instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız gerekenler özetle Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenleri bu yazımızda ele alacağız. Yazımızın sonunda da bir tane ücretsiz instagram çekiliş programı / instagram çekiliş yapma programı yani instagram çekiliş sitesi adresi vereceğiz.

Instagram'da satış yapmak rehberi: Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler

instagram çekiliş yapma

Instagram’da çekiliş yapmak, yeni takipçiler kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için son yıllarda oldukça popüler bir pazarlama çalışması olmaya başladı. Birçok marka, etkileşim yaratmak ve tüketicilere ulaşmak için bu yöntemi kullanıyor. Tabii ki bu çekilişlerden iyi sonuç almak için çekilişi yaparken de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Çekilişin sonuçlarını ve getirisini artırmak için dikkat etmeniz gerekenleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenler

Çekilişin amacını belirleyin

Instagram çekiliş yapma sürecinde öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Her çekilişin farklı bir amacı olabilir ve sizin de bu amacı önceden belirlemeniz önemlidir. Instagram çekiliş ile şu amaçlardan birine ulaşmak isteyebilirsiniz:

  • Instagram’da takipçi kazanmak
  • Beğeni ve yorum almak
  • E-posta abonesi kazanmak
  • Blog içeriklerine yönlendirme yapmak
  • Web sitenize trafik çekmek

Bu amaçlardan birkaçını beraber kullanabileceğiniz gibi yaptığınız işe veya ihtiyacınız olan geri dönüşüme yönelik de çekilişler yapabilirsiniz.

İlgi çekici bir ödül belirleyin

Instagram’da çekiliş yapmak için ihtiyacınız olanlardan biri de ilgi çekici bir ödüldür. Çekilişe olan katılımı artırmak için ödülünüzü belirlemeniz ve çekiliş öncesinde katılımcılara ne sunacağınızı göstermeniz gerekir. Ödülün büyüklüğü katılımın da daha yüksek olmasını sağlayacaktır.

Belli ürünleri hediye edebileceğiniz gibi web sitenizdeki alışverişlerde geçerli olacak kupon paylaşımları da yapabilirsiniz. Hediye ürünlerin, kupon kodlarına kıyasla daha fazla tercih edildiğini de belirtelim.

Katılım koşullarını basit tutun

Instagram çekiliş sürecinde katılımı artırmak için katılım koşullarını da basit tutmanız önemli. Çok karmaşık katılım koşulları, kullanıcıları katılmaktan vazgeçirebilir. Bu sebeple de katılım için gerekli olan şartların birkaç adımda tamamlanabilir olması gerekir.

Çekilişlerde genellikle kullanılan yöntemlerde, katılım için gönderinin altına kullanıcıların arkadaşlarının etiketlemesi ve sayfayı takip etmesi istenmekte. Buna ek olarak birden fazla hesabın birleşerek yaptığı çekilişlerde, çekilişe katkı sağlayan hesapların da takip edilmesi istenmektedir. Bu ikinci yöntem genellikle influencer pazarlama çalışması yapan firmaların tercih ediliyor.

Çekiliş süresini kısa tutun

Instagram çekiliş sürecini çok uzun tutmak da yapılan yanlışlardan biridir. Süreç uzadığında kullanıcılar hızlı bir şekilde eyleme geçmezler. Onlara bir fırsatı kaçırma hissiyatını vermek için çekiliş süresini 1-3 gün ile sınırlı tutmanız gerekir. Bu süreç uzadığında katılım düşebilir. Eğer erişimi ve etkileşimi yüksek bir hesabınız varsa, katılımın daha yüksek olması için çekilişi 24 saat ile de sınırlayabilirsiniz.

Çekilişin tanıtımını yapın

Tanıtımını yapmadığınızda çekilişe katılımlar bir hayli düşük olabilir. Bu sebeple de Instagram çekilişi sürecini iyi yönetmeniz ve tanıtımını yapmanız gerekir. Eğer sadece bir sosyal ağ üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, diğer sosyal hesaplarınız üzerinde de bu çekilişini duyurusunu yapabilirsiniz.

Yaptığınız tanıtımlarda çekiliş tarihini ve ödülü de duyurmanız önemli olduğu gibi gönderilerinizin açıklama bölümünde katılım koşullarını ve bu çekilişin hangi sosyal ağlarda geçerli olduğunu da duyurmanız oldukça önemli.

“instagram

Instagram üzerinde bu çekilişi yapıyorsanız, hikaye paylaşımlarınızda belli aralıklarla paylaşım yaparak, kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz. Anket ve geri sayım özelliklerini kullanarak çekilişi daha cazip ve merak uyandıran bir hale getirebilirsiniz.

Kullandığınız Hashtaglere dikkat edin

Instagram’da çekiliş yaparken, hashtag kullanmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Ancak çekilişiniz ve markanızla ilgili olabilecek ve markanızı takip edebilecek kitleleri hetirecek hashtagleri kullanmanız önemlidir. Doğru hashtagleri kullanmadığınızda, sizinle alakası olmayan kişilere ulaşmış olabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adil bir şekilde çekilişi yapın | instagram çekiliş sonucu belirleme

instagram çekiliş sonucu belirlemede ve instagram çekiliş sonuçlarını açıklamada, sonuçların adil bir şekilde oluştuğunu da kullanıcılara göstermelisiniz. Instagram çekiliş sonuçlarını belirlemek için rastgele bir seçim yapmanız ve ekran görüntüsüyle bu sonucu da paylaşmalısınız.

Rastgele bir seçim yapmak için internet üzerinde farklı çekiliş yapma sitesi / çekiliş yapma programı (instagram çekiliş yapma programı ücretsiz) bulunuyor. Bu programlardan birini kullanarak instagram çekilişinizi ücretsiz bir şekilde yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün fotoğraf çekimini kendiniz nasıl yapabilirsiniz? | 2. Bölüm
Ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi, ...
10 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya paylaşımları, organik olarak belli bir erişim getirse de, sosyal ağların algoritmaları bu erişimleri engelleyebiliyor. Bu noktada da sosyal medya paylaşımları daha fazla etkileşim alsın diye küçük reklamlarla...
11 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı
IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı...
16 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan