İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları

23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları

E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk satışlarınız için gerekli olan süreyi kısaltmanızı sağlayacak.

İlk satışlarınızı gerçekleştirebilmeniz için arkaplanda yapmanız gereken birçok çalışma bulunuyor. Bu rehberimizde ise pazarlama kanalları üzerinde ne tür çalışmalar yapabileceğiniz üzerinde duracağız.

Organik trafiğinizi artıracak çalışmalar yapın

Sitenizi yeni kurduğunuzda Google üzerindeki görünürlüğünüzü de artıracak çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Reklam kampanyaları sitenize trafik çekmek için önemli olsa da sadece buna bel bağlamanız, uzun vadede karlılığınızın düşmesine neden olabilir. Reklam konusunu aşağıda ayrıca ele alacağız.

Organik olarak site trafiğinizi artırabilmek için yararlanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor:

  • İçerik pazarlama çalışmaları yapın (Blog içerikleri hazırlayın)
  • Sosyal hesaplarınızda sitenizle ilgili içerikler paylaşın
  • Sosyal profil sayfalarınızda web sitenize yönlendirme linkleri koyun
  • Ürün sayfalarınızı detaylandırarak, uzun metinler hazırlayın
  • Kullanıcı yorumları almaya çalışın

İlgili rehber: Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?

İlgili rehber: Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız ve arama sorgularına yanıt verecek link sayınızı çoğaltmanız, organik olarak daha fazla trafik edinmenizi sağlar.

Reklam kampanyaları oluşturun

Yapmanız gereken bir diğer çalışma ise farklı kanallar üzerinde reklam kampanyaları oluşturmak olmalı. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi siteniz yeni olduğu için SEO çalışmalarının sonuçlarını çok etkili bir şekilde göremeyebilirsiniz. Bu sebeple de tüketicileri satın almaya yönlendirmek için reklam kampanyaları oluşturmanız gerekiyor.

Sosyal mecralar üzerindeki reklam çalışmalarının yanı sıra Google Adwords üzerinde de reklam içerikleri hazırlayabilirsiniz. Bunlara ek olarak retargeting reklamlardan yararlanabilir ve Adsense reklamlarından da yararlanabilirsiniz.

Elinizdeki sermayeye göre, bu sermayenin bir bölümünü pazarlama çalışmalarına ayırmanız oldukça önemli. Hedef kitlenize en etkili şekilde ulaşabileceğiniz kanalları bulduktan sonra, bu mecralar üzerinde reklam içeriklerinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Facebook ve Instagram reklamları günümüzde oldukça etkili ve popüler olduğu için sosyal medya pazarlamada bu platformaları öncelik listenize alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir?

İlgili rehber: Instagram’da İşletme Profili’ne nasıl geçiş yapabilirsiniz?

İlgili rehber: Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Bunlara ek olarak Influencer marketing çalışmaları da yapabilirsiniz. Sosyal mecralardaki ünlü ve tanınmış hesap veya kişilerle iş birliği yaparak markanızı tanıtacak içerikleri bu kişiler aracılığı ile hedef kitlenize ulaştırabilirsiniz.

İlgili rehber: Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?

Sosyal medya içerik stratejisi oluşturun

İnternet üzerindeki görünürlüğünüzü mümkün olduğunca artırmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olacaktır. Bunun etkili yollarından biri de sosyal mecraları aktif bir şekilde kullanmaktır. Sosyal platformlarda markanız ve ürünlerinizle ilgili içerikler paylaşmanın yanı sıra etkileşim yaratacak farklı konseptli paylaşımlar yapmanız, takipçi sayınızı artırmanıza yardımcı olurken, bu takipçileri web sitenize çekmek için de bir fırsat sağlar.

Bu paylaşımları yaparken sürekliliğinizin olması önemli olduğu gibi takipçilerinizle iletişim içinde olmanız da gerekir. Sosyal medya içerik stratejisi oluşturma isimli rehberimizi inceleyerek bu konu hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Eğer siz de kendi e-ticaret sitenizi açmak ve internet üzerinden satış yapmayı planlıyorsanız, İdeasoft e-ticaret paketlerinden faydalanarak 1 günde kendi sitenizi açabilirsiniz. 15 günlük demo talebi oluşturarak hizmetlerimizi denemeye de hemen başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi arasındaki farklar nelerdir?
SEO taktikleri ve stratejisi, e-ticaret firmalarının organik trafiklerini artırarak, sitelerine daha fazla ziyaretçi çekmeleri için oldukça önemli konular arasındadır. Doğru SEO stratejilerinin belirlenmesi, doğru SEO taktiklerinin de...
11 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin