İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları

23 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk satışlarınız için gerekli olan süreyi kısaltmanızı sağlayacak.

İlk satışlarınızı gerçekleştirebilmeniz için arkaplanda yapmanız gereken birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde ise pazarlama kanalları üzerinde ne tür çalışmalar yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Organik trafiğinizi artıracak çalışmalar yapın

Sitenizi yeni kurduğunuzda Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracak çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Reklam kampanyaları sitenize trafik çekmek için önemli olsa da sadece buna bel bağlamanız, uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Reklam konusunu aşağıda ayrıca ele alacağız.

Organik olarak site trafiğinizi artırabilmek için yararlanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor:

  • İçerik pazarlama çalışmaları yapın (Blog içerikleri hazırlayın)
  • Sosyal hesaplarınızda sitenizle ilgili içerikler paylaşın
  • Sosyal profil sayfalarınızda web sitenize yönlendirme linkleri koyun
  • Ürün sayfalarınızı detaylandırarak, uzun metinler hazırlayın
  • Kullanıcı yorumları almaya çalışın

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız ve arama sorgularına yanıt verecek link sayınızı çoğaltmanız, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlar.

Reklam kampanyaları oluşturun

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise farklı kanallar üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak olmalı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi siteniz yeni olduğu için SEO çalışmalarının sonuçlarını çok etkili bir şekilde göremeyebilirsiniz. Bu sebeple de tüketicileri satın almaya yönlendirmek için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekiyor.

Sosyal mecralar üzerindeki reklam çalışmalarının yanı sıra Google Adwords üzerinde de reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bunlara ek olarak retargeting reklamlardan yararlanabilir ve Adsense reklamlarından da yararlanabilirsiniz.

Elinizdeki sermayeye göre, bu sermayenin bir bölümünü pazarlama çalışmalarına ayırmanız oldukça önemli. Hedef kitlenize en etkili şekilde ulaşabileceğiniz kanalları bulduktan sonra, bu mecralar üzerinde reklam içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklamları günümüzde oldukça etkili ve popüler olduğu için sosyal medya pazarlamada bu platformaları öncelik listenize alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Bunlara ek olarak Influencer marketing çalışmaları da yapabilirsiniz. Sosyal mecralardaki ünlü ve tanınmış hesap veya kişilerle iş birliği yaparak markanızı tanıtacak içerikleri bu kişiler aracılığı ile hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal medya içerik stratejisi oluşturun

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Bunun etkili yollarından biri de sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanmaktır. Sosyal platformlarda markanız ve ürünlerinizle ilgili içerikler paylaşmanın yanı sıra etkileşim yaratacak farklı konseptli paylaşımlar yapmanız, takipçi sayınızı artırmanıza yardımcı olurken, bu takipçileri web sitenize çekmek için de bir fırsat sağlar.

Bu paylaşımları yaparken sürekliliğinizin olması önemli olduğu gibi takipçilerinizle iletişim içinde olmanız da gerekir. Sosyal medya içerik stratejisi oluşturma isimli rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan
E-posta abone sayısı nasıl artırılabilir?
E-posta abone sayısı yaptığınız mailing çalışmasında daha verimli ve daha iyi dönüşüm sağladığından emailing marketing'de önemli bir yere sahiptir. Bu yazımızda E-posta abone sayısı nasıl arttırılabilir, yolları nelerdir...
13 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan