Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

26 Temmuz 2018
Sinan Oypan

Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

Influencer

Influencer marketing son dönemlerde oldukça popülerleşmeye başlayan pazarlama kanallarından biri olmaya başladı. E-ticaret firmaları farklı amaçlarla, sosyal mecralardaki tanınmış hesap ve kişilerle iş ortaklığı yaparak, farklı hedef kitlelere ulaşmak ve markalarını tanıtmak için çalışmalar yapıyor. Influencer marketing konusuna yeniyseniz, bu rehberimizde de bu tanınmış kişi ve hesapların e-ticaret firmanız için neler yapabilecekleri üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Markanızı bir insan yüzüyle eşleştirir

Markanıza ve ürünlerinize kişisel bir dokunuş kazandırmak ve onu bir sima ile özdeşleştirmek için tanınmış kişilerle çalışabilirsiniz. Ürünlerinize bir kimlik kazandırmak, bir sima ile özdeşleştirmek, ürünlerin kendilerine has bir karakter kazanmasına yardımcı olacağı için, tüketicilerin ürüne olan bakış açısı da bu şekilde değişmeye başlayacaktır.

Ürününüzün bir kişilik kazanması, onlarla daha kişisel bir seviyede iletişim kurmanızı da sağlar. Özellikle belli bir kişi ya kişilerle çalışıyor olmanız ve onları destekliyor olmanız, bu kişilerin sizin markanızı her açıdan sahiplenmesini ve tanıtmasını da sağlar.

Özellikle sizinle aynı hedef kitleye hitap eden kişileri bulmak ve mikro hesaplarla çalışmak, alacağınız geri dönüşümlerinde önemli bir şekilde artmasına yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Daha niş bir hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olurlar

Influencer çalışmalarında makro yerine mikro hesaplarla çalışmak düşündüğünüzden daha iyi sonuçlar almanızı sağlayabilir. Makro yani büyük takipçi kitlelerine sahip olan hesapların ulaştıkları hedef kitle çok geniş olacağı için sizin markanızla ilgili olmayan kitlelere de içeriklerinizin gösterilmesi anlamına gelebilir. Gen el oranda bakıldığında da bu hesaplarla yaptığınız iş birliklerinde alacağınız geri dönüşümler çok yüksek olmayabilir. Bunun yerine sizin hedef kitlenize hitap edecek daha niş ve mikro hesaplarla çalışmanız halinde, alacağınız geri dönüşüm oranlarınız daha yüksek olacaktır. Bu çalışmalarda erişim rakamları yerine, elde edeceğiniz geri dönüşüm oranlarını dikkate almanız daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarınızı daha etkili hale getirmenizi sağlayacaki ipuçları

Sizin için orijinal içerik üretirler

Kendi içeriklerini üreten influencer’larla çalışmayı seçmeniz durumunda, bu kişiler markanız ve ürünlerinizle ilgili orijinal içerikler üreteceklerdir. Bu hem içerik üretimi konusunda sizi rahatlatacaktır; hem de farklı kanallar üzerinde markanızla ilgili içeriklerin üretiliyor olması, marka farkındalığını artırmanıza yardımcı olacaktır.

Bunun yanı sıra başka kanallar üzerinde markanızla ilgili içeriklerin yayınlanıyor olması, internet üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracaktır. Özellikle bu kişiler, kendi siteleri üzerinden markanızla ilgili bir yazı yazdıklarında, arama sorgularında sizinle ilgili oluşturulan içeriklerin sayısı da artmış olacak. Bununla beraber video ya da görsel paylaşımlarında da sosyal mecralar üzerindeki görünürlüğünüzü artırmış olursunuz.

“Influencer“

Etkileşim oranlarınızı yükseltebilirsiniz

Bu tanınmış kişi ve hesaplarların, takipçileriyle olan ilişkileri ve iletişimleri oldukça güçlüdür ve onların fikirlerini etkileyebilirler. Bu sebeple de doğru hesaplarla iletişime geçerek iş birliği yapmaya başladığınızda, bu kişilerle yaptığınız pazarlama çalışmalarından alacağınız etkileşim oranları da daha yüksek olacaktır.

Bu hesapların etkileşim oranlarının yüksek olması, paylaşılan içeriklerin de daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayarak, marka farkındalığınızın artmasını sağlarken, bu erişilen kitleden elde edilecek olan geri dönüşümün de artmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri
Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan...
18 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaretteki ilk satışlarınızı yapmak için yararlanabileceğiniz ipuçları
Bir e-ticaret sitesi kurmak ve ürünlerinizi sergilemek oldukça kolay bir işlem; ancak satış yapmaya başlamak ve markanızı duyurmak ne yazık ki o kadar kolay değil. İlk satışları yapmak ilk etapta zor bir süreçtir ve bunun için...
4 Ocak 2018
Sinan Oypan
Backlink satın almak zararlı mı değil mi?
Backlink satın almak, e-ticaret sitenizin Google’daki görünürlüğünü artırmak ve sayfalarınızın SEO değerini artırmak için her zaman iyi sonuçlar vermeyebilir. Temel olarak bakıldığında, backlink satın almak, Google’ın...
24 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2019’da internetten alışveriş trendleri ne olacak?
İnternetten alışveriş trendlerine 2019 yılında dikkat etmek, tüketicilerin satın alma alışkanlıklarını analiz etmek ve onların beklentilerini anlamak, e-ticaret firmaları için oldukça önemli olacak. E-ticaretteki rekabetin...
23 Aralık 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin!
SEO ajansı bunları yapıyorsa hemen değiştirin adlı yazımızda çalıştığınız SEO ajansı ile yollarınızı ayırmanız gerektiğini belirten 5 durumu sizler için derledik. Eğer SEO Ajansınız bunları yapıyorsa sizin yararınıza...
25 Aralık 2016
Sinan Oypan