SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun

6 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret sitenizdeki sayfaların Google üzerinde doğru bir şekilde indekslenememesine neden olmaktadır. Bu hataların önüne geçmek sayfa değerlerinizi artırırken, organik olarak da alacağınız sonuçların artmasına yardımcı olacaktır. Bu yazımızda da e-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı bu 5 hatanın üzerinde duracağız.

Site hızının düşük olması

İnternet sitenizin yavaş açılması sayfa değerinizi ve sıralamanızı düşürecek faktörlerden biridir. Google, kullanıcı deneyimini artırmak için arama sonuçlarında üst sıralarda hızlı yüklenen sayfaları daha çok tercih ediyor. Site açılma hızınızın düşük olması, indekslenme konusunda sayfalarınızın alt sıralara düşmesine neden olabilecek faktörlerden biri.

Bu sebeple de sayfalar üzerindeki öğelerin boyutlarını küçültmeniz ve gereksiz alanları kaldırmanız sayfanızın yüklenme hızın artırmanıza yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Kopya içeriklerin oluşu

Google, kopya içerik konusunda oldukça katı kurallar yaptırımlar sergileyebiliyor. Ürün sayfalarınızda, tedarikçi firmanın hazırladığı içerikleri birebir kullanmak, herhangi bir değişiklik yapmamak ve orijinallikten uzak olmak ürün sayfalarınızın indekslenmesi konusunda bir takım sıkıntılar yaşamanıza neden olacak durumlardan biridir.

Bunların yanı sıra kendi siteniz üzerinde de kopya içerikler olabilir. Aynı sayfadan birden fazla üretmek, aynı içerikleri birden fazla sayfada yazmak da siteniz üzerinde kopya içerik üretmenize neden olacaktır. Bu nedenle de siteniz üzerindeki sayfaların da kontrollerini yaparak, kopya içerikleri kaldırmanız sayfalarınızın daha etkili bir şekilde indekslenmesine yardımcı olur.

Yeni tasarıma geçiş yapmak

Yeni tasarıma geçiş yaparken, doğru sayfa yapılarını kurgulayarak, bir önceki site içi yönlendirme yapılarını mümkün olduğunca korumanız gerekiyor. Sayfanı başlık (Header), menü ve footer alanında navigasyonel değişiklikler kategorilere ve site içi sayfa yönlendirmelerine etkide bulunur.

Site içi linklemelerin azalması bir takım indekslenme sorununa bu noktada neden olabilir. Buna ek olarak tasarım sürecinde eski süre üzerindeki bir takım metinlerin, görsellerin ve diğer öğelerin silinmesi ve yeni tasarımda bunların kullanılmaması da indekslenme konusunda bir takım eksikliklerin olmasına yol açacağı için sayfa değerinin de düşmesine neden olabilir.

Bu sebeple de yeni tasarımlara geçişlerde, SEO değeri yüksek olan sayfalarınızın iç linklemelerinin ve içeriklerinin mümkün olduğunca korunması gerekir.

Mevcut sayfaların URL yapılarının değişmesi

Site üzerindeki mevcut sayfaların URL yapılarını değiştirmek de indekslenme konusunda sıkıntılar yaratacaktır. Sayfa içeriği değişmediği halde URL yapısı değiştiğinde arama motorları sayfanın nasıl bir şekilde yeniden indekslenmesi gerektiği konusunda kararsız kalabilir. Sayfanın yeni bir sayfa mı yoksa önceki sayfanın devam eden bir versiyonu mu olduğu konusunda kararsız kalması nedeniyle de sayfa tam olarak indekslenemeyebilir.

Bu sebeplede site kurulum aşamasında URL yapılarınızın nasıl kurgulanacağını belirlemeniz ve bu yapıyı değiştirmemeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır.

Sayfaların silinmesi veya 301 yönlendirmelerinin yapılması

Site üzerindeki mevcut sayfaları sildiğinizde, sitenizdeki indekslenen sayfa sayısı düşmeye başlar. Bu sayının düşmesi de doğal olarak site üzerinde görünen sayfa sayısının azalmasına neden olacaktır.

Bunun yanı sıra sayfalarınızı silmiyor dahi olsanız, 301 yönlendirmeleriyle farklı bir siteye içeriklerinizi yönlendirmeniz de yine bu sayfanın değerinin düşmesine neden olacağından çok fazla tercih etmemeniz gereken yöntemlerden biri.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Meta açıklaması nedir ve yazarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde SEO çalışmaları yaparken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlardan biri de meta açıklamalarıdır. Web siteniz üzerindeki her sayfa üzerinde bulunması gereken bu meta açıklamaları üzerinde gerekli...
11 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Google'dan e-ticaret siteleri için kullanıcı deneyimi tavsiyeleri
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi oldukça önemli unsurlardan biri. Hem ziyaretçilerin sitede rahatlıkla vakit geçirerek, belli bir eyleme geçmelerini sağlamak için hem de web sitenin SEO değerini güçlendirmek için kullanıcı...
9 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin ilk yıl içerisinde başarısız olmasına neden olan durumlar
Başarı hikayeleri ilgi çekici olsa da başarısızlık hikayelerinden öğrenilecek daha çok şey bulunur. Başka firmaların yaptıkları hatalardan dersler çıkartmak ve bu yaşanan olumsuzluklardan kaçınmak için önlemler almak,...
22 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO hataları | Bunları yaparsanız siteniz ceza alabilir!
SEO hataları üzerinde durulması gereken çok ciddi bir konu. Ceza aldığınız taktirde Google'daki tüm indexiniz dahi silinebilir. Bu yazımızda yapmamanız gereken SEO hataları ile yapmamanız gereken 4 şeyi ele alacağız. SEO...
14 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere nasıl tekrar ulaşarak onları sitenize çekebilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde e-ticarette sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapabileceğinizi yazmıştık. Bu durum e-ticaret firmalarının başını ağrıtan konulardan biridir çünkü geri dönüşümlerini ciddi oranda...
25 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan