Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara yönlendirmeye başlıyor.

Canlı yayın yapmanın kolaylaşması ve ulaşılabilir olması da farklı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için de bazı kapıları aralamaya başlıyor. Daha önceki rehberlerimizde canlı yayın yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Instagram üzerinden adım adım canlı yayın nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

1. Adım

Öncelikle Instagram’ın en güncel versiyonunu kullandığınızdan emin olmanız gerekiyor. Eğer güncellemeleri manuel olarak yapıyorsanız, uygulama mağazası üzerinden Instagram’ın en güncel versiyonuna güncelleme yapın. Eğer uygulamanız güncelse bu aşamayı atlayabilirsiniz.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yaptıktan sonra, hikaye paylaşımı yapılan ekrana geçmeniz gerekiyor. Bunun için de aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi, sol üst tarafta bulunan kamera ikonuna tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-1

3. Adım

Hikaye paylaşım ekranına geçtiğinizde, ekranın alt tarafında farklı seçenekler göreceksiniz. "Canlı", “Normal” “Boomerang” gibi farklı seçenekler bulunuyor. Canlı yayın için, alttaki “Canlı” yazısına tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-2

4. Adım

Canlı yayın ekranına geçtikten sonra, yine ekranın alt bölümünde “Canlı Yayını Başlat” butonunu göreceksiniz. Yayını başlatmadan önce, ekranın üst bölümünde bulunan “Zil” ikonunun aktif olduğundan emin olun. Bu ikon, canlı yayına başladığınızda, takipçilerinize bir bildirim göndermektedir. Böylelikle canlı yayına geçtiğinizde, takipçileriniz kendilerine gelen bildirim aracılığı ile yayınınızdan haberdar olabilirler.

insta-canli-yayin-3

5. Adım

Bildirim ayarlarını açtıktan sonra, canlı yayına başla dedikten sonra artık yayına başlayabilirsiniz. Ekran üzerinde kullanıcıların yaptıkları yayınları takip edebilirsiniz.

insta-canli-yayin-4

6. Adım

Yakın zamanda gelen güncelleme ile beraber Instagram canlı yayınları kaydederek, 24 saat daha bu yayınların görünür kalmasını sağlamaya başladı. Canlı yayınınızı bitirdikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda size canlı yayının kaydedilerek 24 saat boyunca yayında kalmasını isteyip istemediğinizi soruyor. Dilerseniz yayını sonlandırdıktan sonra silebilir, dilerseniz de 24 saat daha bu yayını takipçilerinize gösterebilirsiniz. Yayın sırasında tüm takipçilerinizin bu yayını görmeme ihtimalini göz önünde bulundurarak, 24 saatlik süre boyunca bu yayınları göstermeye devam etmeniz, farklı zaman dilimlerinde yayınlarınızın izlenmesine yardımcı olur.

insta-canli-yayin-5

Instagram üzerinden canlı yayın yapmak için bilmeniz gerekenler bunlar. Kendi yayın konseptlerinizi oluşturarak, farklı amaçlar için canlı yayınlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilir ve pazarlama aracı olarak Instagram Canlı özelliğini kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?
Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun...
21 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook'da Takipçi Arttırma İpuçları
Facebook takipçi kasma (face takipçi kasma) diğer bir deyişle facebook takipçi arttırma, facebook takipçi açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Facebook üzerinde açmış olduğunuz sayfanızın çok fazla sayıda kişi...
13 Mart 2014
Savaş Çetinkaya
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
İnternet üzerinden mobilya satışı hakkında bilinmesi gerekenler
-ticaret sektörüne baktığımız zaman büyük mobilya firmalarının sanal mağazacılık alanında da geliştiklerini görüyoruz. Müşterilerin internet kanalına talepleri gün geçtikçe artıyor. Aynı durum büyük mağazalarda olduğu...
7 Ekim 2017
IdeaSoft
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan