instagram çekilişi yapmak | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 10.01.2023
instagram çekilişi yapmak | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

instagram çekiliş yapma

Instagram çekiliş yapmak, takipçi kazanmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça popüler bir çalışması oldu. Birçok marka, etkileşim yaratmak ve tüketicilere ulaşmak için bu yöntemi kullanıyor. Tabii ki bu çekilişlerden iyi sonuç almak için çekilişi yaparken de bazı konulara dikkat etmeniz gerekiyor. Ayrıca bu çekilişin sonuçlarını ve getirisini artırmak için dikkat etmeniz gerekenleri de bu rehberimizde ele alınacaktır.

İlgili rehber: Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın

Instagram’da çekiliş yaparken bilmeniz gerekenler

Çekilişin amacını belirleyin

Instagram çekiliş yapma sürecinde öncelikle amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Her çekilişin farklı bir amacı olabilir ve sizin de bu amacı önceden belirlemeniz önemlidir. Instagram çekiliş ile şu amaçlardan birine ulaşmak istenebilmektedir:

  • Instagram’da takipçi kazanmak
  • Beğeni ve yorum almak
  • E-posta abonesi kazanmak
  • Blog içeriklerine yönlendirme yapmak
  • Web sitenize trafik çekmek

Bu amaçlardan birkaçı beraber kullanılabilmektedir. Aynı zamanda yaptığınız işe veya ihtiyacınız olan geri dönüşüme yönelik de çekilişler yapılabilmektedir.

İlgi çekici bir ödül belirleyin

Instagram’da çekiliş yapmak için ihtiyacınız olanlardan biri de ilgi çekici bir ödüldür. Bu nedenle çekilişe olan katılımı artırmak için ödülünüzü belirlemeniz gerekir. Aynı zamanda çekiliş öncesinde katılımcılara ne sunacağınızı da göstermeniz gerekir. Ayrıca ödülün büyüklüğü katılımın da daha yüksek olmasını da sağlayacaktır.

Belli ürünleri hediye edilebileceği gibi web sitesindeki alışverişlerde geçerli olacak kupon paylaşımları da yapılabilmektedir. Aynı zamanda hediye ürünlerin, kupon kodlarına kıyasla daha fazla tercih edildiğini de belirtelim.

Katılım koşullarını basit tutun

Instagram çekiliş sürecinde katılımı artırmak için katılım koşullarını da basit tutmanız önemli. Çok karmaşık katılım koşulları, kullanıcıları katılmaktan vazgeçirebilmektedir. Bu nedenle de katılım için gerekli olan şartların birkaç adımda tamamlanabilir olması gerekir.

Çekilişlerde kullanıcılardan genellikle gönderinin altına arkadaşlarını etiketleyerek yorum yapması ve takip etmesi istenmektedir. Ayrıca birden fazla hesabın birleşerek yaptığı çekilişlerde, çekilişe katkı sağlayan hesapların da takip edilmesi istenmektedir. Bu ikinci yöntemi genellikle influencer pazarlama çalışması yapan firmalar tercih etmektedir.

Çekiliş süresini kısa tutun

Instagram çekiliş sürecini çok uzun tutmak da yapılan yanlışlardan biridir. Süreç uzadığında kullanıcılar hızlı bir şekilde eyleme geçmeyeceklerdir. Dolayısıyla onlara bir fırsatı kaçırma hissiyatını vermek için çekiliş süresini 1-3 gün ile sınırlı tutmanız gerekir. Eğer bu süreç uzarsa katılım düşebilmektedir. Eğer erişimi ve etkileşimi yüksek bir hesap varsa, katılımın daha yüksek olması için çekiliş 24 saat ile de sınırlanabilmektedir.

Çekilişin tanıtımını yapın

Tanıtımını yapmadığınızda çekilişe katılımlar bir hayli düşük olabiliyor. Böylelikle de Instagram çekilişi sürecini iyi yönetmeniz ve tanıtımını yapmanız gerekir. Eğer sadece bir sosyal ağ üzerinde bu çekilişi yapılıyorsa, diğer sosyal hesaplar üzerinden de bu çekilişin duyurusu yapılabilmektedir.

Yaptığınız tanıtımlarda çekiliş tarihini ve ödülü de duyurmanız oldukça önemlidir. Aynı zamanda gönderilerinizin açıklama bölümünde katılım koşullarını ve bu çekilişin hangi sosyal ağlarda geçerli olduğunu da duyurmanız oldukça önemlidir.

“instagram

Çekiliş instagram üzerinde yapılıyorsa hikaye paylaşımlarınızda belli aralıklarla paylaşım yaparak, kullanıcıların dikkati çekilecektir. Anket ve geri sayım özelliklerini kullanarak çekiliş daha cazip ve merak uyandıran bir hale getirilebilmektedir.

Kullandığınız Hashtaglere dikkat edin

Instagram’da çekiliş yaparken, hashtag kullanmanız, gönderilerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlamaktadır. Ancak çekilişiniz ve markanızla ilgili olabilecek ve markanızı takip edebilecek kitleleri getirecek hashtagleri kullanmanız önemlidir. Dolayısıyla doğru hashtagler kullanılmadığında istenilen kitleye ulaşılınamayacaktır.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Adil bir şekilde çekilişi yapın | instagram çekiliş sonucu belirleme

instagram çekiliş sonucu belirlemede ve instagram çekiliş sonuçlarını açıklamada, sonuçların adil bir şekilde oluştuğu da kullanıcılara gösterilmelidir. Dolayısıyla Instagram çekiliş sonuçlarını belirlemek için rastgele bir seçim yapılması ve ekran görüntüsüyle sonucun paylaşılması gerekmektedir.

Rastgele bir seçim yapmak için internet üzerinde farklı çekiliş yapma programı bulunmaktadır. Böylece bu programlardan biri kullanılarak instagram çekilişi ücretsiz bir şekilde yapılabilmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler