İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

6 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım deneyimlerini de daha etkili hale getirdiği için müşteri memnuniyeti açısından da bir artı değer sağlar. Yaratıcı ve dikkat çeken bir ürün kutusu tasarlamak için de bazı konulara özellikle dikkat etmek gerekiyor.

İlgili rehber: E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları

İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?

Müşterilerinizi iyi tanıyın

Ürün kutusu tasarlamadan önce müşteri profilinizi iyi çıkartmanız ve müşterilerinizi iyi tanımanız gerekir. Hedef kitlenize göre yapacağınız tasarımlar da değişiklik gösterecektir. Örneğin çocuklara yönelik ürün tasarımlarında, ürün içeriğine göre daha renkli ve canlı renk ya da karakterler kullanmak gerekirken, yetişkinlere özel ürünler de çocuksu görünmeyen ve ürünü biraz daha ön plana çıkartan tasarımlara yönelmek gerekir.

Farklı yaş gruplarındaki erkek ve kadınlara yönelik ürünlerde farklı tasarımların yapılması gerektiği gibi sektörel ürünlere göre de farklı görsel ögelere yönelmek gerekir. Örneğin bahçe malzemeleri ile ilgili bir ürünün kutu tasarımıyla parfüm veya kişisel bakım ürünlerinin tasarımları aynı olmaz. Bu sebeple de hedef kitleniz, müşteri profiliniz ve bulunduğunuz sektör kutu tasarımlarınızı da etkileyecektir.

Ürünlerinizin faydaları görüntülenebilir mi?

Tüketicilerin sorunlarınız çözen bir ürünü, kutu tasarımında bu faydaları gösterebilmeniz, kutu tasarımıyla dahi ürünü satabilmeyi ya da ürüne talep görülmesini sağlayabilir. Bir görsel ya da grafikle ürünün faydalarını sergileyebiliyorsanız, kutu tasarımlarınızda bunları da ön plana çıkartmanızda yarar var. Böylelikle ürün kutusu ile tüketicilere ürününüzün sağladığı çözümleri gösterme şansınız olur.

Birden fazla tasarım yapın

Tek bir tasarıma bağlı kalmayarak, birkaç farklı alternatif üzerine çalışabilirsiniz. Böylelikle bu tasarımların çıktılarını alarak, ürünleri bu tasarımlarla beraber yan yana inceleyebilirsiniz. Bu sayede hangi tasarımların ürün konseptiyle daha uyumlu olduğunu hangilerinin göze daha iyi göründüğünü ve albenisi olduğunu da görerek, tasarımlarınıza daha iyi bir şekilde karar verebilirsiniz.

Farklı tasarımlar üzerinde ilerleyerek, ürün kutusu tasarımlarınız hakkında farklı kişilerin de görüşlerini alabilir, test grupları üzerinde farklı ambalajları test ederek, hangi ambalajın daha çok ilgi çektiğini ve katılımcıların neden bu tasarımları seçtiklerini de sorarak onlarda geri dönüş alabilirsiniz.

Lojistik ve kargo gönderimlerini göz önünde tutun

Ürün kutusu tasarlarken lojistik ve kargo gönderim süreçlerinde kutu tasarımının lojistik süreci nasıl etkileyeceğini de düşünmeniz gerekir. Kimi zaman firmalar farklılaşmak adına, standart kutu boyutlarına çıkıp farklı şekiller de deneyebiliyorlar. Ancak bu durum kimi zaman kutu hacmini artırabiliyor ve lojistik süreci zorlaştırabiliyor. Hacim arttığı için aynı miktarda ürün taşınması için daha fazla araç ya da alan gerektiği için kargo ve lojistik maliyetleri de artış gösterebiliyor.

İlgili rehber: Kargo ücretlendirme stratejinizi belirlerken nelere dikkat etmelisiniz?

Tasarımlarınızda lojistik süreci de göz önünde bulundurmanız ve nakliye masraflarınızı da bu süreçte göz önünde bulundurarak, daha optimize çözümlere yönelmenizde de yarar var.

Rekabeti göz önünde tutun

Rakip firmaların kutu tasarımları da bu süreçte dikkat edilmesi gereken unsurlar arasında yer almakta. Ürün kutusu tasarımlarınızın, rakip ürünlerin yanında nasıl duracağı, reklam ve diğer görsel içeriklerde arka arkaya gösterildiklerinde nasıl bir izlenim yaratacağı gibi konular üzerinde de çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Tasarım ve dikkat çekicilik olarak rakiplerin gerisinde kalmanız ya da kutunuzun kullanışlılık açısından benzerlikler göstermesi de bir dezavantajdır. Tasarımların birbirine çok benzemesi de marka algısı yaratmayı zorlaştıracağı gibi ürüne olan talebi de azaltabilir.

Kutu, çanta, plastik ya da kağıt

Ürün kutusu tasarımı diyor olsak da ürününüz için farklı malzeme seçimleri de yapabilirsiniz. Ürününüze uygun bir malzeme seçmeniz de ürün konseptini daha iyi yansıtmanızı sağlayacaktır. Kişisel bakım ürünlerinde daha şık çanta veya özel kutu tasarımları kullanılabileceği gibi giyim kuşam ürünlerinde kağıt ve benzeri malzemelerle de bir ambalaj hazırlanabilir.

Özellikle son birkaç yıldır uygulanan plastik tüketimi azaltacak uygulamalar nedeniyle plastik ambalajlarınızı geri dönüşümlü malzemelere çevirmeniz, marka olarak çevreye duyarlılığınızı da göstereceği için bu tasarımlarınızı sosyal sorumluluk olarak da ön plana çıkartabilirsiniz.

Tüketicilerin bir bölümü geri dönüşümlü malzemeleri tercih etmekteler ve bu tür çalışmalar yapan firmaları da desteklemekteler. Bu sebeple de kutu tasarımlarınızda malzeme seçimlerinize de önem vermenizde yarar var.

Farklı ürün gruplarında tasarım tutarlılığı da önemli

Eğer birden fazla ürün grubunuz bulunuyorsa, markalaşma sürecinde bu farklı ürün gruplarının kutu tasarımlarında da bir tutarlılığınızın olması önemlidir. Markalaşma ve marka değeri yaratarak tüketiciler arasında kutu tasarımlarıyla da marka bilinirliğinizi yaymanıza yardımcı olabilecektir. Özellikle benzer ürün gruplarında bu tutarlılığı sağlamanız markalaşma sürecinde size yardımcı olacaktır.

Kutu açılım deneyimini göz önünde tutun

Ürünün nasıl göründüğünün yanı sıra kutu açılım deneyimi de kullanıcı memnuniyeti açısından önemlidir. Tüketiciler kendileri için bir ürün aldıklarında heyecanlanırlar ve kutu açılış sürecinde de bu heyecanı devam ettirirler. Onlara iyi bir deneyim sunmanız da müşteri memnuniyetini artırma konusunda önemli bir rol oynayacaktır.

İlgili rehber: Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları

İlgili rehber: Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
Küçük işletmelerin e-ticaret sektöründe karşılaştıkları zorluklar
E-ticaret sektöründe rekabetin bir hayli yoğun olması, küçük işletmelerin işini bir hayli zorlaştırıyor. Rekabetin yanı sıra internet üzerinden satış yapmanın getirdiği de bir takım zorluklar bulunuyor. Kendi işini kurmak...
19 Eylül 2017
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi...
21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
Düşük PPC (Tıklama başına maliyet) reklam bütçesi olanlar için tavsiyeler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için farklı dijital platformlardan yararlanabilirsiniz. Tabii ki bu platformlar üzerinde reklam kampanyaları oluştururken de belli bir bütçenizin olması gerekiyor. Özellikle yeni girişimler ya da...
25 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online Oto Yedek Parça Sitesi Kurmak
Online oto yedek parça dükkanı açmak ya da oto aksesuar dükkanı açmak ve internetten otomobil yedek parçaları / oto yedek parçaları satmak istiyorsanız bu mini e ticaret rehberi tam size göre. E-ticarette önemli sektörlerden biri...
4 Şubat 2018
IdeaSoft
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin