İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları

22 Kasım 2016
Sinan Oypan

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama çalışmaları da bunun için oldukça verimli bir yöntem.

İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama

Ancak bu çalışmaları yaparken, özellikle indirim ve kampanya dönemlerinde e-posta abonelerinizin canını sıkmamak ve çalışmalarınızı spam içeriklere dönüştürmemek için bazı hatalardan kaçınmanız gerekiyor. Bu dönemlerde tüm firmalar bir çalışma içerisinde oluyor ve tüketicileri e-postalara boğabiliyorlar; fakat bu tür yaklaşımlar ya da yanlış stratejiler uygulamak, şirketinize yarardan çok zarar getirebilir.

Bu hatalardan kaçınarak, indirim ve kampanya dönemlerinde e-posta çalışmalarından daha iyi bir geri dönüşüm almanızı sağlayabilir. E-posta çalışmalarının yanı sıra kampanya dönemlerinde dikkat etmeniz gereken başka unsurlar da bulunuyor. Bu konular hakkında bilgi almak için de aşağıdaki yazılarımızı okuyabilirsiniz.

Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri

Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter

Tatil dönemleri için sosyal medya reklamları ipuçları

Çok fazla e-posta göndermek

İndirimlerinizi ve kampanyalarınızı duyurmak ve abonelerinizin bu fırsatlardan haberdar olmasını sağlamak için çok fazla e-posta göndermek, bu dönemlerde yapılabilecek hatalardan biri.

Özellikle normal dönemlerde çok nadir e-posta gönderiyorsanız, böyle bir zamanda e-posta gönderim sıklığınızı artırmanız, spam yapıyor algısı oluşturabilir.

Bu nedenle de kampanyalarınızı kategorilendirdikten sonra belli aralıklarla bu kullanıcılara ulaşmanız ve e-posta gönderimi yapmanız daha doğru olacaktır. Aynı gün içinde aynı kullanıcıya birden fazla gönderi yapmamalısınız. Bu tür tutumlar, elinizdeki abonelerin abonelikten çıkmasına neden olabilir.

E-posta listelerini çok fazla kategoriye ayırmak

Daha önceki yazılarımızda e-posta listelerindeki aboneleri belli kategorilere ayırmanın öneminden bahsetmiştik. “E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler” isimli yazımızdan bu bilgilere ulaşabilirsiniz. Ancak kategorilendirme işleminde de abartıya kaçmak bazı olumsuz durumları ortaya çıkartacaktır.

HarryDavid

Yukarıdaki örnekte de görebileceğiniz gibi aynı firma (Harry & David), segmentasyon işlemleri sonrasında, aynı kullanıcıya farklı kampanyalarla ilgili farklı e-postalar göndermiş. Bu bir de aynı gün içerisinde gerçekleşmiş.

Bu tip durumlar yine kullanıcıları rahatsız edebilir. Bu nedenle de kategorilendirme işlemlerinizi yaparken, tek bir kullanıcıyı farklı kategorilere yerleştirecekseniz dahi, bu kategorilere gönderi yaparken dikkatli olmanız gerekiyor. Bunun en iyi çözümü, kategorilerinizi daha geniş çaplı tutarak, aynı kullanıcıyı farklı kategorilere yerleştirmemek olacaktır.

İndirim sürelerini çok kısa tutmak

Tüketiciler genellikle son dakikada alışveriş yapmayı tercih edeceklerdir; bu nedenle de kampanya dönemlerinin sonuna kadar da bekleyebilirler. Ancak siz e-posta gönderilerinizde kampanya dönemlerinin son tarihini kısa tutarsanız ya da bu tarihi görmeyebilirler.

WSJWine

Yukarıdaki görselde de bunun bir örneğini görebilirsiniz. O gün içinde akşam 5’e kadar geçerli bir indirim kampanyası düzenlemek, gün içinde e-postalarını kontrol etmeyen kişileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bu nedenle de kampanya ya da indirimin bitiş tarihini, son tarihe birkaç gün kala bu tür bilgi gönderiler yapmanız oldukça önemli.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten ne satabilirsiniz?
E-ticaret sektörü ve örnek siteler, yeni girişimciler için çok heyecan vericidir fakat önemli kararları da alabilmeniz gerekir. Eğer e-ticaret siteis açmak istiyorsanız alabileceğiniz en önemli kararlardan birisi de hangi ürünün...
25 Nisan 2014
Seyhun Özkara
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?
E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir...
14 Şubat 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan