İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları

23 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk satışlarınız için gerekli olan süreyi kısaltmanızı sağlayacak.

İlk satışlarınızı gerçekleştirebilmeniz için arkaplanda yapmanız gereken birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde ise pazarlama kanalları üzerinde ne tür çalışmalar yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Organik trafiğinizi artıracak çalışmalar yapın

Sitenizi yeni kurduğunuzda Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracak çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Reklam kampanyaları sitenize trafik çekmek için önemli olsa da sadece buna bel bağlamanız, uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Reklam konusunu aşağıda ayrıca ele alacağız.

Organik olarak site trafiğinizi artırabilmek için yararlanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor:

  • İçerik pazarlama çalışmaları yapın (Blog içerikleri hazırlayın)
  • Sosyal hesaplarınızda sitenizle ilgili içerikler paylaşın
  • Sosyal profil sayfalarınızda web sitenize yönlendirme linkleri koyun
  • Ürün sayfalarınızı detaylandırarak, uzun metinler hazırlayın
  • Kullanıcı yorumları almaya çalışın

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız ve arama sorgularına yanıt verecek link sayınızı çoğaltmanız, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlar.

Reklam kampanyaları oluşturun

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise farklı kanallar üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak olmalı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi siteniz yeni olduğu için SEO çalışmalarının sonuçlarını çok etkili bir şekilde göremeyebilirsiniz. Bu sebeple de tüketicileri satın almaya yönlendirmek için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekiyor.

Sosyal mecralar üzerindeki reklam çalışmalarının yanı sıra Google Adwords üzerinde de reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bunlara ek olarak retargeting reklamlardan yararlanabilir ve Adsense reklamlarından da yararlanabilirsiniz.

Elinizdeki sermayeye göre, bu sermayenin bir bölümünü pazarlama çalışmalarına ayırmanız oldukça önemli. Hedef kitlenize en etkili şekilde ulaşabileceğiniz kanalları bulduktan sonra, bu mecralar üzerinde reklam içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklamları günümüzde oldukça etkili ve popüler olduğu için sosyal medya pazarlamada bu platformaları öncelik listenize alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Bunlara ek olarak Influencer marketing çalışmaları da yapabilirsiniz. Sosyal mecralardaki ünlü ve tanınmış hesap veya kişilerle iş birliği yaparak markanızı tanıtacak içerikleri bu kişiler aracılığı ile hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal medya içerik stratejisi oluşturun

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Bunun etkili yollarından biri de sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanmaktır. Sosyal platformlarda markanız ve ürünlerinizle ilgili içerikler paylaşmanın yanı sıra etkileşim yaratacak farklı konseptli paylaşımlar yapmanız, takipçi sayınızı artırmanıza yardımcı olurken, bu takipçileri web sitenize çekmek için de bir fırsat sağlar.

Bu paylaşımları yaparken sürekliliğinizin olması önemli olduğu gibi takipçilerinizle iletişim içinde olmanız da gerekir. Sosyal medya içerik stratejisi oluşturma isimli rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları
Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak...
29 Ağustos 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi...
29 Ocak 2018
Sinan Oypan
Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)
Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların...
2 Nisan 2019
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret kargo anlaşmalarıyla ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette kargo anlaşmaları yapmanız, ürün gönderimleri yaparken maliyetlerinizi düşürmenize ve daha uygun fiyatlarla bu gönderileri yapmanızı sağlar. Doğru ve karlı kargo anlaşmaları yapmanız bu açıdan oldukça önemli....
30 Ekim 2018
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan