Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları

16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve dikkat etmek gerekiyor.

Instagram canlı destek ipuçları

Çalışma saatlerinizi net olarak belirtin

Sosyal medya 7/24 aktif olan bir yer ve bu sebeple de eğer 7/24 aktif olamayacaksanız, sosyal medya destek hizmeti için çalışma saatlerinizi net bir şekilde belirtmeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise Instagram canlı destek için talepte bulunan kullanıcılar hızlı bir şekilde dönüş beklediği için, onlara belli bir saat aralığı sunmanız ve bilgilendirmeniz gerekiyor. Profil sayfanız üzerinde hangi gün ve saatler arasında hizmet verdiğinizi yazarak, takipçilerinize hangi zaman aralıklarında destek sağlayacağınızın bilgisini sunmuş olursunuz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram canlı destek hizmetlerinizin kalitesini artırmak ve yanıt sürelerinizi artırmak için işletme profiline geçiş yapmanızın faydası var. Instagram’da reklam çalışmaları yapmak için işletme profiline geçmeniz gerekmektedir; ancak canlı destek hizmetleri verirken de işletme profiline geçtiğinizde, hızlı cevap ve hazır cevap özelliklerine de erişebiliyorsunuz. Bu sebeple de işletme profilinizin olması önemli. İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hazır cevap şablonlarından yararlanın

İşletme profiline geçtiğinizde hazır cevap şablonları hazırlayarak, sık sorulan sorulara hızlı yanıtlar vererek, destek sürenizi kısaltabilirsiniz. Hazır cevap ayarlarını yapmak için: Profil sayfasında > Ayarlar > İşletme > Hazır Yanıtlar adımlarını takip ederek, kendinize ait yanıtlarınızı hazırlayabilirsiniz. Bu özelliğin bir benzeri aynı zamanda Facebook mesaj ayarlarında da bulunmakta. Facebook mesajları ile destek sağlarken de bu hazır yanıtları hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu ayarların detaylarını da bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Mümkün oldukça hızlı yanıtlar verin

Instagram canlı destek hizmetleri sunarken, hızlı yanıt vermeniz de bir hayli önemli. Kullanıcılar, satış öncesi veya sonrasında destek için size ulaştıklarında hızlı bir şekide dönüş beklemekteler. İlk bir saat içerisinde müşterilerinize dönmeniz önemli. Bu sürenin uzaması memnuniyetsizliği artırabilmekte. Soyal ağlarda kullanıcılar, sizin ne kadar yoğun olduğunuz ya da birden fazla kişiye destek verebileceğnizi pek düşünmezler ve bu sebeple de mümkün olduğunca hızlı dönüş beklerler. Bu nedenle de hazır yanıtlar hazırlamanız, destek sürecinizi de hızlandıracaklardır.

Kullanıcıların dilinden konuşun

Instagram canlı destek hizmeti sunarken, mesaj atan kullanıcıların dilinden konuşmanız ve samimi davranımanız da bu süreçte önemli. Rahat ve hızlı bir şekilde iletişim kurabilmek için onların izlediği yaklaşımı takip edebilir ve onlarla bir bağ kuracak şekilde iletişiminizi kurabilirsiniz.

Samimi davranın

Kurumsal bir dil tercih edebilirsiniz; ancak kurusaml bir yaklaşımınız olsa da takipçilerinize karşı samimi davranmanız ve onların dertlerini anlamanızda fayda var. Empati yaparak yaklaşmanız, özellikle satış sonrasında destek isteyen ve ürünle ilgili sorun yaşayan kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onlara çözümler önermeniz daha mümkün olacaktır.

Gereken durumlarda telefonla iletişime geçin

Bazı sorunları mesajlar üzerinden çözmeniz pek mümkün değildir. Bu sebeple de çözümü zor olan ya da daha kapsamlı bir destek sunulması gereken durumlarda müşterilerinizin telefon numarasını talep ederek, onlara telefonla ulaşarak sorunlarını bu yolla da çözebilirsiniz. Özellikle de satış sonrasında karşılaşılabilecek sorunlarda telefonla iletişim daha iyi olabilir. Konuyu sosyal medyadan taşımanın yanı sıra daha hızlı bir şekilde de müşterinin sorununu anlayarak, ona çözüm önerileri sunabilirsiniz. Mesajlama süreci aynı zamanda bu tür durumlarda uzun sürebilir. Sürenin uzaması müşteri memnuniyetsizliğini artıracağı gibi sizin de vaktinizi fazlasıyla alacaktır. Bu sebeple de konuşmayı özel kanallara taşımak hem müşteri memnuniyetini artırmanıza hem de zamandan kazanmanıza da yardımcı olur.

Ekibinizi eğitin

Instagram canlı destek sunarken, bu çalışmaları bir ekiple beraber yapıyorsanız, ekibinizi de eğitmeniz gerekiyor. Ekibinizin aynı dili kullanması ve prosedürü uygulaması için belli bir eğitim hazırlamanızda da fayda var. Böylelikle standart bir iletişim şekli belirleyerek, tüm destek işlemlerinizi aynı şekilde sunabilirsiniz.

Belli bir standart ve sistem oluşturun

Ekibinizi eğitmek için kullanacağınız belli bir standart ve prosedür oluşturmanız da uzun vadede ekibinizi büyüttüğünüzde onlara da hızlı bir şekilde eğitim vermenize yardımcı olur. Yanıt süreleri, yanıt şekilleri, ekibinizin alabileceği inisiyatifler ve kullanacakları dil konusunda bir yol haritası hazırlayarak, iletişim sisteminizi de standarda oturtabilirsiniz. İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram canlı destek ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram canlı destek hizmeti sunmak neden önemli?

Instagram günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan biri ve tüketiciler firmalara ulaşmak için sosyal ağları birkaç yıldır aktif olarak kullanmakta. E-posta ya da doğrudan telefonla ulaşmak veya e-ticaret sitesini ziyaret etmektense kullanıcılar doğrudan sosyal medya üzerinde ulaşmaya çalışıyor. Bunun yanı sıra reklamlar sonrası ürünlerinizi gören ve bilgi almak isteyen kişiler de e-ticaret sitenize girmek yerine, doğrudan gönderilerin altına yorum bırakarak ya da DM yollayarak marka ile iletişime geçebiliyor. Bu sebeplerden dolayı da Instagram üzerinde müşteri desteği sunmanız, tüketicilerle iletişim kurmanız kolaylaşacaktır. Bununla beraber farklı bir kanal üzerinden de müşteri desteği sunmuş olabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Youtube'da video listelenme kriterleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Video içeriklerin öneminin artmasıyla beraber Youtube üzerinde içerik paylaşan firmaların sayısı da artmaya başladı. Youtube üzerinde tüketicilerle etkileşim ve iletişime geçmek önemli olsa da her gün yüzlerce videonun...
9 Ocak 2018
Sinan Oypan
canli.ideasoft.com.tr Türkiye’nin yakın takibinde
E-ticaret denilince ilk akla gelen isim olan IdeaSoft, Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 'canlı ideasoft' sitesini yayına aldı. E-ticarette hangi ürünlerin, hangi fiyata ve hangi ilden satın alındığı anlık satış verileriyle...
17 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan