SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun

6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret sitenizdeki sayfaların Google üzerinde doğru bir şekilde indekslenememesine neden olmaktadır. Bu hataların önüne geçmek sayfa değerlerinizi artırırken, organik olarak da alacağınız sonuçların artmasına yardımcı olacaktır. Bu yazımızda da e-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı bu 5 hatanın üzerinde duracağız.

Site hızının düşük olması

İnternet sitenizin yavaş açılması sayfa değerinizi ve sıralamanızı düşürecek faktörlerden biridir. Google, kullanıcı deneyimini artırmak için arama sonuçlarında üst sıralarda hızlı yüklenen sayfaları daha çok tercih ediyor. Site açılma hızınızın düşük olması, indekslenme konusunda sayfalarınızın alt sıralara düşmesine neden olabilecek faktörlerden biri. Bu sebeple de sayfalar üzerindeki öğelerin boyutlarını küçültmeniz ve gereksiz alanları kaldırmanız sayfanızın yüklenme hızın artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kopya içeriklerin oluşu

Google, kopya içerik konusunda oldukça katı kurallar yaptırımlar sergileyebiliyor. Ürün sayfalarınızda, tedarikçi firmanın hazırladığı içerikleri birebir kullanmak, herhangi bir değişiklik yapmamak ve orijinallikten uzak olmak ürün sayfalarınızın indekslenmesi konusunda bir takım sıkıntılar yaşamanıza neden olacak durumlardan biridir. Bunların yanı sıra kendi siteniz üzerinde de kopya içerikler olabilir. Aynı sayfadan birden fazla üretmek, aynı içerikleri birden fazla sayfada yazmak da siteniz üzerinde kopya içerik üretmenize neden olacaktır. Bu nedenle de siteniz üzerindeki sayfaların da kontrollerini yaparak, kopya içerikleri kaldırmanız sayfalarınızın daha etkili bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Yeni tasarıma geçiş yapmak

Yeni tasarıma geçiş yaparken, doğru sayfa yapılarını kurgulayarak, bir önceki site içi yönlendirme yapılarını mümkün olduğunca korumanız gerekiyor. Sayfanı başlık (Header), menü ve footer alanında navigasyonel değişiklikler kategorilere ve site içi sayfa yönlendirmelerine etkide bulunur. Site içi linklemelerin azalması bir takım indekslenme sorununa bu noktada neden olabilir. Buna ek olarak tasarım sürecinde eski süre üzerindeki bir takım metinlerin, görsellerin ve diğer öğelerin silinmesi ve yeni tasarımda bunların kullanılmaması da indekslenme konusunda bir takım eksikliklerin olmasına yol açacağı için sayfa değerinin de düşmesine neden olabilir. Bu sebeple de yeni tasarımlara geçişlerde, SEO değeri yüksek olan sayfalarınızın iç linklemelerinin ve içeriklerinin mümkün olduğunca korunması gerekir.

Mevcut sayfaların URL yapılarının değişmesi

Site üzerindeki mevcut sayfaların URL yapılarını değiştirmek de indekslenme konusunda sıkıntılar yaratacaktır. Sayfa içeriği değişmediği halde URL yapısı değiştiğinde arama motorları sayfanın nasıl bir şekilde yeniden indekslenmesi gerektiği konusunda kararsız kalabilir. Sayfanın yeni bir sayfa mı yoksa önceki sayfanın devam eden bir versiyonu mu olduğu konusunda kararsız kalması nedeniyle de sayfa tam olarak indekslenemeyebilir. Bu sebeplede site kurulum aşamasında URL yapılarınızın nasıl kurgulanacağını belirlemeniz ve bu yapıyı değiştirmemeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Sayfaların silinmesi veya 301 yönlendirmelerinin yapılması

Site üzerindeki mevcut sayfaları sildiğinizde, sitenizdeki indekslenen sayfa sayısı düşmeye başlar. Bu sayının düşmesi de doğal olarak site üzerinde görünen sayfa sayısının azalmasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra sayfalarınızı silmiyor dahi olsanız, 301 yönlendirmeleriyle farklı bir siteye içeriklerinizi yönlendirmeniz de yine bu sayfanın değerinin düşmesine neden olacağından çok fazla tercih etmemeniz gereken yöntemlerden biri.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
E-ticaret Siteleri için Kapsamlı Black Friday (Kara Cuma) Rehberi
Kasım ayının başlarından, hatta Ekim’in sonlarından itibaren televizyonda, internet sitelerinde, sosyal medyada, billboardlarda, otobüs duraklarında yoğun bir reklam kampanyası görülmeye başlar. İnternet kullanıcıları için...
4 Ekim 2021
Markethinkers
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette müşteri kaybetmenize neden olacak durumlar
E-ticarette bilinçili ya da bilinçsiz olarak yapılan bir takım çalışmalar müşterileri kaçırmaya neden olabiliyor. Müşterilerle olan ilişkiler, site üzerinde yapılan tasarımsal hatalar, ürünlerle ilgili problemler, tüketicilerin...
16 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Google Alışveriş Reklamlarının kapanması e-ticaret firmalarını nasıl etkileyecek?
Geçtiğimiz hafta Google kendi resmi blogunda yaptığı açıklamada Google Alışveriş Reklamları’nı 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren kaldıracağını açıkladı. Bu karar tabii ki e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir durum...
11 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-Ticarette Yengeç Entegrasyonu Nasıl Yapılır? Tüm Bilmeniz Gerekenler
E-ticaret, birçok faaliyetin eş zamanlı olarak devam ettiği bir süreçtir. İnternet üzerinden yapılan satışların muhasebeleştirilmesi ve faturalandırılması da bu adımların en önemlilerinden biridir. Pek çok farklı kural...
4 Nisan 2022
Markethinkers
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Markethinkers
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
E-ticaret sitelerinde bulunması gereken hukuki metinler
Online satış yaparken, e-ticaret siteniz üzerinde bulundurmanız gereken bir takım hukuki metinler bulunuyor. E-ticarette güven unsurunun oturtulmasının yanı sıra tüketici haklarının korunması için de bu metinlerin e-ticaret...
27 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın