SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun

6 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret sitenizdeki sayfaların Google üzerinde doğru bir şekilde indekslenememesine neden olmaktadır. Bu hataların önüne geçmek sayfa değerlerinizi artırırken, organik olarak da alacağınız sonuçların artmasına yardımcı olacaktır. Bu yazımızda da e-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı bu 5 hatanın üzerinde duracağız.

Site hızının düşük olması

İnternet sitenizin yavaş açılması sayfa değerinizi ve sıralamanızı düşürecek faktörlerden biridir. Google, kullanıcı deneyimini artırmak için arama sonuçlarında üst sıralarda hızlı yüklenen sayfaları daha çok tercih ediyor. Site açılma hızınızın düşük olması, indekslenme konusunda sayfalarınızın alt sıralara düşmesine neden olabilecek faktörlerden biri. Bu sebeple de sayfalar üzerindeki öğelerin boyutlarını küçültmeniz ve gereksiz alanları kaldırmanız sayfanızın yüklenme hızın artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kopya içeriklerin oluşu

Google, kopya içerik konusunda oldukça katı kurallar yaptırımlar sergileyebiliyor. Ürün sayfalarınızda, tedarikçi firmanın hazırladığı içerikleri birebir kullanmak, herhangi bir değişiklik yapmamak ve orijinallikten uzak olmak ürün sayfalarınızın indekslenmesi konusunda bir takım sıkıntılar yaşamanıza neden olacak durumlardan biridir. Bunların yanı sıra kendi siteniz üzerinde de kopya içerikler olabilir. Aynı sayfadan birden fazla üretmek, aynı içerikleri birden fazla sayfada yazmak da siteniz üzerinde kopya içerik üretmenize neden olacaktır. Bu nedenle de siteniz üzerindeki sayfaların da kontrollerini yaparak, kopya içerikleri kaldırmanız sayfalarınızın daha etkili bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Yeni tasarıma geçiş yapmak

Yeni tasarıma geçiş yaparken, doğru sayfa yapılarını kurgulayarak, bir önceki site içi yönlendirme yapılarını mümkün olduğunca korumanız gerekiyor. Sayfanı başlık (Header), menü ve footer alanında navigasyonel değişiklikler kategorilere ve site içi sayfa yönlendirmelerine etkide bulunur. Site içi linklemelerin azalması bir takım indekslenme sorununa bu noktada neden olabilir. Buna ek olarak tasarım sürecinde eski süre üzerindeki bir takım metinlerin, görsellerin ve diğer öğelerin silinmesi ve yeni tasarımda bunların kullanılmaması da indekslenme konusunda bir takım eksikliklerin olmasına yol açacağı için sayfa değerinin de düşmesine neden olabilir. Bu sebeple de yeni tasarımlara geçişlerde, SEO değeri yüksek olan sayfalarınızın iç linklemelerinin ve içeriklerinin mümkün olduğunca korunması gerekir.

Mevcut sayfaların URL yapılarının değişmesi

Site üzerindeki mevcut sayfaların URL yapılarını değiştirmek de indekslenme konusunda sıkıntılar yaratacaktır. Sayfa içeriği değişmediği halde URL yapısı değiştiğinde arama motorları sayfanın nasıl bir şekilde yeniden indekslenmesi gerektiği konusunda kararsız kalabilir. Sayfanın yeni bir sayfa mı yoksa önceki sayfanın devam eden bir versiyonu mu olduğu konusunda kararsız kalması nedeniyle de sayfa tam olarak indekslenemeyebilir. Bu sebeplede site kurulum aşamasında URL yapılarınızın nasıl kurgulanacağını belirlemeniz ve bu yapıyı değiştirmemeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Sayfaların silinmesi veya 301 yönlendirmelerinin yapılması

Site üzerindeki mevcut sayfaları sildiğinizde, sitenizdeki indekslenen sayfa sayısı düşmeye başlar. Bu sayının düşmesi de doğal olarak site üzerinde görünen sayfa sayısının azalmasına neden olacaktır. Bunun yanı sıra sayfalarınızı silmiyor dahi olsanız, 301 yönlendirmeleriyle farklı bir siteye içeriklerinizi yönlendirmeniz de yine bu sayfanın değerinin düşmesine neden olacağından çok fazla tercih etmemeniz gereken yöntemlerden biri.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Yurtdışı Vergi Muafiyeti ve Teşvikleri
Yurtdışı Vergi Muafiyeti ve Teşvikleri
İhracat yapmayı planlıyorsanız, buna yönelik çok sayıda teşvik yapıldığını bilmeniz gerekmekte. Bu bakımdan yurtdışı vergi muafiyeti incelendiğinde, tüm gelirlerde yüzde 50’sinin gelir avantajı sunulduğu görülmekte. Ayrıca...
28 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Ferad Osman Sali
IOSS Numarası Nedir? IOSS Numarası Nereden ve Nasıl Alınır?
IOSS Numarası Nedir? IOSS Numarası Nereden ve Nasıl Alınır?
IOSS, The Import One-Stop-Shop kelimelerinin baş harflerinden meydana gelir. Türkçe’de ise Tek Noktadan İthalat Merkezi olarak ifade edilir. IOSS numarası, bunu kullanabilmek için gerekir. Başvurular e-ticaret siteleri, pazaryerleri, Avrupa...
20 Ocak 2023
Ferad Osman Sali
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Ferad Osman Sali
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya