İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

6 Haziran 2020
Sinan Oypan

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım deneyimlerini de daha etkili hale getirdiği için müşteri memnuniyeti açısından da bir artı değer sağlar. Yaratıcı ve dikkat çeken bir ürün kutusu tasarlamak için de bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

Müşterilerinizi iyi tanıyın

Ürün kutusu tasarlamadan önce müşteri profilinizi iyi çıkartmanız ve müşterilerinizi iyi tanımanız gerekir. Hedef kitlenize göre yapacağınız tasarımlar da değişiklik gösterecektir. Örneğin çocuklara yönelik ürün tasarımlarında, ürün içeriğine göre daha renkli ve canlı renk ya da karakterler kullanmak gerekirken, yetişkinlere özel ürünler de çocuksu görünmeyen ve ürünü biraz daha ön plana çıkartan tasarımlara yönelmek gerekir.

Farklı yaş gruplarındaki erkek ve kadınlara yönelik ürünlerde farklı tasarımların yapılması gerektiği gibi sektörel ürünlere göre de farklı görsel ögelere yönelmek gerekir. Örneğin bahçe malzemeleri ile ilgili bir ürünün kutu tasarımıyla parfüm veya kişisel bakım ürünlerinin tasarımları aynı olmaz. Bu sebeple de hedef kitleniz, müşteri profiliniz ve bulunduğunuz sektör kutu tasarımlarınızı da etkileyecektir.

Ürünlerinizin faydaları görüntülenebilir mi?

Tüketicilerin sorunlarınız çözen bir ürünü, kutu tasarımında bu faydaları gösterebilmeniz, kutu tasarımıyla dahi ürünü satabilmeyi ya da ürüne talep görülmesini sağlayabilir. Bir görsel ya da grafikle ürünün faydalarını sergileyebiliyorsanız, kutu tasarımlarınızda bunları da ön plana çıkartmanızda yarar var. Böylelikle ürün kutusu ile tüketicilere ürününüzün sağladığı çözümleri gösterme şansınız olur.

Birden fazla tasarım yapın

Tek bir tasarıma bağlı kalmayarak, birkaç farklı alternatif üzerine çalışabilirsiniz. Böylelikle bu tasarımların çıktılarını alarak, ürünleri bu tasarımlarla beraber yan yana inceleyebilirsiniz. Bu sayede hangi tasarımların ürün konseptiyle daha uyumlu olduğunu hangilerinin göze daha iyi göründüğünü ve albenisi olduğunu da görerek, tasarımlarınıza daha iyi bir şekilde karar verebilirsiniz.

Farklı tasarımlar üzerinde ilerleyerek, ürün kutusu tasarımlarınız hakkında farklı kişilerin de görüşlerini alabilir, test grupları üzerinde farklı ambalajları test ederek, hangi ambalajın daha çok ilgi çektiğini ve katılımcıların neden bu tasarımları seçtiklerini de sorarak onlarda geri dönüş alabilirsiniz.

Lojistik ve kargo gönderimlerini göz önünde tutun

Ürün kutusu tasarlarken lojistik ve kargo gönderim süreçlerinde kutu tasarımının lojistik süreci nasıl etkileyeceğini de düşünmeniz gerekir. Kimi zaman firmalar farklılaşmak adına, standart kutu boyutlarına çıkıp farklı şekiller de deneyebiliyorlar. Ancak bu durum kimi zaman kutu hacmini artırabiliyor ve lojistik süreci zorlaştırabiliyor. Hacim arttığı için aynı miktarda ürün taşınması için daha fazla araç ya da alan gerektiği için kargo ve lojistik maliyetleri de artış gösterebiliyor.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tasarımlarınızda lojistik süreci de göz önünde bulundurmanız ve nakliye masraflarınızı da bu süreçte göz önünde bulundurarak, daha optimize çözümlere yönelmenizde de yarar var.

Rekabeti göz önünde tutun

Rakip firmaların kutu tasarımları da bu süreçte dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında yer almakta. Ürün kutusu tasarımlarınızın, rakip ürünlerin yanında nasıl duracağı, reklam ve diğer görsel içeriklerde arka arkaya gösterildiklerinde nasıl bir izlenim yaratacağı gibi konular üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Tasarım ve dikkat çekicilik olarak rakiplerin gerisinde kalmanız ya da kutunuzun kullanışlılık açısından benzerlikler göstermesi de bir dezavantajdır. Tasarımların birbirine çok benzemesi de marka algısı yaratmayı zorlaştıracağı gibi ürüne olan talebi de azaltabilir.

Kutu, çanta, plastik ya da kağıt

Ürün kutusu tasarımı diyor olsak da ürününüz için farklı malzeme seçimleri de yapabilirsiniz. Ürününüze uygun bir malzeme seçmeniz de ürün konseptini daha iyi yansıtmanızı sağlayacaktır. Kişisel bakım ürünlerinde daha şık çanta veya özel kutu tasarımları kullanılabileceği gibi giyim kuşam ürünlerinde kağıt ve benzeri malzemelerle de bir ambalaj hazırlanabilir.

Özellikle son birkaç yıldır uygulanan plastik tüketimi azaltacak uygulamalar nedeniyle plastik ambalajlarınızı geri dönüşümlü malzemelere çevirmeniz, marka olarak çevreye duyarlılığınızı da göstereceği için bu tasarımlarınızı sosyal sorumluluk olarak da ön plana çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü geri dönüşümlü malzemeleri tercih etmekteler ve bu tür çalışmalar yapan firmaları da desteklemekteler. Bu sebeple de kutu tasarımlarınızda malzeme seçimlerinize de önem vermenizde yarar var.

Farklı ürün gruplarında tasarım tutarlılığı da önemli

Eğer birden fazla ürün grubunuz bulunuyorsa, markalaşma sürecinde bu farklı ürün gruplarının kutu tasarımlarında da bir tutarlılığınızın olması önemlidir. Markalaşma ve marka değeri yaratarak tüketiciler arasında kutu tasarımlarıyla da marka bilinirliğinizi yaymanıza yardımcı olabilecektir. Özellikle benzer ürün gruplarında bu tutarlılığı sağlamanız markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

Kutu açılım deneyimini göz önünde tutun

Ürünün nasıl göründüğünün yanı sıra kutu açılım deneyimi de kullanıcı memnuniyeti açısından önemlidir. Tüketiciler kendileri için bir ürün aldıklarında heyecanlanırlar ve kutu açılış sürecinde de bu heyecanı devam ettirirler. Onlara iyi bir deneyim sunmanız da müşteri memnuniyetini artırma konusunda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler
Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekmek günümüzde oldukça kolay ve ürün fotoğraf maliyetlerini ciddi şekilde düşürmeye de yardımcı oluyor. Fakat akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gereken bir takım...
12 Kasım 2018
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm
E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza...
24 Mart 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan