İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay

19 Nisan 2017
Sinan Oypan

Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün hareketlenmesinin arkasında yatan sebepler arasında yer alıyor.

Kendi işini kurma fikri güzel olsa da girişimcilik zor bir süreçtir ve bu kulvarda adım atılmadan önce bilinmesi gereken bir takım detaylar bulunuyor. Özellikle ilk girişimini kuracak kişiler girişimcilik yolunda daha emin adımlarla yürüyebilmek için bu detaylara dikkat etmeliler.

Zamanınız çok değerlidir

Kendi işinizi kurarken zaman konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Sıfırdan bir iş kurarken ilgilenmeniz gereken birçok detay bulunmaktadır ve bu sebeple de zaman yönetimi önemli bir faktör haline gelir. İlk etapta işler bir rutine oturana kadar bazı kişisel zevklerinizden feragat etmeniz gerekebilir. Zamanınızı iyi değerlendirmek için gereksiz aktivitelerden kaçınmaya özen göstermelisiniz.

Gün içinde boş vakitler yaratıp, işinizle ilgili küçük detaylar üzerine çalışmalı ve planlar geliştirmelisiniz. Başka bir şekilde anlatmak gerekirse hepimizin bildiği gibi zaman nakittir ve kendi işinizi kurarken boşa harcayacak zamanınız olamaz.

Kervan yolda düzülür

İşinizi duyurmak ve testlere başlamak için işin mükemmel olmasını beklemenize gerek yok. İlk kez girişim kuruyorsanız bazı şeyleri yolda öğreneceksinizdir. Sıfırdan her şeyi bilerek ya da her şeyi öngörerek bir işe başlamanız bir hayli zordur. İşin yapılma sürecinde bir takım zorluklarla karşılaşabilir ya da daha önce hiç bilmediğiniz yeni şeyler öğrenebilirsiniz.

Eğer işinizin mükemmel olmasını beklerseniz, sürekli bir şeyleri değiştirmek ya da öğrenmek zorunda kalabilirsiniz. Bu da girişiminizi hayata geçirme sürecini uzatacaktır. Bu sebeple de kendinizi hazır hissettiğinizde çalışmalarınızı yayınlamaya başlamalı ve işi yaparken bir yandan da öğrendiğiniz yeni bilgileri işinize uygulamalısınız.

Rekabet gözünüzü korkutmasın

Girdiğiniz sektördeki rekabet zorlu olabilir. Birçok büyük firma da bu sektörde yer alıyor olabilir; ancak bu sizin gözünüzü korkutmamalı. Eğer bu rekabetle baş edemeyeceğinizi en başta düşünüyorsanız, farklı bir iş modeline geçiş yapmak daha doğru olacaktır. Fakat projenize ve kendinize güveniyorsanız bu rekabetten çekinmemelisiniz.

Geliştirdiğiniz iş modeliyle, sunduğunuz hizmet kalitesiyle ve müşteri destek hizmetlerinizle bu rekabetten önemli ölçüde sıyırılabilirsiniz. Büyük firmalar, hacimleri büyük olduğu için müşteri desteği ya da hizmet kalitesi gibi konularda tüketicilere sıkıntı yaratabiliyor; daha küçük firmalar ise bu konuda karşı tarafa daha iyi hizmet verebiliyor. Bunu kendiniz için bir avantaja dönüştürüp, kendinizi bu şekilde konumlandırarak rekabet etmeye başlayabilirsiniz.

Girişimcilikte tek bir doğru yol yoktur

Girişimcilikte başarılı olmanızı sağlayacak bazı yöntemler vardır; fakat girişimci olmak için tek bir doğru yol yoktur. Her sektörün, her firmanın hatta her kişinin yaşadıkları, karşılaştıkları sorunlar, deneyimler, karşılarına çıkan fırsatlar farklıdır ve bu sebeple de herkesin izlediği yolda farklıdır.

Bir kişinin deneyip başarılı olduğu bazı yöntemler sizin iş modeliniz için geçerli olmayabilir. Ortam ve koşullar devamlı olarak değişiklik göstermektedir ve bu sebeple de farklı yollar karşınıza çıkabilir. Buradaki önemli nokta karşınıza çıkan engelleri aşmak için doğru adımları atmanızdır. Sizin ve firmanız için doğru olduğunu düşündüğünüz yolu izlemek daha doğru bir karar olur.

Karşınıza çıkabilecek fırsatlara karşı tetikte olun

Girişimciler bazen yaptıkları işe çok fazla odaklanıp, dış dünyadan gelen tepkilere ve gelişmelere kendilerini kapatabiliyorlar. İşe çok fazla odaklandığınızda kimi zaman hemen yanı başınızdaki fırsatları görmenize engel olabilir. Her gün farklı deneyimler yaşadığınızı unutmamalı ve işiniz dışındaki dünyaya gözünüzü açmalısınız.

Bu kimi zaman gittiğiniz bir etkinlikte kuracağınız network olabilir; kimi zaman da işinizi geliştirmek için karşınıza çıkabilecek bir fırsat olabilir. Bu tür fırsatlara açık olmak ve bunları gözlemlemek umulmadık zamanlarda size büyük kapılar aralayabilir. Ara sıra işinizden kafanızı kaldırıp, etrafınıza bakınmanız bu sebeple önemlidir.

Yardım istemekten çekinmeyin

Birçok kişi yardım istemekten çekinebiliyor. Her işimi kendim yapabilirim düşüncesiyle yaklaşmak büyük bir baskı hissetmenize neden olabilir. Tüm bu işlerin altından kalkabilecek nitelikte olsanız dahi tüm işlere yetişmeniz ve zamanında bunları yapmanız mümkün olmayabilir.

Tabii ki işlerin yetişmemesi de ekstra bir strese yol açacağı için sağlık problemleri yaşamanıza neden olabilir. Bu yüzden de yardım istemekten çekinmemelisiniz. Çevrenizdeki kişilerden, daha önceden bu işleri yapmış kişilerden, sektördeki önemli kişilerden yardım talebinde bulunabilirsiniz. Girişimcilik ekosistemindeki kişilerle etkileşimde bulunmak onlarla tanışmak ve iletişimini geliştirmek bu açıdan oldukça faydalı olacaktır. Onların yaşadıkları sorunları nasıl çözdüklerini öğrenebilir ve belli bir konuda yardıma ihtiyacınız olduğunda onlara sorabilirsiniz.

Yeni bir e-ticaret girişimi açmak istiyorsanız, e-ticaret sitenize ihtiyacınız olacaktır. İdeasoft e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza uygun çözümü seçebilir e-ticaret sitenizin kurulumu yapabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başvurusu yaparak şimdi hemen hizmetlerimizi denemeye başlayabilir ve işinizin internet üzerinde nasıl görüneceğini test edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi tasarımı ile geri dönüşümünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi tasarımı üzerinde çalışmak, ziyaretçilerin site üzerinde daha rahat gezinmelerini sağlarken, site üzerinde de daha fazla vakit geçirmelerine yardımcı olur. Web site üzerinde daha fazla vakit...
25 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2020
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternetten satış vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış vergilendirme, girişimcileri ve kendi online mağazsını açarak satış yapmak isteyenleri ciddi şekilde etkilemekte. Vergi sürecine hakim olmanız ve hangi vergilerden sorumlu olduğunuzu bilmeniz; aynı zamanda da...
31 Ağustos 2020
Sinan Oypan
301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
301 yönlendirme işlemi, e-ticaret sitesi yönetiminde bilinmesi gereken konulardan biri. 301 yönlendirme çalışmalarını daha önce yapmadıysanız ya da bu çalışmalara ihtiyaç duymadıysanız ilerleyen zamanlarda web sitenizdeki ürün...
4 Ocak 2019
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir etkinlik videosu nasıl hazırlanır?
Etkinlik videosu, firma olarak katıldığınız ya da kendiniz düzenlediğiniz etkinlikleri öne çıkartmanızı ve tanıtımlarınız yapmanızı sağlar. Etkinliklerinizde çekeceğiniz farklı görüntülerle, sosyal ağlar veya e-ticaret...
28 Mart 2020
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan