Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

7 Kasım 2017
Sinan Oypan

Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu.

Etkileşim ve erişim oranlarının yüksek olması nedeniyle Instagram Hikayeleri, markalar için oldukça önemli bir araç ve yeni anket özelliği ile kullanıcılara farklı sorular yönlendirerek, onların düşüncelerini ve isteklerini öğrenme şansınız oluyor. Öncelikle Instagram Hikayeler’de Anket özelliğini nasıl kullanabileceğinizden bahsedelim.

Instagram Anket özelliği nasıl kullanılıyor?

Instagram hesabınızdan giriş yaptıktan sonra yeni bir hikaye oluşturmak için sol üst köşedeki kamera ikonuna tıklayın. Hikayenizde kullanacağınız resmi seçtikten sonra ekranın altından yukarı doğru kaydırma işlemini yapın. Bu işlemi yaptıktan sonra açılan ekranda “Anket” seçeneğine tıklayın.

Anket seçeneğine tıkladığınızda, ekranda Evet/Hayır şeklinde bir anket belirecek. Üst tarafta sormak istediğiniz soruyu yazacağınız bir alan bulunuyor. Bu alanlara parmağınızla tıklayarak, anket için yazmak istediğiniz metinlerinizi yazarak anketinizi oluşturabilirsiniz. Anket metinlerinizden ve fotoğraflarınızdan memnun olduğunuzda da hikayenizi paylaşarak, takipçilerinize sunabilirsiniz.

instagram-anket-yapma

Anket paylaşımları sonrasında kullanıcıların yanıtlarını ve hangi seçeneğin daha fazla oy aldığını da hikaye bölümünden görebilirsiniz. Böylelikle hangi kullanıcıların ne tercihlerde bulunduğunu ve genel görüşün ne yönde olduğunu da inceleyebilirsiniz.

Anket özelliğini pazarlama için nasıl kullanabilirsiniz?

Sosyal mecralarda tüketicilerle etkileşime geçmek için onlara sorular yönlendirmek ve onların görüşlerini almak oldukça etkili bir yöntem olduğu için bu tür anketler düzenlemek pazarlama çalışmalarınızda size yardımcı olabilir. Burada da anket çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz bazı taktikleri sizlerle paylaşıyoruz.

Belli ürünlerle ilgili kıyaslama anketleri

E-ticaret sitenizdeki ürünleri kıyaslamalarını yapabileceğiniz anketler hazırlayabilirsiniz. Takipçilerinizin hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu tür anket çalışmalarıyla ölçümleyebilirsiniz.

Takipçilerinizin görüşlerini sorun

Yukarıdaki örnekte de paylaştığımız gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerle ilgili takipçilerinizin görüşlerini alacağınız paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımlarla takipçilerinizin çoğunluk olarak ne tür ürünlere daha yakın olduğunu görebileceğiniz için ilerleyen zamanlarda sosyal medya pazarlamasında buradan aldığınız geri dönüşlere yönelik içerik çalışmaları da hazırlayabilirsiniz.

Farklı ürün kolajları yaparak, hangi ürün kombininin daha güzel veya çekici olduğunu sorabileceğiniz anket çalışmaları yapmak da başka bir alternatif olarak kullanılabilir. Burada kendi ürünlerinizle ilgili kendi yaratıcılığınızı ortaya koymanız gerekecektir.

Eğlenceli testler yapın

Kullanıcılara eğlenceli sorular yönelterek, küçük testler hazırlayarak, onlarla etkileşime geçmeye çalışabilirsiniz. Bu anketler illaki sektörünüz ya da firmanızla ilgili olmayabilir. Günlük hayattan herkesi ilgilendirebilecek küçük sorular hazırlayarak da küçük test anketleri hazırlayarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin başarılı olamamalarına neden olan 7 durum
İnternet üzerinden satış yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız tek başına yeterli değildir. Siz sitenizi açabilirsiniz; ancak tüketicileri buraya çekemedikten ve onları site üzerinde tutarak alışveriş yapmaya...
10 Şubat 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Trafik analizinde yeni ve geri dönen kullanıcılar ne ifade eder, bu metrik hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitelerinin trafik analizinde üzerinde durulması gereken metriklerden biri de yeni ve geri dönen kullanıcılardır. Bu metrik, web site trafiğinizin hangi kitlelere ulaştığını ve sadık kullanıcı oranlarını belirlemenizde...
25 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Yılbaşı kampanyaları tanıtımı için kullanabileceğiniz yöntemler
Yılbaşı kampanyaları, yeni yıla girmeden önce yıl sonu satışlarını artırmak için e-ticaret firmalarına bir fırsat yarattığı için özellikle üzerinde durulması gereken çalışmalardan biri. Yılbaşı kampanyaları tanıtımı...
13 Aralık 2019
Sinan Oypan