Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

28 Nisan 2020
Sinan Oypan

Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir ve vitrindeki görüntü ne kadar iyiyse, tüketicilerin ürüne olan yaklaşımı ve ürünü satın alma kararı o şekilde değişir. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürün fotoğraf çekimi de bir o kadar üzerinde durulması gereken bir konu oluyor.

Daha önceki yazılarımızda ürün fotoğraf çekimi için gerekli olan ekipmanlara ve bazı temel bilgilere yer vermiştik. Aşağıda bu yazı serimizi okuyarak temel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da özellikle dikkat etmeniz gerekenlere ve bazı ileri seviye fotoğraf çekim ipuçlarına değineceğiz.

İlgili rehber serisi

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 3. Bölüm

İleri seviye ürün fotoğraf çekimi ipuçları

Negatif alanı kullanın

Fotoğrafçılık konusunda çok bilginiz yoksa negatif alan kullanımını bilmiyor olabilirsiniz. Negatif alan, fotoğraın büyük bölümünde boş bir alan kullanma prensibine dayanmaktadır. Fotoğrafın büyük alanının negatif bir alan oluşturması, odağı doğrudan obje üzerine çekmektedir. Bu sebeple de ürün fotoğraflarında sıklıkla kullanılmaktadır. Aşağıda bunun bir örneğini görebilirsiniz.

Odağı ürün üzerinde tutun

Ürün fotoğrafı çekerken, kameranızın odağını ürünün üzerine yoğunlaştırmanız gerekir. Kameranızda derinlik ayarlarınızı yaparken, odağı obje üzerinde tutmanız önemlidir. Eğer akıllı telefonunuz ile ürün fotoğrafı çekiyorsanız, bu durumda da ekranda ürünün üzerine tıklayarak, kameranın ürüne odaklanmasını sağlayabilir ve arka tarafı daha flu bir şekilde bırakak, odağı ürün üzerinde tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Ufuk çizgisini bozmayın

Ürün fotoğraflarının göze daha iyi görünmesini sağlamak için ufuk çizgisini de korumanız gerekir. Ufuk çizgisi, objenin yatay bir düzlem üzerinde düz görünmesini ifade etmektedir. Ufuk çizgisini korumadığınızda, ürün sağa ya da sol yatık gibi görüneceği için göze iyi görünmeyecektir. Bir tripod ile ürün fotoğraflarınızı çekiyorsanız, birçok tripodun üzerinde küçük bir su terazisi bulunmaktadır. Terazinin dengede olup olmadığını kontrol edebilir ve böylelikle ufuk çizgisini koruyacak şekilde fotoğraflarınızı çekebilirsiniz.

Ürün ve arkaplanın oranını koruyun

Ürün fotoğrafı çekerken, ürünle arkaplandaki ögelerin oranını korumanız ve ürünü doğru pozisyona yerleştirmeniz de önemlidir. Ürünü yanlış konumlandırmanız, odağın arkaplana gitmesine neden olacağı için ürünün net bir şekilde algılanmamasına neden olacaktır. Bu nedenle de arkaplan üzerinde ürünün konumlandırmasını ve oranını korumanız önemlidir.

Abartıya kaçmayın

Ürün fotoğrafı çekimi yaparken, çok abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Beyaz arkaplanlı ürün fotoğrafları, ürün detaylarını göstermek için idealdir. Farklı açılardan ve yakın plandan beyaz arkaplanda ürünü öne çıkartmak için fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz.

Ürünü belli bir konsept içerisinde göstermek için fotoğraf çekimi yaparken de konsepti basit tutmaya özen gösterin. Çok fazla ögenin kare içerisinde olması, kafa karışıklığı yaratacağı için odağı üründen çekecektir. Bu da amacınızın dışına çıkmanıza neden olacaktır. Basit ilerlemek ve kalabalığı kaldırmanız ürünü öne çıkartmanızı kolaylaştırır.

Ürünlerin tozunu alıp temizleyin

İlk etapta çok doğal bir detaymış gibi gelse de fotoğraf çekimi öncesinde ürünün üzerindeki tozu almanız önemli. Özellikle yakın plan çekimlerde bu toz görülebilmektedir. Bunun yanı sıra çekim sırasında ürünün yerini değiştirirken, ürün üzerinde parmak izi kalabilmektedir. Bu izler de çekimde karede göründüğü için fotoğrafın kötü çıkmasına neden olur. Bu sebeple de çekimlerinizi yaparken yanınızda bir bez bulundurmanız ve ürünü temiz tutmanız da önemli bir detaydır.

Farklı açıları denemekten kaçınmayın

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar temel açılar bulunmaktadır. Bu açılar ürünün farklı bölümlerini göstermek için kullanılır. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ya da bir konsept ile beraber yapılan çekimlerde ise daha yaratıcı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu durumda da farklı açılardan çekim yaparak, ürünü daha dikkat çekici bir şekilde gösterebilirsiniz.

Çekim planınızı yapın

Ürün fotoğraf çekimi yapmadan önce çekim planınızı yapmanız da önemlidir. Hangi ürünleri çekeceğinizi ve hangi açılardan çekeceğinizi planlamalısınız. Kameranızdan geriye dönerek çektiğiniz fotoğraflara bakabilirsiniz; ancak plan dahilinde notlar alarak ilerlemeniz çekim sürecinizi önemli şekilde hızlandıracaktır.

Her ürün için çekim açılarınızı belirledikten sonra, bu çekimleri yaptıkça notlarınızı alarak, herbir ürün için tüm açılardan çekim yaptığınızı kaydederek, hızlı bir şekilde ilerleyebilirsiniz.

Ürünleri boyutlarına göre ayırın

Ürünleri boyutlarına göre ayırmanız da arkaplan düzeninizi daha rahat yapmanızı sağlar. Aynı boyuttaki ürünleri beraber gruplayın ve bu ürünlerin çekimlerini arka arkaya yapın. Farklı bir boyuta geçtiğinizde hem arkaplan hem de ışık ayarlarınız değişecektir. Böylelikle sürekli olarak arkaplan ve ışık ayarı yapmadan, daha hızlı bir şekilde ürünlerinizin çekimlerini de yapabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimi ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün fotoğraf çekimi neden önemli?

E-ticarette ürün fotoğrafları, yazının başında da bahsettiğimiz gibi vitrininizi oluşturur. Vitrininizdeki ürünler ne kadar göze hitap ediyorsa, tüketicileri sitenize çekmeniz ve onların satın alma kararlarını etkilemeniz o kadar mümkün olacaktır. Bunun yanı sıra, internetten alışverişlerde tüketiciler ürün fotoğrafları ile ürünle etkileşime girmektedirler. Detaylı çekimlerin olmaması, görüntü kalitesinin düşük olması ve ürünün farklı açılardan görüntüsünün olmaması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini düşürecektir. Görselliğin önemli olduğunu unutmamak bu süreçte oldukça önemli.

Ürün fotoğraf türleri neler?

E-ticarette iki temel ürün fotoğraf türü bulunmakta. Birincisi sabit arka planda, ürünün nasıl göründüğünü göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Genellikle beyaz arkaplan üzerinde ürünün karşıdan, yanlardan, alt, üstten ve yakın plan çekimleri ile yapılmaktadır. İkincisi ise belli bir konsept ve/ya kullanım alanı ile çekilen fotoğrafladır. Bu yöntemde, ürünü daha çarpıcı ve ilgi çekici bir hale getirmeye çalışılırken, ürünün kullanım alanları da gösterilmeye çalışılır. E-ticaret sitelerinde bu iki türün kullanımı da ürün hakkında bilgi vermek için gereklidir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
2021’de bilmeniz gereken Twitter istatistikleri
2021’de öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı...
31 Mart 2019
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
2021'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2021’e başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan