İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

21 Haziran 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay bir şekilde iletişime geçebilmeli ve sizin de e-ticaret sitesi olarak siz de onlara iletişim kanallarınızı sunmalısınız.

Tabii ki iletişim sayfası tasarımı ve içeriğinde sadece birkaç iletişim kanalı sunmak yeterli değildir. Bazı küçük detaylar, iletişim sayfalarınızın etkinliğini artıracağı gibi tüketicilerin de kullanıcı deneyimini geliştirerek, markanıza daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu rehberimizde de iletişim sayfası üzerinde sıklıkla yapılan bazı hataları ele alacağız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim sayfası tasarımlarında yapılan hatalar

Farklı iletişim kanallarını eklememek

İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalardan biri de yeterli iletişim kanalının bu sayfaya eklenmemesidir. Tüketicilere birden fazla kanal sunmanız, farklı kitlelerin markanızla daha kolay bir şekilde iletişim kurmalarını sağlar.

Tüketicilerin bazıları iletişim sayfaları üzerindeki formları kullanırken, bazıları e-posta ya da telefon ile iletişim kurmayı tercih edebiliyor. Bunun yanı sıra sosyal mecralar da tüketicilerle daha hızlı iletişim kurmak için ideal olduğu için sosyal hesaplarınızı da burada paylaşmanız, müşterilerinize farklı iletişim kanalları sunmanızı kolaylaştırır.

İletişim sayfası ismini farklı yapmak

Yapılan hatalardan biri de farklı olmak ve markanın yaratıcı tarafını göstermek için iletişim sayfa ismini farklı bir şekilde oluyor. Markanın farklı bir yaklaşım sergilemesi, orijinal bir yaklaşım olarak görünse de tüketicilerin kafasını karıştırabilir.

Site içerisindeki diğer içeriklerde bu orijinal yaklaşım tutarlı olabilirken, söz konusu iletişim sayfası olduğunda standart yaklaşım daha etkilidir. Sitenize ilk kez gelen ya da markanızı çok iyi tanımayan kişi, siteye gelip iletişim sayfasına baktığında onu kolay bir şekilde bulamazsa bu potansiyel bir geri dönüşümü kaçırmanıza neden olur.

Bu sebeple de iletişim sayfası adını menülerinizde sitenin footer alanında “iletişim” şeklinde belirterek, tüketicilerin bu sayfaya kolay ulaşmalarını sağlamanız önemlidir.

İletişim sayfasında sadece form kullanmak

İletişim sayfası üzerinde sadece bir iletişim formu kullanmak da yapılan hatalardan biridir. İlk maddede belirttiğimiz gibi müşterilerinize birden fazla iletişim kanalı sunmanız gerekir. Sadece form ile iletişim sağlanmasına izin vermeniz tüketicilerin beklentilerini karşılayamamanıza neden olacaktır.

İletişim formuyla ilgili hatalar

İletişim formu üzerinde yapılan hatalar da geri dönüşüm kaçırmanıza neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkiler. İletişim formu üzerinde verilen bilgiler, bu formdaki alanlar ve doldurulması zorunlu alanlar gibi detaylar formun performansını etkileyecektir.

Yapılan hatalardan biri, kullanıcıların bilgi girişi yapacağı alanları net bir şekilde belirtmemek oluyor. Form üzerinde, isim, e-posta ve mesaj bölümü gibi alanlarıda etiketlerle doldurulacak olan alanları net bir şekilde belirtmeni gerekir.

Bunun yanı sıra çok fazla doldurulacak alan verilmesi de formun performansını düşürür. Kullanıcılardan minimum bilgi isteyerek, onların hızlı bir şekilde formu tamamlamalarını sağlamalısınız. İletişim formlarında ihtiyacınız olan alanlar şöyle olacaktır:

  • Ad Soyad (Zorunlu alan)
  • E-posta adresi(Zorunlu alan)
  • Telefon (İsteğe bağlı)
  • Mesaj (Zorunlu alan)

Zorunlu alanlar, kullanıcılarla iletişim kurabilmeniz ve onların ne istediklerini anlayabilmeniz için önemlidir. Ancak telefon numarası form üzerinden iletişime geçen kişilere zorunlu tutulmamalıdır. Tüketici telefon numarasını paylaşmak istemeyebilir. Bu sebeple de sadece e-posta adresinin iletişim kanalı olarak kullanılmasına izin vermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

”Mesaj gönderildi” iletilerinin eksikliği veya yetersizliği

Form üzerinden iletişime geçen kullanıcılara, formun gönderilmesinden sonra kullanıcıya mesajın ulaştığına dair bilgi vermeniz gerekir. İletişim sayfası üzerindeki formlarınızda, mesaj gönderilmesinin ardından kullanıcılara farklı bilgiler verebilirsiniz. Bu noktada önemli olan, mesajın başarıyla iletilmiş olduğunu ve kullanıcıya en kısa sürede dönüş yapılacağını bildirmektir.

Bu mesajlarda “Mesajınız başarıyla ulaşıldı, kısa bir süre içerisinde sizinle iletişime geçeceğiz.” şeklinde mesajlar gösterebilirsiniz. Mesajın daha etkili olması için kullanıcıya ne kadarlık bir zaman içerisinde geri dönüş yapacağınızı da söyleyebilirsiniz. Örneğin “24 saat içerisinde size ulaşacağız” şeklinde bir mesaj kullanıcıyı tatmin edeceği gibi ne kadarlık bir süre içerisinde sizden geri dönüş alacağını da bilmesini sağlar.

Harita ya da adres belirtmemek

İletişim sayfası üzerindeki hatalardan biri de şirketin adresini paylaşmamaktır. E-ticaret şirketlerinin adres bilgilerini paylaşmaları gerekmektedir. Çünkü iade sürecinde tüketicilerin firmaya gönderim yapmaları gerekir. Bu noktada da adres bilgilerinin girişinin yapılması zorunludur.

Adres bilgilerinin yazılmamasının sebep olacağı durumlardan biri de tüketicilerde güvensizliğin oluşması. E-ticaret firması olmasına rağmen adres bilgilerinin bulunmaması, tüketicilerde şüphe uyandıracağı için marka imajının olumsuz etkilenmesine neden olur. Bu sebeple de iletişim sayfası üzerinde adres bilgileriyle bir harita paylaşmanız önemli olduğu gereklidir de.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir iletişim sayfası nasıl hazırlanır?

Mobile uyumluluğun olmaması

İletişim sayfa tasarımının mobile uyumlu olması da gereklidir. Kullanıcılar akıllı telefonları üzerinden sizinle iletişime geçmek isteyebilirler ve bu durumda da bu sayfanın mobil cihazlar üzerinde de düzgün görüntülenmesi gerekir. Özellikle iletişim formunun mobil görünümüne dikkat etmeniz gerekir. Mobilde bu bilgilerin düzgün görünmemesi, tüketicilerin size ulaşamamasına neden olacaktır.

Eski bilgilerin güncellenmemesi

Zaman içerisinde iletişim bilgileriniz değişebilir ya da yeni iletişim kanallarınız ortaya çıkabilir. Bu duruda da iletişim sayfası üzerinde bu bilgileri güncellemeniz ve eski bilgileri kaldırmanız gerekir. Güncel olmayan bilgileri paylaşmaya devam ettiğinizde, tüketiciler size ulaşamazlar ve bu da markanıza olan güvenin azalmasına neden olarak, marka imajınızı zedeler. Bu sebeple de iletişim bilgilerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz ve olası değişiklikleri hızlı bir şekilde güncellemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
Müşterilerinize akılda kalıcı bir kutu açma deneyimi yaşatmak için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret şirketlerinin müşteriyle birebir temasa geçebildikleri ve onlara ilk izlenimi sağlayabildikleri an ürün paketinin müşterinin eline geçtiği andır. Daha ürün kutusunu açmadan, müşteriniz bir ilk izlenime kapılır ve bu da...
5 Kasım 2018
Sinan Oypan
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Temassız ödeme ve online ödeme alışkanlıkları arttı
Corona virüsün yayılım göstermeye başladığı ilk zamanlardan itibaren nakit ödemeler virüsün potansiyel taşıyıcısı olduğundan dolayı tüketiciler temassız ödeme ve internetten ödeme sistemlerine yöneldi. 2020’nin ilk 6...
22 Ağustos 2020
IdeaSoft
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama çalışmaları nedir ve nasıl ölçümlenir?
Performans pazarlama son yıllarda, markaların reklam ve pazarlama bütçelerini daha iyi bir şekilde optimize ederek, yaptıkları çalışmalardan daha iyi sonuçlar alma ihtiyaçlarıyla ortaya çıktı. E-ticaretteki rekabetin artması ve...
11 Şubat 2019
Sinan Oypan
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram'da reklam verirken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
Instagram’da reklam verirken, bazı ayarlarınızı özenle yapmanız, reklam modelini doğru seçmeniz ve içeriklerinizi de hedef kitlenize uyumlu şekilde ayarlarmanız gerekli. Doğru adımları atmamak, reklamları doğru bir şekilde...
18 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento E-ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2021
Magento e ticaret sitesi kurmak rehberimizde, bir açık kaynak yazılım olan Magento’yu artıları ve eksileriyle ele alıyoruz. Bu rehberimizde de Magento nedir, Magento kurulumu nasıl yapılır / Magento nasıl kurulur, Magento teması /...
30 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
E-ticaret firmaları için markalaşma stratejileri
Markalaşma stratejileri, e-ticaret firmalarının kendi değerlerini yaratmaları için önemli konulardan biri arasında yer almakta. Tüketiciler, çoğunlukla bir ürünü değil bir markayı satın alırlar. Marka değerinin yüksek olması...
22 Haziran 2019
Sinan Oypan
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube’u pazarlama kanalı olarak nasıl kullanabilirsiniz?
Video içeriklerin öneminin artması dolayısıyla Youtube firmalar arasında oldukça popüler bir mecra haline gelmeye başladı. Video içeriklerin öne çıkmasının yanı sıra Google’dan sonra en büyük ikinci arama motoru olma...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sepete Ekle butonunuzun tasarımını yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizde satış yaparken geri dönüşümlerinizde en önemli göreve sahip ögelerden biri “Sepete Ekle” butonudur. İlk etapta üzerinde çok düşünülmese de tüketicilerin ürünle etkileşime girme ve ürünü satın alma...
22 Şubat 2019
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Web mağaza açmadan önce yapmanız gerekenler
Kendi işinizi yapmak ve internetten satış için web mağaza açmayı düşünüyorsanız, öncesinde yapmanız gereken bir takım çalışmalar bulunuyor. Bu çalışmalar, yapacağınız işini temellerini atmanızı sağlayacağı gibi...
27 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon neden önemli?
Google optimizasyon yani bir diğer adıyla da SEO çalışmaları, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Organik arama trafiği yaratmak, güvenilirlik sağlamak ve rekabette öne çıkabilmek için bu...
17 Haziran 2020
Sinan Oypan