Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir. İletişim sayfanızın detaylı bir şekilde hazırlanması ve gerekli bilgileri içermesi, tüketicilerin sitenize güvenmesini de yardımcı olur. İletişim sayfasının tasarımının yanı sıra içerdiği bilgiler de önemlidir. Bu rehberimizde de dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken hangi kriterleri göz önünde bulundurmanız gerektiğini ele alacağız.

İletişim sayfanız kolay bulunabilmeli

Herşeyden önce iletişim sayfanızın tüm site genelinde kolay bir şekilde ulaşılabilmesi gerekir. Bu sebeple de site navigasyonunda iletişim sayfanıza yönlendirme yapan linkler eklemeniz oldukça önemlidir. Menü navigasyon seçeneklerinin yanı sıra sitenin Footer bölümüne de iletişim sayfanıza yönlendirme yapan bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Footer bölümü tüm sayfalarda göründüğü için, ziyaretçileriniz bu sayfaya tüm sayfalar üzerinden ulaşabilirler.

Müşterilerinizin doğru kişilere ulaştığından emin olun

Bu sayfa üzerindeki iletişim bilgilerini paylaşırken, kullanıcıların doğru kişi veya kişilere ulaşabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Eğer bir çağrı merkeziniz bulunuyorsa, burada çağrı merkezinizin telefon numarasını paylaşmanız gerekir. E-posta ile destek sunuyorsanız, doğrudan müşteri hizmetlerinizle iletişime geçilmesini sağlayacak bir e-posta adresi paylaşmalısınız. Buradaki önemli nokta, müşterilerinizi doğru bir şekilde yönlendirmek ve onları oyalamadan veya başka bir kanala yönlendirmeden hızlı bir şekilde müşteri destek birimine aktaracak bilgileri paylaşmalısınız. Müşteri desteği haricinde de iletişim kurulmasını istiyorsanız, ilgili kanalların farklı iletişim adreslerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz.

Ziyaretçilerinizle aynı dili konuşun

Markanızın dilinin kullanıcılarla aynı olması ve onlara hitap etmesi de bu sayfa üzerinde oldukça önemlidir. Burada markanızın kimliğine göre kurumsal bir dil kullanabileceğiniz gibi daha samimi bir dil de kullanabilirsiniz. hedef kitlenize göre burada kullanacağınız dil değişiklik göstereceği için; dilinizi de seçerken bu hedef kitleyi göz önünde bulundurmalısınız.

SSS bölümlerine yönlendirmeler yapın

İletişim sayfasının amaçlarından biri de kullanıcıların sorunlarını çözebilecek öneriler sunuyor olmaktır. Bu nedenle de herhangi bir sorun karşısında sizinle iletişime geçmek isteyen kullanıcıları ilk adımda SSS bölümünüze yönlendirebilirsiniz. İletişim sayfası üzerinde tüketicilerin en sık şekilde sorduğu soruları ve yanıtları gösterebilir ve bu soruları kategorize ederek, farklı konu başlıkları belirleyebilirsiniz. Bu yönlendirmeleri yapmak, ilk etapta basit ve genel bir sorun yaşayan kullanıcıların sorunlarının çözülmesine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda bu müşterilere bu şekilde çözüm sağlamak, müşteri destek bölümünüzün de üzerinden yük alacaktır. Bu da hem zamandan hem de paradan tasarruf etmenize yardımcı olabilir.

Farklı iletişim kanalları paylaşın

Müşterilerinizi doğru kişilere yönlendirmenin yanı sıra onlara farklı iletişim kanalları da sunmayı göz önünde bulundurmalısınız. Her kullanıcının farklı alışkanlıkları olduğu için, farklı kanallar üzerinden iletişim desteği sunmanız da geri dönüşümleriniz için faydalı olacaktır. Telefon ve e-posta bilgilerinin yanı sıra, müşteri desteği sunduğunuz sosyal mecraları da bu sayfalara ekleyebilir ya da canlı destek sisteminizi iletişim sayfa üzerinde tetikleyecek şekilde çalıştırarak, kullanıcıların doğrudan bu bölüm üzerinden sizinle iletişim kurmalarını sağlayabilirsiniz.

Çalışma saatlerinizi belirtin

Bir diğer önemli detay da çalışma saatlerinizi belirtmek olacaktır. Tüketicilerin size hangi zaman dilimlerinde ulaşabileceklerini belirtmeniz, anlaşmazlıkların ortadan kalkmasını sağlar. Kullanıcılar iletişim sayfanıza geldiğinde hangi saat dilimlerinde size ulaşabileceklerini bilirler. Aynı zamanda bu saat dilimleri haricinde yapılan destek taleplerine yanıt verilmemesi konusunda da tüketicilere bir yanıt verebilir ve çalışma saatleri içerisinde kendilerine geri dönüş yapılacağını dile getirebilirsiniz. Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz ve müşteri destek sisteminizin nasıl çalıştığını bu sayfa üzerinde anlatmanız kafa karışıklıklarının ortadan kalkmasına yardımcı olur.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Elektronik satış sitesinin olmazsa olmazları - 2020
Her elektronik satış sitesinin bazı olmazsa olmazları vardır ve bu unsurlar uzun vadede başarı için de gereklidir. Günümüzde e-ticaret sektöründeki rekabetin ciddi şekilde artması, rekabet stratejisi geliştirmenin yanı sıra...
15 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
E-ticaret Siteleri için 7 Gelişmiş Google Analytics Raporu
İnternet sitelerinin trafik verilerinin takibini sağlayan uygulamalardan biri olan Google Analytics, en yaygın kullanılan web analytics ürünüdür. Google tarafından ücretsiz olarak kullanıma açılmasının yanında kullanım kolaylığı...
11 Haziran 2020
IdeaSoft
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları | 3 ölümcül hata
Facebook reklam hataları günümüzde sosyal medya reklamı veren firmalar için hayati bir öneme sahiptir. Bu yazımızda sizinle facebook reklam hataları arasından yapmamanız gereken 3 ölümcül hatayı ele alacağız. Facebook reklam...
30 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazıları ve stratejilerinde kaçınmanız gereken hatalar
Blog yazısı hazırlarken ve blog stratejilerinizi belirlerken kaçınmanız gereken bir takım hatalar bulunur. Bu hataları düzenli olarak yapmanız, içerik stratejinizin başarısız olmasına ve blog yazılarınızın da beklediğiniz...
26 Nisan 2019
Sinan Oypan
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
Belirli Gün ve Haftalar Takvimi - 2021
E-ticaret dünyasında her günün farklı bir hareketliliği ve bu hareketliliği sağlayan farklı müşteri kitleleri vardır. Bu hareketliliği fırsata çevirmenin yolu ise özel günleri bilmekten geçer. E-ticarete etkisi olan özel günler...
9 Şubat 2021
Markethinkers
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın