Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

10 Ağustos 2018
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir. İletişim sayfanızın detaylı bir şekilde hazırlanması ve gerekli bilgileri içermesi, tüketicilerin sitenize güvenmesini de yardımcı olur.

İletişim sayfasının tasarımının yanı sıra içerdiği bilgiler de önemlidir. Bu rehberimizde de dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken hangi kriterleri göz önünde bulundurmanız gerektiğini ele alacağız.

İletişim sayfanız kolay bulunabilmeli

Herşeyden önce iletişim sayfanızın tüm site genelinde kolay bir şekilde ulaşılabilmesi gerekir. Bu sebeple de site navigasyonunda iletişim sayfanıza yönlendirme yapan linkler eklemeniz oldukça önemlidir. Menü navigasyon seçeneklerinin yanı sıra sitenin Footer bölümüne de iletişim sayfanıza yönlendirme yapan bir bağlantı ekleyebilirsiniz. Footer bölümü tüm sayfalarda göründüğü için, ziyaretçileriniz bu sayfaya tüm sayfalar üzerinden ulaşabilirler.

Müşterilerinizin doğru kişilere ulaştığından emin olun

Bu sayfa üzerindeki iletişim bilgilerini paylaşırken, kullanıcıların doğru kişi veya kişilere ulaşabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Eğer bir çağrı merkeziniz bulunuyorsa, burada çağrı merkezinizin telefon numarasını paylaşmanız gerekir. E-posta ile destek sunuyorsanız, doğrudan müşteri hizmetlerinizle iletişime geçilmesini sağlayacak bir e-posta adresi paylaşmalısınız.

Buradaki önemli nokta, müşterilerinizi doğru bir şekilde yönlendirmek ve onları oyalamadan veya başka bir kanala yönlendirmeden hızlı bir şekilde müşteri destek birimine aktaracak bilgileri paylaşmalısınız.

Müşteri desteği haricinde de iletişim kurulmasını istiyorsanız, ilgili kanalların farklı iletişim adreslerini de bu sayfa üzerinde paylaşabilirsiniz.

Ziyaretçilerinizle aynı dili konuşun

Markanızın dilinin kullanıcılarla aynı olması ve onlara hitap etmesi de bu sayfa üzerinde oldukça önemlidir. Burada markanızın kimliğine göre kurumsal bir dil kullanabileceğiniz gibi daha samimi bir dil de kullanabilirsiniz. hedef kitlenize göre burada kullanacağınız dil değişiklik göstereceği için; dilinizi de seçerken bu hedef kitleyi göz önünde bulundurmalısınız.

SSS bölümlerine yönlendirmeler yapın

İletişim sayfasının amaçlarından biri de kullanıcıların sorunlarını çözebilecek öneriler sunuyor olmaktır. Bu nedenle de herhangi bir sorun karşısında sizinle iletişime geçmek isteyen kullanıcıları ilk adımda SSS bölümünüze yönlendirebilirsiniz.

İletişim sayfası üzerinde tüketicilerin en sık şekilde sorduğu soruları ve yanıtları gösterebilir ve bu soruları kategorize ederek, farklı konu başlıkları belirleyebilirsiniz.

Bu yönlendirmeleri yapmak, ilk etapta basit ve genel bir sorun yaşayan kullanıcıların sorunlarının çözülmesine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda bu müşterilere bu şekilde çözüm sağlamak, müşteri destek bölümünüzün de üzerinden yük alacaktır. Bu da hem zamandan hem de paradan tasarruf etmenize yardımcı olabilir.

Farklı iletişim kanalları paylaşın

Müşterilerinizi doğru kişilere yönlendirmenin yanı sıra onlara farklı iletişim kanalları da sunmayı göz önünde bulundurmalısınız. Her kullanıcının farklı alışkanlıkları olduğu için, farklı kanallar üzerinden iletişim desteği sunmanız da geri dönüşümleriniz için faydalı olacaktır.

Telefon ve e-posta bilgilerinin yanı sıra, müşteri desteği sunduğunuz sosyal mecraları da bu sayfalara ekleyebilir ya da canlı destek sisteminizi iletişim sayfa üzerinde tetikleyecek şekilde çalıştırarak, kullanıcıların doğrudan bu bölüm üzerinden sizinle iletişim kurmalarını sağlayabilirsiniz.

Çalışma saatlerinizi belirtin

Bir diğer önemli detay da çalışma saatlerinizi belirtmek olacaktır. Tüketicilerin size hangi zaman dilimlerinde ulaşabileceklerini belirtmeniz, anlaşmazlıkların ortadan kalkmasını sağlar.

Kullanıcılar iletişim sayfanıza geldiğinde hangi saat dilimlerinde size ulaşabileceklerini bilirler. Aynı zamanda bu saat dilimleri haricinde yapılan destek taleplerine yanıt verilmemesi konusunda da tüketicilere bir yanıt verebilir ve çalışma saatleri içerisinde kendilerine geri dönüş yapılacağını dile getirebilirsiniz.

Tüketicileri mümkün olduğunca bilgilendirmeniz ve müşteri destek sisteminizin nasıl çalıştığını bu sayfa üzerinde anlatmanız kafa karışıklıklarının ortadan kalkmasına yardımcı olur.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette ürün kategori yönetiminde bilmeniz gerekenler
Ürün yönetimi söz konusu olduğunda ürün kategorileri ve ürünlerin nasıl kategorilendirildiği önemli bir konudur. Ürünlerinizi doğru bir şekilde kategorilendirmeniz, ziyaretçilerinizin bu ürünlere daha kolay bir şekilde...
2 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Ürün satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenizdeki ürünler için satış fiyatı belirlerken kullanabileceğiniz bir takım yöntemler ve stratejiler bulunuyor. Bu stratejiler doğrultusunda ürününüz için doğru fiyatlandırmayı yaparken, hedef kitlenizin de...
3 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?
Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi...
1 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin organik trafiğini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin organik trafiğe ihtiyacı vardır. Organik trafiğiniz olmadan sadece reklamlara bağımlı kalmanız elinizdeki sermayeyi bu reklamlara ayırmanıza neden olabileceği gibi karlılığınızın da azalmasına neden olabilir....
27 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?
İnternet üzerinden kitap satışı yapmak yani internetten kitap satmak istiyorum diyorsanız bu yazıyı okumadan geçmeyin. İnternetten kitap satışı için gerekenler, e ticaret kitap e satışı, online kitapçı olmanın getirdikleri, kitap...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ilk e-posta neden önemlidir?
E-ticarette ilk e-posta hayati bir öneme sahiptir. Çükü e-ticarette en çok geri dönüşüm sağlayan pazarlama araçlarından biri e-posta pazarlamadır. Listenize abone olan kişilere gönderdiğiniz ilk e-posta çalışmasının yeri de bu...
15 Eylül 2016
Sinan Oypan