7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

29 Haziran 2019
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı yöntemlerden yararlanarak da link bağlantıları paylaşarak yönlendirme trafiği çekebilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri ile takipçilerinizi web sitenize ya da ilgili ürün sayfalarına yönlendirerek, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan fazla verim alabilirsiniz. Bu rehberimizde de Instagram bağlantı paylaşma yöntemlerini örneklerle ele alacağız.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi

Instagram Hakkımızda (Bio) Bölümü üzerinde link paylaşımı

Instagram’ın hakkımızda bölümü üzerindeki link alanı Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında en rahat kullanabileceğiniz alandır. Bu alanda e-ticaret sitenizin ana sayfasının doğrudan bağlantısını paylaşabileceğiniz gibi ürün veya kampanya gönderi paylaşımları yaptığınızda, hakkımızda bölümündeki linki değiştirerek, güncelleyebilirsiniz. Bu yöntemle paylaşımlarınız altında kullanıcıları profil linkine tıklamaya yönlendirebilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Çoklu link gösterme araçlarını kullanın

Sosyal ağlarda link paylaşımı yapmak için çoklu link gösterim araçlarını da kullanabilirsiniz. Bu araçlar, tek bir platform üzerinde firmanızla ilgili olabilecek tüm linkleri tek bir sayfa üzerinde görüntülenmesini sağlar. Bu sayede linke tıklayan kullanıcılar markanızın web sitesi ya da sosyal medya hesapları gibi tüm bağlantılarına ulaşabilirler.

Linktree gibi hizmetler, bir sayfa üzerinde birden fazla bağlantı paylaşımı yapabilir ve bu servisin size sunduğu bağlantıyı da Instagram profilinizde hakkımızda bölümü üzerinde paylaşabilirsiniz.

Gönderilerin altında link kısaltma servisleriyle bağlantı paylaşımı yapın

Instagram üzerinde gönderim yaparken, bu gönderilerin altına doğrudan link paylaşımı yapamasanız da metin olarak buraya sitenin URL’sini yazabilirsiniz. Tabii ki bu noktada e-ticaret sitenizin linki çok uzun olabileceği için hatırda kalınmayabilir ya da kopyalaması zor olabilir. Bu durumda da link kısaltma servislerini kullanarak, kullanıcıların daha rahat hatırlayabilecekleri ya da kopyalayabilecekleri bağlantılar paylaşmış olursunuz.

İlgili rehber: Link kısaltma servisi kullanmak e-ticaret şirketiniz için neden önemli?

Instagram Hikayelere yukarı kaydırma linkleri

Instagram bağlantı paylaşma seçeneklerinden biri de hikaye paylaşımlarında, ekranı yukarı kaydırarak yapılan yönlendirmelerdir. Hikaye paylaşımlarının popülerliğinin çok artması ve kullanıcıların da çoğunlukla bu içeriklere bakmaları nedeniyle hikaye paylaşımlarınızda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Bu paylaşımları yapabilmek için Instagram’da 10 bin takipçinizin olması gerekiyor. Bu takipçi sayısından az olan hesaplar hikayelerde link paylaşamamakta.

10 bin takipçiniz bulunuyorsa, hikayelerde link paylaşmanın yanı sıra profil sayfanızda öne çıkan hikayeler koyabilir ve farklı ürün gruplarını ya da kampanyaları paylaşabilir ve bu hikayeler üzerinden link paylaşımları ile web sitenize yönlendirmeler yapabilirsiniz.

Instagram reklamları ile yönlendirme trafikleri paylaşın

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında reklam kampanyaları da bulunuyor. Gönderilerinizin altında e-ticaret sitenize, ürünlerinize, belli varış sayfalarına, kampanya sayfalarına ya da mobil uygulamalara yönlendirmeler yaparak, takipçilerinizi belli eylemlere yönlendirebilirsiniz.

Bu linklerde farklı yönlendirmeler yapabileceğiniz gibi kendi Instagram profilinize de yönlendirmeler yapabilirsiniz. Reklam bütçe ayarlamaları yaparak, belli gönderilerinizi öne çıkartabilir bu gönderilerden trafik kazanabilirsiniz.

Direkt mesajlar üzerinde link paylaşımları

Instagram paylaşımları ve profil sayfası haricinde link paylaşabileceğiniz bölümlerden biri de direkt mesajlardır. Takipçilerinizle iletişim kurarken, onları belli bir sayfaya yönlendirmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için bu alanlarda link paylaşımları yapabilirsiniz.

Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri arasında direkt mesajlar ile hızlı cevap seçenekleri de bulunuyor. Hızlı cevaplarınızda da sık paylaştığınız linkleri de koyarak, mesajlaşmalarınızı daha hızlı yapabilirsiniz.

IGTV üzerinde açıklamalarda link paylaşımı

Instagram bağlantı paylaşım yöntemlerinden biri IGTV üzerindeki paylaşmaların açıklama bölümleridir. IGTV üzerinde video paylaşımları yaptığınızda takipçileri belli sayfalara yönlendirmek için bu link paylaşımlarını yapabilirsiniz. Hikayelerin aksine, IGTV üzerinde link paylaşabilmek için belli bir takipçi sayınızın olması gerekiyor. Tüm hesaplar IGTV üzerinde link paylaşımları yapabiliyorlar.

İlgili rehber: Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin artırılarak,...
6 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Neden güvenilir bir e-ticaret altyapı sistemi tercih etmelisiniz?
Kendi işinizi yapmak ya da fiziki işletmenizin e-ticaret sitesini kurmak istiyorsanız, öncelikle güvenilir bir altyapısı olan bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Kendi imkanlarınızla bir site kurabileceğiniz gibi, özel bir site...
21 Haziran 2018
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri
E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman...
24 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın