Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu çalışmalar firmalar için oldukça etkili oluyor.

Influencer marketing çalışmaları yaparken genellikle çok fazla takipçisi olan kişi ve/ya hesaplar tercih ediliyor. Ancak bir de daha küçük ve niş kitlelere hitap eden hesaplar bulunuyor. Firmaların bu hesapları da radarlarında tutmaları oldukça önemli.

Neden daha küçük hesaplara odaklanmak gerekiyor?

Daha az takipçisi olan mikro hesaplarla çalışmanın getirebileceği bir takım artılar bulunuyor. Bunlara birkaç farklı perspektiften bakmak gerekebilir. Öncelikle çok fazla takipçisi olan ya da ünlü simalarla çalışmak oldukça maliyetli olabiliyor. Büyük profillerin eriştikleri kitlelerden dolayı gönderi başına maliyetleri daha niş alana hitap eden kitlelere kıyasla daha yüksek olabiliyor. Bu da elinizdeki bütçenin büyük bir kısmını sadece tek bir pazarlama çalışmasına yatırmanıza sebep olabilir.

Influencer marketing çalışmalarındaki bir diğer kriter ise etkileşim oranlarıdır. Hesabın takipçileriyle ne kadarlık bir etkileşim kurduğu, gönderi başına elde edilen beğeni ve yorum oranları etkileşimi belirlemektedir. Bu oranların yüksek olması, yapılan pazarlama çalışmalarından daha yüksek geri dönüşümlerin alınmasını sağlar.

Markerly’nin yaptığı bir araştırma takipçi sayısına göre beğeni ve yorum oranlarını ortaya koyuyor. Aşağıdaki grafiklerde de görebileceğiniz gibi hem yorum hem de beğeni söz konusu olduğunda 1000 ile 10k takipçili hesaplar en yüksek etkileşim oranlarına sahipler.

influncer-stats

Expercity’nin yaptığı bir diğer araştırma ise mikro hesapların yüzde 22,2 daha fazla etkileşim yarattırken, yüzde 74 oranında da takipçilerini bir ürünü incelemeye ve satın almaya yönlendirdiği belirtiliyor.

Sizin için doğru hesapları nasıl bulabilirsiniz?

Mikro hesaplar daha niş kitlelere hitap ettikleri için, kendi markanızla ilgili olabilecek profilleri bulmanız daha kolay olacaktır. Kendi müşteri profilinize uygun olan hesapları tercih etmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka kriterler de bulunuyor.

Hedefleriniz neler?

Influencer marketing çalışmaları yapmadan önce hedeflerinizi iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir. Farkındalık yaratarak ürün veya markanızı mı öne çıkartmak istiyorsunuz? Doğrudan bir ürünün satışını mı artırmak istiyorsunuz? Daha önce ulaşmadığınız bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz?

Pazarlama çalışmalarınız için hedeflerinizi belirlemek, hangi hesaplarla çalışacağınız konusunda size bir takım bilgiler vermeye başlayacaktır.

Mikro hesabın takipçileri kimler?

Çalışacağınız mikro hesabın takipçi kitlesini de iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Bu bilgilere ulaşmak için genellikle hesabın sahibi ile iletişime geçmeniz gerekir. Ancak hesabın paylaşımlarındaki yorumlar üzerinde yapılan konuşmalar üzerinde de takipçi kitlesinin profili ile ilgili bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebilirsiniz?

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebileceğiniz konusudur. Çoğunluklu içerik ve fikir oluşturma konusunda çalışacağınız kişinin fikirlerini dinlemek daha doğru olacaktır; çünkü bu kişiler takipçilerini ve onların neler beklediklerini sizden daha iyi bileceklerdir. Oluşturacağınız içeriklerin konsepti üzerine bu kişilerle beraber fikir yürütmek, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının daha yüksek olmasına yardımcı olacaktır.

Bu hesaplar ne tür içerikler oluşturuyor?

Mikro hesapların takipçileriyle etkileşim yaratmak için ne tür içerikler ve konseptler kullandığını da takip etmeniz önemli. Çünkü bu içerik türleri ve konseptler sizin markanızla uyum göstermeyebilir. Bu durumda da sizinle ilgili olmayan bir hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparak elinizdeki bütçeyi boşa harcayabilirsiniz. İçerik türü ve konsept olarak markanıza yakın olabilecek hesapları tercih etmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
Bir sonraki e-posta kampanyanızda deneyebileceğiniz 5 taktik
E-posta pazarlama çalışmalarınızı düzenli olarak geliştirmek ve farklı stratejilerle bu çalışmaları desteklemek, uzun vadede e-posta çalışmalarınızdan alacağınız geri dönüşümleri de olumlu bir şekilde etkileyecektir....
22 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza nasıl açılır?
Sanal mağaza, e-ticarete ilk adım olduğu için önemli bir konudur ve sanal mağaza açarken dikkat etmeniz gereken birçok önemli unsur vardır. Sanal mağaza açma süreci öncelikle yapacağınız iş ve niş ile başlar, sonrasında...
21 Şubat 2020
Sinan Oypan
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Girişiminizi hayata geçirme aşamasında nelere dikkat etmelisiniz?
Sıfırdan bir internet girişimi kurmak oldukça zorlu bir süreç ve bu süreç içerisinde bazı çalışmaları önceden planlamak, girişiminizin kurulum sürecini biraz daha kolaylaştıracaktır. Bu ön çalışmaları ve planlamaları...
5 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçlarını kullanmak neden önemli?
Sosyal medya istatistik araçları, sosyal medyada yaptığınız çalışmaların sonuçlarını analiz etmek için size birçok farklı yöntem sunar. Yaptığınız çalışmaların sonuçlarını, yatırım getirinizi ve hedef kitlenizi bu...
20 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın