Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği içerisine girerek, onların ürün ya da hizmetlerini kendi kanalları üzerinden paylaşarak, kendi takipçi kitlelerine bu içeriklerin tanıtımı yaparlar.

Influencer pazarlama

Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça popüler olan bu çalışmalar; günümüzde artık daha fazla Instagram üzerinde popülerliğini koruyor ve markalar tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birliği yaparak, yeni hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar.

Zaman içerisinde bu pazarlama yönteminin markalar arasında daha çok ilgi görmesi de Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımları artırıyor. Eğer Influencer pazarlama çalışmalarının ne olduğunu ve e-ticaret sitenize ne gibi katkıları olabileceğini öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler de bu pazarlama metodunu kullanmak isteyenler için bazı önemli bilgileri ortaya çıkarıyor. 2019 yılında öne çıkan Influencer pazarlama ile ilgili istatistiklerin bazıları ise şöyle:

Markaların Influencer pazarlamaya ayıracakları bütçe yüzde 65 artacak

2019 yılında markaların yaklaşım üçte ikilik bir bölümü, pazarlama çalışmalarında Influencer hesaplara daha fazla bütçe ayıracaklarını belirtiyor. Yıl sonunda ayrılan bütçenin yüzde 65’lik bir oranda yükselmesi de bekleniyor. Yüzde 33’lük bir bölüm bütçesini değiştirmeyeceğini söylerken, sadece yüzde 2’lik bir bölüm bütçesini azaltacağını söylüyor.

Bu çalışmalara en sık olarak ayrılan bütçe aralığı ise yılda 1000 ile 10.000 dolar arasında

Markaların Influencer pazarlama çalışmalarına önemli ölçüde bütçe ayırdıkları da görünüyor. Yüzde 19’lük bir bölüm 2019 yılında yılda 1000 ile 10.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylerken, yüzde 18’lik bir bölüm ise yılda 100.000 ile 500.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylüyor.

Markaların yüzde 7’lik bir bölümü ise 2019’da milyon doların üzerinde bir bütçeyi bu çalışmalara ayıcağını söylüyor.

Şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümü pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracak

Pazarlama bütçesi söz konusu olduğunda şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümünün, pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracakları da görülüyor. Bunun yanı sıra yüzde 34’lük bir bölüm, bütçelerinin yüzde 20’luk bölümü, yüzde 20’si bütçelerinin yüzde 11 ile 20’sini bu çalışmalar için harcayacağını belirtiyor.

Markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla Influencer pazarlamadan daha çok yatırım getirisi elde ettiklerini söylüyor

Influencer pazarlama çalışmalarının markalar arasında bu kadar paylaşmasının nedenlerinden biri de yatırım getirisinin yüksek olması. Bu çalışmaları yapan markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla daha fazla yatırım getirisi elde ettiklerini belirtiyor. Sonuçların kötü olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 11.

Instagram ilk sırada geliyor

Influencer pazarlamanın en yoğun bir şekilde yapılığı sosyal mecra Instagram. Tercih oranı yüzde 89 ile ilk sırada olan Instagram’ı, yüzde 70 ile Youtube, sonrasında yüzde 45 ile Facebook takip ediyor. Blogların tercih edilme oranı ise yüzde 44’lerde yer alıyor.

En az tercih edilen mecra ise Snapchat

Snapchat, Influencer pazarlama söz konusu olduğunda listenin sonunda yer alıyor. Markaların yüzde 62’lik bir bölümü Snapchat’i tercih etmediklerini belirtiyor. En az tercih edilenler listesinde ikinci sırayı Linkedin, üçüncü sırayı ise Twitch alıyor.

Markaların üçte ikilik bir bölümü en çok Instagram üzerinde harcıyor

Pazarlama bütçesinin yönetimi söz konusu olduğunda Instagram yine ilk sırayı başta çekiyor. Markaların yüzde 69’luk bir bölümü, bütçelerinin büyük bir bölümü Instagram’da harcayacağını söylüyor. Sonrasında yüzde 11’lik bir bölüm Youtube’u tercih edeceklerini söylerken, yüzde 7’lik bir bölüm ise blogları seçeceklerini söylüyor.

“Influencer

Instagram paylaşımları en çok tercih edilen gönderi türü

Sponsorlu Instagram gönderileri, markaların Influencer pazarlama çalışmalarında en çok tercih ettikleri gönderi türü olarak öne çıkıyor. Yüzde 78’lik bir oranlar ilk sırada gelen bu gönderileri, yüzde 73 ile Instagram Hikayeleri takip ediyor.

Youtube videolarının tercih edilme oranı yüzde 56 iken, Instagram videolarının oranı yüzde 54. Blog gönderilerinin tercih edilme oranı ise yüzde 36.

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler bu şekildeydi. Bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize de bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da takipçi artırmak için Influencer marketing’ten nasıl yararlanabilirsiniz?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
IdeaSoft
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette otomatik mail gönderimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Otomatik mail gönderimi, e-ticaret sitenizin e-posta listesine abone olmuş kişilere belli periyotlarda, belli konseptler üzerinden e-posta gönderimleri yapmanıza yardımcı olur. 3. parti e-posta yazılımlarıyla bu otomatik mail...
16 Şubat 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sitenizi açtınız, peki sonrasında ne yapmanız gerekiyor?
E-ticaret altyapı sistemleri sayesinde bir online satış sitesine sahip olmak artık oldukça kolay. İdeasoft’un e-ticaret paketleri ile bütçenize ve işinize uygun olan bir paketi seçerek, internet üzerinden satış yapmaya...
19 Ekim 2016
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin