fbpx

Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu.

Etkileşim ve erişim oranlarının yüksek olması nedeniyle Instagram Hikayeleri, markalar için oldukça önemli bir araç ve yeni anket özelliği ile kullanıcılara farklı sorular yönlendirerek, onların düşüncelerini ve isteklerini öğrenme şansınız oluyor. Öncelikle Instagram Hikayeler’de Anket özelliğini nasıl kullanabileceğinizden bahsedelim.

Instagram Anket özelliği nasıl kullanılıyor?

Instagram hesabınızdan giriş yaptıktan sonra yeni bir hikaye oluşturmak için sol üst köşedeki kamera ikonuna tıklayın. Hikayenizde kullanacağınız resmi seçtikten sonra ekranın altından yukarı doğru kaydırma işlemini yapın. Bu işlemi yaptıktan sonra açılan ekranda “Anket” seçeneğine tıklayın.

Anket seçeneğine tıkladığınızda, ekranda Evet/Hayır şeklinde bir anket belirecek. Üst tarafta sormak istediğiniz soruyu yazacağınız bir alan bulunuyor. Bu alanlara parmağınızla tıklayarak, anket için yazmak istediğiniz metinlerinizi yazarak anketinizi oluşturabilirsiniz. Anket metinlerinizden ve fotoğraflarınızdan memnun olduğunuzda da hikayenizi paylaşarak, takipçilerinize sunabilirsiniz.

instagram-anket-yapma

Anket paylaşımları sonrasında kullanıcıların yanıtlarını ve hangi seçeneğin daha fazla oy aldığını da hikaye bölümünden görebilirsiniz. Böylelikle hangi kullanıcıların ne tercihlerde bulunduğunu ve genel görüşün ne yönde olduğunu da inceleyebilirsiniz.

Anket özelliğini pazarlama için nasıl kullanabilirsiniz?

Sosyal mecralarda tüketicilerle etkileşime geçmek için onlara sorular yönlendirmek ve onların görüşlerini almak oldukça etkili bir yöntem olduğu için bu tür anketler düzenlemek pazarlama çalışmalarınızda size yardımcı olabilir. Burada da anket çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz bazı taktikleri sizlerle paylaşıyoruz.

Belli ürünlerle ilgili kıyaslama anketleri

E-ticaret sitenizdeki ürünleri kıyaslamalarını yapabileceğiniz anketler hazırlayabilirsiniz. Takipçilerinizin hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu tür anket çalışmalarıyla ölçümleyebilirsiniz.

Takipçilerinizin görüşlerini sorun

Yukarıdaki örnekte de paylaştığımız gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerle ilgili takipçilerinizin görüşlerini alacağınız paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımlarla takipçilerinizin çoğunluk olarak ne tür ürünlere daha yakın olduğunu görebileceğiniz için ilerleyen zamanlarda sosyal medya pazarlamasında buradan aldığınız geri dönüşlere yönelik içerik çalışmaları da hazırlayabilirsiniz.

Farklı ürün kolajları yaparak, hangi ürün kombininin daha güzel veya çekici olduğunu sorabileceğiniz anket çalışmaları yapmak da başka bir alternatif olarak kullanılabilir. Burada kendi ürünlerinizle ilgili kendi yaratıcılığınızı ortaya koymanız gerekecektir.

Eğlenceli testler yapın

Kullanıcılara eğlenceli sorular yönelterek, küçük testler hazırlayarak, onlarla etkileşime geçmeye çalışabilirsiniz. Bu anketler illaki sektörünüz ya da firmanızla ilgili olmayabilir. Günlük hayattan herkesi ilgilendirebilecek küçük sorular hazırlayarak da küçük test anketleri hazırlayarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir sorusuna 8 cevap!
E-ticaret sitesi nasıl geliştirilir koronavirüs sürecinde işletmelerin merak ettiği bir soru olarak karşımıza çıkıyor. Yaşam tarzımızı krize göre şekillendirdiğimiz bu dönemde, e-ticaret sitesi nasıl daha iyi hale getirilir ya...
24 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Psikolojik fiyatlandırma nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette satışları artırmak için farklı satış taktiklerinden yararlanmak gerekiyor. Bu taktiklerinde başında da psikolojik fiyatlandırma geliyor. Doğru ürünlerde doğru bir stratejiye sahip olmak, tüketicilere daha iyi...
22 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik
Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama...
31 Mayıs 2017
Sinan Oypan