Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?

Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu.

Etkileşim ve erişim oranlarının yüksek olması nedeniyle Instagram Hikayeleri, markalar için oldukça önemli bir araç ve yeni anket özelliği ile kullanıcılara farklı sorular yönlendirerek, onların düşüncelerini ve isteklerini öğrenme şansınız oluyor. Öncelikle Instagram Hikayeler’de Anket özelliğini nasıl kullanabileceğinizden bahsedelim.

Instagram Anket özelliği nasıl kullanılıyor?

Instagram hesabınızdan giriş yaptıktan sonra yeni bir hikaye oluşturmak için sol üst köşedeki kamera ikonuna tıklayın. Hikayenizde kullanacağınız resmi seçtikten sonra ekranın altından yukarı doğru kaydırma işlemini yapın. Bu işlemi yaptıktan sonra açılan ekranda “Anket” seçeneğine tıklayın.

Anket seçeneğine tıkladığınızda, ekranda Evet/Hayır şeklinde bir anket belirecek. Üst tarafta sormak istediğiniz soruyu yazacağınız bir alan bulunuyor. Bu alanlara parmağınızla tıklayarak, anket için yazmak istediğiniz metinlerinizi yazarak anketinizi oluşturabilirsiniz. Anket metinlerinizden ve fotoğraflarınızdan memnun olduğunuzda da hikayenizi paylaşarak, takipçilerinize sunabilirsiniz.

instagram-anket-yapma

Anket paylaşımları sonrasında kullanıcıların yanıtlarını ve hangi seçeneğin daha fazla oy aldığını da hikaye bölümünden görebilirsiniz. Böylelikle hangi kullanıcıların ne tercihlerde bulunduğunu ve genel görüşün ne yönde olduğunu da inceleyebilirsiniz.

Anket özelliğini pazarlama için nasıl kullanabilirsiniz?

Sosyal mecralarda tüketicilerle etkileşime geçmek için onlara sorular yönlendirmek ve onların görüşlerini almak oldukça etkili bir yöntem olduğu için bu tür anketler düzenlemek pazarlama çalışmalarınızda size yardımcı olabilir. Burada da anket çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz bazı taktikleri sizlerle paylaşıyoruz.

Belli ürünlerle ilgili kıyaslama anketleri

E-ticaret sitenizdeki ürünleri kıyaslamalarını yapabileceğiniz anketler hazırlayabilirsiniz. Takipçilerinizin hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu tür anket çalışmalarıyla ölçümleyebilirsiniz.

Takipçilerinizin görüşlerini sorun

Yukarıdaki örnekte de paylaştığımız gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerle ilgili takipçilerinizin görüşlerini alacağınız paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımlarla takipçilerinizin çoğunluk olarak ne tür ürünlere daha yakın olduğunu görebileceğiniz için ilerleyen zamanlarda sosyal medya pazarlamasında buradan aldığınız geri dönüşlere yönelik içerik çalışmaları da hazırlayabilirsiniz.

Farklı ürün kolajları yaparak, hangi ürün kombininin daha güzel veya çekici olduğunu sorabileceğiniz anket çalışmaları yapmak da başka bir alternatif olarak kullanılabilir. Burada kendi ürünlerinizle ilgili kendi yaratıcılığınızı ortaya koymanız gerekecektir.

Eğlenceli testler yapın

Kullanıcılara eğlenceli sorular yönelterek, küçük testler hazırlayarak, onlarla etkileşime geçmeye çalışabilirsiniz. Bu anketler illaki sektörünüz ya da firmanızla ilgili olmayabilir. Günlük hayattan herkesi ilgilendirebilecek küçük sorular hazırlayarak da küçük test anketleri hazırlayarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Markethinkers
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası online satış şirketleri neler yapmalı?
Yeni normal sonrası, online satış yapan şirketler zorlu geçen ayların ardından yaptıkları çalışmalarda ve stratejilerde bir takım değişiklik yapmak zorunda kalabilirler. COVID-19 salgını sürecinde tüketicilerin eve kapanmaları...
19 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Sizin için hazırladığımız Google Analytics Gösterge Tablosu ile analizlerinizi kolaylaştırın
Google Analytics üzerinde kendi özel dashboard’larınızı hazırlayarak, ölçümlemelerinizi daha da detaylandırabilir ve giriş ekranınızda takip etmek istediğiniz öncelikli verileri doğrudan görebilirsiniz. Bu yazımızda...
7 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak için en ideal saatler
Instagram’da paylaşım yapmak, sosyal medya paylaşım saatleri özellikle instagram paylaşım saatleri, instagramda hangi saatlerde paylaşım yapılmalı yani instagram en iyi paylaşım saatleri ve daha fazla bu yazımızda… Sosyal medya...
5 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
E-ticaret firmaları için PPC ipucu ve taktikleri
PPC, dijital pazarlamada reklam harcamalarının nasıl olacağının kontrolünü sağlayan kurallardan biri. Türkçe’ye Tıklama Başına Maliyet olarak çevrilen PPC, özellikle Google Adwords ve sosyal medya reklamlarında kullanılıyor ve...
2 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin