullanmadığınızda, sizinle alakası olmayan kişilere ulaşmış olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adil bir şekilde çekilişi yapın | instagram çekiliş sonucu belirleme

instagram çekiliş sonucu belirlemede ve instagram çekiliş sonuçlarını açıklamada, sonuçların adil bir şekilde oluştuğunu da kullanıcılara göstermelisiniz. Instagram çekiliş sonuçlarını belirlemek için rastgele bir seçim yapmanız ve ekran görüntüsüyle bu sonucu da paylaşmalısınız.

Rastgele bir seçim yapmak için internet üzerinde farklı çekiliş yapma sitesi / çekiliş yapma programı (instagram çekiliş yapma programı ücretsiz) bulunuyor. Bu programlardan birini kullanarak instagram çekilişinizi ücretsiz bir şekilde yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
Bir dijital ajans ile çalışmadan önce nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizin dijital pazarlama ve diğer reklam çalışmalarını yapması için bir dijital ajans ile çalışmak isteyebilirsiniz. Dijital ajanslar, size yol gösterdikleri gibi, pazarlama ve reklam işlerinizi de sizin için...
7 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
E-ticarette Google reklam verme halen mantıklı mı?
Google reklam verme, birçok e-ticaret firmasının dijital pazarlama stratejilerinde üst sıralarda duran çalışmalardan biriydi. Ancak 10 Ağustos’ta Google’ın Alışveriş Reklamlarını kaldırmasından sonra, e-ticaret firmalarının...
16 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Kadın Girişimciler İçin Yol Haritası
Sanattan spora hemen hemen tüm alanların erkekler tarafından domine edildiği hepimizin malumu. Hatta herhangi bir konu ile uğraşan kişinin erkek olmadığını belirtmek için o işin başına “kadın” takısını getirmemiz de bunun net...
31 Mart 2022
Markethinkers
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın