Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü

6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması Influencer Marketing gibi alanların gelişmesine olanak tanımıştır. Dijital pazarlama tekniklerinin en çok kullanılan modeli haline gelen influencer pazarlama, sosyal medyada ‘reklam’ mantığının dışında yapılan ve kullanıcılar üzerinde etki bırakan içeriklerdir. Influencer’lar sosyal medyada günlük yaşamdan paylaştıkları; sağlık, spor, yeme-içme, seyahat, moda, güzellik gibi alanlar ya da farklı meslek grupları hakkında takipçilerini bilgilendirir. Herkes ilgi alanına hitap eden binlerce kategori arasından kendine hitap eden sayfaları takibe alır. Böylece sosyal platformlar geniş bir etki alanı yaratır.

Influencer Marketing nedir?

Influencer Marketing’in kısaca bir tanımını yapmak istedik. Eski ve yeni pazarlama kanalları üzerinde, tanınmış kişi ve hesaplarla yapılan, markayı ya da belirli bir ürünü ön plana çıkartmak için üretilen organik içeriklerden oluşan reklam türleridir. Günümüzde influencer pazarlama; ‘tavsiye etme’ ‘memnun kalma’ gibi deneyimlerin dijital platformlara taşınmış halidir.

Influencer Marketing tüketici davranışlarını nasıl etkiler?

Influencer’lar tüketicilerin satın alma davranışlarında etkin rol oynar. ‘Harekete geçirme, teşvik etme, ihtiyaç yaratma gibi eylemlerle satın alma güdüsünü artırır. Influencer’lar doğal bir içerik eşliğinde günlük paylaşım rutinine uygun olarak ürün tanıtımı yaparlar. Sosyal medya gezintisinde bu tarz paylaşımları gören takipçiler ile ürün arasında bağ kurmak çok daha kolay olur. Takipçilerin yaşam tarzına hitap eden kişiler tarafından takip edilmesi ürün ve takipçi arasındaki ilgiyi ve deneyimleme isteğini artırır.

İlgili rehber: Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticaretin influencer üzerindeki etkileri

Influencer’lar e-ticaret firmaları ile yaptıkları işbirlikleri doğrultusunda sosyal medya hesaplarından ürettiği doğal içerikler eşliğinde ürün tanıtımı yapar ve sosyal kanıt oluştururlar. E-ticaret firmaları kendi alanlarıyla alakalı olan mikro ya da makro düzeyde influencer seçerek ürün ve markalarını kişiselleştirme fırsatı yakalar. Influencer’ların takipçi sayısından çok takipçileri üzerinde bıraktıkları etki önemlidir. Takipçilerin, güven duygusuyla tavsiye edilen bir ürünü kullanması markalar ve influencer adına en önemli geri dönüştür. Sosyal medyanın gücünü iyi bir şekilde kullanan sosyal medya fenomenleri kendi etki alanını yaratarak yaşam tarzlarını işe dönüştürmüşlerdir. E-ticaret, influencer için sadece bu amaçla değil kendi markalarını ya da ürünlerinin pazarlanması için de ideal bir alan haline gelmiş durumdadır. Günümüzde sosyal medyada pek çok farklı alanda aktif olarak influencer’lar kendi markalarını oluşturarak, ürettiklerini binlerce kişiye ulaştırma şansı yakalamışlardır.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir

Influencer olmaktan kendi işini kurma yolculuğu

E-ticarete geçerek kendi ürettikleri ürünlerin satışlarını gerçekleştiren birçok influencer, takipçileri gözünde güvenle deneyimlediği iş birliklerini kendi ürünleri için de yaparak işlerini büyütüp bir marka haline gelmeyi başarmışlardır. İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri Bugün işini e-ticarete taşımak isteyip bunu gerçeğe dönüştürürken IdeaSoft altyapısını tercih eden birçok tanınmış isim ve marka bulunur. Türkiye'de tanınan yüzlerce isim e-ticaret siteleriyle yüksek satış cirosu elde ederken sizler için de hayallerinize kavuşmak e ticaret ile mümkündür.  
ÖNEMLİ NOT:Kendi işini kurmak, yeni bir başlangıç yapmak, ürünlerinizi milyonlarca kişiye ulaştırmak için e ticaret sitesi açabilir, sosyal medyanın gücüyle işlerinizi büyütebilirsiniz.
 
IdeaSoft’un A’dan Z’ye tüm özellikleri bir bütün olarak sunduğu e-ticaret paketleri arasından birini seçebilir, hizmetlerimizi ücretsiz DEMO talebi ile 15 gün boyunca görebilirsiniz.
 

Siz de IdeaSoft ile hayallerinizi gerçeğe dönüştürebilirsiniz

IdeaSoft ile hayalinizdeki işi gerçekleştirebilir, hedeflediğinizden çok daha fazlasına ulaşabilirsiniz. IdeaSoft Akıllı E-ticaret Paketleri arasından birini seçebilir, kararınızı vermeden önce 15 günlük ücretsiz DEMO hesabı ile hizmetlerimizi deneyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
API Nedir?
API Nedir?
Web sitesi ve mobil uygulama gibi dijital araçlar, karmaşık işlemlerin kolaylıkla halledilmesini sağlar. Söz konusu kolaylık, yazılımcılar tarafından yapılan geliştirmeler sayesinde kullanıcılara sunulur. Bu...
23 Mayıs 2021
Markethinkers
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev Hanımlarına İnternetten Satışta Vergi Muafiyeti Geldi
Ev hanımlarına internetten satışta vergi muafiyeti geldi. Evde çalışanlar için vergi mükellefiyeti-muafiyeti şartları, ev hanımı vergi muafiyeti için gerekli belgeler nelerdir, evden satış yapmak vergisi, internetten satış vergi...
15 Mart 2019
Seyhun Özkara
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklamlarınızdan daha iyi performans almanızı sağlayacak ipuçları
Instagram reklam performanslarını artırmak, hem sağlayacağınız etkileşim oranlarını hem de reklamlarınızın yatırım getirilerini artıracaktır. Daha iyi geri dönüşümler sağlamaya başladığınızda, hem müşteri kitlenizi hem...
20 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin