Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

29 Kasım 2017
Sinan Oypan

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz.

Influencer marketing ne demek?

Influencer marketing son dönemlerde oldukça adından söz ettiren pazarlama yöntemlerinden biri olarak markaların radarında bulunuyor. Sosyal mecralarda üzerindeki tanınmış kişilerle yapılan içerik ortaklıkları üzerinden yapılan bu çalışmalar ile marka/ürün bilinirliğinin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak da mümkün. Yıl sonu gelirken ve yeni yıl için yeni bir pazarlama planı oluştururken influencer marketing çalışmalarınız için de bir bütçe ayırmanız oldukça önemli olacaktır. 2018 yılında da popülerliğini devam ettirecek olan influencer marketing çalışmaları ile ilgili bilmeniz gereken ipuçlarını da bu yazımızda paylaşacağız.

Çalıştığınız kişinin yaratıcılığını sınırlamayın

Influencer marketing çalışmaları iki taraflı uygulamalardır. Sizden gelen brief doğrultusunda ilgili kişi ya da kurum, bu içeriği oluşturmak için belli çalışamalar yapacaktır. Bu noktada çalışacağınız kişinin yaratıcılığını çok fazla sınırlamanız ortaya çıkacak olan içeriğin kalitesini düşürebilir. Bu kişiler kendi hedef kitlelerini daha iyi tanıdıkları için onlara daha fazla hitap edecek fikirler ortaya koyabilirler. Bu sebeple de içerik yaratıcılığı konusunda çalışacağınız kişiye daha fazla söz hakkı tanımanız gerekir.

Araştırmalarınızı iyi yapın

Doğru bir influencer ile çalışmak için araştırmalarınızı iyi bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Bu kişinin hedef kitlesini, erişim ve etkileşim oranlarını, daha önceleri hangi markalarla işbirliği yaptığını araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar sonucunda bu kişiyle çalışıp çalışamayacağınız karar verebilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan kişiyle anlaşmanız halinde beklediğiniz sonuçları ve geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Takipçi sayısına aldanmayın

Bir hesabın çok fazla takipçisi olması oldukça iyi bir durumdur; ancak influencer marketing çalışmalarında bu tek başına yeterli bir kriter değildir. Çok fazla takipçinin olması, size beklediğini geri dönüşümleri sağlayacağı anlamına gelmemektedir. Bu takipçilerin büyük bir bölümü sizinle ilgili bir hedef kitle olmayabilir; ya da takipçi sayısı fazla olsa da hesabın etkileşim oranları düşüktür. Bu durumda da mesajınızı istediğiniz o kitleye ulaştırmakta zorlanırsınız. Bu nedenle de bir önceki maddede bahsettiğimiz araştırmaları iyi bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz.

Doğrudan satış odaklı içerikler sunmayın

Influencer marketing çalışmalarındaki asıl amaç, markaya ya da ürüne belli bir değer katarak ürünün özelliklerini öne çıkartmak olacaktır. Doğrudan bir kişiye ulaşarak, “Ben bu ürünü kullanıyorum” temalı içerikler oluşturmaktan kaçınmaya özen gösterin. Bunun sebebi de tüketiciler bu tür ünlü kullanılan reklamlara çok fazla sıcak bakmıyorlar ve bu reklamların para karşılığı yapıldığını biliyorlar. Ancak bunun yerine bir değer yaratacak ve ürünün özelliklerini ortaya koyacak bir içerik sunmak daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Daha küçük hesapları da dikkate alın

Takipçi sayısı çok yüksek olan hesaplar ile çalışmanın yanı sıra daha küçük hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz. Bunun sebeplerinden bir maddiyat olacaktır. Büyük bir hesapla çalıştığınızda bu kişinin vereceği bütçe ile daha küçük bir hesabın size vereceği farklı olacaktır.

“Influencer

Örneğin aylık olarak bu iş için elinizde 1000 TL’lik bir bütçe olduğunu varsayalım. Büyük bir hesapla çalıştığınızda tek bir paylaşım için bu bütçenin tamamını kullanabilirsiniz; ancak küçük hesaplarla çalıştığınızda birden fazla içerik üretimi yaparak, daha farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar oluşturabilir ve bu çalışmaları ay içersine yayabilirsiniz.

Uzun vadeli çalışmayı düşünün

Influencer marketing çalışmalarında uzun vadeli planlar yapmak da bir hayli önemlidir. Tek seferlik kampanyalar oluşturmak yerine, bu kişilerle uzun vadeli planlar yapmayı düşünün. Böylelikle hem uzun süre reklam çalışmaları yapmış olursunuz; hem bu kişi sizin markanızla özdeşleşmiş olur hem de maddi olarak daha iyi bir pazarlık yaparak, daha ucuza bu çalışmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Soru cevap videoları neden önemli ve nasıl hazırlanır?
Soru cevap videoları, son dönemlerde kullanıcılarla etkileşime girmek ve onlara belli konularda bilgi vermek için oldukça popüler. Video içeriklerin etkileşimlerinin yüksek olmasının yanı sıra yeni kitlelere ulaşma, SEO, marka ve...
13 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin blogunu daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Blog çalışmaları organik olarak trafiğinizi artırmak, arama motorları üzerindeki sayfa değerinizi artırmak ve sitenizi düzenli olarak güncel tutmanız için oldukça önemlidir. Blog içerikleri üzerinden elde edeceğiniz trafik ile...
17 Nisan 2018
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?
Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden...
25 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Black Friday indirim dönemi için yapmanız gereken kontrol listesi
Black Friday indirim dönemi, son birkaç yıldır Türkiye’de de ilgi ve talep görmeye başladığı için e-ticaret siteleri bu döneme şimdiden hazırlanmaya başlamalılar. Bu sene 29 Kasım Cuma gününe denk gelecek olan Black Friday...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur....
17 Mayıs 2017
Sinan Oypan