İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

21 Haziran 2019
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar

İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay bir şekilde iletişime geçebilmeli ve sizin de e-ticaret sitesi olarak siz de onlara iletişim kanallarınızı sunmalısınız.

Tabii ki iletişim sayfası tasarımı ve içeriğinde sadece birkaç iletişim kanalı sunmak yeterli değildir. Bazı küçük detaylar, iletişim sayfalarınızın etkinliğini artıracağı gibi tüketicilerin de kullanıcı deneyimini geliştirerek, markanıza daha kolay bir şekilde ulaşmalarını sağlar. Bu rehberimizde de iletişim sayfası üzerinde sıklıkla yapılan bazı hataları ele alacağız.

İlgili rehber: Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?

İletişim sayfası tasarımlarında yapılan hatalar

Farklı iletişim kanallarını eklememek

İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalardan biri de yeterli iletişim kanalının bu sayfaya eklenmemesidir. Tüketicilere birden fazla kanal sunmanız, farklı kitlelerin markanızla daha kolay bir şekilde iletişim kurmalarını sağlar.

Tüketicilerin bazıları iletişim sayfaları üzerindeki formları kullanırken, bazıları e-posta ya da telefon ile iletişim kurmayı tercih edebiliyor. Bunun yanı sıra sosyal mecralar da tüketicilerle daha hızlı iletişim kurmak için ideal olduğu için sosyal hesaplarınızı da burada paylaşmanız, müşterilerinize farklı iletişim kanalları sunmanızı kolaylaştırır.

İletişim sayfası ismini farklı yapmak

Yapılan hatalardan biri de farklı olmak ve markanın yaratıcı tarafını göstermek için iletişim sayfa ismini farklı bir şekilde oluyor. Markanın farklı bir yaklaşım sergilemesi, orijinal bir yaklaşım olarak görünse de tüketicilerin kafasını karıştırabilir.

Site içerisindeki diğer içeriklerde bu orijinal yaklaşım tutarlı olabilirken, söz konusu iletişim sayfası olduğunda standart yaklaşım daha etkilidir. Sitenize ilk kez gelen ya da markanızı çok iyi tanımayan kişi, siteye gelip iletişim sayfasına baktığında onu kolay bir şekilde bulamazsa bu potansiyel bir geri dönüşümü kaçırmanıza neden olur.

Bu sebeple de iletişim sayfası adını menülerinizde sitenin footer alanında “iletişim” şeklinde belirterek, tüketicilerin bu sayfaya kolay ulaşmalarını sağlamanız önemlidir.

İletişim sayfasında sadece form kullanmak

İletişim sayfası üzerinde sadece bir iletişim formu kullanmak da yapılan hatalardan biridir. İlk maddede belirttiğimiz gibi müşterilerinize birden fazla iletişim kanalı sunmanız gerekir. Sadece form ile iletişim sağlanmasına izin vermeniz tüketicilerin beklentilerini karşılayamamanıza neden olacaktır.

İletişim formuyla ilgili hatalar

İletişim formu üzerinde yapılan hatalar da geri dönüşüm kaçırmanıza neden olabileceği gibi kullanıcı deneyimini de olumsuz bir şekilde etkiler. İletişim formu üzerinde verilen bilgiler, bu formdaki alanlar ve doldurulması zorunlu alanlar gibi detaylar formun performansını etkileyecektir.

Yapılan hatalardan biri, kullanıcıların bilgi girişi yapacağı alanları net bir şekilde belirtmemek oluyor. Form üzerinde, isim, e-posta ve mesaj bölümü gibi alanlarıda etiketlerle doldurulacak olan alanları net bir şekilde belirtmeni gerekir.

Bunun yanı sıra çok fazla doldurulacak alan verilmesi de formun performansını düşürür. Kullanıcılardan minimum bilgi isteyerek, onların hızlı bir şekilde formu tamamlamalarını sağlamalısınız. İletişim formlarında ihtiyacınız olan alanlar şöyle olacaktır:

  • Ad Soyad (Zorunlu alan)
  • E-posta adresi(Zorunlu alan)
  • Telefon (İsteğe bağlı)
  • Mesaj (Zorunlu alan)

Zorunlu alanlar, kullanıcılarla iletişim kurabilmeniz ve onların ne istediklerini anlayabilmeniz için önemlidir. Ancak telefon numarası form üzerinden iletişime geçen kişilere zorunlu tutulmamalıdır. Tüketici telefon numarasını paylaşmak istemeyebilir. Bu sebeple de sadece e-posta adresinin iletişim kanalı olarak kullanılmasına izin vermeniz önemlidir.

İlgili rehber: Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler

”Mesaj gönderildi” iletilerinin eksikliği veya yetersizliği

Form üzerinden iletişime geçen kullanıcılara, formun gönderilmesinden sonra kullanıcıya mesajın ulaştığına dair bilgi vermeniz gerekir. İletişim sayfası üzerindeki formlarınızda, mesaj gönderilmesinin ardından kullanıcılara farklı bilgiler verebilirsiniz. Bu noktada önemli olan, mesajın başarıyla iletilmiş olduğunu ve kullanıcıya en kısa sürede dönüş yapılacağını bildirmektir.

Bu mesajlarda “Mesajınız başarıyla ulaşıldı, kısa bir süre içerisinde sizinle iletişime geçeceğiz.” şeklinde mesajlar gösterebilirsiniz. Mesajın daha etkili olması için kullanıcıya ne kadarlık bir zaman içerisinde geri dönüş yapacağınızı da söyleyebilirsiniz. Örneğin “24 saat içerisinde size ulaşacağız” şeklinde bir mesaj kullanıcıyı tatmin edeceği gibi ne kadarlık bir süre içerisinde sizden geri dönüş alacağını da bilmesini sağlar.

Harita ya da adres belirtmemek

İletişim sayfası üzerindeki hatalardan biri de şirketin adresini paylaşmamaktır. E-ticaret şirketlerinin adres bilgilerini paylaşmaları gerekmektedir. Çünkü iade sürecinde tüketicilerin firmaya gönderim yapmaları gerekir. Bu noktada da adres bilgilerinin girişinin yapılması zorunludur.

Adres bilgilerinin yazılmamasının sebep olacağı durumlardan biri de tüketicilerde güvensizliğin oluşması. E-ticaret firması olmasına rağmen adres bilgilerinin bulunmaması, tüketicilerde şüphe uyandıracağı için marka imajının olumsuz etkilenmesine neden olur. Bu sebeple de iletişim sayfası üzerinde adres bilgileriyle bir harita paylaşmanız önemli olduğu gereklidir de.

İlgili rehber: E-ticarette iyi bir iletişim sayfası nasıl hazırlanır?

Mobile uyumluluğun olmaması

İletişim sayfa tasarımının mobile uyumlu olması da gereklidir. Kullanıcılar akıllı telefonları üzerinden sizinle iletişime geçmek isteyebilirler ve bu durumda da bu sayfanın mobil cihazlar üzerinde de düzgün görüntülenmesi gerekir. Özellikle iletişim formunun mobil görünümüne dikkat etmeniz gerekir. Mobilde bu bilgilerin düzgün görünmemesi, tüketicilerin size ulaşamamasına neden olacaktır.

Eski bilgilerin güncellenmemesi

Zaman içerisinde iletişim bilgileriniz değişebilir ya da yeni iletişim kanallarınız ortaya çıkabilir. Bu duruda da iletişim sayfası üzerinde bu bilgileri güncellemeniz ve eski bilgileri kaldırmanız gerekir. Güncel olmayan bilgileri paylaşmaya devam ettiğinizde, tüketiciler size ulaşamazlar ve bu da markanıza olan güvenin azalmasına neden olarak, marka imajınızı zedeler. Bu sebeple de iletişim bilgilerinizi düzenli olarak kontrol etmeniz ve olası değişiklikleri hızlı bir şekilde güncellemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Site içi arama özelliği e-ticaret sitelerinde tüketicilerin aradıkları ürünlere daha kolay ulaşabilmelerini sağlayarak, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde eyleme geçmesinde önemli rol oynayan araçlardan biri. Site içi arama...
25 Kasım 2018
Sinan Oypan
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Ortaklık kurmadan önce dikkat etmeniz gereken 5 önemli detay
Kendi işinizi kurarken ya da bir e-ticaret sitesi açmak istiyorken, bir ya da birden fazla ortakla işe girmek isteyebilirsiniz. Bu hem maddi hem de manevi açıdan üzerinizden birçok yükü kaldırır. Ancak ortaklıkların doğru...
7 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalite puanını artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
Google reklam kalitesi, reklamlarınızın performansı ve bu kampanyaların geri dönüşümü için önemli konulardan biridir. Reklam kalitesini artırmak için çalışmalar yapmanız, Google’ın reklamlarınızın performansını...
15 Mart 2019
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret firmanız için Youtube kanalı oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizi tanıtmak ve işinizi duyurmak için kullanabileceğiniz pazarlama kanallarından biri de Youtube. Hem video içeriklere olan ilginin artması hem de Google’dan sonraki en büyük ikinci arama motoru özelliğine sahip olması...
19 Haziran 2017
Sinan Oypan
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019
Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği...
5 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri
Sanal mağazanız müşterileriniz ile güçlü ilişkiler kurmanızı sağlayan bir araçtır. E-ticaret yapan kişiler için e ticarette satış arttırma teknikleri içinde, müşteriler üzerinde iyi bir satın alma deneyimi oluşturmak gelir....
21 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticareti Ücretsiz Deneyin