Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara yönlendirmeye başlıyor.

Canlı yayın yapmanın kolaylaşması ve ulaşılabilir olması da farklı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için de bazı kapıları aralamaya başlıyor. Daha önceki rehberlerimizde canlı yayın yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Instagram üzerinden adım adım canlı yayın nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

1. Adım

Öncelikle Instagram’ın en güncel versiyonunu kullandığınızdan emin olmanız gerekiyor. Eğer güncellemeleri manuel olarak yapıyorsanız, uygulama mağazası üzerinden Instagram’ın en güncel versiyonuna güncelleme yapın. Eğer uygulamanız güncelse bu aşamayı atlayabilirsiniz.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yaptıktan sonra, hikaye paylaşımı yapılan ekrana geçmeniz gerekiyor. Bunun için de aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi, sol üst tarafta bulunan kamera ikonuna tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-1

3. Adım

Hikaye paylaşım ekranına geçtiğinizde, ekranın alt tarafında farklı seçenekler göreceksiniz. "Canlı", “Normal” “Boomerang” gibi farklı seçenekler bulunuyor. Canlı yayın için, alttaki “Canlı” yazısına tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-2

4. Adım

Canlı yayın ekranına geçtikten sonra, yine ekranın alt bölümünde “Canlı Yayını Başlat” butonunu göreceksiniz. Yayını başlatmadan önce, ekranın üst bölümünde bulunan “Zil” ikonunun aktif olduğundan emin olun. Bu ikon, canlı yayına başladığınızda, takipçilerinize bir bildirim göndermektedir. Böylelikle canlı yayına geçtiğinizde, takipçileriniz kendilerine gelen bildirim aracılığı ile yayınınızdan haberdar olabilirler.

insta-canli-yayin-3

5. Adım

Bildirim ayarlarını açtıktan sonra, canlı yayına başla dedikten sonra artık yayına başlayabilirsiniz. Ekran üzerinde kullanıcıların yaptıkları yayınları takip edebilirsiniz.

insta-canli-yayin-4

6. Adım

Yakın zamanda gelen güncelleme ile beraber Instagram canlı yayınları kaydederek, 24 saat daha bu yayınların görünür kalmasını sağlamaya başladı. Canlı yayınınızı bitirdikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda size canlı yayının kaydedilerek 24 saat boyunca yayında kalmasını isteyip istemediğinizi soruyor. Dilerseniz yayını sonlandırdıktan sonra silebilir, dilerseniz de 24 saat daha bu yayını takipçilerinize gösterebilirsiniz. Yayın sırasında tüm takipçilerinizin bu yayını görmeme ihtimalini göz önünde bulundurarak, 24 saatlik süre boyunca bu yayınları göstermeye devam etmeniz, farklı zaman dilimlerinde yayınlarınızın izlenmesine yardımcı olur.

insta-canli-yayin-5

Instagram üzerinden canlı yayın yapmak için bilmeniz gerekenler bunlar. Kendi yayın konseptlerinizi oluşturarak, farklı amaçlar için canlı yayınlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilir ve pazarlama aracı olarak Instagram Canlı özelliğini kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
E-ticaret şirketleri için TV reklamlarının avantaj ve dezavantajları
Tanıtım çalışmalarında TV reklamları uzun süredir en önemli araçlardan biri olarak biliniyor. E-ticaret şirketleri markalarını geniş kitlelere duyurmak ve TV seyircilerine ulaşmak için de TV reklamları vererek, pazarlama...
11 Kasım 2018
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
Rakiplerinizi analiz ederek ürün ve kampanya kalitenizi nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette rakip analizi yapmak, rakip firmaların reklam ve pazarlama çalışmalarını incelemek ve araştırmalardan geri bildirimler çıkartmak kendi iş stratejilerinizi daha iyi hale getirmenize yardımcı olur. Sektörde sizden daha iyi...
12 Nisan 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazadan online mağaza geçişinde bilmeniz gerekenler
Fiziki mağazası olanlar, online mağaza açarak internet üzerinde satış yapabilir ve yeni hedef kitlelere ulaşarak e-ticaretin avantajlarından yararlanabilirler. Uzun süredir fiziki mağazanız olabilir ve ticaret ile ilgili birçok konuyu...
7 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan