Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

26 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Influencer

Influencer marketing son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başlayan pazarlama kanallarından biri olmaya başladı. E-ticaret firmaları farklı amaçlarla, sosyal mecralardaki tanınmış hesap ve kişilerle iş ortaklığı yaparak, farklı hedef kitlelere ulaşmak ve markalarını tanıtmak için çalışmalar yapıyor. Influencer marketing konusuna yeniyseniz, bu rehberimizde de bu tanınmış kişi ve hesapların e-ticaret firmanız için neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Markanızı bir insan yüzüyle eşleştirir

Markanıza ve ürünlerinize kişisel bir dokunuş kazandırmak ve onu bir sima ile özdeşleştirmek için tanınmış kişilerle çalışabilirsiniz. Ürünlerinize bir kimlik kazandırmak, bir sima ile özdeşleştirmek, ürünlerin kendilerine has bir karakter kazanmasına yardımcı olacağı için, tüketicilerin ürüne olan bakış açısı da bu şekilde değişmeye başlayacaktır.

Ürününüzün bir kişilik kazanması, onlarla daha kişisel bir seviyede iletişim kurmanızı da sağlar. Özellikle belli bir kişi ya kişilerle çalışıyor olmanız ve onları destekliyor olmanız, bu kişilerin sizin markanızı her açıdan sahiplenmesini ve tanıtmasını da sağlar.

Özellikle sizinle aynı hedef kitleye hitap eden kişileri bulmak ve mikro hesaplarla çalışmak, alacağınız geri dönüşümlerinde önemli bir şekilde artmasına yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Daha niş bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olurlar

Influencer çalışmalarında makro yerine mikro hesaplarla çalışmak düşündüğünüzden daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir. Makro yani büyük takipçi kitlelerine sahip olan hesapların ulaştıkları hedef kitle çok geniş olacağı için sizin markanızla ilgili olmayan kitlelere de içeriklerinizin gösterilmesi anlamına gelebilir. Gen el oranda bakıldığında da bu hesaplarla yaptığınız iş birliklerinde alacağınız geri dönüşümler çok yüksek olmayabilir. Bunun yerine sizin hedef kitlenize hitap edecek daha niş ve mikro hesaplarla çalışmanız halinde, alacağınız geri dönüşüm oranlarınız daha yüksek olacaktır. Bu çalışmalarda erişim rakamları yerine, elde edeceğiniz geri dönüşüm oranlarını dikkate almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Sizin için orijinal içerik üretirler

Kendi içeriklerini üreten influencer’larla çalışmayı seçmeniz durumunda, bu kişiler markanız ve ürünlerinizle ilgili orijinal içerikler üreteceklerdir. Bu hem içerik üretimi konusunda sizi rahatlatacaktır; hem de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içeriklerin üretiliyor olması, marka farkındalığını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bunun yanı sıra başka kanallar üzerinde markanızla ilgili içeriklerin yayınlanıyor olması, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracaktır. Özellikle bu kişiler, kendi siteleri üzerinden markanızla ilgili bir yazı yazdıklarında, arama sorgularında sizinle ilgili oluşturulan içeriklerin sayısı da artmış olacak. Bununla beraber video ya da görsel paylaşımlarında da sosyal mecralar üzerindeki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz.

“Influencer“

Etkileşim oranlarınızı yükseltebilirsiniz

Bu tanınmış kişi ve hesaplarların, takipçileriyle olan ilişkileri ve iletişimleri oldukça güçlüdür ve onların fikirlerini etkileyebilirler. Bu sebeple de doğru hesaplarla iletişime geçerek iş birliği yapmaya başladığınızda, bu kişilerle yaptığınız pazarlama çalışmalarından alacağınız etkileşim oranları da daha yüksek olacaktır.

Bu hesapların etkileşim oranlarının yüksek olması, paylaşılan içeriklerin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, marka farkındalığınızın artmasını sağlarken, bu erişilen kitleden elde edilecek olan geri dönüşümün de artmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Gerçek zamanlı pazarlama nedir ve önemi nedir?
E-ticaret şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımını yaparken kullanabileceğiniz pazarlama yöntemlerinden biri de gerçek zamanlı pazarlamadır. Geçtiğimiz yıllarda da sıklıkla kullanılan ve halen kullanılmaya devam eden...
1 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan