7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

29 Haziran 2019
Sinan Oypan

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı yöntemlerden yararlanarak da link bağlantıları paylaşarak yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri ile takipçilerinizi web sitenize ya da ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan fazla verim alabilirsiniz. Bu rehberimizde de Instagram bağlantı paylaşma yöntemlerini örneklerle ele alacağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram Hakkımızda (Bio) Bölümü üzerinde link paylaşımı

Instagram’ın hakkımızda bölümü üzerindeki link alanı Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında en rahat kullanabileceğiniz alandır. Bu alanda e-ticaret sitenizin ana sayfasının doğrudan bağlantısını paylaşabileceğiniz gibi ürün veya kampanya gönderi paylaşımları yaptığınızda, hakkımızda bölümündeki linki değiştirerek, güncelleyebilirsiniz. Bu yöntemle paylaşımlarınız altında kullanıcıları profil linkine tıklamaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Çoklu link gösterme araçlarını kullanın

Sosyal ağlarda link paylaşımı yapmak için çoklu link gösterim araçlarını da kullanabilirsiniz. Bu araçlar, tek bir platform üzerinde firmanızla ilgili olabilecek tüm linkleri tek bir sayfa üzerinde görüntülenmesini sağlar. Bu sayede linke tıklayan kullanıcılar markanızın web sitesi ya da sosyal medya hesapları gibi tüm bağlantılarına ulaşabilirler.

Linktree gibi hizmetler, bir sayfa üzerinde birden fazla bağlantı paylaşımı yapabilir ve bu servisin size sunduğu bağlantıyı da Instagram profilinizde hakkımızda bölümü üzerinde paylaşabilirsiniz.

Gönderilerin altında link kısaltma servisleriyle bağlantı paylaşımı yapın

Instagram üzerinde gönderim yaparken, bu gönderilerin altına doğrudan link paylaşımı yapamasanız da metin olarak buraya sitenin URL’sini yazabilirsiniz. Tabii ki bu noktada e-ticaret sitenizin linki çok uzun olabileceği için hatırda kalınmayabilir ya da kopyalaması zor olabilir. Bu durumda da link kısaltma servislerini kullanarak, kullanıcıların daha rahat hatırlayabilecekleri ya da kopyalayabilecekleri bağlantılar paylaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Instagram Hikayelere yukarı kaydırma linkleri

Instagram bağlantı paylaşma seçeneklerinden biri de hikaye paylaşımlarında, ekranı yukarı kaydırarak yapılan yönlendirmelerdir. Hikaye paylaşımlarının popülerliğinin çok artması ve kullanıcıların da çoğunlukla bu içeriklere bakmaları nedeniyle hikaye paylaşımlarınızda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapabilmek için Instagram’da 10 bin takipçinizin olması gerekiyor. Bu takipçi sayısından az olan hesaplar hikayelerde link paylaşamamakta.

10 bin takipçiniz bulunuyorsa, hikayelerde link paylaşmanın yanı sıra profil sayfanızda öne çıkan hikayeler koyabilir ve farklı ürün gruplarını ya da kampanyaları paylaşabilir ve bu hikayeler üzerinden link paylaşımları ile web sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Instagram reklamları ile yönlendirme trafikleri paylaşın

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında reklam kampanyaları da bulunuyor. Gönderilerinizin altında e-ticaret sitenize, ürünlerinize, belli varış sayfalarına, kampanya sayfalarına ya da mobil uygulamalara yönlendirmeler yaparak, takipçilerinizi belli eylemlere yönlendirebilirsiniz.

Bu linklerde farklı yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi kendi Instagram profilinize de yönlendirmeler yapabilirsiniz. Reklam bütçe ayarlamaları yaparak, belli gönderilerinizi öne çıkartabilir bu gönderilerden trafik kazanabilirsiniz.

Direkt mesajlar üzerinde link paylaşımları

Instagram paylaşımları ve profil sayfası haricinde link paylaşabileceğiniz bölümlerden biri de direkt mesajlardır. Takipçilerinizle iletişim kurarken, onları belli bir sayfaya yönlendirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için bu alanlarda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında direkt mesajlar ile hızlı cevap seçenekleri de bulunuyor. Hızlı cevaplarınızda da sık paylaştığınız linkleri de koyarak, mesajlaşmalarınızı daha hızlı yapabilirsiniz.

IGTV üzerinde açıklamalarda link paylaşımı

Instagram bağlantı paylaşım yöntemlerinden biri IGTV üzerindeki paylaşmaların açıklama bölümleridir. IGTV üzerinde video paylaşımları yaptığınızda takipçileri belli sayfalara yönlendirmek için bu link paylaşımlarını yapabilirsiniz. Hikayelerin aksine, IGTV üzerinde link paylaşabilmek için belli bir takipçi sayınızın olması gerekiyor. Tüm hesaplar IGTV üzerinde link paylaşımları yapabiliyorlar.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden mobil reklamlara önem vermeliler?
Mobil e-ticaret firmaları için birçok farklı açıdan önemli bir hal alıyor. Mobile uyumlu e-ticaret sitelerinin yanı sıra artık mobil cihazlarda gösterilen reklamlar da e-ticarette önemli bir yere sahip. Mobil kullanıcılara odaklı...
23 Şubat 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Niş pazarlama nasıl yapılır ve neden önemli?
Niş pazarlama çalışmaları, benlli bir sektöre ve hedef kitleye yönelmiş; niş işletmelerin, markalarını ve ürünlerini tanıtabilmeleiri için önemlidir. Dijital pazarlama çalışmalarınızı mevcut nişiniz üzerine odaklamak ve...
7 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan