Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları

16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve dikkat etmek gerekiyor.

Instagram canlı destek ipuçları

Çalışma saatlerinizi net olarak belirtin

Sosyal medya 7/24 aktif olan bir yer ve bu sebeple de eğer 7/24 aktif olamayacaksanız, sosyal medya destek hizmeti için çalışma saatlerinizi net bir şekilde belirtmeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise Instagram canlı destek için talepte bulunan kullanıcılar hızlı bir şekilde dönüş beklediği için, onlara belli bir saat aralığı sunmanız ve bilgilendirmeniz gerekiyor. Profil sayfanız üzerinde hangi gün ve saatler arasında hizmet verdiğinizi yazarak, takipçilerinize hangi zaman aralıklarında destek sağlayacağınızın bilgisini sunmuş olursunuz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram canlı destek hizmetlerinizin kalitesini artırmak ve yanıt sürelerinizi artırmak için işletme profiline geçiş yapmanızın faydası var. Instagram’da reklam çalışmaları yapmak için işletme profiline geçmeniz gerekmektedir; ancak canlı destek hizmetleri verirken de işletme profiline geçtiğinizde, hızlı cevap ve hazır cevap özelliklerine de erişebiliyorsunuz. Bu sebeple de işletme profilinizin olması önemli. İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hazır cevap şablonlarından yararlanın

İşletme profiline geçtiğinizde hazır cevap şablonları hazırlayarak, sık sorulan sorulara hızlı yanıtlar vererek, destek sürenizi kısaltabilirsiniz. Hazır cevap ayarlarını yapmak için: Profil sayfasında > Ayarlar > İşletme > Hazır Yanıtlar adımlarını takip ederek, kendinize ait yanıtlarınızı hazırlayabilirsiniz. Bu özelliğin bir benzeri aynı zamanda Facebook mesaj ayarlarında da bulunmakta. Facebook mesajları ile destek sağlarken de bu hazır yanıtları hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu ayarların detaylarını da bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Mümkün oldukça hızlı yanıtlar verin

Instagram canlı destek hizmetleri sunarken, hızlı yanıt vermeniz de bir hayli önemli. Kullanıcılar, satış öncesi veya sonrasında destek için size ulaştıklarında hızlı bir şekide dönüş beklemekteler. İlk bir saat içerisinde müşterilerinize dönmeniz önemli. Bu sürenin uzaması memnuniyetsizliği artırabilmekte. Soyal ağlarda kullanıcılar, sizin ne kadar yoğun olduğunuz ya da birden fazla kişiye destek verebileceğnizi pek düşünmezler ve bu sebeple de mümkün olduğunca hızlı dönüş beklerler. Bu nedenle de hazır yanıtlar hazırlamanız, destek sürecinizi de hızlandıracaklardır.

Kullanıcıların dilinden konuşun

Instagram canlı destek hizmeti sunarken, mesaj atan kullanıcıların dilinden konuşmanız ve samimi davranımanız da bu süreçte önemli. Rahat ve hızlı bir şekilde iletişim kurabilmek için onların izlediği yaklaşımı takip edebilir ve onlarla bir bağ kuracak şekilde iletişiminizi kurabilirsiniz.

Samimi davranın

Kurumsal bir dil tercih edebilirsiniz; ancak kurusaml bir yaklaşımınız olsa da takipçilerinize karşı samimi davranmanız ve onların dertlerini anlamanızda fayda var. Empati yaparak yaklaşmanız, özellikle satış sonrasında destek isteyen ve ürünle ilgili sorun yaşayan kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onlara çözümler önermeniz daha mümkün olacaktır.

Gereken durumlarda telefonla iletişime geçin

Bazı sorunları mesajlar üzerinden çözmeniz pek mümkün değildir. Bu sebeple de çözümü zor olan ya da daha kapsamlı bir destek sunulması gereken durumlarda müşterilerinizin telefon numarasını talep ederek, onlara telefonla ulaşarak sorunlarını bu yolla da çözebilirsiniz. Özellikle de satış sonrasında karşılaşılabilecek sorunlarda telefonla iletişim daha iyi olabilir. Konuyu sosyal medyadan taşımanın yanı sıra daha hızlı bir şekilde de müşterinin sorununu anlayarak, ona çözüm önerileri sunabilirsiniz. Mesajlama süreci aynı zamanda bu tür durumlarda uzun sürebilir. Sürenin uzaması müşteri memnuniyetsizliğini artıracağı gibi sizin de vaktinizi fazlasıyla alacaktır. Bu sebeple de konuşmayı özel kanallara taşımak hem müşteri memnuniyetini artırmanıza hem de zamandan kazanmanıza da yardımcı olur.

Ekibinizi eğitin

Instagram canlı destek sunarken, bu çalışmaları bir ekiple beraber yapıyorsanız, ekibinizi de eğitmeniz gerekiyor. Ekibinizin aynı dili kullanması ve prosedürü uygulaması için belli bir eğitim hazırlamanızda da fayda var. Böylelikle standart bir iletişim şekli belirleyerek, tüm destek işlemlerinizi aynı şekilde sunabilirsiniz.

Belli bir standart ve sistem oluşturun

Ekibinizi eğitmek için kullanacağınız belli bir standart ve prosedür oluşturmanız da uzun vadede ekibinizi büyüttüğünüzde onlara da hızlı bir şekilde eğitim vermenize yardımcı olur. Yanıt süreleri, yanıt şekilleri, ekibinizin alabileceği inisiyatifler ve kullanacakları dil konusunda bir yol haritası hazırlayarak, iletişim sisteminizi de standarda oturtabilirsiniz. İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram canlı destek ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram canlı destek hizmeti sunmak neden önemli?

Instagram günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan biri ve tüketiciler firmalara ulaşmak için sosyal ağları birkaç yıldır aktif olarak kullanmakta. E-posta ya da doğrudan telefonla ulaşmak veya e-ticaret sitesini ziyaret etmektense kullanıcılar doğrudan sosyal medya üzerinde ulaşmaya çalışıyor. Bunun yanı sıra reklamlar sonrası ürünlerinizi gören ve bilgi almak isteyen kişiler de e-ticaret sitenize girmek yerine, doğrudan gönderilerin altına yorum bırakarak ya da DM yollayarak marka ile iletişime geçebiliyor. Bu sebeplerden dolayı da Instagram üzerinde müşteri desteği sunmanız, tüketicilerle iletişim kurmanız kolaylaşacaktır. Bununla beraber farklı bir kanal üzerinden de müşteri desteği sunmuş olabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar
E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama...
23 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Sinan Oypan