Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir. İletişim sayfanızın detaylı bir şekilde hazırlanması ve gerekli bilgileri içermesi, tüketicilerin sitenize güvenmesini de yardımcı olur.

İletişim sayfasının tasarımının yanı sıra içerdiği bilgiler de önemlidir. Bu rehberimizde de dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken hangi kriterleri göz önünde bulundurmanız gerektiğini ele alacağız.

İletişim sayfanız kolay bulunabilmeli

Herşeyden önce iletişim sayfanızın tüm site genelinde kolay bir şekilde ulaşılabilmesi gerekir. Bu sebeple de site navigasyonunda iletişim sayfanıza yönlendirme yapan linkler eklemeniz oldukça önemlidir. Menü navigasyon seçeneklerinin yanı sıra sitenin Footer bölümüne de iletişim sayfanıza yönlendirme yapan bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Footer bölümü tüm sayfalarda göründüğü için, ziyaretçileriniz bu sayfaya tüm sayfalar üzerinden ulaşabilirler.

Müşterilerinizin doğru kişilere ulaştığından emin olun

Bu sayfa üzerindeki iletişim bilgilerini paylaşırken, kullanıcıların doğru kişi veya kişilere ulaşabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Eğer bir çağrı merkeziniz bulunuyorsa, burada çağrı merkezinizin telefon numarasını paylaşmanız gerekir. E-posta ile destek sunuyorsanız, doğrudan müşteri hizmetlerinizle iletişime geçilmesini sağlayacak bir e-posta adresi paylaşmalısınız.

Buradaki önemli nokta, müşterilerinizi doğru bir şekilde yönlendirmek ve onları oyalamadan veya başka bir kanala yönlendirmeden hızlı bir şekilde müşteri destek birimine aktaracak bilgileri paylaşmalısınız.

Müşteri desteği haricinde de iletişim kurulmasını istiyorsanız, ilgili kanalların farklı iletişim adreslerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz.

Ziyaretçilerinizle aynı dili konuşun

Markanızın dilinin kullanıcılarla aynı olması ve onlara hitap etmesi de bu sayfa üzerinde oldukça önemlidir. Burada markanızın kimliğine göre kurumsal bir dil kullanabileceğiniz gibi daha samimi bir dil de kullanabilirsiniz. hedef kitlenize göre burada kullanacağınız dil değişiklik göstereceği için; dilinizi de seçerken bu hedef kitleyi göz önünde bulundurmalısınız.

SSS bölümlerine yönlendirmeler yapın

İletişim sayfasının amaçlarından biri de kullanıcıların sorunlarını çözebilecek öneriler sunuyor olmaktır. Bu nedenle de herhangi bir sorun karşısında sizinle iletişime geçmek isteyen kullanıcıları ilk adımda SSS bölümünüze yönlendirebilirsiniz.

İletişim sayfası üzerinde tüketicilerin en sık şekilde sorduğu soruları ve yanıtları gösterebilir ve bu soruları kategorize ederek, farklı konu başlıkları belirleyebilirsiniz.

Bu yönlendirmeleri yapmak, ilk etapta basit ve genel bir sorun yaşayan kullanıcıların sorunlarının çözülmesine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda bu müşterilere bu şekilde çözüm sağlamak, müşteri destek bölümünüzün de üzerinden yük alacaktır. Bu da hem zamandan hem de paradan tasarruf etmenize yardımcı olabilir.

Farklı iletişim kanalları paylaşın

Müşterilerinizi doğru kişilere yönlendirmenin yanı sıra onlara farklı iletişim kanalları da sunmayı göz önünde bulundurmalısınız. Her kullanıcının farklı alışkanlıkları olduğu için, farklı kanallar üzerinden iletişim desteği sunmanız da geri dönüşümleriniz için faydalı olacaktır.

Telefon ve e-posta bilgilerinin yanı sıra, müşteri desteği sunduğunuz sosyal mecraları da bu sayfalara ekleyebilir ya da canlı destek sisteminizi iletişim sayfa üzerinde tetikleyecek şekilde çalıştırarak, kullanıcıların doğrudan bu bölüm üzerinden sizinle iletişim kurmalarını sağlayabilirsiniz.

Çalışma saatlerinizi belirtin

Bir diğer önemli detay da çalışma saatlerinizi belirtmek olacaktır. Tüketicilerin size hangi zaman dilimlerinde ulaşabileceklerini belirtmeniz, anlaşmazlıkların ortadan kalkmasını sağlar.

Kullanıcılar iletişim sayfanıza geldiğinde hangi saat dilimlerinde size ulaşabileceklerini bilirler. Aynı zamanda bu saat dilimleri haricinde yapılan destek taleplerine yanıt verilmemesi konusunda da tüketicilere bir yanıt verebilir ve çalışma saatleri içerisinde kendilerine geri dönüş yapılacağını dile getirebilirsiniz.

Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz ve müşteri destek sisteminizin nasıl çalıştığını bu sayfa üzerinde anlatmanız kafa karışıklıklarının ortadan kalkmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satmak isteyenlerin kullanabileceği 4 dijital pazarlama kanalı
İnternetten kıyafet satmak isteyenler, farklı satış ve pazarlama kanallarından yararlanmalılar. İnternetten kıyafet satışlarındaki rekabetten dolayı farklı yöntemlerden yararlanmak oldukça önemli. Farklı dijital pazarlama...
12 Şubat 2019
Sinan Oypan