Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü

6 Mart 2020
IdeaSoft
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması Influencer Marketing gibi alanların gelişmesine olanak tanımıştır. Dijital pazarlama tekniklerinin en çok kullanılan modeli haline gelen influencer pazarlama, sosyal medyada ‘reklam’ mantığının dışında yapılan ve kullanıcılar üzerinde etki bırakan içeriklerdir. Influencer’lar sosyal medyada günlük yaşamdan paylaştıkları; sağlık, spor, yeme-içme, seyahat, moda, güzellik gibi alanlar ya da farklı meslek grupları hakkında takipçilerini bilgilendirir. Herkes ilgi alanına hitap eden binlerce kategori arasından kendine hitap eden sayfaları takibe alır. Böylece sosyal platformlar geniş bir etki alanı yaratır.

Influencer Marketing nedir?

Influencer Marketing’in kısaca bir tanımını yapmak istedik. Eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde, tanınmış kişi ve hesaplarla yapılan, markayı ya da belirli bir ürünü ön plana çıkartmak için üretilen organik içeriklerden oluşan reklam türleridir. Günümüzde influencer pazarlama; ‘tavsiye etme’ ‘memnun kalma’ gibi deneyimlerin dijital platformlara taşınmış halidir.

Influencer Marketing tüketici davranışlarını nasıl etkiler?

Influencer’lar tüketicilerin satın alma davranışlarında etkin rol oynar. ‘Harekete geçirme, teşvik etme, ihtiyaç yaratma gibi eylemlerle satın alma güdüsünü artırır. Influencer’lar doğal bir içerik eşliğinde günlük paylaşım rutinine uygun olarak ürün tanıtımı yaparlar. Sosyal medya gezintisinde bu tarz paylaşımları gören takipçiler ile ürün arasında bağ kurmak çok daha kolay olur. Takipçilerin yaşam tarzına hitap eden kişiler tarafından takip edilmesi ürün ve takipçi arasındaki ilgiyi ve deneyimleme isteğini artırır.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaretin influencer üzerindeki etkileri

Influencer’lar e-ticaret firmaları ile yaptıkları işbirlikleri doğrultusunda sosyal medya hesaplarından ürettiği doğal içerikler eşliğinde ürün tanıtımı yapar ve sosyal kanıt oluştururlar. E-ticaret firmaları kendi alanlarıyla alakalı olan mikro ya da makro düzeyde influencer seçerek ürün ve markalarını kişiselleştirme fırsatı yakalar. Influencer’ların takipçi sayısından çok takipçileri üzerinde bıraktıkları etki önemlidir. Takipçilerin, güven duygusuyla tavsiye edilen bir ürünü kullanması markalar ve influencer adına en önemli geri dönüştür. Sosyal medyanın gücünü iyi bir şekilde kullanan sosyal medya fenomenleri kendi etki alanını yaratarak yaşam tarzlarını işe dönüştürmüşlerdir. E-ticaret, influencer için sadece bu amaçla değil kendi markalarını ya da ürünlerinin pazarlanması için de ideal bir alan haline gelmiş durumdadır. Günümüzde sosyal medyada pek çok farklı alanda aktif olarak influencer’lar kendi markalarını oluşturarak, ürettiklerini binlerce kişiye ulaştırma şansı yakalamışlardır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir

Influencer olmaktan kendi işini kurma yolculuğu

E-ticarete geçerek kendi ürettikleri ürünlerin satışlarını gerçekleştiren birçok influencer, takipçileri gözünde güvenle deneyimlediği iş birliklerini kendi ürünleri için de yaparak işlerini büyütüp bir marka haline gelmeyi başarmışlardır. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri Bugün işini e-ticarete taşımak isteyip bunu gerçeğe dönüştürürken IdeaSoft altyapısını tercih eden birçok tanınmış isim ve marka bulunur. Türkiye'de tanınan yüzlerce isim e-ticaret siteleriyle yüksek satış cirosu elde ederken sizler için de hayallerinize kavuşmak e ticaret ile mümkündür.  
ÖNEMLİ NOT:Kendi işini kurmak, yeni bir başlangıç yapmak, ürünlerinizi milyonlarca kişiye ulaştırmak için e ticaret sitesi açabilir, sosyal medyanın gücüyle işlerinizi büyütebilirsiniz.
 
IdeaSoft’un A’dan Z’ye tüm özellikleri bir bütün olarak sunduğu e-ticaret paketleri arasından birini seçebilir, hizmetlerimizi ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca görebilirsiniz.
 

Siz de IdeaSoft ile hayallerinizi gerçeğe dönüştürebilirsiniz

IdeaSoft ile hayalinizdeki işi gerçekleştirebilir, hedeflediğinizden çok daha fazlasına ulaşabilirsiniz. IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri arasından birini seçebilir, kararınızı vermeden önce 15 günlük ücretsiz DEMO hesabı ile hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
Videolarınızın izlenme sayılarını artırmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtmak için video içerikler oluşturuyor; fakat izlenme sayılarınızı artıramıyorsanız, bazı konularda yanlışlıklar yapıyor olabilirsiniz. Video izlenme sayılarınızı artırmak için bazı...
9 Kasım 2016
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?
Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli...
20 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Yurt Dışına Ürün Satmak İçin Bilmeniz Gerekenler
E-ticaretin yakın dönemde ne kadar önem kazandığını fark etmek için çevremize bakmak yeterli. Herkes gıda ihtiyaçlarından kıyafete, kitaptan kişisel bakım ürünlerine tüm alışverişlerini...
10 Kasım 2021
Markethinkers
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya terimleri / sosyal medyada kullanılan terimler, sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bilinmesi gereken detaylar arasında yer alıyor. Yaptığınız pazarlama çalışmalarını analiz edebilmek; bu çalışmaları tam...
31 Aralık 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın