Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları

16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve dikkat etmek gerekiyor.

Instagram canlı destek ipuçları

Çalışma saatlerinizi net olarak belirtin

Sosyal medya 7/24 aktif olan bir yer ve bu sebeple de eğer 7/24 aktif olamayacaksanız, sosyal medya destek hizmeti için çalışma saatlerinizi net bir şekilde belirtmeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise Instagram canlı destek için talepte bulunan kullanıcılar hızlı bir şekilde dönüş beklediği için, onlara belli bir saat aralığı sunmanız ve bilgilendirmeniz gerekiyor. Profil sayfanız üzerinde hangi gün ve saatler arasında hizmet verdiğinizi yazarak, takipçilerinize hangi zaman aralıklarında destek sağlayacağınızın bilgisini sunmuş olursunuz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram canlı destek hizmetlerinizin kalitesini artırmak ve yanıt sürelerinizi artırmak için işletme profiline geçiş yapmanızın faydası var. Instagram’da reklam çalışmaları yapmak için işletme profiline geçmeniz gerekmektedir; ancak canlı destek hizmetleri verirken de işletme profiline geçtiğinizde, hızlı cevap ve hazır cevap özelliklerine de erişebiliyorsunuz. Bu sebeple de işletme profilinizin olması önemli. İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hazır cevap şablonlarından yararlanın

İşletme profiline geçtiğinizde hazır cevap şablonları hazırlayarak, sık sorulan sorulara hızlı yanıtlar vererek, destek sürenizi kısaltabilirsiniz. Hazır cevap ayarlarını yapmak için: Profil sayfasında > Ayarlar > İşletme > Hazır Yanıtlar adımlarını takip ederek, kendinize ait yanıtlarınızı hazırlayabilirsiniz. Bu özelliğin bir benzeri aynı zamanda Facebook mesaj ayarlarında da bulunmakta. Facebook mesajları ile destek sağlarken de bu hazır yanıtları hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu ayarların detaylarını da bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Mümkün oldukça hızlı yanıtlar verin

Instagram canlı destek hizmetleri sunarken, hızlı yanıt vermeniz de bir hayli önemli. Kullanıcılar, satış öncesi veya sonrasında destek için size ulaştıklarında hızlı bir şekide dönüş beklemekteler. İlk bir saat içerisinde müşterilerinize dönmeniz önemli. Bu sürenin uzaması memnuniyetsizliği artırabilmekte. Soyal ağlarda kullanıcılar, sizin ne kadar yoğun olduğunuz ya da birden fazla kişiye destek verebileceğnizi pek düşünmezler ve bu sebeple de mümkün olduğunca hızlı dönüş beklerler. Bu nedenle de hazır yanıtlar hazırlamanız, destek sürecinizi de hızlandıracaklardır.

Kullanıcıların dilinden konuşun

Instagram canlı destek hizmeti sunarken, mesaj atan kullanıcıların dilinden konuşmanız ve samimi davranımanız da bu süreçte önemli. Rahat ve hızlı bir şekilde iletişim kurabilmek için onların izlediği yaklaşımı takip edebilir ve onlarla bir bağ kuracak şekilde iletişiminizi kurabilirsiniz.

Samimi davranın

Kurumsal bir dil tercih edebilirsiniz; ancak kurusaml bir yaklaşımınız olsa da takipçilerinize karşı samimi davranmanız ve onların dertlerini anlamanızda fayda var. Empati yaparak yaklaşmanız, özellikle satış sonrasında destek isteyen ve ürünle ilgili sorun yaşayan kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onlara çözümler önermeniz daha mümkün olacaktır.

Gereken durumlarda telefonla iletişime geçin

Bazı sorunları mesajlar üzerinden çözmeniz pek mümkün değildir. Bu sebeple de çözümü zor olan ya da daha kapsamlı bir destek sunulması gereken durumlarda müşterilerinizin telefon numarasını talep ederek, onlara telefonla ulaşarak sorunlarını bu yolla da çözebilirsiniz. Özellikle de satış sonrasında karşılaşılabilecek sorunlarda telefonla iletişim daha iyi olabilir. Konuyu sosyal medyadan taşımanın yanı sıra daha hızlı bir şekilde de müşterinin sorununu anlayarak, ona çözüm önerileri sunabilirsiniz. Mesajlama süreci aynı zamanda bu tür durumlarda uzun sürebilir. Sürenin uzaması müşteri memnuniyetsizliğini artıracağı gibi sizin de vaktinizi fazlasıyla alacaktır. Bu sebeple de konuşmayı özel kanallara taşımak hem müşteri memnuniyetini artırmanıza hem de zamandan kazanmanıza da yardımcı olur.

Ekibinizi eğitin

Instagram canlı destek sunarken, bu çalışmaları bir ekiple beraber yapıyorsanız, ekibinizi de eğitmeniz gerekiyor. Ekibinizin aynı dili kullanması ve prosedürü uygulaması için belli bir eğitim hazırlamanızda da fayda var. Böylelikle standart bir iletişim şekli belirleyerek, tüm destek işlemlerinizi aynı şekilde sunabilirsiniz.

Belli bir standart ve sistem oluşturun

Ekibinizi eğitmek için kullanacağınız belli bir standart ve prosedür oluşturmanız da uzun vadede ekibinizi büyüttüğünüzde onlara da hızlı bir şekilde eğitim vermenize yardımcı olur. Yanıt süreleri, yanıt şekilleri, ekibinizin alabileceği inisiyatifler ve kullanacakları dil konusunda bir yol haritası hazırlayarak, iletişim sisteminizi de standarda oturtabilirsiniz. İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram canlı destek ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram canlı destek hizmeti sunmak neden önemli?

Instagram günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan biri ve tüketiciler firmalara ulaşmak için sosyal ağları birkaç yıldır aktif olarak kullanmakta. E-posta ya da doğrudan telefonla ulaşmak veya e-ticaret sitesini ziyaret etmektense kullanıcılar doğrudan sosyal medya üzerinde ulaşmaya çalışıyor. Bunun yanı sıra reklamlar sonrası ürünlerinizi gören ve bilgi almak isteyen kişiler de e-ticaret sitenize girmek yerine, doğrudan gönderilerin altına yorum bırakarak ya da DM yollayarak marka ile iletişime geçebiliyor. Bu sebeplerden dolayı da Instagram üzerinde müşteri desteği sunmanız, tüketicilerle iletişim kurmanız kolaylaşacaktır. Bununla beraber farklı bir kanal üzerinden de müşteri desteği sunmuş olabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?
Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı,...
3 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin