Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim oranlarının yüksek olması nedeniyle Instagram Hikayeleri, markalar için oldukça önemli bir araç ve yeni anket özelliği ile kullanıcılara farklı sorular yönlendirerek, onların düşüncelerini ve isteklerini öğrenme şansınız oluyor. Öncelikle Instagram Hikayeler’de Anket özelliğini nasıl kullanabileceğinizden bahsedelim.

Instagram Anket özelliği nasıl kullanılıyor?

Instagram hesabınızdan giriş yaptıktan sonra yeni bir hikaye oluşturmak için sol üst köşedeki kamera ikonuna tıklayın. Hikayenizde kullanacağınız resmi seçtikten sonra ekranın altından yukarı doğru kaydırma işlemini yapın. Bu işlemi yaptıktan sonra açılan ekranda “Anket” seçeneğine tıklayın. Anket seçeneğine tıkladığınızda, ekranda Evet/Hayır şeklinde bir anket belirecek. Üst tarafta sormak istediğiniz soruyu yazacağınız bir alan bulunuyor. Bu alanlara parmağınızla tıklayarak, anket için yazmak istediğiniz metinlerinizi yazarak anketinizi oluşturabilirsiniz. Anket metinlerinizden ve fotoğraflarınızdan memnun olduğunuzda da hikayenizi paylaşarak, takipçilerinize sunabilirsiniz. instagram-anket-yapma Anket paylaşımları sonrasında kullanıcıların yanıtlarını ve hangi seçeneğin daha fazla oy aldığını da hikaye bölümünden görebilirsiniz. Böylelikle hangi kullanıcıların ne tercihlerde bulunduğunu ve genel görüşün ne yönde olduğunu da inceleyebilirsiniz.

Anket özelliğini pazarlama için nasıl kullanabilirsiniz?

Sosyal mecralarda tüketicilerle etkileşime geçmek için onlara sorular yönlendirmek ve onların görüşlerini almak oldukça etkili bir yöntem olduğu için bu tür anketler düzenlemek pazarlama çalışmalarınızda size yardımcı olabilir. Burada da anket çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz bazı taktikleri sizlerle paylaşıyoruz.

Belli ürünlerle ilgili kıyaslama anketleri

E-ticaret sitenizdeki ürünleri kıyaslamalarını yapabileceğiniz anketler hazırlayabilirsiniz. Takipçilerinizin hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu tür anket çalışmalarıyla ölçümleyebilirsiniz.

Takipçilerinizin görüşlerini sorun

Yukarıdaki örnekte de paylaştığımız gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerle ilgili takipçilerinizin görüşlerini alacağınız paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımlarla takipçilerinizin çoğunluk olarak ne tür ürünlere daha yakın olduğunu görebileceğiniz için ilerleyen zamanlarda sosyal medya pazarlamasında buradan aldığınız geri dönüşlere yönelik içerik çalışmaları da hazırlayabilirsiniz. Farklı ürün kolajları yaparak, hangi ürün kombininin daha güzel veya çekici olduğunu sorabileceğiniz anket çalışmaları yapmak da başka bir alternatif olarak kullanılabilir. Burada kendi ürünlerinizle ilgili kendi yaratıcılığınızı ortaya koymanız gerekecektir.

Eğlenceli testler yapın

Kullanıcılara eğlenceli sorular yönelterek, küçük testler hazırlayarak, onlarla etkileşime geçmeye çalışabilirsiniz. Bu anketler illaki sektörünüz ya da firmanızla ilgili olmayabilir. Günlük hayattan herkesi ilgilendirebilecek küçük sorular hazırlayarak da küçük test anketleri hazırlayarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alternatif Ödeme Sistemi Nedir?
Alışveriş ve ticaretin hiçbir zaman değişmeyen en temel unsuru paradır. Para unsuru değişmez fakat paranın kendisi değişir. Öyle ki günümüzde para yerine geçen çok sayıda ödeme aracı var ve nakit paranın yakın gelecekte...
9 Eylül 2021
Markethinkers
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya...
22 Şubat 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın