İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri

8 Şubat 2019
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza sebep olacağı gibi ürünlerinizin ya da markanızın değerinin düşmesine neden olabilir. İndirimli satışların satışlarınızı ve gelirlerinizi nasıl etkilediğini bir örnek üzerinden ele alalım: Ürünün maliyeti > Satış fiyatı > Satış Adedi > Kar 10 ₺ > 15 ₺ > 1000 > 5.000 ₺ 10 ₺ > 12 ₺ > 4000 > 8.000 ₺ 10 ₺ > 11 ₺ > 8000 > 8.000 ₺ Bu örnek üzerinden ilerlediğimizde, indirim yaptığınızda gelirlerinizi artırmak için satış adedinizi önemli bir şekilde artırmanız gerektiğini söyleyebiliriz. Fiyatlar düştüğünde ürünün değeri de düşerken, sizin de daha fazla kişiye ulaşmanız ve bu erişimi satışa dönüştürmeniz gerekir. Bu da her zaman olumlu sonuçlanmaz. Marka değerinin ya da ürünün değerinin düşmesi, uzun vadede şirketinizin karlılığını olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle de indirim odaklı olmayan satış taktiklerine yönelmeniz bu sorunun üstesinden gelmenize yardımcı olabilir.

Ürünün faydalarını öne çıkartın

Satış taktileri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünün faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü öne çıkartmak olacaktır. Tüketicileri ürünü satın almaya ikna etmeniz gerekmektedir. Sadece ürünün teknik özelliklerini ve fotoğraflarını paylaşmanız tüketicileri ikna etmek için yeterli bir sebep olmayacağı için tüketiciler sadece ürünün fiyatına odaklanabilirler. Bu da ürünün faydalarından çok etiketinin öne çıkmasına neden olur. Bunun önüne geçmek için ürün açıklamalarında ve pazarlama çalışmalarınızda ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü ya da onlara ne gibi faydalar sağladığını göstermeniz gerekir. Ürünün uzun vadede sağlayacağı fayda, ürünün dayanıklılığı, malzeme kalitesi gibi detayların yanı sıra, verdiğiniz hizmetlerin kalitesi, müşteri destek servisiniz gibi marka değerinizi yansıtan unsurları da ürün tanıtımlarında öne çıkartmanız satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Aciliyet hissini öne çıkartın

Satış taktikleri arasında en çok kullanılan yöntemlerden biri de aciliyet hissidir. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini sağlamak ve bir fırsatı ya da ürünü kaçırma hissini sağlamanız, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır. İndirim yapmadan aciliyet hissini vurgulamak için ürün stoklarını az tutabilir ya da gösterebilirsiniz. Kullanıcılar ürünün tükenmekte olduğunu görmeleri, daha hızlı karar vermelerine yardımcı olur. Pazarlama çalışmalarınızda ürünün stoklarla sınırlı olduğunu belirtebileceğiniz gibi site üzerinde de kategori ya da ürün sayfalarında da ürün stok adetlerini yazabilirsiniz. Bu sayede ürünü ziyaret edenlerin daha hızlı karar vermelerine yardımcı olabilirsiniz. Aciliyet içeren satış taktikleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kargo ücretlerini azaltın ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunun

Kargo ücretleri de satış taktikleri arasında yer alan yöntemlerden biri. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemez ya da düşük kargo ücreti beklentisi içindedirler. Bu nedenle de kargo ücretlerini düşürmek ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunmak da indirim yapmadan satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir harcama limitinin üzerinde ücretsiz kargo sunmak ya da kargo maliyetlerini düşürmek tüketicilerin sitenizden daha fazla alışveriş yapmasını sağlayacak faktörlerden biri. İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ürünle ilgili e-posta kampanyaları yapın

Ürünü öne çıkartmak, ürünün özelliklerini ve sağladığı faydaları göstermek için ürünle ilgili e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Ürünün videolarını hazırlayabilir ve bu videoları da e-postalarınıza ekleyebilirsiniz. Bu çalışmalar özellikle kişiselleştirilmiş e-posta kampanyaları için oldukça etkili sonuçlar verebilir. E-posta abonelerinizi doğru bir şekilde kategorize ettikten sonra, müşterilerinizin satın alma geçmişlerini inceleyerek onların ilgi duyabilecekleri ürünler özelinde bu e-posta pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz. Satış taktikleri söz konusu olduğunda e-posta çalışmaları en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, indirim yapmak yerine bu çalışmaları da satış stratejilerinizin arasına ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
Hollanda’ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler
İnternet üzerinden ürün ve hizmet satışı yapmanın dijitalleşmenin engellenemeyecek bir hıza ulaştığı bu dönemde ideal bir iş modeli olarak değerlendirilmesi son derece anlaşılabilir bir durumdur. Bu tür ticari faaliyetlerin...
25 Nisan 2022
Markethinkers
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-ticaret, pek çok noktada geleneksel ticaretten ayrılır. İki iş modeli arasındaki en önemli farklardan biri, mekâna olan bağlılıktan ileri gelir. Yani geleneksel ticaret; mağaza ya da market gibi fiziksel alanlarda yapılırken...
15 Mart 2022
Markethinkers
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme
E-posta pazarlamada kişiselleştirme, çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında önemlidir. Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve...
22 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın