Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

5 Nisan 2019
Sinan Oypan

Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği içerisine girerek, onların ürün ya da hizmetlerini kendi kanalları üzerinden paylaşarak, kendi takipçi kitlelerine bu içeriklerin tanıtımı yaparlar.

Influencer pazarlama

Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça popüler olan bu çalışmalar; günümüzde artık daha fazla Instagram üzerinde popülerliğini koruyor ve markalar tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birliği yaparak, yeni hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar.

Zaman içerisinde bu pazarlama yönteminin markalar arasında daha çok ilgi görmesi de Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımları artırıyor. Eğer Influencer pazarlama çalışmalarının ne olduğunu ve e-ticaret sitenize ne gibi katkıları olabileceğini öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler de bu pazarlama metodunu kullanmak isteyenler için bazı önemli bilgileri ortaya çıkarıyor. 2019 yılında öne çıkan Influencer pazarlama ile ilgili istatistiklerin bazıları ise şöyle:

Markaların Influencer pazarlamaya ayıracakları bütçe yüzde 65 artacak

2019 yılında markaların yaklaşım üçte ikilik bir bölümü, pazarlama çalışmalarında Influencer hesaplara daha fazla bütçe ayıracaklarını belirtiyor. Yıl sonunda ayrılan bütçenin yüzde 65’lik bir oranda yükselmesi de bekleniyor. Yüzde 33’lük bir bölüm bütçesini değiştirmeyeceğini söylerken, sadece yüzde 2’lik bir bölüm bütçesini azaltacağını söylüyor.

Bu çalışmalara en sık olarak ayrılan bütçe aralığı ise yılda 1000 ile 10.000 dolar arasında

Markaların Influencer pazarlama çalışmalarına önemli ölçüde bütçe ayırdıkları da görünüyor. Yüzde 19’lük bir bölüm 2019 yılında yılda 1000 ile 10.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylerken, yüzde 18’lik bir bölüm ise yılda 100.000 ile 500.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylüyor.

Markaların yüzde 7’lik bir bölümü ise 2019’da milyon doların üzerinde bir bütçeyi bu çalışmalara ayıcağını söylüyor.

Şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümü pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracak

Pazarlama bütçesi söz konusu olduğunda şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümünün, pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracakları da görülüyor. Bunun yanı sıra yüzde 34’lük bir bölüm, bütçelerinin yüzde 20’luk bölümü, yüzde 20’si bütçelerinin yüzde 11 ile 20’sini bu çalışmalar için harcayacağını belirtiyor.

Markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla Influencer pazarlamadan daha çok yatırım getirisi elde ettiklerini söylüyor

Influencer pazarlama çalışmalarının markalar arasında bu kadar paylaşmasının nedenlerinden biri de yatırım getirisinin yüksek olması. Bu çalışmaları yapan markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla daha fazla yatırım getirisi elde ettiklerini belirtiyor. Sonuçların kötü olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 11.

Instagram ilk sırada geliyor

Influencer pazarlamanın en yoğun bir şekilde yapılığı sosyal mecra Instagram. Tercih oranı yüzde 89 ile ilk sırada olan Instagram’ı, yüzde 70 ile Youtube, sonrasında yüzde 45 ile Facebook takip ediyor. Blogların tercih edilme oranı ise yüzde 44’lerde yer alıyor.

En az tercih edilen mecra ise Snapchat

Snapchat, Influencer pazarlama söz konusu olduğunda listenin sonunda yer alıyor. Markaların yüzde 62’lik bir bölümü Snapchat’i tercih etmediklerini belirtiyor. En az tercih edilenler listesinde ikinci sırayı Linkedin, üçüncü sırayı ise Twitch alıyor.

Markaların üçte ikilik bir bölümü en çok Instagram üzerinde harcıyor

Pazarlama bütçesinin yönetimi söz konusu olduğunda Instagram yine ilk sırayı başta çekiyor. Markaların yüzde 69’luk bir bölümü, bütçelerinin büyük bir bölümü Instagram’da harcayacağını söylüyor. Sonrasında yüzde 11’lik bir bölüm Youtube’u tercih edeceklerini söylerken, yüzde 7’lik bir bölüm ise blogları seçeceklerini söylüyor.

“Influencer

Instagram paylaşımları en çok tercih edilen gönderi türü

Sponsorlu Instagram gönderileri, markaların Influencer pazarlama çalışmalarında en çok tercih ettikleri gönderi türü olarak öne çıkıyor. Yüzde 78’lik bir oranlar ilk sırada gelen bu gönderileri, yüzde 73 ile Instagram Hikayeleri takip ediyor.

Youtube videolarının tercih edilme oranı yüzde 56 iken, Instagram videolarının oranı yüzde 54. Blog gönderilerinin tercih edilme oranı ise yüzde 36.

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler bu şekildeydi. Bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize de bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da takipçi artırmak için Influencer marketing’ten nasıl yararlanabilirsiniz?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci
E ticaret vergi / e ticaret vergileri nelerdir, e ticaret firmaları / e ticaret şirketlerinin ödemekle yükümlü olduğu şirket vergileri nelerdir, e ticarette vergilendirme / e ticaret vergilendirmede hangi kalemler mevcuttur, şahıs şirketi...
28 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan