Influencer marketing çalışmalarında mikro hesaplarla çalışmak neden önemli?

13 Aralık 2017
Sinan Oypan

Influencer marketing son yıllarda öne çıkan ve önümüzdeki yıl da popülerliğine devam edecek olan pazarlama kanallarından biri. Yeni hedef kitlelere ulaşma, marka ve ürün bilinirliği artırarak farkındalık yaratmak için bu çalışmalar firmalar için oldukça etkili oluyor.

Influencer marketing çalışmaları yaparken genellikle çok fazla takipçisi olan kişi ve/ya hesaplar tercih ediliyor. Ancak bir de daha küçük ve niş kitlelere hitap eden hesaplar bulunuyor. Firmaların bu hesapları da radarlarında tutmaları oldukça önemli.

Neden daha küçük hesaplara odaklanmak gerekiyor?

Daha az takipçisi olan mikro hesaplarla çalışmanın getirebileceği bir takım artılar bulunuyor. Bunlara birkaç farklı perspektiften bakmak gerekebilir. Öncelikle çok fazla takipçisi olan ya da ünlü simalarla çalışmak oldukça maliyetli olabiliyor. Büyük profillerin eriştikleri kitlelerden dolayı gönderi başına maliyetleri daha niş alana hitap eden kitlelere kıyasla daha yüksek olabiliyor. Bu da elinizdeki bütçenin büyük bir kısmını sadece tek bir pazarlama çalışmasına yatırmanıza sebep olabilir.

Influencer marketing çalışmalarındaki bir diğer kriter ise etkileşim oranlarıdır. Hesabın takipçileriyle ne kadarlık bir etkileşim kurduğu, gönderi başına elde edilen beğeni ve yorum oranları etkileşimi belirlemektedir. Bu oranların yüksek olması, yapılan pazarlama çalışmalarından daha yüksek geri dönüşümlerin alınmasını sağlar.

Markerly’nin yaptığı bir araştırma takipçi sayısına göre beğeni ve yorum oranlarını ortaya koyuyor. Aşağıdaki grafiklerde de görebileceğiniz gibi hem yorum hem de beğeni söz konusu olduğunda 1000 ile 10k takipçili hesaplar en yüksek etkileşim oranlarına sahipler.

influncer-stats

Expercity’nin yaptığı bir diğer araştırma ise mikro hesapların yüzde 22,2 daha fazla etkileşim yarattırken, yüzde 74 oranında da takipçilerini bir ürünü incelemeye ve satın almaya yönlendirdiği belirtiliyor.

Sizin için doğru hesapları nasıl bulabilirsiniz?

Mikro hesaplar daha niş kitlelere hitap ettikleri için, kendi markanızla ilgili olabilecek profilleri bulmanız daha kolay olacaktır. Kendi müşteri profilinize uygun olan hesapları tercih etmek elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bunun yanı sıra dikkat etmeniz gereken başka kriterler de bulunuyor.

Hedefleriniz neler?

Influencer marketing çalışmaları yapmadan önce hedeflerinizi iyi bir şekilde belirlemeniz gerekir. Farkındalık yaratarak ürün veya markanızı mı öne çıkartmak istiyorsunuz? Doğrudan bir ürünün satışını mı artırmak istiyorsunuz? Daha önce ulaşmadığınız bir hedef kitleye mi erişmek istiyorsunuz?

Pazarlama çalışmalarınız için hedeflerinizi belirlemek, hangi hesaplarla çalışacağınız konusunda size bir takım bilgiler vermeye başlayacaktır.

Mikro hesabın takipçileri kimler?

Çalışacağınız mikro hesabın takipçi kitlesini de iyi bir şekilde analiz etmeniz oldukça önemlidir. Bu bilgilere ulaşmak için genellikle hesabın sahibi ile iletişime geçmeniz gerekir. Ancak hesabın paylaşımlarındaki yorumlar üzerinde yapılan konuşmalar üzerinde de takipçi kitlesinin profili ile ilgili bir takım bilgilere ulaşabilirsiniz.

Bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebilirsiniz?

Dikkat etmeniz gereken konulardan biri de bu hesabın takipçileriyle nasıl etkileşime girebileceğiniz konusudur. Çoğunluklu içerik ve fikir oluşturma konusunda çalışacağınız kişinin fikirlerini dinlemek daha doğru olacaktır; çünkü bu kişiler takipçilerini ve onların neler beklediklerini sizden daha iyi bileceklerdir. Oluşturacağınız içeriklerin konsepti üzerine bu kişilerle beraber fikir yürütmek, etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının daha yüksek olmasına yardımcı olacaktır.

Bu hesaplar ne tür içerikler oluşturuyor?

Mikro hesapların takipçileriyle etkileşim yaratmak için ne tür içerikler ve konseptler kullandığını da takip etmeniz önemli. Çünkü bu içerik türleri ve konseptler sizin markanızla uyum göstermeyebilir. Bu durumda da sizinle ilgili olmayan bir hedef kitleye yönelik pazarlama çalışmaları yaparak elinizdeki bütçeyi boşa harcayabilirsiniz. İçerik türü ve konsept olarak markanıza yakın olabilecek hesapları tercih etmek daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Hedef kitlenize ulaşmak için Youtube’u nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin etkileşim ve geri dönüşüm oranlarının artması Youtube gibi video platformlarının da reklam verenler ve firmalar için daha önemli hale gelmesini sağladı. Video içerik üretimi yapan firmalar Youtube üzerinden...
15 Mart 2018
Sinan Oypan
Gittigidiyor Mağaza Açma Rehberi 2020
GittiGidiyor mağaza açma diğer bir deyişle GittiGidiyor dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Gittigidiyor’da mağaza açmak ve kendi ürünlerini pazaryerinde satmak isteyen birçok kişi bulunuyor....
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları
Lojistik yönetimi, e-ticaret firmalarının sorumlu olduğu ve doğru bir şekilde yapmaları gereken çalışmalardan biri. Tüketicilerin siparişlerini takip etmek, doğru ürünleri doğru müşterilere göndermek, çalışacak güvenili...
4 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette stok takibi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette stok takibi, sipariş yönetimi, siparişlerin kargolanması ve sonrasında da stokların yenilenmesi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri. Stok takibi yaparken, bir yandan da stok yönetimi çalışmaları da yapacağınız...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan