İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi

27 Nisan 2020
Sinan Oypan

Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı yayın yaparken de bazı önemli unsurlara dikkat etmekte fayda var. Özellikle yayına başlamadan önce bazı ön hazırlıkları yapmak, yayın kalitesini artıracağı gibi takipçilerinizin de yayınınızdan haberdar olmalarını sağlar.

Instagram canlı yayın rehberi

Yayın kalitesini artırma ipuçları

Instagram yayınları yaparken, yayın kalitenizi artırmanız, bağlantı aksaklıklarını ya da yayın sırasında yaşanabilecek küçük problemlerin önüne geçerek, takipçilerinize daha kaliteli bir içerik sunmanıza yardımcı olur.

Telefonunuzu yayına hazırlayın: Öncelikli olarak telefonunuzu yayına hazırlamanız önemli. Instagram canlı yayın sırasında, telefonunuza bildirimlerin ya da aramaların gelmesini engellemek için, telefonunuzun ayarlarına girerek, “Rahatsız Etme” seçeneğini aktive etmeniz önemli. Böylelikle yayın sırasında, bağlantınızı kesecek bildirim ya da aramaları almamış olursunuz.

Canlı yayın materyallerinizi hazırlayın: Canlı yayın sırasında belli bir konu hakkında konuşacaksanız, bir ürün tanıtımı yapacaksanız, soru cevap etkiliği düzenleyerek belli sorulara yanıt verecekseniz ya da röportaj yapacaksanız, bu süreçte size lazım olacak olan materyallerinizi de hazırlamanız önemli. Böylelikle yayın sırasında, önemli maddeleri unutmadan yayınızı yapabilirsiniz.

Teknik konudaki ipuçları: Teknik sorunlar yaşamamak için de bazı önlemler almanız gerekir. Öncelikli olarak yayınızın kesintisiz olması için internet bağlantınızı güçlendirmeniz ya da bağlantı hızının güçlü olduğu bir yerde çekim yapmanız önemli. Bunun yanı sıra ses kalitenizi artırmak için harici bir mikrofon kullanabilir ya da akıllı telefonunuzun kulaklık ve mikrofonunu kullanarak daha net bir ses yayını yapabilirsiniz. Son olarak da yayın sırasında telefonunuzu sürekli olarak elinizde tutmamak için bir tripod alabilirsiniz. Telefonunuzu tripoda sabitleyerek, sarsıntısız bir görüntü ile yayın yapabilirsiniz.

Yayına katılmaları için takipçilerinze bir sebep verin

Bugünlerde herkes Instagram canlı yayın yaptığı için, takipçilerinize yayınınıza katılmaları için bir sebep vermeniz gerekir. Bunun için canlı yayınlarınızda, başka yerde bulamayacakları bazı özel içerikleri onlara sunmanızda fayda var. Bu özel içerikler, ünlü biriyle bir röportaj olabileceği gibi, bir indirim kuponu ya da hediye de olabilir. Bunun yanı sıra sadece canlı yayınlarınıza özel sunduğunuz bazı bilgileri de paylaşmayı deneyebilirsiniz.

Aciliyet hissi yaratmak, soru cevap etkinlikleri düzenlemek, indirim ya da fırsatları canlı yayın katılımcılarına özel yapmak, yayınınıza katılımları artırmanıza yardımcı olacak etkenler arasında yer almakta.

İlgili rehber: Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?

Katılımı artırmak için, canlı yayın öncesinde Instagram Hikaye paylaşımlarında anket ve soru paylaşımları yaparak, canlı yayında bu sorulara yanıt vereceğinizi de duyurabilirsiniz. Farklı içeriklerin yer aldığı canlı yayınlar yapabilirsiniz. Bu konu hakkında daha fazla bilgiyi de aşağıdaki yazımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Instagram canlı yayın öncesi duyurularınızı yapın

Instagram canlı yayın yapmadan önce, takipçilerinize duyurular yapmanız da önemlidir. Böylelikle canlı yayın içeriğinizi, neler konuşacağınızı ve ne zaman bu yayını yapacağınızı onlara duyurma şansınız olur. Bu da yayınlarınıza katılımlarınızı artırmanızı kolaylaştıracaktır.

Duyurularınızı yaparken, canlı yayına özel bir grafik ya da fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Instagram hikayeler üzerinde bu paylaşımları yaparak, takipçilerinizi bilgilendirebilir ve yine hikaye üzerinde geri sayım özelliğini kullanarak, yayına kalan zamanı gösterebilirsiniz. Buna ek olarak, diğer sosyal medya hesaplarınız üzerinde de canlı yayınınızı duyurabilir ve buradaki takipçilerinizi de Instagram hesabınıza çekmeye çalışabilirsiniz.

Canlı yayınlarınızı yeniden kullanın

Instagram canlı yayın yaptığınızda, bu yayınları sonrasında tekrar kullanabilmektesiniz. Bu içeriklerin güzel yanlarından biri de yayını bitirken, bu yayını Hikaye olarak paylaşmak isteyip istemediğinizi sormakta. Bunu hikaye olarak paylaştığınızda, canlı yayın sonrasında bu yayınlarınız, yayına katılmamış kişiler tarafından da görüntülenebilmekte.

Hikaye olarak paylaşmanın ardından, bu canlı yayın hikayesini Instagram profilinizde öne çıkan hikayeler bölümüne ekleyerek, profilinizi ziyaret edenlerin de bu yayınları görmelerini sağlayabilirsiniz. Yaptığınız tüm canlı yayınları tek bir öne çıkan bölümü altında toplayarak, canlı yayınlarınızın kalıcı olarak profilinizde görünmesini de sağlayabilirsiniz.

Instagram canlı yayınların

Instagram canlı yayın ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram canlı yayın neden önemli?

Günümüzdeki koşullar nedeniyle sosyal mesafenin artırılması ve evde kalma zorunluluğunun olması sebebiyle insanlar birbirleriyle iletişim için farklı alternatifler deniyor. Instagram canlı yayınlar da bunlardan biri. Tüketicilere ulaşmak, iletişiminizi güçlendirmek ve onlarla olan etkileşimlerinizi artırmak için canlı yayınları kullanabilirsiniz. Bunun yanı sıra normal bir dönemde, bir kullanıcının ortalama Instagram süresi günde 53 dakika ve kullanıcıların yüzde 83’ü, Instagram’da vakit geçirirken yeni bir ürün keşfettiklerini belirtiyor. Bu sebeple de takipçilerinize ulaşabilmek ve onlara yeni bir şeyler sunmak için canlı yayınlardan yararlanabilirsiniz.

Instagram canlı yayın nasıl yapılır?

Instagram canlı yayınlarını yapmak, hikaye paylaşımı sürecine oldukça benzemekte. Instagram ana sayfanıza girdiğinizde sol üst bölümde bulunan kamera ikonuna tıkladığınızda Hikaye paylaşım bölümüne ulaşabiliyorsunuz. Burada altta bulunan farklı içerik türleri arasında seçim yaparak, “Canlı” bölümüne gelerek canlı yayınlarınızı başlatabilirsiniz. Adım adım, yayının nasıl yapılacağını görmek için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

İşletmeler Instagram’da ne tür paylaşımlar yapabilir?

İşletmeler, Instagram canlı yayın haricinde, organik olarak trafik çekmek için zaman tünellerinde de ürün tanıtımları, kampanyalar, şirket içi fotoğraflar, şirket haberleri, kullanıcılardan gelen içerikler, eğlenceli fotoğraf ya da videolar gibi paylaşımlar yapabilirler. Bunun yanı sıra etkileşim ve takipçi artırmak için yarışma ya da çekilişler de yapabilirler.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
Gökçe Beyazaslan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?
Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi...
8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni ürün araştırma yöntemleri nelerdir?
İnternetten ürün satış yapmak isteyen ya da yeni ürünler bulmak isteyenler farklı araştırma yöntemleri kullanarak, satacak yeni ürünler bulabilirler. Yeni ve farklı ürünler, tüketicilere ulaşmak için etkili olacağı gibi...
9 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan