fbpx

Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

23 Mayıs 2019
Sinan Oypan

Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını belirlediği için de oldukça önemlidir ve bu anlaşma maddelerinin detaylı bir şekilde hazırlanması gerekir.

Influencer ajansları ya da kişileri, birçok firma ile çalıştıkları için bu tür anlaşmaları devamlı olarak yapıyor olabilir. Ancak sizin de bu anlaşma maddelerinde kendi istek ve beklentilerinizi belirtmeniz gerekir. Bir iş anlaşması şeklinde bunların hazırlanması gerekir.

Peki, influencer ajansları ile çalışırken, anlaşmalarınızı nasıl yapmanız gerekiyor? Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız. Influencer marketing çalışmalarıyla ilgili detaylı bilgi almak içinse aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer ajansları ile anlaşmalarda dikkat etmeniz gerekenler

İçerikle ilgili detayları belirleyin

Influencer ajansları ile çalışırken önceliklerinizden biri de içerik detaylarını belirlemek olacaktır. Ne tür içerik konseptlerinin hazırlanacağı, hangi içerik formatlarının kullanılacağı, sosyal ağlarda hangi etiketlerin (hashtag) kullanılacağı, hangi sosyal platformlarda bunların paylaşılacağı gibi birçok konuyu önceliklendirerek, belirmeniz gerekir.

Anlaşmalarınızda da bu içerik çalışmalarının detaylarının paylaşılması ve koşullar arasında yer alması gerekir.

Sponsorluk detaylarınızın içerikte nasıl yer alacağını belirleyin

Sponsorlu içeriklerde, Influencer hesaplar içerik paylaşımlarında hazırlanan içeriğin bir markanın sponsorluğu ile yapıldığını belirtirler. Bu sponsorluk anlaşmalarında da içeriklerde markanızdan nasıl bahsedileceği ve içeriğin hangi bölümünde bu sponsorluk ifadesinin paylaşılacağının belirtilmesi gerekir.

Genellikle, yapılan çalışmalarda marka sponsorluğu içeriğin en başında belirtilmektedir. Siz de yapacağınız çalışmalara göre bu sponsorluk bilgilerinin nasıl paylaşılacağını influencer ajansları ile yaptığınız anlaşmalara eklemelisiniz.

Anlaşma detaylarının yasal geçerliliği için bir avukatla görüşün

Anlaşmanızın yasal olarak geçerliliğinin olması ve yapılan anlaşmaya tam olarak uyulması için bir avukattan danışmanlık alabilir ya da bu anlaşmalarınızı bir avukatla hazırlayabilirsiniz. Yasal olarak geçerlilik için anlaşmalarda noter onaylarının da olması gerekebilir. Yaptığınız anlaşmalarda bu detaylara da dikkat etmeniz, çalıştığınız kişilerle daha profesyonel şartlar altında çalışmanızı sağlar.

Anlaşmayı kim ya da kimlerle imzaladığınıza dikkat edin

Anlaşmayı yaparken, hangi kişi ya da kişilerin de bu anlaşmanın altına imza attığına dikkat etmeniz gerekir. Anlaşmayı yapan tarafların sözleşme gerekliliklerini yerine getirmesi gereken kişiler olması da önemlidir. Çünkü bu anlaşma gereklilikleri ya da ödeme konularında sorumlu olan kişilerin net bir şekilde belirlenmesi gerekir.

İlgili rehber: Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

İlgili rehber: Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Anlaşmayı yaptığınız kişilerin, markanızı en iyi şekilde temsil etmesini sağlayın

Influencer ajansları ile çalışırken, yaptığınız çalışmalarda karşı tarafın markanızı en iyi şekilde temsil etmeleri de önemlidir. Bu sebeple de anlaşma maddelerinizi oluştururken, markanızı korumak ve öne çıkartmak için bazı koşullar belirleyebilirsiniz.

Bu koşullar arasında, marka imajınızla zıt düşebilecek içerik üretimleri, konuşulan dil, rakip firmalarla iş yapılmaması gibi farklı detayları dahil edebilirsiniz. Markanın kurumsal görüntüsüyle zıt düşen çalışmaların yapılması ve bunun anlaşma maddeleriyle önlenmemesi, tüketici gözünde markanın imajının kötü bir şekilde etkilenmesine neden olabilir.

Anlaşmanın yasal geçerliliği olsun

Influencer ajanslarla çalışırken anlaşma maddelerinin yasal yükümlülük taşıması için gerekli olan adımları atmanız gerekir. Anlaşmaya dahil olan partilerin tüm koşulları yerine getirebilmeleri veya herhangi bir şekilde anlaşmaya uyulmadığı durumda yasal sorumlulukların yerine getirilebilmesi için, anlaşmalarınızın yasal olarak geçerli olması gerekir.

Bu noktada avukat ve noter anlaşmalarının yapılarak, anlaşmanın onaylanması da gerekecektir. Çalışmalarınızı bu şekilde yasal olarak güvenceye almanız, olası bir olumsuzluk durumunda söz hakkınız olmasını sağlar ve bu anlaşmalar işe dahil olan iki partiyi de korur.

Sonuç olarak;

Influencer ajansları bu tür çalışmaları devamlı olarak yaptıkları için ellerinde hazır bir sözleşme bulunacaktır. Bu sözleşmelerin maddelerini, kendi çalışmalarınız özelinde düzenleyerek size özel hale getirmeniz, yapılan işin kalitesi için oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?
Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı...
21 Mart 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google My Business Rehberi: Nedir, Nasıl Kullanılır, Faydaları Nelerdir?
Google Benim İşletmem Nedir, Ne İşe Yarar? Google My Business, Türkçe’ye “Benim İşletmem” olarak çevrilir. Google’ın işletme sahiplerine sunduğu bir özellik olan bu kayıt sistemi, genel olarak firmanızın ve e-ticaret...
29 Ocak 2021
Markethinkers
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yapmak isteyen işletmelerin yaşadığı korkular
E-ticaret yapmak günümüzde en çok tercih edilen iş modellerinden biri haline geldi. Yaşanan hızlı dijitalleşme, olağanüstü durumlar, küresel krizler dijital araçların kullanımını yoğunlaştırırken, iş dünyası da işini...
16 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan