fbpx

instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler özetle Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenleri bu yazımızda ele alacağız. Yazımızın sonunda da bir tane ücretsiz instagram çekiliş programı / instagram çekiliş yapma programı yani instagram çekiliş sitesi adresi vereceğiz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

instagram çekiliş yapma

Instagram’da çekiliş yapmak, yeni takipçiler kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için son yıllarda oldukça popüler bir pazarlama çalışması olmaya başladı. Birçok marka, etkileşim yaratmak ve tüketicilere ulaşmak için bu yöntemi kullanıyor. Tabii ki bu çekilişlerden iyi sonuç almak için çekilişi yaparken de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Çekilişin sonuçlarını ve getirisini artırmak için dikkat etmeniz gerekenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenler

Çekilişin amacını belirleyin

Instagram çekiliş yapma sürecinde öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Her çekilişin farklı bir amacı olabilir ve sizin de bu amacı önceden belirlemeniz önemlidir. Instagram çekiliş ile şu amaçlardan birine ulaşmak isteyebilirsiniz:

  • Instagram’da takipçi kazanmak
  • Beğeni ve yorum almak
  • E-posta abonesi kazanmak
  • Blog içeriklerine yönlendirme yapmak
  • Web sitenize trafik çekmek

Bu amaçlardan birkaçını beraber kullanabileceğiniz gibi yaptığınız işe veya ihtiyacınız olan geri dönüşüme yönelik de çekilişler yapabilirsiniz.

İlgi çekici bir ödül belirleyin

Instagram’da çekiliş yapmak için ihtiyacınız olanlardan biri de ilgi çekici bir ödüldür. Çekilişe olan katılımı artırmak için ödülünüzü belirlemeniz ve çekiliş öncesinde katılımcılara ne sunacağınızı göstermeniz gerekir. Ödülün büyüklüğü katılımın da daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Belli ürünleri hediye edebileceğiniz gibi web sitenizdeki alışverişlerde geçerli olacak kupon paylaşımları da yapabilirsiniz. Hediye ürünlerin, kupon kodlarına kıyasla daha fazla tercih edildiğini de belirtelim.

Katılım koşullarını basit tutun

Instagram çekiliş sürecinde katılımı artırmak için katılım koşullarını da basit tutmanız önemli. Çok karmaşık katılım koşulları, kullanıcıları katılmaktan vazgeçirebilir. Bu sebeple de katılım için gerekli olan şartların birkaç adımda tamamlanabilir olması gerekir.

Çekilişlerde genellikle kullanılan yöntemlerde, katılım için gönderinin altına kullanıcıların arkadaşlarının etiketlemesi ve sayfayı takip etmesi istenmekte. Buna ek olarak birden fazla hesabın birleşerek yaptığı çekilişlerde, çekilişe katkı sağlayan hesapların da takip edilmesi istenmektedir. Bu ikinci yöntem genellikle influencer pazarlama çalışması yapan firmaların tercih ediliyor.

Çekiliş süresini kısa tutun

Instagram çekiliş sürecini çok uzun tutmak da yapılan yanlışlardan biridir. Süreç uzadığında kullanıcılar hızlı bir şekilde eyleme geçmezler. Onlara bir fırsatı kaçırma hissiyatını vermek için çekiliş süresini 1-3 gün ile sınırlı tutmanız gerekir. Bu süreç uzadığında katılım düşebilir. Eğer erişimi ve etkileşimi yüksek bir hesabınız varsa, katılımın daha yüksek olması için çekilişi 24 saat ile de sınırlayabilirsiniz.

Çekilişin tanıtımını yapın

Tanıtımını yapmadığınızda çekilişe katılımlar bir hayli düşük olabilir. Bu sebeple de Instagram çekilişi sürecini iyi yönetmeniz ve tanıtımını yapmanız gerekir. Eğer sadece bir sosyal ağ üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, diğer sosyal hesaplarınız üzerinde de bu çekilişini duyurusunu yapabilirsiniz.

Yaptığınız tanıtımlarda çekiliş tarihini ve ödülü de duyurmanız önemli olduğu gibi gönderilerinizin açıklama bölümünde katılım koşullarını ve bu çekilişin hangi sosyal ağlarda geçerli olduğunu da duyurmanız oldukça önemli.

“instagram

Instagram üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, hikaye paylaşımlarınızda belli aralıklarla paylaşım yaparak, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Anket ve geri sayım özelliklerini kullanarak çekilişi daha cazip ve merak uyandıran bir hale getirebilirsiniz.

Kullandığınız Hashtaglere dikkat edin

Instagram’da çekiliş yaparken, hashtag kullanmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ancak çekilişiniz ve markanızla ilgili olabilecek ve markanızı takip edebilecek kitleleri hetirecek hashtagleri kullanmanız önemlidir. Doğru hashtagleri kullanmadığınızda, sizinle alakası olmayan kişilere ulaşmış olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adil bir şekilde çekilişi yapın | instagram çekiliş sonucu belirleme

instagram çekiliş sonucu belirlemede ve instagram çekiliş sonuçlarını açıklamada, sonuçların adil bir şekilde oluştuğunu da kullanıcılara göstermelisiniz. Instagram çekiliş sonuçlarını belirlemek için rastgele bir seçim yapmanız ve ekran görüntüsüyle bu sonucu da paylaşmalısınız.

Rastgele bir seçim yapmak için internet üzerinde farklı çekiliş yapma sitesi / çekiliş yapma programı (instagram çekiliş yapma programı ücretsiz) bulunuyor. Bu programlardan birini kullanarak instagram çekilişinizi ücretsiz bir şekilde yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook Reklam Stratejilerinde Mutlaka Kullanmanız Gerekenler
Facebook reklam stratejileri nelerdir, facebookta reklam vermek / facebook'a reklam vermede dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, facebook hedef kitle seçimi ve daha fazlası bu yazıda. Facebook Reklam Stratejileri Facebook reklamları...
3 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmelerin haftalık yapabileceği profesyonel SEO çalışmaları
Küçük işletmeler, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırmak için profesyonel SEO çalışmalarına ihtiyaç duyarlar. Bir SEO ajansı ile çalışmak ve bu işleri dışardan hizmet alarak yaptırmak maliyetli olabileceği için de...
9 Eylül 2019
Sinan Oypan
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Hedef Pazar Nedir? Hedef E-Ticaret Pazarı Nasıl Seçilir?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı düşünüyorsanız ya da mevcut hizmet alanınızı/ürün gruplarınızı çeşitlendirmek istiyorsanız, bu durumda potansiyel müşterilerinizin hangi pazarda olduğuna iyi karar vermelisiniz. Bu karar, bir...
9 Mart 2021
Cenk Kanıkman
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Network kurarken bunları yapmaktan kaçınmalısınız
Geçtiğimiz günlerde network kurmanın öneminden bahsetmiştik. Bu rehberimizde de network kurarken nelere dikkat etmeniz gerektiği üzerinde duracağız. Sektörde tanıdığınız insanların sayısının fazla olması önemli olsa da...
7 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanızın ismi iş alanınızı daraltıyor mu?
E-ticaret firmanız için isim seçerken dikkatli olmanız ve yaptığınız işi yansıtan bir isim seçmeniz oldukça önemlidir. İsim bulma işlemi bir girişim kurulurken atılan ilk adımlardan biridir. İlk etapta yapılan planlar ve...
18 Nisan 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan