
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği içerisine girerek, onların ürün ya da hizmetlerini kendi kanalları üzerinden paylaşarak, kendi takipçi kitlelerine bu içeriklerin tanıtımı yaparlar.
Influencer pazarlama
Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça popüler olan bu çalışmalar; günümüzde artık daha fazla Instagram üzerinde popülerliğini koruyor ve markalar tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birliği yaparak, yeni hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar.
Zaman içerisinde bu pazarlama yönteminin markalar arasında daha çok ilgi görmesi de Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımları artırıyor. Eğer Influencer pazarlama çalışmalarının ne olduğunu ve e-ticaret sitenize ne gibi katkıları olabileceğini öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.
İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?
Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler de bu pazarlama metodunu kullanmak isteyenler için bazı önemli bilgileri ortaya çıkarıyor. 2019 yılında öne çıkan Influencer pazarlama ile ilgili istatistiklerin bazıları ise şöyle:
Markaların Influencer pazarlamaya ayıracakları bütçe yüzde 65 artacak
2019 yılında markaların yaklaşım üçte ikilik bir bölümü, pazarlama çalışmalarında Influencer hesaplara daha fazla bütçe ayıracaklarını belirtiyor. Yıl sonunda ayrılan bütçenin yüzde 65’lik bir oranda yükselmesi de bekleniyor. Yüzde 33’lük bir bölüm bütçesini değiştirmeyeceğini söylerken, sadece yüzde 2’lik bir bölüm bütçesini azaltacağını söylüyor.
Bu çalışmalara en sık olarak ayrılan bütçe aralığı ise yılda 1000 ile 10.000 dolar arasında
Markaların Influencer pazarlama çalışmalarına önemli ölçüde bütçe ayırdıkları da görünüyor. Yüzde 19’lük bir bölüm 2019 yılında yılda 1000 ile 10.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylerken, yüzde 18’lik bir bölüm ise yılda 100.000 ile 500.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylüyor.
Markaların yüzde 7’lik bir bölümü ise 2019’da milyon doların üzerinde bir bütçeyi bu çalışmalara ayıcağını söylüyor.
Şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümü pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracak
Pazarlama bütçesi söz konusu olduğunda şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümünün, pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracakları da görülüyor. Bunun yanı sıra yüzde 34’lük bir bölüm, bütçelerinin yüzde 20’luk bölümü, yüzde 20’si bütçelerinin yüzde 11 ile 20’sini bu çalışmalar için harcayacağını belirtiyor.
Markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla Influencer pazarlamadan daha çok yatırım getirisi elde ettiklerini söylüyor
Influencer pazarlama çalışmalarının markalar arasında bu kadar paylaşmasının nedenlerinden biri de yatırım getirisinin yüksek olması. Bu çalışmaları yapan markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla daha fazla yatırım getirisi elde ettiklerini belirtiyor. Sonuçların kötü olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 11.
Instagram ilk sırada geliyor
Influencer pazarlamanın en yoğun bir şekilde yapılığı sosyal mecra Instagram. Tercih oranı yüzde 89 ile ilk sırada olan Instagram’ı, yüzde 70 ile Youtube, sonrasında yüzde 45 ile Facebook takip ediyor. Blogların tercih edilme oranı ise yüzde 44’lerde yer alıyor.
En az tercih edilen mecra ise Snapchat
Snapchat, Influencer pazarlama söz konusu olduğunda listenin sonunda yer alıyor. Markaların yüzde 62’lik bir bölümü Snapchat’i tercih etmediklerini belirtiyor. En az tercih edilenler listesinde ikinci sırayı Linkedin, üçüncü sırayı ise Twitch alıyor.
Markaların üçte ikilik bir bölümü en çok Instagram üzerinde harcıyor
Pazarlama bütçesinin yönetimi söz konusu olduğunda Instagram yine ilk sırayı başta çekiyor. Markaların yüzde 69’luk bir bölümü, bütçelerinin büyük bir bölümü Instagram’da harcayacağını söylüyor. Sonrasında yüzde 11’lik bir bölüm Youtube’u tercih edeceklerini söylerken, yüzde 7’lik bir bölüm ise blogları seçeceklerini söylüyor.
Instagram paylaşımları en çok tercih edilen gönderi türü
Sponsorlu Instagram gönderileri, markaların Influencer pazarlama çalışmalarında en çok tercih ettikleri gönderi türü olarak öne çıkıyor. Yüzde 78’lik bir oranlar ilk sırada gelen bu gönderileri, yüzde 73 ile Instagram Hikayeleri takip ediyor.
Youtube videolarının tercih edilme oranı yüzde 56 iken, Instagram videolarının oranı yüzde 54. Blog gönderilerinin tercih edilme oranı ise yüzde 36.
Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler bu şekildeydi. Bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize de bakabilirsiniz.
İlgili rehber: Instagram’da takipçi artırmak için Influencer marketing’ten nasıl yararlanabilirsiniz?
İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?
En çok okunan yazılar
- Online satış sitesi kurmak istiyorum, ne yapmalıyım?
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- Instagram'dan satış yapmak isteyenler için altın öneriler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
- Sanal mağaza açmak isteyen firmalara öneriler
- Facebook'ta mağaza açmak ve satış yapmak için öneriler