fbpx

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları

22 Kasım 2016
Sinan Oypan
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama çalışmaları da bunun için oldukça verimli bir yöntem.

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama

Ancak bu çalışmaları yaparken, özellikle indirim ve kampanya dönemlerinde e-posta abonelerinizin canını sıkmamak ve çalışmalarınızı spam içeriklere dönüştürmemek için bazı hatalardan kaçınmanız gerekiyor. Bu dönemlerde tüm firmalar bir çalışma içerisinde oluyor ve tüketicileri e-postalara boğabiliyorlar; fakat bu tür yaklaşımlar ya da yanlış stratejiler uygulamak, şirketinize yarardan çok zarar getirebilir.

Bu hatalardan kaçınarak, indirim ve kampanya dönemlerinde e-posta çalışmalarından daha iyi bir geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. E-posta çalışmalarının yanı sıra kampanya dönemlerinde dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunuyor. Bu konular hakkında bilgi almak için de aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Çok fazla e-posta göndermek

İndirimlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak ve abonelerinizin bu fırsatlardan haberdar olmasını sağlamak için çok fazla e-posta göndermek, bu dönemlerde yapılabilecek hatalardan biri.

Özellikle normal dönemlerde çok nadir e-posta gönderiyorsanız, böyle bir zamanda e-posta gönderim sıklığınızı artırmanız, spam yapıyor algısı oluşturabilir.

Bu nedenle de kampanyalarınızı kategorilendirdikten sonra belli aralıklarla bu kullanıcılara ulaşmanız ve e-posta gönderimi yapmanız daha doğru olacaktır. Aynı gün içinde aynı kullanıcıya birden fazla gönderi yapmamalısınız. Bu tür tutumlar, elinizdeki abonelerin abonelikten çıkmasına neden olabilir.

E-posta listelerini çok fazla kategoriye ayırmak

Daha önceki yazılarımızda e-posta listelerindeki aboneleri belli kategorilere ayırmanın öneminden bahsetmiştik. “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli yazımızdan bu bilgilere ulaşabilirsiniz. Ancak kategorilendirme işleminde de abartıya kaçmak bazı olumsuz durumları ortaya çıkartacaktır.

HarryDavid

Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi aynı firma (Harry & David), segmentasyon işlemleri sonrasında, aynı kullanıcıya farklı kampanyalarla ilgili farklı e-postalar göndermiş. Bu bir de aynı gün içerisinde gerçekleşmiş.

Bu tip durumlar yine kullanıcıları rahatsız edebilir. Bu nedenle de kategorilendirme işlemlerinizi yaparken, tek bir kullanıcıyı farklı kategorilere yerleştirecekseniz dahi, bu kategorilere gönderi yaparken dikkatli olmanız gerekiyor. Bunun en iyi çözümü, kategorilerinizi daha geniş çaplı tutarak, aynı kullanıcıyı farklı kategorilere yerleştirmemek olacaktır.

İndirim sürelerini çok kısa tutmak

Tüketiciler genellikle son dakikada alışveriş yapmayı tercih edeceklerdir; bu nedenle de kampanya dönemlerinin sonuna kadar da bekleyebilirler. Ancak siz e-posta gönderilerinizde kampanya dönemlerinin son tarihini kısa tutarsanız ya da bu tarihi görmeyebilirler.

WSJWine

Yukarıdaki görselde de bunun bir örneğini görebilirsiniz. O gün içinde akşam 5’e kadar geçerli bir indirim kampanyası düzenlemek, gün içinde e-postalarını kontrol etmeyen kişileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bu nedenle de kampanya ya da indirimin bitiş tarihini, son tarihe birkaç gün kala bu tür bilgi gönderiler yapmanız oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
Stok devir hızı nedir, nasıl hesaplanır ve neden önemlidir?
E-ticarette stokların kaç kez yenilendiğini görmek için stok devir hızı, özellikle hesaplanması gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Stokların yıl içerisindeki yenilenme süresi ve bu stoklar için harcanan miktarın yıl...
14 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete Başlamak İsteyenler için Yol Haritası
E-ticarete başlamak isteyen herkes, birkaç gün içinde 7/24 online mağazasını açarak tüm Türkiye'ye satış yapmaya başlayabilir. Türkiye’de e-ticaret pazarı geçtiğimiz yıldan bu yana %39 büyüyerek 83,1 milyon TL’ye...
16 Temmuz 2020
IdeaSoft
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?
Facebook Piksel aracı, Facebook üzerindeki reklamlarınızın başarısını ölçmenizi sağlayarak, geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayan bir araçtır. Bu reklamların başarısını ölçümlemenin yanı sıra siteniz üzerinde...
15 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
İş planı hazırlama, gelecek planlarını belirleme açısından yeni bir girişim ya da şirket için önemli olduğu gibi bir hayli de gereklidir. İş planı hazırlarken de bir takım önemli noktaların üzerinde durmak ve notlarınızı...
22 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtdışına açılmadan önce kendinize sormanız gereken sorular
Yurtiçinde belli bir başarıya ulaştıktan sonra şirketinizi yurtdışı pazarla açmayı düşünüyor olabilirsiniz. Yurtiçindeki faaliyetlerin aksine yurtdışı pazarlarının dinamikleri biraz daha farklıdır. Daha önce böyle bir...
26 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama stratejisi nasıl oluşturulur?
Dijital pazarlama e-ticaret firmalarının pazarlama stratejilerinde önemli bir yer tutar. Doğru hazırlanmış bir strateji e-ticaret firmalarının marka ve ürün bilinirliklerini artırmada önemli bir rol oynar. Herhangi bir plan...
3 Ekim 2017
Sinan Oypan
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?
E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo...
2 Ağustos 2017
Sinan Oypan