İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri

8 Şubat 2019
Sinan Oypan

E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza sebep olacağı gibi ürünlerinizin ya da markanızın değerinin düşmesine neden olabilir.

İndirimli satışların satışlarınızı ve gelirlerinizi nasıl etkilediğini bir örnek üzerinden ele alalım:

    Ürünün maliyeti > Satış fiyatı > Satış Adedi > Kar

    10 ₺ > 15 ₺ > 1000 > 5.000 ₺

    10 ₺ > 12 ₺ > 4000 > 8.000 ₺

    10 ₺ > 11 ₺ > 8000 > 8.000 ₺

Bu örnek üzerinden ilerlediğimizde, indirim yaptığınızda gelirlerinizi artırmak için satış adedinizi önemli bir şekilde artırmanız gerektiğini söyleyebiliriz. Fiyatlar düştüğünde ürünün değeri de düşerken, sizin de daha fazla kişiye ulaşmanız ve bu erişimi satışa dönüştürmeniz gerekir. Bu da her zaman olumlu sonuçlanmaz.

Marka değerinin ya da ürünün değerinin düşmesi, uzun vadede şirketinizin karlılığını olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle de indirim odaklı olmayan satış taktiklerine yönelmeniz bu sorunun üstesinden gelmenize yardımcı olabilir.

Ürünün faydalarını öne çıkartın

Satış taktileri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünün faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü öne çıkartmak olacaktır. Tüketicileri ürünü satın almaya ikna etmeniz gerekmektedir. Sadece ürünün teknik özelliklerini ve fotoğraflarını paylaşmanız tüketicileri ikna etmek için yeterli bir sebep olmayacağı için tüketiciler sadece ürünün fiyatına odaklanabilirler. Bu da ürünün faydalarından çok etiketinin öne çıkmasına neden olur. Bunun önüne geçmek için ürün açıklamalarında ve pazarlama çalışmalarınızda ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü ya da onlara ne gibi faydalar sağladığını göstermeniz gerekir.

Ürünün uzun vadede sağlayacağı fayda, ürünün dayanıklılığı, malzeme kalitesi gibi detayların yanı sıra, verdiğiniz hizmetlerin kalitesi, müşteri destek servisiniz gibi marka değerinizi yansıtan unsurları da ürün tanıtımlarında öne çıkartmanız satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Aciliyet hissini öne çıkartın

Satış taktikleri arasında en çok kullanılan yöntemlerden biri de aciliyet hissidir. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini sağlamak ve bir fırsatı ya da ürünü kaçırma hissini sağlamanız, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır.

İndirim yapmadan aciliyet hissini vurgulamak için ürün stoklarını az tutabilir ya da gösterebilirsiniz. Kullanıcılar ürünün tükenmekte olduğunu görmeleri, daha hızlı karar vermelerine yardımcı olur. Pazarlama çalışmalarınızda ürünün stoklarla sınırlı olduğunu belirtebileceğiniz gibi site üzerinde de kategori ya da ürün sayfalarında da ürün stok adetlerini yazabilirsiniz. Bu sayede ürünü ziyaret edenlerin daha hızlı karar vermelerine yardımcı olabilirsiniz.

Aciliyet içeren satış taktikleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kargo ücretlerini azaltın ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunun

Kargo ücretleri de satış taktikleri arasında yer alan yöntemlerden biri. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemez ya da düşük kargo ücreti beklentisi içindedirler. Bu nedenle de kargo ücretlerini düşürmek ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunmak da indirim yapmadan satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Belli bir harcama limitinin üzerinde ücretsiz kargo sunmak ya da kargo maliyetlerini düşürmek tüketicilerin sitenizden daha fazla alışveriş yapmasını sağlayacak faktörlerden biri.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ürünle ilgili e-posta kampanyaları yapın

Ürünü öne çıkartmak, ürünün özelliklerini ve sağladığı faydaları göstermek için ürünle ilgili e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Ürünün videolarını hazırlayabilir ve bu videoları da e-postalarınıza ekleyebilirsiniz.

Bu çalışmalar özellikle kişiselleştirilmiş e-posta kampanyaları için oldukça etkili sonuçlar verebilir. E-posta abonelerinizi doğru bir şekilde kategorize ettikten sonra, müşterilerinizin satın alma geçmişlerini inceleyerek onların ilgi duyabilecekleri ürünler özelinde bu e-posta pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz.

Satış taktikleri söz konusu olduğunda e-posta çalışmaları en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, indirim yapmak yerine bu çalışmaları da satış stratejilerinizin arasına ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi için her şeyin dahil olduğu en mükemmel formül
E-ticaret firmaları için dijital pazarlama oldukça önemlidir. Marka bilinirliğini artırma ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için internet üzerinden yapılan çalışmalar kritik bir rol oynamaktadır. Tabii ki internet üzerindeki...
9 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları neden yedek bir finansal planlama yapmalılar?
E-ticaret firmalarının yedek bir finansal planlama yapmaları, uzun vadede olası bir olumsuzluk ya da kötü olay anında şirkettin nakit akışının devam etmesini sağlar. Finansal planlama, şirketin kısa, orta ve uzun vadede nakit...
2 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya