Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

21 Nisan 2019
Sinan Oypan

Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir beklenti içine girmek yanlış bir yaklaşım olur. Influencer pazarlama çalışmalarından geri dönüşüm sağlayabilmek için sağlam temelleri olan bir strateji oluşturmanız ve bu çalışmalardan neler beklediğinizi net olarak belirlemelisiniz.

Influencer marketing stratejilerinizde yer vermeniz gereken birçok farklı önemli konu bulunuyor. Bu konuları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Hedeflerinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında öncelikli olarak yapmanız gereken çalışma, hedeflerinizi belirlemek olacaktır. Belli bir hedef olmadan bu çalışmaları yapmaya çalıştığınızda, doğru kişi ya da hesapları bulamayabilir, doğru ürünlerinizi öne çıkartamayabilir ve bu nedenle de alacağınız beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Öncelikle amaçlarınızı belirlemeli, kimlere ulaşacağınıza, hangi ürünlerinizi öne çıkartacağınıza, ne tür hesaplarla çalışacağınıza ve ne kadarlık bir bütçeyi bu çalışmalar için ayıracağınıza karar vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Hedef kitlenizi seçin

Bir sonraki aşamada da Influencer marketing çalışmaları ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Tüm tüketiciler sizin müşteriniz olamazlar ve hedef kitlenizde yer almazlar; bu nedenle de e-ticaret şirketinizin hedef kitlesini oluşturan tüketici grubunu belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirlemek, hem çalışmalarınızın marka ve ürününüzle daha ilgili bir kitleye ulaşmasını sağlarken hem de çalışacağınız hesap ya da kişileri daha iyi seçmenize yardımcı olur.

Her influencer’ın ulaştığı hedef kitle farklı olmaktadır ve sizin de bunu göz önünde bulundurmanız gerekir. Çok geniş ve sizinle alakası olmayan bir kitleye ulaşan hesapla çalışmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için kaçınmanız gereken bir durumdur.

Sizin hedeflediğiniz kişilere ulaşan hesapları tercih etmeniz, kampanyalarınızın daha fazla ilgi görmesini ve alacağınız geri dönüşümün artmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Bütçenizi belirleyin

Influencer marketing stratejinizde belirlemeniz gereken konulardan biri de bütçenizdir. Bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi belirlemelisiniz. Özellikle bu çalışmaları yıl içerisine yaymayı planlıyorsanız, toplam bütçenizi belirlemeli ve herbir kampanya için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.

Bunun yanı sıra çalışacağınız Influencer hesapların herbiri de farklı bir bütçe talep edecektir. Bu nedenle de daha küçük ancak doğrudan niş bir kitleye ulaşan hesapları takip ederek, onlarla anlaşmak daha mantıklı olacaktır. Küçük hesaplar, daha düşük bütçelerle bu çalışmaları yapacakları gibi belli bir niş kitleye ulaştıkları için size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler. Bütçe planlarınızı yaparken, bu konuları da göz önünde bulundurmanız gerekir.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İçerik stratejinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında iki farklı yaklaşımdan yararlanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kendi içeriklerinizi oluşturabilirsiniz ve influencer hesapların bu içerikleri paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Tüm hesaplar bu tür çalışmaları kabul etmeyebilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemlidir.

Bu yaklaşımda, içeriğin kontrolü sizde olur ve dilediğiniz türde içerikler (görsel, video, infografik, blog yazısı vb.) üreterek, hesapların bu içerikleri kendi kanalları üzerinde paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

İkinci yaklaşımda ise, çalıştığınız hesapların sizin için içerik üretmelerini talep edebilirsiniz. Bu noktada ürün tanıtımları, kutu açılımları, ürünle ilgili deneyimler gibi farklı yaklaşımlar izlenebilir. Bu tür içerikler daha doğal ve inandırıcılığı yüksektir. Aynı zamanda çalıştığınız hesaplar, kendi hedef kitlelerini daha iyi tanırlar ve onlar için daha iyi içerik üretirler. Bunun yanı sıra doğrudan sizin içeriğinizi paylaşmaları, içeriğin çok fazla reklam görünmesine ve tepki çekmesine neden olur.

Bu sebeple de ikinci yaklaşımı tercih etmeniz ve içerik üretiminde, çalıştığınız kişileri özgür bırakmanız daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle daha doğal ürün tanıtım ve kampanyaları yapabilirsiniz.

Bu yaklaşımda uzun vadeli çalışmalar da yapabilirsiniz. Birden fazla ürün tanıtımı yapmak ve uzun vadede geri dönüşümler almak için içerik ve kampanya planınızı oluşturarak, planlı bir şekilde reklam çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Kampanyalar üzerinde birlikte çalışın

Üretilen içeriklerin kalitesinin artması için, influencer hesaplarla beraber çalışarak, içeriklerinizin kalitesini artırmanız da önemlidir. Buna ek olarak bu hesapların yaptığı çalışmalarla sizin kendi kampanya çalışmalarınızı da senkronlamanız alacağınız sonuçları daha fazla yükseltecektir.

Özellikle bir indirim ya da fırsat içeren içerik çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, influencer hesaplara bu içeriklerin ne zaman yayınlanması gerektiğini de belirtmeniz ve diğer kanallarda yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla senkron halde bunları yönetmeniz gerekir.

Bu hesaplar bir kampanya duyurusu yaptıklarında, sizin siteniz üzerinde bu içeriklere yönelik bir varış sayfası oluşturulmadıysa ya da kampanya aktif değilse, alacağınız sonuçlar düşeceği gibi tüketicileri yanıltmış olacağınız için iki taraf da olumsuz bir şekilde etkilenecektir.

Kampanya türlerinizi belirleyin

Influencer marketing stratejilerinizde ne tür kampanya ve içerikler kullanacağınızı da belirleyebilirsiniz. Bu çalışmalar sırasında farklı yaklaşımlar izlemek ve herbir kampanyada içerik türünü değiştirmeniz hem çalışmalarınızı çeşitlendirecektir; hem de farklı kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

Influencer pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz farklı içerik ve kampanya türlerini de şöyle sıralayabiliriz.

  • Hediyeler
  • Konuk yazar içerikleri
  • Yarışmalar
  • Çekilişker
  • Sosyal medya etiketlemeleri
  • Influencer hesapların, sizin marka hesaplarınızdan paylaşım yapmaları
  • Affiliate marketing çalışmaları
  • İndirim kupon kodları
  • Influencer hesapları markanın yüzü yapmak

Bu çalışmaları belli bir plan içerisinde çeşitlendirerek yaptığınızda, alacağınız geri dönüşümler de önemli şekilde artacaktır. Tek bir içerik ve kampanya türüne bağlı kalmanız, bir süre sonra tüketicilerin ilgisini çekememenize neden olabilir.

Çalışmalarınızı ölçümleyin

Influencer pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını da ölçümlemeniz, stratejileriniz için önemlidir. Yaptığınız çalışmaların size ne tür geri dönüşümler kazandırdığını görerek, bir sonraki çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde planlayabilirsiniz.

Bu çalışmalardan satışa yönlenen tüketicilerin oranı, sitenize gelen trafik, sosyal mecralarda alınan etkileşimler, yarışmalara katılan kişi sayısı, toplamda erişilen kişi, içeriklerin ne kadar okunduğu ya da görüntülendiği, bu çalışmalardan elde edilen yatırım getirisi (ROI) gibi farklı metriklerinizi ölçümlemelisiniz.

Bu analizler sonrasında yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görebilirsiniz. Böylelikle çalıştığınız hesapların size ne kadarlık bir katkı yaptığını görebileceğiniz gibi hangi kampanya ve içerik türünün size daha fazla geri dönüşüm sağladığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitesi tasarım ilkeleri nelerdir?
E-ticaret sitesi kurarken tasarım ilkeleri üzerinde durarak, tasarımlarınızı bu ilkelere göre yapmanız, sitenizin kullanıcı deneyimini geliştirir. Tasarım ilkeleri ile ilerlediğinizde, site navigasyonundan, ürün sayfası...
10 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinin cayma hakkı konusunda bilmeleri gerekenler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerin yaygınlaşmasıyla beraber tüketiciler de yasal hakları konusunda daha bilgili bir hale gelmeye başladı. Satıcı firmayı koruyan yasal hakların olduğu kadar tüketiciyi koruyan bir takım...
28 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
Amazonda Satış Yapmak için Mağaza Açma Rehberi 2020
Amazonda satış yapmak bir diğer deyişle Amazonda mağaza açma ile ilgili tüm gerekli konuları ve merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için oluşturmaya çalıştık. Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan