İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

23 Eylül 2019
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları kullanmak alınacak olan geri dönüşümün de daha fazla artmasını sağlayacaktır. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanarak, pazarlama planınızı bu şekilde oluşturmanız gerekir.

E-ticaret sitenizde indirim kuponları hazırlarken ve kullanırken satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

İndirim kuponları neden işe yarıyor?

İndirim kuponları farklı nedenlerden dolayı işe yaramakta. Bu kuponlar tüketicilerin dikkatini çektiği gibi onları satın alma işlemi yapmaya da yönlendirdiği için e-ticaret firmalarınca sıklıkla tercih ediliyor. Kuponların işe yaramasının başlıca nedenleri arasında ise şunlar bulunuyor:

  • Aciliyet hissi yaratır
  • Bir şeyleri kaçırma duygusunu tetikler
  • Yeni bir markadan alışveriş yapma riskini azaltır

Özellikle belli bir zaman içerisinde geçerli olan indirim kuponları, tüketicilerin bir şeyleri kaçırma korkusunu tetiklediği gibi aciliyet hissinin de canlanmasına neden olur. Bir şeyleri kaçırmak istemeyen ve fırsatları kaçırmamak isteyen kullanıcılar, bu kuponlar nedeniyle daha hızlı satın alma kararı verirler.

Yeni bir markadan alışveriş yapma durumu da kimi zaman tüketicilere riskli geldiği için bu kuponlar, satın alma sürecinin daha az riskli hale gelmesini sağlar. Kullanıcı kupon sayesinde daha az ücret ödeyeceği için bu riski almaya daha meyilli olur.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim kuponları ile satışlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlk alışverişe özel indirimler

Sitenize abone olan ve ilk kez alışveriş yapacak olan kullanıcılara özel tanımlayacağını ilk alışverişe özel indirim kuponları, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etileyecektir. Bu aynı zamanda yeni bir firmadan alışveriş yapma riskinin de azalmasını sağlayacaktır.

Bir alışveriş tamamlandıktan sonra tanımlanan kuponlar

İndirim kuponlarını kullanabileceğiniz bir diğer alan ise, sitenizden ilk alışverişini yapan kişilere, ödeme işlemi sonrasında bir sonraki alışverişlerinde geçerli olacak kuponlar tanımlayabilirsiniz. Böylelikle satın alma sürecini tamamlamış kişileri, ilerleyen dönemlerde tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmiş olursunuz.

Bir ürün alanlar için ikinci ürüne özel indirim kuponları

”Bir alana bir bedava” cümlesini “bir alana ikincisi yüzde 20 indirimli” şeklinde değiştirerek, tüketicilerin sepetlerine daha fazla ürün eklemeleri için indirim kuponlarına dönüştürebilirsiniz. Burada uygulayacağınız yüzdelik indirim fiyatlandırma stratejilerinize ve ürünlerinize göre tabii ki değişiklik gösterecektir. Önemli olan ikinci üründe kullanıcıların ne kadarlık bir indirim kazanabileceklerini onlara göstermektir.

Yarışma ve çekilişler için indirim kuponları

Sosyal ağlarda yeni hedef kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizi sitenize çekerek alışveriş yapmaya yönlendirmek için sosyal medya yarışmaları ya da çekilişleri yapabilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişlerde ödül olarak kullanıcılara sitenizde kullanabilecekleri indirim kuponları sunabilirsiniz.

İndirim kuponlarını ilgili kitlelere gösterin

Belli ürün ya da ürün kategorilerinde indirimler yapıyorsanız, bu indirimler tüm kullanıcıları ilgilendirmeyecektir. Bu sebeple de indirim kuponlarınızın pazarlamasını yaparken hedeflemelerinize de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin sadece kadınları ilgilendiren bir ürünle ilgili indirimleriniz varsa, bununla ilgili kuponları erkek kullanıcılara göstermeniz gerekmez. Tabii ki bunun istisnai durumları bulunur. Örneğin özel günler ve hediye amaçlı olarak kullanılabilecek ürünlerse o zaman farklı bir hedefleme ile eşine, annesine veya sevdiği birine hediye alma potansiyeli olan erkekleri de seçerek bu kuponları gösterebilirsiniz.

Kupon kodlarınız akılda kalıcı olsun

Kupon kodlarının kullanılabilirliğini artırmak için bu kodların akılda kalması da önemli. Bu sebeple de kolay hatırlanabilir isimler koyarak bu kuponları hazırlayabilirsiniz. Kuponların kolay hatırlanmaması, yazımının zor olması durumunda kullanıcıların bu kuponları kullanmaları zorlaşacaktır.

İndirim kuponları ile ilgili sık sorulan sorular

İndirim kuponu nedir?

İndirim kuponu, yapılan alışverişlerde kullanıcılara belli bir yüzdede ya da meblağda indirimler sunmak için hazırlanan kuponlardır. Bu kupon üzerindeki kodun girişi ile kullanıcı internet sitesi üzerinden indirimli olarak alışveriş yapabilir.

Sürekli indirim kuponu vermek doğru mu?

E-ticaret sitenizde sürekli indirim yapmak doğru değildir. Böyle bir durumda tüketiciler sadece indirim dönemlerinde alışveriş yapmaya başlayacakları gibi belli bir süre sonra marka değeriniz de düşmeye başlar. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizden alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları

Ne zaman indirim kuponu vermek gerekiyor

İndirim kuponları için tek bir doğru zaman yoktur. Tatil ve özel günlerde satışları artırmak için bu kuponları kullanabileceğiniz gibi bu dönemler haricinde de satışları artırmak, yeni ürünlere talep yaratmak ve markaya yeni kitleler çekmek için de kısa süreliğine bu kupon kodlarını verebilirsiniz.

İndirim kuponlarının amacı nedir?

İndirim kuponlarının farklı amaçları bulunuyor. Yeni kitlelere ulaşmak, mevcut müşterilerin sadakatini artırmak, yeni ürün ve hizmetlere olan talebi artırmak, sepet ortalamasını artırmak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek gibi farklı amaçları olabilir.

İndirim kuponlarının dezavantajları neler?

Sürekli olarak indirim yapmak ve bu kuponları vermek bazı ciddi durumların oluşmasına neden olabilir. Kar marjının düşmesi, marka değerine zarar gelmesi, normal satış dönemlerinde geri dönüşümlerin azalması, sadık olmayan müşterilere ulaşılması ve asıl hedef kitleniz haricinde bir kitleye ulaşmış olmak gibi bazı dezavantajları olacaktır. Bu sebeple de indirim kuponu kullanımını iyi planlamanız ve bunların kullanım aralığını düşürmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası nasıl optimize edilir?
Facebook marka sayfası optimize edilirken nelere dikkat edilmelidir? Facebook marka sayfası neden önemlidir? Marka sayfanızda eylem çağrı butonunu nasıl kullanmalısınız? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook marka...
22 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette ürün yorumları, sosyal kanıt niteliği taşıdığı için tüketicilerin ürüne yaklaşımları ve satışları doğrudan etkiler. Başka kullanıcıların ürünlerle ilgili yorumları, sitenizi ziyaret eden ve ürün...
12 Mart 2020
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların...
6 Haziran 2017
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Yazılım Nedir?
Yazılım Nedir?
Karmaşık tablolar arasında aranılan bilgi, birkaç saniye hatta daha da kısa bir zaman içinde bulunabiliyor. Video oyunları, çok kompleks yapılara dönüşmüş durumda. Sanat, tabletlerin ekranına dokunarak üretilebiliyor. Ticaret,...
8 Eylül 2021
Markethinkers
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Rich Snippets Nedir? Çeşitleri ve Kullanım Yöntemleri
Google ve yaygın kullanılan diğer arama motorları, arama motoru ortamındaki kullanıcı - site ilişkisini en ideal düzeye getirmek için geliştirmeler yaparlar. Bu geliştirmeler sayesinde hem kullanıcı deneyimi artar hem de kaliteli web...
11 Nisan 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan