fbpx

7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

29 Haziran 2019
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı yöntemlerden yararlanarak da link bağlantıları paylaşarak yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri ile takipçilerinizi web sitenize ya da ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan fazla verim alabilirsiniz. Bu rehberimizde de Instagram bağlantı paylaşma yöntemlerini örneklerle ele alacağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram Hakkımızda (Bio) Bölümü üzerinde link paylaşımı

Instagram’ın hakkımızda bölümü üzerindeki link alanı Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında en rahat kullanabileceğiniz alandır. Bu alanda e-ticaret sitenizin ana sayfasının doğrudan bağlantısını paylaşabileceğiniz gibi ürün veya kampanya gönderi paylaşımları yaptığınızda, hakkımızda bölümündeki linki değiştirerek, güncelleyebilirsiniz. Bu yöntemle paylaşımlarınız altında kullanıcıları profil linkine tıklamaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Çoklu link gösterme araçlarını kullanın

Sosyal ağlarda link paylaşımı yapmak için çoklu link gösterim araçlarını da kullanabilirsiniz. Bu araçlar, tek bir platform üzerinde firmanızla ilgili olabilecek tüm linkleri tek bir sayfa üzerinde görüntülenmesini sağlar. Bu sayede linke tıklayan kullanıcılar markanızın web sitesi ya da sosyal medya hesapları gibi tüm bağlantılarına ulaşabilirler.

Linktree gibi hizmetler, bir sayfa üzerinde birden fazla bağlantı paylaşımı yapabilir ve bu servisin size sunduğu bağlantıyı da Instagram profilinizde hakkımızda bölümü üzerinde paylaşabilirsiniz.

Gönderilerin altında link kısaltma servisleriyle bağlantı paylaşımı yapın

Instagram üzerinde gönderim yaparken, bu gönderilerin altına doğrudan link paylaşımı yapamasanız da metin olarak buraya sitenin URL’sini yazabilirsiniz. Tabii ki bu noktada e-ticaret sitenizin linki çok uzun olabileceği için hatırda kalınmayabilir ya da kopyalaması zor olabilir. Bu durumda da link kısaltma servislerini kullanarak, kullanıcıların daha rahat hatırlayabilecekleri ya da kopyalayabilecekleri bağlantılar paylaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Instagram Hikayelere yukarı kaydırma linkleri

Instagram bağlantı paylaşma seçeneklerinden biri de hikaye paylaşımlarında, ekranı yukarı kaydırarak yapılan yönlendirmelerdir. Hikaye paylaşımlarının popülerliğinin çok artması ve kullanıcıların da çoğunlukla bu içeriklere bakmaları nedeniyle hikaye paylaşımlarınızda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapabilmek için Instagram’da 10 bin takipçinizin olması gerekiyor. Bu takipçi sayısından az olan hesaplar hikayelerde link paylaşamamakta.

10 bin takipçiniz bulunuyorsa, hikayelerde link paylaşmanın yanı sıra profil sayfanızda öne çıkan hikayeler koyabilir ve farklı ürün gruplarını ya da kampanyaları paylaşabilir ve bu hikayeler üzerinden link paylaşımları ile web sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Instagram reklamları ile yönlendirme trafikleri paylaşın

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında reklam kampanyaları da bulunuyor. Gönderilerinizin altında e-ticaret sitenize, ürünlerinize, belli varış sayfalarına, kampanya sayfalarına ya da mobil uygulamalara yönlendirmeler yaparak, takipçilerinizi belli eylemlere yönlendirebilirsiniz.

Bu linklerde farklı yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi kendi Instagram profilinize de yönlendirmeler yapabilirsiniz. Reklam bütçe ayarlamaları yaparak, belli gönderilerinizi öne çıkartabilir bu gönderilerden trafik kazanabilirsiniz.

Direkt mesajlar üzerinde link paylaşımları

Instagram paylaşımları ve profil sayfası haricinde link paylaşabileceğiniz bölümlerden biri de direkt mesajlardır. Takipçilerinizle iletişim kurarken, onları belli bir sayfaya yönlendirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için bu alanlarda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında direkt mesajlar ile hızlı cevap seçenekleri de bulunuyor. Hızlı cevaplarınızda da sık paylaştığınız linkleri de koyarak, mesajlaşmalarınızı daha hızlı yapabilirsiniz.

IGTV üzerinde açıklamalarda link paylaşımı

Instagram bağlantı paylaşım yöntemlerinden biri IGTV üzerindeki paylaşmaların açıklama bölümleridir. IGTV üzerinde video paylaşımları yaptığınızda takipçileri belli sayfalara yönlendirmek için bu link paylaşımlarını yapabilirsiniz. Hikayelerin aksine, IGTV üzerinde link paylaşabilmek için belli bir takipçi sayınızın olması gerekiyor. Tüm hesaplar IGTV üzerinde link paylaşımları yapabiliyorlar.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
İhracat Rehberi: İhracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Ticaretin boyutu, hizmet ağının genişliğine göre büyür. Bu nedenle özellikle yurt dışına satış yapabilen firmalar için “büyük” unvanı kullanılır. Ülkeler arasında alım satımın yapıldığı bir ticaret ortamında ise her...
16 Şubat 2021
Markethinkers
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak ve home ofis işler son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek,...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik Ürün Satışı Yapmak Rehberi 2020
Organik ürün satışı yapmak istiyorum / organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur, organik ürün satışı için gerekli belgeler / internetten gıda satışı için gerekli...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan