Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir beklenti içine girmek yanlış bir yaklaşım olur. Influencer pazarlama çalışmalarından geri dönüşüm sağlayabilmek için sağlam temelleri olan bir strateji oluşturmanız ve bu çalışmalardan neler beklediğinizi net olarak belirlemelisiniz.

Influencer marketing stratejilerinizde yer vermeniz gereken birçok farklı önemli konu bulunuyor. Bu konuları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Hedeflerinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında öncelikli olarak yapmanız gereken çalışma, hedeflerinizi belirlemek olacaktır. Belli bir hedef olmadan bu çalışmaları yapmaya çalıştığınızda, doğru kişi ya da hesapları bulamayabilir, doğru ürünlerinizi öne çıkartamayabilir ve bu nedenle de alacağınız beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Öncelikle amaçlarınızı belirlemeli, kimlere ulaşacağınıza, hangi ürünlerinizi öne çıkartacağınıza, ne tür hesaplarla çalışacağınıza ve ne kadarlık bir bütçeyi bu çalışmalar için ayıracağınıza karar vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Hedef kitlenizi seçin

Bir sonraki aşamada da Influencer marketing çalışmaları ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Tüm tüketiciler sizin müşteriniz olamazlar ve hedef kitlenizde yer almazlar; bu nedenle de e-ticaret şirketinizin hedef kitlesini oluşturan tüketici grubunu belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirlemek, hem çalışmalarınızın marka ve ürününüzle daha ilgili bir kitleye ulaşmasını sağlarken hem de çalışacağınız hesap ya da kişileri daha iyi seçmenize yardımcı olur.

Her influencer’ın ulaştığı hedef kitle farklı olmaktadır ve sizin de bunu göz önünde bulundurmanız gerekir. Çok geniş ve sizinle alakası olmayan bir kitleye ulaşan hesapla çalışmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için kaçınmanız gereken bir durumdur.

Sizin hedeflediğiniz kişilere ulaşan hesapları tercih etmeniz, kampanyalarınızın daha fazla ilgi görmesini ve alacağınız geri dönüşümün artmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Bütçenizi belirleyin

Influencer marketing stratejinizde belirlemeniz gereken konulardan biri de bütçenizdir. Bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi belirlemelisiniz. Özellikle bu çalışmaları yıl içerisine yaymayı planlıyorsanız, toplam bütçenizi belirlemeli ve herbir kampanya için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.

Bunun yanı sıra çalışacağınız Influencer hesapların herbiri de farklı bir bütçe talep edecektir. Bu nedenle de daha küçük ancak doğrudan niş bir kitleye ulaşan hesapları takip ederek, onlarla anlaşmak daha mantıklı olacaktır. Küçük hesaplar, daha düşük bütçelerle bu çalışmaları yapacakları gibi belli bir niş kitleye ulaştıkları için size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler. Bütçe planlarınızı yaparken, bu konuları da göz önünde bulundurmanız gerekir.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İçerik stratejinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında iki farklı yaklaşımdan yararlanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kendi içeriklerinizi oluşturabilirsiniz ve influencer hesapların bu içerikleri paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Tüm hesaplar bu tür çalışmaları kabul etmeyebilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemlidir.

Bu yaklaşımda, içeriğin kontrolü sizde olur ve dilediğiniz türde içerikler (görsel, video, infografik, blog yazısı vb.) üreterek, hesapların bu içerikleri kendi kanalları üzerinde paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

İkinci yaklaşımda ise, çalıştığınız hesapların sizin için içerik üretmelerini talep edebilirsiniz. Bu noktada ürün tanıtımları, kutu açılımları, ürünle ilgili deneyimler gibi farklı yaklaşımlar izlenebilir. Bu tür içerikler daha doğal ve inandırıcılığı yüksektir. Aynı zamanda çalıştığınız hesaplar, kendi hedef kitlelerini daha iyi tanırlar ve onlar için daha iyi içerik üretirler. Bunun yanı sıra doğrudan sizin içeriğinizi paylaşmaları, içeriğin çok fazla reklam görünmesine ve tepki çekmesine neden olur.

Bu sebeple de ikinci yaklaşımı tercih etmeniz ve içerik üretiminde, çalıştığınız kişileri özgür bırakmanız daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle daha doğal ürün tanıtım ve kampanyaları yapabilirsiniz.

Bu yaklaşımda uzun vadeli çalışmalar da yapabilirsiniz. Birden fazla ürün tanıtımı yapmak ve uzun vadede geri dönüşümler almak için içerik ve kampanya planınızı oluşturarak, planlı bir şekilde reklam çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Kampanyalar üzerinde birlikte çalışın

Üretilen içeriklerin kalitesinin artması için, influencer hesaplarla beraber çalışarak, içeriklerinizin kalitesini artırmanız da önemlidir. Buna ek olarak bu hesapların yaptığı çalışmalarla sizin kendi kampanya çalışmalarınızı da senkronlamanız alacağınız sonuçları daha fazla yükseltecektir.

Özellikle bir indirim ya da fırsat içeren içerik çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, influencer hesaplara bu içeriklerin ne zaman yayınlanması gerektiğini de belirtmeniz ve diğer kanallarda yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla senkron halde bunları yönetmeniz gerekir.

Bu hesaplar bir kampanya duyurusu yaptıklarında, sizin siteniz üzerinde bu içeriklere yönelik bir varış sayfası oluşturulmadıysa ya da kampanya aktif değilse, alacağınız sonuçlar düşeceği gibi tüketicileri yanıltmış olacağınız için iki taraf da olumsuz bir şekilde etkilenecektir.

Kampanya türlerinizi belirleyin

Influencer marketing stratejilerinizde ne tür kampanya ve içerikler kullanacağınızı da belirleyebilirsiniz. Bu çalışmalar sırasında farklı yaklaşımlar izlemek ve herbir kampanyada içerik türünü değiştirmeniz hem çalışmalarınızı çeşitlendirecektir; hem de farklı kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

Influencer pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz farklı içerik ve kampanya türlerini de şöyle sıralayabiliriz.

  • Hediyeler
  • Konuk yazar içerikleri
  • Yarışmalar
  • Çekilişker
  • Sosyal medya etiketlemeleri
  • Influencer hesapların, sizin marka hesaplarınızdan paylaşım yapmaları
  • Affiliate marketing çalışmaları
  • İndirim kupon kodları
  • Influencer hesapları markanın yüzü yapmak

Bu çalışmaları belli bir plan içerisinde çeşitlendirerek yaptığınızda, alacağınız geri dönüşümler de önemli şekilde artacaktır. Tek bir içerik ve kampanya türüne bağlı kalmanız, bir süre sonra tüketicilerin ilgisini çekememenize neden olabilir.

Çalışmalarınızı ölçümleyin

Influencer pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını da ölçümlemeniz, stratejileriniz için önemlidir. Yaptığınız çalışmaların size ne tür geri dönüşümler kazandırdığını görerek, bir sonraki çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde planlayabilirsiniz.

Bu çalışmalardan satışa yönlenen tüketicilerin oranı, sitenize gelen trafik, sosyal mecralarda alınan etkileşimler, yarışmalara katılan kişi sayısı, toplamda erişilen kişi, içeriklerin ne kadar okunduğu ya da görüntülendiği, bu çalışmalardan elde edilen yatırım getirisi (ROI) gibi farklı metriklerinizi ölçümlemelisiniz.

Bu analizler sonrasında yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görebilirsiniz. Böylelikle çalıştığınız hesapların size ne kadarlık bir katkı yaptığını görebileceğiniz gibi hangi kampanya ve içerik türünün size daha fazla geri dönüşüm sağladığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler
Facebook'ta mağaza açmak çok kolay. Facebooktan satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle facebook üzerinden satış yapmak istiyorum mu diyorsunuz? Facebook store nasıl açılır, facebook mağaza açmak için gerekenler, facebook...
25 Ekim 2016
Savaş Çetinkaya
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
IdeaSoft
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz tanıtım çalışmaları
Ücretsiz reklam olarak kullanabileceğiniz dijital pazarlama çalışmaları ile şirketinizin ve ürünlerinizin tanıtımlarını yapabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarını beraber yürütebileceğiniz ücretsiz yöntemler...
30 Ekim 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROI Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Ticarette riske girmeyi sevenler de dahil olmak üzere yatırım üzerine yoğunlaşan girişimciler, hesaplarına her zaman dikkat etmelidir. Bu e-ticaret girişimcileri için de böyledir. Yatırım yapmanın “acaba”sı olmaz ve kâr edebilmek...
19 Şubat 2021
Markethinkers
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Dergi ve gazete gibi offline mecralardaki reklamlarınızı nasıl ölçümleyebilirsiniz?
Firmalar sadece internet üzerinden reklam vermek zorunda değiller. Basılı ve görsel yayınları kullanarak da reklam çalışmaları yapabilirler. Gazete, dergi, broşür, afiş, bilboard, radyo ve TV reklamları gibi farklı kanallar...
5 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin