İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

27 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı yayın yaparken de bazı önemli unsurlara dikkat etmekte fayda var. Özellikle yayına başlamadan önce bazı ön hazırlıkları yapmak, yayın kalitesini artıracağı gibi takipçilerinizin de yayınınızdan haberdar olmalarını sağlar.

Instagram canlı yayın rehberi

Yayın kalitesini artırma ipuçları

Instagram yayınları yaparken, yayın kalitenizi artırmanız, bağlantı aksaklıklarını ya da yayın sırasında yaşanabilecek küçük problemlerin önüne geçerek, takipçilerinize daha kaliteli bir içerik sunmanıza yardımcı olur.

Telefonunuzu yayına hazırlayın: Öncelikli olarak telefonunuzu yayına hazırlamanız önemli. Instagram canlı yayın sırasında, telefonunuza bildirimlerin ya da aramaların gelmesini engellemek için, telefonunuzun ayarlarına girerek, “Rahatsız Etme” seçeneğini aktive etmeniz önemli. Böylelikle yayın sırasında, bağlantınızı kesecek bildirim ya da aramaları almamış olursunuz.

Canlı yayın materyallerinizi hazırlayın: Canlı yayın sırasında belli bir konu hakkında konuşacaksanız, bir ürün tanıtımı yapacaksanız, soru cevap etkiliği düzenleyerek belli sorulara yanıt verecekseniz ya da röportaj yapacaksanız, bu süreçte size lazım olacak olan materyallerinizi de hazırlamanız önemli. Böylelikle yayın sırasında, önemli maddeleri unutmadan yayınızı yapabilirsiniz.

Teknik konudaki ipuçları: Teknik sorunlar yaşamamak için de bazı önlemler almanız gerekir. Öncelikli olarak yayınızın kesintisiz olması için internet bağlantınızı güçlendirmeniz ya da bağlantı hızının güçlü olduğu bir yerde çekim yapmanız önemli. Bunun yanı sıra ses kalitenizi artırmak için harici bir mikrofon kullanabilir ya da akıllı telefonunuzun kulaklık ve mikrofonunu kullanarak daha net bir ses yayını yapabilirsiniz. Son olarak da yayın sırasında telefonunuzu sürekli olarak elinizde tutmamak için bir tripod alabilirsiniz. Telefonunuzu tripoda sabitleyerek, sarsıntısız bir görüntü ile yayın yapabilirsiniz.

Yayına katılmaları için takipçilerinze bir sebep verin

Bugünlerde herkes Instagram canlı yayın yaptığı için, takipçilerinize yayınınıza katılmaları için bir sebep vermeniz gerekir. Bunun için canlı yayınlarınızda, başka yerde bulamayacakları bazı özel içerikleri onlara sunmanızda fayda var. Bu özel içerikler, ünlü biriyle bir röportaj olabileceği gibi, bir indirim kuponu ya da hediye de olabilir. Bunun yanı sıra sadece canlı yayınlarınıza özel sunduğunuz bazı bilgileri de paylaşmayı deneyebilirsiniz.

Aciliyet hissi yaratmak, soru cevap etkinlikleri düzenlemek, indirim ya da fırsatları canlı yayın katılımcılarına özel yapmak, yayınınıza katılımları artırmanıza yardımcı olacak etkenler arasında yer almakta.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Katılımı artırmak için, canlı yayın öncesinde Instagram Hikaye paylaşımlarında anket ve soru paylaşımları yaparak, canlı yayında bu sorulara yanıt vereceğinizi de duyurabilirsiniz. Farklı içeriklerin yer aldığı canlı yayınlar yapabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi de aşağıdaki yazımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Instagram canlı yayın öncesi duyurularınızı yapın

Instagram canlı yayın yapmadan önce, takipçilerinize duyurular yapmanız da önemlidir. Böylelikle canlı yayın içeriğinizi, neler konuşacağınızı ve ne zaman bu yayını yapacağınızı onlara duyurma şansınız olur. Bu da yayınlarınıza katılımlarınızı artırmanızı kolaylaştıracaktır.

Duyurularınızı yaparken, canlı yayına özel bir grafik ya da fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Instagram hikayeler üzerinde bu paylaşımları yaparak, takipçilerinizi bilgilendirebilir ve yine hikaye üzerinde geri sayım özelliğini kullanarak, yayına kalan zamanı gösterebilirsiniz. Buna ek olarak, diğer sosyal medya hesaplarınız üzerinde de canlı yayınınızı duyurabilir ve buradaki takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekmeye çalışabilirsiniz.

Canlı yayınlarınızı yeniden kullanın

Instagram canlı yayın yaptığınızda, bu yayınları sonrasında tekrar kullanabilmektesiniz. Bu içeriklerin güzel yanlarından biri de yayını bitirken, bu yayını Hikaye olarak paylaşmak isteyip istemediğinizi sormakta. Bunu hikaye olarak paylaştığınızda, canlı yayın sonrasında bu yayınlarınız, yayına katılmamış kişiler tarafından da görüntülenebilmekte.

Hikaye olarak paylaşmanın ardından, bu canlı yayın hikayesini Instagram profilinizde öne çıkan hikayeler bölümüne ekleyerek, profilinizi ziyaret edenlerin de bu yayınları görmelerini sağlayabilirsiniz. Yaptığınız tüm canlı yayınları tek bir öne çıkan bölümü altında toplayarak, canlı yayınlarınızın kalıcı olarak profilinizde görünmesini de sağlayabilirsiniz.

Instagram canlı yayınların

Instagram canlı yayın ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram canlı yayın neden önemli?

Günümüzdeki koşullar nedeniyle sosyal mesafenin artırılması ve evde kalma zorunluluğunun olması sebebiyle insanlar birbirleriyle iletişim için farklı alternatifler deniyor. Instagram canlı yayınlar da bunlardan biri. Tüketicilere ulaşmak, iletişiminizi güçlendirmek ve onlarla olan etkileşimlerinizi artırmak için canlı yayınları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra normal bir dönemde, bir kullanıcının ortalama Instagram süresi günde 53 dakika ve kullanıcıların yüzde 83’ü, Instagram’da vakit geçirirken yeni bir ürün keşfettiklerini belirtiyor. Bu sebeple de takipçilerinize ulaşabilmek ve onlara yeni bir şeyler sunmak için canlı yayınlardan yararlanabilirsiniz.

Instagram canlı yayın nasıl yapılır?

Instagram canlı yayınlarını yapmak, hikaye paylaşımı sürecine oldukça benzemekte. Instagram ana sayfanıza girdiğinizde sol üst bölümde bulunan kamera ikonuna tıkladığınızda Hikaye paylaşım bölümüne ulaşabiliyorsunuz. Burada altta bulunan farklı içerik türleri arasında seçim yaparak, “Canlı” bölümüne gelerek canlı yayınlarınızı başlatabilirsiniz. Adım adım, yayının nasıl yapılacağını görmek için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İşletmeler Instagram’da ne tür paylaşımlar yapabilir?

İşletmeler, Instagram canlı yayın haricinde, organik olarak trafik çekmek için zaman tünellerinde de ürün tanıtımları, kampanyalar, şirket içi fotoğraflar, şirket haberleri, kullanıcılardan gelen içerikler, eğlenceli fotoğraf ya da videolar gibi paylaşımlar yapabilirler. Bunun yanı sıra etkileşim ve takipçi artırmak için yarışma ya da çekilişler de yapabilirler.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü
Blog, sosyal medya, video yani kısaca içerik pazarlamanın her alanında kullanabileceğiniz birçok içerik türü bulunmaktadır. Doğru bir strateji ve kaliteli içerik üretimi ile beraber içerik pazarlama çalışmalarınızdan...
12 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go’dan öğrenilebilecek içerik pazarlama dersleri
Pokemon Go Temmuz ayında çıktığında ortalığı kasıp kavurmuştu. Hatta o dönemde Pokemon Go’yu e-ticaret ve fiziki mağazanız için nasıl kullanabileceğinize dair bir rehber yayınlamıştık. Şu sıralar biraz dilden düşmüş...
19 Eylül 2016
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan