İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici yaklaşımlarda bulunmak ve markanıza uygun bir dil seçiminizin olması bu rekabette öne çıkabilmek için önemlidir.

Sosyal medya paylaşımı yaparken özellikle bilmeniz gereken unsurlardan biri de herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri olduğu ve herbir sosyal ağın kullanıcı kitlesinin farklı olacağıdır. Bu sebeple de sosyal medya paylaşım için fikir oluştururken bunları göz önünde bulundurmanız gerekir.

Sosyal medyadaki tonunuz belirleyin

Öncelikle sosyal medya üzerindeki tonunuzu ve hedef kitlenize nasıl yaklaşacağınızı belirlemeniz gerekir. Bunun için de 4 farklı unsurun kesişim kümesini ele almalısınız. Bu 4 unsur ise şunlar:

  • Hedef kitleniz: Demogrik yapı, konum, mesleki durum ve ilgi alanları.
  • Kullanacağınız dil: Resmi, günlük konuşma dili ya da ikisinin arasında bir dil.
  • Tonunuz: Eğlenceli, ciddi ya da endişeli.
  • Amacınız: Eğlendirmek, bilgilendirmek, eğitmek ya da birden fazlası
  • Markanız için uygun sosyal medya yaklaşımı ise tüm bu saydıklarımızın kesişim kümesi olacaktır. Örneğin eğlenceli içerikler paylaşacaksanız, hedef kitleniz yaşça biraz daha küçük olabilir; kullanacağınız dil ve ton da bu durumda daha günlük ve eğlenceli olacaktır.

    Bu unsurların üzerinde durmanız ilk etapta sosyal medya paylaşım için nasıl bir strateji izleyeceğiniz konusunda size fikir verecektir. Bundan sonraki adımlarda da konsept olarak bu paylaşımlara olan yaklaşımınızı belirleyecek faktörleri ele alacağız.

    İlgili rehber: Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

    Hedef kitlenizi iyi anlayın

    Hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız sosyal medya paylaşım için oldukça önemli kriterlerden biri. Hedef kitlenize hitap eden ve onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmamanız alacağınız geri dönüşümlerin ve etkileşim oranlarının düşmesine neden olacaktır.

    Hedef kitlenizi bu sebeple iyi bir şekilde analiz etmeniz, onların ilgi alanlarını, demografik yapılarını, konumlarını ve mesleki durumlarını inceleyerek, sosyal medya paylaşımlarınızı buna göre planlamanız gerekir.

    Hedef kitlenizi tanımak aynı zamanda ne zaman hangi saatler aralığında paylaşımlar yapmanız gerektiği konusunda da size bir takım fikirler verecektir. Bunlara ek olarak, ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdikleri, hangi konular hakkında daha fazla konuştukları gibi konuları da daha iyi anlamınızı sağlar. Bu bilgiler sonucunda da sosyal medya paylaşım için belli stratejiler geliştirmeye başlayabilirsiniz.

    ilgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

    Bulunduğunuz sosyal ağların dinamiklerini araştırın

    Her sosyal ağın kendine has dinamikleri vardır. Örneğin Twitter’da yapılan paylaşımların içerikleri ile Instagram’daki içerikler farklılık gösterir. Bunun yanı sıra kullanıcılar da bu iki sosyal ağı farklı amaçlar için kullanır.

    Sosyal medya gönderilerinizin ilgi çekici olabilmesi için herbir sosyal ağı farklı farklı ele almalı ve onların dinamiklerine göre paylaşımlar yapmalısınız. Bu dinamiklere hakim olduğunuzda ve sosyal ağın amacını anladığınızda bu mecralarda daha dikkat ve ilgi çekici içerikler paylaşabilirsiniz.

    “Ssosyal

    İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

    Markanızı unutmayın

    Tüm bu araştırma ve incelemeleri yaparken markanızı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetler veya sattığınız ürünler de içeriklerinizi ve sosyal medyadaki tonunuzu etkileyecektir. Ürünlerinizin hitap ettiği hedef kitleyi seçmeniz bu noktada daha önemli. Sosyal medyadaki takipçi kitlenizle ürünlerinizin hitap ettiği kitlenin kesişmemesi, alacağınız geri dönüşümleri düşürecektir.

    Sosyal medya paylaşım stratejinize ürünlerinizi, markanızın kimliğini, ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi dahil etmeniz bu sebeple önemlidir. Markanızın kimliğini yansıtmadığınızda ya da sosyal ağlarda farklı bir hedef kitleye ulaştığınızda bu çalışmalardan istediğiniz sonuçları alamazsınız.

    İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

    Son olarak

    Sosyal medyada ilgi çekici içerikler hazırlamak için hedef kitlenizi analiz ederek, onların aktif olduğu saat ve gün aralıklarında onların ilgisini çekebilecek ve markanızla da ilgili olabilecek konular üzerinde durmanız gerekir.

    Bu içerikleri bir içerik takvimi üzerinde planlamak ve kategorilere ayırmak da içeriklerinizi daha iyi kontrol ederek, geriye dönük analizler yaparak, çalışmalarınızın verimliliğini ölçmenizi sağlar.

    İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri | 2019 yılında öne çıkacaklar
Sosyal medya trendleri her yıl değişmekte ve gelişmekte. Bu yazımızda 2019 yılında öne çıkacak sosyal medya trendlerini ele alacağız. 2018’in bitimine sayılı günler kala, 2019’un sosyal medya trendleri üzerinde konuşmaya...
12 Aralık 2018
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
Etkili bir PR çalışmasının olmazsa olmaz 4 önemli özelliği
PR nedir yani PR çalışması nedir, PR nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazıda. Bir e-ticaret sitesi kurduktan sonra yapılması gereken işlerden biri de etkili bir PR çalışması yapmak olacaktır. PR (Public Relations), yani halkla...
30 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram reklam verme sürecinde, doğru adımları takip etmeniz ve doğru kampanyaları hazırlamanız alacağınız geri dönüşümleri artırır. Bir içerik hazırlayıp, doğrudan reklam kampanyası oluşturmak bu süreçte doğru bir...
21 Ekim 2020
Sinan Oypan
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır?
SEO uyumlu makale nasıl yazılır, bir SEO uyumlu makale yayınlarken nelere dikkat etmeliyiz, SEO uyumlu makale örnekleri ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazımızda. SEO uyumlu makale nasıl yazılır? E-ticaret sitenize organik...
18 Haziran 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? E-ticarette Nasıl Kullanılır?
Artırılmış Gerçeklik (AR) Nedir? Günümüz teknoloji dünyasının en dikkat çeken konularından biri olarak öne çıkan artırılmış gerçeklik, gerçek hayatı sanal öğelerle güçlendirerek bambaşka bir deneyim sunmayı...
29 Temmuz 2021
Markethinkers
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
Online satış için yeni mağaza açarken yapmanız gerekenler
İnternetten satış yapmak için yeni mağaza açarken, bir takım konuların üzerinde durmanız ve bir takım stratejiler belirlemeniz bir hayli önemli. Sıfırdan yeni mağaza açmak, kolay bir süreç değildir ve uzun vadede sağlam...
28 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları pazarlamada neden önemli?
Ürün özellikleri ve faydaları, bir ürüne talep yaratma ve tüketicilerin ilgisini çekme konusundaki önemli kriterler arasında yer almaktadır. Bir ürünün özellikleri ve faydaları farklı konular olsa da; pazarlama çalışmalarında...
14 Temmuz 2020
Sinan Oypan