7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

29 Haziran 2019
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı yöntemlerden yararlanarak da link bağlantıları paylaşarak yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri ile takipçilerinizi web sitenize ya da ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan fazla verim alabilirsiniz. Bu rehberimizde de Instagram bağlantı paylaşma yöntemlerini örneklerle ele alacağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram Hakkımızda (Bio) Bölümü üzerinde link paylaşımı

Instagram’ın hakkımızda bölümü üzerindeki link alanı Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında en rahat kullanabileceğiniz alandır. Bu alanda e-ticaret sitenizin ana sayfasının doğrudan bağlantısını paylaşabileceğiniz gibi ürün veya kampanya gönderi paylaşımları yaptığınızda, hakkımızda bölümündeki linki değiştirerek, güncelleyebilirsiniz. Bu yöntemle paylaşımlarınız altında kullanıcıları profil linkine tıklamaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Çoklu link gösterme araçlarını kullanın

Sosyal ağlarda link paylaşımı yapmak için çoklu link gösterim araçlarını da kullanabilirsiniz. Bu araçlar, tek bir platform üzerinde firmanızla ilgili olabilecek tüm linkleri tek bir sayfa üzerinde görüntülenmesini sağlar. Bu sayede linke tıklayan kullanıcılar markanızın web sitesi ya da sosyal medya hesapları gibi tüm bağlantılarına ulaşabilirler.

Linktree gibi hizmetler, bir sayfa üzerinde birden fazla bağlantı paylaşımı yapabilir ve bu servisin size sunduğu bağlantıyı da Instagram profilinizde hakkımızda bölümü üzerinde paylaşabilirsiniz.

Gönderilerin altında link kısaltma servisleriyle bağlantı paylaşımı yapın

Instagram üzerinde gönderim yaparken, bu gönderilerin altına doğrudan link paylaşımı yapamasanız da metin olarak buraya sitenin URL’sini yazabilirsiniz. Tabii ki bu noktada e-ticaret sitenizin linki çok uzun olabileceği için hatırda kalınmayabilir ya da kopyalaması zor olabilir. Bu durumda da link kısaltma servislerini kullanarak, kullanıcıların daha rahat hatırlayabilecekleri ya da kopyalayabilecekleri bağlantılar paylaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Instagram Hikayelere yukarı kaydırma linkleri

Instagram bağlantı paylaşma seçeneklerinden biri de hikaye paylaşımlarında, ekranı yukarı kaydırarak yapılan yönlendirmelerdir. Hikaye paylaşımlarının popülerliğinin çok artması ve kullanıcıların da çoğunlukla bu içeriklere bakmaları nedeniyle hikaye paylaşımlarınızda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapabilmek için Instagram’da 10 bin takipçinizin olması gerekiyor. Bu takipçi sayısından az olan hesaplar hikayelerde link paylaşamamakta.

10 bin takipçiniz bulunuyorsa, hikayelerde link paylaşmanın yanı sıra profil sayfanızda öne çıkan hikayeler koyabilir ve farklı ürün gruplarını ya da kampanyaları paylaşabilir ve bu hikayeler üzerinden link paylaşımları ile web sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Instagram reklamları ile yönlendirme trafikleri paylaşın

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında reklam kampanyaları da bulunuyor. Gönderilerinizin altında e-ticaret sitenize, ürünlerinize, belli varış sayfalarına, kampanya sayfalarına ya da mobil uygulamalara yönlendirmeler yaparak, takipçilerinizi belli eylemlere yönlendirebilirsiniz.

Bu linklerde farklı yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi kendi Instagram profilinize de yönlendirmeler yapabilirsiniz. Reklam bütçe ayarlamaları yaparak, belli gönderilerinizi öne çıkartabilir bu gönderilerden trafik kazanabilirsiniz.

Direkt mesajlar üzerinde link paylaşımları

Instagram paylaşımları ve profil sayfası haricinde link paylaşabileceğiniz bölümlerden biri de direkt mesajlardır. Takipçilerinizle iletişim kurarken, onları belli bir sayfaya yönlendirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için bu alanlarda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında direkt mesajlar ile hızlı cevap seçenekleri de bulunuyor. Hızlı cevaplarınızda da sık paylaştığınız linkleri de koyarak, mesajlaşmalarınızı daha hızlı yapabilirsiniz.

IGTV üzerinde açıklamalarda link paylaşımı

Instagram bağlantı paylaşım yöntemlerinden biri IGTV üzerindeki paylaşmaların açıklama bölümleridir. IGTV üzerinde video paylaşımları yaptığınızda takipçileri belli sayfalara yönlendirmek için bu link paylaşımlarını yapabilirsiniz. Hikayelerin aksine, IGTV üzerinde link paylaşabilmek için belli bir takipçi sayınızın olması gerekiyor. Tüm hesaplar IGTV üzerinde link paylaşımları yapabiliyorlar.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir
E-Ticarette Başarısızlığın Nedenleri Nelerdir
E-ticarette başarılı olmak, bu sektöre giren herkes gibi sizin de en temel hedeflerinizden biridir. Öyle de olmalıdır çünkü e-ticaret, işletmenizin geleceğine yaptığınız bir yatırımdır. Gelecekte tüm sektörler,...
3 Aralık 2021
Cenk Kanıkman
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazları - 2. Bölüm
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz birçok farklı özelliği bulunuyor. Bu özellikler üzerinde durmak, bu özellikleri geliştirmek ve tüketicilere iyi bir alışveriş deneyimi sunmak, doğal olarak alacağınız geri dönüşlerin...
30 Haziran 2017
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin