Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz.

Influencer marketing ne demek?

Influencer marketing son dönemlerde oldukça adından söz ettiren pazarlama yöntemlerinden biri olarak markaların radarında bulunuyor. Sosyal mecralarda üzerindeki tanınmış kişilerle yapılan içerik ortaklıkları üzerinden yapılan bu çalışmalar ile marka/ürün bilinirliğinin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak da mümkün. Yıl sonu gelirken ve yeni yıl için yeni bir pazarlama planı oluştururken influencer marketing çalışmalarınız için de bir bütçe ayırmanız oldukça önemli olacaktır. 2018 yılında da popülerliğini devam ettirecek olan influencer marketing çalışmaları ile ilgili bilmeniz gereken ipuçlarını da bu yazımızda paylaşacağız.

Çalıştığınız kişinin yaratıcılığını sınırlamayın

Influencer marketing çalışmaları iki taraflı uygulamalardır. Sizden gelen brief doğrultusunda ilgili kişi ya da kurum, bu içeriği oluşturmak için belli çalışamalar yapacaktır. Bu noktada çalışacağınız kişinin yaratıcılığını çok fazla sınırlamanız ortaya çıkacak olan içeriğin kalitesini düşürebilir. Bu kişiler kendi hedef kitlelerini daha iyi tanıdıkları için onlara daha fazla hitap edecek fikirler ortaya koyabilirler. Bu sebeple de içerik yaratıcılığı konusunda çalışacağınız kişiye daha fazla söz hakkı tanımanız gerekir.

Araştırmalarınızı iyi yapın

Doğru bir influencer ile çalışmak için araştırmalarınızı iyi bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Bu kişinin hedef kitlesini, erişim ve etkileşim oranlarını, daha önceleri hangi markalarla işbirliği yaptığını araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar sonucunda bu kişiyle çalışıp çalışamayacağınız karar verebilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan kişiyle anlaşmanız halinde beklediğiniz sonuçları ve geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Takipçi sayısına aldanmayın

Bir hesabın çok fazla takipçisi olması oldukça iyi bir durumdur; ancak influencer marketing çalışmalarında bu tek başına yeterli bir kriter değildir. Çok fazla takipçinin olması, size beklediğini geri dönüşümleri sağlayacağı anlamına gelmemektedir. Bu takipçilerin büyük bir bölümü sizinle ilgili bir hedef kitle olmayabilir; ya da takipçi sayısı fazla olsa da hesabın etkileşim oranları düşüktür. Bu durumda da mesajınızı istediğiniz o kitleye ulaştırmakta zorlanırsınız. Bu nedenle de bir önceki maddede bahsettiğimiz araştırmaları iyi bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz.

Doğrudan satış odaklı içerikler sunmayın

Influencer marketing çalışmalarındaki asıl amaç, markaya ya da ürüne belli bir değer katarak ürünün özelliklerini öne çıkartmak olacaktır. Doğrudan bir kişiye ulaşarak, “Ben bu ürünü kullanıyorum” temalı içerikler oluşturmaktan kaçınmaya özen gösterin. Bunun sebebi de tüketiciler bu tür ünlü kullanılan reklamlara çok fazla sıcak bakmıyorlar ve bu reklamların para karşılığı yapıldığını biliyorlar. Ancak bunun yerine bir değer yaratacak ve ürünün özelliklerini ortaya koyacak bir içerik sunmak daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Daha küçük hesapları da dikkate alın

Takipçi sayısı çok yüksek olan hesaplar ile çalışmanın yanı sıra daha küçük hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz. Bunun sebeplerinden bir maddiyat olacaktır. Büyük bir hesapla çalıştığınızda bu kişinin vereceği bütçe ile daha küçük bir hesabın size vereceği farklı olacaktır.

“Influencer

Örneğin aylık olarak bu iş için elinizde 1000 TL’lik bir bütçe olduğunu varsayalım. Büyük bir hesapla çalıştığınızda tek bir paylaşım için bu bütçenin tamamını kullanabilirsiniz; ancak küçük hesaplarla çalıştığınızda birden fazla içerik üretimi yaparak, daha farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar oluşturabilir ve bu çalışmaları ay içersine yayabilirsiniz.

Uzun vadeli çalışmayı düşünün

Influencer marketing çalışmalarında uzun vadeli planlar yapmak da bir hayli önemlidir. Tek seferlik kampanyalar oluşturmak yerine, bu kişilerle uzun vadeli planlar yapmayı düşünün. Böylelikle hem uzun süre reklam çalışmaları yapmış olursunuz; hem bu kişi sizin markanızla özdeşleşmiş olur hem de maddi olarak daha iyi bir pazarlık yaparak, daha ucuza bu çalışmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
Yıllık e-ticaret sitesi maliyetleri nasıl hesaplanır?
E-ticaret sitesi maliyetleri, yıllık bazda hesaplanmalı ve böylelikle şirket için gerekli sermayenin hazır edilmesi gerekir. Yıllık bazda e-ticaret sitesi maliyetleri, farklı kalemlerden oluşur ve sitenizi yönetirken tüm maliyet...
31 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-pazaryeri Platformları Sektör İncelemesi Raporu
E-ticaret, günümüzde tüm dünyada geniş bir pazara hitap eder. Fiziki ortamda satın alınabilen hemen her ürünü online mecralardan edinmek mümkündür. E-ticaretin yaygınlaşması aynı zamanda lojistik sektörünün ve ödeme...
13 Mayıs 2022
Markethinkers
Google Merchant Center Nedir?  E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
Google Merchant Center Nedir? E- Ticaretteki Kullanımı Nasıldır?
E-ticaret sitelerinin en büyük iş ortaklarından biri hiç şüphesiz Google’dır. Google, yaptığı çalışmalar ve geliştirdiği uygulamalar ile e-ticaret sitelerine çeşitli avantajlar sunuyor. Google Merchant Center da bunlardan...
2 Mart 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
E-ticaret siteniz için blog yazmaya başlarken neler yapmalısınız?
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için büyük önem taşıyan pazarlama faaliyetlerinden biri ve bunu en iyi şekilde yapabilmek için e-ticaret firmanız için bir blog oluşturmanız gerekiyor. Türkiye’deki e-ticaret sitelerinin en...
12 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımında geri dönüşümleri düşüren etkenler
Mobil site tasarımları, günümüzde e-ticaret siteleri için büyük önem taşıyor. Kullanıcıların büyük bir bölümünün akıllı telefonlarını gün içerisinde uzun süre kullanmaları ve markaların da sosyal medya reklamları ile...
17 Nisan 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın