fbpx

Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü

6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması Influencer Marketing gibi alanların gelişmesine olanak tanımıştır. Dijital pazarlama tekniklerinin en çok kullanılan modeli haline gelen influencer pazarlama, sosyal medyada ‘reklam’ mantığının dışında yapılan ve kullanıcılar üzerinde etki bırakan içeriklerdir. Influencer’lar sosyal medyada günlük yaşamdan paylaştıkları; sağlık, spor, yeme-içme, seyahat, moda, güzellik gibi alanlar ya da farklı meslek grupları hakkında takipçilerini bilgilendirir. Herkes ilgi alanına hitap eden binlerce kategori arasından kendine hitap eden sayfaları takibe alır. Böylece sosyal platformlar geniş bir etki alanı yaratır.

Influencer Marketing nedir?

Influencer Marketing’in kısaca bir tanımını yapmak istedik. Eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde, tanınmış kişi ve hesaplarla yapılan, markayı ya da belirli bir ürünü ön plana çıkartmak için üretilen organik içeriklerden oluşan reklam türleridir. Günümüzde influencer pazarlama; ‘tavsiye etme’ ‘memnun kalma’ gibi deneyimlerin dijital platformlara taşınmış halidir.

Influencer Marketing tüketici davranışlarını nasıl etkiler?

Influencer’lar tüketicilerin satın alma davranışlarında etkin rol oynar. ‘Harekete geçirme, teşvik etme, ihtiyaç yaratma gibi eylemlerle satın alma güdüsünü artırır. Influencer’lar doğal bir içerik eşliğinde günlük paylaşım rutinine uygun olarak ürün tanıtımı yaparlar. Sosyal medya gezintisinde bu tarz paylaşımları gören takipçiler ile ürün arasında bağ kurmak çok daha kolay olur. Takipçilerin yaşam tarzına hitap eden kişiler tarafından takip edilmesi ürün ve takipçi arasındaki ilgiyi ve deneyimleme isteğini artırır.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaretin influencer üzerindeki etkileri

Influencer’lar e-ticaret firmaları ile yaptıkları işbirlikleri doğrultusunda sosyal medya hesaplarından ürettiği doğal içerikler eşliğinde ürün tanıtımı yapar ve sosyal kanıt oluştururlar. E-ticaret firmaları kendi alanlarıyla alakalı olan mikro ya da makro düzeyde influencer seçerek ürün ve markalarını kişiselleştirme fırsatı yakalar. Influencer’ların takipçi sayısından çok takipçileri üzerinde bıraktıkları etki önemlidir. Takipçilerin, güven duygusuyla tavsiye edilen bir ürünü kullanması markalar ve influencer adına en önemli geri dönüştür. Sosyal medyanın gücünü iyi bir şekilde kullanan sosyal medya fenomenleri kendi etki alanını yaratarak yaşam tarzlarını işe dönüştürmüşlerdir. E-ticaret, influencer için sadece bu amaçla değil kendi markalarını ya da ürünlerinin pazarlanması için de ideal bir alan haline gelmiş durumdadır. Günümüzde sosyal medyada pek çok farklı alanda aktif olarak influencer’lar kendi markalarını oluşturarak, ürettiklerini binlerce kişiye ulaştırma şansı yakalamışlardır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir

Influencer olmaktan kendi işini kurma yolculuğu

E-ticarete geçerek kendi ürettikleri ürünlerin satışlarını gerçekleştiren birçok influencer, takipçileri gözünde güvenle deneyimlediği iş birliklerini kendi ürünleri için de yaparak işlerini büyütüp bir marka haline gelmeyi başarmışlardır. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri Bugün işini e-ticarete taşımak isteyip bunu gerçeğe dönüştürürken IdeaSoft altyapısını tercih eden birçok tanınmış isim ve marka bulunur. Türkiye'de tanınan yüzlerce isim e-ticaret siteleriyle yüksek satış cirosu elde ederken sizler için de hayallerinize kavuşmak e ticaret ile mümkündür.  
ÖNEMLİ NOT:Kendi işini kurmak, yeni bir başlangıç yapmak, ürünlerinizi milyonlarca kişiye ulaştırmak için e ticaret sitesi açabilir, sosyal medyanın gücüyle işlerinizi büyütebilirsiniz.
 
IdeaSoft’un A’dan Z’ye tüm özellikleri bir bütün olarak sunduğu e-ticaret paketleri arasından birini seçebilir, hizmetlerimizi ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca görebilirsiniz.
 

Siz de IdeaSoft ile hayallerinizi gerçeğe dönüştürebilirsiniz

IdeaSoft ile hayalinizdeki işi gerçekleştirebilir, hedeflediğinizden çok daha fazlasına ulaşabilirsiniz. IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri arasından birini seçebilir, kararınızı vermeden önce 15 günlük ücretsiz DEMO hesabı ile hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan