fbpx

Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

13 Aralık 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu çalışmalar firmalar için oldukça etkili oluyor.

Influencer marketing çalışmaları yaparken genellikle çok fazla takipçisi olan kişi ve/ya hesaplar tercih ediliyor. Ancak bir de daha küçük ve niş kitlelere hitap eden hesaplar bulunuyor. Firmaların bu hesapları da radarlarında tutmaları oldukça önemli.

Neden daha küçük hesaplara odaklanmak gerekiyor?

Daha az takipçisi olan mikro hesaplarla çalışmanın getirebileceği bir takım artılar bulunuyor. Bunlara birkaç farklı perspektiften bakmak gerekebilir. Öncelikle çok fazla takipçisi olan ya da ünlü simalarla çalışmak oldukça maliyetli olabiliyor. Büyük profillerin eriştikleri kitlelerden dolayı gönderi başına maliyetleri daha niş alana hitap eden kitlelere kıyasla daha yüksek olabiliyor. Bu da elinizdeki bütçenin büyük bir kısmını sadece tek bir pazarlama çalışmasına yatırmanıza sebep olabilir.

Influencer marketing çalışmalarındaki bir diğer kriter ise etkileşim oranlarıdır. Hesabın takipçileriyle ne kadarlık bir etkileşim kurduğu, gönderi başına elde edilen beğeni ve yorum oranları etkileşimi belirlemektedir. Bu oranların yüksek olması, yapılan pazarlama çalışmalarından daha yüksek geri dönüşümlerin alınmasını sağlar.

Markerly’nin yaptığı bir araştırma takipçi sayısına göre beğeni ve yorum oranlarını ortaya koyuyor. Aşağıdaki grafiklerde de görebileceğiniz gibi hem yorum hem de beğeni söz konusu olduğunda 1000 ile 10k takipçili hesaplar en yüksek etkileşim oranlarına sahipler.

influncer-stats

Expercity’nin yaptığı bir diğer araştırma ise mikro hesapların yüzde 22,2 daha fazla etkileşim yarattırken, yüzde 74 oranında da takipçilerini bir ürünü incelemeye ve satın almaya yönlendirdiği belirtiliyor.

Sizin için doğru hesapları nasıl bulabilirsiniz?

Mikro hesaplar daha niş kitlelere hitap ettikleri için, kendi markanızla ilgili olabilecek profilleri bulmanız daha kolay olacaktır. Kendi müşteri profilinize uygun olan hesapları tercih etmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka kriterler de bulunuyor.

Hedefleriniz neler?

Influencer marketing çalışmaları yapmadan önce hedeflerinizi iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir. Farkındalık yaratarak ürün veya markanızı mı öne çıkartmak istiyorsunuz? Doğrudan bir ürünün satışını mı artırmak istiyorsunuz? Daha önce ulaşmadığınız bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz?

Pazarlama çalışmalarınız için hedeflerinizi belirlemek, hangi hesaplarla çalışacağınız konusunda size bir takım bilgiler vermeye başlayacaktır.

Mikro hesabın takipçileri kimler?

Çalışacağınız mikro hesabın takipçi kitlesini de iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Bu bilgilere ulaşmak için genellikle hesabın sahibi ile iletişime geçmeniz gerekir. Ancak hesabın paylaşımlarındaki yorumlar üzerinde yapılan konuşmalar üzerinde de takipçi kitlesinin profili ile ilgili bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebilirsiniz?

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebileceğiniz konusudur. Çoğunluklu içerik ve fikir oluşturma konusunda çalışacağınız kişinin fikirlerini dinlemek daha doğru olacaktır; çünkü bu kişiler takipçilerini ve onların neler beklediklerini sizden daha iyi bileceklerdir. Oluşturacağınız içeriklerin konsepti üzerine bu kişilerle beraber fikir yürütmek, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının daha yüksek olmasına yardımcı olacaktır.

Bu hesaplar ne tür içerikler oluşturuyor?

Mikro hesapların takipçileriyle etkileşim yaratmak için ne tür içerikler ve konseptler kullandığını da takip etmeniz önemli. Çünkü bu içerik türleri ve konseptler sizin markanızla uyum göstermeyebilir. Bu durumda da sizinle ilgili olmayan bir hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparak elinizdeki bütçeyi boşa harcayabilirsiniz. İçerik türü ve konsept olarak markanıza yakın olabilecek hesapları tercih etmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi 2021
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. GittiGidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
Firma tanıtımı için kullanabileceğiniz pazarlama yöntemleri
E-ticarette ve dijital pazarlamada firma tanıtımı için kullanabileceğiniz birçok farklı pazarlama ve tanıtım yöntemi bulunmakta. Dijital pazarlanın yanı sıra geleneksel medya veya reklam yöntemleri de firmanızın tanıtımı için...
26 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yeni bir iş kurmak isteyenlere öneriler
Yaşanan ekonomik sıkıntılar, ek iş olarak iş kurmak isteyenler veya maaşlı çalışmak istemeyen bireyler kendi işini kurma yolunu seçiyor. Günümüzde girişimcilerin sayısının artması, teknoloji ve interneti iyi kullanmanın...
3 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticarette gelir gider hesaplama nasıl yapılır?
E-ticaret şirketinizin karlılığını görmek ve devam ettirmek için gelir gider hesaplama yapmanız bir hayli önemlidir. Şirketinizin gelir durumunu, nakit akışını ve harcamalarını hesaplayarak şirketinizin karlılığını...
5 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan