fbpx

İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

23 Eylül 2019
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları kullanmak alınacak olan geri dönüşümün de daha fazla artmasını sağlayacaktır. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanarak, pazarlama planınızı bu şekilde oluşturmanız gerekir.

E-ticaret sitenizde indirim kuponları hazırlarken ve kullanırken satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz yöntemleri de bu rehberimizde ele alacağız.

İlgili rehber: İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler

İndirim kuponları neden işe yarıyor?

İndirim kuponları farklı nedenlerden dolayı işe yaramakta. Bu kuponlar tüketicilerin dikkatini çektiği gibi onları satın alma işlemi yapmaya da yönlendirdiği için e-ticaret firmalarınca sıklıkla tercih ediliyor. Kuponların işe yaramasının başlıca nedenleri arasında ise şunlar bulunuyor:

  • Aciliyet hissi yaratır
  • Bir şeyleri kaçırma duygusunu tetikler
  • Yeni bir markadan alışveriş yapma riskini azaltır

Özellikle belli bir zaman içerisinde geçerli olan indirim kuponları, tüketicilerin bir şeyleri kaçırma korkusunu tetiklediği gibi aciliyet hissinin de canlanmasına neden olur. Bir şeyleri kaçırmak istemeyen ve fırsatları kaçırmamak isteyen kullanıcılar, bu kuponlar nedeniyle daha hızlı satın alma kararı verirler.

Yeni bir markadan alışveriş yapma durumu da kimi zaman tüketicilere riskli geldiği için bu kuponlar, satın alma sürecinin daha az riskli hale gelmesini sağlar. Kullanıcı kupon sayesinde daha az ücret ödeyeceği için bu riski almaya daha meyilli olur.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizde uygulayabileceğiniz farklı indirim kampanyaları

İndirim kuponları ile satışlarınızı artırmak için neler yapabilirsiniz?

İlk alışverişe özel indirimler

Sitenize abone olan ve ilk kez alışveriş yapacak olan kullanıcılara özel tanımlayacağını ilk alışverişe özel indirim kuponları, tüketicilerin satın alma kararlarını olumlu yönde etileyecektir. Bu aynı zamanda yeni bir firmadan alışveriş yapma riskinin de azalmasını sağlayacaktır.

Bir alışveriş tamamlandıktan sonra tanımlanan kuponlar

İndirim kuponlarını kullanabileceğiniz bir diğer alan ise, sitenizden ilk alışverişini yapan kişilere, ödeme işlemi sonrasında bir sonraki alışverişlerinde geçerli olacak kuponlar tanımlayabilirsiniz. Böylelikle satın alma sürecini tamamlamış kişileri, ilerleyen dönemlerde tekrar sitenizden alışveriş yapmaya yönlendirmiş olursunuz.

Bir ürün alanlar için ikinci ürüne özel indirim kuponları

”Bir alana bir bedava” cümlesini “bir alana ikincisi yüzde 20 indirimli” şeklinde değiştirerek, tüketicilerin sepetlerine daha fazla ürün eklemeleri için indirim kuponlarına dönüştürebilirsiniz. Burada uygulayacağınız yüzdelik indirim fiyatlandırma stratejilerinize ve ürünlerinize göre tabii ki değişiklik gösterecektir. Önemli olan ikinci üründe kullanıcıların ne kadarlık bir indirim kazanabileceklerini onlara göstermektir.

Yarışma ve çekilişler için indirim kuponları

Sosyal ağlarda yeni hedef kitlelere ulaşmak ve takipçilerinizi sitenize çekerek alışveriş yapmaya yönlendirmek için sosyal medya yarışmaları ya da çekilişleri yapabilirsiniz. Bu yarışma ve çekilişlerde ödül olarak kullanıcılara sitenizde kullanabilecekleri indirim kuponları sunabilirsiniz.

İndirim kuponlarını ilgili kitlelere gösterin

Belli ürün ya da ürün kategorilerinde indirimler yapıyorsanız, bu indirimler tüm kullanıcıları ilgilendirmeyecektir. Bu sebeple de indirim kuponlarınızın pazarlamasını yaparken hedeflemelerinize de özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Örneğin sadece kadınları ilgilendiren bir ürünle ilgili indirimleriniz varsa, bununla ilgili kuponları erkek kullanıcılara göstermeniz gerekmez. Tabii ki bunun istisnai durumları bulunur. Örneğin özel günler ve hediye amaçlı olarak kullanılabilecek ürünlerse o zaman farklı bir hedefleme ile eşine, annesine veya sevdiği birine hediye alma potansiyeli olan erkekleri de seçerek bu kuponları gösterebilirsiniz.

Kupon kodlarınız akılda kalıcı olsun

Kupon kodlarının kullanılabilirliğini artırmak için bu kodların akılda kalması da önemli. Bu sebeple de kolay hatırlanabilir isimler koyarak bu kuponları hazırlayabilirsiniz. Kuponların kolay hatırlanmaması, yazımının zor olması durumunda kullanıcıların bu kuponları kullanmaları zorlaşacaktır.

İndirim kuponları ile ilgili sık sorulan sorular

İndirim kuponu nedir?

İndirim kuponu, yapılan alışverişlerde kullanıcılara belli bir yüzdede ya da meblağda indirimler sunmak için hazırlanan kuponlardır. Bu kupon üzerindeki kodun girişi ile kullanıcı internet sitesi üzerinden indirimli olarak alışveriş yapabilir.

Sürekli indirim kuponu vermek doğru mu?

E-ticaret sitenizde sürekli indirim yapmak doğru değildir. Böyle bir durumda tüketiciler sadece indirim dönemlerinde alışveriş yapmaya başlayacakları gibi belli bir süre sonra marka değeriniz de düşmeye başlar. Bu konu hakkında detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizden alabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette çok fazla indirim yapmanın zararları

Ne zaman indirim kuponu vermek gerekiyor

İndirim kuponları için tek bir doğru zaman yoktur. Tatil ve özel günlerde satışları artırmak için bu kuponları kullanabileceğiniz gibi bu dönemler haricinde de satışları artırmak, yeni ürünlere talep yaratmak ve markaya yeni kitleler çekmek için de kısa süreliğine bu kupon kodlarını verebilirsiniz.

İndirim kuponlarının amacı nedir?

İndirim kuponlarının farklı amaçları bulunuyor. Yeni kitlelere ulaşmak, mevcut müşterilerin sadakatini artırmak, yeni ürün ve hizmetlere olan talebi artırmak, sepet ortalamasını artırmak, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek gibi farklı amaçları olabilir.

İndirim kuponlarının dezavantajları neler?

Sürekli olarak indirim yapmak ve bu kuponları vermek bazı ciddi durumların oluşmasına neden olabilir. Kar marjının düşmesi, marka değerine zarar gelmesi, normal satış dönemlerinde geri dönüşümlerin azalması, sadık olmayan müşterilere ulaşılması ve asıl hedef kitleniz haricinde bir kitleye ulaşmış olmak gibi bazı dezavantajları olacaktır. Bu sebeple de indirim kuponu kullanımını iyi planlamanız ve bunların kullanım aralığını düşürmeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketlerini tercih etmeniz için 10 neden
Hazır e-ticaret paketleri daha önce e-ticaret sitesi kurmamış ya da teknik konularla ilgilenmeden sadece işine odaklanarak müşterilerine iyi bir online alışveriş deneyimi sunmak isteyen firmalar tarafından sıklıkla tercih ediliyor. Bu...
27 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
Başarılı bir marka yaratmak için ipuçları
E-ticaret sektöründe başarılı ve uzun ömürlü bir marka yaratmak için izlenmesi gereken birçok farklı adım ve strateji bulunuyor. Doğru adımları atmanız ve işin en başında bir marka kimliği yaratmanız, uzun vadede markalaşma...
19 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme nasıl yapılır?
E-posta kampanya ölçümleme bir mailing çalışmasının belki de en önemli kısmıdır. Çünkü ancak bu e-posta kampanya ölçümleme ile mailing çalışmanızın başarıya ulaşıp ulaşmadığını anlayabilirsiniz. Bu sebeple de...
31 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Ücretsiz olarak kullanabileceğiniz video düzenleme programları
Video düzenleme programları, masaüstü ya da dizüstü bilgisayarlarınızda (PC) e-ticaret siteniz için videoları düzenlemenize yardımcı olmakta. Özellikle video içerik üretmek ancak bir ajans ya da influencer ile çalışmak için...
12 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri
Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması...
8 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?
Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal...
18 Ağustos 2016
Sinan Oypan