Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir beklenti içine girmek yanlış bir yaklaşım olur. Influencer pazarlama çalışmalarından geri dönüşüm sağlayabilmek için sağlam temelleri olan bir strateji oluşturmanız ve bu çalışmalardan neler beklediğinizi net olarak belirlemelisiniz. Influencer marketing stratejilerinizde yer vermeniz gereken birçok farklı önemli konu bulunuyor. Bu konuları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız. İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Hedeflerinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında öncelikli olarak yapmanız gereken çalışma, hedeflerinizi belirlemek olacaktır. Belli bir hedef olmadan bu çalışmaları yapmaya çalıştığınızda, doğru kişi ya da hesapları bulamayabilir, doğru ürünlerinizi öne çıkartamayabilir ve bu nedenle de alacağınız beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Öncelikle amaçlarınızı belirlemeli, kimlere ulaşacağınıza, hangi ürünlerinizi öne çıkartacağınıza, ne tür hesaplarla çalışacağınıza ve ne kadarlık bir bütçeyi bu çalışmalar için ayıracağınıza karar vermeniz gerekir. İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Hedef kitlenizi seçin

Bir sonraki aşamada da Influencer marketing çalışmaları ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Tüm tüketiciler sizin müşteriniz olamazlar ve hedef kitlenizde yer almazlar; bu nedenle de e-ticaret şirketinizin hedef kitlesini oluşturan tüketici grubunu belirlemeniz gerekir. Hedef kitlenizi belirlemek, hem çalışmalarınızın marka ve ürününüzle daha ilgili bir kitleye ulaşmasını sağlarken hem de çalışacağınız hesap ya da kişileri daha iyi seçmenize yardımcı olur. Her influencer’ın ulaştığı hedef kitle farklı olmaktadır ve sizin de bunu göz önünde bulundurmanız gerekir. Çok geniş ve sizinle alakası olmayan bir kitleye ulaşan hesapla çalışmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için kaçınmanız gereken bir durumdur. Sizin hedeflediğiniz kişilere ulaşan hesapları tercih etmeniz, kampanyalarınızın daha fazla ilgi görmesini ve alacağınız geri dönüşümün artmasını sağlayacaktır. İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Bütçenizi belirleyin

Influencer marketing stratejinizde belirlemeniz gereken konulardan biri de bütçenizdir. Bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi belirlemelisiniz. Özellikle bu çalışmaları yıl içerisine yaymayı planlıyorsanız, toplam bütçenizi belirlemeli ve herbir kampanya için belli bir bütçe ayırmanız gerekir. Bunun yanı sıra çalışacağınız Influencer hesapların herbiri de farklı bir bütçe talep edecektir. Bu nedenle de daha küçük ancak doğrudan niş bir kitleye ulaşan hesapları takip ederek, onlarla anlaşmak daha mantıklı olacaktır. Küçük hesaplar, daha düşük bütçelerle bu çalışmaları yapacakları gibi belli bir niş kitleye ulaştıkları için size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler. Bütçe planlarınızı yaparken, bu konuları da göz önünde bulundurmanız gerekir. İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İçerik stratejinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında iki farklı yaklaşımdan yararlanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kendi içeriklerinizi oluşturabilirsiniz ve influencer hesapların bu içerikleri paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Tüm hesaplar bu tür çalışmaları kabul etmeyebilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemlidir. Bu yaklaşımda, içeriğin kontrolü sizde olur ve dilediğiniz türde içerikler (görsel, video, infografik, blog yazısı vb.) üreterek, hesapların bu içerikleri kendi kanalları üzerinde paylaşmalarını isteyebilirsiniz. İkinci yaklaşımda ise, çalıştığınız hesapların sizin için içerik üretmelerini talep edebilirsiniz. Bu noktada ürün tanıtımları, kutu açılımları, ürünle ilgili deneyimler gibi farklı yaklaşımlar izlenebilir. Bu tür içerikler daha doğal ve inandırıcılığı yüksektir. Aynı zamanda çalıştığınız hesaplar, kendi hedef kitlelerini daha iyi tanırlar ve onlar için daha iyi içerik üretirler. Bunun yanı sıra doğrudan sizin içeriğinizi paylaşmaları, içeriğin çok fazla reklam görünmesine ve tepki çekmesine neden olur. Bu sebeple de ikinci yaklaşımı tercih etmeniz ve içerik üretiminde, çalıştığınız kişileri özgür bırakmanız daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle daha doğal ürün tanıtım ve kampanyaları yapabilirsiniz. Bu yaklaşımda uzun vadeli çalışmalar da yapabilirsiniz. Birden fazla ürün tanıtımı yapmak ve uzun vadede geri dönüşümler almak için içerik ve kampanya planınızı oluşturarak, planlı bir şekilde reklam çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Kampanyalar üzerinde birlikte çalışın

Üretilen içeriklerin kalitesinin artması için, influencer hesaplarla beraber çalışarak, içeriklerinizin kalitesini artırmanız da önemlidir. Buna ek olarak bu hesapların yaptığı çalışmalarla sizin kendi kampanya çalışmalarınızı da senkronlamanız alacağınız sonuçları daha fazla yükseltecektir. Özellikle bir indirim ya da fırsat içeren içerik çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, influencer hesaplara bu içeriklerin ne zaman yayınlanması gerektiğini de belirtmeniz ve diğer kanallarda yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla senkron halde bunları yönetmeniz gerekir. Bu hesaplar bir kampanya duyurusu yaptıklarında, sizin siteniz üzerinde bu içeriklere yönelik bir varış sayfası oluşturulmadıysa ya da kampanya aktif değilse, alacağınız sonuçlar düşeceği gibi tüketicileri yanıltmış olacağınız için iki taraf da olumsuz bir şekilde etkilenecektir.

Kampanya türlerinizi belirleyin

Influencer marketing stratejilerinizde ne tür kampanya ve içerikler kullanacağınızı da belirleyebilirsiniz. Bu çalışmalar sırasında farklı yaklaşımlar izlemek ve herbir kampanyada içerik türünü değiştirmeniz hem çalışmalarınızı çeşitlendirecektir; hem de farklı kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır. Influencer pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz farklı içerik ve kampanya türlerini de şöyle sıralayabiliriz.
  • Hediyeler
  • Konuk yazar içerikleri
  • Yarışmalar
  • Çekilişker
  • Sosyal medya etiketlemeleri
  • Influencer hesapların, sizin marka hesaplarınızdan paylaşım yapmaları
  • Affiliate marketing çalışmaları
  • İndirim kupon kodları
  • Influencer hesapları markanın yüzü yapmak
Bu çalışmaları belli bir plan içerisinde çeşitlendirerek yaptığınızda, alacağınız geri dönüşümler de önemli şekilde artacaktır. Tek bir içerik ve kampanya türüne bağlı kalmanız, bir süre sonra tüketicilerin ilgisini çekememenize neden olabilir.

Çalışmalarınızı ölçümleyin

Influencer pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını da ölçümlemeniz, stratejileriniz için önemlidir. Yaptığınız çalışmaların size ne tür geri dönüşümler kazandırdığını görerek, bir sonraki çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde planlayabilirsiniz. Bu çalışmalardan satışa yönlenen tüketicilerin oranı, sitenize gelen trafik, sosyal mecralarda alınan etkileşimler, yarışmalara katılan kişi sayısı, toplamda erişilen kişi, içeriklerin ne kadar okunduğu ya da görüntülendiği, bu çalışmalardan elde edilen yatırım getirisi (ROI) gibi farklı metriklerinizi ölçümlemelisiniz. Bu analizler sonrasında yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görebilirsiniz. Böylelikle çalıştığınız hesapların size ne kadarlık bir katkı yaptığını görebileceğiniz gibi hangi kampanya ve içerik türünün size daha fazla geri dönüşüm sağladığını da görebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizcede Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın