Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

20 Temmuz 2017
Sinan Oypan

Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara yönlendirmeye başlıyor.

Canlı yayın yapmanın kolaylaşması ve ulaşılabilir olması da farklı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için de bazı kapıları aralamaya başlıyor. Daha önceki rehberlerimizde canlı yayın yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Instagram üzerinden adım adım canlı yayın nasıl yapabileceğinizi ele alıyor olacağız.

1. Adım

Öncelikle Instagram’ın en güncel versiyonunu kullandığınızdan emin olmanız gerekiyor. Eğer güncellemeleri manuel olarak yapıyorsanız, uygulama mağazası üzerinden Instagram’ın en güncel versiyonuna güncelleme yapın. Eğer uygulamanız güncelse bu aşamayı atlayabilirsiniz.

2. Adım

Instagram hesabınıza giriş yaptıktan sonra, hikaye paylaşımı yapılan ekrana geçmeniz gerekiyor. Bunun için de aşağıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi, sol üst tarafta bulunan kamera ikonuna tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-1

3. Adım

Hikaye paylaşım ekranına geçtiğinizde, ekranın alt tarafında farklı seçenekler göreceksiniz. "Canlı", “Normal” “Boomerang” gibi farklı seçenekler bulunuyor. Canlı yayın için, alttaki “Canlı” yazısına tıklamanız gerekiyor.

insta-canli-yayin-2

4. Adım

Canlı yayın ekranına geçtikten sonra, yine ekranın alt bölümünde “Canlı Yayını Başlat” butonunu göreceksiniz. Yayını başlatmadan önce, ekranın üst bölümünde bulunan “Zil” ikonunun aktif olduğundan emin olun. Bu ikon, canlı yayına başladığınızda, takipçilerinize bir bildirim göndermektedir. Böylelikle canlı yayına geçtiğinizde, takipçileriniz kendilerine gelen bildirim aracılığı ile yayınınızdan haberdar olabilirler.

insta-canli-yayin-3

5. Adım

Bildirim ayarlarını açtıktan sonra, canlı yayına başla dedikten sonra artık yayına başlayabilirsiniz. Ekran üzerinde kullanıcıların yaptıkları yayınları takip edebilirsiniz.

insta-canli-yayin-4

6. Adım

Yakın zamanda gelen güncelleme ile beraber Instagram canlı yayınları kaydederek, 24 saat daha bu yayınların görünür kalmasını sağlamaya başladı. Canlı yayınınızı bitirdikten sonra karşınıza aşağıdaki gibi bir ekran gelecek. Bu ekranda size canlı yayının kaydedilerek 24 saat boyunca yayında kalmasını isteyip istemediğinizi soruyor. Dilerseniz yayını sonlandırdıktan sonra silebilir, dilerseniz de 24 saat daha bu yayını takipçilerinize gösterebilirsiniz. Yayın sırasında tüm takipçilerinizin bu yayını görmeme ihtimalini göz önünde bulundurarak, 24 saatlik süre boyunca bu yayınları göstermeye devam etmeniz, farklı zaman dilimlerinde yayınlarınızın izlenmesine yardımcı olur.

insta-canli-yayin-5

Instagram üzerinden canlı yayın yapmak için bilmeniz gerekenler bunlar. Kendi yayın konseptlerinizi oluşturarak, farklı amaçlar için canlı yayınlar yaparak, takipçilerinizle etkileşime girebilir ve pazarlama aracı olarak Instagram Canlı özelliğini kullanabilirsiniz.

Instagram Konulu Diğer Yazılar

Gelin e-ticaret platformumuzu 15 gün boyunca ücretsiz olarak deneyin ve online mağazanız ile birlikte satış başarınızı daha da yukarılara taşıyalım.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook paylaşımları için doğru zamanlama
Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nedir? Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok, Facebook paylaşımları için doğru zamanlama nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabını bu yazımızda. Facebook...
8 Mayıs 2017
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için depo yönetimi ipuçları
Depo yönetimi yani depo düzeni nasıl olmalı, depo düzenleme tekniklerinde nelere dikkat edilmeli, depo raf düzeni nasıl olmalı; özetle depo iş süreçleri ve depo kuralları bu yazımızda. E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri...
15 Haziran 2016
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan