fbpx

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz.

Influencer marketing ne demek?

Influencer marketing son dönemlerde oldukça adından söz ettiren pazarlama yöntemlerinden biri olarak markaların radarında bulunuyor. Sosyal mecralarda üzerindeki tanınmış kişilerle yapılan içerik ortaklıkları üzerinden yapılan bu çalışmalar ile marka/ürün bilinirliğinin yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak da mümkün. Yıl sonu gelirken ve yeni yıl için yeni bir pazarlama planı oluştururken influencer marketing çalışmalarınız için de bir bütçe ayırmanız oldukça önemli olacaktır. 2018 yılında da popülerliğini devam ettirecek olan influencer marketing çalışmaları ile ilgili bilmeniz gereken ipuçlarını da bu yazımızda paylaşacağız.

Çalıştığınız kişinin yaratıcılığını sınırlamayın

Influencer marketing çalışmaları iki taraflı uygulamalardır. Sizden gelen brief doğrultusunda ilgili kişi ya da kurum, bu içeriği oluşturmak için belli çalışamalar yapacaktır. Bu noktada çalışacağınız kişinin yaratıcılığını çok fazla sınırlamanız ortaya çıkacak olan içeriğin kalitesini düşürebilir. Bu kişiler kendi hedef kitlelerini daha iyi tanıdıkları için onlara daha fazla hitap edecek fikirler ortaya koyabilirler. Bu sebeple de içerik yaratıcılığı konusunda çalışacağınız kişiye daha fazla söz hakkı tanımanız gerekir.

Araştırmalarınızı iyi yapın

Doğru bir influencer ile çalışmak için araştırmalarınızı iyi bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Bu kişinin hedef kitlesini, erişim ve etkileşim oranlarını, daha önceleri hangi markalarla işbirliği yaptığını araştırmanız gerekir. Bu araştırmalar sonucunda bu kişiyle çalışıp çalışamayacağınız karar verebilirsiniz. Bu araştırmaları yapmadan kişiyle anlaşmanız halinde beklediğiniz sonuçları ve geri dönüşümleri alamayabilirsiniz.

Takipçi sayısına aldanmayın

Bir hesabın çok fazla takipçisi olması oldukça iyi bir durumdur; ancak influencer marketing çalışmalarında bu tek başına yeterli bir kriter değildir. Çok fazla takipçinin olması, size beklediğini geri dönüşümleri sağlayacağı anlamına gelmemektedir. Bu takipçilerin büyük bir bölümü sizinle ilgili bir hedef kitle olmayabilir; ya da takipçi sayısı fazla olsa da hesabın etkileşim oranları düşüktür. Bu durumda da mesajınızı istediğiniz o kitleye ulaştırmakta zorlanırsınız. Bu nedenle de bir önceki maddede bahsettiğimiz araştırmaları iyi bir şekilde yapmaya özen göstermelisiniz.

Doğrudan satış odaklı içerikler sunmayın

Influencer marketing çalışmalarındaki asıl amaç, markaya ya da ürüne belli bir değer katarak ürünün özelliklerini öne çıkartmak olacaktır. Doğrudan bir kişiye ulaşarak, “Ben bu ürünü kullanıyorum” temalı içerikler oluşturmaktan kaçınmaya özen gösterin. Bunun sebebi de tüketiciler bu tür ünlü kullanılan reklamlara çok fazla sıcak bakmıyorlar ve bu reklamların para karşılığı yapıldığını biliyorlar. Ancak bunun yerine bir değer yaratacak ve ürünün özelliklerini ortaya koyacak bir içerik sunmak daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olacaktır.

Daha küçük hesapları da dikkate alın

Takipçi sayısı çok yüksek olan hesaplar ile çalışmanın yanı sıra daha küçük hesaplarla çalışmayı da düşünebilirsiniz. Bunun sebeplerinden bir maddiyat olacaktır. Büyük bir hesapla çalıştığınızda bu kişinin vereceği bütçe ile daha küçük bir hesabın size vereceği farklı olacaktır.

“Influencer

Örneğin aylık olarak bu iş için elinizde 1000 TL’lik bir bütçe olduğunu varsayalım. Büyük bir hesapla çalıştığınızda tek bir paylaşım için bu bütçenin tamamını kullanabilirsiniz; ancak küçük hesaplarla çalıştığınızda birden fazla içerik üretimi yaparak, daha farklı hedef kitlelere yönelik çalışmalar oluşturabilir ve bu çalışmaları ay içersine yayabilirsiniz.

Uzun vadeli çalışmayı düşünün

Influencer marketing çalışmalarında uzun vadeli planlar yapmak da bir hayli önemlidir. Tek seferlik kampanyalar oluşturmak yerine, bu kişilerle uzun vadeli planlar yapmayı düşünün. Böylelikle hem uzun süre reklam çalışmaları yapmış olursunuz; hem bu kişi sizin markanızla özdeşleşmiş olur hem de maddi olarak daha iyi bir pazarlık yaparak, daha ucuza bu çalışmaları yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette işe alım sürecinde dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketlerinde işe alım süreci özellikle önemli bir konudur ve firma için doğru ekibi oluşturmak, şirketin başarısını da etkileyecektir. Bu sebeple de işe alım süreçlerinde özellikle bazı konuların üzerinde durmanız...
4 Ekim 2019
Sinan Oypan
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması sürecinde sık yaşanan problemler
Tedarik aşaması ve tedarik zinciri yönetimi e-ticaret firmalarının işlerini etkili yapabilmesinde önemli rol oynayan faktörler arasında yer alır. Tedarik sürecinin iyi yönetilmesi, maliyetleri kontrol altına alırken, müşteri...
9 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette blog yönetimi nasıl yapılır?
Blog yönetimi, doğru yapıldığında e-ticaret sitesine organik trafik sağlamanın yanı sıra yeni kitlelere ulaşma konusunda da önemli bir görev üstlenir. Blog yönetimi yaparken özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlar bulunur. Bu...
27 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Snapchat’i pazarlama kanallarınızdan biri haline nasıl getirebilirsiniz?
Özellikle son 1-2 yıldır Snapchat’in hızlı yükselişi ve popülerliğinin artışı e-ticaret firmalarını da bu mecraya çekmeye başladı. Özellikle genç kullanıcıların yoğunlukla kullandığı bu mecra, Z kuşağına yönelik...
2 Mart 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? | Ürün Sayfaları
Site içi SEO nasıl yapılır? E-Ticaret sitesi ürün sayfalarında site içi SEO ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. E-ticaret sitenizi kurmanız tek başına yeterli değil. Sitenize eklediğiniz ürünlerinizin arama...
4 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan