İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

29 Ocak 2019
Sinan Oypan

Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici yaklaşımlarda bulunmak ve markanıza uygun bir dil seçiminizin olması bu rekabette öne çıkabilmek için önemlidir.

Sosyal medya paylaşımı yaparken özellikle bilmeniz gereken unsurlardan biri de herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri olduğu ve herbir sosyal ağın kullanıcı kitlesinin farklı olacağıdır. Bu sebeple de sosyal medya paylaşım için fikir oluştururken bunları göz önünde bulundurmanız gerekir.

Sosyal medyadaki tonunuz belirleyin

Öncelikle sosyal medya üzerindeki tonunuzu ve hedef kitlenize nasıl yaklaşacağınızı belirlemeniz gerekir. Bunun için de 4 farklı unsurun kesişim kümesini ele almalısınız. Bu 4 unsur ise şunlar:

  • Hedef kitleniz: Demogrik yapı, konum, mesleki durum ve ilgi alanları.
  • Kullanacağınız dil: Resmi, günlük konuşma dili ya da ikisinin arasında bir dil.
  • Tonunuz: Eğlenceli, ciddi ya da endişeli.
  • Amacınız: Eğlendirmek, bilgilendirmek, eğitmek ya da birden fazlası
  • Markanız için uygun sosyal medya yaklaşımı ise tüm bu saydıklarımızın kesişim kümesi olacaktır. Örneğin eğlenceli içerikler paylaşacaksanız, hedef kitleniz yaşça biraz daha küçük olabilir; kullanacağınız dil ve ton da bu durumda daha günlük ve eğlenceli olacaktır.

    Bu unsurların üzerinde durmanız ilk etapta sosyal medya paylaşım için nasıl bir strateji izleyeceğiniz konusunda size fikir verecektir. Bundan sonraki adımlarda da konsept olarak bu paylaşımlara olan yaklaşımınızı belirleyecek faktörleri ele alacağız.

    İlgili rehber: Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

    Hedef kitlenizi iyi anlayın

    Hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız sosyal medya paylaşım için oldukça önemli kriterlerden biri. Hedef kitlenize hitap eden ve onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmamanız alacağınız geri dönüşümlerin ve etkileşim oranlarının düşmesine neden olacaktır.

    Hedef kitlenizi bu sebeple iyi bir şekilde analiz etmeniz, onların ilgi alanlarını, demografik yapılarını, konumlarını ve mesleki durumlarını inceleyerek, sosyal medya paylaşımlarınızı buna göre planlamanız gerekir.

    Hedef kitlenizi tanımak aynı zamanda ne zaman hangi saatler aralığında paylaşımlar yapmanız gerektiği konusunda da size bir takım fikirler verecektir. Bunlara ek olarak, ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdikleri, hangi konular hakkında daha fazla konuştukları gibi konuları da daha iyi anlamınızı sağlar. Bu bilgiler sonucunda da sosyal medya paylaşım için belli stratejiler geliştirmeye başlayabilirsiniz.

    ilgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

    Bulunduğunuz sosyal ağların dinamiklerini araştırın

    Her sosyal ağın kendine has dinamikleri vardır. Örneğin Twitter’da yapılan paylaşımların içerikleri ile Instagram’daki içerikler farklılık gösterir. Bunun yanı sıra kullanıcılar da bu iki sosyal ağı farklı amaçlar için kullanır.

    Sosyal medya gönderilerinizin ilgi çekici olabilmesi için herbir sosyal ağı farklı farklı ele almalı ve onların dinamiklerine göre paylaşımlar yapmalısınız. Bu dinamiklere hakim olduğunuzda ve sosyal ağın amacını anladığınızda bu mecralarda daha dikkat ve ilgi çekici içerikler paylaşabilirsiniz.

    “Ssosyal

    İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

    Markanızı unutmayın

    Tüm bu araştırma ve incelemeleri yaparken markanızı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetler veya sattığınız ürünler de içeriklerinizi ve sosyal medyadaki tonunuzu etkileyecektir. Ürünlerinizin hitap ettiği hedef kitleyi seçmeniz bu noktada daha önemli. Sosyal medyadaki takipçi kitlenizle ürünlerinizin hitap ettiği kitlenin kesişmemesi, alacağınız geri dönüşümleri düşürecektir.

    Sosyal medya paylaşım stratejinize ürünlerinizi, markanızın kimliğini, ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi dahil etmeniz bu sebeple önemlidir. Markanızın kimliğini yansıtmadığınızda ya da sosyal ağlarda farklı bir hedef kitleye ulaştığınızda bu çalışmalardan istediğiniz sonuçları alamazsınız.

    İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

    Son olarak

    Sosyal medyada ilgi çekici içerikler hazırlamak için hedef kitlenizi analiz ederek, onların aktif olduğu saat ve gün aralıklarında onların ilgisini çekebilecek ve markanızla da ilgili olabilecek konular üzerinde durmanız gerekir.

    Bu içerikleri bir içerik takvimi üzerinde planlamak ve kategorilere ayırmak da içeriklerinizi daha iyi kontrol ederek, geriye dönük analizler yaparak, çalışmalarınızın verimliliğini ölçmenizi sağlar.

    İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Görsel reklam tasarımı yaparken bilmeniz gerekenler
Görsel reklam tasarımı yaparken, tüketicilerin ilgisini ve dikkatini çekecek tasarımlarınızın olması geri dönüşümlerinizi artırır. Reklam tasarımı yaparken dikkat edilmesi gereken bazı kurallar vardır. Bu kuralların, tasarım...
26 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Olumlu kullanıcı yorumlarına neden ve nasıl yanıt vermelisiniz?
E-ticaret siteniz üzerinde ya da sosyal mecralarda markanız, ürünleriniz ya da hizmetlerinizle ilgili olumlu yorum yapan kullanıcılara geri dönüş yapmanız, müşteri memnuniyetini artırma açısından oldukça önemlidir. Tüketicilerle...
6 Kasım 2017
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram Hikaye tasarımı ipuçları - (Örnekli Anlatım)
İlgi çekici ve farklı Instagram Hikaye tasarımı ile 2021 yılında bu platformdaki geri dönüşüm ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz. Instagram normal gönderiler kullanıcılara ulaşmanın tek yolu olmadığı için hikaye...
4 Ocak 2021
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO odaklı içerik stratejisini 4 adımda nasıl hazırlayabilirsiniz?
İçerik çalışmalarınız sitenizin SEO performansını önemli ölçüde artırmaktadır. Sitenize trafik çekmek ve organik olarak görünürlüğünüzü artırmak için de SEO odaklı içerik çalışmaları yapabilirsiniz. Bu...
2 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı...
12 Ekim 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan