fbpx

Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

20 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara yönlendirmeye başlıyor.

Canlı yayın yapmanın kolaylaşması ve ulaşılabilir olması da farklı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için de bazı kapıları aralamaya başlıyor. Daha önceki rehberlerimizde canlı yayın yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Instagram üzerinden adım adım canlı yayın nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

1. Adım

Öncelikle Instagram’ın en güncel versiyonunu kullandığınızdan emin olmanız gerekiyor. Eğer güncellemeleri manuel olarak yapıyorsanız, uygulama mağazası üzerinden Instagram’ın en güncel versiyonuna güncelleme yapın. Eğer uygulamanız güncelse bu aşamayı atlayabilirsiniz.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yaptıktan sonra, hikaye paylaşımı yapılan ekrana geçmeniz gerekiyor. Bunun için de aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi, sol üst tarafta bulunan kamera ikonuna tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-1

3. Adım

Hikaye paylaşım ekranına geçtiğinizde, ekranın alt tarafında farklı seçenekler göreceksiniz. "Canlı", “Normal” “Boomerang” gibi farklı seçenekler bulunuyor. Canlı yayın için, alttaki “Canlı” yazısına tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-2

4. Adım

Canlı yayın ekranına geçtikten sonra, yine ekranın alt bölümünde “Canlı Yayını Başlat” butonunu göreceksiniz. Yayını başlatmadan önce, ekranın üst bölümünde bulunan “Zil” ikonunun aktif olduğundan emin olun. Bu ikon, canlı yayına başladığınızda, takipçilerinize bir bildirim göndermektedir. Böylelikle canlı yayına geçtiğinizde, takipçileriniz kendilerine gelen bildirim aracılığı ile yayınınızdan haberdar olabilirler.

insta-canli-yayin-3

5. Adım

Bildirim ayarlarını açtıktan sonra, canlı yayına başla dedikten sonra artık yayına başlayabilirsiniz. Ekran üzerinde kullanıcıların yaptıkları yayınları takip edebilirsiniz.

insta-canli-yayin-4

6. Adım

Yakın zamanda gelen güncelleme ile beraber Instagram canlı yayınları kaydederek, 24 saat daha bu yayınların görünür kalmasını sağlamaya başladı. Canlı yayınınızı bitirdikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda size canlı yayının kaydedilerek 24 saat boyunca yayında kalmasını isteyip istemediğinizi soruyor. Dilerseniz yayını sonlandırdıktan sonra silebilir, dilerseniz de 24 saat daha bu yayını takipçilerinize gösterebilirsiniz. Yayın sırasında tüm takipçilerinizin bu yayını görmeme ihtimalini göz önünde bulundurarak, 24 saatlik süre boyunca bu yayınları göstermeye devam etmeniz, farklı zaman dilimlerinde yayınlarınızın izlenmesine yardımcı olur.

insta-canli-yayin-5

Instagram üzerinden canlı yayın yapmak için bilmeniz gerekenler bunlar. Kendi yayın konseptlerinizi oluşturarak, farklı amaçlar için canlı yayınlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilir ve pazarlama aracı olarak Instagram Canlı özelliğini kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
eBay'de Satış Yapmak Rehberi 2021
eBay'de Satış Yapmak adlı bu kapsamlı e ticaret rehberimizde ebay de ürün satmak için gerekenler nelerdir, ebaydan nasıl satış yapılır, ebay dropshipping yani özetle ebay store üzerinden ebay satış yapmak / ebay ürün satmak ile...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek için yapılması gerekenler
E-posta pazarlamada üyelikten çıkma oranlarını düşürmek başarılı bir emailing yönetimi için çok önemlidir. E-posta pazarlama çalışmaları yaparken, abone listelerinizden çıkan kullanıcılar olabilir. Her firma bu durumla...
17 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?
Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek,...
9 Nisan 2017
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin gönlünü kazandıraca bir teşekkürler notu nasıl hazırlayabilirsiniz?
E-ticarette tüketicilerle yakından ilişki kurabilmek, aradaki ilişkiyi kişiselleştirmek ve müşterilerin kendilerini özel hissetmelerini sağlamak, sadık müşteri kitleleri yaratmak için olmazsa olmaz detaylardan biri. Özenle...
8 Kasım 2017
Sinan Oypan