Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü

6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması Influencer Marketing gibi alanların gelişmesine olanak tanımıştır. Dijital pazarlama tekniklerinin en çok kullanılan modeli haline gelen influencer pazarlama, sosyal medyada ‘reklam’ mantığının dışında yapılan ve kullanıcılar üzerinde etki bırakan içeriklerdir. Influencer’lar sosyal medyada günlük yaşamdan paylaştıkları; sağlık, spor, yeme-içme, seyahat, moda, güzellik gibi alanlar ya da farklı meslek grupları hakkında takipçilerini bilgilendirir. Herkes ilgi alanına hitap eden binlerce kategori arasından kendine hitap eden sayfaları takibe alır. Böylece sosyal platformlar geniş bir etki alanı yaratır.

Influencer Marketing nedir?

Influencer Marketing’in kısaca bir tanımını yapmak istedik. Eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde, tanınmış kişi ve hesaplarla yapılan, markayı ya da belirli bir ürünü ön plana çıkartmak için üretilen organik içeriklerden oluşan reklam türleridir. Günümüzde influencer pazarlama; ‘tavsiye etme’ ‘memnun kalma’ gibi deneyimlerin dijital platformlara taşınmış halidir.

Influencer Marketing tüketici davranışlarını nasıl etkiler?

Influencer’lar tüketicilerin satın alma davranışlarında etkin rol oynar. ‘Harekete geçirme, teşvik etme, ihtiyaç yaratma gibi eylemlerle satın alma güdüsünü artırır. Influencer’lar doğal bir içerik eşliğinde günlük paylaşım rutinine uygun olarak ürün tanıtımı yaparlar. Sosyal medya gezintisinde bu tarz paylaşımları gören takipçiler ile ürün arasında bağ kurmak çok daha kolay olur. Takipçilerin yaşam tarzına hitap eden kişiler tarafından takip edilmesi ürün ve takipçi arasındaki ilgiyi ve deneyimleme isteğini artırır.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaretin influencer üzerindeki etkileri

Influencer’lar e-ticaret firmaları ile yaptıkları işbirlikleri doğrultusunda sosyal medya hesaplarından ürettiği doğal içerikler eşliğinde ürün tanıtımı yapar ve sosyal kanıt oluştururlar. E-ticaret firmaları kendi alanlarıyla alakalı olan mikro ya da makro düzeyde influencer seçerek ürün ve markalarını kişiselleştirme fırsatı yakalar. Influencer’ların takipçi sayısından çok takipçileri üzerinde bıraktıkları etki önemlidir. Takipçilerin, güven duygusuyla tavsiye edilen bir ürünü kullanması markalar ve influencer adına en önemli geri dönüştür. Sosyal medyanın gücünü iyi bir şekilde kullanan sosyal medya fenomenleri kendi etki alanını yaratarak yaşam tarzlarını işe dönüştürmüşlerdir. E-ticaret, influencer için sadece bu amaçla değil kendi markalarını ya da ürünlerinin pazarlanması için de ideal bir alan haline gelmiş durumdadır. Günümüzde sosyal medyada pek çok farklı alanda aktif olarak influencer’lar kendi markalarını oluşturarak, ürettiklerini binlerce kişiye ulaştırma şansı yakalamışlardır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir

Influencer olmaktan kendi işini kurma yolculuğu

E-ticarete geçerek kendi ürettikleri ürünlerin satışlarını gerçekleştiren birçok influencer, takipçileri gözünde güvenle deneyimlediği iş birliklerini kendi ürünleri için de yaparak işlerini büyütüp bir marka haline gelmeyi başarmışlardır. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri Bugün işini e-ticarete taşımak isteyip bunu gerçeğe dönüştürürken IdeaSoft altyapısını tercih eden birçok tanınmış isim ve marka bulunur. Türkiye'de tanınan yüzlerce isim e-ticaret siteleriyle yüksek satış cirosu elde ederken sizler için de hayallerinize kavuşmak e ticaret ile mümkündür.  
ÖNEMLİ NOT:Kendi işini kurmak, yeni bir başlangıç yapmak, ürünlerinizi milyonlarca kişiye ulaştırmak için e ticaret sitesi açabilir, sosyal medyanın gücüyle işlerinizi büyütebilirsiniz.
 
IdeaSoft’un A’dan Z’ye tüm özellikleri bir bütün olarak sunduğu e-ticaret paketleri arasından birini seçebilir, hizmetlerimizi ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca görebilirsiniz.
 

Siz de IdeaSoft ile hayallerinizi gerçeğe dönüştürebilirsiniz

IdeaSoft ile hayalinizdeki işi gerçekleştirebilir, hedeflediğinizden çok daha fazlasına ulaşabilirsiniz. IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri arasından birini seçebilir, kararınızı vermeden önce 15 günlük ücretsiz DEMO hesabı ile hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil uygulama yerine neden mobil siteye yönlenmelisiniz?
Mobil cihaz kullanımının artmasıyla beraber e-ticaret de bu kanala doğru şekillenmeye başladı. Mobil cihazlar üzerinde kullanılan uygulamaların yanı sıra mobil cihazlara uyumlu web sitelerinin kullanımı da arttı. Tabii ki bu...
22 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları
İndirim kampanyaları, yeni müşteriler edinmek ya da sitenizi ziyaret edenlerden geri dönüşüm kazanmak için iyi bir yöntemdir. Tabii ki indirim yaparken belli unsurları göz önünde bulundurmanız ve indirimlerde aşırıya kaçarak,...
20 Ocak 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Eski içerikleri tekrar kullanarak pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmalarında eski paylaşımlar çoğu zaman uzun vadede unutuluyor. Bu tür çalışmalar genellikle kısa vadede kullanıldığı için, sadece organik arama sonuçları üzerinden trafik sağlanmasının yolunu...
8 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazarak satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Blogunuzda hediye önerileri yazmak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olurken, farklı hedef kitlelere ulaşmanızı ve organik olarak da trafik çekmenize yardımcı olur. Özellikle tatil ve özel günler yaklaştığında bu...
22 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
E-ticaret siteleri için 3D Secure sisteminin faydaları
3D Secure internet üzerinden kredi kartı ya da banka kartıyla yapılan alışverişlerin güvenli bir şekilde gerçekleşmesi için geliştirilmiş güvenlik sistemidir. 3d secure ödeme sistemi işletme ve banka arasında yapılan ortak...
19 Ağustos 2020
IdeaSoft
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan