İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

16 Haziran 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web sitenizde, ürün tanıtımlarınızda ve sosyal medya kanalları üzerinde görsel içeriklerle beraber farklı şekillerde kullanabilirsiniz. Dijital yayınlar ya da basılı yayınlar tarafından bakarsak ise, bu yayıncılar gün içerisinde onlarca basın bülteni tadında tanıtım yazısı almaktalar. Bunların arasından sıyrılabilmek için de bu içeriğinizin kalitesini artırırken, onu dikkat çekici bir hale getirmeniz gerekir.

İlgili rehber: Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler

İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?

İşi onlar için siz yapın

Tanıtım yazısı hazırlarken, dijital yayınlara bu içerikleri gönderdiğinzide basın bülteninizin tam anlamıyla hazır olması önemlidir. Editörlere bu süreçte çok fazla bir iş bırakmamanız gerekir. Dijital yayınlar özel haberler haricinde tanıtım yazısı yayınlarken, içeriği olduğu gibi yayınlamaktadırlar. Bu sebeple de PR işleriniz için tanıtım içerikleri oluştururken, tüm işi yapmanız ve editöryel ekibe iş bırakmamanız oldukça önemli.

Çarpıcı bir başlık yazın

Sıradan ve özensiz bir ana başlık, tanıtım yazınızın gözden kaçmasına neden olacaktır. Özellikle ücretli bir tanıtım içeriği hazırlamıyor ve sektörel veya genel yayın yapan dijital yayıncılara gönderim yapıyorsanız, yazının gözden kaçma ihtimali yüksek olacaktır. Gözden kaçmıyorsa dahi ilgi çekici görülmediği için editörler bu içerikleri yayınlamak istemeyebilirler.

Bu sebeple de ürünü farklı kılan bir özelliği vurgulayabilir, çözdüğünüz problemlerden bahsedebilir, getirdiğiniz yeniliği vurgulayabilir ya da dikkat çeken bir istatiği bu başlıklarda kullanarak ilgi çekiciliği artırabilirsiniz.

Açıklayıcı bir ilk paragraf oluşturun

Akılda kalıcı ve açıklayıcı bir ilk paragraf yazmanız da bu süreçte önemli. Dikkat çeken bir başlık, tanıtım yazınızın açılmasını sağlar; ilk paragraf ise haber değeri taşıyıp taşımadığını gösterir. Bu sebeple de ilk paragrafınızın açıklayıcı olması, tanıtım yazısı ile ilgili detaylar vermeli ve yazının en can alıcı noktalarını ilk paragrafta yazmalısınız. Böylelikle yazının daha akılda kalıcı olmasını sağlarken, haber değeri taşıyan önemli noktalarını da vurgulamış olursunuz.

Yazdığınız mecraya dikkat edin

Tanıtım yazısı hazırlarken, bu içeriğin hangi mecralarda çıkacağına da dikkat etmenizde yarar var. Eğer genel ve tüm yayınlara özel bir tanıtım içeriği hazırlamıyorsanız; daha özel ve belli bir yayına özel içerik hazırlıyorsanız, bu platformun özelliklerine, hedef kitlesine ve diline dikkat etmeniz önemlidir. Çünkü bu platformun da kendine has dinamikleri vardır ve sizin de bu dinamiklere uyumlu bir içerik sunmanız, alacağınız geri dönüşümlere etki edecektir. Bu sebeple de tanıtım yazınızın yayınlanacağı platform ve yayınları da dikkate almanız da önem vardır.

İlgili rehber: Etkili bir PR çalışması olmazsa olmaz 4 önemli özelliği

Tarihi yazın

Tanıtım yazısı, belli bir süre için geçerli olan bir içeriktir. Belli bir süre sonra bu içeriğin değeri kalmayacağı gibi haber değeri de kalmayacaktır. İçeriğin ne zaman hazırlandığını ve bu gelişmenin ne zaman paylaşıldığını editörlere göstermek için de tanıtım yazısı içerisinde tarihi de sağ üst köşe de ya da ilk paragrafın başında yazın.

Tek sayfada kalmaya çalışın

Tanıtım yazısı tek bir konu üzerinde odaklanmalıdır. Bu nedenle de çok uzun içerikler, bu formatın dışında kalacaktır. Bir A4 kağıt boyutuna sığacak bir tanıtım yazısı yazmanız da bu süreçte önemlidir.

Konuyla iligli önemli bilgileri paylaşmanız ve birkaç paragraftada da bu konuları detaylandırmanız, tanıtım yazısı için yeterli olacaktır. Çok uzatmanız, yazının tam anlamıyla okunmamasına neden olabilir.

Görsel ögelerinizi ekleyin

Yazının yanı sıra tanıtım yazınızı ilgi çekici kılmak için görsellerinizi de eklemeyi unutmamalısınız. Görsel eklerken de yüksek çözünürlükü görseller kullanmaya özen göstermelisiniz. Dijital yayıncılar bu görselleri kendi yayın formatlarına uygun hale getirip yayınlayabilmeliler.

Bir ürün fotoğrafı veya hizmetle ilgili görsellerin yanı sıra şirket logosu gibi önemli görsel ögeleri eklemeniz bir hayli önemlidir. Bunun nedenlerinden biri de editörlere, sizin kullanılmasını istediğiniz görselleri sunmuş olursunuz. Görsel öge göndermediğinizde editörler internetten buldukları görselleri kullanabilir ve bu her zaman sizin istediğiniz gibi olmaz. Bu da içeriğin değerinin düşmesine neden olur.

(Eğer varsa) Video içeriklerinizi gönderin

Eğer içerikle ilgili videolarınız varsa bunları da yayıncılara göndermenizde yarar vardır. Video Youtube ya da Vimeo gibi video platformlarına yüklenmişse videonun linkini de doğrudan tanıtım yazısı içerisinde yayıncılara gönderebilirsiniz. Video linkleri, HTML kod ile web sitelerine eklenebildiği için tanıtım yazınızla beraber videonuz da aynı sayfa üzerinde görüntüleneceği için alacağınız geri dönüşler artacağı gibi videodan dolayı da içeriğin kalitesi de artmış olacaktır.

İlgili rehber: PR çalışmalarında ölçümlemeniz gereken metrikler

Bunun uzun vadeli bir çalışma olduğunu unutmayın

Tanıtım yazısı yazdığınızda, bunun uzun vadeli bir çalışma olduğunu da unutmamanız gerekiyor. Tek bir yazı hazırlayıp bunu yayınlattığınızda çok büyük bir geri dönüş alamayacağınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Bu sebeple de düzenli olarka tanıtım yazıları hazırlamanız ve bunu uzun soluklu bir çalışma olarak görmeniz gerekir.

Bununla beraber tanıtım içeriklerinizi birçok farklı kanal üzerinde yayınlatmanız da oldukça önemli. Yayınlanan kanal sayısı artığında, erişeceğiniz kitle de büyümüş olur. Bu sebeple de zaman içerisinde tanıtım yazılarınızı farklı kanallara da göndererek, erişimlerinizi artırmaya çalışmanızda yarar var.

Tanıtım yazısı, başka bir deyişle PR çalışmaları yapmanın yanı sıra diğer dijital pazarlama kanalları üzerinde de farklı çalışmalar yapmanız önemlidir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını ne kadar artırırsanız, marka ve ürün bilinirliğinizi artırarak, yeni kitlelere ulaşma şansınız da artar.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram'da gerçek takipçi kazanma stratejileri
Instagram’da gerçek takipçi kazanma, ulaştığınız kitleyi büyütme ve marka bilinirliğinizi artırma açısından oldukça önemli. Takipçi kazanma tek başına yeterli bir kriter olmasa da, ürün ve kampanya tanıtımlarını daha...
7 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
E-ticarette bir başarı hikayesi nasıl olunur?
Başarı hikayesi olmak herkesin özendiği ve istediği bir durum; ancak bu ne yazık ki kolay bir süreç değil ve aşılması gereken bir takım engeller vardır. Bu engeller, yaptığınız işin kalitesi, stratejileriniz, istekliliğiniz ve...
19 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
İlgi çekecek ürün videoları hazırlamak için 5 ipucu
Video içerik üretmek artık eskiye kıyasla oldukça kolay ve akıllı telefonlar üzerindeki uygulamalar ile akıcı, akılda kalıcı ve ilgi çekici videolar hazırlamak oldukça mümkün. Elinizde video içerikler için belli bir bütçe...
29 Ocak 2017
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
Tüketicilerin e-ticaret sitenize güvenmelerini nasıl sağlayabilirsiniz?
E-ticaret firmalarını düşündüren ve üzerine çalışmaları gereken konulardan biri de güven unsurudur. Tüketicilerin güvenini kazanmak ve bu güveni sürdürebilmek uzun vadeli başarılar için oldukça önemlidir. Özellikle yeni...
15 Nisan 2017
Sinan Oypan