Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

20 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara yönlendirmeye başlıyor.

Canlı yayın yapmanın kolaylaşması ve ulaşılabilir olması da farklı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için de bazı kapıları aralamaya başlıyor. Daha önceki rehberlerimizde canlı yayın yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Instagram üzerinden adım adım canlı yayın nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

1. Adım

Öncelikle Instagram’ın en güncel versiyonunu kullandığınızdan emin olmanız gerekiyor. Eğer güncellemeleri manuel olarak yapıyorsanız, uygulama mağazası üzerinden Instagram’ın en güncel versiyonuna güncelleme yapın. Eğer uygulamanız güncelse bu aşamayı atlayabilirsiniz.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yaptıktan sonra, hikaye paylaşımı yapılan ekrana geçmeniz gerekiyor. Bunun için de aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi, sol üst tarafta bulunan kamera ikonuna tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-1

3. Adım

Hikaye paylaşım ekranına geçtiğinizde, ekranın alt tarafında farklı seçenekler göreceksiniz. "Canlı", “Normal” “Boomerang” gibi farklı seçenekler bulunuyor. Canlı yayın için, alttaki “Canlı” yazısına tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-2

4. Adım

Canlı yayın ekranına geçtikten sonra, yine ekranın alt bölümünde “Canlı Yayını Başlat” butonunu göreceksiniz. Yayını başlatmadan önce, ekranın üst bölümünde bulunan “Zil” ikonunun aktif olduğundan emin olun. Bu ikon, canlı yayına başladığınızda, takipçilerinize bir bildirim göndermektedir. Böylelikle canlı yayına geçtiğinizde, takipçileriniz kendilerine gelen bildirim aracılığı ile yayınınızdan haberdar olabilirler.

insta-canli-yayin-3

5. Adım

Bildirim ayarlarını açtıktan sonra, canlı yayına başla dedikten sonra artık yayına başlayabilirsiniz. Ekran üzerinde kullanıcıların yaptıkları yayınları takip edebilirsiniz.

insta-canli-yayin-4

6. Adım

Yakın zamanda gelen güncelleme ile beraber Instagram canlı yayınları kaydederek, 24 saat daha bu yayınların görünür kalmasını sağlamaya başladı. Canlı yayınınızı bitirdikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda size canlı yayının kaydedilerek 24 saat boyunca yayında kalmasını isteyip istemediğinizi soruyor. Dilerseniz yayını sonlandırdıktan sonra silebilir, dilerseniz de 24 saat daha bu yayını takipçilerinize gösterebilirsiniz. Yayın sırasında tüm takipçilerinizin bu yayını görmeme ihtimalini göz önünde bulundurarak, 24 saatlik süre boyunca bu yayınları göstermeye devam etmeniz, farklı zaman dilimlerinde yayınlarınızın izlenmesine yardımcı olur.

insta-canli-yayin-5

Instagram üzerinden canlı yayın yapmak için bilmeniz gerekenler bunlar. Kendi yayın konseptlerinizi oluşturarak, farklı amaçlar için canlı yayınlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilir ve pazarlama aracı olarak Instagram Canlı özelliğini kullanabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizde müşteri deneyimini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Kaliteli bir müşteri deneyimi sunmak uzun vadede e-ticaret şirketinizin başarılı ve karlı olmasında önemli bir role sahiptir. Müşteri memnuniyetini artırmak başarınızı artımanın yanı sıra sadık müşteri kitlelerine...
15 Mayıs 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
İbrahim Çelebi
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Video pazarlamada ölçümlenmesi gereken 7 metrik
Video içerik üretiminin artışıyla beraber birçok firma Youtube, Facebook ve Instagram üzerinde video içeriklerini öne çıkartmaya başladı. Etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının görsel ve yazılı içeriklere kıyasla daha fazla...
6 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
Günümüzde içerik pazarlama çalışmalarının durumu (İnfografik | 2019)
Günümüzde içerik pazarlama, firmalar ve reklam verenler için oldukça önemli pazarlama kanallarından biri olmaya devam ediyor. Kullanıcılara farklı içeriklerle ulaşmak, SEO odaklı içeriklerle organik olarak web siteye trafik çekmek,...
7 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan