İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

21 Haziran 2019
Sinan Oypan

İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay bir şekilde iletişime geçebilmeli ve sizin de e-ticaret sitesi olarak siz de onlara iletişim kanallarınızı sunmalısınız.

Tabii ki iletişim sayfası tasarımı ve içeriğinde sadece birkaç iletişim kanalı sunmak yeterli değildir. Bazı küçük detaylar, iletişim sayfalarınızın etkinliğini artıracağı gibi tüketicilerin de kullanıcı deneyimini geliştirerek, markanıza daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu rehberimizde de iletişim sayfası üzerinde sıklıkla yapılan bazı hataları ele alacağız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim sayfası tasarımlarında yapılan hatalar

Farklı iletişim kanallarını eklememek

İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalardan biri de yeterli iletişim kanalının bu sayfaya eklenmemesidir. Tüketicilere birden fazla kanal sunmanız, farklı kitlelerin markanızla daha kolay bir şekilde iletişim kurmalarını sağlar.

Tüketicilerin bazıları iletişim sayfaları üzerindeki formları kullanırken, bazıları e-posta ya da telefon ile iletişim kurmayı tercih edebiliyor. Bunun yanı sıra sosyal mecralar da tüketicilerle daha hızlı iletişim kurmak için ideal olduğu için sosyal hesaplarınızı da burada paylaşmanız, müşterilerinize farklı iletişim kanalları sunmanızı kolaylaştırır.

İletişim sayfası ismini farklı yapmak

Yapılan hatalardan biri de farklı olmak ve markanın yaratıcı tarafını göstermek için iletişim sayfa ismini farklı bir şekilde oluyor. Markanın farklı bir yaklaşım sergilemesi, orijinal bir yaklaşım olarak görünse de tüketicilerin kafasını karıştırabilir.

Site içerisindeki diğer içeriklerde bu orijinal yaklaşım tutarlı olabilirken, söz konusu iletişim sayfası olduğunda standart yaklaşım daha etkilidir. Sitenize ilk kez gelen ya da markanızı çok iyi tanımayan kişi, siteye gelip iletişim sayfasına baktığında onu kolay bir şekilde bulamazsa bu potansiyel bir geri dönüşümü kaçırmanıza neden olur.

Bu sebeple de iletişim sayfası adını menülerinizde sitenin footer alanında “iletişim” şeklinde belirterek, tüketicilerin bu sayfaya kolay ulaşmalarını sağlamanız önemlidir.

İletişim sayfasında sadece form kullanmak

İletişim sayfası üzerinde sadece bir iletişim formu kullanmak da yapılan hatalardan biridir. İlk maddede belirttiğimiz gibi müşterilerinize birden fazla iletişim kanalı sunmanız gerekir. Sadece form ile iletişim sağlanmasına izin vermeniz tüketicilerin beklentilerini karşılayamamanıza neden olacaktır.

İletişim formuyla ilgili hatalar

İletişim formu üzerinde yapılan hatalar da geri dönüşüm kaçırmanıza neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkiler. İletişim formu üzerinde verilen bilgiler, bu formdaki alanlar ve doldurulması zorunlu alanlar gibi detaylar formun performansını etkileyecektir.

Yapılan hatalardan biri, kullanıcıların bilgi girişi yapacağı alanları net bir şekilde belirtmemek oluyor. Form üzerinde, isim, e-posta ve mesaj bölümü gibi alanlarıda etiketlerle doldurulacak olan alanları net bir şekilde belirtmeni gerekir.

Bunun yanı sıra çok fazla doldurulacak alan verilmesi de formun performansını düşürür. Kullanıcılardan minimum bilgi isteyerek, onların hızlı bir şekilde formu tamamlamalarını sağlamalısınız. İletişim formlarında ihtiyacınız olan alanlar şöyle olacaktır:

  • Ad Soyad (Zorunlu alan)
  • E-posta adresi(Zorunlu alan)
  • Telefon (İsteğe bağlı)
  • Mesaj (Zorunlu alan)

Zorunlu alanlar, kullanıcılarla iletişim kurabilmeniz ve onların ne istediklerini anlayabilmeniz için önemlidir. Ancak telefon numarası form üzerinden iletişime geçen kişilere zorunlu tutulmamalıdır. Tüketici telefon numarasını paylaşmak istemeyebilir. Bu sebeple de sadece e-posta adresinin iletişim kanalı olarak kullanılmasına izin vermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

”Mesaj gönderildi” iletilerinin eksikliği veya yetersizliği

Form üzerinden iletişime geçen kullanıcılara, formun gönderilmesinden sonra kullanıcıya mesajın ulaştığına dair bilgi vermeniz gerekir. İletişim sayfası üzerindeki formlarınızda, mesaj gönderilmesinin ardından kullanıcılara farklı bilgiler verebilirsiniz. Bu noktada önemli olan, mesajın başarıyla iletilmiş olduğunu ve kullanıcıya en kısa sürede dönüş yapılacağını bildirmektir.

Bu mesajlarda “Mesajınız başarıyla ulaşıldı, kısa bir süre içerisinde sizinle iletişime geçeceğiz.” şeklinde mesajlar gösterebilirsiniz. Mesajın daha etkili olması için kullanıcıya ne kadarlık bir zaman içerisinde geri dönüş yapacağınızı da söyleyebilirsiniz. Örneğin “24 saat içerisinde size ulaşacağız” şeklinde bir mesaj kullanıcıyı tatmin edeceği gibi ne kadarlık bir süre içerisinde sizden geri dönüş alacağını da bilmesini sağlar.

Harita ya da adres belirtmemek

İletişim sayfası üzerindeki hatalardan biri de şirketin adresini paylaşmamaktır. E-ticaret şirketlerinin adres bilgilerini paylaşmaları gerekmektedir. Çünkü iade sürecinde tüketicilerin firmaya gönderim yapmaları gerekir. Bu noktada da adres bilgilerinin girişinin yapılması zorunludur.

Adres bilgilerinin yazılmamasının sebep olacağı durumlardan biri de tüketicilerde güvensizliğin oluşması. E-ticaret firması olmasına rağmen adres bilgilerinin bulunmaması, tüketicilerde şüphe uyandıracağı için marka imajının olumsuz etkilenmesine neden olur. Bu sebeple de iletişim sayfası üzerinde adres bilgileriyle bir harita paylaşmanız önemli olduğu gereklidir de.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir iletişim sayfası nasıl hazırlanır?

Mobile uyumluluğun olmaması

İletişim sayfa tasarımının mobile uyumlu olması da gereklidir. Kullanıcılar akıllı telefonları üzerinden sizinle iletişime geçmek isteyebilirler ve bu durumda da bu sayfanın mobil cihazlar üzerinde de düzgün görüntülenmesi gerekir. Özellikle iletişim formunun mobil görünümüne dikkat etmeniz gerekir. Mobilde bu bilgilerin düzgün görünmemesi, tüketicilerin size ulaşamamasına neden olacaktır.

Eski bilgilerin güncellenmemesi

Zaman içerisinde iletişim bilgileriniz değişebilir ya da yeni iletişim kanallarınız ortaya çıkabilir. Bu duruda da iletişim sayfası üzerinde bu bilgileri güncellemeniz ve eski bilgileri kaldırmanız gerekir. Güncel olmayan bilgileri paylaşmaya devam ettiğinizde, tüketiciler size ulaşamazlar ve bu da markanıza olan güvenin azalmasına neden olarak, marka imajınızı zedeler. Bu sebeple de iletişim bilgilerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz ve olası değişiklikleri hızlı bir şekilde güncellemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Youtube videolarında takip etmeniz gereken 10 metrik
Geçtiğimiz günlerde Youtube’da üst sıralarda videoların listelenmesiyle ilgili bir takım bilgileri ve araştırmaları sizlerle paylaşmıştık. Videolarınız üzerinde yapacağınız bir takım çalışmalar, görüntülenmelerinizi ve...
12 Ocak 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İndirim yapmadan geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak satış taktikleri
E-ticarette rekabetin artmasıyla beraber satış taktikleri kullanarak, indirime bağımlı kalmadan satışlarınızı artırmanız gerekebiliyor. Çünkü sadece indirimlere bağımlı kalmanız yapacağınız satış adetlerini artırmanıza...
8 Şubat 2019
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?
Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret...
8 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan