İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

23 Eylül 2019
Sinan Oypan

İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları kullanmak alınacak olan geri dönüşümün de daha fazla artmasını sağlayacaktır. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanarak, pazarlama planınızı bu şekilde oluşturmanız gerekir.

E-ticaret sitenizde indirim kuponları hazırlarken ve kullanırken satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

İndirim kuponları neden işe yarıyor?

İndirim kuponları farklı nedenlerden dolayı işe yaramakta. Bu kuponlar tüketicilerin dikkatini çektiği gibi onları satın alma işlemi yapmaya da yönlendirdiği için e-ticaret firmalarınca sıklıkla tercih ediliyor. Kuponların işe yaramasının başlıca nedenleri arasında ise şunlar bulunuyor:

  • Aciliyet hissi yaratır
  • Bir şeyleri kaçırma duygusunu tetikler
  • Yeni bir markadan alışveriş yapma riskini azaltır

Özellikle belli bir zaman içerisinde geçerli olan indirim kuponları, tüketicilerin bir şeyleri kaçırma korkusunu tetiklediği gibi aciliyet hissinin de canlanmasına neden olur. Bir şeyleri kaçırmak istemeyen ve fırsatları kaçırmamak isteyen kullanıcılar, bu kuponlar nedeniyle daha hızlı satın alma kararı verirler.

Yeni bir markadan alışveriş yapma durumu da kimi zaman tüketicilere riskli geldiği için bu kuponlar, satın alma sürecinin daha az riskli hale gelmesini sağlar. Kullanıcı kupon sayesinde daha az ücret ödeyeceği için bu riski almaya daha meyilli olur.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim kuponları ile satışlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlk alışverişe özel indirimler

Sitenize abone olan ve ilk kez alışveriş yapacak olan kullanıcılara özel tanımlayacağını ilk alışverişe özel indirim kuponları, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etileyecektir. Bu aynı zamanda yeni bir firmadan alışveriş yapma riskinin de azalmasını sağlayacaktır.

Bir alışveriş tamamlandıktan sonra tanımlanan kuponlar

İndirim kuponlarını kullanabileceğiniz bir diğer alan ise, sitenizden ilk alışverişini yapan kişilere, ödeme işlemi sonrasında bir sonraki alışverişlerinde geçerli olacak kuponlar tanımlayabilirsiniz. Böylelikle satın alma sürecini tamamlamış kişileri, ilerleyen dönemlerde tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmiş olursunuz.

Bir ürün alanlar için ikinci ürüne özel indirim kuponları

”Bir alana bir bedava” cümlesini “bir alana ikincisi yüzde 20 indirimli” şeklinde değiştirerek, tüketicilerin sepetlerine daha fazla ürün eklemeleri için indirim kuponlarına dönüştürebilirsiniz. Burada uygulayacağınız yüzdelik indirim fiyatlandırma stratejilerinize ve ürünlerinize göre tabii ki değişiklik gösterecektir. Önemli olan ikinci üründe kullanıcıların ne kadarlık bir indirim kazanabileceklerini onlara göstermektir.

Yarışma ve çekilişler için indirim kuponları

Sosyal ağlarda yeni hedef kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizi sitenize çekerek alışveriş yapmaya yönlendirmek için sosyal medya yarışmaları ya da çekilişleri yapabilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişlerde ödül olarak kullanıcılara sitenizde kullanabilecekleri indirim kuponları sunabilirsiniz.

İndirim kuponlarını ilgili kitlelere gösterin

Belli ürün ya da ürün kategorilerinde indirimler yapıyorsanız, bu indirimler tüm kullanıcıları ilgilendirmeyecektir. Bu sebeple de indirim kuponlarınızın pazarlamasını yaparken hedeflemelerinize de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin sadece kadınları ilgilendiren bir ürünle ilgili indirimleriniz varsa, bununla ilgili kuponları erkek kullanıcılara göstermeniz gerekmez. Tabii ki bunun istisnai durumları bulunur. Örneğin özel günler ve hediye amaçlı olarak kullanılabilecek ürünlerse o zaman farklı bir hedefleme ile eşine, annesine veya sevdiği birine hediye alma potansiyeli olan erkekleri de seçerek bu kuponları gösterebilirsiniz.

Kupon kodlarınız akılda kalıcı olsun

Kupon kodlarının kullanılabilirliğini artırmak için bu kodların akılda kalması da önemli. Bu sebeple de kolay hatırlanabilir isimler koyarak bu kuponları hazırlayabilirsiniz. Kuponların kolay hatırlanmaması, yazımının zor olması durumunda kullanıcıların bu kuponları kullanmaları zorlaşacaktır.

İndirim kuponları ile ilgili sık sorulan sorular

İndirim kuponu nedir?

İndirim kuponu, yapılan alışverişlerde kullanıcılara belli bir yüzdede ya da meblağda indirimler sunmak için hazırlanan kuponlardır. Bu kupon üzerindeki kodun girişi ile kullanıcı internet sitesi üzerinden indirimli olarak alışveriş yapabilir.

Sürekli indirim kuponu vermek doğru mu?

E-ticaret sitenizde sürekli indirim yapmak doğru değildir. Böyle bir durumda tüketiciler sadece indirim dönemlerinde alışveriş yapmaya başlayacakları gibi belli bir süre sonra marka değeriniz de düşmeye başlar. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizden alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları

Ne zaman indirim kuponu vermek gerekiyor

İndirim kuponları için tek bir doğru zaman yoktur. Tatil ve özel günlerde satışları artırmak için bu kuponları kullanabileceğiniz gibi bu dönemler haricinde de satışları artırmak, yeni ürünlere talep yaratmak ve markaya yeni kitleler çekmek için de kısa süreliğine bu kupon kodlarını verebilirsiniz.

İndirim kuponlarının amacı nedir?

İndirim kuponlarının farklı amaçları bulunuyor. Yeni kitlelere ulaşmak, mevcut müşterilerin sadakatini artırmak, yeni ürün ve hizmetlere olan talebi artırmak, sepet ortalamasını artırmak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek gibi farklı amaçları olabilir.

İndirim kuponlarının dezavantajları neler?

Sürekli olarak indirim yapmak ve bu kuponları vermek bazı ciddi durumların oluşmasına neden olabilir. Kar marjının düşmesi, marka değerine zarar gelmesi, normal satış dönemlerinde geri dönüşümlerin azalması, sadık olmayan müşterilere ulaşılması ve asıl hedef kitleniz haricinde bir kitleye ulaşmış olmak gibi bazı dezavantajları olacaktır. Bu sebeple de indirim kuponu kullanımını iyi planlamanız ve bunların kullanım aralığını düşürmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
E ticaret site isimleri nasıl seçilir?
E ticaret site isimleri nasıl seçilir, e ticaret sitesi isim önerilerinde dikkat edilmesi gerekenler, eticaret isim önerileri - e ticaret isim önerilerinde izlenmesi gereken yol haritası, e ticaret sitesi isimleri listesi hazırlama ile ilgili...
19 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz stok kontrol yöntemleri
Stok kontrol yöntemleri, e-ticarette işinizi yaparken daha sağlık ve kontrollü bir şekilde deponuzu yönetmenizi sağlarken, stok maliyetlerinizi de düşürerek, daha bilinçli bir şekilde de deponuzu kontrol etmenizi sağlar. Stok...
7 Ekim 2019
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm
Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri...
25 Mayıs 2017
Sinan Oypan
E-ticarette hızlı teslimat ipuçları
E-ticarette hızlı teslimat, günümüzde rekabette öne çıkmak ve müşteri memnuniyetini artırma da önemli bir rol oynamakta. Tüketicilerin siparişlerini hızlı bir şekilde hazırlamanın yanı sıra onlara daha hızlı gönderiler...
8 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
7 Adımda E-ticaret Satışlarınızı Arttırın!
Tıklama Başına Gelen Ziyaretçilere Güvenmeyin Birçok e-ticaret sitesi tıklama başına ödeme yapılan PPC reklam modeli ile çalışan siteler ile çalışıyor. Aslına bakarsanız, PPC maliyetleri arttıkça, websitenin arama...
30 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya