fbpx

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

16 Haziran 2020
Sinan Oypan

İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web sitenizde, ürün tanıtımlarınızda ve sosyal medya kanalları üzerinde görsel içeriklerle beraber farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Dijital yayınlar ya da basılı yayınlar tarafından bakarsak ise, bu yayıncılar gün içerisinde onlarca basın bülteni tadında tanıtım yazısı almaktalar. Bunların arasından sıyrılabilmek için de bu içeriğinizin kalitesini artırırken, onu dikkat çekici bir hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

İşi onlar için siz yapın

Tanıtım yazısı hazırlarken, dijital yayınlara bu içerikleri gönderdiğinzide basın bülteninizin tam anlamıyla hazır olması önemlidir. Editörlere bu süreçte çok fazla bir iş bırakmamanız gerekir. Dijital yayınlar özel haberler haricinde tanıtım yazısı yayınlarken, içeriği olduğu gibi yayınlamaktadırlar. Bu sebeple de PR işleriniz için tanıtım içerikleri oluştururken, tüm işi yapmanız ve editöryel ekibe iş bırakmamanız oldukça önemli.

Çarpıcı bir başlık yazın

Sıradan ve özensiz bir ana başlık, tanıtım yazınızın gözden kaçmasına neden olacaktır. Özellikle ücretli bir tanıtım içeriği hazırlamıyor ve sektörel veya genel yayın yapan dijital yayıncılara gönderim yapıyorsanız, yazının gözden kaçma ihtimali yüksek olacaktır. Gözden kaçmıyorsa dahi ilgi çekici görülmediği için editörler bu içerikleri yayınlamak istemeyebilirler.

Bu sebeple de ürünü farklı kılan bir özelliği vurgulayabilir, çözdüğünüz problemlerden bahsedebilir, getirdiğiniz yeniliği vurgulayabilir ya da dikkat çeken bir istatiği bu başlıklarda kullanarak ilgi çekiciliği artırabilirsiniz.

Açıklayıcı bir ilk paragraf oluşturun

Akılda kalıcı ve açıklayıcı bir ilk paragraf yazmanız da bu süreçte önemli. Dikkat çeken bir başlık, tanıtım yazınızın açılmasını sağlar; ilk paragraf ise haber değeri taşıyıp taşımadığını gösterir. Bu sebeple de ilk paragrafınızın açıklayıcı olması, tanıtım yazısı ile ilgili detaylar vermeli ve yazının en can alıcı noktalarını ilk paragrafta yazmalısınız. Böylelikle yazının daha akılda kalıcı olmasını sağlarken, haber değeri taşıyan önemli noktalarını da vurgulamış olursunuz.

Yazdığınız mecraya dikkat edin

Tanıtım yazısı hazırlarken, bu içeriğin hangi mecralarda çıkacağına da dikkat etmenizde yarar var. Eğer genel ve tüm yayınlara özel bir tanıtım içeriği hazırlamıyorsanız; daha özel ve belli bir yayına özel içerik hazırlıyorsanız, bu platformun özelliklerine, hedef kitlesine ve diline dikkat etmeniz önemlidir. Çünkü bu platformun da kendine has dinamikleri vardır ve sizin de bu dinamiklere uyumlu bir içerik sunmanız, alacağınız geri dönüşümlere etki edecektir. Bu sebeple de tanıtım yazınızın yayınlanacağı platform ve yayınları da dikkate almanız da önem vardır.

İlgili rehber: Etkili bir PR çalışması olmazsa olmaz 4 önemli özelliği

Tarihi yazın

Tanıtım yazısı, belli bir süre için geçerli olan bir içeriktir. Belli bir süre sonra bu içeriğin değeri kalmayacağı gibi haber değeri de kalmayacaktır. İçeriğin ne zaman hazırlandığını ve bu gelişmenin ne zaman paylaşıldığını editörlere göstermek için de tanıtım yazısı içerisinde tarihi de sağ üst köşe de ya da ilk paragrafın başında yazın.

Tek sayfada kalmaya çalışın

Tanıtım yazısı tek bir konu üzerinde odaklanmalıdır. Bu nedenle de çok uzun içerikler, bu formatın dışında kalacaktır. Bir A4 kağıt boyutuna sığacak bir tanıtım yazısı yazmanız da bu süreçte önemlidir.

Konuyla iligli önemli bilgileri paylaşmanız ve birkaç paragraftada da bu konuları detaylandırmanız, tanıtım yazısı için yeterli olacaktır. Çok uzatmanız, yazının tam anlamıyla okunmamasına neden olabilir.

Görsel ögelerinizi ekleyin

Yazının yanı sıra tanıtım yazınızı ilgi çekici kılmak için görsellerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Görsel eklerken de yüksek çözünürlükü görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Dijital yayıncılar bu görselleri kendi yayın formatlarına uygun hale getirip yayınlayabilmeliler.

Bir ürün fotoğrafı veya hizmetle ilgili görsellerin yanı sıra şirket logosu gibi önemli görsel ögeleri eklemeniz bir hayli önemlidir. Bunun nedenlerinden biri de editörlere, sizin kullanılmasını istediğiniz görselleri sunmuş olursunuz. Görsel öge göndermediğinizde editörler internetten buldukları görselleri kullanabilir ve bu her zaman sizin istediğiniz gibi olmaz. Bu da içeriğin değerinin düşmesine neden olur.

(Eğer varsa) Video içeriklerinizi gönderin

Eğer içerikle ilgili videolarınız varsa bunları da yayıncılara göndermenizde yarar vardır. Video Youtube ya da Vimeo gibi video platformlarına yüklenmişse videonun linkini de doğrudan tanıtım yazısı içerisinde yayıncılara gönderebilirsiniz. Video linkleri, HTML kod ile web sitelerine eklenebildiği için tanıtım yazınızla beraber videonuz da aynı sayfa üzerinde görüntüleneceği için alacağınız geri dönüşler artacağı gibi videodan dolayı da içeriğin kalitesi de artmış olacaktır.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

Bunun uzun vadeli bir çalışma olduğunu unutmayın

Tanıtım yazısı yazdığınızda, bunun uzun vadeli bir çalışma olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Tek bir yazı hazırlayıp bunu yayınlattığınızda çok büyük bir geri dönüş alamayacağınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de düzenli olarka tanıtım yazıları hazırlamanız ve bunu uzun soluklu bir çalışma olarak görmeniz gerekir.

Bununla beraber tanıtım içeriklerinizi birçok farklı kanal üzerinde yayınlatmanız da oldukça önemli. Yayınlanan kanal sayısı artığında, erişeceğiniz kitle de büyümüş olur. Bu sebeple de zaman içerisinde tanıtım yazılarınızı farklı kanallara da göndererek, erişimlerinizi artırmaya çalışmanızda yarar var.

Tanıtım yazısı, başka bir deyişle PR çalışmaları yapmanın yanı sıra diğer dijital pazarlama kanalları üzerinde de farklı çalışmalar yapmanız önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını ne kadar artırırsanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırarak, yeni kitlelere ulaşma şansınız da artar.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetimi yaparken uymanız gereken 6 kural
Sosyal medya yönetimi, yeni hedef kitlelere ulaşma ve marka ile ürün bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için oldukça önemli. Sosyal medya yönetim ipuçları sayfamızdan farklı konular hakkında detaylı bilgiler...
11 Kasım 2016
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri
Abonelerin e-posta listelerinden çıkma sebepleri nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden çıkmaması için dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, abonelerin e-posta listelerinden neden çıkarlar; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
8 Mart 2018
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizde bulunması gereken alanlardan biri de Sıkça Sorulan Sorular (S.S.S.) sayfasıdır. Tüketiciler sitenize girdiklerinde, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak isteyebilirler. Bu durumda da sizinle...
19 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?
E-posta kampanyalarında planlama hayati bir öneme sahiptir çünkü e-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka,...
30 Mart 2017
Sinan Oypan
Pandemi sonrası fiziki mağazalar neden e-ticarete yönelmeli?
2020 yılı pandemi ile geçti ve tüm dünya birçok konuda sıkıntılar yaşadı. Daha da önemli olan konu ise tüm dünyanın böyle bir salgın ve krize hazır olmadığı da görülmüş oldu. Tüm sektörler bu durumdan olumsuz etkilendi,...
3 Eylül 2020
Sinan Oypan