İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

6 Haziran 2020
Sinan Oypan

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım deneyimlerini de daha etkili hale getirdiği için müşteri memnuniyeti açısından da bir artı değer sağlar. Yaratıcı ve dikkat çeken bir ürün kutusu tasarlamak için de bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

Müşterilerinizi iyi tanıyın

Ürün kutusu tasarlamadan önce müşteri profilinizi iyi çıkartmanız ve müşterilerinizi iyi tanımanız gerekir. Hedef kitlenize göre yapacağınız tasarımlar da değişiklik gösterecektir. Örneğin çocuklara yönelik ürün tasarımlarında, ürün içeriğine göre daha renkli ve canlı renk ya da karakterler kullanmak gerekirken, yetişkinlere özel ürünler de çocuksu görünmeyen ve ürünü biraz daha ön plana çıkartan tasarımlara yönelmek gerekir.

Farklı yaş gruplarındaki erkek ve kadınlara yönelik ürünlerde farklı tasarımların yapılması gerektiği gibi sektörel ürünlere göre de farklı görsel ögelere yönelmek gerekir. Örneğin bahçe malzemeleri ile ilgili bir ürünün kutu tasarımıyla parfüm veya kişisel bakım ürünlerinin tasarımları aynı olmaz. Bu sebeple de hedef kitleniz, müşteri profiliniz ve bulunduğunuz sektör kutu tasarımlarınızı da etkileyecektir.

Ürünlerinizin faydaları görüntülenebilir mi?

Tüketicilerin sorunlarınız çözen bir ürünü, kutu tasarımında bu faydaları gösterebilmeniz, kutu tasarımıyla dahi ürünü satabilmeyi ya da ürüne talep görülmesini sağlayabilir. Bir görsel ya da grafikle ürünün faydalarını sergileyebiliyorsanız, kutu tasarımlarınızda bunları da ön plana çıkartmanızda yarar var. Böylelikle ürün kutusu ile tüketicilere ürününüzün sağladığı çözümleri gösterme şansınız olur.

Birden fazla tasarım yapın

Tek bir tasarıma bağlı kalmayarak, birkaç farklı alternatif üzerine çalışabilirsiniz. Böylelikle bu tasarımların çıktılarını alarak, ürünleri bu tasarımlarla beraber yan yana inceleyebilirsiniz. Bu sayede hangi tasarımların ürün konseptiyle daha uyumlu olduğunu hangilerinin göze daha iyi göründüğünü ve albenisi olduğunu da görerek, tasarımlarınıza daha iyi bir şekilde karar verebilirsiniz.

Farklı tasarımlar üzerinde ilerleyerek, ürün kutusu tasarımlarınız hakkında farklı kişilerin de görüşlerini alabilir, test grupları üzerinde farklı ambalajları test ederek, hangi ambalajın daha çok ilgi çektiğini ve katılımcıların neden bu tasarımları seçtiklerini de sorarak onlarda geri dönüş alabilirsiniz.

Lojistik ve kargo gönderimlerini göz önünde tutun

Ürün kutusu tasarlarken lojistik ve kargo gönderim süreçlerinde kutu tasarımının lojistik süreci nasıl etkileyeceğini de düşünmeniz gerekir. Kimi zaman firmalar farklılaşmak adına, standart kutu boyutlarına çıkıp farklı şekiller de deneyebiliyorlar. Ancak bu durum kimi zaman kutu hacmini artırabiliyor ve lojistik süreci zorlaştırabiliyor. Hacim arttığı için aynı miktarda ürün taşınması için daha fazla araç ya da alan gerektiği için kargo ve lojistik maliyetleri de artış gösterebiliyor.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tasarımlarınızda lojistik süreci de göz önünde bulundurmanız ve nakliye masraflarınızı da bu süreçte göz önünde bulundurarak, daha optimize çözümlere yönelmenizde de yarar var.

Rekabeti göz önünde tutun

Rakip firmaların kutu tasarımları da bu süreçte dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında yer almakta. Ürün kutusu tasarımlarınızın, rakip ürünlerin yanında nasıl duracağı, reklam ve diğer görsel içeriklerde arka arkaya gösterildiklerinde nasıl bir izlenim yaratacağı gibi konular üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Tasarım ve dikkat çekicilik olarak rakiplerin gerisinde kalmanız ya da kutunuzun kullanışlılık açısından benzerlikler göstermesi de bir dezavantajdır. Tasarımların birbirine çok benzemesi de marka algısı yaratmayı zorlaştıracağı gibi ürüne olan talebi de azaltabilir.

Kutu, çanta, plastik ya da kağıt

Ürün kutusu tasarımı diyor olsak da ürününüz için farklı malzeme seçimleri de yapabilirsiniz. Ürününüze uygun bir malzeme seçmeniz de ürün konseptini daha iyi yansıtmanızı sağlayacaktır. Kişisel bakım ürünlerinde daha şık çanta veya özel kutu tasarımları kullanılabileceği gibi giyim kuşam ürünlerinde kağıt ve benzeri malzemelerle de bir ambalaj hazırlanabilir.

Özellikle son birkaç yıldır uygulanan plastik tüketimi azaltacak uygulamalar nedeniyle plastik ambalajlarınızı geri dönüşümlü malzemelere çevirmeniz, marka olarak çevreye duyarlılığınızı da göstereceği için bu tasarımlarınızı sosyal sorumluluk olarak da ön plana çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü geri dönüşümlü malzemeleri tercih etmekteler ve bu tür çalışmalar yapan firmaları da desteklemekteler. Bu sebeple de kutu tasarımlarınızda malzeme seçimlerinize de önem vermenizde yarar var.

Farklı ürün gruplarında tasarım tutarlılığı da önemli

Eğer birden fazla ürün grubunuz bulunuyorsa, markalaşma sürecinde bu farklı ürün gruplarının kutu tasarımlarında da bir tutarlılığınızın olması önemlidir. Markalaşma ve marka değeri yaratarak tüketiciler arasında kutu tasarımlarıyla da marka bilinirliğinizi yaymanıza yardımcı olabilecektir. Özellikle benzer ürün gruplarında bu tutarlılığı sağlamanız markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

Kutu açılım deneyimini göz önünde tutun

Ürünün nasıl göründüğünün yanı sıra kutu açılım deneyimi de kullanıcı memnuniyeti açısından önemlidir. Tüketiciler kendileri için bir ürün aldıklarında heyecanlanırlar ve kutu açılış sürecinde de bu heyecanı devam ettirirler. Onlara iyi bir deneyim sunmanız da müşteri memnuniyetini artırma konusunda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Arama motoru optimizasyonu ve pazarlaması arasındaki farklar
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlama, e-ticaret firmalarının sitelerine trafik çekmek ve geri dönüşüm sağlamak için kullandıkları yöntemlerdendir. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarını, arama motoru pazarlama...
4 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Pazarlama ve markalaşmada renklerin psikolojisi (İnfografik)
Pazarlama ve markalaşma sürecinde kullanılan renkler, tüketicilere farklı mesajlar verir. Bu gizli mesajlar, marka ile ilgili bazı fikirlerin kullanıcıların kafasında oluşmasını sağlar. Doğru kullanılan renkler hem pazarlama...
1 Aralık 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Sinan Oypan