fbpx

İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay

19 Nisan 2017
Sinan Oypan

Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün hareketlenmesinin arkasında yatan sebepler arasında yer alıyor.

Kendi işini kurma fikri güzel olsa da girişimcilik zor bir süreçtir ve bu kulvarda adım atılmadan önce bilinmesi gereken bir takım detaylar bulunuyor. Özellikle ilk girişimini kuracak kişiler girişimcilik yolunda daha emin adımlarla yürüyebilmek için bu detaylara dikkat etmeliler.

Zamanınız çok değerlidir

Kendi işinizi kurarken zaman konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Sıfırdan bir iş kurarken ilgilenmeniz gereken birçok detay bulunmaktadır ve bu sebeple de zaman yönetimi önemli bir faktör haline gelir. İlk etapta işler bir rutine oturana kadar bazı kişisel zevklerinizden feragat etmeniz gerekebilir. Zamanınızı iyi değerlendirmek için gereksiz aktivitelerden kaçınmaya özen göstermelisiniz.

Gün içinde boş vakitler yaratıp, işinizle ilgili küçük detaylar üzerine çalışmalı ve planlar geliştirmelisiniz. Başka bir şekilde anlatmak gerekirse hepimizin bildiği gibi zaman nakittir ve kendi işinizi kurarken boşa harcayacak zamanınız olamaz.

Kervan yolda düzülür

İşinizi duyurmak ve testlere başlamak için işin mükemmel olmasını beklemenize gerek yok. İlk kez girişim kuruyorsanız bazı şeyleri yolda öğreneceksinizdir. Sıfırdan her şeyi bilerek ya da her şeyi öngörerek bir işe başlamanız bir hayli zordur. İşin yapılma sürecinde bir takım zorluklarla karşılaşabilir ya da daha önce hiç bilmediğiniz yeni şeyler öğrenebilirsiniz.

Eğer işinizin mükemmel olmasını beklerseniz, sürekli bir şeyleri değiştirmek ya da öğrenmek zorunda kalabilirsiniz. Bu da girişiminizi hayata geçirme sürecini uzatacaktır. Bu sebeple de kendinizi hazır hissettiğinizde çalışmalarınızı yayınlamaya başlamalı ve işi yaparken bir yandan da öğrendiğiniz yeni bilgileri işinize uygulamalısınız.

Rekabet gözünüzü korkutmasın

Girdiğiniz sektördeki rekabet zorlu olabilir. Birçok büyük firma da bu sektörde yer alıyor olabilir; ancak bu sizin gözünüzü korkutmamalı. Eğer bu rekabetle baş edemeyeceğinizi en başta düşünüyorsanız, farklı bir iş modeline geçiş yapmak daha doğru olacaktır. Fakat projenize ve kendinize güveniyorsanız bu rekabetten çekinmemelisiniz.

Geliştirdiğiniz iş modeliyle, sunduğunuz hizmet kalitesiyle ve müşteri destek hizmetlerinizle bu rekabetten önemli ölçüde sıyırılabilirsiniz. Büyük firmalar, hacimleri büyük olduğu için müşteri desteği ya da hizmet kalitesi gibi konularda tüketicilere sıkıntı yaratabiliyor; daha küçük firmalar ise bu konuda karşı tarafa daha iyi hizmet verebiliyor. Bunu kendiniz için bir avantaja dönüştürüp, kendinizi bu şekilde konumlandırarak rekabet etmeye başlayabilirsiniz.

Girişimcilikte tek bir doğru yol yoktur

Girişimcilikte başarılı olmanızı sağlayacak bazı yöntemler vardır; fakat girişimci olmak için tek bir doğru yol yoktur. Her sektörün, her firmanın hatta her kişinin yaşadıkları, karşılaştıkları sorunlar, deneyimler, karşılarına çıkan fırsatlar farklıdır ve bu sebeple de herkesin izlediği yolda farklıdır.

Bir kişinin deneyip başarılı olduğu bazı yöntemler sizin iş modeliniz için geçerli olmayabilir. Ortam ve koşullar devamlı olarak değişiklik göstermektedir ve bu sebeple de farklı yollar karşınıza çıkabilir. Buradaki önemli nokta karşınıza çıkan engelleri aşmak için doğru adımları atmanızdır. Sizin ve firmanız için doğru olduğunu düşündüğünüz yolu izlemek daha doğru bir karar olur.

Karşınıza çıkabilecek fırsatlara karşı tetikte olun

Girişimciler bazen yaptıkları işe çok fazla odaklanıp, dış dünyadan gelen tepkilere ve gelişmelere kendilerini kapatabiliyorlar. İşe çok fazla odaklandığınızda kimi zaman hemen yanı başınızdaki fırsatları görmenize engel olabilir. Her gün farklı deneyimler yaşadığınızı unutmamalı ve işiniz dışındaki dünyaya gözünüzü açmalısınız.

Bu kimi zaman gittiğiniz bir etkinlikte kuracağınız network olabilir; kimi zaman da işinizi geliştirmek için karşınıza çıkabilecek bir fırsat olabilir. Bu tür fırsatlara açık olmak ve bunları gözlemlemek umulmadık zamanlarda size büyük kapılar aralayabilir. Ara sıra işinizden kafanızı kaldırıp, etrafınıza bakınmanız bu sebeple önemlidir.

Yardım istemekten çekinmeyin

Birçok kişi yardım istemekten çekinebiliyor. Her işimi kendim yapabilirim düşüncesiyle yaklaşmak büyük bir baskı hissetmenize neden olabilir. Tüm bu işlerin altından kalkabilecek nitelikte olsanız dahi tüm işlere yetişmeniz ve zamanında bunları yapmanız mümkün olmayabilir.

Tabii ki işlerin yetişmemesi de ekstra bir strese yol açacağı için sağlık problemleri yaşamanıza neden olabilir. Bu yüzden de yardım istemekten çekinmemelisiniz. Çevrenizdeki kişilerden, daha önceden bu işleri yapmış kişilerden, sektördeki önemli kişilerden yardım talebinde bulunabilirsiniz. Girişimcilik ekosistemindeki kişilerle etkileşimde bulunmak onlarla tanışmak ve iletişimini geliştirmek bu açıdan oldukça faydalı olacaktır. Onların yaşadıkları sorunları nasıl çözdüklerini öğrenebilir ve belli bir konuda yardıma ihtiyacınız olduğunda onlara sorabilirsiniz.

Yeni bir e-ticaret girişimi açmak istiyorsanız, e-ticaret sitenize ihtiyacınız olacaktır. İdeasoft e-ticaret paketleri ile ihtiyacınıza uygun çözümü seçebilir e-ticaret sitenizin kurulumu yapabilirsiniz. 15 günlük demo süreci başvurusu yaparak şimdi hemen hizmetlerimizi denemeye başlayabilir ve işinizin internet üzerinde nasıl görüneceğini test edebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler
İşletmeniz için Twitter hesap açma sırasında bazı konulara dikkat etmeniz ve profilinizi mümkün olduğunca detaylandırmanız gerekir. Profilinizi ziyaret edenler ve markanızı Twitter’da takip etmek isteyen kullanıcılar buradaki...
16 Kasım 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini e-ticarete...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya üzerinden müşteri edinmenizi sağlayacak 3 yöntem
Sosyal medya pazarlama marka, ürün tanıtımları yapma; yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürmek için oldukça etkili bir yöntem. Tabii ki sosyal mecralar üzerinden yeni müşteriler edinmeniz için bir takım...
16 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan