İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri

8 Şubat 2019
Ferad Osman Sali
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza sebep olacağı gibi ürünlerinizin ya da markanızın değerinin düşmesine neden olabilir. İndirimli satışların satışlarınızı ve gelirlerinizi nasıl etkilediğini bir örnek üzerinden ele alalım: Ürünün maliyeti > Satış fiyatı > Satış Adedi > Kar 10 ₺ > 15 ₺ > 1000 > 5.000 ₺ 10 ₺ > 12 ₺ > 4000 > 8.000 ₺ 10 ₺ > 11 ₺ > 8000 > 8.000 ₺ Bu örnek üzerinden ilerlediğimizde, indirim yaptığınızda gelirlerinizi artırmak için satış adedinizi önemli bir şekilde artırmanız gerektiğini söyleyebiliriz. Fiyatlar düştüğünde ürünün değeri de düşerken, sizin de daha fazla kişiye ulaşmanız ve bu erişimi satışa dönüştürmeniz gerekir. Bu da her zaman olumlu sonuçlanmaz. Marka değerinin ya da ürünün değerinin düşmesi, uzun vadede şirketinizin karlılığını olumsuz yönde etkileyecektir. Bu nedenle de indirim odaklı olmayan satış taktiklerine yönelmeniz bu sorunun üstesinden gelmenize yardımcı olabilir.

Ürünün faydalarını öne çıkartın

Satış taktileri arasında kullanabileceğiniz yöntemlerden biri ürünün faydalarını ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü öne çıkartmak olacaktır. Tüketicileri ürünü satın almaya ikna etmeniz gerekmektedir. Sadece ürünün teknik özelliklerini ve fotoğraflarını paylaşmanız tüketicileri ikna etmek için yeterli bir sebep olmayacağı için tüketiciler sadece ürünün fiyatına odaklanabilirler. Bu da ürünün faydalarından çok etiketinin öne çıkmasına neden olur. Bunun önüne geçmek için ürün açıklamalarında ve pazarlama çalışmalarınızda ürünün, tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü ya da onlara ne gibi faydalar sağladığını göstermeniz gerekir. Ürünün uzun vadede sağlayacağı fayda, ürünün dayanıklılığı, malzeme kalitesi gibi detayların yanı sıra, verdiğiniz hizmetlerin kalitesi, müşteri destek servisiniz gibi marka değerinizi yansıtan unsurları da ürün tanıtımlarında öne çıkartmanız satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olacaktır.

Aciliyet hissini öne çıkartın

Satış taktikleri arasında en çok kullanılan yöntemlerden biri de aciliyet hissidir. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini sağlamak ve bir fırsatı ya da ürünü kaçırma hissini sağlamanız, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmelerini sağlayacaktır. İndirim yapmadan aciliyet hissini vurgulamak için ürün stoklarını az tutabilir ya da gösterebilirsiniz. Kullanıcılar ürünün tükenmekte olduğunu görmeleri, daha hızlı karar vermelerine yardımcı olur. Pazarlama çalışmalarınızda ürünün stoklarla sınırlı olduğunu belirtebileceğiniz gibi site üzerinde de kategori ya da ürün sayfalarında da ürün stok adetlerini yazabilirsiniz. Bu sayede ürünü ziyaret edenlerin daha hızlı karar vermelerine yardımcı olabilirsiniz. Aciliyet içeren satış taktikleri ile ilgili daha fazla bilgi almak için Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz? isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

Kargo ücretlerini azaltın ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunun

Kargo ücretleri de satış taktikleri arasında yer alan yöntemlerden biri. Tüketiciler internetten alışverişlerde kargo ücreti ödemek istemez ya da düşük kargo ücreti beklentisi içindedirler. Bu nedenle de kargo ücretlerini düşürmek ya da ücretsiz kargo seçenekleri sunmak da indirim yapmadan satışlarınızı ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olacaktır. Belli bir harcama limitinin üzerinde ücretsiz kargo sunmak ya da kargo maliyetlerini düşürmek tüketicilerin sitenizden daha fazla alışveriş yapmasını sağlayacak faktörlerden biri. İlgili rehber: Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ürünle ilgili e-posta kampanyaları yapın

Ürünü öne çıkartmak, ürünün özelliklerini ve sağladığı faydaları göstermek için ürünle ilgili e-posta kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Ürünün videolarını hazırlayabilir ve bu videoları da e-postalarınıza ekleyebilirsiniz. Bu çalışmalar özellikle kişiselleştirilmiş e-posta kampanyaları için oldukça etkili sonuçlar verebilir. E-posta abonelerinizi doğru bir şekilde kategorize ettikten sonra, müşterilerinizin satın alma geçmişlerini inceleyerek onların ilgi duyabilecekleri ürünler özelinde bu e-posta pazarlama çalışmalarını yapabilirsiniz. Satış taktikleri söz konusu olduğunda e-posta çalışmaları en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama kanallarından biri olduğu için, indirim yapmak yerine bu çalışmaları da satış stratejilerinizin arasına ekleyebilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-Ticaret Markanız için Kullanabileceğiniz 5 Sosyal Medya Stratejisi
E-ticaret sektörü her geçen gün birçok kişinin ilgisini çekmektedir. Her ne kadar dijital sistemler müşterilere ulaşmayı kolay hale getirse de günümüzde çok sayıda e-ticaret sitesi bulunmaktadır. Eğer bunların arasından...
7 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
E-ticaret site tasarımınız, müşterileriniz tarafından önemsenen bir detaydır. Online alışveriş yapan kullanıcılar ürünlere ve fiyatlara öncelik veriyor olsalar bile tasarım da karar aşamasında etkilidir. Çünkü hem göze hoş...
9 Şubat 2022
Savaş Çetinkaya
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu çalışmaları...
2 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site performansı nasıl artırılır?
Mobil uyumlu site e-ticaret firmaları için artık bir standart haline geldi ve tabii ki bu nedenle de mobil görünümdeki performansı artırmak gerekiyor. Tüketicilerin mobil cihazlardan e-ticaret sitelerini ziyaret etmeleri ve alışveriş...
20 Eylül 2019
Ferad Osman Sali
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Girişimciliğin ilk adımı iyi bir fikirdir. Başarının yolu ise söz konusu fikri sürdürülebilir bir iş planı hâline getirmekten geçer. Markanız için bir yol haritası çıkarırken e-ticarette yapılan hatalara başarı hikâyeleri...
24 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya