Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

26 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Influencer

Influencer marketing son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başlayan pazarlama kanallarından biri olmaya başladı. E-ticaret firmaları farklı amaçlarla, sosyal mecralardaki tanınmış hesap ve kişilerle iş ortaklığı yaparak, farklı hedef kitlelere ulaşmak ve markalarını tanıtmak için çalışmalar yapıyor. Influencer marketing konusuna yeniyseniz, bu rehberimizde de bu tanınmış kişi ve hesapların e-ticaret firmanız için neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Markanızı bir insan yüzüyle eşleştirir

Markanıza ve ürünlerinize kişisel bir dokunuş kazandırmak ve onu bir sima ile özdeşleştirmek için tanınmış kişilerle çalışabilirsiniz. Ürünlerinize bir kimlik kazandırmak, bir sima ile özdeşleştirmek, ürünlerin kendilerine has bir karakter kazanmasına yardımcı olacağı için, tüketicilerin ürüne olan bakış açısı da bu şekilde değişmeye başlayacaktır.

Ürününüzün bir kişilik kazanması, onlarla daha kişisel bir seviyede iletişim kurmanızı da sağlar. Özellikle belli bir kişi ya kişilerle çalışıyor olmanız ve onları destekliyor olmanız, bu kişilerin sizin markanızı her açıdan sahiplenmesini ve tanıtmasını da sağlar.

Özellikle sizinle aynı hedef kitleye hitap eden kişileri bulmak ve mikro hesaplarla çalışmak, alacağınız geri dönüşümlerinde önemli bir şekilde artmasına yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Daha niş bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olurlar

Influencer çalışmalarında makro yerine mikro hesaplarla çalışmak düşündüğünüzden daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir. Makro yani büyük takipçi kitlelerine sahip olan hesapların ulaştıkları hedef kitle çok geniş olacağı için sizin markanızla ilgili olmayan kitlelere de içeriklerinizin gösterilmesi anlamına gelebilir. Gen el oranda bakıldığında da bu hesaplarla yaptığınız iş birliklerinde alacağınız geri dönüşümler çok yüksek olmayabilir. Bunun yerine sizin hedef kitlenize hitap edecek daha niş ve mikro hesaplarla çalışmanız halinde, alacağınız geri dönüşüm oranlarınız daha yüksek olacaktır. Bu çalışmalarda erişim rakamları yerine, elde edeceğiniz geri dönüşüm oranlarını dikkate almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Sizin için orijinal içerik üretirler

Kendi içeriklerini üreten influencer’larla çalışmayı seçmeniz durumunda, bu kişiler markanız ve ürünlerinizle ilgili orijinal içerikler üreteceklerdir. Bu hem içerik üretimi konusunda sizi rahatlatacaktır; hem de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içeriklerin üretiliyor olması, marka farkındalığını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bunun yanı sıra başka kanallar üzerinde markanızla ilgili içeriklerin yayınlanıyor olması, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracaktır. Özellikle bu kişiler, kendi siteleri üzerinden markanızla ilgili bir yazı yazdıklarında, arama sorgularında sizinle ilgili oluşturulan içeriklerin sayısı da artmış olacak. Bununla beraber video ya da görsel paylaşımlarında da sosyal mecralar üzerindeki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz.

“Influencer“

Etkileşim oranlarınızı yükseltebilirsiniz

Bu tanınmış kişi ve hesaplarların, takipçileriyle olan ilişkileri ve iletişimleri oldukça güçlüdür ve onların fikirlerini etkileyebilirler. Bu sebeple de doğru hesaplarla iletişime geçerek iş birliği yapmaya başladığınızda, bu kişilerle yaptığınız pazarlama çalışmalarından alacağınız etkileşim oranları da daha yüksek olacaktır.

Bu hesapların etkileşim oranlarının yüksek olması, paylaşılan içeriklerin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, marka farkındalığınızın artmasını sağlarken, bu erişilen kitleden elde edilecek olan geri dönüşümün de artmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri
E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni...
23 Mart 2017
Ferad Osman Sali
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Ferad Osman Sali
MSDS Belgesi Nedir? Malzeme Güvenlik Bilgi Formu Nasıl Alınır?
MSDS Belgesi Nedir? Malzeme Güvenlik Bilgi Formu Nasıl Alınır?
MSDS, İngilizce Material Safety Data Sheet kelimelerinin baş harflerinden meydana gelir. Türkçe tam çevirisi Malzeme Güvenlik Bilgi Formu şeklindedir. Dilimizde GBF olarak kısaltılır. MSDS belgesi, kimyasalların kullanımı ve...
10 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve tasarımsal...
11 Mart 2019
Ferad Osman Sali
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya