fbpx

İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici yaklaşımlarda bulunmak ve markanıza uygun bir dil seçiminizin olması bu rekabette öne çıkabilmek için önemlidir.

Sosyal medya paylaşımı yaparken özellikle bilmeniz gereken unsurlardan biri de herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri olduğu ve herbir sosyal ağın kullanıcı kitlesinin farklı olacağıdır. Bu sebeple de sosyal medya paylaşım için fikir oluştururken bunları göz önünde bulundurmanız gerekir.

Sosyal medyadaki tonunuz belirleyin

Öncelikle sosyal medya üzerindeki tonunuzu ve hedef kitlenize nasıl yaklaşacağınızı belirlemeniz gerekir. Bunun için de 4 farklı unsurun kesişim kümesini ele almalısınız. Bu 4 unsur ise şunlar:

  • Hedef kitleniz: Demogrik yapı, konum, mesleki durum ve ilgi alanları.
  • Kullanacağınız dil: Resmi, günlük konuşma dili ya da ikisinin arasında bir dil.
  • Tonunuz: Eğlenceli, ciddi ya da endişeli.
  • Amacınız: Eğlendirmek, bilgilendirmek, eğitmek ya da birden fazlası
  • Markanız için uygun sosyal medya yaklaşımı ise tüm bu saydıklarımızın kesişim kümesi olacaktır. Örneğin eğlenceli içerikler paylaşacaksanız, hedef kitleniz yaşça biraz daha küçük olabilir; kullanacağınız dil ve ton da bu durumda daha günlük ve eğlenceli olacaktır.

    Bu unsurların üzerinde durmanız ilk etapta sosyal medya paylaşım için nasıl bir strateji izleyeceğiniz konusunda size fikir verecektir. Bundan sonraki adımlarda da konsept olarak bu paylaşımlara olan yaklaşımınızı belirleyecek faktörleri ele alacağız.

    İlgili rehber: Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

    Hedef kitlenizi iyi anlayın

    Hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız sosyal medya paylaşım için oldukça önemli kriterlerden biri. Hedef kitlenize hitap eden ve onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmamanız alacağınız geri dönüşümlerin ve etkileşim oranlarının düşmesine neden olacaktır.

    Hedef kitlenizi bu sebeple iyi bir şekilde analiz etmeniz, onların ilgi alanlarını, demografik yapılarını, konumlarını ve mesleki durumlarını inceleyerek, sosyal medya paylaşımlarınızı buna göre planlamanız gerekir.

    Hedef kitlenizi tanımak aynı zamanda ne zaman hangi saatler aralığında paylaşımlar yapmanız gerektiği konusunda da size bir takım fikirler verecektir. Bunlara ek olarak, ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdikleri, hangi konular hakkında daha fazla konuştukları gibi konuları da daha iyi anlamınızı sağlar. Bu bilgiler sonucunda da sosyal medya paylaşım için belli stratejiler geliştirmeye başlayabilirsiniz.

    ilgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

    Bulunduğunuz sosyal ağların dinamiklerini araştırın

    Her sosyal ağın kendine has dinamikleri vardır. Örneğin Twitter’da yapılan paylaşımların içerikleri ile Instagram’daki içerikler farklılık gösterir. Bunun yanı sıra kullanıcılar da bu iki sosyal ağı farklı amaçlar için kullanır.

    Sosyal medya gönderilerinizin ilgi çekici olabilmesi için herbir sosyal ağı farklı farklı ele almalı ve onların dinamiklerine göre paylaşımlar yapmalısınız. Bu dinamiklere hakim olduğunuzda ve sosyal ağın amacını anladığınızda bu mecralarda daha dikkat ve ilgi çekici içerikler paylaşabilirsiniz.

    “Ssosyal

    İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

    Markanızı unutmayın

    Tüm bu araştırma ve incelemeleri yaparken markanızı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetler veya sattığınız ürünler de içeriklerinizi ve sosyal medyadaki tonunuzu etkileyecektir. Ürünlerinizin hitap ettiği hedef kitleyi seçmeniz bu noktada daha önemli. Sosyal medyadaki takipçi kitlenizle ürünlerinizin hitap ettiği kitlenin kesişmemesi, alacağınız geri dönüşümleri düşürecektir.

    Sosyal medya paylaşım stratejinize ürünlerinizi, markanızın kimliğini, ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi dahil etmeniz bu sebeple önemlidir. Markanızın kimliğini yansıtmadığınızda ya da sosyal ağlarda farklı bir hedef kitleye ulaştığınızda bu çalışmalardan istediğiniz sonuçları alamazsınız.

    İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

    Son olarak

    Sosyal medyada ilgi çekici içerikler hazırlamak için hedef kitlenizi analiz ederek, onların aktif olduğu saat ve gün aralıklarında onların ilgisini çekebilecek ve markanızla da ilgili olabilecek konular üzerinde durmanız gerekir.

    Bu içerikleri bir içerik takvimi üzerinde planlamak ve kategorilere ayırmak da içeriklerinizi daha iyi kontrol ederek, geriye dönük analizler yaparak, çalışmalarınızın verimliliğini ölçmenizi sağlar.

    İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Fatura Çeşitleri Nelerdir? Fatura Nasıl Kesilir?
Ticaretin alıcı ya da satıcı farketmeksizin hangi tarafında olursanız olun sürekli göz önünde olan bir belge vardır: Fatura. Faturanın temelde ne olduğu herkes tarafından biliniyor olsa da asıl amacını, içeriğini ve daha da...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak yapmanız gereken çalışmalar
Sosyal hesaplar üzerinde günlük olarak, düzenli bir şekilde çalışmalar yapmanız etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Sosyal medya her an aktif bir alan olduğu için günlük olarak çalışmalar yapmak ve...
12 Haziran 2020
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat’te ürün satmak için bilmeniz gerekenler
Snapchat'te ürün satmak / Snapchat’te satış yapmak ve online mağazanızla ilgili içerikler paylaşarak, bu mecrayı bir satış kanalına dönüştürmek mümkün. Tabii ki Snapchat’in asıl amacının Snapchat’te ürün satışı...
23 Ekim 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?
Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da...
14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan