7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

29 Haziran 2019
Sinan Oypan

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı yöntemlerden yararlanarak da link bağlantıları paylaşarak yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri ile takipçilerinizi web sitenize ya da ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan fazla verim alabilirsiniz. Bu rehberimizde de Instagram bağlantı paylaşma yöntemlerini örneklerle ele alacağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram Hakkımızda (Bio) Bölümü üzerinde link paylaşımı

Instagram’ın hakkımızda bölümü üzerindeki link alanı Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında en rahat kullanabileceğiniz alandır. Bu alanda e-ticaret sitenizin ana sayfasının doğrudan bağlantısını paylaşabileceğiniz gibi ürün veya kampanya gönderi paylaşımları yaptığınızda, hakkımızda bölümündeki linki değiştirerek, güncelleyebilirsiniz. Bu yöntemle paylaşımlarınız altında kullanıcıları profil linkine tıklamaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Çoklu link gösterme araçlarını kullanın

Sosyal ağlarda link paylaşımı yapmak için çoklu link gösterim araçlarını da kullanabilirsiniz. Bu araçlar, tek bir platform üzerinde firmanızla ilgili olabilecek tüm linkleri tek bir sayfa üzerinde görüntülenmesini sağlar. Bu sayede linke tıklayan kullanıcılar markanızın web sitesi ya da sosyal medya hesapları gibi tüm bağlantılarına ulaşabilirler.

Linktree gibi hizmetler, bir sayfa üzerinde birden fazla bağlantı paylaşımı yapabilir ve bu servisin size sunduğu bağlantıyı da Instagram profilinizde hakkımızda bölümü üzerinde paylaşabilirsiniz.

Gönderilerin altında link kısaltma servisleriyle bağlantı paylaşımı yapın

Instagram üzerinde gönderim yaparken, bu gönderilerin altına doğrudan link paylaşımı yapamasanız da metin olarak buraya sitenin URL’sini yazabilirsiniz. Tabii ki bu noktada e-ticaret sitenizin linki çok uzun olabileceği için hatırda kalınmayabilir ya da kopyalaması zor olabilir. Bu durumda da link kısaltma servislerini kullanarak, kullanıcıların daha rahat hatırlayabilecekleri ya da kopyalayabilecekleri bağlantılar paylaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Instagram Hikayelere yukarı kaydırma linkleri

Instagram bağlantı paylaşma seçeneklerinden biri de hikaye paylaşımlarında, ekranı yukarı kaydırarak yapılan yönlendirmelerdir. Hikaye paylaşımlarının popülerliğinin çok artması ve kullanıcıların da çoğunlukla bu içeriklere bakmaları nedeniyle hikaye paylaşımlarınızda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapabilmek için Instagram’da 10 bin takipçinizin olması gerekiyor. Bu takipçi sayısından az olan hesaplar hikayelerde link paylaşamamakta.

10 bin takipçiniz bulunuyorsa, hikayelerde link paylaşmanın yanı sıra profil sayfanızda öne çıkan hikayeler koyabilir ve farklı ürün gruplarını ya da kampanyaları paylaşabilir ve bu hikayeler üzerinden link paylaşımları ile web sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Instagram reklamları ile yönlendirme trafikleri paylaşın

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında reklam kampanyaları da bulunuyor. Gönderilerinizin altında e-ticaret sitenize, ürünlerinize, belli varış sayfalarına, kampanya sayfalarına ya da mobil uygulamalara yönlendirmeler yaparak, takipçilerinizi belli eylemlere yönlendirebilirsiniz.

Bu linklerde farklı yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi kendi Instagram profilinize de yönlendirmeler yapabilirsiniz. Reklam bütçe ayarlamaları yaparak, belli gönderilerinizi öne çıkartabilir bu gönderilerden trafik kazanabilirsiniz.

Direkt mesajlar üzerinde link paylaşımları

Instagram paylaşımları ve profil sayfası haricinde link paylaşabileceğiniz bölümlerden biri de direkt mesajlardır. Takipçilerinizle iletişim kurarken, onları belli bir sayfaya yönlendirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için bu alanlarda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında direkt mesajlar ile hızlı cevap seçenekleri de bulunuyor. Hızlı cevaplarınızda da sık paylaştığınız linkleri de koyarak, mesajlaşmalarınızı daha hızlı yapabilirsiniz.

IGTV üzerinde açıklamalarda link paylaşımı

Instagram bağlantı paylaşım yöntemlerinden biri IGTV üzerindeki paylaşmaların açıklama bölümleridir. IGTV üzerinde video paylaşımları yaptığınızda takipçileri belli sayfalara yönlendirmek için bu link paylaşımlarını yapabilirsiniz. Hikayelerin aksine, IGTV üzerinde link paylaşabilmek için belli bir takipçi sayınızın olması gerekiyor. Tüm hesaplar IGTV üzerinde link paylaşımları yapabiliyorlar.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulamanızın daha fazla indirilmesine yardımcı olacak ipuçları
Mobil uygulama ile tüketicilere ulaşmayı planlıyorsanız, bu uygulama için birçok farklı pazarlama ve reklam kanalından yararlanmanız gerekebiliyor. Mobil uygulamalardaki rekabetin bir hayli fazla olması, firmaları da bu konuda...
13 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan