fbpx

Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler

Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir ve vitrindeki görüntü ne kadar iyiyse, tüketicilerin ürüne olan yaklaşımı ve ürünü satın alma kararı o şekilde değişir. Görselliğin çok önemli olduğu bir dönemde ürün fotoğraf çekimi de bir o kadar üzerinde durulması gereken bir konu oluyor.

Daha önceki yazılarımızda ürün fotoğraf çekimi için gerekli olan ekipmanlara ve bazı temel bilgilere yer vermiştik. Aşağıda bu yazı serimizi okuyarak temel bilgilere ulaşabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da özellikle dikkat etmeniz gerekenlere ve bazı ileri seviye fotoğraf çekim ipuçlarına değineceğiz.

İlgili rehber serisi

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 1. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm

Ürün çekimi nasıl yapılır? | 3. Bölüm

İleri seviye ürün fotoğraf çekimi ipuçları

Negatif alanı kullanın

Fotoğrafçılık konusunda çok bilginiz yoksa negatif alan kullanımını bilmiyor olabilirsiniz. Negatif alan, fotoğraın büyük bölümünde boş bir alan kullanma prensibine dayanmaktadır. Fotoğrafın büyük alanının negatif bir alan oluşturması, odağı doğrudan obje üzerine çekmektedir. Bu sebeple de ürün fotoğraflarında sıklıkla kullanılmaktadır. Aşağıda bunun bir örneğini görebilirsiniz.

Odağı ürün üzerinde tutun

Ürün fotoğrafı çekerken, kameranızın odağını ürünün üzerine yoğunlaştırmanız gerekir. Kameranızda derinlik ayarlarınızı yaparken, odağı obje üzerinde tutmanız önemlidir. Eğer akıllı telefonunuz ile ürün fotoğrafı çekiyorsanız, bu durumda da ekranda ürünün üzerine tıklayarak, kameranın ürüne odaklanmasını sağlayabilir ve arka tarafı daha flu bir şekilde bırakak, odağı ürün üzerinde tutabilirsiniz.

İlgili rehber: Akıllı telefonla ürün fotoğrafı çekerken bilmeniz gerekenler

Ufuk çizgisini bozmayın

Ürün fotoğraflarının göze daha iyi görünmesini sağlamak için ufuk çizgisini de korumanız gerekir. Ufuk çizgisi, objenin yatay bir düzlem üzerinde düz görünmesini ifade etmektedir. Ufuk çizgisini korumadığınızda, ürün sağa ya da sol yatık gibi görüneceği için göze iyi görünmeyecektir. Bir tripod ile ürün fotoğraflarınızı çekiyorsanız, birçok tripodun üzerinde küçük bir su terazisi bulunmaktadır. Terazinin dengede olup olmadığını kontrol edebilir ve böylelikle ufuk çizgisini koruyacak şekilde fotoğraflarınızı çekebilirsiniz.

Ürün ve arkaplanın oranını koruyun

Ürün fotoğrafı çekerken, ürünle arkaplandaki ögelerin oranını korumanız ve ürünü doğru pozisyona yerleştirmeniz de önemlidir. Ürünü yanlış konumlandırmanız, odağın arkaplana gitmesine neden olacağı için ürünün net bir şekilde algılanmamasına neden olacaktır. Bu nedenle de arkaplan üzerinde ürünün konumlandırmasını ve oranını korumanız önemlidir.

Abartıya kaçmayın

Ürün fotoğrafı çekimi yaparken, çok abartıya kaçmaktan da kaçınmalısınız. Beyaz arkaplanlı ürün fotoğrafları, ürün detaylarını göstermek için idealdir. Farklı açılardan ve yakın plandan beyaz arkaplanda ürünü öne çıkartmak için fotoğraf çekimleri yapabilirsiniz.

Ürünü belli bir konsept içerisinde göstermek için fotoğraf çekimi yaparken de konsepti basit tutmaya özen gösterin. Çok fazla ögenin kare içerisinde olması, kafa karışıklığı yaratacağı için odağı üründen çekecektir. Bu da amacınızın dışına çıkmanıza neden olacaktır. Basit ilerlemek ve kalabalığı kaldırmanız ürünü öne çıkartmanızı kolaylaştırır.

Ürünlerin tozunu alıp temizleyin

İlk etapta çok doğal bir detaymış gibi gelse de fotoğraf çekimi öncesinde ürünün üzerindeki tozu almanız önemli. Özellikle yakın plan çekimlerde bu toz görülebilmektedir. Bunun yanı sıra çekim sırasında ürünün yerini değiştirirken, ürün üzerinde parmak izi kalabilmektedir. Bu izler de çekimde karede göründüğü için fotoğrafın kötü çıkmasına neden olur. Bu sebeple de çekimlerinizi yaparken yanınızda bir bez bulundurmanız ve ürünü temiz tutmanız da önemli bir detaydır.

Farklı açıları denemekten kaçınmayın

Beyaz arkaplanlı fotoğraflar temel açılar bulunmaktadır. Bu açılar ürünün farklı bölümlerini göstermek için kullanılır. Ürünün kullanım alanlarını gösteren ya da bir konsept ile beraber yapılan çekimlerde ise daha yaratıcı çalışmalar yapabilirsiniz. Bu durumda da farklı açılardan çekim yaparak, ürünü daha dikkat çekici bir şekilde gösterebilirsiniz.

Çekim planınızı yapın

Ürün fotoğraf çekimi yapmadan önce çekim planınızı yapmanız da önemlidir. Hangi ürünleri çekeceğinizi ve hangi açılardan çekeceğinizi planlamalısınız. Kameranızdan geriye dönerek çektiğiniz fotoğraflara bakabilirsiniz; ancak plan dahilinde notlar alarak ilerlemeniz çekim sürecinizi önemli şekilde hızlandıracaktır.

Her ürün için çekim açılarınızı belirledikten sonra, bu çekimleri yaptıkça notlarınızı alarak, herbir ürün için tüm açılardan çekim yaptığınızı kaydederek, hızlı bir şekilde ilerleyebilirsiniz.

Ürünleri boyutlarına göre ayırın

Ürünleri boyutlarına göre ayırmanız da arkaplan düzeninizi daha rahat yapmanızı sağlar. Aynı boyuttaki ürünleri beraber gruplayın ve bu ürünlerin çekimlerini arka arkaya yapın. Farklı bir boyuta geçtiğinizde hem arkaplan hem de ışık ayarlarınız değişecektir. Böylelikle sürekli olarak arkaplan ve ışık ayarı yapmadan, daha hızlı bir şekilde ürünlerinizin çekimlerini de yapabilirsiniz.

Ürün fotoğraf çekimi ile ilgili sık sorulan sorular

Ürün fotoğraf çekimi neden önemli?

E-ticarette ürün fotoğrafları, yazının başında da bahsettiğimiz gibi vitrininizi oluşturur. Vitrininizdeki ürünler ne kadar göze hitap ediyorsa, tüketicileri sitenize çekmeniz ve onların satın alma kararlarını etkilemeniz o kadar mümkün olacaktır. Bunun yanı sıra, internetten alışverişlerde tüketiciler ürün fotoğrafları ile ürünle etkileşime girmektedirler. Detaylı çekimlerin olmaması, görüntü kalitesinin düşük olması ve ürünün farklı açılardan görüntüsünün olmaması, tüketicilerin ürüne olan ilgisini düşürecektir. Görselliğin önemli olduğunu unutmamak bu süreçte oldukça önemli.

Ürün fotoğraf türleri neler?

E-ticarette iki temel ürün fotoğraf türü bulunmakta. Birincisi sabit arka planda, ürünün nasıl göründüğünü göstermek amacıyla çekilen fotoğraflardır. Genellikle beyaz arkaplan üzerinde ürünün karşıdan, yanlardan, alt, üstten ve yakın plan çekimleri ile yapılmaktadır. İkincisi ise belli bir konsept ve/ya kullanım alanı ile çekilen fotoğrafladır. Bu yöntemde, ürünü daha çarpıcı ve ilgi çekici bir hale getirmeye çalışılırken, ürünün kullanım alanları da gösterilmeye çalışılır. E-ticaret sitelerinde bu iki türün kullanımı da ürün hakkında bilgi vermek için gereklidir.

İlgili rehber: Çok daha iyi ürün fotoğrafları ile satışları nasıl artırabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
2019’da öne çıkacak web site tasarım trendleri neler olacak?
Web site tasarım trendleri 2019’da yine biraz değişecek; ancak 2018’de popüler olan ya da popülerleşmeye başlamış olan bazı trendler, bu yıl da karşımıza çıkacak. Web site tasarım trendleri, kullanıcı alışkanlıkları ve...
11 Ocak 2019
Sinan Oypan
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
7 farklı Instagram bağlantı paylaşma yöntemi
Instagram bağlantı paylaşma yöntemleri, e-ticaret sitenize yönlendirme trafiği çekmenizi sağladığı için geri dönüşümlerinize olumlu etki eder. Instagram üzerinde doğrudan link paylaşma olanakları daha az olsa da farklı...
29 Haziran 2019
Sinan Oypan
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma sürecinde özellikle bilmeniz gerekenler
Blog kurma, e-ticaret sitelerinin içerik pazarlama çalışmalarında özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru stratejiyle hazırlanmış bir blog, uzun vadede hem e-ticaret sitesine SEO değeri katar...
18 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
E-ticaret sitesi kurmak için gerekenler nelerdir?
e-ticaret sitesi kurmak, e ticaret sitesi kurulumu için zaman ayırmak, e ticaret sitesi nasıl kurulur, e ticaret sitesi yapmak yani e ticaret sitesi kurmak için gerekenler, ticari web sitesi kurmak için sanal pos ve güvenlik süreci özetle e...
5 Mart 2015
Seyhun Özkara
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Performans pazarlama çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
Geçtiğimiz günlerde performans pazarlama hakkında bir giriş yapmıştık ve performans pazarlamanın ne olduğu ve nasıl ölçümlenebileceği üzerinde durmuştuk. Performans pazarlama farklı alanlarda ve farklı amaçlarla...
15 Şubat 2019
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi
SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için önemi nedir? Swot analizi örneği / swot analizi örnekleri ele alındığında en iyi swot analizi nasıl yapılır? Neden swot analizi yapmalısınız? Swot analizi ne demek? Bu ve daha...
16 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam resimleri, reklamların performansını ve geri dönüşümünü ciddi şekilde etkilediği için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri. İlgi çekici görseller kullanmak ve reklam türüne göre doğru formatları tercih...
22 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye'den e-ticarette nasıl yararlanabilirsiniz?
Google Trends Türkiye, e-ticaret firmalarının pazarlama, reklam ve SEO çalışmaları için kullanabilecekleri önemli analiz araçlarından biri. Trend olan konuları belirlemek, konumlara göre kullanıcıların hangi konulara daha fazla...
24 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan