İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları

22 Kasım 2016
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama çalışmaları da bunun için oldukça verimli bir yöntem.

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama

Ancak bu çalışmaları yaparken, özellikle indirim ve kampanya dönemlerinde e-posta abonelerinizin canını sıkmamak ve çalışmalarınızı spam içeriklere dönüştürmemek için bazı hatalardan kaçınmanız gerekiyor. Bu dönemlerde tüm firmalar bir çalışma içerisinde oluyor ve tüketicileri e-postalara boğabiliyorlar; fakat bu tür yaklaşımlar ya da yanlış stratejiler uygulamak, şirketinize yarardan çok zarar getirebilir.

Bu hatalardan kaçınarak, indirim ve kampanya dönemlerinde e-posta çalışmalarından daha iyi bir geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. E-posta çalışmalarının yanı sıra kampanya dönemlerinde dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunuyor. Bu konular hakkında bilgi almak için de aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Çok fazla e-posta göndermek

İndirimlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak ve abonelerinizin bu fırsatlardan haberdar olmasını sağlamak için çok fazla e-posta göndermek, bu dönemlerde yapılabilecek hatalardan biri.

Özellikle normal dönemlerde çok nadir e-posta gönderiyorsanız, böyle bir zamanda e-posta gönderim sıklığınızı artırmanız, spam yapıyor algısı oluşturabilir.

Bu nedenle de kampanyalarınızı kategorilendirdikten sonra belli aralıklarla bu kullanıcılara ulaşmanız ve e-posta gönderimi yapmanız daha doğru olacaktır. Aynı gün içinde aynı kullanıcıya birden fazla gönderi yapmamalısınız. Bu tür tutumlar, elinizdeki abonelerin abonelikten çıkmasına neden olabilir.

E-posta listelerini çok fazla kategoriye ayırmak

Daha önceki yazılarımızda e-posta listelerindeki aboneleri belli kategorilere ayırmanın öneminden bahsetmiştik. “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli yazımızdan bu bilgilere ulaşabilirsiniz. Ancak kategorilendirme işleminde de abartıya kaçmak bazı olumsuz durumları ortaya çıkartacaktır.

HarryDavid

Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi aynı firma (Harry & David), segmentasyon işlemleri sonrasında, aynı kullanıcıya farklı kampanyalarla ilgili farklı e-postalar göndermiş. Bu bir de aynı gün içerisinde gerçekleşmiş.

Bu tip durumlar yine kullanıcıları rahatsız edebilir. Bu nedenle de kategorilendirme işlemlerinizi yaparken, tek bir kullanıcıyı farklı kategorilere yerleştirecekseniz dahi, bu kategorilere gönderi yaparken dikkatli olmanız gerekiyor. Bunun en iyi çözümü, kategorilerinizi daha geniş çaplı tutarak, aynı kullanıcıyı farklı kategorilere yerleştirmemek olacaktır.

İndirim sürelerini çok kısa tutmak

Tüketiciler genellikle son dakikada alışveriş yapmayı tercih edeceklerdir; bu nedenle de kampanya dönemlerinin sonuna kadar da bekleyebilirler. Ancak siz e-posta gönderilerinizde kampanya dönemlerinin son tarihini kısa tutarsanız ya da bu tarihi görmeyebilirler.

WSJWine

Yukarıdaki görselde de bunun bir örneğini görebilirsiniz. O gün içinde akşam 5’e kadar geçerli bir indirim kampanyası düzenlemek, gün içinde e-postalarını kontrol etmeyen kişileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bu nedenle de kampanya ya da indirimin bitiş tarihini, son tarihe birkaç gün kala bu tür bilgi gönderiler yapmanız oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
PPC Nedir ve E-ticaret Firmaları İçin Neden Önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizcede Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine uygun...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Dijital pazarlama ajansı ile çalıştığınızda, pazarlama tarafındaki çalışmalarınızın verimini artırırken, bu işleri daha profesyonel olarak da yapabilirsiniz. E-ticaret sitenizi yönetirken, kendi başınıza pazarlama...
9 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir?  Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-İhracat Yapabileceğiniz Platformlar Nelerdir? Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?
Yurt dışına internet üzerinden satış yapma fikrine dayanan e-ihracat işlemleri, günümüzde pek çok farklı sebeple oldukça cazip bir ticari faaliyet kimliği kazanmıştır. Mikro ihracat gibi gümrük süreçlerini hızlandıran ve...
19 Mayıs 2022
Markethinkers
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşında etkileşimlerinizi artıracak sosyal medya yönetimi ipuçları
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber markalar sosyal medya yönetimi ile etkileşimlerini artırarak, yıl sonu satışlarını artıracak çalışmalarını planlamaya başlıyor. Bu süreçte sosyal medya yönetimi oldukça önemli; çünkü...
19 Aralık 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın