Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim oranlarının yüksek olması nedeniyle Instagram Hikayeleri, markalar için oldukça önemli bir araç ve yeni anket özelliği ile kullanıcılara farklı sorular yönlendirerek, onların düşüncelerini ve isteklerini öğrenme şansınız oluyor. Öncelikle Instagram Hikayeler’de Anket özelliğini nasıl kullanabileceğinizden bahsedelim.
Anket paylaşımları sonrasında kullanıcıların yanıtlarını ve hangi seçeneğin daha fazla oy aldığını da hikaye bölümünden görebilirsiniz. Böylelikle hangi kullanıcıların ne tercihlerde bulunduğunu ve genel görüşün ne yönde olduğunu da inceleyebilirsiniz.
Instagram Anket özelliği nasıl kullanılıyor?
Instagram hesabınızdan giriş yaptıktan sonra yeni bir hikaye oluşturmak için sol üst köşedeki kamera ikonuna tıklayın. Hikayenizde kullanacağınız resmi seçtikten sonra ekranın altından yukarı doğru kaydırma işlemini yapın. Bu işlemi yaptıktan sonra açılan ekranda “Anket” seçeneğine tıklayın. Anket seçeneğine tıkladığınızda, ekranda Evet/Hayır şeklinde bir anket belirecek. Üst tarafta sormak istediğiniz soruyu yazacağınız bir alan bulunuyor. Bu alanlara parmağınızla tıklayarak, anket için yazmak istediğiniz metinlerinizi yazarak anketinizi oluşturabilirsiniz. Anket metinlerinizden ve fotoğraflarınızdan memnun olduğunuzda da hikayenizi paylaşarak, takipçilerinize sunabilirsiniz.Anket özelliğini pazarlama için nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal mecralarda tüketicilerle etkileşime geçmek için onlara sorular yönlendirmek ve onların görüşlerini almak oldukça etkili bir yöntem olduğu için bu tür anketler düzenlemek pazarlama çalışmalarınızda size yardımcı olabilir. Burada da anket çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz bazı taktikleri sizlerle paylaşıyoruz.Belli ürünlerle ilgili kıyaslama anketleri
E-ticaret sitenizdeki ürünleri kıyaslamalarını yapabileceğiniz anketler hazırlayabilirsiniz. Takipçilerinizin hangi ürün ya da kategorilere daha fazla ilgi gösterdiklerini bu tür anket çalışmalarıyla ölçümleyebilirsiniz.Takipçilerinizin görüşlerini sorun
Yukarıdaki örnekte de paylaştığımız gibi e-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerle ilgili takipçilerinizin görüşlerini alacağınız paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Bu tür paylaşımlarla takipçilerinizin çoğunluk olarak ne tür ürünlere daha yakın olduğunu görebileceğiniz için ilerleyen zamanlarda sosyal medya pazarlamasında buradan aldığınız geri dönüşlere yönelik içerik çalışmaları da hazırlayabilirsiniz. Farklı ürün kolajları yaparak, hangi ürün kombininin daha güzel veya çekici olduğunu sorabileceğiniz anket çalışmaları yapmak da başka bir alternatif olarak kullanılabilir. Burada kendi ürünlerinizle ilgili kendi yaratıcılığınızı ortaya koymanız gerekecektir.Eğlenceli testler yapın
Kullanıcılara eğlenceli sorular yönelterek, küçük testler hazırlayarak, onlarla etkileşime geçmeye çalışabilirsiniz. Bu anketler illaki sektörünüz ya da firmanızla ilgili olmayabilir. Günlük hayattan herkesi ilgilendirebilecek küçük sorular hazırlayarak da küçük test anketleri hazırlayarak, takipçilerinizle etkileşime girebilirsiniz. IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
E-ticarete başlayın
En çok okunan yazılar
Benzer yazılar