fbpx

Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir. İletişim sayfanızın detaylı bir şekilde hazırlanması ve gerekli bilgileri içermesi, tüketicilerin sitenize güvenmesini de yardımcı olur.

İletişim sayfasının tasarımının yanı sıra içerdiği bilgiler de önemlidir. Bu rehberimizde de dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken hangi kriterleri göz önünde bulundurmanız gerektiğini ele alacağız.

İletişim sayfanız kolay bulunabilmeli

Herşeyden önce iletişim sayfanızın tüm site genelinde kolay bir şekilde ulaşılabilmesi gerekir. Bu sebeple de site navigasyonunda iletişim sayfanıza yönlendirme yapan linkler eklemeniz oldukça önemlidir. Menü navigasyon seçeneklerinin yanı sıra sitenin Footer bölümüne de iletişim sayfanıza yönlendirme yapan bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Footer bölümü tüm sayfalarda göründüğü için, ziyaretçileriniz bu sayfaya tüm sayfalar üzerinden ulaşabilirler.

Müşterilerinizin doğru kişilere ulaştığından emin olun

Bu sayfa üzerindeki iletişim bilgilerini paylaşırken, kullanıcıların doğru kişi veya kişilere ulaşabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Eğer bir çağrı merkeziniz bulunuyorsa, burada çağrı merkezinizin telefon numarasını paylaşmanız gerekir. E-posta ile destek sunuyorsanız, doğrudan müşteri hizmetlerinizle iletişime geçilmesini sağlayacak bir e-posta adresi paylaşmalısınız.

Buradaki önemli nokta, müşterilerinizi doğru bir şekilde yönlendirmek ve onları oyalamadan veya başka bir kanala yönlendirmeden hızlı bir şekilde müşteri destek birimine aktaracak bilgileri paylaşmalısınız.

Müşteri desteği haricinde de iletişim kurulmasını istiyorsanız, ilgili kanalların farklı iletişim adreslerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz.

Ziyaretçilerinizle aynı dili konuşun

Markanızın dilinin kullanıcılarla aynı olması ve onlara hitap etmesi de bu sayfa üzerinde oldukça önemlidir. Burada markanızın kimliğine göre kurumsal bir dil kullanabileceğiniz gibi daha samimi bir dil de kullanabilirsiniz. hedef kitlenize göre burada kullanacağınız dil değişiklik göstereceği için; dilinizi de seçerken bu hedef kitleyi göz önünde bulundurmalısınız.

SSS bölümlerine yönlendirmeler yapın

İletişim sayfasının amaçlarından biri de kullanıcıların sorunlarını çözebilecek öneriler sunuyor olmaktır. Bu nedenle de herhangi bir sorun karşısında sizinle iletişime geçmek isteyen kullanıcıları ilk adımda SSS bölümünüze yönlendirebilirsiniz.

İletişim sayfası üzerinde tüketicilerin en sık şekilde sorduğu soruları ve yanıtları gösterebilir ve bu soruları kategorize ederek, farklı konu başlıkları belirleyebilirsiniz.

Bu yönlendirmeleri yapmak, ilk etapta basit ve genel bir sorun yaşayan kullanıcıların sorunlarının çözülmesine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda bu müşterilere bu şekilde çözüm sağlamak, müşteri destek bölümünüzün de üzerinden yük alacaktır. Bu da hem zamandan hem de paradan tasarruf etmenize yardımcı olabilir.

Farklı iletişim kanalları paylaşın

Müşterilerinizi doğru kişilere yönlendirmenin yanı sıra onlara farklı iletişim kanalları da sunmayı göz önünde bulundurmalısınız. Her kullanıcının farklı alışkanlıkları olduğu için, farklı kanallar üzerinden iletişim desteği sunmanız da geri dönüşümleriniz için faydalı olacaktır.

Telefon ve e-posta bilgilerinin yanı sıra, müşteri desteği sunduğunuz sosyal mecraları da bu sayfalara ekleyebilir ya da canlı destek sisteminizi iletişim sayfa üzerinde tetikleyecek şekilde çalıştırarak, kullanıcıların doğrudan bu bölüm üzerinden sizinle iletişim kurmalarını sağlayabilirsiniz.

Çalışma saatlerinizi belirtin

Bir diğer önemli detay da çalışma saatlerinizi belirtmek olacaktır. Tüketicilerin size hangi zaman dilimlerinde ulaşabileceklerini belirtmeniz, anlaşmazlıkların ortadan kalkmasını sağlar.

Kullanıcılar iletişim sayfanıza geldiğinde hangi saat dilimlerinde size ulaşabileceklerini bilirler. Aynı zamanda bu saat dilimleri haricinde yapılan destek taleplerine yanıt verilmemesi konusunda da tüketicilere bir yanıt verebilir ve çalışma saatleri içerisinde kendilerine geri dönüş yapılacağını dile getirebilirsiniz.

Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz ve müşteri destek sisteminizin nasıl çalıştığını bu sayfa üzerinde anlatmanız kafa karışıklıklarının ortadan kalkmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler 2020
Dropshipping yapanların internette satabileceği popüler ürünler nelerdir sorusunun cevabına geçmeden önce dropshipping'in ne olduğunu açıklamakta fayda var. Dropshipping, Türkçesiyle stoksuz satış e-ticaret şirketlerinin...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Site içi arama e-ticaret siteleri için neden önemli?
Site içi arama özelliği e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir role sahiptir. Bu özelliğin kullanılmaması ya da yeterli bir şekilde optimize edilmemesi, kullanıcıların site ile doğru bir şekilde etkileşime girememesine ve...
10 Ocak 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada başlık kullanımlarında dikkat edilmesi gerekenler
E-posta pazarlamada başlık kullanımları bir mailing çalışmasının başarısını etkileyen en önemli faktörlerindendir. Bu yazımızda e-posta pazarlamada başlık kullanımları ile ilgili dikkat edilmesi gerekenleri ele...
31 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Daha iyi bir strateji için içerik pazarlamada ölçümlemeniz gereken metrikler
İçerik pazarlama çalışmalarından daha iyi sonuçlar almak ve daha iyi stratejiler geliştirerek sonraki dönemlerde daha verimli işler yapmak için bazı metriklerin üzerinde durmak, bunları analiz etmek ve sonuçlarını görmek gerekir....
22 Eylül 2017
Sinan Oypan