Blog

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz.

Influencer marketing ne demek?

Influencer marketing son dönemlerde oldukça adından söz ettiren pazarlama yöntemlerinden biri olarak markaların radarında bulunuyor. Sosyal mecralarda üzerindeki tanınmış kişilerle yapılan içerik ortaklıkları üzerinden yapılan bu çalışmalar ile marka/ürün bilinirliğinin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak da mümkün. Yıl sonu gelirken ve yeni yıl için yeni bir pazarlama planı oluştururken influencer marketing çalışmalarınız için de bir bütçe ayırmanız oldukça önemli olacaktır. 2018 yılında da popülerliğini devam ettirecek olan influencer marketing çalışmaları ile ilgili bilmeniz gereken ipuçlarını da bu yazımızda paylaşacağız.

Çalıştığınız kişinin yaratıcılığını sınırlamayın

Influencer marketing çalışmaları iki taraflı uygulamalardır. Sizden gelen brief doğrultusunda ilgili kişi ya da kurum, bu içeriği oluşturmak için belli çalışamalar yapacaktır. Bu noktada çalışacağınız kişinin yaratıcılığını çok fazla sınırlamanız ortaya çıkacak olan içeriğin kalitesini düşürebilir. Bu kişiler kendi hedef kitlelerini daha iyi tanıdıkları için onlara daha fazla hitap edecek fikirler ortaya koyabilirler. Bu sebeple de içerik yaratıcılığı konusunda çalışacağınız kişiye daha fazla söz hakkı tanımanız gerekir.

Araştırmalarınızı iyi yapın

Doğru bir influencer ile çalışmak için araştırmalarınızı iyi bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Bu kişinin hedef kitlesini, erişim ve etkileşim oranlarını, daha önceleri hangi markalarla işbirliği yaptığını araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar sonucunda bu kişiyle çalışıp çalışamayacağınız karar verebilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan kişiyle anlaşmanız halinde beklediğiniz sonuçları ve geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Takipçi sayısına aldanmayın

Bir hesabın çok fazla takipçisi olması oldukça iyi bir durumdur; ancak influencer marketing çalışmalarında bu tek başına yeterli bir kriter değildir. Çok fazla takipçinin olması, size beklediğini geri dönüşümleri sağlayacağı anlamına gelmemektedir. Bu takipçilerin büyük bir bölümü sizinle ilgili bir hedef kitle olmayabilir; ya da takipçi sayısı fazla olsa da hesabın etkileşim oranları düşüktür. Bu durumda da mesajınızı istediğiniz o kitleye ulaştırmakta zorlanırsınız. Bu nedenle de bir önceki maddede bahsettiğimiz araştırmaları iyi bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz.

Doğrudan satış odaklı içerikler sunmayın

Influencer marketing çalışmalarındaki asıl amaç, markaya ya da ürüne belli bir değer katarak ürünün özelliklerini öne çıkartmak olacaktır. Doğrudan bir kişiye ulaşarak, “Ben bu ürünü kullanıyorum” temalı içerikler oluşturmaktan kaçınmaya özen gösterin. Bunun sebebi de tüketiciler bu tür ünlü kullanılan reklamlara çok fazla sıcak bakmıyorlar ve bu reklamların para karşılığı yapıldığını biliyorlar. Ancak bunun yerine bir değer yaratacak ve ürünün özelliklerini ortaya koyacak bir içerik sunmak daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Daha küçük hesapları da dikkate alın

Takipçi sayısı çok yüksek olan hesaplar ile çalışmanın yanı sıra daha küçük hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz. Bunun sebeplerinden bir maddiyat olacaktır. Büyük bir hesapla çalıştığınızda bu kişinin vereceği bütçe ile daha küçük bir hesabın size vereceği farklı olacaktır.

“Influencer

Örneğin aylık olarak bu iş için elinizde 1000 TL’lik bir bütçe olduğunu varsayalım. Büyük bir hesapla çalıştığınızda tek bir paylaşım için bu bütçenin tamamını kullanabilirsiniz; ancak küçük hesaplarla çalıştığınızda birden fazla içerik üretimi yaparak, daha farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar oluşturabilir ve bu çalışmaları ay içersine yayabilirsiniz.

Uzun vadeli çalışmayı düşünün

Influencer marketing çalışmalarında uzun vadeli planlar yapmak da bir hayli önemlidir. Tek seferlik kampanyalar oluşturmak yerine, bu kişilerle uzun vadeli planlar yapmayı düşünün. Böylelikle hem uzun süre reklam çalışmaları yapmış olursunuz; hem bu kişi sizin markanızla özdeşleşmiş olur hem de maddi olarak daha iyi bir pazarlık yaparak, daha ucuza bu çalışmaları yapabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!