Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?

21 Nisan 2019
Sinan Oypan

Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir beklenti içine girmek yanlış bir yaklaşım olur. Influencer pazarlama çalışmalarından geri dönüşüm sağlayabilmek için sağlam temelleri olan bir strateji oluşturmanız ve bu çalışmalardan neler beklediğinizi net olarak belirlemelisiniz.

Influencer marketing stratejilerinizde yer vermeniz gereken birçok farklı önemli konu bulunuyor. Bu konuları da bu rehberimizde detaylı bir şekilde ele alacağız.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Hedeflerinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında öncelikli olarak yapmanız gereken çalışma, hedeflerinizi belirlemek olacaktır. Belli bir hedef olmadan bu çalışmaları yapmaya çalıştığınızda, doğru kişi ya da hesapları bulamayabilir, doğru ürünlerinizi öne çıkartamayabilir ve bu nedenle de alacağınız beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Öncelikle amaçlarınızı belirlemeli, kimlere ulaşacağınıza, hangi ürünlerinizi öne çıkartacağınıza, ne tür hesaplarla çalışacağınıza ve ne kadarlık bir bütçeyi bu çalışmalar için ayıracağınıza karar vermeniz gerekir.

İlgili rehber: Instagram takipçi artırmak için influencer marketing

Hedef kitlenizi seçin

Bir sonraki aşamada da Influencer marketing çalışmaları ile ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi belirlemeniz gerekir. Tüm tüketiciler sizin müşteriniz olamazlar ve hedef kitlenizde yer almazlar; bu nedenle de e-ticaret şirketinizin hedef kitlesini oluşturan tüketici grubunu belirlemeniz gerekir.

Hedef kitlenizi belirlemek, hem çalışmalarınızın marka ve ürününüzle daha ilgili bir kitleye ulaşmasını sağlarken hem de çalışacağınız hesap ya da kişileri daha iyi seçmenize yardımcı olur.

Her influencer’ın ulaştığı hedef kitle farklı olmaktadır ve sizin de bunu göz önünde bulundurmanız gerekir. Çok geniş ve sizinle alakası olmayan bir kitleye ulaşan hesapla çalışmanız, beklediğiniz geri dönüşümleri alamamanıza neden olacağı için kaçınmanız gereken bir durumdur.

Sizin hedeflediğiniz kişilere ulaşan hesapları tercih etmeniz, kampanyalarınızın daha fazla ilgi görmesini ve alacağınız geri dönüşümün artmasını sağlayacaktır.

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Bütçenizi belirleyin

Influencer marketing stratejinizde belirlemeniz gereken konulardan biri de bütçenizdir. Bu çalışmalar için harcayacağınız bütçeyi belirlemelisiniz. Özellikle bu çalışmaları yıl içerisine yaymayı planlıyorsanız, toplam bütçenizi belirlemeli ve herbir kampanya için belli bir bütçe ayırmanız gerekir.

Bunun yanı sıra çalışacağınız Influencer hesapların herbiri de farklı bir bütçe talep edecektir. Bu nedenle de daha küçük ancak doğrudan niş bir kitleye ulaşan hesapları takip ederek, onlarla anlaşmak daha mantıklı olacaktır. Küçük hesaplar, daha düşük bütçelerle bu çalışmaları yapacakları gibi belli bir niş kitleye ulaştıkları için size daha fazla geri dönüşüm sağlayabilirler. Bütçe planlarınızı yaparken, bu konuları da göz önünde bulundurmanız gerekir.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

İçerik stratejinizi belirleyin

Influencer pazarlama çalışmalarında iki farklı yaklaşımdan yararlanabilirsiniz. Bunlardan birincisi, kendi içeriklerinizi oluşturabilirsiniz ve influencer hesapların bu içerikleri paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Tüm hesaplar bu tür çalışmaları kabul etmeyebilir. Bu nedenle de görüşmelerinizde bunları da konuşmanız önemlidir.

Bu yaklaşımda, içeriğin kontrolü sizde olur ve dilediğiniz türde içerikler (görsel, video, infografik, blog yazısı vb.) üreterek, hesapların bu içerikleri kendi kanalları üzerinde paylaşmalarını isteyebilirsiniz.

İkinci yaklaşımda ise, çalıştığınız hesapların sizin için içerik üretmelerini talep edebilirsiniz. Bu noktada ürün tanıtımları, kutu açılımları, ürünle ilgili deneyimler gibi farklı yaklaşımlar izlenebilir. Bu tür içerikler daha doğal ve inandırıcılığı yüksektir. Aynı zamanda çalıştığınız hesaplar, kendi hedef kitlelerini daha iyi tanırlar ve onlar için daha iyi içerik üretirler. Bunun yanı sıra doğrudan sizin içeriğinizi paylaşmaları, içeriğin çok fazla reklam görünmesine ve tepki çekmesine neden olur.

Bu sebeple de ikinci yaklaşımı tercih etmeniz ve içerik üretiminde, çalıştığınız kişileri özgür bırakmanız daha iyi bir yaklaşım olacaktır. Böylelikle daha doğal ürün tanıtım ve kampanyaları yapabilirsiniz.

Bu yaklaşımda uzun vadeli çalışmalar da yapabilirsiniz. Birden fazla ürün tanıtımı yapmak ve uzun vadede geri dönüşümler almak için içerik ve kampanya planınızı oluşturarak, planlı bir şekilde reklam çalışmalarınızı yapabilirsiniz.

Kampanyalar üzerinde birlikte çalışın

Üretilen içeriklerin kalitesinin artması için, influencer hesaplarla beraber çalışarak, içeriklerinizin kalitesini artırmanız da önemlidir. Buna ek olarak bu hesapların yaptığı çalışmalarla sizin kendi kampanya çalışmalarınızı da senkronlamanız alacağınız sonuçları daha fazla yükseltecektir.

Özellikle bir indirim ya da fırsat içeren içerik çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, influencer hesaplara bu içeriklerin ne zaman yayınlanması gerektiğini de belirtmeniz ve diğer kanallarda yaptığınız pazarlama çalışmalarıyla senkron halde bunları yönetmeniz gerekir.

Bu hesaplar bir kampanya duyurusu yaptıklarında, sizin siteniz üzerinde bu içeriklere yönelik bir varış sayfası oluşturulmadıysa ya da kampanya aktif değilse, alacağınız sonuçlar düşeceği gibi tüketicileri yanıltmış olacağınız için iki taraf da olumsuz bir şekilde etkilenecektir.

Kampanya türlerinizi belirleyin

Influencer marketing stratejilerinizde ne tür kampanya ve içerikler kullanacağınızı da belirleyebilirsiniz. Bu çalışmalar sırasında farklı yaklaşımlar izlemek ve herbir kampanyada içerik türünü değiştirmeniz hem çalışmalarınızı çeşitlendirecektir; hem de farklı kitlelerin de ilgisini çekmenize yardımcı olacaktır.

Influencer pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz farklı içerik ve kampanya türlerini de şöyle sıralayabiliriz.

  • Hediyeler
  • Konuk yazar içerikleri
  • Yarışmalar
  • Çekilişker
  • Sosyal medya etiketlemeleri
  • Influencer hesapların, sizin marka hesaplarınızdan paylaşım yapmaları
  • Affiliate marketing çalışmaları
  • İndirim kupon kodları
  • Influencer hesapları markanın yüzü yapmak

Bu çalışmaları belli bir plan içerisinde çeşitlendirerek yaptığınızda, alacağınız geri dönüşümler de önemli şekilde artacaktır. Tek bir içerik ve kampanya türüne bağlı kalmanız, bir süre sonra tüketicilerin ilgisini çekememenize neden olabilir.

Çalışmalarınızı ölçümleyin

Influencer pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarını da ölçümlemeniz, stratejileriniz için önemlidir. Yaptığınız çalışmaların size ne tür geri dönüşümler kazandırdığını görerek, bir sonraki çalışmalarınızı daha iyi bir şekilde planlayabilirsiniz.

Bu çalışmalardan satışa yönlenen tüketicilerin oranı, sitenize gelen trafik, sosyal mecralarda alınan etkileşimler, yarışmalara katılan kişi sayısı, toplamda erişilen kişi, içeriklerin ne kadar okunduğu ya da görüntülendiği, bu çalışmalardan elde edilen yatırım getirisi (ROI) gibi farklı metriklerinizi ölçümlemelisiniz.

Bu analizler sonrasında yaptığınız çalışmaların sonuçlarını görebilirsiniz. Böylelikle çalıştığınız hesapların size ne kadarlık bir katkı yaptığını görebileceğiniz gibi hangi kampanya ve içerik türünün size daha fazla geri dönüşüm sağladığını da görebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette tedarik zinciri, ürünün üretim aşamasından, tüketiciye ulaşana kadar ki süreci kapsar ve iyi bir şekilde planlanması gereken bir unsurdur. Tedarik zinciri yönetiminizi doğru yapmanız, maliyetlerinizi düşük tutmanız,...
24 Ocak 2020
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Magento E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm
E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi...
18 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
El yapımı ürünler satabileceğiniz bir işi nasıl kurabilirsiniz?
El yapımı ürünler satmayı planlıyor ve kendi işinizi kurarak, internet üzerinden bu ürünleri satmak istiyorsanız bir takım adımları takip etmeniz gerekiyor. Kendi üretiminizi yapıyor olacağınız için normal bir B2C firmasından...
20 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan