Blog

Instagram'da çekiliş yapmak için bilmeniz gerekenler

Instagram’da çekiliş yapmak, yeni takipçiler kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için son yıllarda oldukça popüler bir pazarlama çalışması olmaya başladı. Birçok marka, etkileşim yaratmak ve tüketicilere ulaşmak için bu yöntemi kullanıyor. Tabii ki bu çekilişlerden iyi sonuç almak için çekilişi yaparken de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Çekilişin sonuçlarını ve getirisini artırmak için dikkat etmeniz gerekenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenler

Çekilişin amacını belirleyin

Instagram çekiliş yapma sürecinde öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Her çekilişin farklı bir amacı olabilir ve sizin de bu amacı önceden belirlemeniz önemlidir. Instagram çekiliş ile şu amaçlardan birine ulaşmak isteyebilirsiniz:

  • Instagram’da takipçi kazanmak
  • Beğeni ve yorum almak
  • E-posta abonesi kazanmak
  • Blog içeriklerine yönlendirme yapmak
  • Web sitenize trafik çekmek

Bu amaçlardan birkaçını beraber kullanabileceğiniz gibi yaptığınız işe veya ihtiyacınız olan geri dönüşüme yönelik de çekilişler yapabilirsiniz.

İlgi çekici bir ödül belirleyin

Instagram’da çekiliş yapmak için ihtiyacınız olanlardan biri de ilgi çekici bir ödüldür. Çekilişe olan katılımı artırmak için ödülünüzü belirlemeniz ve çekiliş öncesinde katılımcılara ne sunacağınızı göstermeniz gerekir. Ödülün büyüklüğü katılımın da daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Belli ürünleri hediye edebileceğiniz gibi web sitenizdeki alışverişlerde geçerli olacak kupon paylaşımları da yapabilirsiniz. Hediye ürünlerin, kupon kodlarına kıyasla daha fazla tercih edildiğini de belirtelim.

Katılım koşullarını basit tutun

Instagram çekiliş sürecinde katılımı artırmak için katılım koşullarını da basit tutmanız önemli. Çok karmaşık katılım koşulları, kullanıcıları katılmaktan vazgeçirebilir. Bu sebeple de katılım için gerekli olan şartların birkaç adımda tamamlanabilir olması gerekir.

Çekilişlerde genellikle kullanılan yöntemlerde, katılım için gönderinin altına kullanıcıların arkadaşlarının etiketlemesi ve sayfayı takip etmesi istenmekte. Buna ek olarak birden fazla hesabın birleşerek yaptığı çekilişlerde, çekilişe katkı sağlayan hesapların da takip edilmesi istenmektedir. Bu ikinci yöntem genellikle influencer pazarlama çalışması yapan firmaların tercih ediliyor.

Çekiliş süresini kısa tutun

Instagram çekiliş sürecini çok uzun tutmak da yapılan yanlışlardan biridir. Süreç uzadığında kullanıcılar hızlı bir şekilde eyleme geçmezler. Onlara bir fırsatı kaçırma hissiyatını vermek için çekiliş süresini 1-3 gün ile sınırlı tutmanız gerekir. Bu süreç uzadığında katılım düşebilir. Eğer erişimi ve etkileşimi yüksek bir hesabınız varsa, katılımın daha yüksek olması için çekilişi 24 saat ile de sınırlayabilirsiniz.

Çekilişin tanıtımını yapın

Tanıtımını yapmadığınızda çekilişe katılımlar bir hayli düşük olabilir. Bu sebeple de Instagram çekilişi sürecini iyi yönetmeniz ve tanıtımını yapmanız gerekir. Eğer sadece bir sosyal ağ üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, diğer sosyal hesaplarınız üzerinde de bu çekilişini duyurusunu yapabilirsiniz.

Yaptığınız tanıtımlarda çekiliş tarihini ve ödülü de duyurmanız önemli olduğu gibi gönderilerinizin açıklama bölümünde katılım koşullarını ve bu çekilişin hangi sosyal ağlarda geçerli olduğunu da duyurmanız oldukça önemli.

Instagram üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, hikaye paylaşımlarınızda belli aralıklarla paylaşım yaparak, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Anket ve geri sayım özelliklerini kullanarak çekilişi daha cazip ve merak uyandıran bir hale getirebilirsiniz.

Kullandığınız Hashtaglere dikkat edin

Instagram’da çekiliş yaparken, hashtag kullanmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ancak çekilişiniz ve markanızla ilgili olabilecek ve markanızı takip edebilecek kitleleri hetirecek hashtagleri kullanmanız önemlidir. Doğru hashtagleri kullanmadığınızda, sizinle alakası olmayan kişilere ulaşmış olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adil bir şekilde çekilişi yapın

Çekiliş sonuçlarını açıklarken, sonuçların adil bir şekilde oluştuğunu da kullanıcılara göstermelisiniz. Instagram çekiliş sonuçlarını belirlemek için rastgele bir seçim yapmanız ve ekran görüntüsüyle bu sonucu da paylaşmalısınız.

Rastgele bir seçim yapmak için internet üzerinde farklı programlar bulunuyor. Bu programlardan birini kullanarak çekilişinizin sonuçlarını belirleyebilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!