Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

23 Mayıs 2019
Ferad Osman Sali
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını belirlediği için de oldukça önemlidir ve bu anlaşma maddelerinin detaylı bir şekilde hazırlanması gerekir.

Influencer ajansları ya da kişileri, birçok firma ile çalıştıkları için bu tür anlaşmaları devamlı olarak yapıyor olabilir. Ancak sizin de bu anlaşma maddelerinde kendi istek ve beklentilerinizi belirtmeniz gerekir. Bir iş anlaşması şeklinde bunların hazırlanması gerekir.

Peki, influencer ajansları ile çalışırken, anlaşmalarınızı nasıl yapmanız gerekiyor? Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız. Influencer marketing çalışmalarıyla ilgili detaylı bilgi almak içinse aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer ajansları ile anlaşmalarda dikkat etmeniz gerekenler

İçerikle ilgili detayları belirleyin

Influencer ajansları ile çalışırken önceliklerinizden biri de içerik detaylarını belirlemek olacaktır. Ne tür içerik konseptlerinin hazırlanacağı, hangi içerik formatlarının kullanılacağı, sosyal ağlarda hangi etiketlerin (hashtag) kullanılacağı, hangi sosyal platformlarda bunların paylaşılacağı gibi birçok konuyu önceliklendirerek, belirmeniz gerekir.

Anlaşmalarınızda da bu içerik çalışmalarının detaylarının paylaşılması ve koşullar arasında yer alması gerekir.

Sponsorluk detaylarınızın içerikte nasıl yer alacağını belirleyin

Sponsorlu içeriklerde, Influencer hesaplar içerik paylaşımlarında hazırlanan içeriğin bir markanın sponsorluğu ile yapıldığını belirtirler. Bu sponsorluk anlaşmalarında da içeriklerde markanızdan nasıl bahsedileceği ve içeriğin hangi bölümünde bu sponsorluk ifadesinin paylaşılacağının belirtilmesi gerekir.

Genellikle, yapılan çalışmalarda marka sponsorluğu içeriğin en başında belirtilmektedir. Siz de yapacağınız çalışmalara göre bu sponsorluk bilgilerinin nasıl paylaşılacağını influencer ajansları ile yaptığınız anlaşmalara eklemelisiniz.

Anlaşma detaylarının yasal geçerliliği için bir avukatla görüşün

Anlaşmanızın yasal olarak geçerliliğinin olması ve yapılan anlaşmaya tam olarak uyulması için bir avukattan danışmanlık alabilir ya da bu anlaşmalarınızı bir avukatla hazırlayabilirsiniz. Yasal olarak geçerlilik için anlaşmalarda noter onaylarının da olması gerekebilir. Yaptığınız anlaşmalarda bu detaylara da dikkat etmeniz, çalıştığınız kişilerle daha profesyonel şartlar altında çalışmanızı sağlar.

Anlaşmayı kim ya da kimlerle imzaladığınıza dikkat edin

Anlaşmayı yaparken, hangi kişi ya da kişilerin de bu anlaşmanın altına imza attığına dikkat etmeniz gerekir. Anlaşmayı yapan tarafların sözleşme gerekliliklerini yerine getirmesi gereken kişiler olması da önemlidir. Çünkü bu anlaşma gereklilikleri ya da ödeme konularında sorumlu olan kişilerin net bir şekilde belirlenmesi gerekir.

İlgili rehber: Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

İlgili rehber: Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Anlaşmayı yaptığınız kişilerin, markanızı en iyi şekilde temsil etmesini sağlayın

Influencer ajansları ile çalışırken, yaptığınız çalışmalarda karşı tarafın markanızı en iyi şekilde temsil etmeleri de önemlidir. Bu sebeple de anlaşma maddelerinizi oluştururken, markanızı korumak ve öne çıkartmak için bazı koşullar belirleyebilirsiniz.

Bu koşullar arasında, marka imajınızla zıt düşebilecek içerik üretimleri, konuşulan dil, rakip firmalarla iş yapılmaması gibi farklı detayları dahil edebilirsiniz. Markanın kurumsal görüntüsüyle zıt düşen çalışmaların yapılması ve bunun anlaşma maddeleriyle önlenmemesi, tüketici gözünde markanın imajının kötü bir şekilde etkilenmesine neden olabilir.

Anlaşmanın yasal geçerliliği olsun

Influencer ajanslarla çalışırken anlaşma maddelerinin yasal yükümlülük taşıması için gerekli olan adımları atmanız gerekir. Anlaşmaya dahil olan partilerin tüm koşulları yerine getirebilmeleri veya herhangi bir şekilde anlaşmaya uyulmadığı durumda yasal sorumlulukların yerine getirilebilmesi için, anlaşmalarınızın yasal olarak geçerli olması gerekir.

Bu noktada avukat ve noter anlaşmalarının yapılarak, anlaşmanın onaylanması da gerekecektir. Çalışmalarınızı bu şekilde yasal olarak güvenceye almanız, olası bir olumsuzluk durumunda söz hakkınız olmasını sağlar ve bu anlaşmalar işe dahil olan iki partiyi de korur.

Sonuç olarak;

Influencer ajansları bu tür çalışmaları devamlı olarak yaptıkları için ellerinde hazır bir sözleşme bulunacaktır. Bu sözleşmelerin maddelerini, kendi çalışmalarınız özelinde düzenleyerek size özel hale getirmeniz, yapılan işin kalitesi için oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-Ticaret İşletmelerinde KDV Oranları ve Uygulamaları
E-ticaret dünyasına adım atmayı planlayanlar için birçok konunun dikkate alınması gerekmektedir. Bu konulardan biri de vergilendirmedir. E-ticarette vergilendirme, çeşitli biçimlerde uygulanabilir ve genel olarak aşağıdaki gibi...
19 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
İnternet Üzerinden Mobilya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
İnternet Üzerinden Mobilya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
TÜİK tarafından 2020 yılında yayınlanan bir rapor, internet üzerinden yapılan satışların %17’sinin mobilya kategorisinde olduğunu gösterir. Söz konusu istatistik göz önüne alındığında internet üzerinden mobilya satışı...
3 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Ürün Paketleme ve Depo Yönetim Stratejileri ile İlgili Bilmeniz Gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
7 Şubat 2020
Ferad Osman Sali
Estonya Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
Estonya Vergi Oranları ve Vergi Hesaplama
Estonya’da ticaret veya e-ticaret yapmak istiyorsanız, vergi sistemini bilmeniz gerekmekte. Estonya’da vergi oldukça liberal bir yapıda. Zira yeniden yatırımda kullanılan karın, vergi oranı yüzde 0 olarak görülmekte. Yeniden yatırım...
30 Ocak 2023
Ferad Osman Sali