fbpx

İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları

23 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk satışlarınız için gerekli olan süreyi kısaltmanızı sağlayacak.

İlk satışlarınızı gerçekleştirebilmeniz için arkaplanda yapmanız gereken birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde ise pazarlama kanalları üzerinde ne tür çalışmalar yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Organik trafiğinizi artıracak çalışmalar yapın

Sitenizi yeni kurduğunuzda Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracak çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Reklam kampanyaları sitenize trafik çekmek için önemli olsa da sadece buna bel bağlamanız, uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Reklam konusunu aşağıda ayrıca ele alacağız.

Organik olarak site trafiğinizi artırabilmek için yararlanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor:

  • İçerik pazarlama çalışmaları yapın (Blog içerikleri hazırlayın)
  • Sosyal hesaplarınızda sitenizle ilgili içerikler paylaşın
  • Sosyal profil sayfalarınızda web sitenize yönlendirme linkleri koyun
  • Ürün sayfalarınızı detaylandırarak, uzun metinler hazırlayın
  • Kullanıcı yorumları almaya çalışın

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız ve arama sorgularına yanıt verecek link sayınızı çoğaltmanız, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlar.

Reklam kampanyaları oluşturun

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise farklı kanallar üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak olmalı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi siteniz yeni olduğu için SEO çalışmalarının sonuçlarını çok etkili bir şekilde göremeyebilirsiniz. Bu sebeple de tüketicileri satın almaya yönlendirmek için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekiyor.

Sosyal mecralar üzerindeki reklam çalışmalarının yanı sıra Google Adwords üzerinde de reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bunlara ek olarak retargeting reklamlardan yararlanabilir ve Adsense reklamlarından da yararlanabilirsiniz.

Elinizdeki sermayeye göre, bu sermayenin bir bölümünü pazarlama çalışmalarına ayırmanız oldukça önemli. Hedef kitlenize en etkili şekilde ulaşabileceğiniz kanalları bulduktan sonra, bu mecralar üzerinde reklam içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklamları günümüzde oldukça etkili ve popüler olduğu için sosyal medya pazarlamada bu platformaları öncelik listenize alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Bunlara ek olarak Influencer marketing çalışmaları da yapabilirsiniz. Sosyal mecralardaki ünlü ve tanınmış hesap veya kişilerle iş birliği yaparak markanızı tanıtacak içerikleri bu kişiler aracılığı ile hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal medya içerik stratejisi oluşturun

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Bunun etkili yollarından biri de sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanmaktır. Sosyal platformlarda markanız ve ürünlerinizle ilgili içerikler paylaşmanın yanı sıra etkileşim yaratacak farklı konseptli paylaşımlar yapmanız, takipçi sayınızı artırmanıza yardımcı olurken, bu takipçileri web sitenize çekmek için de bir fırsat sağlar.

Bu paylaşımları yaparken sürekliliğinizin olması önemli olduğu gibi takipçilerinizle iletişim içinde olmanız da gerekir. Sosyal medya içerik stratejisi oluşturma isimli rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi...
12 Mart 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Reklam fotoğrafları seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam fotoğrafları, reklam kampanyalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki ettiği gibi tüketicilerin de ilgisini çekmek için önemli unsurlardan biri. Doğru reklam fotoğraflarını seçmek bu sebeple de reklamların yatırım...
21 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Snapchat hesap açma gerekli mi?
Snapchat hesap açma, e-ticaret firmalarının sosyal medyada farklı ve popüler bir mecrada pazarlama çalışmaları yapmalarına olanak tanır. Farklı kanallarda yer almak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza olanak tanıyacağı için ve...
30 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan