Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

5 Nisan 2019
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği içerisine girerek, onların ürün ya da hizmetlerini kendi kanalları üzerinden paylaşarak, kendi takipçi kitlelerine bu içeriklerin tanıtımı yaparlar.

Influencer pazarlama

Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça popüler olan bu çalışmalar; günümüzde artık daha fazla Instagram üzerinde popülerliğini koruyor ve markalar tanınmış kişi ya da hesaplarla iş birliği yaparak, yeni hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar.

Zaman içerisinde bu pazarlama yönteminin markalar arasında daha çok ilgi görmesi de Influencer pazarlama çalışmalarına yapılan yatırımları artırıyor. Eğer Influencer pazarlama çalışmalarının ne olduğunu ve e-ticaret sitenize ne gibi katkıları olabileceğini öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

İlgili rehber: Influencer’lar pazarlama çalışmalarında e-ticaret firmaları için neler yapabilirler?

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler de bu pazarlama metodunu kullanmak isteyenler için bazı önemli bilgileri ortaya çıkarıyor. 2019 yılında öne çıkan Influencer pazarlama ile ilgili istatistiklerin bazıları ise şöyle:

Markaların Influencer pazarlamaya ayıracakları bütçe yüzde 65 artacak

2019 yılında markaların yaklaşım üçte ikilik bir bölümü, pazarlama çalışmalarında Influencer hesaplara daha fazla bütçe ayıracaklarını belirtiyor. Yıl sonunda ayrılan bütçenin yüzde 65’lik bir oranda yükselmesi de bekleniyor. Yüzde 33’lük bir bölüm bütçesini değiştirmeyeceğini söylerken, sadece yüzde 2’lik bir bölüm bütçesini azaltacağını söylüyor.

Bu çalışmalara en sık olarak ayrılan bütçe aralığı ise yılda 1000 ile 10.000 dolar arasında

Markaların Influencer pazarlama çalışmalarına önemli ölçüde bütçe ayırdıkları da görünüyor. Yüzde 19’lük bir bölüm 2019 yılında yılda 1000 ile 10.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylerken, yüzde 18’lik bir bölüm ise yılda 100.000 ile 500.000 dolarlık bir bütçe ayıracağını söylüyor.

Markaların yüzde 7’lik bir bölümü ise 2019’da milyon doların üzerinde bir bütçeyi bu çalışmalara ayıcağını söylüyor.

Şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümü pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracak

Pazarlama bütçesi söz konusu olduğunda şirketlerin yüzde 17’lik bir bölümünün, pazarlama bütçelerinin yarısını bu çalışmalara ayıracakları da görülüyor. Bunun yanı sıra yüzde 34’lük bir bölüm, bütçelerinin yüzde 20’luk bölümü, yüzde 20’si bütçelerinin yüzde 11 ile 20’sini bu çalışmalar için harcayacağını belirtiyor.

Markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla Influencer pazarlamadan daha çok yatırım getirisi elde ettiklerini söylüyor

Influencer pazarlama çalışmalarının markalar arasında bu kadar paylaşmasının nedenlerinden biri de yatırım getirisinin yüksek olması. Bu çalışmaları yapan markaların yüzde 89’u, diğer pazarlama kanallarına kıyasla daha fazla yatırım getirisi elde ettiklerini belirtiyor. Sonuçların kötü olduğunu düşünenlerin oranı ise yüzde 11.

Instagram ilk sırada geliyor

Influencer pazarlamanın en yoğun bir şekilde yapılığı sosyal mecra Instagram. Tercih oranı yüzde 89 ile ilk sırada olan Instagram’ı, yüzde 70 ile Youtube, sonrasında yüzde 45 ile Facebook takip ediyor. Blogların tercih edilme oranı ise yüzde 44’lerde yer alıyor.

En az tercih edilen mecra ise Snapchat

Snapchat, Influencer pazarlama söz konusu olduğunda listenin sonunda yer alıyor. Markaların yüzde 62’lik bir bölümü Snapchat’i tercih etmediklerini belirtiyor. En az tercih edilenler listesinde ikinci sırayı Linkedin, üçüncü sırayı ise Twitch alıyor.

Markaların üçte ikilik bir bölümü en çok Instagram üzerinde harcıyor

Pazarlama bütçesinin yönetimi söz konusu olduğunda Instagram yine ilk sırayı başta çekiyor. Markaların yüzde 69’luk bir bölümü, bütçelerinin büyük bir bölümü Instagram’da harcayacağını söylüyor. Sonrasında yüzde 11’lik bir bölüm Youtube’u tercih edeceklerini söylerken, yüzde 7’lik bir bölüm ise blogları seçeceklerini söylüyor.

“Influencer

Instagram paylaşımları en çok tercih edilen gönderi türü

Sponsorlu Instagram gönderileri, markaların Influencer pazarlama çalışmalarında en çok tercih ettikleri gönderi türü olarak öne çıkıyor. Yüzde 78’lik bir oranlar ilk sırada gelen bu gönderileri, yüzde 73 ile Instagram Hikayeleri takip ediyor.

Youtube videolarının tercih edilme oranı yüzde 56 iken, Instagram videolarının oranı yüzde 54. Blog gönderilerinin tercih edilme oranı ise yüzde 36.

Influencer pazarlama çalışmalarıyla ilgili öne çıkan istatistikler bu şekildeydi. Bu çalışmalar hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz aşağıdaki rehberlerimize de bakabilirsiniz.

İlgili rehber: Instagram’da takipçi artırmak için Influencer marketing’ten nasıl yararlanabilirsiniz?

İlgili rehber: Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları için alternatif fikirler (Örnekli Anlatım)
Instagram Hikaye paylaşımları günümüzde oldukça popüler olması markaları da bu özelliği kullanmaya özellikle yönlendiriyor. Geçtiğimiz yıl içerisinde hikaye kullanımlarının artmasıyla beraber buradaki reklam modellerinin de...
15 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı yazarken bilmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde ilk blog yazınızı hazırlarken dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor. İçerik pazarlamaya adım atarken blog içeriklerinizi en iyi şekilde oluşturmanız doğru stratejileri belirlemeniz gerekir....
6 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan