Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir. İletişim sayfanızın detaylı bir şekilde hazırlanması ve gerekli bilgileri içermesi, tüketicilerin sitenize güvenmesini de yardımcı olur.

İletişim sayfasının tasarımının yanı sıra içerdiği bilgiler de önemlidir. Bu rehberimizde de dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken hangi kriterleri göz önünde bulundurmanız gerektiğini ele alacağız.

İletişim sayfanız kolay bulunabilmeli

Herşeyden önce iletişim sayfanızın tüm site genelinde kolay bir şekilde ulaşılabilmesi gerekir. Bu sebeple de site navigasyonunda iletişim sayfanıza yönlendirme yapan linkler eklemeniz oldukça önemlidir. Menü navigasyon seçeneklerinin yanı sıra sitenin Footer bölümüne de iletişim sayfanıza yönlendirme yapan bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Footer bölümü tüm sayfalarda göründüğü için, ziyaretçileriniz bu sayfaya tüm sayfalar üzerinden ulaşabilirler.

Müşterilerinizin doğru kişilere ulaştığından emin olun

Bu sayfa üzerindeki iletişim bilgilerini paylaşırken, kullanıcıların doğru kişi veya kişilere ulaşabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Eğer bir çağrı merkeziniz bulunuyorsa, burada çağrı merkezinizin telefon numarasını paylaşmanız gerekir. E-posta ile destek sunuyorsanız, doğrudan müşteri hizmetlerinizle iletişime geçilmesini sağlayacak bir e-posta adresi paylaşmalısınız.

Buradaki önemli nokta, müşterilerinizi doğru bir şekilde yönlendirmek ve onları oyalamadan veya başka bir kanala yönlendirmeden hızlı bir şekilde müşteri destek birimine aktaracak bilgileri paylaşmalısınız.

Müşteri desteği haricinde de iletişim kurulmasını istiyorsanız, ilgili kanalların farklı iletişim adreslerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz.

Ziyaretçilerinizle aynı dili konuşun

Markanızın dilinin kullanıcılarla aynı olması ve onlara hitap etmesi de bu sayfa üzerinde oldukça önemlidir. Burada markanızın kimliğine göre kurumsal bir dil kullanabileceğiniz gibi daha samimi bir dil de kullanabilirsiniz. hedef kitlenize göre burada kullanacağınız dil değişiklik göstereceği için; dilinizi de seçerken bu hedef kitleyi göz önünde bulundurmalısınız.

SSS bölümlerine yönlendirmeler yapın

İletişim sayfasının amaçlarından biri de kullanıcıların sorunlarını çözebilecek öneriler sunuyor olmaktır. Bu nedenle de herhangi bir sorun karşısında sizinle iletişime geçmek isteyen kullanıcıları ilk adımda SSS bölümünüze yönlendirebilirsiniz.

İletişim sayfası üzerinde tüketicilerin en sık şekilde sorduğu soruları ve yanıtları gösterebilir ve bu soruları kategorize ederek, farklı konu başlıkları belirleyebilirsiniz.

Bu yönlendirmeleri yapmak, ilk etapta basit ve genel bir sorun yaşayan kullanıcıların sorunlarının çözülmesine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda bu müşterilere bu şekilde çözüm sağlamak, müşteri destek bölümünüzün de üzerinden yük alacaktır. Bu da hem zamandan hem de paradan tasarruf etmenize yardımcı olabilir.

Farklı iletişim kanalları paylaşın

Müşterilerinizi doğru kişilere yönlendirmenin yanı sıra onlara farklı iletişim kanalları da sunmayı göz önünde bulundurmalısınız. Her kullanıcının farklı alışkanlıkları olduğu için, farklı kanallar üzerinden iletişim desteği sunmanız da geri dönüşümleriniz için faydalı olacaktır.

Telefon ve e-posta bilgilerinin yanı sıra, müşteri desteği sunduğunuz sosyal mecraları da bu sayfalara ekleyebilir ya da canlı destek sisteminizi iletişim sayfa üzerinde tetikleyecek şekilde çalıştırarak, kullanıcıların doğrudan bu bölüm üzerinden sizinle iletişim kurmalarını sağlayabilirsiniz.

Çalışma saatlerinizi belirtin

Bir diğer önemli detay da çalışma saatlerinizi belirtmek olacaktır. Tüketicilerin size hangi zaman dilimlerinde ulaşabileceklerini belirtmeniz, anlaşmazlıkların ortadan kalkmasını sağlar.

Kullanıcılar iletişim sayfanıza geldiğinde hangi saat dilimlerinde size ulaşabileceklerini bilirler. Aynı zamanda bu saat dilimleri haricinde yapılan destek taleplerine yanıt verilmemesi konusunda da tüketicilere bir yanıt verebilir ve çalışma saatleri içerisinde kendilerine geri dönüş yapılacağını dile getirebilirsiniz.

Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz ve müşteri destek sisteminizin nasıl çalıştığını bu sayfa üzerinde anlatmanız kafa karışıklıklarının ortadan kalkmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E-ticaret e posta pazarlama istatistikleri | İNFOGRAFİK
E posta pazarlama istatistikleri; E-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir çünkü e posta pazarlama e ticarette olmazsa olmazlardandır. Tüketicilere doğrudan ulaşma şansının yanı sıra geri dönüşüm oranları konusunda diğer...
23 Mart 2018
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten Takı Satışı Yapmak
İnternetten takı satışı yapmak istiyorum, internetten takı satmak istiyorum diyorsanız; internetten takı satışı yapmak, online takı satışı, internetten takı satmak için gerekenler, internetten takı satışı nasıl yapılır,...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
Fiyat bilgilendirme sayfalarında kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerindeki fiyat bilgilendirme sayfalarında bir takım çalışmalar yapmanız ve bu sayfaları hem tasarım hem de içerik olarak geliştirmeniz, bu sayfalar üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza...
8 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret siteniz için kullanabileceğiniz video konuları
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, yeni içerikler üreterek etkileşim yaratmak için farklı video konuları üzerine içerik üretimi yapmanız gerekir. Değişik video fikirleri üzerinde durmanız, alacağınız etkileşimleri...
20 Kasım 2019
Sinan Oypan
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram'da satış arttırma taktikleri ile geri dönüşümlerinizi artırın
Instagram’da satış arttırma taktikleri ile, Instagram üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm sağlayabilir ve karlılığınızı artırabilirsiniz. Instagramda satış arttırma çalışmaları yaparken, bir...
14 Haziran 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 Mağaza Açma Rehberi 2021
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan