Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği içerisine girerek, onların ürün ya da hizmetlerini kendi kanalları üzerinden paylaşarak, kendi takipçi kitlelerine bu içeriklerin tanıtımı yaparlar.

Influencer pazarlama

Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça popüler olan bu çalışmalar; günümüzde artık daha fazla Instagram üzerinde popülerliğini koruyor ve markalar tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birliği yaparak, yeni hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar.

Zaman içerisinde bu pazarlama yönteminin markalar arasında daha çok ilgi görmesi de Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımları artırıyor. Eğer Influencer pazarlama çalışmalarının ne olduğunu ve e-ticaret sitenize ne gibi katkıları olabileceğini öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler de bu pazarlama metodunu kullanmak isteyenler için bazı önemli bilgileri ortaya çıkarıyor. 2019 yılında öne çıkan Influencer pazarlama ile ilgili istatistiklerin bazıları ise şöyle:

Markaların Influencer pazarlamaya ayıracakları bütçe yüzde 65 artacak

2019 yılında markaların yaklaşım üçte ikilik bir bölümü, pazarlama çalışmalarında Influencer hesaplara daha fazla bütçe ayıracaklarını belirtiyor. Yıl sonunda ayrılan bütçenin yüzde 65’lik bir oranda yükselmesi de bekleniyor. Yüzde 33’lük bir bölüm bütçesini değiştirmeyeceğini söylerken, sadece yüzde 2’lik bir bölüm bütçesini azaltacağını söylüyor.

Bu çalışmalara en sık olarak ayrılan bütçe aralığı ise yılda 1000 ile 10.000 dolar arasında

Markaların Influencer pazarlama çalışmalarına önemli ölçüde bütçe ayırdıkları da görünüyor. Yüzde 19’lük bir bölüm 2019 yılında yılda 1000 ile 10.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylerken, yüzde 18’lik bir bölüm ise yılda 100.000 ile 500.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylüyor.

Markaların yüzde 7’lik bir bölümü ise 2019’da milyon doların üzerinde bir bütçeyi bu çalışmalara ayıcağını söylüyor.

Şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümü pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracak

Pazarlama bütçesi söz konusu olduğunda şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümünün, pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracakları da görülüyor. Bunun yanı sıra yüzde 34’lük bir bölüm, bütçelerinin yüzde 20’luk bölümü, yüzde 20’si bütçelerinin yüzde 11 ile 20’sini bu çalışmalar için harcayacağını belirtiyor.

Markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla Influencer pazarlamadan daha çok yatırım getirisi elde ettiklerini söylüyor

Influencer pazarlama çalışmalarının markalar arasında bu kadar paylaşmasının nedenlerinden biri de yatırım getirisinin yüksek olması. Bu çalışmaları yapan markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla daha fazla yatırım getirisi elde ettiklerini belirtiyor. Sonuçların kötü olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 11.

Instagram ilk sırada geliyor

Influencer pazarlamanın en yoğun bir şekilde yapılığı sosyal mecra Instagram. Tercih oranı yüzde 89 ile ilk sırada olan Instagram’ı, yüzde 70 ile Youtube, sonrasında yüzde 45 ile Facebook takip ediyor. Blogların tercih edilme oranı ise yüzde 44’lerde yer alıyor.

En az tercih edilen mecra ise Snapchat

Snapchat, Influencer pazarlama söz konusu olduğunda listenin sonunda yer alıyor. Markaların yüzde 62’lik bir bölümü Snapchat’i tercih etmediklerini belirtiyor. En az tercih edilenler listesinde ikinci sırayı Linkedin, üçüncü sırayı ise Twitch alıyor.

Markaların üçte ikilik bir bölümü en çok Instagram üzerinde harcıyor

Pazarlama bütçesinin yönetimi söz konusu olduğunda Instagram yine ilk sırayı başta çekiyor. Markaların yüzde 69’luk bir bölümü, bütçelerinin büyük bir bölümü Instagram’da harcayacağını söylüyor. Sonrasında yüzde 11’lik bir bölüm Youtube’u tercih edeceklerini söylerken, yüzde 7’lik bir bölüm ise blogları seçeceklerini söylüyor.

“Influencer

Instagram paylaşımları en çok tercih edilen gönderi türü

Sponsorlu Instagram gönderileri, markaların Influencer pazarlama çalışmalarında en çok tercih ettikleri gönderi türü olarak öne çıkıyor. Yüzde 78’lik bir oranlar ilk sırada gelen bu gönderileri, yüzde 73 ile Instagram Hikayeleri takip ediyor.

Youtube videolarının tercih edilme oranı yüzde 56 iken, Instagram videolarının oranı yüzde 54. Blog gönderilerinin tercih edilme oranı ise yüzde 36.

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler bu şekildeydi. Bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize de bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da takipçi artırmak için Influencer marketing’ten nasıl yararlanabilirsiniz?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
Müşterilerinizi memnun etmek mi istiyorsunuz? Hızlı geri dönüş yapın
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcıları ve müşterilerinizi memnun etmek için önelikle yapmanız gerkenler onların sorularına ve sıkıntılarına hızlı bir şekilde geri dönüş yapmanız gerekiyor. Online alışverişlerde...
20 Ocak 2017
Sinan Oypan
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
SEO hizmeti alırken nelere dikkat edilmelidir?
Bir SEO ajansı ile anlaşarak SEO hizmeti alırken, bazı konuların üzerinden geçmeniz ve alacağınız hizmetlerle ilgili mümkün olduğunca bilgi toplamanız gerekir. Bulunduğunuz pazarda öne çıkmak, satışlarınızı artırarak yeni...
28 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
Kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi arasındaki farklar neler? (İnfografik)
E-ticaret sitesi tasarımındaki en önemli konular arasında kullanıcı arayüzü ve kullanıcı deneyimi gelmektedir. Kullanıcı deneyimi ve kullanıcı arayüzü kavramlarının tam anlaşılması ve site tasarımında bu iki unsurun...
1 Şubat 2019
Sinan Oypan
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme nasıl yapılır?
Facebook ürün etiketleme özelliğiyle, marka sayfalarında kullanılacak yeni bir özelliği daha sayfa yöneticilerine sundu. Bu özellikle beraber, sayfanız üzerinde bir ürün paylaşıyorsanız, bu ürünü etiketleyerek, ürün hakkında...
6 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok takipçi sayısı nasıl artırılır?
TikTok günümüzün popüler platformlarından biri olmaya başladı ve bu nedenle de markalar TikTok takipçi sayılarını artırmak istiyorlar. Özellikle yaş olarak daha genç bir kitlenin kullandığı bir platform olduğu için hedef...
18 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken kullanabileceğiniz taktikler
Yeni ürün gamı pazarlaması yaparken, tüketicilere ürünü mümkün olduğunca etkin bir şekilde tanıtmanız geri dönüşümlerinizi etkileyecektir. Ürünün özelliklerini, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü anlatmanın...
30 Mart 2020
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin