Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

13 Aralık 2017
Sinan Oypan

Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu çalışmalar firmalar için oldukça etkili oluyor.

Influencer marketing çalışmaları yaparken genellikle çok fazla takipçisi olan kişi ve/ya hesaplar tercih ediliyor. Ancak bir de daha küçük ve niş kitlelere hitap eden hesaplar bulunuyor. Firmaların bu hesapları da radarlarında tutmaları oldukça önemli.

Neden daha küçük hesaplara odaklanmak gerekiyor?

Daha az takipçisi olan mikro hesaplarla çalışmanın getirebileceği bir takım artılar bulunuyor. Bunlara birkaç farklı perspektiften bakmak gerekebilir. Öncelikle çok fazla takipçisi olan ya da ünlü simalarla çalışmak oldukça maliyetli olabiliyor. Büyük profillerin eriştikleri kitlelerden dolayı gönderi başına maliyetleri daha niş alana hitap eden kitlelere kıyasla daha yüksek olabiliyor. Bu da elinizdeki bütçenin büyük bir kısmını sadece tek bir pazarlama çalışmasına yatırmanıza sebep olabilir.

Influencer marketing çalışmalarındaki bir diğer kriter ise etkileşim oranlarıdır. Hesabın takipçileriyle ne kadarlık bir etkileşim kurduğu, gönderi başına elde edilen beğeni ve yorum oranları etkileşimi belirlemektedir. Bu oranların yüksek olması, yapılan pazarlama çalışmalarından daha yüksek geri dönüşümlerin alınmasını sağlar.

Markerly’nin yaptığı bir araştırma takipçi sayısına göre beğeni ve yorum oranlarını ortaya koyuyor. Aşağıdaki grafiklerde de görebileceğiniz gibi hem yorum hem de beğeni söz konusu olduğunda 1000 ile 10k takipçili hesaplar en yüksek etkileşim oranlarına sahipler.

influncer-stats

Expercity’nin yaptığı bir diğer araştırma ise mikro hesapların yüzde 22,2 daha fazla etkileşim yarattırken, yüzde 74 oranında da takipçilerini bir ürünü incelemeye ve satın almaya yönlendirdiği belirtiliyor.

Sizin için doğru hesapları nasıl bulabilirsiniz?

Mikro hesaplar daha niş kitlelere hitap ettikleri için, kendi markanızla ilgili olabilecek profilleri bulmanız daha kolay olacaktır. Kendi müşteri profilinize uygun olan hesapları tercih etmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka kriterler de bulunuyor.

Hedefleriniz neler?

Influencer marketing çalışmaları yapmadan önce hedeflerinizi iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir. Farkındalık yaratarak ürün veya markanızı mı öne çıkartmak istiyorsunuz? Doğrudan bir ürünün satışını mı artırmak istiyorsunuz? Daha önce ulaşmadığınız bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz?

Pazarlama çalışmalarınız için hedeflerinizi belirlemek, hangi hesaplarla çalışacağınız konusunda size bir takım bilgiler vermeye başlayacaktır.

Mikro hesabın takipçileri kimler?

Çalışacağınız mikro hesabın takipçi kitlesini de iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Bu bilgilere ulaşmak için genellikle hesabın sahibi ile iletişime geçmeniz gerekir. Ancak hesabın paylaşımlarındaki yorumlar üzerinde yapılan konuşmalar üzerinde de takipçi kitlesinin profili ile ilgili bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebilirsiniz?

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebileceğiniz konusudur. Çoğunluklu içerik ve fikir oluşturma konusunda çalışacağınız kişinin fikirlerini dinlemek daha doğru olacaktır; çünkü bu kişiler takipçilerini ve onların neler beklediklerini sizden daha iyi bileceklerdir. Oluşturacağınız içeriklerin konsepti üzerine bu kişilerle beraber fikir yürütmek, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının daha yüksek olmasına yardımcı olacaktır.

Bu hesaplar ne tür içerikler oluşturuyor?

Mikro hesapların takipçileriyle etkileşim yaratmak için ne tür içerikler ve konseptler kullandığını da takip etmeniz önemli. Çünkü bu içerik türleri ve konseptler sizin markanızla uyum göstermeyebilir. Bu durumda da sizinle ilgili olmayan bir hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparak elinizdeki bütçeyi boşa harcayabilirsiniz. İçerik türü ve konsept olarak markanıza yakın olabilecek hesapları tercih etmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Rekabet analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Rekabet analizi, e-ticarette yeni stratejiler belirlemek, rakipleri tanıma ve onların önüne geçmek için önemli bir görevi üstlenir ve e-ticaret firmalarının bu analizleri düzenli olarak yapmaları önemlidir. Rekabet analizi, endüstri...
27 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
E mağaza açmak ve internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolaylaştı ve bu sayede birçok kişi hayalindeki işi hayata geçirebiliyor. Ancak tek başına bir online mağaza açmak yeterli değil. Site açma süreci kolay olsa da...
5 Ağustos 2020
Sinan Oypan