Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu çalışmalar firmalar için oldukça etkili oluyor.
Influencer marketing çalışmaları yaparken genellikle çok fazla takipçisi olan kişi ve/ya hesaplar tercih ediliyor. Ancak bir de daha küçük ve niş kitlelere hitap eden hesaplar bulunuyor. Firmaların bu hesapları da radarlarında tutmaları oldukça önemli.
Neden daha küçük hesaplara odaklanmak gerekiyor?
Daha az takipçisi olan mikro hesaplarla çalışmanın getirebileceği bir takım artılar bulunuyor. Bunlara birkaç farklı perspektiften bakmak gerekebilir. Öncelikle çok fazla takipçisi olan ya da ünlü simalarla çalışmak oldukça maliyetli olabiliyor. Büyük profillerin eriştikleri kitlelerden dolayı gönderi başına maliyetleri daha niş alana hitap eden kitlelere kıyasla daha yüksek olabiliyor. Bu da elinizdeki bütçenin büyük bir kısmını sadece tek bir pazarlama çalışmasına yatırmanıza sebep olabilir.
Influencer marketing çalışmalarındaki bir diğer kriter ise etkileşim oranlarıdır. Hesabın takipçileriyle ne kadarlık bir etkileşim kurduğu, gönderi başına elde edilen beğeni ve yorum oranları etkileşimi belirlemektedir. Bu oranların yüksek olması, yapılan pazarlama çalışmalarından daha yüksek geri dönüşümlerin alınmasını sağlar.
Markerly’nin yaptığı bir araştırma takipçi sayısına göre beğeni ve yorum oranlarını ortaya koyuyor. Aşağıdaki grafiklerde de görebileceğiniz gibi hem yorum hem de beğeni söz konusu olduğunda 1000 ile 10k takipçili hesaplar en yüksek etkileşim oranlarına sahipler.
Expercity’nin yaptığı bir diğer araştırma ise mikro hesapların yüzde 22,2 daha fazla etkileşim yarattırken, yüzde 74 oranında da takipçilerini bir ürünü incelemeye ve satın almaya yönlendirdiği belirtiliyor.
Sizin için doğru hesapları nasıl bulabilirsiniz?
Mikro hesaplar daha niş kitlelere hitap ettikleri için, kendi markanızla ilgili olabilecek profilleri bulmanız daha kolay olacaktır. Kendi müşteri profilinize uygun olan hesapları tercih etmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka kriterler de bulunuyor.
Hedefleriniz neler?
Influencer marketing çalışmaları yapmadan önce hedeflerinizi iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir. Farkındalık yaratarak ürün veya markanızı mı öne çıkartmak istiyorsunuz? Doğrudan bir ürünün satışını mı artırmak istiyorsunuz? Daha önce ulaşmadığınız bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz?
Pazarlama çalışmalarınız için hedeflerinizi belirlemek, hangi hesaplarla çalışacağınız konusunda size bir takım bilgiler vermeye başlayacaktır.
Mikro hesabın takipçileri kimler?
Çalışacağınız mikro hesabın takipçi kitlesini de iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Bu bilgilere ulaşmak için genellikle hesabın sahibi ile iletişime geçmeniz gerekir. Ancak hesabın paylaşımlarındaki yorumlar üzerinde yapılan konuşmalar üzerinde de takipçi kitlesinin profili ile ilgili bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.
Bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebilirsiniz?
Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebileceğiniz konusudur. Çoğunluklu içerik ve fikir oluşturma konusunda çalışacağınız kişinin fikirlerini dinlemek daha doğru olacaktır; çünkü bu kişiler takipçilerini ve onların neler beklediklerini sizden daha iyi bileceklerdir. Oluşturacağınız içeriklerin konsepti üzerine bu kişilerle beraber fikir yürütmek, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının daha yüksek olmasına yardımcı olacaktır.
Bu hesaplar ne tür içerikler oluşturuyor?
Mikro hesapların takipçileriyle etkileşim yaratmak için ne tür içerikler ve konseptler kullandığını da takip etmeniz önemli. Çünkü bu içerik türleri ve konseptler sizin markanızla uyum göstermeyebilir. Bu durumda da sizinle ilgili olmayan bir hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparak elinizdeki bütçeyi boşa harcayabilirsiniz. İçerik türü ve konsept olarak markanıza yakın olabilecek hesapları tercih etmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar