İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

6 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım deneyimlerini de daha etkili hale getirdiği için müşteri memnuniyeti açısından da bir artı değer sağlar. Yaratıcı ve dikkat çeken bir ürün kutusu tasarlamak için de bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

Müşterilerinizi iyi tanıyın

Ürün kutusu tasarlamadan önce müşteri profilinizi iyi çıkartmanız ve müşterilerinizi iyi tanımanız gerekir. Hedef kitlenize göre yapacağınız tasarımlar da değişiklik gösterecektir. Örneğin çocuklara yönelik ürün tasarımlarında, ürün içeriğine göre daha renkli ve canlı renk ya da karakterler kullanmak gerekirken, yetişkinlere özel ürünler de çocuksu görünmeyen ve ürünü biraz daha ön plana çıkartan tasarımlara yönelmek gerekir.

Farklı yaş gruplarındaki erkek ve kadınlara yönelik ürünlerde farklı tasarımların yapılması gerektiği gibi sektörel ürünlere göre de farklı görsel ögelere yönelmek gerekir. Örneğin bahçe malzemeleri ile ilgili bir ürünün kutu tasarımıyla parfüm veya kişisel bakım ürünlerinin tasarımları aynı olmaz. Bu sebeple de hedef kitleniz, müşteri profiliniz ve bulunduğunuz sektör kutu tasarımlarınızı da etkileyecektir.

Ürünlerinizin faydaları görüntülenebilir mi?

Tüketicilerin sorunlarınız çözen bir ürünü, kutu tasarımında bu faydaları gösterebilmeniz, kutu tasarımıyla dahi ürünü satabilmeyi ya da ürüne talep görülmesini sağlayabilir. Bir görsel ya da grafikle ürünün faydalarını sergileyebiliyorsanız, kutu tasarımlarınızda bunları da ön plana çıkartmanızda yarar var. Böylelikle ürün kutusu ile tüketicilere ürününüzün sağladığı çözümleri gösterme şansınız olur.

Birden fazla tasarım yapın

Tek bir tasarıma bağlı kalmayarak, birkaç farklı alternatif üzerine çalışabilirsiniz. Böylelikle bu tasarımların çıktılarını alarak, ürünleri bu tasarımlarla beraber yan yana inceleyebilirsiniz. Bu sayede hangi tasarımların ürün konseptiyle daha uyumlu olduğunu hangilerinin göze daha iyi göründüğünü ve albenisi olduğunu da görerek, tasarımlarınıza daha iyi bir şekilde karar verebilirsiniz.

Farklı tasarımlar üzerinde ilerleyerek, ürün kutusu tasarımlarınız hakkında farklı kişilerin de görüşlerini alabilir, test grupları üzerinde farklı ambalajları test ederek, hangi ambalajın daha çok ilgi çektiğini ve katılımcıların neden bu tasarımları seçtiklerini de sorarak onlarda geri dönüş alabilirsiniz.

Lojistik ve kargo gönderimlerini göz önünde tutun

Ürün kutusu tasarlarken lojistik ve kargo gönderim süreçlerinde kutu tasarımının lojistik süreci nasıl etkileyeceğini de düşünmeniz gerekir. Kimi zaman firmalar farklılaşmak adına, standart kutu boyutlarına çıkıp farklı şekiller de deneyebiliyorlar. Ancak bu durum kimi zaman kutu hacmini artırabiliyor ve lojistik süreci zorlaştırabiliyor. Hacim arttığı için aynı miktarda ürün taşınması için daha fazla araç ya da alan gerektiği için kargo ve lojistik maliyetleri de artış gösterebiliyor.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tasarımlarınızda lojistik süreci de göz önünde bulundurmanız ve nakliye masraflarınızı da bu süreçte göz önünde bulundurarak, daha optimize çözümlere yönelmenizde de yarar var.

Rekabeti göz önünde tutun

Rakip firmaların kutu tasarımları da bu süreçte dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında yer almakta. Ürün kutusu tasarımlarınızın, rakip ürünlerin yanında nasıl duracağı, reklam ve diğer görsel içeriklerde arka arkaya gösterildiklerinde nasıl bir izlenim yaratacağı gibi konular üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Tasarım ve dikkat çekicilik olarak rakiplerin gerisinde kalmanız ya da kutunuzun kullanışlılık açısından benzerlikler göstermesi de bir dezavantajdır. Tasarımların birbirine çok benzemesi de marka algısı yaratmayı zorlaştıracağı gibi ürüne olan talebi de azaltabilir.

Kutu, çanta, plastik ya da kağıt

Ürün kutusu tasarımı diyor olsak da ürününüz için farklı malzeme seçimleri de yapabilirsiniz. Ürününüze uygun bir malzeme seçmeniz de ürün konseptini daha iyi yansıtmanızı sağlayacaktır. Kişisel bakım ürünlerinde daha şık çanta veya özel kutu tasarımları kullanılabileceği gibi giyim kuşam ürünlerinde kağıt ve benzeri malzemelerle de bir ambalaj hazırlanabilir.

Özellikle son birkaç yıldır uygulanan plastik tüketimi azaltacak uygulamalar nedeniyle plastik ambalajlarınızı geri dönüşümlü malzemelere çevirmeniz, marka olarak çevreye duyarlılığınızı da göstereceği için bu tasarımlarınızı sosyal sorumluluk olarak da ön plana çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü geri dönüşümlü malzemeleri tercih etmekteler ve bu tür çalışmalar yapan firmaları da desteklemekteler. Bu sebeple de kutu tasarımlarınızda malzeme seçimlerinize de önem vermenizde yarar var.

Farklı ürün gruplarında tasarım tutarlılığı da önemli

Eğer birden fazla ürün grubunuz bulunuyorsa, markalaşma sürecinde bu farklı ürün gruplarının kutu tasarımlarında da bir tutarlılığınızın olması önemlidir. Markalaşma ve marka değeri yaratarak tüketiciler arasında kutu tasarımlarıyla da marka bilinirliğinizi yaymanıza yardımcı olabilecektir. Özellikle benzer ürün gruplarında bu tutarlılığı sağlamanız markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

Kutu açılım deneyimini göz önünde tutun

Ürünün nasıl göründüğünün yanı sıra kutu açılım deneyimi de kullanıcı memnuniyeti açısından önemlidir. Tüketiciler kendileri için bir ürün aldıklarında heyecanlanırlar ve kutu açılış sürecinde de bu heyecanı devam ettirirler. Onlara iyi bir deneyim sunmanız da müşteri memnuniyetini artırma konusunda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret / Dropshipping avantaj ve dezavantajları
Stoksuz e ticaret nasıl yapılır / Dropshipping nasıl yapılır, dropshipping firmalarının avantajları dezavantajları, stoksuz satış sitesi kurmak için gerekenler, dropshipping veren firmalar ve dropshipping siteleri ile ilgili merak...
27 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Şirket kültürünüzün çökmesine neden olabilecek 4 durum
Bir şirketin sağlıklı bir şekilde ayakta durabilmesi ve uzun süreli olabilmesindeki en temel öğelerden biri de sağlam bir şirket kültürünün oluşturulmasıdır. Şirket kültürünün sağlam olması, şirket içindeki personelin...
31 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternette ürün satmak birçok girişimcinin hayalleri arasında yer alsa da online bir mağaza açarak internette ürün satmadan önce bazı konuları bilmek gerekiyor. Online bir mağaza açarak, kendi üretimleri olan ya da pazarda talep...
25 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Yatırım almanın şirketinize verebileceği 3 hasar
Girişimciler, işlerini büyütmek ya da işlerini kurmak için yatırımcıların kapısını sıkça çalıyorlar. Tabii ki yatırım almak ve gelen sermaye ile işleri daha hızlı bir şekilde rayına sokma fikri kulağa hoş gelse de, kimi...
27 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan