fbpx

İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri

8 Şubat 2019
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri

E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza sebep olacağı gibi ürünlerinizin ya da markanızın değerinin düşmesine neden olabilir.

İndirimli satışların satışlarınızı ve gelirlerinizi nasıl etkilediğini bir örnek üzerinden ele alalım:

    Ürünün maliyeti > Satış fiyatı > Satış Adedi > Kar

    10 ₺ > 15 ₺ > 1000 > 5.000 ₺

    10 ₺ > 12 ₺ > 4000 > 8.000 ₺

    10 ₺ > 11 ₺ > 8000 > 8.000 ₺

Bu örnek üzerinden ilerlediğimizde, indirim yaptığınızda gelirlerinizi artırmak için satış adedinizi önemli bir şekilde artırmanız gerektiğini söyleyebiliriz. Fiyatlar düştüğünde ürünün değeri de düşerken, sizin de daha fazla kişiye ulaşmanız ve bu erişimi satışa dönüştürmeniz gerekir. Bu da her zaman olumlu sonuçlanmaz.

Marka değerinin ya da ürünün değerinin düşmesi, uzun vadede şirketinizin karlılığını olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle de indirim odaklı olmayan satış taktiklerine yönelmeniz bu sorunun üstesinden gelmenize yardımcı olabilir.

Ürünün faydalarını öne çıkartın

Satış taktileri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünün faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü öne çıkartmak olacaktır. Tüketicileri ürünü satın almaya ikna etmeniz gerekmektedir. Sadece ürünün teknik özelliklerini ve fotoğraflarını paylaşmanız tüketicileri ikna etmek için yeterli bir sebep olmayacağı için tüketiciler sadece ürünün fiyatına odaklanabilirler. Bu da ürünün faydalarından çok etiketinin öne çıkmasına neden olur. Bunun önüne geçmek için ürün açıklamalarında ve pazarlama çalışmalarınızda ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü ya da onlara ne gibi faydalar sağladığını göstermeniz gerekir.

Ürünün uzun vadede sağlayacağı fayda, ürünün dayanıklılığı, malzeme kalitesi gibi detayların yanı sıra, verdiğiniz hizmetlerin kalitesi, müşteri destek servisiniz gibi marka değerinizi yansıtan unsurları da ürün tanıtımlarında öne çıkartmanız satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Aciliyet hissini öne çıkartın

Satış taktikleri arasında en çok kullanılan yöntemlerden biri de aciliyet hissidir. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini sağlamak ve bir fırsatı ya da ürünü kaçırma hissini sağlamanız, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır.

İndirim yapmadan aciliyet hissini vurgulamak için ürün stoklarını az tutabilir ya da gösterebilirsiniz. Kullanıcılar ürünün tükenmekte olduğunu görmeleri, daha hızlı karar vermelerine yardımcı olur. Pazarlama çalışmalarınızda ürünün stoklarla sınırlı olduğunu belirtebileceğiniz gibi site üzerinde de kategori ya da ürün sayfalarında da ürün stok adetlerini yazabilirsiniz. Bu sayede ürünü ziyaret edenlerin daha hızlı karar vermelerine yardımcı olabilirsiniz.

Aciliyet içeren satış taktikleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kargo ücretlerini azaltın ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunun

Kargo ücretleri de satış taktikleri arasında yer alan yöntemlerden biri. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemez ya da düşük kargo ücreti beklentisi içindedirler. Bu nedenle de kargo ücretlerini düşürmek ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunmak da indirim yapmadan satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

Belli bir harcama limitinin üzerinde ücretsiz kargo sunmak ya da kargo maliyetlerini düşürmek tüketicilerin sitenizden daha fazla alışveriş yapmasını sağlayacak faktörlerden biri.

İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ürünle ilgili e-posta kampanyaları yapın

Ürünü öne çıkartmak, ürünün özelliklerini ve sağladığı faydaları göstermek için ürünle ilgili e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Ürünün videolarını hazırlayabilir ve bu videoları da e-postalarınıza ekleyebilirsiniz.

Bu çalışmalar özellikle kişiselleştirilmiş e-posta kampanyaları için oldukça etkili sonuçlar verebilir. E-posta abonelerinizi doğru bir şekilde kategorize ettikten sonra, müşterilerinizin satın alma geçmişlerini inceleyerek onların ilgi duyabilecekleri ürünler özelinde bu e-posta pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz.

Satış taktikleri söz konusu olduğunda e-posta çalışmaları en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, indirim yapmak yerine bu çalışmaları da satış stratejilerinizin arasına ekleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
E-ticarette kargo ücreti nasıl düşürülür?
Kargo ücreti, e-ticarette hem firmaların hem de tüketicilerin özellikle üzerinde durdukları konular arasında yer alıyor. E-ticaret firmaları kargo ücretini düşürmek için çalışmalar yaparken, tüketiciler de düşük ücretli ya da...
29 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Nedir? E-ticarette Müşteri İlişkileri Nasıl Yürütülmelidir?
Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Nedir? Müşteri ilişkileri yönetimi ifadesinin kısaltması olarak kullanılan CRM, müşterilerle daha iyi ilişkiler kurmak ve bu ilişkileri yönetmek amacıyla kullanılan sürece ya da teknolojilere...
13 Ocak 2021
Markethinkers
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta...
6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya