Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler

Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını belirlediği için de oldukça önemlidir ve bu anlaşma maddelerinin detaylı bir şekilde hazırlanması gerekir.

Influencer ajansları ya da kişileri, birçok firma ile çalıştıkları için bu tür anlaşmaları devamlı olarak yapıyor olabilir. Ancak sizin de bu anlaşma maddelerinde kendi istek ve beklentilerinizi belirtmeniz gerekir. Bir iş anlaşması şeklinde bunların hazırlanması gerekir.

Peki, influencer ajansları ile çalışırken, anlaşmalarınızı nasıl yapmanız gerekiyor? Bu rehberimizde de bu konuları ele alacağız. Influencer marketing çalışmalarıyla ilgili detaylı bilgi almak içinse aşağıdaki rehberlerimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Influencer ajansları ile anlaşmalarda dikkat etmeniz gerekenler

İçerikle ilgili detayları belirleyin

Influencer ajansları ile çalışırken önceliklerinizden biri de içerik detaylarını belirlemek olacaktır. Ne tür içerik konseptlerinin hazırlanacağı, hangi içerik formatlarının kullanılacağı, sosyal ağlarda hangi etiketlerin (hashtag) kullanılacağı, hangi sosyal platformlarda bunların paylaşılacağı gibi birçok konuyu önceliklendirerek, belirmeniz gerekir.

Anlaşmalarınızda da bu içerik çalışmalarının detaylarının paylaşılması ve koşullar arasında yer alması gerekir.

Sponsorluk detaylarınızın içerikte nasıl yer alacağını belirleyin

Sponsorlu içeriklerde, Influencer hesaplar içerik paylaşımlarında hazırlanan içeriğin bir markanın sponsorluğu ile yapıldığını belirtirler. Bu sponsorluk anlaşmalarında da içeriklerde markanızdan nasıl bahsedileceği ve içeriğin hangi bölümünde bu sponsorluk ifadesinin paylaşılacağının belirtilmesi gerekir.

Genellikle, yapılan çalışmalarda marka sponsorluğu içeriğin en başında belirtilmektedir. Siz de yapacağınız çalışmalara göre bu sponsorluk bilgilerinin nasıl paylaşılacağını influencer ajansları ile yaptığınız anlaşmalara eklemelisiniz.

Anlaşma detaylarının yasal geçerliliği için bir avukatla görüşün

Anlaşmanızın yasal olarak geçerliliğinin olması ve yapılan anlaşmaya tam olarak uyulması için bir avukattan danışmanlık alabilir ya da bu anlaşmalarınızı bir avukatla hazırlayabilirsiniz. Yasal olarak geçerlilik için anlaşmalarda noter onaylarının da olması gerekebilir. Yaptığınız anlaşmalarda bu detaylara da dikkat etmeniz, çalıştığınız kişilerle daha profesyonel şartlar altında çalışmanızı sağlar.

Anlaşmayı kim ya da kimlerle imzaladığınıza dikkat edin

Anlaşmayı yaparken, hangi kişi ya da kişilerin de bu anlaşmanın altına imza attığına dikkat etmeniz gerekir. Anlaşmayı yapan tarafların sözleşme gerekliliklerini yerine getirmesi gereken kişiler olması da önemlidir. Çünkü bu anlaşma gereklilikleri ya da ödeme konularında sorumlu olan kişilerin net bir şekilde belirlenmesi gerekir.

İlgili rehber: Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 1. Bölüm

İlgili rehber: Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce bilmeniz gerekenler 2. Bölüm

Anlaşmayı yaptığınız kişilerin, markanızı en iyi şekilde temsil etmesini sağlayın

Influencer ajansları ile çalışırken, yaptığınız çalışmalarda karşı tarafın markanızı en iyi şekilde temsil etmeleri de önemlidir. Bu sebeple de anlaşma maddelerinizi oluştururken, markanızı korumak ve öne çıkartmak için bazı koşullar belirleyebilirsiniz.

Bu koşullar arasında, marka imajınızla zıt düşebilecek içerik üretimleri, konuşulan dil, rakip firmalarla iş yapılmaması gibi farklı detayları dahil edebilirsiniz. Markanın kurumsal görüntüsüyle zıt düşen çalışmaların yapılması ve bunun anlaşma maddeleriyle önlenmemesi, tüketici gözünde markanın imajının kötü bir şekilde etkilenmesine neden olabilir.

Anlaşmanın yasal geçerliliği olsun

Influencer ajanslarla çalışırken anlaşma maddelerinin yasal yükümlülük taşıması için gerekli olan adımları atmanız gerekir. Anlaşmaya dahil olan partilerin tüm koşulları yerine getirebilmeleri veya herhangi bir şekilde anlaşmaya uyulmadığı durumda yasal sorumlulukların yerine getirilebilmesi için, anlaşmalarınızın yasal olarak geçerli olması gerekir.

Bu noktada avukat ve noter anlaşmalarının yapılarak, anlaşmanın onaylanması da gerekecektir. Çalışmalarınızı bu şekilde yasal olarak güvenceye almanız, olası bir olumsuzluk durumunda söz hakkınız olmasını sağlar ve bu anlaşmalar işe dahil olan iki partiyi de korur.

Sonuç olarak;

Influencer ajansları bu tür çalışmaları devamlı olarak yaptıkları için ellerinde hazır bir sözleşme bulunacaktır. Bu sözleşmelerin maddelerini, kendi çalışmalarınız özelinde düzenleyerek size özel hale getirmeniz, yapılan işin kalitesi için oldukça önemlidir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Küçük işletmeler için SMS pazarlama taktikleri
Pazarlama konusu söz konusu olunca, günümüzde e-ticaret firmalarının yararlanabileceği birçok farklı yöntem bulunuyor. SMS pazarlama da bu yöntemlerden biri. Kampanya ve fırsatlarla ilgili bilgi SMS’leri göndermek, günümüzde...
3 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler 2020
İnternette en çok satılan ürünler / internet üzerinden en çok satılan ürünler nelerdir, internette en çok satılan ürünler 2020 yılında hangileri, internetten en çok ne satılıyor ve daha fazlasının cevabı bu...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Shopping Ads Kısıtlaması ve Organik Trafiğin Önemi
Google Alışveriş Reklamları Nedir? Web sitenize gelen trafiği artırmak, ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmak ve potansiyel müşteriler bulmak için alışveriş reklamları kullanabilirsiniz. Peki, Google alışveriş reklamları...
17 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz Instagram hikaye düzenleme araçları
Sosyal medya pazarlamada Instagram’ın yeri oldukça büyük ve bu noktada da e-ticaret firmaları Instagram hikaye düzenleme çalışmaları yaparak, etkileşim ve erişimlerini artırmaya çalışıyor. Instagram hikaye düzenleme konusu bir...
15 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Şirketler için uzaktan ortak çalışma alanı yönetimi ipuçları
Bugünlerde şirketler uzaktan çalışma yöntemine geçmeye başladılar ve ortak çalışma alanı yönetimi de önemli konular arasında yer alıyor. Uzaktan ortak çalışma sistemi üzerine geliştirmeler yapmak ve şirket çalışanlarını...
2 Nisan 2020
Sinan Oypan