İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

23 Eylül 2019
Sinan Oypan

İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları kullanmak alınacak olan geri dönüşümün de daha fazla artmasını sağlayacaktır. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanarak, pazarlama planınızı bu şekilde oluşturmanız gerekir.

E-ticaret sitenizde indirim kuponları hazırlarken ve kullanırken satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

İndirim kuponları neden işe yarıyor?

İndirim kuponları farklı nedenlerden dolayı işe yaramakta. Bu kuponlar tüketicilerin dikkatini çektiği gibi onları satın alma işlemi yapmaya da yönlendirdiği için e-ticaret firmalarınca sıklıkla tercih ediliyor. Kuponların işe yaramasının başlıca nedenleri arasında ise şunlar bulunuyor:

  • Aciliyet hissi yaratır
  • Bir şeyleri kaçırma duygusunu tetikler
  • Yeni bir markadan alışveriş yapma riskini azaltır

Özellikle belli bir zaman içerisinde geçerli olan indirim kuponları, tüketicilerin bir şeyleri kaçırma korkusunu tetiklediği gibi aciliyet hissinin de canlanmasına neden olur. Bir şeyleri kaçırmak istemeyen ve fırsatları kaçırmamak isteyen kullanıcılar, bu kuponlar nedeniyle daha hızlı satın alma kararı verirler.

Yeni bir markadan alışveriş yapma durumu da kimi zaman tüketicilere riskli geldiği için bu kuponlar, satın alma sürecinin daha az riskli hale gelmesini sağlar. Kullanıcı kupon sayesinde daha az ücret ödeyeceği için bu riski almaya daha meyilli olur.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim kuponları ile satışlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlk alışverişe özel indirimler

Sitenize abone olan ve ilk kez alışveriş yapacak olan kullanıcılara özel tanımlayacağını ilk alışverişe özel indirim kuponları, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etileyecektir. Bu aynı zamanda yeni bir firmadan alışveriş yapma riskinin de azalmasını sağlayacaktır.

Bir alışveriş tamamlandıktan sonra tanımlanan kuponlar

İndirim kuponlarını kullanabileceğiniz bir diğer alan ise, sitenizden ilk alışverişini yapan kişilere, ödeme işlemi sonrasında bir sonraki alışverişlerinde geçerli olacak kuponlar tanımlayabilirsiniz. Böylelikle satın alma sürecini tamamlamış kişileri, ilerleyen dönemlerde tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmiş olursunuz.

Bir ürün alanlar için ikinci ürüne özel indirim kuponları

”Bir alana bir bedava” cümlesini “bir alana ikincisi yüzde 20 indirimli” şeklinde değiştirerek, tüketicilerin sepetlerine daha fazla ürün eklemeleri için indirim kuponlarına dönüştürebilirsiniz. Burada uygulayacağınız yüzdelik indirim fiyatlandırma stratejilerinize ve ürünlerinize göre tabii ki değişiklik gösterecektir. Önemli olan ikinci üründe kullanıcıların ne kadarlık bir indirim kazanabileceklerini onlara göstermektir.

Yarışma ve çekilişler için indirim kuponları

Sosyal ağlarda yeni hedef kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizi sitenize çekerek alışveriş yapmaya yönlendirmek için sosyal medya yarışmaları ya da çekilişleri yapabilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişlerde ödül olarak kullanıcılara sitenizde kullanabilecekleri indirim kuponları sunabilirsiniz.

İndirim kuponlarını ilgili kitlelere gösterin

Belli ürün ya da ürün kategorilerinde indirimler yapıyorsanız, bu indirimler tüm kullanıcıları ilgilendirmeyecektir. Bu sebeple de indirim kuponlarınızın pazarlamasını yaparken hedeflemelerinize de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin sadece kadınları ilgilendiren bir ürünle ilgili indirimleriniz varsa, bununla ilgili kuponları erkek kullanıcılara göstermeniz gerekmez. Tabii ki bunun istisnai durumları bulunur. Örneğin özel günler ve hediye amaçlı olarak kullanılabilecek ürünlerse o zaman farklı bir hedefleme ile eşine, annesine veya sevdiği birine hediye alma potansiyeli olan erkekleri de seçerek bu kuponları gösterebilirsiniz.

Kupon kodlarınız akılda kalıcı olsun

Kupon kodlarının kullanılabilirliğini artırmak için bu kodların akılda kalması da önemli. Bu sebeple de kolay hatırlanabilir isimler koyarak bu kuponları hazırlayabilirsiniz. Kuponların kolay hatırlanmaması, yazımının zor olması durumunda kullanıcıların bu kuponları kullanmaları zorlaşacaktır.

İndirim kuponları ile ilgili sık sorulan sorular

İndirim kuponu nedir?

İndirim kuponu, yapılan alışverişlerde kullanıcılara belli bir yüzdede ya da meblağda indirimler sunmak için hazırlanan kuponlardır. Bu kupon üzerindeki kodun girişi ile kullanıcı internet sitesi üzerinden indirimli olarak alışveriş yapabilir.

Sürekli indirim kuponu vermek doğru mu?

E-ticaret sitenizde sürekli indirim yapmak doğru değildir. Böyle bir durumda tüketiciler sadece indirim dönemlerinde alışveriş yapmaya başlayacakları gibi belli bir süre sonra marka değeriniz de düşmeye başlar. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizden alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları

Ne zaman indirim kuponu vermek gerekiyor

İndirim kuponları için tek bir doğru zaman yoktur. Tatil ve özel günlerde satışları artırmak için bu kuponları kullanabileceğiniz gibi bu dönemler haricinde de satışları artırmak, yeni ürünlere talep yaratmak ve markaya yeni kitleler çekmek için de kısa süreliğine bu kupon kodlarını verebilirsiniz.

İndirim kuponlarının amacı nedir?

İndirim kuponlarının farklı amaçları bulunuyor. Yeni kitlelere ulaşmak, mevcut müşterilerin sadakatini artırmak, yeni ürün ve hizmetlere olan talebi artırmak, sepet ortalamasını artırmak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek gibi farklı amaçları olabilir.

İndirim kuponlarının dezavantajları neler?

Sürekli olarak indirim yapmak ve bu kuponları vermek bazı ciddi durumların oluşmasına neden olabilir. Kar marjının düşmesi, marka değerine zarar gelmesi, normal satış dönemlerinde geri dönüşümlerin azalması, sadık olmayan müşterilere ulaşılması ve asıl hedef kitleniz haricinde bir kitleye ulaşmış olmak gibi bazı dezavantajları olacaktır. Bu sebeple de indirim kuponu kullanımını iyi planlamanız ve bunların kullanım aralığını düşürmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de...
23 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan