fbpx

Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları

16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve dikkat etmek gerekiyor.

Instagram canlı destek ipuçları

Çalışma saatlerinizi net olarak belirtin

Sosyal medya 7/24 aktif olan bir yer ve bu sebeple de eğer 7/24 aktif olamayacaksanız, sosyal medya destek hizmeti için çalışma saatlerinizi net bir şekilde belirtmeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise Instagram canlı destek için talepte bulunan kullanıcılar hızlı bir şekilde dönüş beklediği için, onlara belli bir saat aralığı sunmanız ve bilgilendirmeniz gerekiyor. Profil sayfanız üzerinde hangi gün ve saatler arasında hizmet verdiğinizi yazarak, takipçilerinize hangi zaman aralıklarında destek sağlayacağınızın bilgisini sunmuş olursunuz.

İşletme profiline geçiş yapın

Instagram canlı destek hizmetlerinizin kalitesini artırmak ve yanıt sürelerinizi artırmak için işletme profiline geçiş yapmanızın faydası var. Instagram’da reklam çalışmaları yapmak için işletme profiline geçmeniz gerekmektedir; ancak canlı destek hizmetleri verirken de işletme profiline geçtiğinizde, hızlı cevap ve hazır cevap özelliklerine de erişebiliyorsunuz. Bu sebeple de işletme profilinizin olması önemli. İlgili rehber: Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?

Hazır cevap şablonlarından yararlanın

İşletme profiline geçtiğinizde hazır cevap şablonları hazırlayarak, sık sorulan sorulara hızlı yanıtlar vererek, destek sürenizi kısaltabilirsiniz. Hazır cevap ayarlarını yapmak için: Profil sayfasında > Ayarlar > İşletme > Hazır Yanıtlar adımlarını takip ederek, kendinize ait yanıtlarınızı hazırlayabilirsiniz. Bu özelliğin bir benzeri aynı zamanda Facebook mesaj ayarlarında da bulunmakta. Facebook mesajları ile destek sağlarken de bu hazır yanıtları hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki rehberimizde bu ayarların detaylarını da bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?

Mümkün oldukça hızlı yanıtlar verin

Instagram canlı destek hizmetleri sunarken, hızlı yanıt vermeniz de bir hayli önemli. Kullanıcılar, satış öncesi veya sonrasında destek için size ulaştıklarında hızlı bir şekide dönüş beklemekteler. İlk bir saat içerisinde müşterilerinize dönmeniz önemli. Bu sürenin uzaması memnuniyetsizliği artırabilmekte. Soyal ağlarda kullanıcılar, sizin ne kadar yoğun olduğunuz ya da birden fazla kişiye destek verebileceğnizi pek düşünmezler ve bu sebeple de mümkün olduğunca hızlı dönüş beklerler. Bu nedenle de hazır yanıtlar hazırlamanız, destek sürecinizi de hızlandıracaklardır.

Kullanıcıların dilinden konuşun

Instagram canlı destek hizmeti sunarken, mesaj atan kullanıcıların dilinden konuşmanız ve samimi davranımanız da bu süreçte önemli. Rahat ve hızlı bir şekilde iletişim kurabilmek için onların izlediği yaklaşımı takip edebilir ve onlarla bir bağ kuracak şekilde iletişiminizi kurabilirsiniz.

Samimi davranın

Kurumsal bir dil tercih edebilirsiniz; ancak kurusaml bir yaklaşımınız olsa da takipçilerinize karşı samimi davranmanız ve onların dertlerini anlamanızda fayda var. Empati yaparak yaklaşmanız, özellikle satış sonrasında destek isteyen ve ürünle ilgili sorun yaşayan kullanıcıların ihtiyaçlarını anlayarak, onlara çözümler önermeniz daha mümkün olacaktır.

Gereken durumlarda telefonla iletişime geçin

Bazı sorunları mesajlar üzerinden çözmeniz pek mümkün değildir. Bu sebeple de çözümü zor olan ya da daha kapsamlı bir destek sunulması gereken durumlarda müşterilerinizin telefon numarasını talep ederek, onlara telefonla ulaşarak sorunlarını bu yolla da çözebilirsiniz. Özellikle de satış sonrasında karşılaşılabilecek sorunlarda telefonla iletişim daha iyi olabilir. Konuyu sosyal medyadan taşımanın yanı sıra daha hızlı bir şekilde de müşterinin sorununu anlayarak, ona çözüm önerileri sunabilirsiniz. Mesajlama süreci aynı zamanda bu tür durumlarda uzun sürebilir. Sürenin uzaması müşteri memnuniyetsizliğini artıracağı gibi sizin de vaktinizi fazlasıyla alacaktır. Bu sebeple de konuşmayı özel kanallara taşımak hem müşteri memnuniyetini artırmanıza hem de zamandan kazanmanıza da yardımcı olur.

Ekibinizi eğitin

Instagram canlı destek sunarken, bu çalışmaları bir ekiple beraber yapıyorsanız, ekibinizi de eğitmeniz gerekiyor. Ekibinizin aynı dili kullanması ve prosedürü uygulaması için belli bir eğitim hazırlamanızda da fayda var. Böylelikle standart bir iletişim şekli belirleyerek, tüm destek işlemlerinizi aynı şekilde sunabilirsiniz.

Belli bir standart ve sistem oluşturun

Ekibinizi eğitmek için kullanacağınız belli bir standart ve prosedür oluşturmanız da uzun vadede ekibinizi büyüttüğünüzde onlara da hızlı bir şekilde eğitim vermenize yardımcı olur. Yanıt süreleri, yanıt şekilleri, ekibinizin alabileceği inisiyatifler ve kullanacakları dil konusunda bir yol haritası hazırlayarak, iletişim sisteminizi de standarda oturtabilirsiniz. İlgili rehber: Instagramı kullanarak marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Instagram canlı destek ile ilgili sık sorulan sorular

Instagram canlı destek hizmeti sunmak neden önemli?

Instagram günümüzdeki en popüler sosyal ağlardan biri ve tüketiciler firmalara ulaşmak için sosyal ağları birkaç yıldır aktif olarak kullanmakta. E-posta ya da doğrudan telefonla ulaşmak veya e-ticaret sitesini ziyaret etmektense kullanıcılar doğrudan sosyal medya üzerinde ulaşmaya çalışıyor. Bunun yanı sıra reklamlar sonrası ürünlerinizi gören ve bilgi almak isteyen kişiler de e-ticaret sitenize girmek yerine, doğrudan gönderilerin altına yorum bırakarak ya da DM yollayarak marka ile iletişime geçebiliyor. Bu sebeplerden dolayı da Instagram üzerinde müşteri desteği sunmanız, tüketicilerle iletişim kurmanız kolaylaşacaktır. Bununla beraber farklı bir kanal üzerinden de müşteri desteği sunmuş olabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Uluslararası lojistik yönetimi, yurtdışına satış yapan ya da yapmak isteyenlerin özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Ülkeler arası kargo gönderimi yaparken, standart ülke içi gönderim koşulları ve kurallarından...
17 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
Youtube kanalınızda etkileşimlerinizi artıracak 5 yöntem
E-ticaret şirketiniz için bir Youtube kanalı açmayı düşünüyorsanız ya da açtıysanız, bu kanalın etkileşimlerini de artırmanız gerekir. Youtube kanalı etkileşimlerini artırabilmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz....
13 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan