fbpx

SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun

6 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun

E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret sitenizdeki sayfaların Google üzerinde doğru bir şekilde indekslenememesine neden olmaktadır. Bu hataların önüne geçmek sayfa değerlerinizi artırırken, organik olarak da alacağınız sonuçların artmasına yardımcı olacaktır. Bu yazımızda da e-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı bu 5 hatanın üzerinde duracağız.

Site hızının düşük olması

İnternet sitenizin yavaş açılması sayfa değerinizi ve sıralamanızı düşürecek faktörlerden biridir. Google, kullanıcı deneyimini artırmak için arama sonuçlarında üst sıralarda hızlı yüklenen sayfaları daha çok tercih ediyor. Site açılma hızınızın düşük olması, indekslenme konusunda sayfalarınızın alt sıralara düşmesine neden olabilecek faktörlerden biri.

Bu sebeple de sayfalar üzerindeki öğelerin boyutlarını küçültmeniz ve gereksiz alanları kaldırmanız sayfanızın yüklenme hızın artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kopya içeriklerin oluşu

Google, kopya içerik konusunda oldukça katı kurallar yaptırımlar sergileyebiliyor. Ürün sayfalarınızda, tedarikçi firmanın hazırladığı içerikleri birebir kullanmak, herhangi bir değişiklik yapmamak ve orijinallikten uzak olmak ürün sayfalarınızın indekslenmesi konusunda bir takım sıkıntılar yaşamanıza neden olacak durumlardan biridir.

Bunların yanı sıra kendi siteniz üzerinde de kopya içerikler olabilir. Aynı sayfadan birden fazla üretmek, aynı içerikleri birden fazla sayfada yazmak da siteniz üzerinde kopya içerik üretmenize neden olacaktır. Bu nedenle de siteniz üzerindeki sayfaların da kontrollerini yaparak, kopya içerikleri kaldırmanız sayfalarınızın daha etkili bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Yeni tasarıma geçiş yapmak

Yeni tasarıma geçiş yaparken, doğru sayfa yapılarını kurgulayarak, bir önceki site içi yönlendirme yapılarını mümkün olduğunca korumanız gerekiyor. Sayfanı başlık (Header), menü ve footer alanında navigasyonel değişiklikler kategorilere ve site içi sayfa yönlendirmelerine etkide bulunur.

Site içi linklemelerin azalması bir takım indekslenme sorununa bu noktada neden olabilir. Buna ek olarak tasarım sürecinde eski süre üzerindeki bir takım metinlerin, görsellerin ve diğer öğelerin silinmesi ve yeni tasarımda bunların kullanılmaması da indekslenme konusunda bir takım eksikliklerin olmasına yol açacağı için sayfa değerinin de düşmesine neden olabilir.

Bu sebeple de yeni tasarımlara geçişlerde, SEO değeri yüksek olan sayfalarınızın iç linklemelerinin ve içeriklerinin mümkün olduğunca korunması gerekir.

Mevcut sayfaların URL yapılarının değişmesi

Site üzerindeki mevcut sayfaların URL yapılarını değiştirmek de indekslenme konusunda sıkıntılar yaratacaktır. Sayfa içeriği değişmediği halde URL yapısı değiştiğinde arama motorları sayfanın nasıl bir şekilde yeniden indekslenmesi gerektiği konusunda kararsız kalabilir. Sayfanın yeni bir sayfa mı yoksa önceki sayfanın devam eden bir versiyonu mu olduğu konusunda kararsız kalması nedeniyle de sayfa tam olarak indekslenemeyebilir.

Bu sebeplede site kurulum aşamasında URL yapılarınızın nasıl kurgulanacağını belirlemeniz ve bu yapıyı değiştirmemeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Sayfaların silinmesi veya 301 yönlendirmelerinin yapılması

Site üzerindeki mevcut sayfaları sildiğinizde, sitenizdeki indekslenen sayfa sayısı düşmeye başlar. Bu sayının düşmesi de doğal olarak site üzerinde görünen sayfa sayısının azalmasına neden olacaktır.

Bunun yanı sıra sayfalarınızı silmiyor dahi olsanız, 301 yönlendirmeleriyle farklı bir siteye içeriklerinizi yönlendirmeniz de yine bu sayfanın değerinin düşmesine neden olacağından çok fazla tercih etmemeniz gereken yöntemlerden biri.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
Apple’ın pazarlama stratejisinden öğrenilebilecek 8 ders
iPhone 7’nin tanıtılmasıyla beraber Apple ile ilgili haberler de artmaya başladı. Teknoloji dünyasının merakla beklediği bu gelişmeden sonra birçok mecrada Apple ile ilgili haberler de arttı. Ancak burada ele alacağımız konu biraz...
12 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
İşletmeler için Twitter video içerik fikirleri
Twitter video içerikleri, etkileşim yaratmak, paylaşımları artırmak, yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için oldukça etkili. Twitter, Türkiye’de halen en fazla kullanılan sosyal ağlardan biri ve işletmeler de...
21 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing
Instagram takipçi artırmak için influencer marketing çalışmaları oldukça etkili yöntemlerden biri. Takipçi sayısını artırmanın yanı sıra bu çalışmalar, marka ve ürün bilinirliğini artırırken, yeni hedef kitlelere ulaşma...
21 Ocak 2019
Sinan Oypan
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
PPC reklam kampanyalarınızda kullanabileceğiniz ipuçları ve taktikler
İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak, markanızı tanıtmak, yeni hedef kitlelere ulaşmak, ürünlerinizi tanıtmak ve web sitenize trafik çekmek için PPC reklam kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords reklamlarının...
31 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticarette öne çıkmanızı sağlayacak rekabet stratejileri
E-ticaret sektöründe diğer firmaların önüne geçerek, farklılık yaratabilmek için rekabet stratejileri geliştirmeniz gerekmektedir. Rekabet stratejilerinizi belirlerken, pazarın durumunu, tüketicileri, rakip firmaları ve trendleri...
8 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
IdeaSoft
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan