İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

21 Haziran 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay bir şekilde iletişime geçebilmeli ve sizin de e-ticaret sitesi olarak siz de onlara iletişim kanallarınızı sunmalısınız.

Tabii ki iletişim sayfası tasarımı ve içeriğinde sadece birkaç iletişim kanalı sunmak yeterli değildir. Bazı küçük detaylar, iletişim sayfalarınızın etkinliğini artıracağı gibi tüketicilerin de kullanıcı deneyimini geliştirerek, markanıza daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu rehberimizde de iletişim sayfası üzerinde sıklıkla yapılan bazı hataları ele alacağız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim sayfası tasarımlarında yapılan hatalar

Farklı iletişim kanallarını eklememek

İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalardan biri de yeterli iletişim kanalının bu sayfaya eklenmemesidir. Tüketicilere birden fazla kanal sunmanız, farklı kitlelerin markanızla daha kolay bir şekilde iletişim kurmalarını sağlar.

Tüketicilerin bazıları iletişim sayfaları üzerindeki formları kullanırken, bazıları e-posta ya da telefon ile iletişim kurmayı tercih edebiliyor. Bunun yanı sıra sosyal mecralar da tüketicilerle daha hızlı iletişim kurmak için ideal olduğu için sosyal hesaplarınızı da burada paylaşmanız, müşterilerinize farklı iletişim kanalları sunmanızı kolaylaştırır.

İletişim sayfası ismini farklı yapmak

Yapılan hatalardan biri de farklı olmak ve markanın yaratıcı tarafını göstermek için iletişim sayfa ismini farklı bir şekilde oluyor. Markanın farklı bir yaklaşım sergilemesi, orijinal bir yaklaşım olarak görünse de tüketicilerin kafasını karıştırabilir.

Site içerisindeki diğer içeriklerde bu orijinal yaklaşım tutarlı olabilirken, söz konusu iletişim sayfası olduğunda standart yaklaşım daha etkilidir. Sitenize ilk kez gelen ya da markanızı çok iyi tanımayan kişi, siteye gelip iletişim sayfasına baktığında onu kolay bir şekilde bulamazsa bu potansiyel bir geri dönüşümü kaçırmanıza neden olur.

Bu sebeple de iletişim sayfası adını menülerinizde sitenin footer alanında “iletişim” şeklinde belirterek, tüketicilerin bu sayfaya kolay ulaşmalarını sağlamanız önemlidir.

İletişim sayfasında sadece form kullanmak

İletişim sayfası üzerinde sadece bir iletişim formu kullanmak da yapılan hatalardan biridir. İlk maddede belirttiğimiz gibi müşterilerinize birden fazla iletişim kanalı sunmanız gerekir. Sadece form ile iletişim sağlanmasına izin vermeniz tüketicilerin beklentilerini karşılayamamanıza neden olacaktır.

İletişim formuyla ilgili hatalar

İletişim formu üzerinde yapılan hatalar da geri dönüşüm kaçırmanıza neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkiler. İletişim formu üzerinde verilen bilgiler, bu formdaki alanlar ve doldurulması zorunlu alanlar gibi detaylar formun performansını etkileyecektir.

Yapılan hatalardan biri, kullanıcıların bilgi girişi yapacağı alanları net bir şekilde belirtmemek oluyor. Form üzerinde, isim, e-posta ve mesaj bölümü gibi alanlarıda etiketlerle doldurulacak olan alanları net bir şekilde belirtmeni gerekir.

Bunun yanı sıra çok fazla doldurulacak alan verilmesi de formun performansını düşürür. Kullanıcılardan minimum bilgi isteyerek, onların hızlı bir şekilde formu tamamlamalarını sağlamalısınız. İletişim formlarında ihtiyacınız olan alanlar şöyle olacaktır:

  • Ad Soyad (Zorunlu alan)
  • E-posta adresi(Zorunlu alan)
  • Telefon (İsteğe bağlı)
  • Mesaj (Zorunlu alan)

Zorunlu alanlar, kullanıcılarla iletişim kurabilmeniz ve onların ne istediklerini anlayabilmeniz için önemlidir. Ancak telefon numarası form üzerinden iletişime geçen kişilere zorunlu tutulmamalıdır. Tüketici telefon numarasını paylaşmak istemeyebilir. Bu sebeple de sadece e-posta adresinin iletişim kanalı olarak kullanılmasına izin vermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

”Mesaj gönderildi” iletilerinin eksikliği veya yetersizliği

Form üzerinden iletişime geçen kullanıcılara, formun gönderilmesinden sonra kullanıcıya mesajın ulaştığına dair bilgi vermeniz gerekir. İletişim sayfası üzerindeki formlarınızda, mesaj gönderilmesinin ardından kullanıcılara farklı bilgiler verebilirsiniz. Bu noktada önemli olan, mesajın başarıyla iletilmiş olduğunu ve kullanıcıya en kısa sürede dönüş yapılacağını bildirmektir.

Bu mesajlarda “Mesajınız başarıyla ulaşıldı, kısa bir süre içerisinde sizinle iletişime geçeceğiz.” şeklinde mesajlar gösterebilirsiniz. Mesajın daha etkili olması için kullanıcıya ne kadarlık bir zaman içerisinde geri dönüş yapacağınızı da söyleyebilirsiniz. Örneğin “24 saat içerisinde size ulaşacağız” şeklinde bir mesaj kullanıcıyı tatmin edeceği gibi ne kadarlık bir süre içerisinde sizden geri dönüş alacağını da bilmesini sağlar.

Harita ya da adres belirtmemek

İletişim sayfası üzerindeki hatalardan biri de şirketin adresini paylaşmamaktır. E-ticaret şirketlerinin adres bilgilerini paylaşmaları gerekmektedir. Çünkü iade sürecinde tüketicilerin firmaya gönderim yapmaları gerekir. Bu noktada da adres bilgilerinin girişinin yapılması zorunludur.

Adres bilgilerinin yazılmamasının sebep olacağı durumlardan biri de tüketicilerde güvensizliğin oluşması. E-ticaret firması olmasına rağmen adres bilgilerinin bulunmaması, tüketicilerde şüphe uyandıracağı için marka imajının olumsuz etkilenmesine neden olur. Bu sebeple de iletişim sayfası üzerinde adres bilgileriyle bir harita paylaşmanız önemli olduğu gereklidir de.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir iletişim sayfası nasıl hazırlanır?

Mobile uyumluluğun olmaması

İletişim sayfa tasarımının mobile uyumlu olması da gereklidir. Kullanıcılar akıllı telefonları üzerinden sizinle iletişime geçmek isteyebilirler ve bu durumda da bu sayfanın mobil cihazlar üzerinde de düzgün görüntülenmesi gerekir. Özellikle iletişim formunun mobil görünümüne dikkat etmeniz gerekir. Mobilde bu bilgilerin düzgün görünmemesi, tüketicilerin size ulaşamamasına neden olacaktır.

Eski bilgilerin güncellenmemesi

Zaman içerisinde iletişim bilgileriniz değişebilir ya da yeni iletişim kanallarınız ortaya çıkabilir. Bu duruda da iletişim sayfası üzerinde bu bilgileri güncellemeniz ve eski bilgileri kaldırmanız gerekir. Güncel olmayan bilgileri paylaşmaya devam ettiğinizde, tüketiciler size ulaşamazlar ve bu da markanıza olan güvenin azalmasına neden olarak, marka imajınızı zedeler. Bu sebeple de iletişim bilgilerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz ve olası değişiklikleri hızlı bir şekilde güncellemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Search Console Dosyası: Nedir, Veriler Nasıl Okunur, Web Sitesine Nasıl Entegre Edilir?
Google Search Console Nedir? Bir internet sitesine sahip olan herkesin arama motoru görünürlüğünü artırmak için kullanması gereken araçlardan olan Google Search Console, çeşitli performans ölçümlemeleri içeren ücretsiz bir Google...
25 Ocak 2021
Markethinkers
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmalarında en çok geri dönüşüm sağlayan 5 içerik türü
SEO çalışmaları yaparken, size en çok geri dönüşüm sağlayacak olan içerik türlerine yatırım yapmanız ve odaklanmanız, bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olur. Doğru içerik türleri...
3 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamları yaparken kullanabileceğiniz taktikleri
Kısa mesaj reklamlar, tüketicilere ulaşmak için hem fiziksel hem de online mağazalar tarafından sıklıkla kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Kısa mesajlarla ile tüketicilere reklam gösterimleri yaparken dikkat etmeniz gereken bazı...
18 Şubat 2020
Sinan Oypan
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?
E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler...
19 Mart 2021
Markethinkers
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
İleri seviye pazarlama yönetimi ipuçları
Pazarlama yönetimi doğru yapıldığında, firmanın marka ve ürün bilinirliği artırılırken, yeni hedef kitlelere ulaşılarak, sağlanan geri dönüşümler de artırılır. Pazarlama çalışmalarınızı bir adım daha ileri taşımak...
12 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın