Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir ve vitrindeki görüntü ne kadar iyiyse, tüketicilerin ürüne olan yaklaşımı ve ürünü satın alma kararı o şekilde değişir. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürün fotoğraf çekimi de bir o kadar üzerinde durulması gereken bir konu oluyor.

Daha önceki yazılarımızda ürün fotoğraf çekimi için gerekli olan ekipmanlara ve bazı temel bilgilere yer vermiştik. Aşağıda bu yazı serimizi okuyarak temel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da özellikle dikkat etmeniz gerekenlere ve bazı ileri seviye fotoğraf çekim ipuçlarına değineceğiz.

İlgili rehber serisi

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 3. Bölüm

İleri seviye ürün fotoğraf çekimi ipuçları

Negatif alanı kullanın

Fotoğrafçılık konusunda çok bilginiz yoksa negatif alan kullanımını bilmiyor olabilirsiniz. Negatif alan, fotoğraın büyük bölümünde boş bir alan kullanma prensibine dayanmaktadır. Fotoğrafın büyük alanının negatif bir alan oluşturması, odağı doğrudan obje üzerine çekmektedir. Bu sebeple de ürün fotoğraflarında sıklıkla kullanılmaktadır. Aşağıda bunun bir örneğini görebilirsiniz.

Odağı ürün üzerinde tutun

Ürün fotoğrafı çekerken, kameranızın odağını ürünün üzerine yoğunlaştırmanız gerekir. Kameranızda derinlik ayarlarınızı yaparken, odağı obje üzerinde tutmanız önemlidir. Eğer akıllı telefonunuz ile ürün fotoğrafı çekiyorsanız, bu durumda da ekranda ürünün üzerine tıklayarak, kameranın ürüne odaklanmasını sağlayabilir ve arka tarafı daha flu bir şekilde bırakak, odağı ürün üzerinde tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Ufuk çizgisini bozmayın

Ürün fotoğraflarının göze daha iyi görünmesini sağlamak için ufuk çizgisini de korumanız gerekir. Ufuk çizgisi, objenin yatay bir düzlem üzerinde düz görünmesini ifade etmektedir. Ufuk çizgisini korumadığınızda, ürün sağa ya da sol yatık gibi görüneceği için göze iyi görünmeyecektir. Bir tripod ile ürün fotoğraflarınızı çekiyorsanız, birçok tripodun üzerinde küçük bir su terazisi bulunmaktadır. Terazinin dengede olup olmadığını kontrol edebilir ve böylelikle ufuk çizgisini koruyacak şekilde fotoğraflarınızı çekebilirsiniz.

Ürün ve arkaplanın oranını koruyun

Ürün fotoğrafı çekerken, ürünle arkaplandaki ögelerin oranını korumanız ve ürünü doğru pozisyona yerleştirmeniz de önemlidir. Ürünü yanlış konumlandırmanız, odağın arkaplana gitmesine neden olacağı için ürünün net bir şekilde algılanmamasına neden olacaktır. Bu nedenle de arkaplan üzerinde ürünün konumlandırmasını ve oranını korumanız önemlidir.

Abartıya kaçmayın

Ürün fotoğrafı çekimi yaparken, çok abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Beyaz arkaplanlı ürün fotoğrafları, ürün detaylarını göstermek için idealdir. Farklı açılardan ve yakın plandan beyaz arkaplanda ürünü öne çıkartmak için fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz.

Ürünü belli bir konsept içerisinde göstermek için fotoğraf çekimi yaparken de konsepti basit tutmaya özen gösterin. Çok fazla ögenin kare içerisinde olması, kafa karışıklığı yaratacağı için odağı üründen çekecektir. Bu da amacınızın dışına çıkmanıza neden olacaktır. Basit ilerlemek ve kalabalığı kaldırmanız ürünü öne çıkartmanızı kolaylaştırır.

Ürünlerin tozunu alıp temizleyin

İlk etapta çok doğal bir detaymış gibi gelse de fotoğraf çekimi öncesinde ürünün üzerindeki tozu almanız önemli. Özellikle yakın plan çekimlerde bu toz görülebilmektedir. Bunun yanı sıra çekim sırasında ürünün yerini değiştirirken, ürün üzerinde parmak izi kalabilmektedir. Bu izler de çekimde karede göründüğü için fotoğrafın kötü çıkmasına neden olur. Bu sebeple de çekimlerinizi yaparken yanınızda bir bez bulundurmanız ve ürünü temiz tutmanız da önemli bir detaydır.

Farklı açıları denemekten kaçınmayın

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar temel açılar bulunmaktadır. Bu açılar ürünün farklı bölümlerini göstermek için kullanılır. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ya da bir konsept ile beraber yapılan çekimlerde ise daha yaratıcı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu durumda da farklı açılardan çekim yaparak, ürünü daha dikkat çekici bir şekilde gösterebilirsiniz.

Çekim planınızı yapın

Ürün fotoğraf çekimi yapmadan önce çekim planınızı yapmanız da önemlidir. Hangi ürünleri çekeceğinizi ve hangi açılardan çekeceğinizi planlamalısınız. Kameranızdan geriye dönerek çektiğiniz fotoğraflara bakabilirsiniz; ancak plan dahilinde notlar alarak ilerlemeniz çekim sürecinizi önemli şekilde hızlandıracaktır.

Her ürün için çekim açılarınızı belirledikten sonra, bu çekimleri yaptıkça notlarınızı alarak, herbir ürün için tüm açılardan çekim yaptığınızı kaydederek, hızlı bir şekilde ilerleyebilirsiniz.

Ürünleri boyutlarına göre ayırın

Ürünleri boyutlarına göre ayırmanız da arkaplan düzeninizi daha rahat yapmanızı sağlar. Aynı boyuttaki ürünleri beraber gruplayın ve bu ürünlerin çekimlerini arka arkaya yapın. Farklı bir boyuta geçtiğinizde hem arkaplan hem de ışık ayarlarınız değişecektir. Böylelikle sürekli olarak arkaplan ve ışık ayarı yapmadan, daha hızlı bir şekilde ürünlerinizin çekimlerini de yapabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimi ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün fotoğraf çekimi neden önemli?

E-ticarette ürün fotoğrafları, yazının başında da bahsettiğimiz gibi vitrininizi oluşturur. Vitrininizdeki ürünler ne kadar göze hitap ediyorsa, tüketicileri sitenize çekmeniz ve onların satın alma kararlarını etkilemeniz o kadar mümkün olacaktır. Bunun yanı sıra, internetten alışverişlerde tüketiciler ürün fotoğrafları ile ürünle etkileşime girmektedirler. Detaylı çekimlerin olmaması, görüntü kalitesinin düşük olması ve ürünün farklı açılardan görüntüsünün olmaması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini düşürecektir. Görselliğin önemli olduğunu unutmamak bu süreçte oldukça önemli.

Ürün fotoğraf türleri neler?

E-ticarette iki temel ürün fotoğraf türü bulunmakta. Birincisi sabit arka planda, ürünün nasıl göründüğünü göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Genellikle beyaz arkaplan üzerinde ürünün karşıdan, yanlardan, alt, üstten ve yakın plan çekimleri ile yapılmaktadır. İkincisi ise belli bir konsept ve/ya kullanım alanı ile çekilen fotoğrafladır. Bu yöntemde, ürünü daha çarpıcı ve ilgi çekici bir hale getirmeye çalışılırken, ürünün kullanım alanları da gösterilmeye çalışılır. E-ticaret sitelerinde bu iki türün kullanımı da ürün hakkında bilgi vermek için gereklidir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak için stratejiler
Instagram kullanıcı etkileşimlerini artırmak, takipçilerle daha fazla iletişim kurmanızı sağlarken, Instagram üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olur. Etkileşimleri artırabilmek için de farklı stratejiler...
27 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Sinan Oypan
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobilde kullanabileceğiniz farklı pazarlama türleri hangileridir?
Mobil cihazları hedef alan pazarlama çalışmaları son yıllarda oldukça popülerleşmeye başladı. Sosyal mecralardaki reklam faaliyetlerinin yanı sıra mobil cihazlara hedefleyen diğer reklam mecraları ve türleri de markaların...
16 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
E-ticaret şirketleri için yıllık değerlendirme raporu neden önemli?
Yeni yılın başlangıcıyla beraber, yeni yıl için yeni strateji ve fikirler geliştirmek gerekiyor; ancak yapılması gereken çalışmalardan biri de yıllık değerlendirme raporu hazırlamak. Bunun nedeni ise yeni yıldaki çalışmaları...
16 Ocak 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
Dört dörtlük bir müşteri hizmeti sağlamak için neler yapmalısınız?
E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek ve sadık müşteri kitleleri edinebilmek için müşterilerinizle iyi ilişkilerinizin olması ve onlara kaliteli bir destek sunmanız gerekmektedir. Sadık müşterileriniz olmadan, online satış...
21 Şubat 2017
Sinan Oypan
SaaS Nedir?
SaaS Nedir?
Dijital olarak yönetilen ve yürütülen işlerin en önemli parçaları donanımlar ve yazılımlardır. Donanım konusundaki teknolojik gelişmeler, çok kısa sürede devasa bilgisayarları cebinizdeki küçük telefonların içine...
1 Haziran 2021
Markethinkers
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan