İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

16 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web sitenizde, ürün tanıtımlarınızda ve sosyal medya kanalları üzerinde görsel içeriklerle beraber farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Dijital yayınlar ya da basılı yayınlar tarafından bakarsak ise, bu yayıncılar gün içerisinde onlarca basın bülteni tadında tanıtım yazısı almaktalar. Bunların arasından sıyrılabilmek için de bu içeriğinizin kalitesini artırırken, onu dikkat çekici bir hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

İşi onlar için siz yapın

Tanıtım yazısı hazırlarken, dijital yayınlara bu içerikleri gönderdiğinzide basın bülteninizin tam anlamıyla hazır olması önemlidir. Editörlere bu süreçte çok fazla bir iş bırakmamanız gerekir. Dijital yayınlar özel haberler haricinde tanıtım yazısı yayınlarken, içeriği olduğu gibi yayınlamaktadırlar. Bu sebeple de PR işleriniz için tanıtım içerikleri oluştururken, tüm işi yapmanız ve editöryel ekibe iş bırakmamanız oldukça önemli.

Çarpıcı bir başlık yazın

Sıradan ve özensiz bir ana başlık, tanıtım yazınızın gözden kaçmasına neden olacaktır. Özellikle ücretli bir tanıtım içeriği hazırlamıyor ve sektörel veya genel yayın yapan dijital yayıncılara gönderim yapıyorsanız, yazının gözden kaçma ihtimali yüksek olacaktır. Gözden kaçmıyorsa dahi ilgi çekici görülmediği için editörler bu içerikleri yayınlamak istemeyebilirler.

Bu sebeple de ürünü farklı kılan bir özelliği vurgulayabilir, çözdüğünüz problemlerden bahsedebilir, getirdiğiniz yeniliği vurgulayabilir ya da dikkat çeken bir istatiği bu başlıklarda kullanarak ilgi çekiciliği artırabilirsiniz.

Açıklayıcı bir ilk paragraf oluşturun

Akılda kalıcı ve açıklayıcı bir ilk paragraf yazmanız da bu süreçte önemli. Dikkat çeken bir başlık, tanıtım yazınızın açılmasını sağlar; ilk paragraf ise haber değeri taşıyıp taşımadığını gösterir. Bu sebeple de ilk paragrafınızın açıklayıcı olması, tanıtım yazısı ile ilgili detaylar vermeli ve yazının en can alıcı noktalarını ilk paragrafta yazmalısınız. Böylelikle yazının daha akılda kalıcı olmasını sağlarken, haber değeri taşıyan önemli noktalarını da vurgulamış olursunuz.

Yazdığınız mecraya dikkat edin

Tanıtım yazısı hazırlarken, bu içeriğin hangi mecralarda çıkacağına da dikkat etmenizde yarar var. Eğer genel ve tüm yayınlara özel bir tanıtım içeriği hazırlamıyorsanız; daha özel ve belli bir yayına özel içerik hazırlıyorsanız, bu platformun özelliklerine, hedef kitlesine ve diline dikkat etmeniz önemlidir. Çünkü bu platformun da kendine has dinamikleri vardır ve sizin de bu dinamiklere uyumlu bir içerik sunmanız, alacağınız geri dönüşümlere etki edecektir. Bu sebeple de tanıtım yazınızın yayınlanacağı platform ve yayınları da dikkate almanız da önem vardır.

İlgili rehber: Etkili bir PR çalışması olmazsa olmaz 4 önemli özelliği

Tarihi yazın

Tanıtım yazısı, belli bir süre için geçerli olan bir içeriktir. Belli bir süre sonra bu içeriğin değeri kalmayacağı gibi haber değeri de kalmayacaktır. İçeriğin ne zaman hazırlandığını ve bu gelişmenin ne zaman paylaşıldığını editörlere göstermek için de tanıtım yazısı içerisinde tarihi de sağ üst köşe de ya da ilk paragrafın başında yazın.

Tek sayfada kalmaya çalışın

Tanıtım yazısı tek bir konu üzerinde odaklanmalıdır. Bu nedenle de çok uzun içerikler, bu formatın dışında kalacaktır. Bir A4 kağıt boyutuna sığacak bir tanıtım yazısı yazmanız da bu süreçte önemlidir.

Konuyla iligli önemli bilgileri paylaşmanız ve birkaç paragraftada da bu konuları detaylandırmanız, tanıtım yazısı için yeterli olacaktır. Çok uzatmanız, yazının tam anlamıyla okunmamasına neden olabilir.

Görsel ögelerinizi ekleyin

Yazının yanı sıra tanıtım yazınızı ilgi çekici kılmak için görsellerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Görsel eklerken de yüksek çözünürlükü görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Dijital yayıncılar bu görselleri kendi yayın formatlarına uygun hale getirip yayınlayabilmeliler.

Bir ürün fotoğrafı veya hizmetle ilgili görsellerin yanı sıra şirket logosu gibi önemli görsel ögeleri eklemeniz bir hayli önemlidir. Bunun nedenlerinden biri de editörlere, sizin kullanılmasını istediğiniz görselleri sunmuş olursunuz. Görsel öge göndermediğinizde editörler internetten buldukları görselleri kullanabilir ve bu her zaman sizin istediğiniz gibi olmaz. Bu da içeriğin değerinin düşmesine neden olur.

(Eğer varsa) Video içeriklerinizi gönderin

Eğer içerikle ilgili videolarınız varsa bunları da yayıncılara göndermenizde yarar vardır. Video Youtube ya da Vimeo gibi video platformlarına yüklenmişse videonun linkini de doğrudan tanıtım yazısı içerisinde yayıncılara gönderebilirsiniz. Video linkleri, HTML kod ile web sitelerine eklenebildiği için tanıtım yazınızla beraber videonuz da aynı sayfa üzerinde görüntüleneceği için alacağınız geri dönüşler artacağı gibi videodan dolayı da içeriğin kalitesi de artmış olacaktır.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

Bunun uzun vadeli bir çalışma olduğunu unutmayın

Tanıtım yazısı yazdığınızda, bunun uzun vadeli bir çalışma olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Tek bir yazı hazırlayıp bunu yayınlattığınızda çok büyük bir geri dönüş alamayacağınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de düzenli olarka tanıtım yazıları hazırlamanız ve bunu uzun soluklu bir çalışma olarak görmeniz gerekir.

Bununla beraber tanıtım içeriklerinizi birçok farklı kanal üzerinde yayınlatmanız da oldukça önemli. Yayınlanan kanal sayısı artığında, erişeceğiniz kitle de büyümüş olur. Bu sebeple de zaman içerisinde tanıtım yazılarınızı farklı kanallara da göndererek, erişimlerinizi artırmaya çalışmanızda yarar var.

Tanıtım yazısı, başka bir deyişle PR çalışmaları yapmanın yanı sıra diğer dijital pazarlama kanalları üzerinde de farklı çalışmalar yapmanız önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını ne kadar artırırsanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırarak, yeni kitlelere ulaşma şansınız da artar.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Mevcut içeriklerinizde SEO geliştirmelerini nasıl yapabilirsiniz?
Sitenizin SEO performansını yükseltmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor. Özellikle site üzerindeki içeriklerinizde yapacağınız geliştirmeler ve değiştirmeler arama motorlarındaki görünürlüğünüzü de...
6 Aralık 2016
Sinan Oypan
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler
E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için...
26 Ocak 2018
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır? | Yatırımcıları girişiminize çekmek
Yatırım nasıl alınır, yatırımcıları girişiminize çekmek için yapmanız gerekenler nelerdir, yatırım alırken göz önünde bulundurmanız gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Yatırım nasıl...
5 Nisan 2017
Sinan Oypan
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur?
SEO ayarları site tasarımı yenilenirken nasıl korunur, yapılması gerekenler ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. SEO ayarları koruma Belli zaman aralıklarında sitenizin tasarımını yenilemeniz gerekebilir. Mevcut...
11 Nisan 2018
Sinan Oypan
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
Rekabeti yüksek bir pazarda öne çıkmanıza yardımcı olabilecek ipuçları
E-ticaret şirketleri arasındaki rekabet her geçen gün biraz daha artıyor. Sektörlerin büyümesi ve her gün yeni firmaların pazara dahil olması, sektörde tutunmayı zorlaştırabiliyor. Bu nedenle de rekabeti yüksek olan pazarlarda...
5 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın