fbpx

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

6 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım deneyimlerini de daha etkili hale getirdiği için müşteri memnuniyeti açısından da bir artı değer sağlar. Yaratıcı ve dikkat çeken bir ürün kutusu tasarlamak için de bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

Müşterilerinizi iyi tanıyın

Ürün kutusu tasarlamadan önce müşteri profilinizi iyi çıkartmanız ve müşterilerinizi iyi tanımanız gerekir. Hedef kitlenize göre yapacağınız tasarımlar da değişiklik gösterecektir. Örneğin çocuklara yönelik ürün tasarımlarında, ürün içeriğine göre daha renkli ve canlı renk ya da karakterler kullanmak gerekirken, yetişkinlere özel ürünler de çocuksu görünmeyen ve ürünü biraz daha ön plana çıkartan tasarımlara yönelmek gerekir.

Farklı yaş gruplarındaki erkek ve kadınlara yönelik ürünlerde farklı tasarımların yapılması gerektiği gibi sektörel ürünlere göre de farklı görsel ögelere yönelmek gerekir. Örneğin bahçe malzemeleri ile ilgili bir ürünün kutu tasarımıyla parfüm veya kişisel bakım ürünlerinin tasarımları aynı olmaz. Bu sebeple de hedef kitleniz, müşteri profiliniz ve bulunduğunuz sektör kutu tasarımlarınızı da etkileyecektir.

Ürünlerinizin faydaları görüntülenebilir mi?

Tüketicilerin sorunlarınız çözen bir ürünü, kutu tasarımında bu faydaları gösterebilmeniz, kutu tasarımıyla dahi ürünü satabilmeyi ya da ürüne talep görülmesini sağlayabilir. Bir görsel ya da grafikle ürünün faydalarını sergileyebiliyorsanız, kutu tasarımlarınızda bunları da ön plana çıkartmanızda yarar var. Böylelikle ürün kutusu ile tüketicilere ürününüzün sağladığı çözümleri gösterme şansınız olur.

Birden fazla tasarım yapın

Tek bir tasarıma bağlı kalmayarak, birkaç farklı alternatif üzerine çalışabilirsiniz. Böylelikle bu tasarımların çıktılarını alarak, ürünleri bu tasarımlarla beraber yan yana inceleyebilirsiniz. Bu sayede hangi tasarımların ürün konseptiyle daha uyumlu olduğunu hangilerinin göze daha iyi göründüğünü ve albenisi olduğunu da görerek, tasarımlarınıza daha iyi bir şekilde karar verebilirsiniz.

Farklı tasarımlar üzerinde ilerleyerek, ürün kutusu tasarımlarınız hakkında farklı kişilerin de görüşlerini alabilir, test grupları üzerinde farklı ambalajları test ederek, hangi ambalajın daha çok ilgi çektiğini ve katılımcıların neden bu tasarımları seçtiklerini de sorarak onlarda geri dönüş alabilirsiniz.

Lojistik ve kargo gönderimlerini göz önünde tutun

Ürün kutusu tasarlarken lojistik ve kargo gönderim süreçlerinde kutu tasarımının lojistik süreci nasıl etkileyeceğini de düşünmeniz gerekir. Kimi zaman firmalar farklılaşmak adına, standart kutu boyutlarına çıkıp farklı şekiller de deneyebiliyorlar. Ancak bu durum kimi zaman kutu hacmini artırabiliyor ve lojistik süreci zorlaştırabiliyor. Hacim arttığı için aynı miktarda ürün taşınması için daha fazla araç ya da alan gerektiği için kargo ve lojistik maliyetleri de artış gösterebiliyor.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tasarımlarınızda lojistik süreci de göz önünde bulundurmanız ve nakliye masraflarınızı da bu süreçte göz önünde bulundurarak, daha optimize çözümlere yönelmenizde de yarar var.

Rekabeti göz önünde tutun

Rakip firmaların kutu tasarımları da bu süreçte dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında yer almakta. Ürün kutusu tasarımlarınızın, rakip ürünlerin yanında nasıl duracağı, reklam ve diğer görsel içeriklerde arka arkaya gösterildiklerinde nasıl bir izlenim yaratacağı gibi konular üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Tasarım ve dikkat çekicilik olarak rakiplerin gerisinde kalmanız ya da kutunuzun kullanışlılık açısından benzerlikler göstermesi de bir dezavantajdır. Tasarımların birbirine çok benzemesi de marka algısı yaratmayı zorlaştıracağı gibi ürüne olan talebi de azaltabilir.

Kutu, çanta, plastik ya da kağıt

Ürün kutusu tasarımı diyor olsak da ürününüz için farklı malzeme seçimleri de yapabilirsiniz. Ürününüze uygun bir malzeme seçmeniz de ürün konseptini daha iyi yansıtmanızı sağlayacaktır. Kişisel bakım ürünlerinde daha şık çanta veya özel kutu tasarımları kullanılabileceği gibi giyim kuşam ürünlerinde kağıt ve benzeri malzemelerle de bir ambalaj hazırlanabilir.

Özellikle son birkaç yıldır uygulanan plastik tüketimi azaltacak uygulamalar nedeniyle plastik ambalajlarınızı geri dönüşümlü malzemelere çevirmeniz, marka olarak çevreye duyarlılığınızı da göstereceği için bu tasarımlarınızı sosyal sorumluluk olarak da ön plana çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü geri dönüşümlü malzemeleri tercih etmekteler ve bu tür çalışmalar yapan firmaları da desteklemekteler. Bu sebeple de kutu tasarımlarınızda malzeme seçimlerinize de önem vermenizde yarar var.

Farklı ürün gruplarında tasarım tutarlılığı da önemli

Eğer birden fazla ürün grubunuz bulunuyorsa, markalaşma sürecinde bu farklı ürün gruplarının kutu tasarımlarında da bir tutarlılığınızın olması önemlidir. Markalaşma ve marka değeri yaratarak tüketiciler arasında kutu tasarımlarıyla da marka bilinirliğinizi yaymanıza yardımcı olabilecektir. Özellikle benzer ürün gruplarında bu tutarlılığı sağlamanız markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

Kutu açılım deneyimini göz önünde tutun

Ürünün nasıl göründüğünün yanı sıra kutu açılım deneyimi de kullanıcı memnuniyeti açısından önemlidir. Tüketiciler kendileri için bir ürün aldıklarında heyecanlanırlar ve kutu açılış sürecinde de bu heyecanı devam ettirirler. Onlara iyi bir deneyim sunmanız da müşteri memnuniyetini artırma konusunda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
İdeal hedef kitlenizi bulmanızı sağlayacak ipuçları
E-ticaret siteniz için ideal hedef kitlenizi bulmanız oldukça önemli. Pazarlama ve reklam çalışmalarınızda bu hedef kitleye yönelik çalışmalar yapmanız gerekecektir. Aksi takdirde daha geniş bir kitleye yönelik çalışmalar...
10 Haziran 2016
Sinan Oypan
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları
Facebook video ile dönüşümü artırma yolları adlı yazımızda facebook videolarıyla dönüşümü nasıl arttırabilirizi görsellerle bu yazımızda size aktaracağız. Facebook, popülerliğini biraz kaybetmiş olsa da aylık aktif...
20 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
E-ticarette neden SEO araçları kullanmalısınız?
SEO araçları, e-ticaret sitenizin arama motorlarına optimizasyonunun nasıl olduğunu ölçümleme de SEO performansınızı artırmada önemli bir rol oynar. SEO araçları kullanmadan da performans artırma ve ölçümleme çalışmaları...
13 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da radarınızda olması gereken dijital pazarlama trendleri
2019’da dijital pazarlama trendleri yine değişiklik gösterecek; ancak 2018’da popülerleşmeye başlayan bazı akımların 2019’da da popülerliği devam ediyor olacak. 2019’un dijital pazarlama trendlerini ele aldığımızda,...
18 Aralık 2018
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
En trend Youtube video fikirleri
En trend Youtube video fikirleri
Trend Youtube video fikirleri, video pazarlama çalışmalarınızda yeni kitlelere ulaşmanıza ve marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur. Kullanıcıların video içerikler üzerinde daha fazla zaman geçirmeleri ve görüntülü...
26 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
Sepeti terk etme oranlarını düşürmek için neler yapmalısınız?
E-ticaret sitelerinin gelirlerinin artmamasındaki en büyük sorunlardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Tüketiciler siteyi ziyaret edip, bazı ürünleri sepetlerine ekliyor; fakat bu ürünleri satın almadan internet sitenizi terk...
22 Ekim 2016
Sinan Oypan
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı nasıl verilir? (Görsel Anlatımlı)
Instagram Hikaye reklamı, son dönemlerde markaların özellikle reklam amacıyla kullandığı modellerden biri olmaya başladı. Kullanıcıların Instagram’da hikaye paylaşımlarına ilgilerinin artması, bu reklam modelinin de...
16 Eylül 2019
Sinan Oypan