İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

29 Ocak 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler

Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici yaklaşımlarda bulunmak ve markanıza uygun bir dil seçiminizin olması bu rekabette öne çıkabilmek için önemlidir.

Sosyal medya paylaşımı yaparken özellikle bilmeniz gereken unsurlardan biri de herbir sosyal ağın kendine has dinamikleri olduğu ve herbir sosyal ağın kullanıcı kitlesinin farklı olacağıdır. Bu sebeple de sosyal medya paylaşım için fikir oluştururken bunları göz önünde bulundurmanız gerekir.

Sosyal medyadaki tonunuz belirleyin

Öncelikle sosyal medya üzerindeki tonunuzu ve hedef kitlenize nasıl yaklaşacağınızı belirlemeniz gerekir. Bunun için de 4 farklı unsurun kesişim kümesini ele almalısınız. Bu 4 unsur ise şunlar:

  • Hedef kitleniz: Demogrik yapı, konum, mesleki durum ve ilgi alanları.
  • Kullanacağınız dil: Resmi, günlük konuşma dili ya da ikisinin arasında bir dil.
  • Tonunuz: Eğlenceli, ciddi ya da endişeli.
  • Amacınız: Eğlendirmek, bilgilendirmek, eğitmek ya da birden fazlası
  • Markanız için uygun sosyal medya yaklaşımı ise tüm bu saydıklarımızın kesişim kümesi olacaktır. Örneğin eğlenceli içerikler paylaşacaksanız, hedef kitleniz yaşça biraz daha küçük olabilir; kullanacağınız dil ve ton da bu durumda daha günlük ve eğlenceli olacaktır.

    Bu unsurların üzerinde durmanız ilk etapta sosyal medya paylaşım için nasıl bir strateji izleyeceğiniz konusunda size fikir verecektir. Bundan sonraki adımlarda da konsept olarak bu paylaşımlara olan yaklaşımınızı belirleyecek faktörleri ele alacağız.

    İlgili rehber: Sosyal medya terimleri ile ilgili bilmeniz gerekenler

    Hedef kitlenizi iyi anlayın

    Hedef kitlenizi iyi bir şekilde anlamanız sosyal medya paylaşım için oldukça önemli kriterlerden biri. Hedef kitlenize hitap eden ve onların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmamanız alacağınız geri dönüşümlerin ve etkileşim oranlarının düşmesine neden olacaktır.

    Hedef kitlenizi bu sebeple iyi bir şekilde analiz etmeniz, onların ilgi alanlarını, demografik yapılarını, konumlarını ve mesleki durumlarını inceleyerek, sosyal medya paylaşımlarınızı buna göre planlamanız gerekir.

    Hedef kitlenizi tanımak aynı zamanda ne zaman hangi saatler aralığında paylaşımlar yapmanız gerektiği konusunda da size bir takım fikirler verecektir. Bunlara ek olarak, ne tür içeriklere daha fazla ilgi gösterdikleri, hangi konular hakkında daha fazla konuştukları gibi konuları da daha iyi anlamınızı sağlar. Bu bilgiler sonucunda da sosyal medya paylaşım için belli stratejiler geliştirmeye başlayabilirsiniz.

    ilgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

    Bulunduğunuz sosyal ağların dinamiklerini araştırın

    Her sosyal ağın kendine has dinamikleri vardır. Örneğin Twitter’da yapılan paylaşımların içerikleri ile Instagram’daki içerikler farklılık gösterir. Bunun yanı sıra kullanıcılar da bu iki sosyal ağı farklı amaçlar için kullanır.

    Sosyal medya gönderilerinizin ilgi çekici olabilmesi için herbir sosyal ağı farklı farklı ele almalı ve onların dinamiklerine göre paylaşımlar yapmalısınız. Bu dinamiklere hakim olduğunuzda ve sosyal ağın amacını anladığınızda bu mecralarda daha dikkat ve ilgi çekici içerikler paylaşabilirsiniz.

    “Ssosyal

    İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

    Markanızı unutmayın

    Tüm bu araştırma ve incelemeleri yaparken markanızı da göz önünde bulundurmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetler veya sattığınız ürünler de içeriklerinizi ve sosyal medyadaki tonunuzu etkileyecektir. Ürünlerinizin hitap ettiği hedef kitleyi seçmeniz bu noktada daha önemli. Sosyal medyadaki takipçi kitlenizle ürünlerinizin hitap ettiği kitlenin kesişmemesi, alacağınız geri dönüşümleri düşürecektir.

    Sosyal medya paylaşım stratejinize ürünlerinizi, markanızın kimliğini, ulaşmak istediğiniz hedef kitleyi dahil etmeniz bu sebeple önemlidir. Markanızın kimliğini yansıtmadığınızda ya da sosyal ağlarda farklı bir hedef kitleye ulaştığınızda bu çalışmalardan istediğiniz sonuçları alamazsınız.

    İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımı için alternatif içerik fikirleri

    Son olarak

    Sosyal medyada ilgi çekici içerikler hazırlamak için hedef kitlenizi analiz ederek, onların aktif olduğu saat ve gün aralıklarında onların ilgisini çekebilecek ve markanızla da ilgili olabilecek konular üzerinde durmanız gerekir.

    Bu içerikleri bir içerik takvimi üzerinde planlamak ve kategorilere ayırmak da içeriklerinizi daha iyi kontrol ederek, geriye dönük analizler yaparak, çalışmalarınızın verimliliğini ölçmenizi sağlar.

    İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak
Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi...
25 Ağustos 2017
IdeaSoft
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme
İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar...
1 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması, alınan...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın almaya...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Sanal Pos Nedir? Nasıl Alınır? Avantajları Nelerdir?
Tüketicilerin temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları edindikleri bu dönemde, e-ticaret sitenizi sanal POS’suz bırakmanız söz konusu bile olamaz. Çünkü online alışverişlerde müşterilerin güvenli ödeme yapabilmesi buna...
24 Ocak 2022
Markethinkers
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 3. Bölüm
Dijital içeriklerin ölçümlenmesi, e-ticaret sitesinde ve sosyal mecralarda yapılan pazarlama çalışmalarından nasıl sonuçlar alındığının görülmesini sağlar. İnternet ortamında paylaşılan içerikler olması nedeniyle de bu...
16 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
PayTR Nedir? Nasıl Başvuru Yapılır?
Sanal POS, e-ticaretle uğraşan firmaların sattıkların ürün ya da hizmetler karşılığında ödeme almak için kullanabileceği yöntemlerden biridir. Bu tür alışverişlerde kredi kartlarının yanında farklı ödeme yöntemleri de...
1 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın