fbpx

İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

27 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı yayın yaparken de bazı önemli unsurlara dikkat etmekte fayda var. Özellikle yayına başlamadan önce bazı ön hazırlıkları yapmak, yayın kalitesini artıracağı gibi takipçilerinizin de yayınınızdan haberdar olmalarını sağlar.

Instagram canlı yayın rehberi

Yayın kalitesini artırma ipuçları

Instagram yayınları yaparken, yayın kalitenizi artırmanız, bağlantı aksaklıklarını ya da yayın sırasında yaşanabilecek küçük problemlerin önüne geçerek, takipçilerinize daha kaliteli bir içerik sunmanıza yardımcı olur.

Telefonunuzu yayına hazırlayın: Öncelikli olarak telefonunuzu yayına hazırlamanız önemli. Instagram canlı yayın sırasında, telefonunuza bildirimlerin ya da aramaların gelmesini engellemek için, telefonunuzun ayarlarına girerek, “Rahatsız Etme” seçeneğini aktive etmeniz önemli. Böylelikle yayın sırasında, bağlantınızı kesecek bildirim ya da aramaları almamış olursunuz.

Canlı yayın materyallerinizi hazırlayın: Canlı yayın sırasında belli bir konu hakkında konuşacaksanız, bir ürün tanıtımı yapacaksanız, soru cevap etkiliği düzenleyerek belli sorulara yanıt verecekseniz ya da röportaj yapacaksanız, bu süreçte size lazım olacak olan materyallerinizi de hazırlamanız önemli. Böylelikle yayın sırasında, önemli maddeleri unutmadan yayınızı yapabilirsiniz.

Teknik konudaki ipuçları: Teknik sorunlar yaşamamak için de bazı önlemler almanız gerekir. Öncelikli olarak yayınızın kesintisiz olması için internet bağlantınızı güçlendirmeniz ya da bağlantı hızının güçlü olduğu bir yerde çekim yapmanız önemli. Bunun yanı sıra ses kalitenizi artırmak için harici bir mikrofon kullanabilir ya da akıllı telefonunuzun kulaklık ve mikrofonunu kullanarak daha net bir ses yayını yapabilirsiniz. Son olarak da yayın sırasında telefonunuzu sürekli olarak elinizde tutmamak için bir tripod alabilirsiniz. Telefonunuzu tripoda sabitleyerek, sarsıntısız bir görüntü ile yayın yapabilirsiniz.

Yayına katılmaları için takipçilerinze bir sebep verin

Bugünlerde herkes Instagram canlı yayın yaptığı için, takipçilerinize yayınınıza katılmaları için bir sebep vermeniz gerekir. Bunun için canlı yayınlarınızda, başka yerde bulamayacakları bazı özel içerikleri onlara sunmanızda fayda var. Bu özel içerikler, ünlü biriyle bir röportaj olabileceği gibi, bir indirim kuponu ya da hediye de olabilir. Bunun yanı sıra sadece canlı yayınlarınıza özel sunduğunuz bazı bilgileri de paylaşmayı deneyebilirsiniz.

Aciliyet hissi yaratmak, soru cevap etkinlikleri düzenlemek, indirim ya da fırsatları canlı yayın katılımcılarına özel yapmak, yayınınıza katılımları artırmanıza yardımcı olacak etkenler arasında yer almakta.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Katılımı artırmak için, canlı yayın öncesinde Instagram Hikaye paylaşımlarında anket ve soru paylaşımları yaparak, canlı yayında bu sorulara yanıt vereceğinizi de duyurabilirsiniz. Farklı içeriklerin yer aldığı canlı yayınlar yapabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi de aşağıdaki yazımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Instagram canlı yayın öncesi duyurularınızı yapın

Instagram canlı yayın yapmadan önce, takipçilerinize duyurular yapmanız da önemlidir. Böylelikle canlı yayın içeriğinizi, neler konuşacağınızı ve ne zaman bu yayını yapacağınızı onlara duyurma şansınız olur. Bu da yayınlarınıza katılımlarınızı artırmanızı kolaylaştıracaktır.

Duyurularınızı yaparken, canlı yayına özel bir grafik ya da fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Instagram hikayeler üzerinde bu paylaşımları yaparak, takipçilerinizi bilgilendirebilir ve yine hikaye üzerinde geri sayım özelliğini kullanarak, yayına kalan zamanı gösterebilirsiniz. Buna ek olarak, diğer sosyal medya hesaplarınız üzerinde de canlı yayınınızı duyurabilir ve buradaki takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekmeye çalışabilirsiniz.

Canlı yayınlarınızı yeniden kullanın

Instagram canlı yayın yaptığınızda, bu yayınları sonrasında tekrar kullanabilmektesiniz. Bu içeriklerin güzel yanlarından biri de yayını bitirken, bu yayını Hikaye olarak paylaşmak isteyip istemediğinizi sormakta. Bunu hikaye olarak paylaştığınızda, canlı yayın sonrasında bu yayınlarınız, yayına katılmamış kişiler tarafından da görüntülenebilmekte.

Hikaye olarak paylaşmanın ardından, bu canlı yayın hikayesini Instagram profilinizde öne çıkan hikayeler bölümüne ekleyerek, profilinizi ziyaret edenlerin de bu yayınları görmelerini sağlayabilirsiniz. Yaptığınız tüm canlı yayınları tek bir öne çıkan bölümü altında toplayarak, canlı yayınlarınızın kalıcı olarak profilinizde görünmesini de sağlayabilirsiniz.

Instagram canlı yayınların

Instagram canlı yayın ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram canlı yayın neden önemli?

Günümüzdeki koşullar nedeniyle sosyal mesafenin artırılması ve evde kalma zorunluluğunun olması sebebiyle insanlar birbirleriyle iletişim için farklı alternatifler deniyor. Instagram canlı yayınlar da bunlardan biri. Tüketicilere ulaşmak, iletişiminizi güçlendirmek ve onlarla olan etkileşimlerinizi artırmak için canlı yayınları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra normal bir dönemde, bir kullanıcının ortalama Instagram süresi günde 53 dakika ve kullanıcıların yüzde 83’ü, Instagram’da vakit geçirirken yeni bir ürün keşfettiklerini belirtiyor. Bu sebeple de takipçilerinize ulaşabilmek ve onlara yeni bir şeyler sunmak için canlı yayınlardan yararlanabilirsiniz.

Instagram canlı yayın nasıl yapılır?

Instagram canlı yayınlarını yapmak, hikaye paylaşımı sürecine oldukça benzemekte. Instagram ana sayfanıza girdiğinizde sol üst bölümde bulunan kamera ikonuna tıkladığınızda Hikaye paylaşım bölümüne ulaşabiliyorsunuz. Burada altta bulunan farklı içerik türleri arasında seçim yaparak, “Canlı” bölümüne gelerek canlı yayınlarınızı başlatabilirsiniz. Adım adım, yayının nasıl yapılacağını görmek için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İşletmeler Instagram’da ne tür paylaşımlar yapabilir?

İşletmeler, Instagram canlı yayın haricinde, organik olarak trafik çekmek için zaman tünellerinde de ürün tanıtımları, kampanyalar, şirket içi fotoğraflar, şirket haberleri, kullanıcılardan gelen içerikler, eğlenceli fotoğraf ya da videolar gibi paylaşımlar yapabilirler. Bunun yanı sıra etkileşim ve takipçi artırmak için yarışma ya da çekilişler de yapabilirler.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış nedir ve satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Çapraz satış, ticarette tüketicilerin yaptıkları alışveriş tutarını artırmaları için kullanılan satış taktiklerinden biridir ve ortalama sepet tutarını artırmak için de önemli bir taktiktir. Günlük hayatımızda birçok...
23 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfalarında sepeti terk etme oranlarını düşürmenizi sağlayacak ipuçları
E-ticaret firmalarının yaşadığı problemlerden biri de siteyi ziyaret eden ve beğendiği ürünleri sepetine ekleyen kullanıcıların ödeme işlemine geçmeden ya da ödeme işlemini yarıda bırakarak siteyi terk etmeleri ve böylelikle...
10 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan