Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

29 Kasım 2017
Sinan Oypan

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz.

Influencer marketing ne demek?

Influencer marketing son dönemlerde oldukça adından söz ettiren pazarlama yöntemlerinden biri olarak markaların radarında bulunuyor. Sosyal mecralarda üzerindeki tanınmış kişilerle yapılan içerik ortaklıkları üzerinden yapılan bu çalışmalar ile marka/ürün bilinirliğinin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak da mümkün. Yıl sonu gelirken ve yeni yıl için yeni bir pazarlama planı oluştururken influencer marketing çalışmalarınız için de bir bütçe ayırmanız oldukça önemli olacaktır. 2018 yılında da popülerliğini devam ettirecek olan influencer marketing çalışmaları ile ilgili bilmeniz gereken ipuçlarını da bu yazımızda paylaşacağız.

Çalıştığınız kişinin yaratıcılığını sınırlamayın

Influencer marketing çalışmaları iki taraflı uygulamalardır. Sizden gelen brief doğrultusunda ilgili kişi ya da kurum, bu içeriği oluşturmak için belli çalışamalar yapacaktır. Bu noktada çalışacağınız kişinin yaratıcılığını çok fazla sınırlamanız ortaya çıkacak olan içeriğin kalitesini düşürebilir. Bu kişiler kendi hedef kitlelerini daha iyi tanıdıkları için onlara daha fazla hitap edecek fikirler ortaya koyabilirler. Bu sebeple de içerik yaratıcılığı konusunda çalışacağınız kişiye daha fazla söz hakkı tanımanız gerekir.

Araştırmalarınızı iyi yapın

Doğru bir influencer ile çalışmak için araştırmalarınızı iyi bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Bu kişinin hedef kitlesini, erişim ve etkileşim oranlarını, daha önceleri hangi markalarla işbirliği yaptığını araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar sonucunda bu kişiyle çalışıp çalışamayacağınız karar verebilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan kişiyle anlaşmanız halinde beklediğiniz sonuçları ve geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Takipçi sayısına aldanmayın

Bir hesabın çok fazla takipçisi olması oldukça iyi bir durumdur; ancak influencer marketing çalışmalarında bu tek başına yeterli bir kriter değildir. Çok fazla takipçinin olması, size beklediğini geri dönüşümleri sağlayacağı anlamına gelmemektedir. Bu takipçilerin büyük bir bölümü sizinle ilgili bir hedef kitle olmayabilir; ya da takipçi sayısı fazla olsa da hesabın etkileşim oranları düşüktür. Bu durumda da mesajınızı istediğiniz o kitleye ulaştırmakta zorlanırsınız. Bu nedenle de bir önceki maddede bahsettiğimiz araştırmaları iyi bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz.

Doğrudan satış odaklı içerikler sunmayın

Influencer marketing çalışmalarındaki asıl amaç, markaya ya da ürüne belli bir değer katarak ürünün özelliklerini öne çıkartmak olacaktır. Doğrudan bir kişiye ulaşarak, “Ben bu ürünü kullanıyorum” temalı içerikler oluşturmaktan kaçınmaya özen gösterin. Bunun sebebi de tüketiciler bu tür ünlü kullanılan reklamlara çok fazla sıcak bakmıyorlar ve bu reklamların para karşılığı yapıldığını biliyorlar. Ancak bunun yerine bir değer yaratacak ve ürünün özelliklerini ortaya koyacak bir içerik sunmak daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Daha küçük hesapları da dikkate alın

Takipçi sayısı çok yüksek olan hesaplar ile çalışmanın yanı sıra daha küçük hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz. Bunun sebeplerinden bir maddiyat olacaktır. Büyük bir hesapla çalıştığınızda bu kişinin vereceği bütçe ile daha küçük bir hesabın size vereceği farklı olacaktır.

“Influencer

Örneğin aylık olarak bu iş için elinizde 1000 TL’lik bir bütçe olduğunu varsayalım. Büyük bir hesapla çalıştığınızda tek bir paylaşım için bu bütçenin tamamını kullanabilirsiniz; ancak küçük hesaplarla çalıştığınızda birden fazla içerik üretimi yaparak, daha farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar oluşturabilir ve bu çalışmaları ay içersine yayabilirsiniz.

Uzun vadeli çalışmayı düşünün

Influencer marketing çalışmalarında uzun vadeli planlar yapmak da bir hayli önemlidir. Tek seferlik kampanyalar oluşturmak yerine, bu kişilerle uzun vadeli planlar yapmayı düşünün. Böylelikle hem uzun süre reklam çalışmaları yapmış olursunuz; hem bu kişi sizin markanızla özdeşleşmiş olur hem de maddi olarak daha iyi bir pazarlık yaparak, daha ucuza bu çalışmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site SEO verileri pazarlama çalışmalarına nasıl katkı sağlar?
Web site SEO verilerinin analizini yapmak, sitenize gelen trafiği, trafiğin kaynağını, kullanıcıların davranışlarını ve önemli anahtar kelimeleri görmenizi sağlar. Bu veriler doğrultusunda da pazarlama çalışmalarınızı...
14 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler
Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ 6 Haziran 2017...
12 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan